Tektro Draco súrlódik a kerék visszatétele után, mi lehet a baj?

Linkelt termék: Tektro Draco
1-26 (26 válasz)

Elküldve: 2012.03.13. 18:19 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11
Témaindító kérdés:

Helló!

Van nekem egy Genesis montim ami Draco-val van szerelve! Eddig nincs is baj,de ha kiveszem a kereket,egyszerűen nem lehet úgy visszarakni hogy ne súrlódjon! Annyira pici a hézag a fékpofa és a tárcsa közt hogy szinte beállítani is lehetetlen! Ez vonatkozik mind az első,mind a hátsóra is! Kérdésem az volna hogy mekkora hézag a normális?(nekem ez az első tárcsafékes vasam). Vagy mi lehet a gond?Nagyon idegesítő egy dolog!

Válaszotokat köszönöm!

Elküldve: 2013.07.09. 18:24 Atke 

  • Atke avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

@ferrero99: Na akkor ezt én is megnézem otthon, mert hetek óta szarakszom vele,de semmi eredmény, ráadásul már a tárcsában is megjelent egy 8as :S nekem 203-a tárcsa van, a villa meg egy Duro D QLC20-as, azt mondták hogy simán bírnija kell a 203-as tárcsát. Én már gondolkodtam a 180-as cserén. De ezt kipróbálom én is, köszönöm.

Elküldve: 2012.03.16. 15:13 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@ferrero99: Királyság!

Elküldve: 2012.03.16. 10:54 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@ferrero99: Srácok!

Köszönöm mindenkinek,a probléma megoldva! A sok olaj miatt nem mentek vissza a munkahengerek,most tökéletes a dolog! A beállítás is simán ment,fék behúz,csavar be,és már a helyén is volt! Köszöntem mégegyszer!

Elküldve: 2012.03.15. 19:44 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@ferrero99: Akkor tuti h visszaugrik ha túl van töltve. Ugyanis amikor benyomod a fékkarban lévő membránnak feszül a fölös olaj. És amint elengeded az visszanyomja az olajat.

Elküldve: 2012.03.15. 17:51 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@ferrero99:

Gege: Na ezt még nem néztem,mert most jöttem haza a tekerésből!Már csak holnap délelőtt bütykölgetem a vasat. Ciripelt,súrlódott szépen menet közben!

Elküldve: 2012.03.15. 12:13 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@ferrero99: Akkor is visszaugrik ha nyitva van a légtelenítő csavar?

Elküldve: 2012.03.15. 10:43 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@ferrero99: Ja még annyi van,hogy a dugó nem szorul,be tudom nyomni csak visszaugrik!

Elküldve: 2012.03.15. 10:19 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@ferrero99: A tiédbe ásványi fékfolyadék kell. Az h milyen van benne passz! Shimanoék ásványi fékfolyadékát használhatod erre a kenéses dologra.

Elküldve: 2012.03.15. 09:37 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@ferrero99: Na basszus jönnek az egyre vadabb megoldások :) Gege megpróbálok vele eljátszani végülis meg kell tanulni valamikor mégha nem is vagyok biztos magamba! Ha nagy káosz alakítok ki a fékeimbe akkor jelzem! Milyen félolaj való bele? Ma lesz a játék a fékeimmel,az elsőt egyébként sikerült megcsinálni,csak az a kibaszott hátsó,az nem akar összeállni!Annyira sikerült megoldani hogy picit még súrlódik de egy tekerést igy is ki kell vele bírnom mert süt a nap és forr a vérem :)aztán meló! Az egész egy kibaszott gumicsere miatt van! Éljenek a V-fékek! :)

Elküldve: 2012.03.15. 06:36 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@ferrero99: Ja még annyit: Ha az lenne persze a legoptimálisabb amit Krupcheck javasolt. Szétszed, kipucol kenés összerak, feltöltés.

Elküldve: 2012.03.15. 06:34 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@ferrero99: Na akkor még egy dolog! Ha esetleg szorulna a dugó: Betét ki! Utána fékkart nagyon lassan finoman behúz ADDIG h a dugok kijöjjenek, de csak annyira h még ugye ne essen szét sz egész, ne folyjon el az olaj! Ha Ezt sikerült elérni (ÓVATOSAN) akkor a dugok felületét szépen teszem azt alkohollal, benzinnel vmi értelmes tisztító szerrel szépen ápold le. Ha már ezt csinálod akkor a féknyereg belső felületét is takarítsd le. Esetleg ha van otthon kompresszor, vagy ismerősnél, nem nagy nyomáson de szépen levegővel a tisztítás után végig "sprickolhatod" h mindenhonnan kijöjjön a retek. Ezek után a Dugok felületét a fékben használt olaj/ fékfolyadékkal kend meg és nyomd őket vissza. Utána megint kinyomatni a dugókat, megint megkenni vissza..... Ezt eljátszani egy párszor, és javulni fog a helyzet. Közben figyelj arra h egyre könnyedebb lesz majd a dugók járása, nehogy kijöjjenek teljesen!!!!

Ha ezzel megvagy na utána megcsinálhatod azt amit lentebb írtam!

DE ha NEM vagy biztos magadban akkor hagyjad a picsába és vidd el szervizbe vagy hozzám :)

Elküldve: 2012.03.14. 23:25 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@ferrero99: nekem is egy fékemmel van ilyen baj, hogy nem megy vissza rendesen a dugattyú. Annak az a baja, hogy megszorul a munkahenger. Ugyanilyenje volt egy havernak, hiába engedett ki belőle olajat, akkor is szorult. Végülis kaptak egy kis kenést a dugattyúk (ez persze komplett szétszedés, olajcsere), és jó lett.

Elküldve: 2012.03.14. 22:56 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@ferrero99: Jó témát indítottam sajnos,azt hittem nem kapok válaszokat de kellemesset csalódtam! A fékembe viszont nagyot,mert szinte új és máris szopat! Tegnap egész este ezzel játszottam,a munkahengerekkel lesz a baj mert nem megy vissza teljessen úgyhogy Gege módszerét még kipróbálom hátha beválik(remélem be fog mert annak vissza kell menni).

Köszi srácok,megint sokat tanultam!

Elküldve: 2012.03.14. 07:02 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@botamilan: SZVSZ ez a dolog nem nagyon működik egyik féknél sem. Ugyanis az a legnagyobb baj h az egyes alkatrészek amelyek alkotják egyszer a féket, illetve felelősek a rögzítésért továbbá amire rögzíted nem minden esetben precízen kivitelezett mestermunkák. Értsd úgy h egy kis festék, egy kis ferdeség.... és mikor meghúzza a csavarokat az ember már kanyarban sincsen azzal ami előtte volt. Én ezzel elég sokat kínlódtam. Az lett belőle h egyel kisebb adapter mindenhol, és a V fékeknél használatos ilyen "önbeállós" alátéteket raktam alá. Ezzel már működik legtöbb esetben elsőre ez a technika. Bár hozzáteszem, mikor megakarja húzni az ember a csavarokat akkor azt nagyon finoman, fokozatosan mindig felváltva kell, apró lépésekben!!!

Elküldve: 2012.03.14. 06:53 Lecso11 

  • Lecso11 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 138

@botamilan: nekem működik...:)

Elküldve: 2012.03.13. 20:36 botamilan 

  • botamilan avatar
  • sima XC-s
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 16

@Krupcheck: Tektro fékkel én is ezt a módszert játszottam, mert hiába lazítottam, fék behúz, és úgy visszahúzni a csavarokat, nem volt jó. Szóval a tektro vmiért nekem nem állt be. Az XT már más kérdés:P Az pik pak oda került ahova kell neki:)

Elküldve: 2012.03.13. 18:59 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@ferrero99: Hát akkor azt kéne megnézni h mennyire is vannak kint a munkahengerek. Lent írták h ezeket vissza kéne nyomni. Ha ez nem menne, akkor esetleg "túl" van töltve a fék olajjal, és ez akadályozza meg h vissza tud nyomni teljesen a féknyeregbe. Ha túl lenne töltve akkor azt kéne csinálni h a féknyergen található légtelenítő csavarra kéne egy szoros csövet ráhúzni( lehetőleg olyat, amiben lehet látni mi is történik belül= átlátszó). Ezek után megnyitni 1/4 fordulattal a csavart és így visszanyomni a dugókat. Közben a fékbetétek legyen eltávolítva. Majd szépen meghúzod a csavart, cső levesz, zsírtalanít és vissza a fékbetét.

Elküldve: 2012.03.13. 18:51 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@Krupcheck:

Na pont ezt próbáltam,kb 1,5 órán keresztűl és semmi! Már kiégette a szemem a lámpa,de sehogy nem találtam el a megfelelő helyzetet!

Elküldve: 2012.03.13. 18:49 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@Gege:

Kb: 200 km van a bringába!

Elküldve: 2012.03.13. 18:48 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@Takács Balázs: Neked is köszöntem,hasznos infók!

Elküldve: 2012.03.13. 18:47 ferrero99 

  • ferrero99 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@LeviRider:

Köszönöm,letesztelem!

Elküldve: 2012.03.13. 18:46 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@LeviRider: ez a módszer jó, de nagyon ritkán működik. Sajnos sok fék valamiért nem akar így beállítódni.

Ilyen fékeknél én a "zseblámpás metódust" szoktam használni. Finoman meghúzom a fék rögzítőcsavarjait (ami az adapterre rögzíti), annyira, hogy még tudjam mozgatni a féktestet kézzel. Egy zseb(bringa-) lámpával hátulról megvilágítom a pofát, így a fénnyel szembenézve látható mennyi hely van a pofák és a tárcsa közt. Igyekezetem szerint középre állítom a féket, hogy a hézagok egyenlőek legyenek, és szép lassan ráhúzom a csavarokat. Félváltva, kicsit egyiket, kicsit másikat, hogy nem mozogjon el.

Körülményesnek tűnik, de kellő gyakorlattal ez is egész tempós módszer. Sajnos volt olyan fékem, amin volt alkalmam gyakorolni.

Elküldve: 2012.03.13. 18:36 Lecso11 

  • Lecso11 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 138

Miután visszatetted a kereket azután lazítsd ki a féktestet és húz be a féket, ezáltal beállítja magát középre. Tartsd behúzva a féket és úgy húzd meg a csavarokat. Ha így sem jó akkor szedd le a féktestet és egy lapos csavarhúzóval szépen óvatosan nyomd vissza a dugattyúkat (ha beteszed a csavarhúzót akkor csavard óvatosan így szép lassan mennek vissza a dugattyúk)majd így hogy visszanyomkodtad ugyan úgy tedd vissza a féktestet ahogy is feljebb írtam.

Elküldve: 2012.03.13. 18:28 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

A hézag minél kisebb annál jobb, a kerék kivétele-betétele gyakran eredményezi azt hogy újra be kell állítani a féket, ha csak súrlódik, de érezhetően nem fogja vissza a kereket a fék, az ne zavarjon. Továbbá golyós agynál figyelj hogy minimálisan se lötyögjön a tengely, gyorszárnál pedig hogy rá legyen húzva rendesen, és a gyorszár ne legyen elhajolva minimálisan sem.

Elküldve: 2012.03.13. 18:23 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

Új a fék?

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!