Tárcsafék probléma

1-14 (14 hozzászólás)

Elküldve: 2018.10.23. 18:33 sz.istvan78 

  • sz.istvan78 avatar
  • hozzászólások: 4
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Napokba vettem egy új MTB-ot. Első keréknél telós villa, és tárcsafék van. Azt vettem észre, hogy fékezéskor az elsőkerék beremeg, pattog,rázkódik Gondolom ez nem normális jelenség. Vigyem vissza a boltba ,amíg garanciális? Mi lehet a gond?

Elküldve: 2019.12.24. 10:09 szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 104

@rcs2003: Értem. Talán még pontozóval ki lehet óvatosan kalapálgatni ( ha nincs nagyon masszívan bele cuppanva), de itt a menet sérülhet az agyban. Van még az a verzió, hogy balos csigafúróval kipörgeted (értelem szerűen olyan fúrógéppel ami bal irányba is forog). Vagy beviszed egy műhelybe ahol van szikraforgácsoló gép és kiszikrázzák. Lencse fejű imbusz csavarra gondoltam! A centerlock csere jó ötlet.

Elküldve: 2019.12.24. 08:46 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

@szellemkutya: Szia! salóka lehet a kép, nem áll ki a csonk az agyból, másképp nem írtam volna ide mert akkor ki tudnám szedni gond nélkül. Használtam már imbusz csavarokat korábban, nem jöttek be. Sorozatosan elnyalódtak, meg sem lehetett normálisan húzni őket, időről időre fellazultak, sokkal rosszabbak voltak mint a torx verziók. Nagyobb fejű csavart nem lehet berakni csak ezeket a kis aprókat mert különben nem fordul el a kerék a villában. Jövőre centerlock lesz...

Elküldve: 2019.12.24. 04:33 szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 104

@rcs2003: Hello! Ha leszeded a tárcsát akkor a csavar maradék része kiáll az agyból, ha jól értelmeztem a képet. Ha a papagáj fogó nem működik, akkor slicceld be a csavart.(kézi fűrésszel fűrészelsz bele egy hornyot, (vágatot), majd csavarhúzóval tekerd ki. Én lecserélném ezeket a lencsefejű torx csavarokat, min 8.8 as nemesített imbusz csavarokra. Ennyi Üdv.

Elküldve: 2019.12.20. 12:44 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

@Makky: igen, valószínű hogy kaka minőségű volt a csavarszett... Nem szoktam sokat fékezni, az ország lapos részén élek és egyébként is próbálok tudatosan minél kevesebbet nyúlni a fékkarokhoz, annál több energia megy kárba :) Tegnap az 50km-es délutáni körömön jó ha összesen 3-4x fékeztem, és akkor is csak lassítottampár kereszteződés előtt..

Elküldve: 2019.12.20. 10:03 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@rcs2003: Acél csavar volt egyébként? Mert, ha igen, akkor valószínűleg "gagyi" minőség. Egyébként célszerű nyomatékra húzni, mert az előírt nyomaték meglepően kevés. Én "érzésre" tuti jobban meghúznám őket, mint az előírás. A 6 csavarosnak talán egyedül az extrém gramm mániánál lehet előnye, mert abból picit könnyebbet lehet építeni. Meg, ha sok tárcsát koptatsz, mert azok olcsóbbak. Egyébként, ha nem kap extrém terhelést, akkor az 5 csavar nem gond. Csak, ha abból kiesik még egy, és nem veszed észre, az már csak 4! :) Szóval csak óvatosan vele azért!

Elküldve: 2019.12.19. 16:21 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

@Makky: Köszönöm! A többi 10-et azonnal kihajtottam és újakat raktam be helyettük. Így még nem jártam. Mi okozhatta vajon? Nem voltak sem lazán, sem túlhúzva a csavarok. Talán ócska anyagból vannak és ennyire nem ellenállók a csavaró erővel szemben? Mindenesetre fura. Eggyel több ok hogy átálljak centerlock rendszerre. :) Tavasszal úgyis szeretnék egy új kerékszettet összeállítani... Biztosan elmennek gond nélkül 5 csavarral is, de egy kicsit azért zavar a dolog.

Elküldve: 2019.12.19. 14:41 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@rcs2003: Ha nincs "jól felszerelt" műhelyed, akkor sehogy. :) Használd így. Egy csavar nem a világ vége. :) Na jó, ez csak vicc volt. Egyébként pedig meg kell fúrni. De ez valószínűleg csak állványos fúróval fog menni, mert e kézit nem tudod középen tartani és az agyat is szétcseszed, ha félrecsúszik. Meg ugye a csavar elég kemény anyag. Nem könnyű bele lyukat fúrni. Aztán vannak erre spéci szerszámok, amik direkt "sérült" csavarok kiszedésére vannak. Gyakorlatilag olyan, mint egy menetvágó. Belemar az anyagba és közben kitekeri. Feltéve, ha nincs durván berohadva. Akkor esetleg kifúr teljesen, majd új menet, esetleg átmenőcsavar... De ezek csak tippek voltak.

Elküldve: 2019.12.19. 12:55 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Sziasztok! Nem telik el túl hosszú idő két műszaki szopás között, szóval íme a legújabb probléma:

A mai napon ellenőriztem(volna) a tárcsafék csavarokat hogy feszesek-e, nem-e kilazultak a sok hidegben való használat után, stb. Nézem az első tárcsát, hiányzik az egyik csavar. Nofene. Hol hagyhattam el? Sárral berakódva a menet helye. Megnéztem közelebbről és az nem sár volt hanem valamikor leszakadt a csavar feje és bent maradt a csonk. Mi a fészkes fenével tudnám azt kiszedni onnan szerintetek? Ugyanez a helyzet hátul, ott is elkezdtem átnézni hogy meg vannak-e húzva a csavarok és az elsőnek rögtön, minden ellenállás nélkül azonnal tört le a feje mint a ropi.

Egy kép: kép

:)

Elküldve: 2018.10.31. 10:41 sz.istvan78 

  • sz.istvan78 avatar
  • hozzászólások: 4

Valószínűleg a féktárcsa ,a fék vagy a fékbetét lesz a probléma oka. Ha pl közepes erővel behúzott fékkel tolom, érezni , hogy nem egyenletesen fog.

Elküldve: 2018.10.25. 11:51 sz.istvan78 

  • sz.istvan78 avatar
  • hozzászólások: 4

@Kamis: OKés, holnap megvizsgálom ,köszi! :)

Elküldve: 2018.10.25. 07:41 Kamis 

  • Kamis avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 14

@sz.istvan78: Nem hiszem hogy ez fék probléma lenne, mennyire remeg a kerék, látványosan vagy a kormányon keresztül érzed a rezgést? Ha biztosan tudod hogy a kerék remeg és nem a kormány, akkor ott csakis valami az aggyal lehet. De elellenőrizheted a féktárcsa felfogatást is, minden csavar feszesre van-e húzva. Esetleg még a kormánycsapágy lehet a ludas, ha nincs jól beállítva a játék. Ha álló helyzetben behúzod az első a féket és megpróbálsz elindulni vele, mi történik? Kottyan a kormány vagy nem? Fordítsd fel a biciklit, pörgesd meg az első kereket és kezdj el fékezni, próbáld beazonosítani hogy honnan jöhet a remegés.

Elküldve: 2018.10.24. 14:58 sz.istvan78 

  • sz.istvan78 avatar
  • hozzászólások: 4

A fék mechanikus tárcsafék, a villa egyszerű rugós teló lehet.A márkáját nem tudom, majd este lemegyek megnézem,ha fontos.Ha az segít ez egy venera visitor blade 26"-os kerékpár 17-es vázzal.

Elküldve: 2018.10.24. 08:46 Kamis 

  • Kamis avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 14

@sz.istvan78: Milyen fék és milyen villa van benne?

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!