Váltás országútiról MTB-re, nehézkes haladás

1-15 (15 hozzászólás)

Elküldve: 2014.08.19. 10:39 balmesz001 

  • balmesz001 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 139
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok,

Párom 2 napja vett egy kb 2008-as Merida TFS 500 MTB-t a Specialized országúti helyett, mivel úgy döntött szeretne néha letérni az aszfaltról. Tegnap próbálta ki először, és teljesen ki van, mert úgy érzi, nem lehet haladni az MTB-vel. Persze vásárlás előtt mondtam neki, hogy ez nem lesz olyan gördülékeny, mint az országúti, de azt hiszem másra számított (agyak, monoblokk OK, szépen forognak, nem hiszem hogy a bicónak baja van). A kérdésem az, hogy mivel tudok segíteni neki: trekking bicót nézzek neki 28-as kerekekkel, vagy simább felületű, keményebbre fújható külsőt vegyek?

Nem tudom melyik teszi haladósabbá a kerékpárt.

Köszi Balázs

Elküldve: 2014.08.31. 17:35 GM_Flash 

  • GM_Flash avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 20

@balmesz001: Érdekes dolog nagyon. Attól függ, hogy hol szeretné használni és milyen terepre. Ha csak a földesútra szeretne rátévedni, akkor egy Cross-bringa a megoldás 28-as, 29-es kerékkel és azzal érzi a sebességet. Ha keményebb terepre nem téved vele, akkor kiválóan megteszi a célját. Figyeljetek a váz kialakítására, mert a cross-bringákat előszeretettel csinálják hollandos stílusúra és országútisként ez nagyon nem lesz jó.

Elküldve: 2014.08.19. 14:46 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@OKdoki:

"Párom 2 napja vett egy kb 2008-as Merida TFS 500 MTB-t a Specialized országúti helyett, mivel úgy döntött szeretne néha letérni az aszfaltról."

Természetesen a felnicserének is lehet értelme, de ezért felesleges.

Elküldve: 2014.08.19. 14:40 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Van ilyen. Bármilyen meglepő a minta alapján, a külföldi vélemények alapján nagyon gyors aszfalton is. Hátránya, hogy ott gyorsabban kopik, viszonylag hirtelen vesztheti el a tapadását, természetesen inkább kanyarban. Rossz a defektvédelme. Viszont terepen elég ügyes. Van a Continentalnak is hasonló, de nyilván másnak is. http://ebike.hu/termekek/kerek/gumikopeny/orszaguti-trekking/14597_schwalbe-cx-pro-performance-hs269-gumikopeny/

Elküldve: 2014.08.19. 14:34 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@perelli: Akkor félre értettem! Ebben az esetben egy könnyű, alig mintás gumi az ideális. Leginkább kifejezetten cyclocrossra fejlesztet, de sebességre optimalizált valami, hajtogathatós kivitelben, 32-35 méretben. Azért a felni csere sem butaság, csak drága.

Elküldve: 2014.08.19. 14:25 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@OKdoki: nem kell túlzásokba esni, és ráadásul pont nem is erről van szó. Ahogy én értettem, nem vagy csak aszfalton akar menni, vagy komolyan terepezni, hanem túrázás közben gyorsan haladni aszfalton és le is térni az útról. Mivel nem profi versenyzőről van szó, pár km/h nem hinném, hogy probléma volna. Még én a cross trekkingemmel is megyek kb. 30-as tempót aszfalton, és felmásztam terepen a Tubesra ugyanazzal a városi gumival. Neki is megtenné a cross trekking is, de ha már outizott és szerette, ráadásul az aszfaltos sebesség döntő, adja magát a CX, de ennyi.

Elküldve: 2014.08.19. 14:07 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Ja, és a cyclocrossnál is a két kerékszett az ideális. Nem létezik igazán jó univerzális gumi. Pl. a SammySlick egy elég jó, gyors gumi, de csak kemény talajú ösvényeken használható.

Elküldve: 2014.08.19. 14:04 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Szerintem, két kerékszett az egyik legjobb megoldás. A tehetetlenül forgó tömeget kell a lehető legminimálisabbra csökkenteni. Nagyon könnyű szett 28-30-as gumikkal, amik szintén nagyon könnyűek. Sajnos ennél hatékonyabban már semmi mással nem lehet javítani.

Elküldve: 2014.08.19. 13:04 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

A montim nekem is lassú aszfalton. Bezzeg erdőben, laza talajon...nyamm! :D

Ha szeret aszfalton haladni nagy tempóval, akkor outi, vagy fitness, esetleg trekking slickkel.

Semmi nem lesz olyan dinamikus aszfalton, mint az aszfaltra tervezett versenykerékpár.

Elküldve: 2014.08.19. 12:13 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

Szerintem meg használja az mtb-t ott ahova való :) ha lecserélgeted a gumit meg a kereket akkor terepen nem fog úgy menni... szerintem az a jó, ha van egy mtb meg egy outi és le van fedve a teljes használati terület a 2 bringával :) Megsúgom, 29-es terepgumis montival edzettem sokáig aszfalon is, átülve outira olyan volt mint egy rakéta. Edzeni job magas gördülési ellenállású gumival/nehezebb bringával.

Elküldve: 2014.08.19. 12:03 balmesz001 

  • balmesz001 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 139

Köszönöm a válaszokat. :) SPD pipa, az van rajta. A gond az, hogy beleszeretett ebbe a Merida vázba. Próbálok egy gumicserét, ha nem OK, akkor kap 28-as kerekeket tárcsafékkel, hogy ne legyen gond a jelenlegi V fékek magasságával. Azt hiszem ezt a cyclocross témát is megmutatom neki, ez még nekem is új, soha nem hallottam róla de elég ígéretes, lehet erre esik a választás.

Elküldve: 2014.08.19. 11:00 pdenes 

  • pdenes avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 105

@perelli: Számból vetted ki a sót :)

Elküldve: 2014.08.19. 10:49 ComeOnFranky 

  • ComeOnFranky avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Nagyon sokat számít, ha raksz rá SPD pedált és valami aszfaltra való külsőt ( pl. Continental City Contact ).

Elküldve: 2014.08.19. 10:42 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

Lehet sokmindenen változtatni, de akkor meg terepen nem lesz az igazi. Lehet keskenyebb, magasabb nyomású gumikat felrakni, vagy esetleg más áttételezést, de még mindig ott van, hogy az országútin hajolni kell, kisebb a légellenállás, 8baros 23-as gumik vannak rajta stb.. Mindegyik bringát ott kell használni, ahová való, nem kell megijedni, hogy betonon lassú a mtb, talán még készteti is az embert, hogy jobban tekerjen, így elméletileg nő az edzettségi szint is.

Elküldve: 2014.08.19. 10:41 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Ha az outi szerette, akkor cyclocrossot vegyetek.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!