Vegyesen használok alkatrészeket a két szettből, szerintem mindkettő jó, és hozza az XT minőséget -kivéve agyak terén, ott inkább visszafelé léptek sajnos. A fék a régiből is bitang jó volt, a kezdeti szériákkal volt talán baj, bár nekem olyan volt (amiről beszélsz a 2009-es, az igazából 2008-as modellév, nekem 2007 végi, tehát előszériás volt a fékem).
A 2008-as fék szerintem szebb, de a '12-es (számomra) jobban kézreáll, és erősebb is- de azért a régire sem volt panaszom, nem emiatt cseréltem, csak a csöve volt rövid, és jobban megérte lepasszolni-újat venni.
Váltás terén én ragaszkodtam a 2008-as szetthez, mivel nem szerettem volna 10-es rendszert. Rosszabb a 10-es sártűrése, elvileg jobban nyúlik, stb- de teszem hozzá, ugyanígy álltak anno a 9-es rendszerhez is mikor leváltotta a 8-ast. De nekem elég a (2x)9, felesleges sztem a 10.
Hajtás illetően már a 2004-es is elég merev volt, azt cseréltem 2012-esre, én nem érzek különbséget.
Tény és való, hogy már közel nem olyan filozófia szerint készülnek az alkatrészek, mint anno (talán) '82-ben, mikor kijött az első szett, de ma már semmit nem az örökkévalóságnak szánnak. Mai szinten azonban az XT az XT, így 4-8 év távlatában nem fogsz nagy különbséget találni.