ma azt vettem észre hogy alig fog a tárcsafék... teljesen csutkáig erőből kell behúzni h satuzzon... egyből felmelegszik a tárcsa az első fékezésnél... fél éves sincs: féktárcsa, fékpofa teljesen jó !
ma azt vettem észre hogy alig fog a tárcsafék... teljesen csutkáig erőből kell behúzni h satuzzon... egyből felmelegszik a tárcsa az első fékezésnél... fél éves sincs: féktárcsa, fékpofa teljesen jó !
én ökör az isten verjen meg... ma feltöltöttem a rendszert olajjal de amikor a fékkaron az olajtartó cuccnak a fedelét csavartam meg kicsit erőssen húztam meg és megrepedt... kicsit szivárog az olaj ! FASZA!!!! ilyen gyenge lófaszból kel ezt is csinálna :@ pedig nem is húztam meg erősen :S faszomat... na mind1 most még jól fog !
@mematyi: énszerintem DOTosba lehet ásványit de én nem tennék bele !
Plusz, ha ásványis fékbe dotost raksz, egyáltalán nincs biztosíték rá, hogy legközelebb még fogni fog :)
Azt viszont nem tudom, hogy dotos helyett lehet ásványit?
@Norbee18: igen tapasztaltam :) de nekem jobban bejön az ásványi fékolaj: környezetbarát, nem mérgező, nyugodtan lehet vele dolgozni (DOT olaj vérmérgezést okoz ha bekerül a véráramba)
@krausz: A DOT os sokkal elterjedtebb, szóva nem véletlenül lehet nehezen találni ásványit!:)
@Norbee18: minnyárt megszülök hogy sehol se lehet ásványi fékolajat venni... csak DOT van mindenhol -.-
@krausz: Netről is lehet rendelni!Igaz, a szállítási költség miatt drágább lenne!
@Norbee18: elég nehezen megy a ásványi fékolaj beszerzése... :S eddig 2 bicikliboltba és 2 hidraulika boltba voltam... majd talán holnap :D
@krausz: olyan nem igazán lehet, hogy 1 buborék rossz helyre ment! Egyáltalán nem lehetnek buborékok a rendszerben, mert az már levegős akkor..
@krausz: közbe felnyitottam az olajtartályt és talán 2-3mm folyadék hiányzik... nem hinném hogy ez a probléma... de mind1 holnap veszek remélhetőleg fékfolyadékot és vérfrissítést kap :) de úgy vettem észre h tegnap este jól fogott(lehet h tényleg előtte 1 buborék rossz helyre ment és azért forrósodott föl...) most megyek biciklizek 1órát majd most kiderül h jó-e még...
@Takács Balázs: igen szerintem nálam is ezlesz... de el nem adom :D mert szinte ha biciklizek csak 1kerekezek és akkor ott elég fontos a hátsó fék :D ezért is akartam egy jobb féket venni... nem biztos h sikerült :D
a fékkarnál szedd le a féktartály tetejét, nálam is ez volt a gond, és mikor leszedtem örömmel láttam, hogy a tartály, aminek tele kéne lenni majdnem félig van. Onnantól hogy felfordítod az itt helyet kapó levegő lemászik a féktesthez, és ott rohad meg ha nem buherálod állandóan. töltsd tele a tartályt és máris jobb lesz. De ha egy mód van rá, ADD EL. :D
@mematyi: rendesen megvan húzva minden csavar? a 2 fékpofa közt van 1 fém cucc ami széttolja és tartja a pofákat az rendesen bentvan?
Üdv! Ez ugyan nem Auriga, de levegősödéses probléma lehet, azért írom: Egyik ismerősöm Trekjén van egy Promax DSK-907 hidraulic tárcsafék. Illetve 2 ugyanolyan Trek, 4 fék, de csak 1db fék rosz.
A probléma a következő. A fék folyamatosan zúg, ami érthető a nem túl jóminőségű fék+tárcsa kombó miatt. De utóbbi időben az egyik hátsó fék elkezdett elvándorolni, néha tövig lehet húzni a kart, néha jó, néha nem húzza vissza a pofát, nyikorog, mint egy rossz Ikarus. Volt már szervízben, légetelenítették, stb, de még mindíg szar.
Olajfolyást nem lehet rajta látni sehol, valakinek ötlet,tapasztalat?
@krausz: RMC ben szerintem nem találsz! Motorokba inkább DOT os folyadék való, ami viszont nem jó a Te fékedbe, mert megenné a tömítéseket!:) Fitboysban talán lesz, vagy az imperátorban!?
@Norbee18: akkor hétfőn veszek fékfolyadékot (fitboys-ba remélem van, mert az útba esik az iskola felé, ha ott nincs akkor elmegyek az RMC motoros boltba) és megpróbálom a légtelenítést. remélem sikerül :D
@krausz: Nem nagy kunszt a légtelenítés! Gumi cső kell hozzá, meg egy fecskendő!Tudtommal a te fékedbe ásványi fékfolyadék kell! Ebből kellene beszerezned valami motoros vagy bringás boltban! Bringásban inkább találsz, mert a shmiano fékeibe is ásványi kell! Motorokba meg inkább DOT os! A féknyergen találsz egy kis csavart, aminek a tetején van egy kupak, ez a légtelenítő csavar! Ehhez kell egy 6os csillagvilláskulcs amivel kinyitod! Linkelek neked egy oldalt, ahol egy shimano féket légtelenítenek, ugyan ezen eljárás szerint te is meg tudod csinálni! http://bikemag.hu/tech/hidraulikus-tarcsafekek-osszerakasa-legtelenitese Ha esetleg nem megy, akkor én is szívesen segítek, csak előtte be kellene szerezned ásványi olajat!:) Fecskendőm meg csövem az van!:)
@atiroka: igen fordítottam fejre... valahogy vissza lehet terelni a buborékokat a megfelelő helyükre? :D vagy teljes légtelenítés kell? ( azt olvastam h 6000ft 1 légtelenítő szett :O :S)
@krausz: fordítottad fejre a bringát? vannak fékek amikben a kis buborékok rossz helyre vándorolnak a forgatástól. az én hayes fékem is olyan. ha betétcsere esedékes akkor vegyél bbb-t bele abból van egy modell amit extrém felhasználásra ajánlanak. nagy terhelés alatt átmelegedve fog jól.
@Norbee18: értem... és ezt hogy lehet megnézni h levegős-e a rendszer? mert én szivárgást sehol se láttam... fékfolyadékom nincs itthon tehát most nem szeretném szétszedni és nemis csináltam még ilyet mert gyárilag összeszerelve volt. roppantógyűrűt meg még valami cuccot kaptam hozzá... légteleníteni hogy lehet? van valami leeresztő szelep? itt látható közelről http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=8131&id=17&pp=mygl
A gyors felmelegedés is arra utal, hogy kevés a fékfolyadék, vagy levegős a rendszer! Maga a folyadéknak nem csak az a szerepe, hogy átvigye az erőt a betétekre, hanem a hűtés is egyben!
de az auriga pro-n van egy tekerő amivel a fékkar helyzetét lehet állítani és ha úgy állítom be h közel legyen a kormányhoz csak akkor tudom csutkáig... közbe szétszedtem megtisztítottam mindent teljesen zsirmentes most és azt vettem észre h addig jóg jól ameddig nincs felmelegedve a tárcsa és a nyereg ahogy felmelegedik úgy veszti el a fékerőt... szerintem az olajjal nincs gond mert hidegen úgy fog ahogy kéne csak 1-2 olyan fékezés után felmelegedik amikor épphogy fékezek és csak kicsit ér hozzá...
Ha csutkáig be tudod húzni, az már régen rossz! ahogy azt előttem már ketten is leírták, valószínűleg elengedte az olajat, vagy fellevegősödött! Nézd át az egész rendszert, beleértve a fékcsövet is, hogy nem e látod, hogy esetleg folyik-e!
@krausz: Ha fokozatosan mindig lejebb fogott akkor igaza van az elöttem szólónak ELFOJT AZ OLAJ ! Nekem Auriga Comp-om van nekem az olaj tartály sapkájánál csordogált pedig a tömités jó volt ugyhogy a menetet körbe tekertem vízvezeték szerelésnél használatos szigetelő "szalaggal" és már nem is folyt tovább.