Pedál - ipari csapágyas vagy tűcsapágyas legyen? Taposópedál MTB-re Cserélem a golyóscsapágyas pedálomat. Mit vegyek? Ipari csapágyas vagy tűcsapágyas taposópedált?
Pedál - ipari csapágyas vagy tűcsapágyas legyen? Taposópedál MTB-re Cserélem a golyóscsapágyas pedálomat. Mit vegyek? Ipari csapágyas vagy tűcsapágyas taposópedált?
@laller2121: Nem elsősorban a csapágy típusa, hanem a kivitelezés minősége, fajtája szokta inkább befolyásolni az élettartamot. A megfelelő tömítés a legnagyobb kihívás ezen a téren. Én már elég sok pedált elhasználtam. Ezek alapján azt kell, hogy mondjam, hogy valóban a Shimano megoldása magasan a legtartósabb. Az 520-as pedálomban az edző gépen szerintem már 70e km fölött lehet! Eddig egyszer szedtem szét csak kíváncsiságból. Akkor jól kitömtem zsírral. Azóta hozzá se nyúltam. Kicsit már kotyog (meg rozsdás is, mert télen nem kevés sós lét kap), de valószínűleg csak állítani kéne rajta, csak nincs kedvem szétszedni.
@Csakisahegy: bizony, ezért is írtam, hogy jók! ;-)
Nekem a régebbi XTR PD-M9000 pedáljaimból a jobb oldali mostanában kezd enyhén szorulni és kotyog kissé. 2 bicajon használtam, egyiken 3355 km-t futott a szerviznaplóm szerint, a másikon 18606 km-t, ez majdnem kerek 22.000 km! Versenyeztem vele 3 évet, télen is használtam, rozsdás a felülete itt-ott, mégis, szinte elpusztíthatatlan.
Soha semmilyen szervizelést nem végeztem rajta. :-)
Vegyél egy Shimano PD-MX80-at. Az se nem "ipari" csapágyas, se nem tűgörgős, mégis az egyik legjobb pedál
@laller2121: Magának a csapágynak tényleg nincs szervizigénye. Megy "jó sok évig", aztán ha tönkrement, kicseréled. De a pedál nyilván nem csak abból az egy csapágyból áll.
@Knight_:
"Valamint az "ipari" csapágyas pedálnak nem az az előnye, hogy ritkábban kell hozzányúlni, hanem a szervizelése egyszerűbb."
Egész eddig úgy tudtam hogy az ipari csapágy előnye a zéró szervizigény. Nem lehet és nem is kell hozzányúlni. Használod jó sok évig majd beadja a kulcsot kuka és vesz új. Ennyi. Nem erről szól ez a történet?
@semmiho: Nekem egyszerű Shimano PD540 pedál van-kónuszos, és semmi gond nincs vele, évente szétkapom, kitisztítom, friss zsír aztán had menjen. Már 9 éve nyúzom, és csak terepen, és már 20.000 km fele járok vele. Egy golyószett 2.000 Ft körül van bele, még csak egyszer cseréltem. Ezt a megoldást én is merem ajánlani.
@laller2121: A tűgörgős csapágyról tudnod kell, hogy annak sincs saját védelme. A tengely és a pedálház közötti szimering akadályozza meg a kosz bejutását, ugyanúgy, ahogy a kónuszos pedáloknál.
Valamint az "ipari" csapágyas pedálnak nem az az előnye, hogy ritkábban kell hozzányúlni, hanem a szervizelése egyszerűbb.
A Shimano megoldása a leginkább megbízható, a leginkább karbantartás-mentesnek mondható a hagyományos kónuszos és perselyes megoldásával. Még a szanaszét könnyített XTR pedáljaik is elmennek 15e km-t úgy, hogy hozzá sem ér az ember. Igaz, ennyi után általában a golyókat cserélni kell már, de az meg filléres tétel. Taposóból a Saint pedálok elpusztíthatatlanok.
"normál golyóscsapágyat"
nem. a normális golyóscsapágy az a normáls golyóscsapágy a minden védelem nélküli csapágyazás amibe belemegy a sár a kosz és 1 hónap után már nyekereg az egész
Szia!
Gondolom az ipari csapágy alatt a normál golyóscsapágyat érted, ami porvédős, karbantartásmentes és egyben cserélhető, ha elkopott. Ilyen szokott lenni a pedál kúp alakú tengelyének külső oldalán (mert ott elfér). A belső oldalra pedig vagy egy egyszerű csúszópersely kerül (ami kerülendő, gagyi megoldás), vagy egy tűgörgős csapágy (ilyet ajánlott venni).