Váltásteljesítmény javítása

1-8 (8 hozzászólás)

Elküldve: 2017.06.26. 11:49 hulk77 

  • hulk77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 39
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok !

Lenne egy olyan kérdésem,ha lecserélném a jelenlegi Alivio első váltóm mondjuk Deore-ra,vagy XT-re ,és minden más maradna,(lánc,hajtómű..)javulna-e a váltás minősége.

KÖSZÖNÖM!

Elküldve: 2017.06.26. 20:52 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Hoppá, benéztem, hogy nem hátsó hanem első váltóról van szó. 1x9 rendszerű mindkét bicim, nincs első váltóm évek óta, nagyon nem is hiányolom...

Amíg volt első váltóm, a leírt problémákról a bowdenes váltókaros rész az hasznos lehet oda is, meg a rendszeres finombeállítás és karbantartás mondjuk félévente évente.

Elküldve: 2017.06.26. 20:03 hulk77 

  • hulk77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 39

@rcs2003: Kösz a választ !

22-32-42 Shimano,de nemtom milyen kategória!

Elküldve: 2017.06.26. 20:01 hulk77 

  • hulk77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 39

@JPeti86: Sárvédők vannak :)

Nem igen járok sárban,többnyire aszfalton !

Elküldve: 2017.06.26. 20:00 hulk77 

  • hulk77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 39

@JPeti86: Először is köszönöm a részletes választ !

Hátul egyenlőre nem akarom cserélni,az Deore,és nagyon meg vagyok vele elégedve. pontos gyors,nem dobja mellé. Az első az ami lehetne talán kicsit jobb,ez az Alivio. Lehet megfogadom a tanácsod,és meglesem a váltókar. A váltót nem látom koszosnak,de lehet azt is átnézem. A bovdenek Jagwire . csak annyi a baj,hogy kicsit lassabban dobja le,mint szeretném!

Elküldve: 2017.06.26. 16:50 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1021

Egy első váltó sosem lesz tökéletes. Nemrég olvastam hogy valami nívós országúti versenyen a cél előtt akart váltani elöl a versenyző. Ledobta a láncot, bukta a versenyt. :) Nekem alivio van elöl, jól üzemel pedig kap minden mocskot, ritkán tudom takarítani mert körülményes a hozzáférés. Sokat számít hogy mekkora áttételt kell váltania, valamint a lánctányárok kialakítása.

Elküldve: 2017.06.26. 15:26 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Még egy tipp:

Legyen láncvédő a bringádon, meg tisztességes sárvédő, hiszen alapból az első kerék hátulja pont a lánctányérra dobja a sarat, meg a hátsó kerék is ott forog a lánc mellett.

Azután a sár meg elrontja a váltódat...

Elküldve: 2017.06.26. 15:22 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

A váltás minőségével nekem is sok bajom volt már. Egy alivio már nem a gagyi kategória (azok az olcsóbbak inkább, sajnos romlott már el váltóm a forgalom közepén miközben időre siettem), de a Deore meg Deore XT az nyilván jobb minőség, talán erősebb a rugója is.

De amit olcsóért megtehetsz próbaképpen, hogy: -szétkapod a váltót, kimosod a mocskot belőle motormosóval, aztán összerakod bezsírozod - kicseréled a váltóbowdened és a bowden csövet valami minőségi fajtára (pl Jagwire, mindenre azt veszek mert beválik) -áttörlöd olajos zsepivel a bowdent mielőtt befűzöd, esetleg a vezető csőbe is mehet pár csepp -A váltókar szétszedése és kipucolása is érdemes, bele tud menni a kosz sajnos abba is. https://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=15976&id=18&pp=mygl

-Pontosan állítsd be a váltó határértékeit, meg a feszítését, menj ki egy nyugodt helyre zsebben pár szerszámmal és tekerj meg váltogass meg állíts vagy 15-20 percet

Amit javaslok a váltócserénél: -ne vegyél feleslegesen hosszú kanállal rendelkező váltót, ha mondjuk elöl csak 1 lánctányérod van, ki kell számolni a dolgokat. (rövid kanál = erősebb láncfeszítés, pontosabb és gyorsabb -érzésre szerintem) -figyelj oda hogy összetartozó alkatrészeket szerezz be.

A karbantartás és utánállítás is fontos, a frissen beszerelt bowden nyúlni fog kicsit, előfordul hogy hónapok múlva után kell állítanod, és a bowden takarítása olajozása is évente azért jó ha megtörténik.

Egyébként érdemes, amennyire lehet, zárt rendszerűvé átalakítani a váltásodat. Vannak ezek a váz alján vezetett csupasz bowdenes megoldások, na annak nagy a hajlama a bemocskolódásra és aztán a problémákra. A zárt csőnek icipicit nagyobb a súrlódása, de legalább hóban fagyban koszban stb is ugyanannyi marad, és egy Deore szintű váltó erős rugója elbír vele.

Na mondjuk én a váltóm pusztulásakor rögtön vettem egy Saint váltót a Testbike bolháról használtan a városi bringámra is. Overkill, de nem kések el munkából valami hiba miatt.

További javaslat: még kevésbé fogsz küllők közé váltani, ha odateszel (pl. gyorskötözőkkel) egy megfelelő méretű vastag műanyag tárcsát a fogaskoszorú és a küllők közé (ahol sajnos pont annyi hely maradna alapból hogy épp beférne a lánc de kiszedni kész szenvedés) Nekem a multivitaminos doboz kupakja vált be némi fűrészelés után: https://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=15976&id=23&pp=mygl

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!