@Procolus: Hát árnyaltan írtam, de a lényeg hogy a trekingemmel, egy normál időben azért a 24-26 km h átleg megy. De ha oda tekerek neki áttétet 48/14 re teszem már nem igazán megy vele sokáig. És érezhetően nehéz hajtani, mintha nem akarna menni az a kerékpár...jó ha előre dőlök a bicón olyan 27-28 oké, de vitorlásan haladva nem igazán megy a 30 as tempó Gondolom nem is fog, oda out kéne. De arra számítok , hajtás érzetben segítene egy könnyebb külső.
Most elbizonytalanodtam, mert oké hogy pöpecül gurul, de ha pl egy 60-70 km es turán kapok egy defektet akkor ....nem sokra megyek vele. Néha kicsi enyhe terepen is közlekedem. Ezzel a marathon plus-al valóban baromi jó hogy nem kellett különösen aggódni defekt miatt. Pedig ezzel még dzsumbujban, gazban erdőben szőlősben üvegszilánkos helyeken is mentem és tul élt mindent eddig. Azért az szabadságérzet hogy nem az van hogy jaj ide nem hajtok be mert...
A másik, olvastam a témáról, és azt írták hogy a forgó sulyt jobban észrevesszük tekeréskor mint a váz sulyt. Ergó ez a gumi kb 900 g/db.
Néztem a Marathon supreme 440g/db de jobb defekt állóság, trekingre turás célra talán az kéne mégis.
Egyet tudok tapasztalatból: gyárilag, sima nuku defektvédelmes 430g gumi volt fent, én megmondom őszintén lehet nem voltam gyorsabb de sokkal fürgébbnek, hamrabb sebsséget elérősnek éreztem a biciklit vele.