Tárcsa meghúzása,nyomatékkulcs,nyútonméterek miegymás

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2012.10.13. 11:58 Krema 

  • Krema avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 48
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

A féktárcsa felszereléséhez fűződik a kérdésem. Vannak pl:160-as tárcsáim,amiken fel van tüntetve,hogy 6,3 Nm.Ez a tárcsa csavarjainak rögzítésekor megkövetelt erő,amivel meg kell húzzam a csavarokat? Vagy az a csavarokra nehezedő erő fékezés közben?

Namármost: ha mégis a csavarokat egyenként 6,3 Nm-el kell meghúzni,ez mennyire véresen komoly?

Elküldve: 2012.10.16. 00:41 Krema 

  • Krema avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 48

Látom erősen megoszlanak a vélemények,MIndenki a sajátjára esküszik :) A srác a boltban azt mondta,hogy jó az imbusz,hiszen őnála is bevált;vannak,akik a torx-ra esküsznek;vannak,akik meghúznák a csavarokat pontosan és vannak,akik csak úgy találomra :D Ennyiféle vélemény közül egyikről sem tudom megállapítani,hogy melyik 100%-ig jó,melyik az,ami már fölösleges.Azt hiszem,kitapasztalom magamnak és az egy új vélemény lesz B-)

Elküldve: 2012.10.15. 17:40 mark@.@ 

  • mark@.@ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 36

Hát igen, nem árt kicserélni a torx csavarokat imbuszosra... Amúgy Avid fékekhez alapból adnak csavart, és a hozzá megfelelő szerszámot( torx kulcs). Ha minden igaz, akkor én M5x15 ös csavart vettem az enyémhez, eddig semmi gond, természetesen imbuszos.

Elküldve: 2012.10.15. 17:29 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@Krema: Érdemes erre oda figyelni ugyanis: alapjában véve a csavarok szakításra vannak kitalálva nem nyírásra. Ez azt jelenti, hogy ha nem húzza meg az ember "rendesen" csavart akkor nem fog akkora tapadás létre jönni a tárcsa és az agy között, hogy felvegye a fékezéskor keletkezett forgatónyomatékot. Mert ha nem veszi fel akkor a csavar nyírásra kezd el dolgozni. És nyírásra kevesebbet tud. Gondolom már te is láttál olyan csavart aminek menete emiatt sérült meg. Plusz evégett lazul ki a csavar is. Persze nem olcsó dolog egy nyomaték kulcs, inkább vidd el szervizbe és majd ők meghúzzák, plusz erősen ajánlom az oldható menetrögzítő használatát is.

Elküldve: 2012.10.15. 15:46 spank309 

  • spank309 avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 615

@Krema: az is elég gyenge :D

Elküldve: 2012.10.14. 00:42 Krema 

  • Krema avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 48

@spank309: Nem az imbuszkulcs darabja volt 12 ft,hanem a csavarok darabja.Az imbuszkészlet 1500 HUF volt

Elküldve: 2012.10.13. 21:25 spank309 

  • spank309 avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 615

@Krema: csak megsúgom hogy én 6000Ft ért vettem egy 10 darabos imbusz készletet. Hogy miért? minőség, nem nyalódik el, nem törik, ilyesmi. De az a 12ft/db, hát ez nevetségesen gagyi lehet, ne csodálkozz hogy elnyalja a csavar :D Érdemes drágább szerszámokat venni mert nem 1 meghúzásra jók, de ez a nyomatékkulcs már sok. Nem is értem hogy tehettél fel ilyen kérdést...

Elküldve: 2012.10.13. 20:45 kurtaazz 

  • kurtaazz avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 84

Elküldve: 2012.10.13. 19:53 j.andor 

  • j.andor avatar
  • DH/Freeride arc
  • Érdi Dirt csapat
  • Érdi Dirt csapat
  • hozzászólások: 129

@Krema: húzd meg érzésre, de ne tépd meg ennyi :D észre fogod venni ha kilazul a tárcsa mert furcsán fog fogni a fék. (nekem még egyszer sem lazultak ki a csavarok...)

Elküldve: 2012.10.13. 16:27 Krema 

  • Krema avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 48

@j.andor: Vágom a torx kulcsot meg a csavart is.Szegeden bejártam az összes bringaboltot és SEHOL NEM VOLT!!! LOL :D Az egyik boltban volt egy DH-s srác,aki azt mondta,hogy ő 4-es imbusszal használja a 203-as tárcsáit,és semmi baja nincs,mert az imbuszok bírják. Így azt vettem hozzá (tekintve,hogy 12 db 120 HUF-volt,míg egy kötőelemboltban a torx csavar DARABJÁT akarták 900 HUF-ért adni [12X900 HUF!!!])

Amit írtál én olyan készletet vettem imbuszba,és amikor nekifeszültem az egyik csavarnak,akkor az imbuszkulcs nyalódott el a csavarban,míg a csavarnak kutya baja sem lett :Ð

Szóval a feltüntetett nyomatékot nem kell komolyan venni?

Elküldve: 2012.10.13. 14:41 j.andor 

  • j.andor avatar
  • DH/Freeride arc
  • Érdi Dirt csapat
  • Érdi Dirt csapat
  • hozzászólások: 129

@Krema: ne tépd meg se a menetet, se a csavar fejét ne nyald el. Húzd meg emberesen de szakítani a dolgokat nem érdemes. nyomatékkulcsot sincs értelme venni (erre célra...) csak célszerszámot (általában Torx kulcs szükséges hozzá..., úgy néz ki mint az imbusz csak ilyen csillagra hasonlító izé formája van :D) így kell valahogy elképzelni: http://barkacsmester.hu/products-page/kezi-szerszam/csillag-imbusztorx/torxkulcs-klt-festa/

Elküldve: 2012.10.13. 12:01 Krema 

  • Krema avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 48

Lemaradt még a vége :D

Ha én magam akarom szerelgetni,akkor érdemes beszerezni erre a célra egy nyomatékkulcsot(ami iszonyat drága)vagy elég,ha szerzek egy akármilyen csavarok meghízására alkalmas szerszámot, és húzzam meg olyan erősen,ahogy csak bíróm 'szt jóság van?

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!