Sziasztok !
Lenne egy olyan kérdésem,ha lecserélném a jelenlegi Alivio első váltóm mondjuk Deore-ra,vagy XT-re ,és minden más maradna,(lánc,hajtómű..)javulna-e a váltás minősége.
KÖSZÖNÖM!
Sziasztok !
Lenne egy olyan kérdésem,ha lecserélném a jelenlegi Alivio első váltóm mondjuk Deore-ra,vagy XT-re ,és minden más maradna,(lánc,hajtómű..)javulna-e a váltás minősége.
KÖSZÖNÖM!
Hoppá, benéztem, hogy nem hátsó hanem első váltóról van szó. 1x9 rendszerű mindkét bicim, nincs első váltóm évek óta, nagyon nem is hiányolom...
Amíg volt első váltóm, a leírt problémákról a bowdenes váltókaros rész az hasznos lehet oda is, meg a rendszeres finombeállítás és karbantartás mondjuk félévente évente.
@rcs2003: Kösz a választ !
22-32-42 Shimano,de nemtom milyen kategória!
@JPeti86: Sárvédők vannak :)
Nem igen járok sárban,többnyire aszfalton !
@JPeti86: Először is köszönöm a részletes választ !
Hátul egyenlőre nem akarom cserélni,az Deore,és nagyon meg vagyok vele elégedve. pontos gyors,nem dobja mellé. Az első az ami lehetne talán kicsit jobb,ez az Alivio. Lehet megfogadom a tanácsod,és meglesem a váltókar. A váltót nem látom koszosnak,de lehet azt is átnézem. A bovdenek Jagwire . csak annyi a baj,hogy kicsit lassabban dobja le,mint szeretném!
Egy első váltó sosem lesz tökéletes. Nemrég olvastam hogy valami nívós országúti versenyen a cél előtt akart váltani elöl a versenyző. Ledobta a láncot, bukta a versenyt. :) Nekem alivio van elöl, jól üzemel pedig kap minden mocskot, ritkán tudom takarítani mert körülményes a hozzáférés. Sokat számít hogy mekkora áttételt kell váltania, valamint a lánctányárok kialakítása.
Még egy tipp:
Legyen láncvédő a bringádon, meg tisztességes sárvédő, hiszen alapból az első kerék hátulja pont a lánctányérra dobja a sarat, meg a hátsó kerék is ott forog a lánc mellett.
Azután a sár meg elrontja a váltódat...
A váltás minőségével nekem is sok bajom volt már. Egy alivio már nem a gagyi kategória (azok az olcsóbbak inkább, sajnos romlott már el váltóm a forgalom közepén miközben időre siettem), de a Deore meg Deore XT az nyilván jobb minőség, talán erősebb a rugója is.
De amit olcsóért megtehetsz próbaképpen, hogy: -szétkapod a váltót, kimosod a mocskot belőle motormosóval, aztán összerakod bezsírozod - kicseréled a váltóbowdened és a bowden csövet valami minőségi fajtára (pl Jagwire, mindenre azt veszek mert beválik) -áttörlöd olajos zsepivel a bowdent mielőtt befűzöd, esetleg a vezető csőbe is mehet pár csepp -A váltókar szétszedése és kipucolása is érdemes, bele tud menni a kosz sajnos abba is. https://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=15976&id=18&pp=mygl
-Pontosan állítsd be a váltó határértékeit, meg a feszítését, menj ki egy nyugodt helyre zsebben pár szerszámmal és tekerj meg váltogass meg állíts vagy 15-20 percet
Amit javaslok a váltócserénél: -ne vegyél feleslegesen hosszú kanállal rendelkező váltót, ha mondjuk elöl csak 1 lánctányérod van, ki kell számolni a dolgokat. (rövid kanál = erősebb láncfeszítés, pontosabb és gyorsabb -érzésre szerintem) -figyelj oda hogy összetartozó alkatrészeket szerezz be.
A karbantartás és utánállítás is fontos, a frissen beszerelt bowden nyúlni fog kicsit, előfordul hogy hónapok múlva után kell állítanod, és a bowden takarítása olajozása is évente azért jó ha megtörténik.
Egyébként érdemes, amennyire lehet, zárt rendszerűvé átalakítani a váltásodat. Vannak ezek a váz alján vezetett csupasz bowdenes megoldások, na annak nagy a hajlama a bemocskolódásra és aztán a problémákra. A zárt csőnek icipicit nagyobb a súrlódása, de legalább hóban fagyban koszban stb is ugyanannyi marad, és egy Deore szintű váltó erős rugója elbír vele.
Na mondjuk én a váltóm pusztulásakor rögtön vettem egy Saint váltót a Testbike bolháról használtan a városi bringámra is. Overkill, de nem kések el munkából valami hiba miatt.
További javaslat: még kevésbé fogsz küllők közé váltani, ha odateszel (pl. gyorskötözőkkel) egy megfelelő méretű vastag műanyag tárcsát a fogaskoszorú és a küllők közé (ahol sajnos pont annyi hely maradna alapból hogy épp beférne a lánc de kiszedni kész szenvedés) Nekem a multivitaminos doboz kupakja vált be némi fűrészelés után: https://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=15976&id=23&pp=mygl