Tubeless-ként használni egy normál külsőt?

1-50 (50 hozzászólás)

Elküldve: 2013.11.06. 23:05 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok. Érdekellne, hogy valaki esetleg próbálta már tubeless felnin a normál külső gumit belső nélkül? Elég nagy az ár különbség a tubeless (ust) és a normál gumik között. Mi lenne ha normál külsőt tennék fel mert az olcsóbb? :) Tudtok ajánlani valami jó és hatékony folyadékot a gumiba? A Rubena-tól vettem annó a szezon közepén és már meg is kötött a gumikban. Az az érzésem ez nem így kellett volna történjen :P Bár egy szezont ki kellene hogy bírnia szerintem. Na várom az ötleteiteket és válaszaitokat :)

Elküldve: 2022.07.17. 10:09 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Jó de értsd mit írtam. Elhiszem hogy olcsó volt de most mégis ráfizetsz mert ezek a külsők nem hosszú nyúzásra vannak kitalálva hanem jóformán pár versenyre aztán irány a kuka mert simára kopik a futófelület, az oldalsó bütyköket is gyorsan megeszi a kanyarodás. Ezeknél a teljesítmény a fontos, nem a tartósság.

Elküldve: 2022.07.17. 09:49 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: De, kellet, mert olyan árban volt hogy kellet:-) Defektekkel rosszabúl állok, mint amikor belsős rendszert használtam, de a legdühítőbb az, ahogy összeken mindent a sealant, aztán semmiből nem akar ki és lejönni. Én már biztos visszatérek a belsős rendszerre.

Elküldve: 2022.07.16. 22:20 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Hát... nem kellett volna a drága verziót megvenni. :) Az kopik mint a vaj. Játszósnak meg gurulgatni sose kell drága gumi. Egyszerűen nem éri meg. Nekem is több szettem van. Egy nyúzós meg egy maratonozós. Sőt hajtásból is. Mindennapos edzős lánctányér-fogaskoszorú-lánc és ugyanezek maratonozós verzióban, csak más fogszámokkal, lánchosszal stb. :) Muszáj így csinálni különben hosszútávon sokkal ráfizetősebb. Sőt igazából több láncot is kéne egyszerre hajtanom 200-300 kilométerenkénti váltásban hogy hosszabb életű legyen a fogaskoszorú, az első lánctányér... Hidd el hogy így sokkal olcsóbb hosszú távon a bicajozás, okosan kell csinálni :)

Elküldve: 2022.07.16. 16:57 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Mindegyik defekt a 4 - 5 hónapja felrakott, kb 2000km fútot Raceking Blak chili külsőnél történt. Mert ma leszedtem, elmostam, így alaposan át is néztem azt. mert a defektek javításakor a sáros gumin nem találtam okát. Oldalsó bütykökből 4-5 teljesen levált a felületről. De ami a végzetét okozta, az egy kb 12mm hosszú vágásnyom a futófelületen. Ahhoz képest, hogy nem versenyzem, rosszabb a prémium külső állapota, mint amikor sima 3ezer forintos Rubena Mitast használtam. Nem a tubeless rendszert okolom, jó dolog, de nem nekem.

Elküldve: 2022.07.16. 15:19 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

A fenébe. Bocs a sok hibáért az előzőben... miért nem lehet ezen a fórummotoron korrigálni hszt-t? áhh... szóval:

Csak a pontosítás kedvéért: ezek pontosan lokalizált, szúrt defektek voltak a futófelületen? Ami okozta benne maradt a külsőben menet közben, vagy csak kiszúrta a valami és a lyuk maradt üresen?

Elküldve: 2022.07.16. 14:28 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Most lett elegem a tubeless rendszerből. 1 hónap alatt két olyan defekt, amikor a sealant sem tudott tömíteni, kb amire észleltem, már le is engedett (mint a durrdefekt) sealant persze összekent mindent, táskát, ruhát...stb. Aztán a sealantal összekent, trugyis külsőbe tehettem belsőt. Összességében eddig semmivel nem vagyok előrébb, mint amikor tömlős rendszerrel kerékpároztam, az legalább tiszta, olcsóbb..stb

Elküldve: 2022.06.26. 18:34 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 115

@azaki71: MTB esetén ez már annyira kiforrott technológia, hogy az megy csodaszámba, ha valami gond akad. A presta szelepmagot én azt mondom, 2-3 évente nem árt cserélni, szerencsére filléres tétel. Ha jól látom, neked nem túl régi a tech. Fura... De más probléma is maximum annyi lehet, hogy az ember a gumileszedővel átlyukasztja a felragasztott felniszalagot.

Elküldve: 2022.06.25. 16:46 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Ma 22km megtétele után tönkrement a hátsókerekemben a presta szelep. Folyamatosan elkezdte engedni a levegőt ott ahol a belső szelepet ki lehet belőle tekerni. Nem sok lehetőségem volt, mint belsőt tenni, aztán haza érve gumi / felni takarítás, új szelep, sealanttal megint feltölteni...stb. Aztán irány a benzinkúti kompresszor. Jó dolog a tubeless addig amíg nem kell hozzányúlni:-)

Elküldve: 2022.06.06. 18:12 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@azaki71: Jól sikerült a gumi átszerelés a Mavic elsőkerékre, eddig semmi légveszteség nincs. Tekertem is egy 70es karikát vele.

Elküldve: 2022.06.05. 17:34 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Reggelre megint csak 0.5bar volt az első kerekemben. Megint felpumpáltam és elmentem egyet tekerni, de nem hagyott nyugodni a dolog. Szétkaptam és alapos takarítás után átszereltem a külsőgumit a régi Macic crossride elsőkerekemre, holnapra meglátom, hogy tartja nyomást. (nem is értem miért cseréltem le az első kerekemet, amikor csak a hátsó Mavic ment tönkre) De visszatérve a szerelésre, szétszedés után jól látszott, hogy a sealant folyadék több ponton is "vastagon" tömített. (felni széle, felni illesztése) És az is feltűnt, hogy a kb 2hónapja betöltött sealant folyadék felére csökkent, de külsőgumin nem volt nyoma. Lehet, hogy a hátsó keréknél csak szerencsém van, hogy a Rigida Zac 19felnin működik a Tubeless rendszer és jól felfekszik a gumi a felni peremén, mert maga a felni nem tubeless kompabilitis.

Elküldve: 2022.06.04. 17:19 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Makky: Hasonlót lehet nálam is a hiba, mint nálad volt, mert visszagondolva, pumpálás után történt, hogy másnapra elengedte a nyomást. A mai 5órás utamon nem engedett le, de holnap reggel kíváncsi leszek, hogy mekkora guminyomás találok benne.

Elküldve: 2022.06.04. 16:38 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@azaki71: Nekem egyszer egy szingóval volt ugyanilyen jelenség. Volt, hogy hetekig tartotta a 8 bart! Majd hirtelen egyik napról a másikra tök lapos! Vízbe téve az egész kereket, pedig semmi buborék sehol! Nagyon bosszantó. A hiba nálam a szelep tövénél volt. Ott eresztett a ragasztásnál, de csak ha bizonyos pozícióban állt a szelep. Ez csak akkor derült ki, mikor leszedtem. Ment is a kukába... Volt olyan MTB belsőm is, aminél maga a szelep volt rossz, de az látszott vízben, de alig! Mivel nagyon lassan eresztett, így várni kellett még ahhoz is, hogy egy buborék ki tudjon alakulni! Szóval betetted a vízbe a szelepnél és vagy 5-10mp is volt, mire egy pici buborék megjelent a szelep tetején! Először csak azt hittem, hogy káprázik a szemem, de ujjal lepiszkáltam a buborékot, majd pár mp múlva újra ott volt. Szóval érdemes éles szemmel nézni, ha ilyen hiba van. Bár ez nekem konstans volt. Szóval nem csak néha csinálta.

Elküldve: 2022.06.04. 09:26 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@azaki71: Tényleg érthetetlen, az elmúlt hozzászólásom óta egyszer sem engedett le az első kerekem, aztán tegnap ismét laposan találtam, hát felpumpáltam. Erre ma reggelre már teljesen leengedett, hát felpumpáltam, bedobtam a kereket egy kád vízbe, sehol semmi légbuborék, sem a külsőn, sem a felni pereménél, se a szelepnél, küllő / felni lyukaknál..stb. Most vagy a szelep szarakodik és egy, egy pumpálás útán hol zár, hol nem, vagy passz.

Elküldve: 2022.05.21. 14:29 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@azaki71: Másnapra állásában most meg nem engedett semmit, el is mentem egyet tekerni, terepen. Most eltelt újabb 1nap és nem lett laposabb. A fene sem érti, hogy eddig két alkalommal meg miért lett állásában laposabb.

Elküldve: 2022.05.18. 21:50 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Sealant van benne bőven, az nem lehet ok. Én is gyanakszom a felnire, annak az illesztésére, de az is lehet, hogy terheléskor, fékezéskor történik olyan mozgás, ami tömítetlenséget okoz. Tavaly lecserélt Mavic kerékszettből az első kerék ép, esetleg átcserélhetem arra. Este felfújtam a kereket 4bar nyomásra, holnap este megnézem hogy állásában is veszit és ha igen mennyit.

Elküldve: 2022.05.18. 21:29 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Lehet hogy simán csak kevés lötyi van benne. Amúgy nem tubeless felnivel mindig ott az esélye hogy nem marad működőképes hosszabb távon. Más a külső+peremkapcsolat kiképzése is. Szalag mellett is elmehet a levegő a küllők irányában. Szelep mellett is. Azt nem mutatja meg a folyadék mert az mindig csak a külsőgumid belső oldalán van a futófelületnél, sosem a felni oldalán.

Elküldve: 2022.05.18. 20:49 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Legutóbbi utam óta, lassan engedi a levegőt az első kerekem. Kb 1bar / nap. Sealant nyomát sehol nem láttam, sem a külső felületén - oldalfalán, sem a felni pereménél és illesztésénél. Fújtam bele 4bart, hallgattam, vizeztem a felni peremét, de egyenlőre nem találtam meg, de nem adom fel. Belsősrendszernél egyszerűbb meg találni az biztos.

Elküldve: 2022.03.21. 10:27 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 115

Akit érdekel a téma, itt rengeteg hasznos infót találhat, akár specifikusan 1-1 külső és felni típus terén: https://forum.bikemag.hu/topic/1174-tubeless-a-bels%C3%B5-n%C3%A9lk%C3%BCli-rendszer/

Jómagam 12. éve megyek tubeless-szel, rengeteg mindent próbáltam, 1st gen UST külsők, Geax TNT, Conti, Specialized 2Bliss, Schwalbe TLR/TLE, Maxxis EXO TR, stb. CX bringám is tubeless egy ideje, országútin volt "szerencsém" tubeless-hez (ott inkább maradok a latex belsőknél). Kísérleteztem magam is a tubeless booster megoldásokkal. A műanyag palackos megoldás már most szólok, életveszélyes...

Elküldve: 2022.03.20. 11:18 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Zoltán-san: Várj, összekeverted, ez két külön történet! Tavalyi sztori volt, hogy a Mavic felnire nem sikerült tubelessként felrakni a nem tubeless Double fighter III külsőket. Mostani a Cross és a Raceking amik Tubeless külsők, azok egy hete kerültek fel rigida Zacc felnikre.

Elküldve: 2022.03.20. 06:54 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

@azaki71: Így látatlanban elég nehéz kideríteni az okokat gondolok például arra hogy nem láttam hogy a céges kompresszorral hogyan próbáltátok meg felfújni a gumit. Ugyan még benzinkútnál nem fújtam gumit, de ha jól tudom akkor ott egy nyomásszabályozós pisztoly van ami egyből ráengedi az előre beállított nyomást. A legfontosabb hogy végül is sikerült a művelet.

Elküldve: 2022.03.19. 11:10 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Zoltán-san: Érdekes, mert az első kereket a felszerelés után simán felfújtam a "nagy kézi pumpával". (ezen van a crossking.) A hátsót viszont nem tudtam, így elmentem a legközelebbi benzinkútra, ahol a kompresszor simán felfújta. (ezen van a raceking) Felni mind két esetben ugyanaz.

Elküldve: 2022.03.19. 10:13 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Ez egy jó kis filléres trükk ha nincs kompresszor: https://www.youtube.com/watch?v=EtmatxJG_zg

Elküldve: 2022.03.19. 09:13 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

@azaki71: Alapvetően a gumiszelep áteresztőképessége a szűk keresztmetszet, vagyis hiába van akármilyen brutál 10! baros kompresszorod. Itt csak a nyomás jelentős növelésével lehetne gyorsítani a folyamaton. Tartályos kompresszorból eddig 20 baros, 50 literessel találkoztam, de ez már az 500 ezren túli kategória. Efölött már csak tartály nélküliek vannak, de ezeket sem lehet tartály nélkül használni. Utóbbi esetben a tartály nélküli használat akár robbanáshoz is vezethet.

Elküldve: 2022.03.17. 18:58 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Jelentem, váltottam tubeless felnikre. :D Tegnap fűztem be mindkét kereket, így egy lépéssel közelebb kerültem a belső nélküli rendszer kipróbálásához én is. Most ~8000Ft-tal többet ér a kerékpárom és kapásból 2x105 grammot ledobtak a kerekek magukról, önmagában a felnicserével.

Elküldve: 2022.03.13. 18:29 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

A Continental Racekinget ma felraktam a Rigida Zac felnire tömlő nélkül a tavaly vásárolt zefal tubeless átalakító szettel. Minden sikerült, úgy ahogy kell, a kezdeti légveszteség a felni illesztés egyik oldalfalán jelentkezett. A Selant folyadék tette a dolgát, simán eltömítette. Kérdés, szükséges pluszban foglalkoznom a felni illesztéssel? Pld kívülről pár csepp ragasztó, vagy ragasztószalag? Mert elvileg ez egy egy régi nem tubeless felni. Vagy tökmindegy mert elég ha a seleant folyadék tömít ott ahol kell.

Elküldve: 2021.03.17. 15:57 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Megérkezett a gumi szett és a tubeless átalakító szett, így megkezdődhetett a próba. A felni tisztítása után annak a tubeless szalaggal és szeleppel történő felszerelése rendben meg is történt, majd a szappanozás...stb, de nem íróm le a folyamatokat. A lényeg az, hogy valami atom kompresszor kell hozzá, mert gumi széle annyira távol ül a felni peremétöl, hogy annyi levegő szökik el a gumi és a felni pereme között, amit a 10baros céges kompresszor sem bírt levegővel ellátni és oda "pattintani" a felni széléhez. (azért a nagy kézi punpával is megpróbáltam). Végül összeraktam belső gumival, a tubeless szett meg jó lesz máskorra. (remélem a bontottalan sealant nem döglik meg).

Elküldve: 2021.03.13. 18:56 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@azaki71: Bringán a tubeless rendszert nem a jobb (átszúrás elleni és általad vélt) defektállósága miatt találtak ki. (Szerintem amúgy nem jobb lényegesen, mint a megfelelően feltöltött belső.) A fő előnye inkább az lenne, hogy alacsonyabb nyomáson tudod használni a gumit a felütéses defekt veszélye nélkül. Ezáltal pedig jobb tapadást lehet elérni, ami versenyelőnyt jelent. Én már bőven 100e km fölött mentem feltöltött belsős gumival és nekem jó tapasztalataim vannak vele. Slime-ot is használtam, nekem az is működött. Az edző gumijaimat mindig feltöltöm és nagyon ritka, amikor olyan defektet kapok, amit nem tud megfogni. De azokon a tubeless se segítene semmit, mert akkora sérülések.

Elküldve: 2021.03.13. 17:32 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Te is tudod, hogy más az amikor a belsőben, egy vékony és puha falú nagy nyomású tömlőben kell eltömíteni egy lyukat és más a Tubeless. Ha feltöltött belső szét megy, összeken mindent, de egy szónak is száz a vége a belső gumi defektgátlóval való feltöltésében nem hiszek. A tubeless rendszer meg már bizonyított kerékpároknál, motoroknál, autóknál és minden más közúti járműnél. A rendelt külső gumi szett még nem érkezett meg, így még van időm átgondolni ill ha a kezemben lesz akkor fogom látni mennyire vékony, vagy vastag maga a köpeny.

Elküldve: 2021.03.13. 14:35 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Szerintem semennyiben nem változna, mivel ebbe is defektgátlót kell tölteni, meg a belsős rendszerbe is lehet defektgátló löttyöt tölteni. Én nagyon rossz példa vagyok mert nálam a Slime(ezt próbáltam) abszolút nem vált be. Pár nappal azután hogy feltöltöttem a belsőt, tökig leereszett kerékkel értem haza mert beleállt egy aprócska drótdarab. A Slime meg szépen folyt ki menet közben, összekenve a vázat, a kereket ahelyett hogy tette volna a dolgát. :) Oda fogunk kilyukadni(hehe) hogy a tömör guminál nincs jobb :)

Elküldve: 2021.03.13. 09:44 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Latex belsőt már használtam és nem volt nagy különbség. Ritka eset volt, hogy lassabban engedett le egy szúrás után, mint a normál belső. Pumpálni hetente keltet, mert gyorsabban ereszt. Amikor elfárad akkor viszont szakad, hasad. Gördülési ellenállás? Nem tudom én nem vettem észre különbséget, főleg, mert akkoriban 26x1.50 külsőt használtam a sok városi használat miatt és az alapból is könnyen gördült.

Tubeless-felé a kíváncsiság hajt, egyrészt, hogy próbára tegyem magamat, hogy meg tudom csinálni magamnak a szerelést. Másrészt kíváncsi lennék, hogy mennyiben változna a defekt állóság, amit az akác tüske szúrások szoktak okozni.

Elküldve: 2021.03.13. 05:37 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@rcs2003: Latex belső: ne a hagyományos butyl belsőhöz hasonlítsd! Butly belsőből is vannak sokkal könnyebbek, amik vékonyabbak, így kisebb a gördülési ellenállásuk. Sőt a latexnél még könnyebbek is! Ezeknek a gördülési ellenállása már nem sokkal marad el a latextől. Vagyis alig van különbség. Csak laborban mérhető. Tekerés közben nem érezhető. A latex mondjuk jobban viseli a szúrást, de javítani esetleg problémásabb lehet (nekem még nem kellett). Viszont a legnagyobb hátránya, hogy igen gyakran kell pumpálni! Míg egy butyl akár hónapok alatt is alig ereszt valamit. A latex-et már akár pár naponta is fújni kell. Főleg országúton, ahol nagyobb a nyomás. Én hobby szinthez inkább vennék egy könnyű butylt. Olcsóbb, könnyebben javítható, talán még könnyebb is, gördülésben majdnem ott van, és nem kell folyamatosan pumpálni. :) (Sőt én versenyezni is többet versenyeztem butyl-al, mint latex-el.)

Elküldve: 2021.03.12. 21:35 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

@azaki71: esetleg tégy egy kitérőt a latex belsők irányába, ha már mindenképpen szeretnél kisérletezgetni. Nekem is szivességet tennél vele mert én is szeretném kipróbálni csak drágállom, de tapasztalatot szívesen olvasnék hehe. :D Elvileg nagyon közel van a latexszel szerelt kerék gördülési-súrlódási ellenállása, energiavesztesége a tubeless rendszerhez képest. A hagyományos belsős rendszereknél ugye a külsőgumi ahogy a súlyodtól, útviszonyoktól, fékezéstől, gyorsítástól deformáldódik, tovább deformálja a belsőt és ezek felületei olyankor egymáson elmozdulnak, elcsúsznak, súrlódás jelentkezik és némi energia elvész, hővé alakul. Ez a hétköznapi ember számára jelentéktelen, érzékelhetetlen veszteség de ugyanakkor mégis wattokban mérhető. Ezért alkalmaznak (egyéb okok miatt is) hintőport vagy szilikont hogy ezt a mozgást megkönnyítsék a két gumi között. A latexnél ez a súrlódás, energiaelnyelési hajlandóság minimális. Ráadásul amíg egy átlagos belső 180-200 gramm (ha montiról, túragépről beszélünk), egy ugyanakkora latex belső ennek a tömegnek töredéke. Ez kisebb forgó tömeget jelent melyet könnyebb mozgásba hozni, gyorsítani, és azt szokták mondani hogy minden gramm könnyítés a keréken háromszoros hatású a kerékpár egyéb részein való könnyítgetéshez képest. :) A tűszúrásokra is joban reagál mint a hagyományos butyl belső, sokkalta nehezebben lehet átszúrni mert inkább felveszi a tüske alakját minthogy kiszakadna. Ha nem lenne olyan drága már kipróbáltam volna. Hátránya hogy gyakrabban kell a nyomást ellenőrizni mert meglehetősen porózus anyag és szép lassan szivárog a levegő (nem vészes, több napról, esetleg hetekről van szó mire kicsit lentebb enged)...

Elküldve: 2021.03.12. 19:03 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 86

@azaki71: Nem teszed tönkre, max vagy összejön vagy nem. Ha nem, akkor macerás letakarítani, vagyis ha egyből szétszeded, akkor még nem annyira.

Elküldve: 2021.03.12. 18:29 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@VTitusz: Lemondok a Tubeless-re átalakításról és majd a következő gumi választásánál figyelek arra, hogy Tubeless legyen. Másrész nem szeretném tönkre tenni sem a felnit, sem az új külsőt. Pedig igazan kíváncsi lettem volna rá, de ezt most akkor elengedem.

Elküldve: 2021.03.11. 20:09 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 86

@azaki71: Én raktam össze elég sokféle kombót. TL felni sima gumival, Sima felni, sima gumival és TL felni TL gumival. Volt amelyik nem jött össze, nem lehetett felfújni sem (sima felni, sima gumi). Tl felni+sima gumi tud működni, csak időigényes tud lenni a felfújás, minimum kompresszor (nagy átömlési keresztmetszettel, szelepmag nélkül) vagy tire booster kell hozzá. Sikerólt már nekem is ledurrantani pumpálás közben TL felniről sima gumit, de ez már jóval 6bar fölött történt. Természetesen a TL felni + TL gumi működik a legjobban, gond nélkül, műhelypumpával összeszerelhetők (általában :-) ), de itt is segítség a booster. Összeszereléskor használj vmilyen kenőanyagot a felni és gumi pereme közé, hogy könnyen becsússzon a helyére a perem. Légtartás is változó, TL felni sima gumi is tudja értékelhető módon tartani a nyomást, igaz ezek a gumik porózusabbak, így először ezeket kell a folyadéknak eltömítenie, így "könnyezik" a gumi egy darabig. Gumilefordulásom nem volt, igaz 1,7bar alá nem mentem, és csak öregurasan haladok. Viszont mára meguntam a gerilla TL dolgokat, maradok a TL felni+TL guminál. Belsős rendszerrel is használható, ha nem gond, ha defektet kapsz, illetve van olyan kerékszettem, ami TL felni+TL gumi, de belsővel raktam össze és szopás volt összerakni, belső nélkül meg nem. Otthon még nem gond, de az út mellett ez nem hiányzik. Persze a folyadékot frissíteni, pótolni kell, ha le kell szedni a külsőt, újra összerakáshoz le kell tisztítani a ráragadt folyadékot (macerás), különben rések lesznek, idő és folyadék, mire azok is eltömődnek. Szóval ez ilyen.

Elküldve: 2021.03.11. 10:54 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Knight_: Nagyon jó, hogy ezt megirtad. Ahogy többet olvasok a témáról kezd a mérleg nyelve abba az irányba billeni, hogy ne kísérleteznek ezzel a felni - gumi kombó tubeless-re szerelésével. Maradjak belsös redszernél.

Elküldve: 2021.03.10. 21:50 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

Na, ebben a témában van egy sztorim:

Mi is tubeless felnire (CB Cobalt 2) raktunk nem tubeless külsőt, csak mi nem tudtunk róla. Ugyanis a Schwalbe külsőknél előfordul, hogy egy adott típusnál bizonyos méretek kompatibilisek, mások nem. Mi meg figyelmetlenek voltunk: elnéztünk egy sort a vásárlásnál :). Voltak nehézségek a szerelés során, de azért csak felszenvedtük, feltöltöttük kb. 1dl defektgátlóval és sikerült a helyére pattintani egy sima műhelypumpával. Összeráztuk, jól felfújtuk, aztán elfektetve leraktuk a műhely közepére és leültünk köré, hogy kipihenjük a munkát.

Pár perc múlva, miközben dumálgattunk, jött is a meglepetés: óriási durranás kíséretében leugrott a külső a felniről és a fehér lötty 360°-ban lefröcskölt mindent. Pár másodpercig behúzott nyakkal csak bámultunk tátott szájjal, amíg felfogtuk, mi történt. Aztán kiröhögtük egymást, hogy nézünk ki.

A lényeg, hogy ezek után nem tudom javasolni a kísérletezgetést :D.

Elküldve: 2021.03.08. 17:48 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Ez a téma hamarosan nekem is aktuális. Kíváncsi leszek, hogy a Mavic crossride felnikre fel tudom-e rakni belső nélkül a Continental Double fighter 3 gumikat. Külföldi bejegyzéseket találtam, ahol volt akinek ez minden probléma nélkül összejött a fenti párosítással. Magyar oldalak nagyon szegényesek ebben a témába. Ami kicsit aggaszt, hogy a felniken a szelep fúratok AV vagyis autó szelephez vannak felfúrva. Arra gondoltam, hogy első körben tömítőanyag nélkül fogok összerakni, felpumpálni és megfigyelni mennyire felkszik fel a gumi pereme, és mennyire tartja a levegőt. Legrosszabb esetben feleslegesen vettem a Tubeless-hez szükséges dolgokat, de bizakodó vagyok :-)

Elküldve: 2014.06.26. 21:32 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 115

@dr.anonimus: ha Schwalbe, akkor a SnakeSkin verziót vásároljátok, ne a sima TLR-t. +50 gramm/külső, cserébe havonta 1x kell fújni, sokkal lassabban szárad ki belőle a defektgátló és jobban bírja az alacsonyabb nyomást. Tegnapelőtt elől 0.8, hátul 0.9 volt benne, mikor kezdett úszni a kerék és rámértem. Felfújtam rendesen aztán, ahogy kell, 1.5 barra. :)

Elküldve: 2014.06.26. 16:40 Szásaaa 

  • Szásaaa avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 12

@dr.anonimus: https://www.youtube.com/watch?v=ByBAItDM3Ws

Erről mi a véleményetek? Gondolkozok rajta, hogy ki kellene próbálni, de félek, hogy egy-egy erősebb fordulóban, oldalra leszakad a gumi. Vélemény esetleg?

Elküldve: 2013.11.07. 17:02 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

Nekem is Schwalbe-m van, tubeless shimano felniken. Előre kicsit én is tartottam tőle, de nagyon tetszik és szeretem. Vettem nemrég 2 db. high rollert mert akartam valami vékonyabb gumikat is. Feltettem őket belsővel, de nem tetszik. Rohadtul ráz mert nem balonos és kell bele vagy 3,5 bár. Most visszatettem a jó üreg Hans Dampf-okat.

Elküldve: 2013.11.07. 16:36 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Nekem belső nélküli rendszerem van (Joe's NoFlats átalakító szett + Schwalbe TL Ready gumi) és rendszerint bőséggel 2 bar alatt használom.

Olvastam hideget és meleget a rendszerről, de végül is rászántam magam. Főként a gumi helyén maradása aggasztott a legjobban. Volt olyan szitu, hogy ez járt a fejemben: "Na most fordul le a gumi..." Nem jött be, csak nyekkent egy nagyot, de a helyén maradt.

Előnye, hogy a defekteket menet közben észre sem veszem, csak otthon csodálkozok rá, hogy kiáll a tüske a gumiból.

Hátránya, hogy kb minden használat előtt nyomást kell ellenőrizni és minden 2. menetnél, ha egymást követő napon van, pumpálni kell. Ha nagyobb az időköz akkor sajnos minden alkalommal meg kell ragadni a pumpát. Szerintem ennyit megér.

Menet közben nem tapasztaltam érdemi nyomásvesztést, 12 órás tekerést simán kibírt.

Elküldve: 2013.11.07. 16:22 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

Elég sokan versenyeznek hagyományos felni + hagyományos külsőgumi összeállítással belső nélkül. Kell hozzá pár dolog, de működik. Az alacsonyabb nyomást is szokta bírni. (Az mondjuk igaz, hogy külső függő is a dolog. Nem mindegyikkel működik.)

Elküldve: 2013.11.07. 13:34 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Mármint a nem tubeless gumi tubelessként a tubeless felnire? :P Nem igazán, de nagyon kíváncsi voltam, hogy esetleg megoldható-e ha netalán megpróbálnám :p

Elküldve: 2013.11.07. 13:32 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Kell az neked?

Elküldve: 2013.11.07. 10:53 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@pdenes: Köszi a cikket, nagyon hasznos volt!

Elküldve: 2013.11.07. 09:11 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

Köszi. Én tettem fel normál high rolert belsővel és annyira rátapadt a felnire, hogy miután leeresztettem elég nehezen pattant le róla a gumi :)Lehet mégis inkább gyűjtögetem a pénzt és veszek 17 ezer forintus tubeless külsőt:P

Elküldve: 2013.11.07. 07:10 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Jól mondja pdenes. Plusz ami a belső nélküli rendszereknek a lényege lenne, az extrem alacsony nomást sem fogod tudni elérni, mert le fog fordulni a felniről a gumi.

Kísérletezni lehet, mert Én tudok olyanról aki így használja, de szop is vele rendesen!

Elküldve: 2013.11.06. 23:13 pdenes 

  • pdenes avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 105

Lehet én tudom rosszul, de szerintem egy teljesen mezei gumit nem fogsz tudni használni tubelessként, mert nem olyan a perem kialakítása, mint a tubelessnél, ezért nem fogja tartani a levegőt. De itt szépen leírnak mindent: http://revomag.hu/2011/belsovel-vagy-belso-nelkul/

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!