Sziasztok! Amatőr bringásként lennék kíváncsi a vélemenyétekre, miszerint érdemes-e nekem ilyen, drágább kormányt vennem?
Elmondom miért kérdezem. Munkába járásra használom a bringát, évi 4-5e km. Viszont eléggé dinamikusan hajtom, két lámpa közötti sprintekkel. Hogy mennyire tekerek talán jelzi, hogy másfél év és 6e km alatt elkopott három garnitúra fékbetét, és egy tárcsa. 106 kg vagyok, és hatalmas táskákkal megyek, mert a bevásárlást is elintézem. Felszerelés, lakat, lánc, táskák gyakran lehet 120 kg felett is. Amikor rajtolok, erősen kapaszkodok a kormányba, rángatom, ahogy taposom a pedált.
Korábbi bringámon (városi kormánnyal) az történt, hogy egyszer csak felfelé eltört a kormány ahogy gyorsultam, és kapaszkodtam bele. Az acél volt, így nem tört le teljesen, és nem estem el. Vettem egy másikat, ami épp egy évet bírt ki. Az is gyorsulásnál felfele tört le. Ez viszont sajnos alu volt, teljesen elttört és nagyot estem. Ma is fáj a csuklóm.
Ekkor vettem mai, kicsit komolyabb GT XC bringám, már 31,8-as kormánnyal. Amikor vettem azt tanácsolták az eladók, ha így tekerek, érdemes időnként lecserélni a kormányt. Most, hogy másfél éves, vettem is egy olcsó kormányt. Viszont észrevettem, hogy 1,5 mm anyagvastagságú a jelenlegi 3 mm -essel szemben. Így nem cseréltem le.
Tehát az a kérdésem, érdemes-e egy ilyen drágább - esetleg dh-ra ajánlott - kormányt vennem, vagy érjem be egy olcsóbb 3 mm-essel, és cserélgessem gyakran? Arra gondolok, hogy persze, DH biztos erős, de az ember nem DH-zik minden nap. Én meg minden nap rángatom, több éven keresztül. Vajon nem fárad el az anyag épp úgy mint olcsóbb társainál? Sokszor ugye azért is drága, mert könnyű. Na, nekem a súly már nem számít, csak bika legyen!
Mit javasoltok tehát? egyszeri drágább, több évre tervezve, vagy két évente csere egy olcsóbbal (de azért nagyobb anyagvastagságúval) megelégedve?
Aki drágábbat javasolja, mégis milyen árkategóriára gondol? Esetleg Carbon?
Előre köszi a segítséget!