Sziasztok! Egy ideje figyelem a Gravel típusú bringák megjelenését. Szerintetek mi hozta létre ezt a stílust???
Sziasztok! Egy ideje figyelem a Gravel típusú bringák megjelenését. Szerintetek mi hozta létre ezt a stílust???
@OKdoki: Persze... Engem is esz a penész egy Gravelért, mert 1. A monti kereke túl kicsi 2. A 29er túl bumfordi 3. A trekking túl nehézkes 4. Az országútihoz nehéz vagyok 5. A fitnesz kényelmetlen és felszerelhetetlen (Ez persze nem teljesen igaz, csak én hisztizek). Haj haj... A jólét problémái... Ezért sajnálom a Kona Dew eltűnését kicsiny országunkból (ejnye-bejnye X faktor). Az egy remekül variálható bringa, ráadásul nem is túl drága... Tudom, szimpla falú felnik, meg miegymás... Ezért a fent említett bringák megépítése után, kicsit mindig hiányérzetem volt. Amolyan: jó, de... állapot. Aztán ráakadtam egy Dew-re... Ezúton is szeretném küldeni rossz kívánságaimat az előző gazdájának. Csakhogy jött egy szomszéd kislány és minden áron ezzel akart Rómába menni (mint a harangok). Oda adtam neki. Két hónap alatt 2000(!) kilométert tekert. Így megint vázat keresek, mert megszállott építő vagyok és szeretnék magamnak összehozni egy ilyen gépet.
Alapvetően, minden az ötletről, a piacról, és a marketingről szól. Kezdhetjük a velocipéddel! Újító ötlet. Piac, kell ez nekünk? Néhány fiatal marhának igen. Nőknak nemannyira, ha csak nem húz nadrágot (micsoda szentségtörés). Ötlet. Bi...cikli, lánc, stb. Marketing. Piac? Kell! Majd, koskormány. Kell? Marketing. Tour de France. Kell? Túrázzunk! Jó ez? (Vonat, impreszionisták [tájkép festészet, hordozható, kicsi festőálvány, stb.,....pic-nic...természet járás megszeretése, bicikli...) Jó! Azt ne feledjük, hogy régebben a koskormány nem csak max 25 mm széles gumit jelentett! Lehet kirándulni. De akkor minek trekking, cross, mtb, stb., bicaj? Marketing? Piac? Lefedetlen felhasználói szegmens? Igen, mindegyik!
Egyfelől a tengerentúlon az ősmontik voltak az első gravel( koskormányos terepkerékpárok) kerékpárok az 1980-as évek tájékán, másfelől az 1900-as évek elején Belgium-Franciaország területén az oúti bringások télen a falvak között versenyt rendeztek( ezek voltak az első ciklokrossz versenyek) ezek oúti bringával voltak teljesítve terepen.
Maga a gravel a tengerentúlon jött létre,mivel sok állam területén( Colorado stb.) hatalmas mezőgazdasági utak vannak, széles kavicsos nyomott utakkal átszőve. Ezek a bringák kifejezetten erre lettek tervezve mind geometriában, mind felszereltségben. Egy igazi gravel kerékpár első látásra nem , de egyébként nagyon sokban különbözik pl. egy oúti vagy mtb vagy ciklokrossz kerékpártól.
Hogy mi hívta létre? Nyilván a piac,de ezt nehéz így megítélni.
Igen! Azt elhiszem, hogy az országútisok ezzel a megszokott pozícióval túráznak. No de a montisok... Sok vélemény született a koskormány és az "egyenes" kormány geometriájával kapcsolatban. Az sem lep meg, ha nélkülözik a teleszkópot. De ez miért ilyen rohadt drága? ... Tudom, mert újdonság...