Vásárlás előtt - milyen a bicikli felszereltsége?

1-42 (42 hozzászólás)

Elküldve: 2013.03.21. 14:52 tmano 

  • tmano avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Ahogy olvasgatom a fórumot mint oly sok laikus én is választ szeretnék találni arra a kérdésre, hogy x összegért melyik biciklit válasszam. Viszont úgy gondolom sokszor a márkán kívül két bicikli között nincs is különbség (igazi) ha a felszereltséget nézzük. Sajnos minden oldalon csak a kőkemény adatok vannak megadva a biciklikhez, ebben kérnék segítséget ami másnak is jól jöhet. Azaz egy listát szeretnék ha segítenétek összerakni, pl (ha most hülyeséget írok akkor bocs):

  • Fékkarok

    csúcskategória: alivio közép: akármicsoda gyenge: bármi

  • Első váltók

    csúcskat: deore xt közép: gyenge:

  • hátsó váltók:

    stb. stb stb.

  • villák

És amilyen kategória még lehet. Tényleg nem vásárlóbarát az ha felmegyek egy oldalra és ott van, hogy XC610K és ABC123-as fékek, azt honnan tudjam jó-e? az üzlet eladója úgyis azt mondja, hogy jó...max van jobb pont náluk drágábban.

Segítetek?

köszi, t

Elküldve: 2013.04.16. 17:16 Taibi 

  • Taibi avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

Üdv! Erről mi a véleményetek? Megéri az árát?

http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=140384

Elküldve: 2013.03.22. 13:33 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Nem feltétlenül kezdőnek, de ebből kb. 10%-ot lealkudva ez egy jó vétel lehet:

http://www.akerekpar.hu/?kellys-exquisite-dsc-2011-cross-kerekpar,493

Elküldve: 2013.03.22. 13:22 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@perelli: Ebből is látszik, mekkora haszonnal dolgoznak. Nyilván leértékelve is kerestek rajta, Százharmincnál többet én sem adnék érte. Különben nem volna rossz.

Elküldve: 2013.03.22. 12:58 DaveN11 

  • DaveN11 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Velencei-tó környéki bringások csapat
  • Velencei-tó környéki bringások csapat
  • hozzászólások: 41

@perelli: akk passz:D

Elküldve: 2013.03.22. 12:35 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@XCode: bizony jók, januárban lehetett volna elhozni Ridebike-ból -40%-os akcióban 130-ért a Sportster 30-at, viszont szerintem sokkal többet nem is ér.

http://kerekpar.hu/termekek/kerekpar/cross/ferfi/102466_scott-12-sportster-30/

Elküldve: 2013.03.22. 12:30 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@DaveN11: nem az, hogy miért adták meg centiben, hanem hogy nem passzol az a centit. :)

Elküldve: 2013.03.22. 12:27 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

@tmano: Szia!

Nekem Giant-om van és eddig megvagyok vele elégedve, igaz lenne mit fejleszteni rajta, de mint kezdő biciklistának tökéletesen megfelel. Én tavaly ősszel vettem akcióba, 150-ről volt 120-ra leárazva, szóval nem panaszkodhatom :)

Elküldve: 2013.03.22. 12:14 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@tmano: A Scott háza táján is nézz körül. A Sportster sorozat nem rossz.

Elküldve: 2013.03.22. 12:07 DaveN11 

  • DaveN11 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Velencei-tó környéki bringások csapat
  • Velencei-tó környéki bringások csapat
  • hozzászólások: 41

@perelli: Eltér az országútistól, elvileg ugye ez a váz "magassága" a középtengely közepétől a nyeregcső becsatlakozásáig. Nagy hülyeséget nem akarok írni, de úgy tudom valahogy így van:

http://kellys.hu/meretvalasztas

Hogy miért adták meg centiben is? Nem tudom. Talán mert hibrid, aki mtb-ről ül át az egyiket ismeri, aki oútiról az a másikat... tényleg nem tudom :S

Elküldve: 2013.03.22. 11:52 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@DaveN11: én is ezt szoktam nézni. :)

Viszont amit a poszt alján is kérdeznek, mik azok a centik a hibrideknél, véletlenül az országútist írták oda?

Elküldve: 2013.03.22. 11:15 DaveN11 

  • DaveN11 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Velencei-tó környéki bringások csapat
  • Velencei-tó környéki bringások csapat
  • hozzászólások: 41

@tmano: A Kelly's-ek nagyon jók tudnak lenni főleg abban az árkategóriában amiben gondolkozol, a Meridák pláne. Alkatrészek közül sem utolsók a Kellysek, nekem a fékpofám és a lámpám is kellys, sok nagy márkát aláz amiket próbáltam eddig! Amire figyelj ha cross trekkinget választasz (amit nagyon jól teszel:D ) hogy a teleszkóp lockout-os (ki-be kapcsolható) legyen. Úgy tudom pl a Ktm-nél 130-150 körül sem adnak még ilyet (de lehet tévedek), én a csepelemmel 80ezernél már megkaptam a kapcsolható teleszkópot és használom is rendesen... pl sima úton vagy hegynek felfelé akadályozna csak, ha billegek és elnyeli az energiámat a rugózás. Eleinte lehet nem foglalkozik vele az ember, de nagyon tudna hiányozni sok esetben! A vázméretet mindenképp szakemberrel vitasd meg, haverom pl pont határon volt és inkább kisebbet vett... azóta bánja, a háta pláne! Itt egy mérettáblázat, nem szentírás de kiindulásnak jó! Amelyik kényelmes persze:)

http://www.biketrade97.hu/index.php?m=tamogatas&am=gyakori-kerdesek&bm=&rovat=69&item_id=392

Felninél van ami festett a féknél is, azt erősen nem ajánlom... Nem tudom mennyire van hatással a fékútra, de ocsmányul tudnak kikopni! Tárcsafékesnél csatlakozom az előttem szólókhoz, nem szabad az alját! Gondolom az a lényeg hogy megbízható legyen a vas és minél kevesebbet kelljen bütyköln-állítgatni és ne hagyjon ott az első kanyarban. Sajnos ára van, de minden pénzt megér, ha egy-egy útról nem könyékig olajosan, vörös fejjel jössz haza:D

ha van pár kiszemelt linkeld be ide, kíváncsian várjuk!:)

Elküldve: 2013.03.22. 10:41 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@tmano: nem tudom, miből gondolod, hogy a Kellys rossz lenne, szerintem ebben a kategóriában kifejezetten jó bringákat adnak, és szépeket is (mint az enyém :D). Inkább nekem drágák lettek, de ez lassan mindenre igaz. Gyenge forint, 27% ÁFA.

Feltűnt, mennyien néznek 150 körül crosstrekkingeket. Szerintem télen meg is kaptad volna könnyedén akcióban ennyiért, ami kompromisszumok nélkül megfelelne neked. Most kicsit neccesebb már. 2013-asokat szerintem el kell felejtened, tutira ár-értékben nem a legjobb.

Egy ilyet kifognál, az pont jó lenne neked:

http://www.linkradquadrat.de/Cross/Focus-Lost-Lagoon-CS-1-188.html

Itthon 25%-os akcióban 170 környékén van.

Elküldve: 2013.03.22. 10:15 tmano 

  • tmano avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

Sziasztok!

Mit is mondjak? Nem számítottam ennyi hasznos tanácsra, hozzászólásra ilyen rövid idő alatt, egyesével nem is tudom megköszönni!:D

AZ infók alapján azt gondolom cross-trekking bicikli az amit választani fogok, nem MTB. Ugyanis van egy ősi Kona Blast MTB-m (alig használt és lehet eladó lesz:D) és ha belegondolok mennyit mentem vele terepen és mennyit bicikliúton - a vastag gumijaival - akkor rájövök, hogy teljesen hobbi biciklis vagyok, aki néha csak tekerni akar pár órát szentendrére meg vissza és kész, és erre az MTB úgy látom inkább hátrány a Cross-trekkinggel szemben.

Még nem volt időm átnézni "mindent" de úgy látom a 150.000 egy vízválasztó, azért már lehet jót kapni de igazából a 180-200-ezres biciklik vannak felszerelve magasabb minőségű cuccokkal (gondolok itt a deore-ra). Persze amiket leírtatok az alapján nem biztos, hogy kell az Alivio helyett a Deore mert egyáltalán nem biztos, hogy ki fogom használni, viszont azt is gondolom, hogy én egy biciklit több évig fogok használni és szeretni/óvni fogom és legyen a lehetőségekhez képest a legjobb minden tekintetben.

Arra van tanácsotok hogy milyen márkát nézzen az ember? Vagy ez tök mindegy? Ízlés dolga? Én laikus azt gondolom a GT, Giant, Mongoose nagyon jó márkák, és pl. nem tudom miért de azt tippelem, hogy a Kellys az rossz (bocs), Meridát meg nem tudom hova helyezni. Ez utóbbi kettő pl. az említett 150-180ezres kategóriában olyan gyönyörű bicikliket ad, hogy megszólalnak (ezért a Meridákat mindig megnézem a webshopokban)...ami szempont be kell valljam, de nem annyira. Pl. hétvégén beszélgettem egy nagyon-nagyon, de nagyon "szakértő" benzinkutas sráccal aki azt mondta felejtsem el a GT-t mert az a legalja kategória (bár nem tudom, lehet igaza volt??)

Azzal persze tisztában vagyok, hogy mindegyiknek van több százezres terméke ami biztos a csúcskategóriát képviseli, ebből kiindulva jön a kérdés, hogy egyáltalán van lényeges különbség közöttük? Hiszen a felszereltséget nézve nagyon nincs. Olyan ez mint a tök mindegy hogy audi, merci vagy bmw mind jó?

köszi! t

Elküldve: 2013.03.22. 04:00 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

Nézzük az alapokat.

Bemész egy boltba kérek egy biciklit címszóval. Sok jóra nem számíthatsz , még akkor sem nívósabb boltról van szó... feltesznek kapásból 5 olyan kérdést amiről fogalmad sincs. (annó 8 évesen bementem egy bringaboltba , kérek egy hátsó gumit címszóval.... vicces így utólag belegondolni :))

A bringák árcédulája nem árul el konkrétumokat , bár a drágább többnyire jobb alkatrészre utal , de nincs ez azért kőbe vésve.

Amit beírtál listát azon montis alkatrészek szerepelnek így próbáljunk annál maradni.

Kezdjük az alapoknál. A fokozatok száma nem minden! Ma már van olyan bringa is ahol a hajtóművön csak két tányér van , így a legmodernebb hátsó váltókkal is csak 20 sebességes bringát kapsz. Ez viccesen hangzik a 27-30 sebességesek mellett, pedig valójában mindkettőt lehet ugyan úgy hajtani , se nem nehezebb vagy rosszabb egyik-másik. Ár szerint halad felfele a sor , Alivio-tól érdemes gondolkodni , de az XTR még profi szinten sem mindenkinél feltétel.

Teleszkópok.... hajjaj. Legyen/ne legyen.... amatőr szinten , de főleg kezdő szinten én azt mondom legyen! Összteleszkópos bringára nem feltétlen van szükség , sőt az olcsó teszkó kivitelre szerintem senkinek sincs szüksége, de ez idővel majd kialakul , az első pár évben nem ezen kell tökölni. A teleszkópok milyensége és bekategorizálása egy elég összetett kérdés , erre nem lehet pár sorban válaszolni , mindentől függ (féktípus , rugóút , márka , típus)

Vázak. (+részben kerékméret) Mivel az általános montis méret a mai napig a 26-os így ehhez kapsz a legolcsóbban és a legtöbb helyen alkarészt. Az alumínium a leginkább elterjedt , de régi bringák közt akad acél , újak közt karbon. Mindnek megvan az előnye és a hátránya. Vannak luxuscikkek is mint pl a titánium , de nem gyakori. A váznál az egyik legfontosabb , hogy jó méretet válasz - a bringaboltosok segítenek ebben , ne megérzésre hagyatkozz , hidd el nagyobb a rutinjuk mint gondolod. A bringa típusától függően változnak is az adatok , lehet , hogy két eltérő márkájú bringából az egyik M a másik L méretben passzol hozzád. Méretileg három féle megkülönböztetés van , ruhaméretekben is használatos S-M-L , centiméterben megadott érték 45-48-50cm , valamint colban megadott érték 16-18-20 stb. Ezek is változhatnak , nem csak ennyi van , valamint vannak köztes méretek is. Kerékméretet illetőleg 3 széria fut most. A 26 a leginkább általános , a 27.5 a legújabb (szerintem belsőt sem kapni minden boltban hozzá) , valamint van a 29 amit csak akkor javaslok ha nagyon magas termet vagy - ott már jobban kiadja ez a méret mint a 26.

Fékek. Kardinális kérdés , sok fajta van és nehéz is őket bekategorizálni , valamint sok márka is játszik a ligában. Alap montikon a felnifékek az általánosak , jók a célnak megfelelnek. Létezik belőle canti (ma már ritka és gyengébb) és V-fék , valamint hidraulikus felnifék is(ritka). A tárcsafék manapság divatos , nem is véletlen , de sok bringa van alap fékekkel szerelve amik nem feltétlen szolgálnak jobb fékerővel mint egy V-fék. Előnyei akadnak , de hátránya is van , no meg általánosan drágább is. Két verzió különböztethető meg , bowdenes és hidraulikus. Márkák terén pedig tényleg rengeteg játszik... Avid Formula Hope Magura Shimano Sram Tektro stb.

Ha megvan , hogy mennyi pénzed van rá (+20ezer!! bukósisak , kesztyű , km óra , kulacs) és hol szeretnéd használni akkor ide belinkelve biztos lesz aki épp tud segíteni a témában.

Ár-érték tapasztalataim alapján a Rose és a Canyon nálam magasan viszi a zászlót (ezektől csak rendelni lehet) , de van rengeteg gyártó aki kínál jó áron jó bringát.

Elküldve: 2013.03.22. 03:33 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

@kovacstibor79: ha lusta' a váltód fel/le váltáskor akkor érdemes bowdent és bowdenházat cserelni, ha ez nem oldja meg akkor váltókarok cseréjével tudod javítani a helyzetet (de először ezt is pucold ki)

Elküldve: 2013.03.21. 22:15 DaveN11 

  • DaveN11 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Velencei-tó környéki bringások csapat
  • Velencei-tó környéki bringások csapat
  • hozzászólások: 41

Naponta felnézek TB-ra többször is, megnézem az aktuális kérdéseket de sajnos sokra nem tudok válaszolni, vagy egyszerűen attól tartok hülyeséget írok. Szerintem sokan vannak ezzel így, ha 45-ből senki sem ír az nem feltétlen "tipikus magyar" vagy tirpákság kérdése, én egyszerűen hülye vagyok pl:D

A kerékpár megválasztására meg érdemes az előttem szólókat végigolvasni, tudják mit írnak!:) Én pl ha nem akartam volna gyorsan-gyorsan a vasat, utólag már garantáltan összeraktam volna, megúszok sok-sok tízezret! Ha nem akar az ember ezzel szórakozni, semmiképp nem javaslom az alap kerékpárokat, bár ez erősen pénztárca kérdése persze... Alsókategóriás rendszerrel szerelt biciklik arra jók, hogy az ember megtanulja hogyan kell beállítani pl a váltót (mivel kb rendszeresen elállítódik), vagy legyen egy elfogadható alap biciklije amin később szépen lassan úgyis lecserél mindent, mert nőnek az igényei. Én is így voltam, alap Tourney Schwinn-csepel 1 év alatt lett slx, pedig amikor megvettem úgy voltam vele, hogy jó ideig nem akarok költeni:D ez sajnos betegség... vagy játszani kell testbike-on, de az megint más :D

Elküldve: 2013.03.21. 21:58 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@kovacstibor79: A szakirodalom szerint az Alivio is csak annyiban jobb, hogy nagyobb részben fémből készül. A terhelést éppúgy nem szereti, mint a gyengébb váltók.

Elküldve: 2013.03.21. 21:52 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

@XCode: Nekem pont Alvio -m van, ami miatt szivesen lecserélném az az hogy terhelés alatti váltást recsegés ropogással honorálja, illetve kicsit gondolkodik a leváltáskor. Mondjuk még nem volt szerencsém felsőbb kategóriákat kipróbálni így sok hasonlítási alapom nincs...

Elküldve: 2013.03.21. 21:49 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@tmano: Még egy szempont. A Tourney, Altus és Acera - tapasztalatom szerint - nem sokban különbözik. Elsősorban kivitelük, megjelenésük, no és persze az áruk más. Komolyabb ugrás, amennyire meg tudom ítélni, Alivio szinten mutatkozik.

Elküldve: 2013.03.21. 21:40 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@NorBEE300: Valóban, kétértelműnek szántam, így is lehet érteni.

@perelli: Hányas lába volt nagyapámnak?

Elküldve: 2013.03.21. 21:39 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

@tmano: Visszatérve a fórum eredeti témájához :). Milyen stílusban szeretnél bringázni? Aszfalton, terepen, esetleg vegyes felület? Öszvért szeretnél, ami hellyel-közzel sok helyen megállja a helyét vagy csak terepen mutassa meg tudását? Tetszik a monti, de nem akarsz a hegyekbe menni, hanem a városban slick gumival aszfalton döngetni? Mennyi pénzt szeretnél rááldozni? Van-e már esetleg általad kinézett, megragadt, kedvelt márka? (az utolsó kérdésem lehet furcsa, de van egy társunk az oldalon és ő megmondta kerek perec, hogy nagyon nem vágja a "szakmai" részét a bringázásnak, de azt tudja, hogy neki Specialized bringája lesz, mert neki az jön be, ilyen is van :)). Soknak tűnik a felvetett kérdések száma, de ha csak egy párat átrágsz, elmélázol rajta, közelebb kerülsz a célodhoz. Minél jobban tudod mit akarsz, annál jobban fogod élvezni a bringázást ;). Mások lehet nem így gondolják, én mint "szorgos" kezdő így látom és ennek megfelelően haladok a saját utamon :).

Elküldve: 2013.03.21. 21:26 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@XCode: nana, vannak, akik mindent tudnak. :D

Elküldve: 2013.03.21. 21:24 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

@XCode: Ha jól sejtem, Ön a fel nem tett kérdésre gondol :)).

Elküldve: 2013.03.21. 21:01 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@Molylepke: @Molylepke: Fájdalmas, ha az ember fia választ vár, s az mégsem érkezik. Léteznek azonban kérdések, melyek mindnyájunkon kifognak...

Elküldve: 2013.03.21. 20:42 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

@tiberius: Nincs mit ;). Én is építettem, igaz csak egy Hauser-t alakítottam túrás masinává, de jó buli volt vázig visszabontani, majd saját elképzelés alapján "újjáépíteni" :).

Elküldve: 2013.03.21. 20:42 tiberius 

  • tiberius avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 80

@kovacstibor79: Szia!Ez pontosan így van.Én is végigjártam az utat az elejétől.Bár ez kicsit nagyképűség,hogy pár év alatt végig lehet járni de alapvető tapasztalatokra szert lehet tenni.

Elküldve: 2013.03.21. 20:37 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Molylepke: nem gond, viszont ha aktuális, még mindig kiírhatod szerintem. :)

Elküldve: 2013.03.21. 20:35 Molylepke 

  • Molylepke avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 29

@NorBEE300: Sorry, igen hozzászóltam egy témához. Az is igaz, hogy irtam ki témát, csak nem ebbe a fórumba. Mindenkitől elnézést kérek :)

Elküldve: 2013.03.21. 20:29 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

@tiberius: Szia!

Ebben is szintén igazad van, bár én még nem építettem, hanem tavaj szeptemberben vettem meg egy átlagos bicajt, de szerintem ezt elsőre mindenkinek meg kell tenni hogy azon megtanulja az apró cseprő trükköket, tapasztalatot szerezzen különböző minőségű alkatrészekről. Majd ha ez a háttér infó megvan akkor neki lehet vágni építeni. Igaz hogy itt sok segítséget tudnak adni a kedves fórumtársak, de azért az mégsem ugyan az mint ha te nyakig olajban a szerszám rengeteg közepén szerezted volna meg :D

Elküldve: 2013.03.21. 20:25 tiberius 

  • tiberius avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 80

@NorBEE300: Köszi:) Azóta építettem már pár bringát és újra és újra bebizonyosodik,hogy építeni nagyon is érdemes.Arról nem is beszélve,hogy mennyivel büszkébb az ember egy jól sikerült alkotására,mintha besétál egy boltba és rámutat egy kétkerekűre,hogy:"ezt kérem".Na és alighanem nem fog senki veled szembe jönni egy koppra ugyanolyan verdával.

Elküldve: 2013.03.21. 20:09 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

@tiberius: Elolvasva az irományod, nagyon is hasznosnak tartom. Másfajta megközelítésből láttatod az új bringa kérdését. Anno tavaly nekem is jól jött volna egy ilyen válasz :).

Elküldve: 2013.03.21. 19:59 tiberius 

  • tiberius avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 80

Szia!Ahogy már többen leírták mindenképpen azt kell eldöntened mekkora az az összeg amit erre a projektre szánsz és mire is szeretnéd használni a kerékpárt.Azt mindenképpen tudni kell,hogy egy aránylag költséges bringának is megvannak a gyenge pontjai.150-200 ezerért még simán bele lehet szaladni például egy suntour xcm villába(ahogy én is) holott ennyi pénzből már nagyságrendekkel jobb és értékesebb kerékpárt lehet összerakni egy kis odafigyeléssel és segítséggel.Én mai aggyal biztos nem vettem volna 170-ért egy gyári összeszerelésű kerót.Most úgy 270-be van de ezt a szintet előszörre is meg lehetett volna ugrani 170-180 körül ha az építést választom.Nagyon szépen össze lehet válogatni akár innen is jó áron az alkatrészeket.Ha az építés mellett döntesz bátran kérj segítséget innen is alkatrészkompatibilitás vagy bármi más tekintetben.Ahogy elnézem nem is igazán az alkatrész családok minőségi besorolására vonatkozó kérdésedre válaszoltam bocsi:)

Elküldve: 2013.03.21. 19:46 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

@perelli: Nem néz senki hülyének, szoktunk elírkálni ezt-azt.

@tmano: Tehát ne Tourney-t vegyél a budai hegyek mászásához, attól, hogy én a Mátrát óvatosan bevállalom Tourney-vel, az az én marhaságom lesz :). Ha viszont igazi hétköznapi bringás legendától akarsz bizonyítékot, kérdezd meg orange-t, hogyan is kell "hétköznapi" bringával Ágasvárt megmászni ;).

Elküldve: 2013.03.21. 19:26 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@perelli: a Tourney nagyon nem szerette, mielőtt valaki hülyének néz.

@Molylepke: én nem látom azt a témát. Egy hsz-ed van, az sem segítségkérés, és gondolom, nem 30-asokkal akartál bandázni.

Elküldve: 2013.03.21. 19:17 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

@Molylepke: Egy hete írtad ki és 4 napja vagy tag. Hogy is van ez?

Elküldve: 2013.03.21. 18:13 Molylepke 

  • Molylepke avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 29

@NorBEE300: Üdv.. Ezzel a segitség nyújtásos veterános maszlaggal nem értek egyet. Az a fontos, hogy csak magadra számithatsz. Kiirtam egy témát ide egy hete, segitséget kértem.. 45 ember látta és abból egy sem vette a fáradságot, hogy válaszoljon. Talán ezért tart ott az ország ahol most. Deore XT-t ajánlom, nagyon jó darab. De minden függ a biciklizési szokásaidtól. Ha csak aszfalton mész, akkor valami vékony kerekű könnyű bicó kell neked.. Stb, minden útviszonyra egy-egy bringa. Ebben egyetértek. Moly.

Elküldve: 2013.03.21. 17:21 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

@tmano: Amit én tapasztaltam tavaly, megosztom veled, ha ügyes vagy, időt spórolsz magadnak és sok kellemetlenséget kerülsz el.

A véleményeknél főleg azokra adj, ami viszonylag bő terjedelmű a többihez képest. Szépen van megszerkesztve, részletes leírást ad az adott termékről, választékos a megfogalmazása, esetleg tartalmazza a véleményeknél megszokott maximum 3 képet. Mint előttem is írták, ha megvan a stílus amit űzni szeretnél, tudod az anyagi korlátaidat, akkor máris le tudod szűrni a találatokat. Ha valamit nem tudsz, jó eséllyel a fórumban elég részletesen kivesézve megtalálod (nem szükséges nyitni egy új topikot, legtöbbször alaposan tálalva megtalálod a kérdésedre a választ). Olvass sokat, használd a keresőt (pl. fotóalbumokban is sok hasznos infót találsz az albumleírásokban, esetleg a képek alatti hozzászólásokban).

Rengeteg jó fej van az oldalon, főleg az idősebb, érettebb korosztályban. Ők már kellő tapasztalattal rendelkezek és sok éves bringás múlttal, így a régebbi kerékpárok terén, illetve alkatrészeknél is tudnak segítséget nyújtani. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a fiatalabbak között nincs rutinos kerekező, sőt. Közöttük is van nagyon sok ügyes és széles látókörrel bíró kolléga, akiktől az idősebb csókák tanulhatnak.

8 hónapnyi tagság után többnyire én ezt szűrtem le :). Hirtelen lehet sok az infó, de idővel úgyis kialakul benned egy saját kép, egy stílus, egy irány, amit követni fogsz ;).

Elküldve: 2013.03.21. 17:07 tmano 

  • tmano avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

KÖzben találtam egy ilyet, ha valakit érdekel:

For MTB Acera entry; 24-speed, great braking and shifting impressive function, great price Alivio active; 24-speed, great braking and shifting, stylish looks improved shifters, sleeker shapes, less weight Deore enthusiast; 27-speed, great braking and shifting, light sweet parts and price Deore LX sport; 27-speed, sweet braking and shifting, lighter, fine finish, durable nearly XT shifting and braking Deore XT race; 27-speed, lighter, great braking and shifting, beautiful, more durable works nearly as well as XTR XTR pro; 27-speed, superlight, phenomenal braking and shifting and ultra durable world's lightest and highest tech off-road parts group

Elküldve: 2013.03.21. 16:51 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

Hello!

Ha új kerékpárt szeretnél venni, és még nem vagy jártas a gyártók, modellek, termékcsaládok, kódok és árak terén, akkor javaslom figyelmedbe a vélemények menü böngészését. Itt az idei paletta nagy részét megtalálod kerékpárból, váltóból, fékből, satöbbi. Ha már meg van hogy mennyi pénzt szeretnél a kerékpárra költeni, és a stílust is belőtted, akkor itt leszűkítve a keresést máris kapsz néhány az igényeidnek megfelelő találatot:

http://www.testbike.hu/velemeny/kerekpar

Ha a kiválasztott is megvan, akkor elolvashatod mások véleményét a kerékpárról, hogy ők mit szerettek/nem szerettek benne, mennyire éri meg az árát, kinek ajánlják, stb. Ha megtetszik, akkor a specifikáció fülön máris megnézheted azt a rengeteg számot, amitől minden jólelkű amatőr elborzad:

http://www.testbike.hu/velemeny/mtb/cube-ltd

De mondjuk ha itt megklikkeled a specifikációt, akkor láthatod hogy az alkatrészek nevei linkek, amik hasonló oldalakra mutatnak, ahol az alkatrészeket véleményezik. Ha itt is böngészel kicsit megtudod hogy mire ajánlják, milyen véleménnyel vannak róla mások, mennyire tartós, és mennyire felel meg a céljaidnak. Ha valamiről mégse találtál infót a termék specifikációjának lapján sem, és a véleményekben sem, akkor szintén erről az oldalról tudsz fórumot létrehozni a kérdéseddel. Amennyiben valamelyik szakszót nem érted, akkor fent a wiki oldalt klikkeld meg, ott jó eséllyel megtalálod a rövid magyarázatát.

Egyébként a vélemény lapokon a listaárak láthatóak, ezek általában arányosak a minőséggel (közel egyenesen, de mondjuk a végpontoknál elszállnak, az 100000Ft-os váltó nem 5x jobb mint egy 20000Ft-os.)

Üdv.

Elküldve: 2013.03.21. 16:05 tmano 

  • tmano avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@perelli: Ez is nagyon sok volt, köszi szépen! PL nem tudtam a Tourney van a rossz végén azt hittem az valami új csúcszsuper szint :S

köszi!

Elküldve: 2013.03.21. 15:21 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

A Shimano alkatrészek minősége és az ára így növekszik ha nem tévedek:

Tourney, Altus, Acera, Alivio, Deore, LX, SLX, XT, XTR

Kódszámban 100, 200, 300, 400, 500-asokkal, stb.kezdődnek az alkatrészek. Hogy kinek mi a jó, az nagyon egyéni lehet szerintem. Attól függ, mire használja valaki a bringáját. Pl. nekem az előző bringámon az Acera hátsó váltó nem tevékenykedett érezhetően rosszabbul, mint a mostani Deore. Az Altus/Acera váltókar is jó lett volna, míg aztán hamar el nem romlott. A Tourney első váltom pl. viszont nagyon szerette hegyen a váltást, a Deore remekül teszi a dolgát. XT cuccokat "csak a tévében" láttam. Hobbiringás, aszfalton túrázó szemszögből az Alivio tárcsafékre azt mondom, hogy elég Mecsekről lefelé is. Az eredeti SM-RT51 féktárcsa viszont már gyárilag 8-asos volt, annál jobbat vennék. Egy oktalinkes hajtókar is megfelelő, bár nyilván az integrált jóval merevebb lehet. Egyéni, hogy kell-e. Ezek csak a haját-váltás-fék alkatrészek, óriási különbség lehet ár akár pl. nyeregcsőnél is. Szerintem darabról darabra rászánva az időt érdemes átszámolni, nem elkapkodni, ha valaki nem ért hozzá, mint ahogy én se. És akkor még a vázról egy szó sem esett. Én kb. ennyit tudok hozzáfűzni.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!