Van egy trekkingem. Mit tehetek vele hogy télen is használhassam? Ruhám van téli, de semmire se megyek vele, ha a trekking kidől alólam.
V-fékes, gumik cst all terrain gumik. mindenütt jók, de hóban jégben fagyban ki tudja.
Van egy trekkingem. Mit tehetek vele hogy télen is használhassam? Ruhám van téli, de semmire se megyek vele, ha a trekking kidől alólam.
V-fékes, gumik cst all terrain gumik. mindenütt jók, de hóban jégben fagyban ki tudja.
@buch7: Én télen is kerékpárral járok dolgozni. 15-20 perc oda és este ugyanannyi vissza.
Ruha: Sokkal kevesebb ruhát veszek magamra mint ha gyalogosan mennék (gyalogosan jobban fázok), nem szabad megizzadni!!!!!! Viszont külső réteg az szélálló legyen. Egész fejemet sálba tekerem, csak a szemeim vannak kint, erre rá a baseballsapka. Régi vastag hosszúszárú, kinyúlt gyapjú túrazokni levágva, ezt felhúzom a nadrág alatt a térdeimre (ízület melegítés, térdsapka!). Esetleg nagymamát/feleséget megkér hogy kössön egy párat! :-D
Kerékpár: március végéig egysebességesítve (havas szezonra) + külön erre egytányéros gagyi hajtókar elöl. Bütykös gumi max 2 baron egész jó jégen is. Friss hóban szépen megy (benyomja magát a havon át az alatta lévő aszfaltig), letaposott több napos hóban szenvedés egy kicsit, elviszi a hó az első kereket könnyen.
Friss hóban mentem úgy hogy a kerékagyig ért a hó, észre se vettem. 4 cm vastag letaposott latyakos hóban pedig ment ki jobbra-balra a kerék, na az szívás!
Tükörjégen én kerékpárral jobban haladok mint gyalog! Gyalog esek-kelek, kerékpáron ülve nem is vehető észre hogy jégen gurulok! (persze eleve lassabban halad az ember és kanyarodáskor jobban figyel).
Szerintem jobb kerékpárral menni télen is. Másrészt elkezdeni buszozni eléggé megbetegíthet: először is utcán álldogálsz -15-ben amíg jön a busz, utána mindenki beletüsszent az arcodba a tömött buszon, ráadásul morálisan is lehúzó hogy a szabadságot leváltod a tömegnyomorra (drága a bérlet is).
Dec-jan-febr-márc havi buszbérlet árából eléggé jól át lehet téliesíteni egy trekking kerékpárt szerintem!
Tény, hogy szenvedés, de a buszozásnál még mindig jobb... amikor tömegközlekedtem, mindig kiütöttem magam tél elején. Érdekes, bringán -20-ban sem fáztam meg. Csak jól kell felöltözni, és A-ból B-be eljutni, majd ott megszáradni. Ha vizesen és kihűlve indul az ember, akkor K.O.
Ja meg még egy fontosság: az ízületek védelme. De nagyon. Azok ne fázzanak.
@buch7: alacsony nyomáson elég az 52 kg is. De eleve alacsony nyomáson használd télen.
hát a leírtak és józan ész alapján csak apámnak lesz igaza. ha ennyi kínnal jár az egész akkor az élvezeti dolog átcsap szenvedésbe: tényleg hülye lennék ha csinálnám.
van egy montim is jó recés gumikkal: nem is szeretem városban. kipróbálom mit ér majd ez a gumi télen. mondjuk egy gumi se ér semmit ha nincs elég tömeg ami leszorítja. és az én 52 kg-om ehhez kevés lesz. nagyokat esni viszont 52 kg is elég.
@Krupcheck:
Jaés erős lámpa! Hiába van világos, csillogó hóban, hóesésben semmit nem látni egy bringásból.
A szögesen kívül minden csúszik a jégen, de a szöges meg aszfalton szar.
Ha normálisan használni akarod (közlekedni), akkor a lehető legszélesebb és legrücskösebb gumit rá, ami értelmes áron van, és hajrá. Jó, ha defektvédett, az útszóró mutymuty hajlamos üvegtörmelék szerű darabkákat is tartalmazni, nekem egy olcsó CST gumim ezeket begyűjtötte, és a legváratlanabb pillanatokban értek át rajta. Szopás fagyban szerelni... de még melegben is, mikor masszívan latyakos a bringa.
A gumi mellé a lehető legnagyobb sárférőhelyet adó, és sokat védő sárvédő+ valami kamásli a lábszáradra, mert úgyis ki fogja dobálni. Szép látvány, mikor a középcsapágyra alulról ráfagy egy 10 centis réteg latyak.
Más nagyon nem kell. A csapágyak és a lánc kenésére jobban figyelj, meg a telóra ha van. Meg a fogsort néha kaparászd ki, ha megtelik a lánckerekek közt hóval, akkor ugrálni fog a lánc.
És persze mindezek is csak korlátozott mértékű hójárásra tesznek képessé. Van az az állapot, ahol már nem élmény, vagy közlekedés a téli bringázás, hanem szopás. Én ilyenkor hanyagolni szoktam az alig túrt, nyomvályú utakat, mert bunkóság feltartani a kicsit stabilabb és gyorsabb autókat, akik nem tudnak hol/min elkerülni. A bringautak meg általában olyanok, amilyenek...
Ha csak élvezkedni akarsz a hóban, akkor a fentebb szóló szögesgumija a legjobb. Erről találsz több készítési leírást itt TB-n, pl. a véleményeknél.
vagy lehet követem apám intelmét: "télen csak egy hülye biciklizik"
végül is én nem vagyok se futár se hivatásos sportoló csak hobbi kerékpáros.
és olyan megoldás hogy a mostani gumi maradjon? valamit rátenni?
@KennyThePro:
Legjobb megoldás a szöges gumi. Az megkapaszkodik rendesen a hóban/jégben. Én télre a lehető legvastagabb rátehető gumiból csinálnék egy szöges verziót. Azzal talán nem fog kimenni alólad.