Váltó csere 8 sebességes trekkingen

1-36 (36 hozzászólás)

Elküldve: 2021.07.19. 11:18 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! A segítségeteket kérném egy számotokra valószínűleg egyszerű kérdésben, de nekem sajnos nem egyértelmű a megoldás. Van egy Decathlon Riverside 500e pedelec bringám, amit gyárilag 8 sebességes Microshift kazettával (11-34) és RD M25 hátsó váltóval szerelnek. Szerintem nagyon gyenge ez a váltó, kicsi a feszítése is, csattog a lánc rendesen, plusz meg is hajlott a váltó kanál, úgy hogy még extra terhelést sem kapott. Egyelőre visszahajlítottam, újra beállítottam, de nagyon gondolkodom egy jobb váltóban. Szerintetek egy 10 sebességes hosszú kanalas Microshift hátsó váltó (RD M62 L) működne rajta? Azért ez, mert ilyennel szerelik ennek a bringának a sima (tehát nem pedelec) változatát, bár az alapon 10-es kazettával jön ki. A váltókar persze maradna a gyári 8 sebességes, szóval a bovden húzás marad az eredeti, a kérdés az, hogy ez a hátsó váltó tudja-e a 8 sebességeshez adott láncot fogadni, illetve egy hátsó váltónak van-e más specifikuma 7/8 esetleg 9/10 sebességes változatban, mint mondjuk direkt 10 sebességesben? Azért gondoltam erre a váltóra, mert most van ilyen a Decathlon-ban jó áron. Ha van szerintetek Shimanóban jobb választás (mondjuk Deore), akkor minden ötletnek örülnék. Előre is köszönöm a válaszokat!

Elküldve: 2021.07.24. 14:46 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Bocsánat nem két évvel újabb, ebben tévedtem, ahogy néztem egykorúak...

Elküldve: 2021.07.24. 14:44 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Itt egy M592-es a bolhán... sokkal jobban jártál volna azzal. Két évvel újabb, shadow (igaz ez montizós témában tud jobban hasznos lenni), máshogy megy bele a bovden, majdnem egyenesen, nincs az a hatalmas kényszerű kanyar... szerintem a rugója is erősebb, de ebben már nem vagyok biztos.

https://bolha.testbike.hu/apro/hasznalt-shimano-deore-hatso-valto-elado-405955

Elküldve: 2021.07.24. 13:54 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@elemér: korrekt válasz, köszönöm!

Szereztem egy 591-es deorét, 592-es shadow már sehol sincs, felraktam, beállítottam, állványon tökéletes,nem ugrik. Nemsokára kipróbálom utcán is. Valószínűleg 9-es sor lesz a vége...

Elküldve: 2021.07.22. 06:44 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

Kicsit túl van ez gondolva. Le kell dobni a rendszert, láncot, sort, kart, mindent. Ha kilences rendszer megy fel akkor a hajtóművet is. Nyolcas esetén nem. Ki kell választani egy kilences rendszert, ahogy itt írják az Alivio tökéletes. Nem kell deore-ozni. Eleve már csak tizes van belőle... Új alivio, abból is egy shadow, egy hg 50-es sor megfelelő kiosztással, egy alivio váltókar és kész. Láncból lehet nem shimanot tennék fel, fsa, connex... olcsó és jobb, finomabb pontosabb. Előre egy bontható hajtómű, akár integrált, akár octalink, mindegyik jó, és alivio ebből is elérhető. Szerelés meg: hajtómű dobozon ott az ajánlott blokkhossz, integráltnál 68/73 közép három alátéttel. Menet beken zsírral blokk behajt hajtómű fel. Sor felrak felhúz. Lánchossz kimér leszab, kétféle módszer, ugyanazt a hosszt adja mindegyik. Befűz, váltó beköt beállít. Aki ért hozzá ö perc, aki nem az meg úgyse fogja érteni a lényegét. Használt sort , láncot nem keverünk mert ugorhat, darálhat. Nem kell dekalonos microshiftelni, hiszen nem-vagy alig olcsóbb mint egy shimano, és ellenben rakás szar. Ha meg szereted a határozott kicsit erőteljesebb rugóerőt és váltást sramot is nézhetsz. Kicsit gyengébb az ellátottsága mert kevesebb bolt tartja, de az is jó holmi. Ahogy írták egy alivio versenyen is megállja a helyét, főleg hogy a shimano a felső szegmenst fejleszti így az pár éves xt technika már ma az altusokban, aliviokban van benne.

Elküldve: 2021.07.22. 06:29 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

@nintaus74: Tudom nagyon jól.... sajnos.... pár százat javítok belőlük évente.

Elküldve: 2021.07.22. 03:45 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@rcs2003: A végállás csavart csak azért írtam, mert lehet, hogy gyárilag se volt már jó helyen és amiatt esetleg nem tudott eléggé kimenni a váltó. (És talán nem ért hozzá eléggé. Majd megtanulja, ha érdekli.) Az "alja" cuccok tényleg sokszor már újonnan is beállíthatatlanok. Mondjuk a lánchosszt valóban érdemes még megnézni, bár az ugráshoz csak akkor van köze, ha ott már nem feszít, de a csapkodást csökkentheti, ha rövidebbre vesszük. (Feltéve, ha gyárilag túl hosszú, ami nem ritka sajnos.)

Elküldve: 2021.07.21. 20:26 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@rcs2003: Az nekem is leesett az első 10 km-en, hogy a váltó az 'ezt meg minek gyártják' kategória, lóg mindene, de több műanyag már nem megy bringára, uh. eztán fém fog fémet váltani, ennyi.

Inkább pár oldal fórumos elmélkedés, mint akár egy kinyilatkoztatás, ha nem haragszol. Biztos érted mire gondolok, és természetesen köszi a tanácsokat.

Elküldve: 2021.07.21. 19:59 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Azért ugrál fentebb mert simán csak rosszul van beállítva a váltó, már ha egyáltalán be lehet állítani. Láttam már olyan filléres váltót ami mindent csinált csak azt nem amit kellett volna, nyeklett csuklott össze-vissza, pár alkalom után szétkopó műanyag forgáspontokkal, stb stb. Ennek semmi köze a végállás csavarokhoz. Azokat egyszer kell beállítani és utána kb örökre elfelejtheted. Csak azért kell hogy ne dobja le a láncot egyik végén se, se a küllők közé, se a váz és a fogassor közé. Ugyanis mindkét helyről felejthetetlen élmény kibányászni az odaszorult láncot. Semmi köze a végállásoknak magához a váltáshoz. Kell neked egy normális váltó, esetleg egy váltókar ha továbbra is vacakol a váltás és ezután már nincs mit tovább rugózni a problémán. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor bízd egy jó szerelőre. Ha tudod hova kell nyúlni 5 perc egy váltóbeállítás. Ha nem tudod, akkor jön a többoldalnyi fórumos elmélkedés, mint jelen esetben is :) Ha van kedved szívni vele akkor hajrá, legalább megtanulod. Az újabb Aliviok már nagyon jók(számodra a 9 sebességessel bezárólag), nem nyúlsz velük félre. Hazai mtb maratonokra is simán el lehet menni ma már egy Alivio szettel. Trekkingre szerintem tök felesleges deore vagy annál jobb cuccot venni. Ha továbbra is csapkolódzik a lánc, akkor tegyél fel egy tépőzáras neoprén villavédőt. Párszáz Ft, hidd el megéri. Vagy tekerd be egy belsőgumival a láncvillát. Találsz a neten csomó videót hogyan érdemes csinálni. Én második körben ezzel indítanék, nem rögtön mindent Deoréra cserélni. Első körben pedig a lánchosszt ellenőrizném. Gyárilag csomószor túl van méretezve a lánc.

Elküldve: 2021.07.21. 19:45 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@Makky: na, ez tényleg jó ötlet, köszönöm!

Elküldve: 2021.07.21. 19:43 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@elemér: a saját márkás BTwin is microSHIFT, abból is a non marking széria.

Ennyi pénzért ezt adták, de előtte biztos keményen küzdött a mérnök és a könyvelő a cégnél. ???? Van azért ettől lejjebb is, pl. a szupermarketek bicikli részlege: fél kiló kenyér lesz, meg az a metálzöldi monti.

Elküldve: 2021.07.21. 19:36 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@Makky: Tudom, pont azért állítom ekkorára a feszítést, de ez innen már puszta fizika, vagy inkább mechanika. Szinte teljesen körbeöleli a lánc azt a nyüves pici fogaskereket, annak a fogain mégis felkúszik a lánc. Szóval jókora erők vannak itt, amik erre késztetik. Ugye bukkanókon a kanál a tömege (tehetetlensége) miatt elmozdulhat lefelé, ezt a rugónak kéne kordában tartani, de ha így van, akkor azokban a pillanatokban nincs is akkora felületen (vagy inkább kerületen) felfeküdve a lánc, szóval olyankor talán érthető is a jelenség. De van, amikor csak sima úton, egyenletes tempónál is fogja magát, és felkúszik pár fogat ugorva. Biztos a legkisebb kerékben lévő elhajlás miatt mozdul ki oldalra a lánc, és szorul neki a szomszédos keréknek, ami ügyesen kihúzza a helyéről. Nem egy mestermű, az már biztos. Egy profi bringán biztos jobban belövik a fogaskoszorú pozícióját a tengelyen, hogy két szélső állásban is 100 %-osan funkcionáljon a lánc. Ez itt most nem lett eltalálva, és a felhasznált alkatrészek minőségének a tűréshatára is jóval nagyobb, mint egy Bianchi-n. Így készül olcsó húsból a híg leves, viszont nem is kértek érte egymilliót. ????

Elküldve: 2021.07.21. 18:50 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

@rcs2003: Itt a pont. A dekásak mind retek alja shimano utánzat microshift, vagy alja sram, vagy saját márkás bítwin. Kuka.

Elküldve: 2021.07.21. 17:46 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@rcs2003: Oké, vágom én, de már az elején elkezdte dobálni. A láncot, a keréksort rendszeren pucolom, olajzom, szóval "úgy" még ne kopjon el, ha meg ócska, akkor mindegy is a kopás. Szerintem konstrukciós hiba, mert nem brit tudósok tervezték :D de arra, amire nekem kell, most még pont jó. Szeretek barkácsolni, ezért nem kizárt, hogy egy reggel úgy ébredek, dubjuk ki azonnal a 8-as keréksort, de addig még kicsit reszelgetek rajta.

Elküldve: 2021.07.21. 17:42 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@nintaus74: "Mikor a váltó felső görgője már szinte a keréksorhoz ér, akkor aránylag ritkán ugrik a lánc. Reménykedem, hogy egy jobb váltóval javulni fog a helyzet."

Ennek az az oka, hogy akkor több fogat "ölel körbe" a lánc. Ez természetes jelenség (hogy ilyenkor jobb), de egy jobb váltó ebben nem nagyon lesz jobb. Bár bizonyos konstrukciók jobban körbe ölelik, mint mások. Az MS-t nem ismerem. Szóval passz.

Elküldve: 2021.07.21. 17:39 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@nintaus74: 1100km nem sok, de azért érdemes lenne megnézni láncnyúlásmérővel, mert ha a lánc kopott valami miatt extrém gyorsan, akkor az pont a legkisebben fog először ugrani. Persze az is benne van, hogy ez valóban egy eléggé alsó kategória, szóval ki tudja. Lehet, hogy ez "ennyit tud". Illetve, ami még eszembe jutott, hogy lehet, hogy nem csak a kanál deformálódott, hanem valamelyik láncszem is! Elég egy kis deformáció is, hogy ilyet előidézzen. Azt szemmel se könnyű észrevenni! Ezt leginkább csak úgy lehet kipróbálni, ha teszel rá egy új láncot. Ha azzal is csinálja, akkor nem az volt. Kárba nem megy a lánc, mert egy idő után úgyis kelleni fog cserélni.

Elküldve: 2021.07.21. 17:11 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Szerintem túlgondolod. Ez nem űrtechnika hogy ennyit agyalj rajta. Simán olcsó vackokból van a hajtás összerakva, Microshift, nem egy nagy márka, kb csak a dekás bicajok vannak ezzel szerelve az alsó kategóriából. Egyébként előfordul hogy 1100km alatt elkopik egy lánc, de egy fogas is, ha elég ócska. :)

Elküldve: 2021.07.21. 17:06 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@Makky: Nagy kár...

Elküldve: 2021.07.21. 17:06 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@Makky: Dehogy kopott, 1100 km van benne összesen. Állványra felraktam, és néztem váltás közben, így két érdekes dolgot vettem észre.

1) Az egyik, hogy a 11-es kerékben mintha lenne némi hullám (elhajlás), bár nem tudom, mitől lehet. Ahhoz kellett volna valami igazán extrém terhelés is. Ami eddig a legnagyobb gubanc volt, hogy nagy tempónál bukkanókon áthajtva ledobta a hajtóműnél a láncot, ami nyilván a lánckerék és a külső védő tárcsa közé ugrott, szorult be rögtön. Szerintem akkor hajlott meg hátul a váltókanál is. Addig is csattogott rendesen a lánc hepehupákon, mert nagyon gyenge a váltó láncfeszítése, de utána -míg rá nem jöttem, hogy mi hajlott el-, még a lánc hangja is durva lett tekerés közben. Minden súrolt hátul. Azóta belőttem rajta mindent, de többet nem akarok láncot szerelni az Északi vasúti összekötő hídon.

2) Amikor kiugrik a lánc a 11-es keréken, olyan, mintha lánc belső széle rászorulna a következő (13-as) kerék külső szélére és az húzná fel a helyéről a láncot. Mivel állványon nem tudok olyan terhelést imitálni, mint mondjuk menet közben, így ez csak egy verzió a hibára. Ezután nyilván állítottam a váltó alsó végállásán, de nincs olyan pozíció, ahol ne dobálná ki a láncot a helyéről. Kiállni a nyeregből ezen a fokozaton semmiképp nem tanácsos, mert hatalmas bukta lehet a vége, de gyorsítani sem itt érdemes. Persze, nem is ezen a fokozaton kell, de egy pedelec-kel ez nem jelent problémát. Ami kicsit javított, azt a láncfeszítő csavarral tudtam elérni. Mikor a váltó felső görgője már szinte a keréksorhoz ér, akkor aránylag ritkán ugrik a lánc. Reménykedem, hogy egy jobb váltóval javulni fog a helyzet.

Hogy mekkora záróanya van a kazetta végén, azt nem tudom, de ha hazaérek, rögtön megnézem, mert bogarat ültettél a fülembe. Bár, ha másnak is volt ilyen problémája, akkor szerintem konstrukciós hiba lesz emögött. A keréksor egyébként egy H081 11-34T microSHIFT.

Elküldve: 2021.07.21. 16:56 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@nintaus74: "2 way release" 8-asban nem volt szerintem. Legalábbis az XT nem tudta az biztos.

Elküldve: 2021.07.21. 16:37 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@Makky: Köszi a tippeket, már nyomon vagyok váltókar ügyileg is! :) Az Alivio-ra épp most bukkantam rá. Szeretnék egy "2 way release" váltót, mert használtam olyat, és nagyon bejött, de 8-asban nem tudom, hogy létezik-e egyáltalán... De ha ez a különlegesség nem lesz benne, akkor meg már legyen nagyon szuper váltókar, mert ez a mostani néha nem egyet vált, de pont nem rapidfire stílusban... Szóval most bújom a netet deore, xt vagy lx 8-as kar után.

Elküldve: 2021.07.21. 12:07 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@nintaus74: 11-esen ugrik a lánc néha? Gondolom nem kopott se a sor, se a lánc. A váltó is jól áll tutira? Váltófül sincs elhajolva? Eléggé ki tud menni a váltó oldalra? Vagyis a végállás csavar enged neki eleget? Ha minden jó és csak ott ugrik, akkor még egy dolgot érdemes megnézni, hogy a lánc nem fekszik-e föl a kazetta záróanyára picit. Én akkor láttam ilyet, amikor nem 11-eshez való záróanyával volt fölrakva a sor, hanem 12-eshez valóval, aminek picit nagyobb az átmérője. Emiatt pedig a lánc nem tudott rendesen a helyére felfeküdni és néha megugrott.

Elküldve: 2021.07.21. 12:03 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@nintaus74: Váltókar: Azt miért akarod cserélni? Én Altus-ra biztos nem cserélném. Egyáltalán nem biztos, hogy jobb lesz! De amúgy létezik Alivio 8-as is SL-M410 néven. 20 Euroért láttam most. Azt már talán bevállalnám. Amúgy meg használtan kell keresgélni. A régi 8-as XT váltókar egy ÁLOM amúgy (fejből most nem tudom a kódját)! Akkora különbség volt anno a váltókarban a DeoreXT és az alatta lévő DeoreLX között, hogy az leírhatatlan szavakkal! Egy olyat ki tudnál fogni használtan valahol, az lenne a tuti! Hidd el, az nagyon jó!

Elküldve: 2021.07.21. 10:11 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@Makky: Köszönöm a választ neked is! :)

Jó lenne az XT szint, de vígan elvagyok ezzel full microSHIFT Riverside 500e bringával is, először amúgy is csak ki akartam próbálni a pedelec érzést. Előtte mást tekertem, átépítettem oúti PUCH-ot fitnessre, aztán az a pozíció már nem jött be a gerincemnek, ezért váltottam.

Na de: végül egy Deore RD-M592 váltót szemeltem ki a bringára, alig lehet már kapni, de ez legalább még 9-es, szóval csak jónak kell lennie a 8 sorra. Egyébként a microSHIFT MARVO LT váltó, amit kinéztem, teljesen fém, acél és alu mindene, de csak Amerikában lehet kapni, és mire az eBay vagy az Amazon kihozza, 25.000 Ft lesz nagyjából, annyit meg már poénból vagy megszállottságból sem ér meg.

Erről a Deore cuccról jókat olvastam, mivel szeretek szerelni, valahogy csak felrakom rá, és remélhetőleg össze is lehet majd lőni a többi komponenssel. 8 sebességes váltókart Shimanóban jelenleg csak Altus szinten tudok szerezni (SL-M315), tudsz ajánlani esetleg más fajtát? Előre is köszi!

Elküldve: 2021.07.21. 09:53 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@rcs2003: Köszönöm a választ! Fogaskeréksort még nem akarok cserélni, egyelőre a váltó idegesít a legjobban, bár a legkisebb keréken, a 11-esen elég gyakran ugrik a lánc (terheléskor főleg), amit teljesen kiküszöbölni nem tudok, max. csökkenteni a váltó feszítésének állításával. Erről a hibáról másnál is olvastam a Decathlon honlapján a vélemények között. Erre valami tipped van esetleg?

Elküldve: 2021.07.21. 06:17 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

@rcs2003: Ne kavard be. Tedd hozzá hogy a dyna sys csak dyna sis kompatibilis pl. De az igaz, hogy a 10 már más rendszer, más bowdenhúzás arány. Azonkívűl a 9 is más már, mivel vékonyabb lénc, stb....

Elküldve: 2021.07.20. 14:20 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Egy valamit nem javasolnék használtan: fogaskoszorút. Csak és kizárólag ha megbízható, szavahihető embertől vásárolod, és akkor sem feltétlen az eladó hibája ha olyat kapsz tőle amin kapásból ugrik az új láncod. Sokszor nem látod egyértelműen a kopást a fogakon, főleg az alsó kicsik amik nagyon becsapósak. Sikerült már olyat is vennem bolháról amit 15000km-en át hajtottam mire elhasználódott, és sikerült olyat is ami szintén újszerűként volt árulva és kapásból ugrott rajta a lánc... Lánc, kazetta csakis újonnan ha legalább egy mód van rá. Idén amúgy sem éri meg bringát fejleszteni mert alig van hozzáférhető alkatrész a piacon a járványhiszti meg a konténerhajó balesete után. Pl. ebike.hu-n rászűrve a 26 fajta 10 sebességes fogaskoszorúból mindössze 7(!) az ami elérhető raktárról. Szóval nézz egy inkább használt váltót és rakd azt fel, pénzt időt is spórolsz vele magadnak.

Elküldve: 2021.07.20. 11:45 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@nintaus74: A Microshift-et nem ismerem, de az alsó ligában játszik. Feltételezem, hogy esetleg ár/teljesítményben talán jobb lehet, de ez csak puszta feltételezés. Ha tényleg jó kell, akkor dobd ki az egész bringát és vegyél egy másikat, ami már eleve XT szinten van! :) Fogalmam sincs, hogy melyik váltó lenne a jobb választás, de csatlakozom rcs2003 véleményéhez, hogy a bolhán ki lehet fogni elég jókat is! Ugyanannyi pénzből, akár 9-es, vagy még 10-es rendszer is kijöhet használtan még fogaskoszorúval együtt is! Szóval van lehetőség bőven! Persze kérdés, hogy milyen sürgős, bár ha Aliexpr. is szóba jöhet, akkor sürgős nem lehet, mert az sincs itt hamar...

Elküldve: 2021.07.19. 18:40 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Nézz szét itt a bolhán. Van egy csomó jó váltó felrakva.

Elküldve: 2021.07.19. 18:30 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@Makky: Erről már olvastam, és jól be is vitt az erdőbe. :)

Szóval, ha jól értem, az Alivio 9 sebességes hátsó váltóval nem lövök nagyon mellé, de akkor ehhez már vennék egy 8 sebességes Shimano váltókart is, mert most abból is Microshift van gyárilag rajta. Abból melyiket ajánlanád/ajánlanátok? Amit kinéztem, az a Shimano Altus SL-M315.

De van egy olyan elképzelésem is, hogy maradok a Microshift rendszernél, és berendelek az eBay-ről egy Microshift Marvo LT RD-M46L hosszú kanalas, 8/9 sebességes hátsó váltót, ami postával együtt 14-15.000 Ft (plusz még ugye elsejétől áfa és vám is, ha jól sejtem). Az Alivio 10.400 Ft körül van most. Ha eltekintünk az ártól, minőségben (pl. váltás pontossága, láncfeszítés), és tartósságban melyik lehet jobb. Van valakinek ebben tapasztalata? A Decathlon csak költséghatékonyság miatt dobálta ezt a sok MS cuccot a bringára vagy volt benne valami ráció a tartósságot tekintve? A Shimano Alivio váltó véleményeket itt elolvastam, és nem mindenki volt hasra esve attól sem. Sajnos Deore szinten nincs 10-es váltónál kisebb...

Elküldve: 2021.07.19. 17:54 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@nintaus74: Sőt, hogy tovább bonyolítsam a helyzetet (bár téged nem érint, csak a teljesség kedvéért), az országúti 10-esnek és az MTB 10-esnek is más a húzásaránya még Shimano-n belül is. A legújabb 10-es Tiagra pedig csak és kizárólag saját magával kompatibilis. Semmi mással nem, mert 11-es húzásarányt használ, de 10-es leosztásban. A többi gyártóról már nem is beszélve (pl. Campagnolo, ami csak magával kompatibilis).

Elküldve: 2021.07.19. 17:25 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Így van.

Elküldve: 2021.07.19. 17:20 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@Makky: Valamit lehet, nem jól értek: ha a váltókar az eredeti marad -vagy mondjuk egy Shimano 8 sebességes kart rakok fel a gyári Microshift helyett- , akkor a bowden húzás mértéke nem a váltókartól függ? Az miért nem marad a megfelelő 2.8 mm (ezt az értéket találtam a "Váltórendszerek kompatibilitása A-tól Z-ig" című cikkben)? A hátsó kazettát nem cserélem, annak ugyanakkora húzásra van szüksége a tányérok távolsága miatt, és az első váltókar sem változik, vagy ugyanolyan átfogásúra cserélem (pl.: Shimano Altus SL-M315 8 seb.). Ezek szerint egy 10 sebességes hátsó váltó kanala ugyanakkora bowden húzásra már alapból pár tized milliméterrel kevesebbet mozdul el?

Elküldve: 2021.07.19. 16:35 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@nintaus74: Nem a szélességgel van a fő gond, hanem az eltérő bowdenhúzással! 10 és fölötte tök más a húzásarány! Az Alivio talán jó lehet. Az Altus lényegesen olcsóbb kategória szerintem. Bár húzásarányban megegyeznek, de ha már cseréled, akkor érdemes a jobbra.

Elküldve: 2021.07.19. 16:15 nintaus74 

  • nintaus74 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

Köszönöm a választ! Ez a váltó a lánc szélessége miatt lenne rossz? És esetleg egy Shimano Alivio RD-M3100 (9 seb.) vagy egy Shimano Altus RD M2000 (9 seb.) lehetne jobb választás? Direkt 8 sebességesben csak ettől alacsonyabb kategóriát találtam...

Elküldve: 2021.07.19. 14:00 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

6-7-8-9 sebességes váltók cserélgethetők egymással, 10-es nem fog működni vele.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!