Suntour XCM olajossá alakítása?

Linkelt termék: Suntour XCM
1-12 (12 válasz)

Elküldve: 2017.10.23. 20:25 DenPatrik 

  • DenPatrik avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 27
Témaindító kérdés:

Arra gondoltam lemérném a gyári szimeringeit,aztán vennék bele olajlehúzós szimeringet stb.,csak az a gond,h ez nem 1 olajos teló,így nincs kialakítva a belsejében seeger gyűrűnek felfekvés,ami lenyomná\bent tartaná a szimeringet,de anno xcr-el megcsinálták és állítólag volt akinek így simán is bevált.Ti mit gondoltok erről?

Elküldve: 2017.10.28. 20:05 sipi88 

  • sipi88 avatar
  • sima XC-s
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 352

@DenPatrik: Hol vetted az olajzáró szimeringet? Van ráírva valami? A méreteket letudnád írni?

Volt marzocchi dirt jumper 3-am, a régi fajta, talán 2004-es, 130-as változat. Kiszedtem a kereket, és én is rángattam a lábakat. Meg is lepődtem, hogy milyen könnyen hajladozik. Olyan érzésem volt, mintha mindjárt eltörne. XCM-el is megcsináltam ugyanezt, és annak sokkal merevebb a lába. Viszont a marzo lába jó minőségű anyagból készült, és könnyebb is, mint egy xcm láb. Egy dj3 lába kb. 700 gramm, (felsőrész miatt olyan bitang nehéz). Xcm lábába több anyag van, ergo merevebb is. Na meg azt se felejtsd el, hogy a dj3-nak azért rugalmas a lába, mert a fékhídnak M profilja van. A legjobb alumíniumnak is majdnem ugyanolyan a rugalmassági modulus-a, mint a legszarabbnak. Csak a jobb minőségű alumínium hosszabb idő alatt fáradt el, és nem törik el ott, ahol a rosszabb minőségű igen. XCM egy xc teleszkóp, nincs nagy terhelésre tervezve, szóval lehet merev a lába, de ha egy dj teleszkópnak csinálnának merev lábat, akkor hamarabb eltörne, nem bírna ki annyit, mint így rugalmasan Olvasd el etnies01 véleményét https://www.testbike.hu/velemeny/elso-teleszkop/marzocchi-33-lo . Vett egy xc telót, szép volt, merev volt, csak eltört 3 hónap alatt... Az xcm-ed sorsa is hamar ez lenne, csak lehet, hogy elesnél, új sisakot kéne venned, és anyagilag máris egy dj3-nál tartasz.

Sokan irreálisan túlárazzák a használt szarjukat, de ha figyelsz jókat lehet kifogni. Épp ma hirdetnek 12 ezerért egy patent 07-es dj3-at.

Elküldve: 2017.10.26. 14:03 DenPatrik 

  • DenPatrik avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 27

@KBalazs: nekem a Z1 freeride-om mindkét oldalt nyílt olajos,és mondom bele került ez a olcsó 1250ft darab áras állítólagos teló szimering(amin ugye nincs felső ajak)de eddig nemlátom,h különösebben kihordaná az olajat,pedig énis épp ezért tartottam tőle,h nem kétrugós,bár hosszútávon tényleg nemtom milyen lesz,nameg azis igaz,h most oldalanként csak 170ml olaj lett a szárakba öntve,meg ez 10w-s szóval nem is az a nagyon finom olaj,haverom a duplavállas travis-be szintén valami no name 800Ft-os szimeringet rakott bele,és aszonta,neki az is bevált,mondjuk arra már nem emlékszem h az nyílt olajfürdős volt-e vagy sem,bár drágább telóba én inkább vennék valami minőségi szimeringet

Elküldve: 2017.10.26. 08:05 KBalazs 

  • KBalazs avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 170

@DenPatrik: Jó lehet a 15-nél kicsit keveset mondtam, de ki lehet fogni jókat olcsón, nyilván nem az agyon túlárazottakra kell hajtani. Hajlani meg nyilván mindegyik fog valamilyen szinten, csak az anyag minőség nem mindegy, nekem mondjuk van 30-as marzóm, szétszedhető lábbal tehát nem is az a nagyon kemény cucc, de hajladozással nem nagyon volt problémám eddig. A szimeringnél a felső ajkat azért írtam mert nekem eddig minden amit kicseréltem még, volt, legyen az motor teló vagy marzó, manitou, minden. Nem létkérdés mert a dupla alsó ajak az olaj irányába a lényeg, aztán teszel rá egy porlehúzót és kész, de elképzelhető hogy a kettő közé megy a kosz és úgy már egyből be is kapná az olajzáró ezért van rajta, a biztonság kedvéért. A főtengely szimreinghez nem tudok hozzászólni, ha neki az jó akkor... Én is gondolkoztam már azon hogy normál szimreinget kéne beütni villába amin nem dupla ajak van az olaj felé mert egyébként nem fogja annyira és kicsit finomabban jár, de csak zárt rendszerű belsővel jó mert nyílt olajnál tolja ki az olajat a vadi új mellett is. De ha tényleg annyira szeretnéd olyanra akkor valakitől kérsz egy rock shox argyle/pike/sid/reba (kb akármelyikből)használt régi szimeringet (azt a szürkét), bemész vele a csapágyboltba, valami normálisba, és mondod hogy ilyesmi kéne csak oda, a kisebb helyre. Nem muszály a minta sem, de mutatni szerintem egyszerűbb mint elmagyarázni. Bár én még azt is megkockáztatnám hogy ha elég szorosan megy bele akkor csak simán beleverni biztosítás nélkül egy olajzárót meg rá porlehúzót azt kész, gondolom nem nylít olajos és valószínű a méretezés sem valami túl különleges.

Elküldve: 2017.10.26. 00:36 DenPatrik 

  • DenPatrik avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 27

@KBalazs: bocs,közben véletlen entert-nyomtam :) szóval azon az olajzáró szimeringen NEM VOLT felső ajak,a fickó hozzá is tette,h ez csak 1 rugóval rendelkező olajzáró szimering,de be lett építve a telóba és eddig jó,sőt haverom robogó teleszkópokba UNIX-ból szokott rendelni főtengely(!) szimeringet amin szintén nincs felső ajak és jé...eddig állandóan bevált neki,bár abban mégiscsak igazad lehet,h nem húz semmit a becsúszó mozgáskor,mert mégse tejgumiról beszélünk v. ilyesmi,ezt be kell látnom :) az olajállóságot meg nem én találtam ki,ezt konkrétan bringaboltban mondták,h nem mind1-ik szimering birja egyformán az olajat hosszútávon,bár egy idő után a gumit tönkre teszi az olaj,ezt mindenki tudhatja,de ami számomra a lényeg,h ezt az xcm-et 1 másodtelónak szánnám,egy leendő másodbringába v. tartaléknak,így végképp nemlenne értelme még 1 telót vennem,mert ezt úgyse tudnám eladni elfogadható áron,viszont fillérekből talán jobbá tehetném,úgysincs vele mit vesztenem,nekmell nekem dart meg ilyenek,próbáltam én már olyat is,nagyon nem ájultam el tőle,és most nem szekálás képpen írtam ezeket

Elküldve: 2017.10.26. 00:15 DenPatrik 

  • DenPatrik avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 27

@KBalazs: azért pár dologban nem tudok veled 1 et érteni,ez a 15ért veszek valami marzót v. rs-t azért nem 1szerű dolog mostanság,mert lassan már ott tartunk h, használt xcm-et nem kapni 15ért:) másrész azok sem sokkal erősebbek,ha 1 marzoból kiveszed a kereket,merángatod mindkét lábát ellentétes irányba még kiderül,h a suntoue 30as lába kevésbe hajlik ki mint 1 32 es marzóé:)másik dolog h, szerinted az olajzárónak dupla záróajka van,általában igen,de képzeld,nemrég vettem csapágyboltban kifejezetten teleszkóphoz ajánlott (állítólag nyomássáló) szimeringet a jelenleg használatos Marzo Z1-emhez és azon

Elküldve: 2017.10.25. 19:59 KBalazs 

  • KBalazs avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 170

Abszolút túllőtök a célon ezzel az egésszel már ne haragudjatok. Eleve egy alsó kategóriás villáról beszélünk (típus és évjárat függvényében). Szerintem eleve nem is tervezték túl hosszú élettartamúra őket másrészt meg ha zsír kenésűre van kitalálva akkor kár beleölni a pénzt és energiát a dologba mert még ha mozgásban javul is, minőségben még ugyan úgy a paletta alján van a teló mert akkor gondolom ők sem vették túl komolyan hogy olyan jó legyen. Ha veszel egy akármilyen régebbi marzót vagy rock shoxot mondjuk 15 ért már ott vagy hogy van egy olyanod amihez nem kell hozzányúkálni és eleve olyanra tervezték hogy ne menjen szarrá a második évben. A szimeringekkel kapcsolatban meg, az olajzárónak dupla záró ajka van az olaj irányába egy meg kifelé, mettszetben olyan mint valami fűrészfog szerűség és ezen felül jön rá a rugó ami feszíti, ez tudja bent tartani az olajat HA nyílt olajfürdőről beszélünk, mert ilyet legtöbbször normál használat mellett csak oda tesznek. A porlehúzóban legtöbbször csak a külvilág felé van zárás mert ugye már az olajzáró visszatartja az olajat, ezért kell egyszerre a kettő. De pl rs vagy foxnál használnak kombináltat is ahol van egy porlehúzó szimeringed aminek van dupla olajzárós ajka is, ezt ugyanúgy beütöd a lábba és megtartja a persely kenésére szánt 15-30 ml közti olajat, de a csillapítás ilyenkor zárt. Egyébként semmit nem húz magával a becsúszó mozgáskor. https://d31wxntiwn0x96.cloudfront.net/abjndz/productimages/446.jpeg Itt van róla rajz is, mondjuk a porlehúzó sajnos pont nincs raja. Olajállóságra mindkettő egyforma mert szereléskor mindenhová megy olaj óhatatlanul, nameg ugye ugyan abból a anyagból készül mindkét fajta. Ki kell térnem arra is hogy manitounál létezett zsírozható lábú komoly villa is, de ott volt neki külön zsírzógomb amin keresztül a perselyeket szétszedés nélkül kívülről zsíroztad (gondolom ezeknek volt külön olajos csillapításuk is). De azóta már ők sem gyártanak ilyeneket (elég régóta). Szóval a lényeg hogy nem érdemes vele foglalkozni amikor aprópénzélt veszel valami használt jó villát és vígan vagy vele, csak olajat kell benne cserélni. Mondjuk egy 2009-10 körüli marzó dirt jumper 3 ami szintén nem épp a kategória csúcsa 20-25 körül oda vissza veri mindenben az említett xcr-t vagy egy rs dart, tora például. Bár ha szeretsz vele tökölni én nem bánom, de attól hogy egy trabantba audi motort teszel, a többi része ugyan úgy trabant marad.

Elküldve: 2017.10.25. 19:13 DenPatrik 

  • DenPatrik avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 27

@rcs2003: a befelé lejtő szimering szerintem nem véletlen lett kitalálva,mert marzo szimeringen is hasonlóan van kialakítva,én arra tippelek,h amikor a villa "kiugrik" akkor a becsúszó magával húzza azt a kis részt,ami aztán pont,h fordítva fog álnni nem pedig befelé,mert hát pont ez a hatás húzza le a port,bár ez csak az én felvetésem,de ahogy elnézem nincs nagy különbség az olajzáró és a porlehúzó szimering között,max. más az olajállóságuk,nameg az olajzáró belső részében is van rugó,persze a porlehúzó belső részébe is lehet ugyanúgy tenni rugósgyűrűt,mert megvan neki a hely,de nemhinném h,nagy csodát művelne,persze ha 1 olajlehúzós szimering bele menne akkor már nem nagyon lenne miről beszélni,meg volna még 1 5letem arra,h mi tartaná bent tutira az olajzárót,de azt 1 kicsit hosszó lenne leírni :)

Elküldve: 2017.10.25. 01:25 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Az enyém 2013-as. Egyébként alapból problémásak a Suntour szimeringek, nem is értem hogy gondolták hogy ez tartósabban jó lesz. Befelé lejt a szimering belső széle ahelyett hogy rendesen csúcsosan körbeölelné a becsúszókat, így minden port beszed az a kis beeső "rés". És ezen nem segít sokat az sem ha erősebb szorítórugót teszel rá kívülre. Valahogy biztos meg lehet oldani házibarkáccsal hogy valami egyéb gyártó hasonló méretű szimeringjét berakhassuk, olajzós szivacsgyűrűvel együtt akár. Csak látatlanban nem tudom miféle passzolna bele. Sajna amikor szétszedtem kitakarítani, nem méregettem le a szükséges méreteket (villaláb felső-belső kerülete, szimering pontos külső méretei).

Elküldve: 2017.10.24. 16:07 DenPatrik 

  • DenPatrik avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 27

@rcs2003: nemtom neked milyen évjáratú xcm van,az enyém kb. 2-3éves lehet,de eddig hiába öntöttem bele kisebb mennyiségű olajat,azt is kiköpködte/olajzáró híján kihordta a porvédő szimeringnél+az így rátapadt port bemozogta,mivel a kohordott olajra rátapad minden retek,így még inkább esélyes h,kopjon a becsúszó,mert a finom kosz ami a porvédő környékén összegyűlik csak mégjobban kikoptatja a becsúszót,nekem ettől konkrétan mattá kezdett válni a króm becsúszó,egyébként nekem alul nem jött ki az olaj,mert vágtam a csavar köré gumitömítést,ami részben beleszorult a lábba+raktam rá o-gyűrűt,egyébként csapágyboltban kéne h, legyen hozzá szimering,én nemrég vettem marzo z1-be olajzárót 1250ft volt darabja,nem egészem olyan mint a gyári,de eddig bevált

Elküldve: 2017.10.24. 13:22 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Bocsánat véletlen elküldtem(okostelefon...). Suóval az olajozással csak óvatosan. Én kevésbé merev szilikonos zsírral nyomtam fel az enyém, tökéletesen üzemel, nagyon finoman indul meg.Ha találsz bele való, a gyárinál jobb szimeringet akkor légyszi írd be ide honnan lett, érdekelne. :)

Elküldve: 2017.10.24. 13:20 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Szia! Nekem XCM villám van, nem éri meg a vacakolást. Simán önts a lábakba alulról 10-10ml olajat és ennyi amit tehetsz. Viszont nézz rá sűrűn alulról a csavarokra mert nem arra lettek kitalálva hogy az olajat bent tartsák, könnyen szivároghat és akkor oda a tárcsaféked Mert rácsapódik().

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!