Új kerékpár üzembe helyezése

1-23 (23 hozzászólás)

Elküldve: 2013.04.07. 14:58 ricsi85 

  • ricsi85 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok, igazából kezdő vagyok, lenne egy egyszerű kérdésem. Most vettem 1 új kerékpárt (Focus lost lagoon cs 5.0), első használat előtt be kell-e zsírozni, olajozni az összes alkatrészt, vagy már úgy szokták küldeni a dobozban? Gondolok itt kormánycsapágyra, középcsapágyra, fogaskoszorú belseje, teleszkópban van-e elég olaj stb. Vagy h első használat előtt mit érdemes szétszedni, zsírozni. Válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve: 2013.04.08. 07:17 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

ja most látom,h nem is sheffy a kérdező:) még reggel van.bocs

Elküldve: 2013.04.08. 07:15 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@Sheffy: cső sheffy! Nézzél át mindent rajta. Osztanám 1-2ember véleméyét.Sok szervizbe csak azért megyünk,hogy a garipapír meglegyen,meg ne ugorjon róla a gari. Az tucatmunka....sietnek kaplodnak....elbasznak mindent.Persze biztos van az országban profi szerviz is.....valahol.

Nekem is hagytak ki anno a kónusz korszakomba golyót az agyból.Aztán jött a főnök ilyen olyan mérőfaszsággal na meg szöveggel,hogy elgörbült a tengely.....utóbb kiderült egy golyó hiányzott a másik új telót rakattam be-csak,h ne ugorjon a gari róla.otthon az összes hézagoló+korm.csapágy teteje forgott úgy rakták össze,aztán csináld magad mozgalom jött megint.

Inkább megtanultam mindent magamnak csinálni.egyedül centrírozni nem tok még,meg nincs is állványom hozzá.De azt nem kell mindennap.

Tehát én átnézném a bringát.

Elküldve: 2013.04.08. 05:21 Sheffy 

  • Sheffy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 114

@ricsi85: nemetek nagyon korrektek, ha onnan veszel bringat, semmi gondod nem lesz vele, en is rendszeresen vasarolok eBayrol :)

Elküldve: 2013.04.08. 01:04 ricsi85 

  • ricsi85 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2

Köszönöm a válaszokat, igazából amit boltban megcsinálnának "üzembe helyezés" címén, azt én is meg tudom csinálni, csak attól féltem, h akkor most nekem fogaskoszorút is szét kéne szednem zsírzás végett, meg ilyenek. De akkor, szerintem felesleges elvinnem boltba, h meghúzzák a kormányt, féket, meg váltót beállítsák, meg felrakják a pedálokat, amit amúgy is le kéne vennem ,szállítás végett :) Gari igazából van de nem fogom postázni az végett, mert német e-bay-en vettem, szóval postaköltség lehet több lenne oda+vissza, mint 1 új alkatrész. Válaszokat köszönöm mindenkinek, tényleg sokat segítettetek.

Elküldve: 2013.04.07. 19:06 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

:) ha ettől kényelmesebben alszol akkor legyen úgy :)

Elküldve: 2013.04.07. 19:04 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Zeke: "Én még olyan bolti garanciális bringát nem láttam amiben nyolcas lenne."

CC, a bringaboltot másra írtad.

De remélem, a nem középre pozicionált hajtókar, vagy a túl sok hézagoló a kormánycsapágyon, hogy alig fogta, már megfelel a kényes ízlésednek. Ez is neves bringaboltban volt, új, bár épített bringánál. Mondjuk ott viszont a reklamációt remekül kezelték.

Nem foglalkozom azzal itt, ki milyen, veled sem. :D

Elküldve: 2013.04.07. 19:01 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@Zeke: kerékpárossá válsz,csak kezdő kerékpárossá:)))Itt is vannak fokozatok.Ha autót vezetsz akkor már gépjármű vezető vagy,csak nem profi autóversenyző.

Elküldve: 2013.04.07. 18:51 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

@perelli: Nem véletlen írtam kerékpárboltot és nem intersportot :))) az meg , hogy egy bringa megvásárlásától nem válsz kerékpárossá nem az én döntésem vagy prefrenciám , ez szimplán így van :) Egy versenyautó megvételétől sem leszel FIA bajnok :)

Elküldve: 2013.04.07. 18:46 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Zeke: lehet, hogy te nem láttál, csak nézz át egy másik topikban. Épp pár napja hozta el a srác a KTM-jét Intersportból ugyanígy. Személyesen a boltból lettek elhozva a bringáim, menetkészre lett kérve, azt mondták, az. A szerelőm miért tudta ugyanezt megcsinálni? Mert akarta. Kimondtad, szerinted nincs benne az árban, pedig a legtöbb helyen úgy hirdetik, tehát feleslegesen vitatkozol.

"A kerékpárokat teljesen összeszerelve, beállítva szállítjuk házhoz, technikai okokból a kormány és a pedálok kerülnek kiszerelésre, mivel a futár csak igy tudja átvenni a csomagot. Minden általunk értékesített kerékpárhoz kitöltött, lepecsételt garanciafüzet is jár természetesen. A kerékpárok garanciális utánállítását 50-100km megtétele után a budapesti Ridebike üzletek díjmentesen elvégzik, telefonos időpont egyeztetés után."

Ott is így volt, még netes rendelés esetén is.

Az meg hogy ki kerékpáros, szerencsére nem te döntöd el, még itt sem. ;) :D

Elküldve: 2013.04.07. 18:39 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

Legtöbb helyen úgy adják el a bringákat, ahogy hozzájuk is érkezik, csak egyenesbe állítják a kormányt, meghúzni persze nem, minek. Mi menetkészre szoktuk átadni a bringákat, kerékanyáktól hajtóműcsavaron át stucniig minden meghúzva, fékek, váltók beállítva. És ezekért se kérünk üzembe helyezési díjat. Mindenkinek elmondjuk, hogy egy jó hónap után jöjjön vissza, átnézzük, bovdenek nyúlnak, küllők is lazulhatnak. Ez is szintén díjtalan. Kb. 10 perc egy biciklit üzembehelyezni, persze függ attól is, hogy kontrás, váltós, stb. De azért aki ebből él, meg ezt csinálja, illene legalább az alapokat elsajátítani. Rengetegen hoznak máshonnan, újonnan vásárolt kerékpárt, mert ahol vették, egy kormányszár meghúzásért, fékbeállításért is felküldenék a bringát Pestre. Viszont van a másik oldal is, mikor a kedves vevő figyelmen kívül hagyja a javaslatot, miszerint ha bármi gond van az általa nálunk vásárolt bringával, hozza be, megcsináljuk, akár soron kívül amint tudjuk. Nem, a kedves vásárló inkább nekilát otthon megoldani a problémát megfelelő szerszám nélkül, aztán mikor már szétbarmolta, hozza vissza hogy "mer szar". A legjobb, mikor a gyerekükre fogják a 40es apukák a dolgot, mer a büdös kölök vitte el és rögtön tönkreteszi. Persze a büdös kölkök is szoktak otthon kókányolni, szintén a végén nálunk köt ki, mert valamiért otthon nem megy.

Elküldve: 2013.04.07. 18:36 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

@perelli: tekintettel arra , hogy szabvány szerszámokkal szerelhető dolgokról beszéltem így nem értem a problémád. Imbuszkulcs, csavarhúzó , speciális szerszámot igénylő feladatokat nem is bíznak a vevőre. 8as kérdés? Én még olyan bolti garanciális bringát nem láttam amiben nyolcas lenne. Ha építteted és esetleg vannak benne még hibák az előfordul , a kerékpárbolt nem összeszerelő üzem , egy custom gépnél neked kell ellenőrizned mindent , a saját szerszámaiddal is. Eleve ha belegondolsz... rendelsz egy bringát mondjuk webshopból (Rosebikes , Canyon , OnOne , stb) , előre beállítják , de aztán szétszedik , hogy szállítható legyen , te már így kapod készhez , dobozban elcsomagolva. Arról a gyártó nem tehet ha esetleg nincs hozzá szerszámod! (bár hozzá kell tenni , hogy a Canyon gyárilag ad egy primitív imbuszos nyomatékkulcsot ami csak a nyomatékkal meghúzható csavarokhoz passzol.

Az , hogy megveszel egy kerékpárt még nem tesz kerékpárossá , nem jár hozzá alapból sem sisak , sem kesztyű , se lámpa se csengő... km óra sem amivel lemérd az 500km-t! Mégsem panaszkodhatsz , hogy életveszélyesen küldtek ki a közútra.

Elküldve: 2013.04.07. 17:45 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Zeke: remélem, viccelsz velem.

Nagyjából nálam összejött az 500 kevesebb mint két hét alatt, hegyen, mégsem oldom meg, mert lábam volt, szerszámom nem. Már bocsi, de egy autónál sem mondják, nézd már, meg van-e húzva a kerék, nem esik-e le a kormány. Vágod, a fékem is széteshetett volna. Értem, hogy vannak dolgok, amik használat közben-után be kell állítani. De életveszélyes gépet nem adhatnának ki a kezük közül. "Szerencsésebb történelmi fejlődésű" országokban a gatyájukat leperelnék róluk.

Vagy ott a 8-as kérdése, nehogy már nekem ilyennel kelljen foglalkoznom, 500 km-et meg nem szeretnék vele így menni.

pakesz75-nek igaza van, vigye szerelőhöz, aki össze is rakja, nálunk ez nincs benne az árban, ez van.

Elküldve: 2013.04.07. 17:34 pakesz75 

  • pakesz75 avatar
  • sima XC-s
  • Nagyonodamondók társasága csapat
  • Nagyonodamondók társasága csapat
  • hozzászólások: 120

@ricsi85: Én azt ajánlom nézesd át egy jó szerelővel. Most szervizeltem egy új Giant Rapidot . A srác ,akié neten vette a gépet. Elvitte egy beüzemelésre , ahol ezt 5000 ft-ért megtették. ( semmit se csináltak rajta) Erre azért volt szüksége ,hogy a gari papír le legyen pöcsételve. Az összes kónusz annyira meg volt húzva hogy a kerekek alig forogtak és a kormány nem igazán forgott szépen. 5000 ft-ért!!! Mákja volt hogy ránéztem a gépére. Ja még annyi, hogy az első agyban 1 golyóval kevesebb volt az egyik oldalon. Azt tanácsolom, hogy nézesd át egy tényleg hozzáértő szerelővel!

Elküldve: 2013.04.07. 17:23 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

@perelli: azért amiért nem mondják , hogy ha veszel egy autót a szalonban és kigurulva a főútra egyes üveghangon mész fél órán át akkor megfő a rendszer. Bele van írva a kezelési könyvekbe (amit sokszor garikönyvként is kapsz) , hogy miket illik átnézni. A beállításokat meg értelemszerűen nem fogják rád erőltetni , miért tennék , ezt neked kell tudnod és magadhoz szabnod. Az 500km ha jól tudom akkor úgy hangzik , hogy 500km/1hónap eltelte után vidd a végleges beállításra , ez van akinek 2 hét alatt is simán összejön , de azok az emberek meg is oldják a szereléseket otthon.

Elküldve: 2013.04.07. 17:01 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Sheffy: én is ott vettem az egyiket, én is úgy kértem, mert nem is mindenhez értettem-értek még, és szerszámom sem volt akkor nagyon. Meg hát ezért vannak ők. Ehhez képest ha nem ugrik elém egy gyalogos, és nem lesz 8-asom, amivel szervizbe megyek, lehet nem bringáznék most. Ugyanis biztonságom teljes tudatában zúztam vele lefelé a Mecsekről vígan, miközben kiderült, hogy semmi,de tényleg nem volt meghúzva rajta.

Elküldve: 2013.04.07. 16:55 Sheffy 

  • Sheffy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 114

@perelli: Többször vettem már bringaboltban kerékpárt, (haveroknak, ismerősöknek, meg saját magamnak is), és mindig úgy kértem, hogy mikor megyünk érte, menetre kész állapotban legyen, mert azzal megy haza a tulaj. Szerencsére nálam mindig van szerszám, mert az első 100 méteren mindig kellett váltót, féket állítani, kivétel nélkül. Pedig direkt kértem állítsák be... Sok helyen ennyit ér a "menetre kész állapot". Sajátomat a RideBike-ban vettem 5 évvel ezelött, élessaroknál voltam, mikor kiderült szarok a váltók, a fékek meg szo szo, hazajöttem és beállítottam rendesen.

Elküldve: 2013.04.07. 16:49 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Zeke: amiket leírtál, miért nem csinálják meg maguktól, illetve legalább miért nem mondják, hogy csinálja meg a vevő? Magamtól eszembe nem jutott volna, hogy a csavarokat sem húzzák meg. Az jó, hogy közlik, vigyem vissza 500 km-es szervizre, és és majd ott belövik, amit még kell. De azt meg is kell élni. Bringaboltban vettem a bicajokat.

Elküldve: 2013.04.07. 16:02 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

Ha kerékpárboltban vetted akkor menetre kész bringát kapsz. Ellenőrizni érdemes a csavarok meghúzását , a nyeregcső zsírosságát (bezsírozzák a könnyebb mozgás érdekében , de ez néha annyira túl jól sikerül , hogy lecsúszik meghúzott bilincs mellett is) , a kormánycsapágy lötyögését (ez még az első összeszerelés után hajlamos picit lazulni , bár minimálisat) a váltás pontosságát , a fékek működését (olajos tárcsafék esetén utána állhat a tárcsának).

be kell állítanod a fékkarok szögét és távolságát , a kormány magasságát (hézagolókkal változtatható , valamint stucni megfordítható) , nyereg magasságát , szögég, előre-hátra síkban eltolását. Keréknyomást és teleszkóp levegőnyomását , előfeszítését , csillapítását , bizonyos típusoknál negatív kamrát és hasonlókat.

A láncot gyárilag olajozzák , de ha nem bízol benne akkor lehet rá nyomni egy kis láncolajat (wd40 és társai nem alkalmasak erre!!)

Az első szerviz alkalmával - ha jól tudom 500km - a bringabolt átnézi a váltást féket és hasonlókat , érdemes nem elmulasztani.

Elküldve: 2013.04.07. 15:17 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Fék- és váltóbeállításokat ellenőrizni sem árt, 8-as is lehet a kerékben. Sőt, nekem a hajtóművem sem volt középen. Mondjuk ez épített bringa vlt. Meg talán ezeket magától is észreveszi az ember. :)

Elküldve: 2013.04.07. 15:14 pdenes 

  • pdenes avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 105

Azért szerintem a láncot lehet meg kell olajozni, azt nem mindig szokták megtenni.

Elküldve: 2013.04.07. 15:05 Sheffy 

  • Sheffy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 114

csavarokat mindenképp nézd át, zsírozni, olajozni nem kell semmit, gyárilag meg van kenve minden ami kell.

Elküldve: 2013.04.07. 15:02 zsolti-010 

  • zsolti-010 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Dunaújváros BC csapat
  • Dunaújváros BC csapat
  • hozzászólások: 12

Nem kell olajozni zsírozni semmit.. Viszont nem árt megnézni hogy a csavarok meg-e vannak normálisan húzva.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!