Új külső segítene az átlagsebességben?

1-32 (32 hozzászólás)

Elküldve: 2021.08.20. 06:49 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok Jelenleg egy Marathon Plus 37x622 külsővel haladok, nem egy fürge külső, es 22-24 felett jóformán nem bírok tekerni. Leginkább 20 km/h a legkényelmesebb haladás. Treking kerékpar. Szerintetek egy 28x622 Continental GP5000 segitene kicsit a sebességben? (Könnyedebb hajtásban). Mit gondoltok?

Elküldve: 2021.10.02. 07:34 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 93

@Füles85: Leginkább a gyorsaság attól függ hogy kinek milyen az erőnléte és az akaratereje (80%-ban fejben dől el a dolog). A gumicserével nem sokat nyersz. Egypár gumit elkoptattam már de a különbség alig volt észrevehető. Az igazi áttörés nálam a montiról gravelre történő váltás volt, mellyel 15 - 25%-os átlagnövekedést értem el (sík vagy enyhén dombos terepen inkább a 15% körüli gyorsulás volt a jellemző). Főleg a Galya-tető megmászásánál volt érezhető a különbség. Ebben benne volt az is hogy egyébként is erősödtem. A montimon a rugós villa mellett a nyeregszár is rugós, és ha átülök rá, akkor veszem észre hogy jelentős energiát elvesz ennek az ismétlődő összenyomása. Azt sem árt tudni hogy a sebesség növelése más típusú izomcsoportot erősít, mint a távolságnövelés. Már egy ideje ott tartok hogy minden tized km/h átlagnövelésért meg kell küzdenem, nincs más út.

Elküldve: 2021.09.30. 20:03 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

26-os MTB: Amikor a Rubena flash 26x1.50 városi gumiról váltottam a 26x1.9 Conti Double fighterre gumikra, ott nem vetem észre sebesség és gyorsítási különbséget. A nyáron kényszerből cserélt új kerékszett, ami nehezebb és rugalmasabb, mint ami előtte volt, már az első utakon észrevettem, hogy nehezebben gyorsítható a kerékpár és lassabb is vagyok vele, vagyis nagyobb erő kell ugyanakkorra sebesség eléréséhez. Terepen ez annyira nem észrevehető, de országúton igen.

Elküldve: 2021.09.30. 06:21 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

@rcs2003: Igen pont ez a lényeg, az egész bringa súlya, a kerék súlya, forgó tömeg....Ha a plusos külső helyett feltesz egy fele- harmada súlyút, és vékonyabbat a gördülési ellenállás csökkentésére...

Elküldve: 2021.09.29. 16:21 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 353

@elemér: nem csoda, lehet vagy 3kg különbség a két bringa között a monti javára. Kezdve a forgó tömeg különbségével. Síkon meg az üléspozíció is számít a sebességben.

Elküldve: 2021.09.29. 06:47 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

Ja és még annyi. Barátom és ügyfelem elég hardcoreba tolja a bringát. Van egy trekking merida neki... aluváz defektvédés stb....42-622 gumik, meg egy carbon 29-es superior mtb. 29x2,2 ami meg ugye 54-622. Átlagban a kékesre kb 10 perccej jobb időt megy aszfalton a montival, síkon meg közel 5km/h val jobb az átlaga.

Elküldve: 2021.09.29. 06:41 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 130

A két külső semmilyen paraméterében nem lehet hasonlítási alap. Súly, védelem, tpi, keverék, black chili, schwalbe és conti. Full két kategória mindenben így felhasználási területben is... sőt főleg ott. Egy vastagabb nehezebb plusos védelemmel nem lehet gyorsan menni, nem arra van kitalálva, hanem túrázni, defekt nélkül. Tőkéletes többnapos túrára zsákkal, élménybringázni, trekkingen nézelődni. A másik egy haladós gyorsabb, aszfaltra tervezve, haladni, de még a rezgéseket nyelni magasabb nyomáson. Gyakorlatilag a conti egyik csúcsgumija, wectrannal, black chilivel, ha német akkor még kézzel készült és ha a csúcs akkor 3x120 tpi-vel. Súlyban meg harmada negyede egy plussos trekkingnek. Ha chilis, akkor 30%-al kisebb gördülési ellenállással úgy hogy ugyanennyivel jobban is tapad. És ugye a keréksúlya az egyik legfontosabb, nemhiába van annyi törekvés a tubolito, a super-ultraliht belsők terén és ugye a folyadékos rendszerek terén. De ugyanígy az agy súlya a küllő 2-1,8-2 mm-es vékonyítása, a küllők száma, mind mind azért van hogy gyorsabb legyen a bringa, így értelemszerűen egy nehezebb külső nem ezt a célt szolgálja elsődlegesen. Guminyomás meg...nem véletlen az a tól-ig érték ami rajta van. Gördülés, élettartam stb... Ha veszel egy 42-es plusos és egy 42-es nem plusos ugyanolyan gumit már érezni fogod a különbséget, a gp 5000 meg más világ.

Elküldve: 2021.09.28. 13:37 N. István 

  • N. István avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

Én először egy 32-esre váltanék egy trekkingen, azt is először a hátsóra tedd. Így érzed a különbséget, lehet, hogy már annyi is elég lesz neked.

Elküldve: 2021.08.22. 20:45 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

@Makky: Nagyon részletes leírás, köszönöm szépen! És mindenkinek aki válaszolt! :)

Elküldve: 2021.08.22. 20:44 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

@Füles85: Értem már a kérdésben amit írtam, arra értetted hogy korábban mást írtam. Voltam most tekerni egy rövidet, és néztem a sebességet mennyivel haladok illetve figyeltem magam hogy mennyire bírom, mi kényelmes tempó. Ezért a másik érték amit utólag írtam.

Elküldve: 2021.08.22. 20:42 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

@rcs2003: Hát most 21-vagy 24 nem is ez volt a lényeg inkább a gyorsulás érzet, most hogy 21 vagy 24 az átlag fene tudja, van aplikációm, de ha megállok pihenni sem állítom le, aztán így árnyalt a képlet az átlagra. Néha ránézek a kilóméter órára, és látom mennyivel megyek...legtöbbször. A kulcs az hogy "könnyebbnek" éreztem tekerni a korábbi abroncsom ami 440g vagy mennyi volt/db szemben a mostanival. Fürgébb voltam vele, akkor így írom.

Elküldve: 2021.08.22. 16:01 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 610

@Füles85: Hát, 87 kg+bringa 10-15kg... max. 85kg load-os gumival: akkor azzal túl sokat ne menjél egykerekezve! :)))

Elküldve: 2021.08.22. 15:58 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 610

@Füles85: A gördülési ellenállás (azonos gumi+belső esetén) lényegében három paramétertől függ: 1. guminyomás, 2. útfelület, 3. terhelés (hány kg nyomja a gumit az útnak). Tökéletesen sima útfelületen (ilyen nincs) lenne jó a maximális nyomás. De az útfelület (még ami simának tűnik az is) kisebb-nagyobb mértékben egyenetlen. Ha a kerékben túl nagy a (tömeghez viszonyított relatív) nyomás, akkor ezeken az egyenetlenségeken nem átgördül szépen, hanem folyamatosan "elpattog" róla. Emiatt pedig nagyobb lesz a gördülési ellenállása, mint ha alacsonyabb nyomáson "szépen" átgördült volna rajta. Nagyon sok ilyen tesztet lehet találni amúgy neten. Ez országúton kevésbé tűnik evidensnek, de szerintem egy MTB-s azonnal érti, hogy miről beszélek. Próbálj meg 4 baron menni egy sziklás terepen, meg utána 2 baron! Utána azt hiszem nem kell tovább magyarázni. Országúton ugyanez a helyzet, csak "kicsiben". Illetve nyilván a különbség is kisebb lesz persze. A képletet bonyolítja a rendszer tömeg, mert ez határozza meg, hogy mennyire fog összenyomódni a gumi, ha ráülsz a bicóra. Ennek van egy ideális tartománya. Nyilván minél könnyebb vagy, annál kisebb nyomás lesz az ideális. Tesztek alapján a kicsit alacsonyabb nyomás még mindig jobb, mint a kicsit magasabb, ha csak az ellenállást nézzük (a felütés veszély már másik kérdés). Nekem amúgy gyakorlatilag MINDEN gumit (MTB, országút, trekking), az ajánlott minimum nyomásnál kisebb nyomásra kell fújnom, hogy ideális legyen, mert nem vagyok még 60kg sem. Van 700x29-es gumim, amire az van írva, hogy min. 6 bar. Azzal 4-4,5 bar az ideális nekem! Az 5-öt már határozottan soknak érzem vele! 700x23-as gumival szoktam 5,5-6 körül edzeni. Versenyen csak azért megyek kicsit följebb 6-6,5-re, mert mezőnyben nem látom a kátyút és nehogy felüssem. Ezekre a gumikra meg sokszor min. 8 bar van írva. Főleg a szingókra. 8-12, vagy 8-15 bar. A 8 nekem már "üveg kemény". A 10 fölöttibe már belegondolni se merek. Esetleg pályára. :)

Elküldve: 2021.08.22. 15:43 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 353

@Füles85: Sőt, ha 85.1kg vagy, akkor sem mert azonnal felrobban! :D Ugyan már, gondolkozz egy kicsit. Hány külső van egy biciklin általában? Kettő. Kétszer 85 mennyi összeadva?

Amúgy meg miért most találtad ki hirtelen hogy inkább 27-28-cal tudsz menni ha ráfeszülsz? Elsőre miért nem lehetett ezt leírni? Most már tényleg nem tudlak komolyan venni.

Más: trekkinggel nem nagyon leszel gyorsabb mert egyszerűen nem arra van kitalálva. Túrázgatásra és városi, falumelléki közlekedésre. Arra bőven elég az a tempó amivel te mész. Szeretnél gyorsabban tekerni? Hát akkor tekerj erősebben és ne a nem létező kiskaput keresd, mert olyan nincs. Meg fogod szokni. Vagy vegyél e-bike-ot.

Ha pl. eddig pólóban tekertél, válts bringás öltözetre. Egy lobogó póló, lifegő rövidgatya, csapkolódzó széldzseki rohadt sok energiát felemészt. Tedd lentebb a kormányt 2-3 centivel és ha bírja a derekad vagy a kezeid akkor hajtsd úgy. Cserélj gumit ha gondolod, de szerintem csalódni fogsz. A guminyomást meg magadnak kell kikisérletezned, ezt senki nem fogja neked megmondani mennyire fújd fel. Kőkeményre semmiképpen, az baromság. És aki ezt javasolja neked, az nincs tisztában azzal hogy miről beszél. Eddz rá és jövő ilyenkorra gyorsabb leszel ha erősödsz. Nincs könnyebb út.

Elküldve: 2021.08.22. 14:33 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

@Füles85: Egyébként, ha azt írják a katalógusban hogy "load: 85 kg" egy külsőhöz, akkor ha én 87 kg vagyok nem is javasolt használni?

Elküldve: 2021.08.22. 12:27 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

@Makky: Ezt kifejtenéd? Akkor ezek szerint a max bár nyomás alatt kicsivel a legoptimálisabb? (ha mondjuk a komfortot kizárom a képletből)

Elküldve: 2021.08.22. 12:24 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

@Procolus: Hát árnyaltan írtam, de a lényeg hogy a trekingemmel, egy normál időben azért a 24-26 km h átleg megy. De ha oda tekerek neki áttétet 48/14 re teszem már nem igazán megy vele sokáig. És érezhetően nehéz hajtani, mintha nem akarna menni az a kerékpár...jó ha előre dőlök a bicón olyan 27-28 oké, de vitorlásan haladva nem igazán megy a 30 as tempó Gondolom nem is fog, oda out kéne. De arra számítok , hajtás érzetben segítene egy könnyebb külső.

Most elbizonytalanodtam, mert oké hogy pöpecül gurul, de ha pl egy 60-70 km es turán kapok egy defektet akkor ....nem sokra megyek vele. Néha kicsi enyhe terepen is közlekedem. Ezzel a marathon plus-al valóban baromi jó hogy nem kellett különösen aggódni defekt miatt. Pedig ezzel még dzsumbujban, gazban erdőben szőlősben üvegszilánkos helyeken is mentem és tul élt mindent eddig. Azért az szabadságérzet hogy nem az van hogy jaj ide nem hajtok be mert...

A másik, olvastam a témáról, és azt írták hogy a forgó sulyt jobban észrevesszük tekeréskor mint a váz sulyt. Ergó ez a gumi kb 900 g/db. Néztem a Marathon supreme 440g/db de jobb defekt állóság, trekingre turás célra talán az kéne mégis.

Egyet tudok tapasztalatból: gyárilag, sima nuku defektvédelmes 430g gumi volt fent, én megmondom őszintén lehet nem voltam gyorsabb de sokkal fürgébbnek, hamrabb sebsséget elérősnek éreztem a biciklit vele.

Elküldve: 2021.08.21. 20:47 Procolus 

  • Procolus avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 95

Szia. Véleményem szerint ha vékonyabb külsővel mész javulni fog a sebesség.

Elküldve: 2021.08.21. 17:59 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 104

@Makky: jó írod, pontosan. Szóval a lényeg, ha valakinek mondjuk 300 Watt az FTP-je, az síkon viszonylag kellemesen tart 30-as átlagot egy országútis, ~10 Watt ellenállású külsővel (GP4000/5000 például). Marathon Plus ~23 Watt, így 28-29 km/h. Ha viszont 200 Watt az FTP-je, akkor ~130 Watt lesz neki a kényelmes tekerős tempó. No itt jobban kijönnek a különbségek, hiszen ~13 Watt a kevesebből többet számít. Minél jobb valakinek az állóképessége és minél erősebb, annál kevesebbet számít egy külső. Így itt - például - a Marathon Plussal ha 22-es átlag megy, 23-24-es átlagra is javulhat a sebesség. (Nem számogattam ki pontosan, akit érdekel, számolja ki.;-)


https://www.strava.com/athletes/2373507

Elküldve: 2021.08.21. 14:52 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 353

Ma montival(aszfalton) 64km-en keresztül, végig szembeszélben kínlódtam az első pillanattól kezdve. A vége mindennel együtt egy kemény 26.9-es átlag lett... volt ahol 26-ot is alig bírtam tartani úgy lökdösött a szél. Szélcsendben az alap utazósebességem szokott ennyi lenni. Most meg kinyírtam magam mire hazaértem. :) Dehát ez ilyen. Hol megy, hol nem. Sokat kell menni és szépen nőni fog az utazósebesség is ezzel együtt egy bizonyos mértékig. Hozzátenném hogy én nem vagyok sportos ember, még úgy edzettnek sem mondanám magam és már fiatalabb sem leszek így közel a 40-hez. Persze ahogy sok egyéb, ez is relatív. Mindössze 4-5 éve bringázok komolyabban, azóta évi 5-7000km-rel a hátam mögött(vagy lábam között höhö :D) és ennek hála kb 15 kg minusszal. Ez alatt pár dologra rájön az ember magától is. Az egyik dolog az hogy abban halálosan biztos vagyok hogy ha valakinél megáll az átlag 22-24 között, a max sebesség pedig 26-nál, azon 100% hogy nem a bringa tuningolása fog segíteni. Egyszerűen erősödni kell, vagy e-bringára váltani. Nincs mese. Bocs ha kicsit összeszedetlenre sikeredett a gondolatmenet, de lényeg biztos átjön.

Elküldve: 2021.08.21. 06:11 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 610

@Füles85: Ez puszta matek (fizika): gördülési ellenállás. (Plusz a sebességgel exponenciálisan nő a légellenállás, vagyis egyre nagyobb sebességhez egyre több erő kell.) A két gumi között van durván 15W különbség kerekenként! Ha még valami komolyabb belsőt is veszel hozzá, akkor akár 20W is lehet. Vagyis mondjuk 30-35W összesen. Ez sok! Nagyon sok! Ez durván 2 km/h gyorsulást eredményez nagyságrendileg (150-200W között nézve). Azt mindenki döntse el, hogy ez sok, vagy kevés. Persze megfelelő guminyomással! A kő kemény nem a leggyorsabb!

Elküldve: 2021.08.20. 22:03 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

Köszönöm szépen Mindenkinek a hsz-eket.

Elküldve: 2021.08.20. 19:25 VTitusz 

  • VTitusz avatar
  • hozzászólások: 7

@rcs2003: Ha simán hozod a 30as AVG-t, közepes intenzitással, akkor nem hinném, hogy 200W az FTP-d. http://bikecalculator.com/

Elküldve: 2021.08.20. 18:14 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

@azaki71: Rendben. Kipróbálom. Azt tudom hogy nekem előtte egy sima kenda847 40 es gumik voltak fent, és eskü pörgősebb volt mint ez. Legalábbis gyorsulás tekerés érzetre könynebb volt a történet.

Elküldve: 2021.08.20. 16:15 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@Füles85: Megveszed, felrakod és kiderül, de nagyon függeni függ az aznapi aktuális erőnlétedtől, az útvonaltól, időjárás...stb.

Elküldve: 2021.08.20. 13:52 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

@Füles85: lehet beruházok egy ilyen külsőbe, kiváncsi vagyok mennyire lesz fürgébb a bicó vele. Tudnátok ajánlani valami jóféle belsőt hozzá? Belső szalagot érdemes bele tenni, ha igen milyen ajánlanátok?

Elküldve: 2021.08.20. 13:32 Füles85 

  • Füles85 avatar
  • hozzászólások: 11

@azaki71: Tehát azt mondjátok a mostani abroncshoz képest nem lennék fürgébb azokkal a külsőkkel?

Elküldve: 2021.08.20. 10:28 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@Füles85: Nagyon durva gumi különbségnek kell lenni ahhoz, hogy jobb legyen az átlag sebességed. Sokáig használtam MTB kerékpáron slic 1.50 gumikat (5bar), most meg 1.9 félterep külsőt (2-3bar) és az átlag sebességem lényegében semmit változott. Kondíció, az izomzat, az aktuális erőnlét az ami a leginkább számít, aztán a kerékpár geometria, kerékpár típusa, átételezés...stb

Elküldve: 2021.08.20. 10:26 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 353

Erről van szó. És még ez sincs kőbe vésve. Pl. nem hinném hogy az én ftp-m sokkal több lenne mint 200w(görgőn két éve mértem bruttó 222w-ot 20 perces teszttel), de a 30-as tempót outival sima közepes tempó intenzitással tudom hozni. Montival bütykös gumival ez már átcsúszik z3-z4 közé.Triatlonos ismerősöm meg z1-ben veri a 30-at montival. Mert ő erős :D szóval ennyi

Elküldve: 2021.08.20. 09:02 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 104

Lassan 8 év Wattmérőzés MTB-n és országútin egyaránt ad egy képet, mennyit számít a külső - vagy akár a már említett guminyomás. És az ember alapállóképessége. ;) Síkon, átlag 200 Watt: - országútival, gp4000/25mm, ~6bar: ~31.5-32 km/h kormányt felsőfogásban - XC MTB: Schwalbe Thunder Burt, 2.1", ~1.7bar: ~29 km/h - trail MTB: Maxxis Minion DHF/Dissector 2.4/2.5", ~1.4 bar: ~26 km/h

Általában az állóképesség a szűk keresztmetszet. Akik versenyeznek és/vagy a genetikai adottságaik is olyanok, 220-280 Watt is lehet egy kényelmes, beszélgetős tempó nekik. Na ott egy trail MTB-vel is lehet 30-cal menni vagy trekkinggel 32-tel, szinte bármilyen külsővel. ;-)

Külsők ellenállása, rengeteg mérés, Marathon Plus is itt van, Gp5000 is: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews

Elküldve: 2021.08.20. 08:37 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 353

Csodát ne várj, sokkalta kevésbé számít a gumi mint ahogy sokan gondolják. Edzettség és aerodinamika. Ha 24 felett nem megy akkor ott leginkább te vagy a szűk keresztmetszet :)

Elküldve: 2021.08.20. 08:08 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 88

Össze se lehet hasonlítani a 2 külsőt. Aszfalton a gp5000 a gyorsabb persze. De ez a te tőled is függ nagy mérrtékben és a guminyomástól. Fújd fe a jelenlegi gumid az oldalfalon jelzett maximális nyomásra és próbáld ki úgy is.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!