Zárt (ipari) csapágy típusok, mit jelentenek a jelölések?

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2011.08.01. 14:43 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 778
Témaindító hozzászólás:

Csapágyszakihoz lenne kérdésem, hogy mi a különbség a Z és RS között azon kívül, hogy a Z fém, míg az RS gumi tömítést jelent. Előnyök/hátrányok? Illetve mi van, ha csak egyoldalasat (1RS/1Z) raknék bringára (agy), úgy hogy a tömítés van kifelé. Vagy azoknak a túloldala állandó kenést igényel? Vagyis agyba melyik a legjobb a Z,2Z,RS,2RS, vagy valami egyéb? Esetleg RZ/2RZ, ami talán ugyanaz, mint az RS csak kisebb az ellenállása? De milyen a tömítése ahhoz képest.

Elküldve: 2012.11.01. 08:51 csabifol 

  • csabifol avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 14

Lehet, hogy már nem aktuális de itt megtalálsz minden jelölést:http://www.exist.hu/index.php?page=prod&Cid=3

Elküldve: 2011.08.04. 14:00 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 778

@Makky: Na hát sok értelmeset nem mondtak a csapágyboltban. Vagy ők se tudják, vagy csak le akartak rázni. Szóval vettem akkor sima 2RS-t.

Elküldve: 2011.08.03. 10:19 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 778

@Krupcheck: Köszi. A belső tömítést nem a fél gramm spórolás miatt gondoltam megspórolni, hanem az esetlegesen kisebb gördülési ellenállás reményében. Persze lehet, hogy ez se számít többet, mint a fél gramm tömegben, vagyis semmit. Én ennyit találtam közben: http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=1_1_4c

Alul van egy link, amiben táblázatosan összehasonlítja a tömítéseket. Ezek szerint a Z (fém) bringára nem jó, mert a vizet beengedi. Ezek alapján az RSH jó bringára. Esetleg az RSL. Ma megkérdezem csapágyboltban, hogy melyik mennyi és szerintük mekkora a különbség a kettő között ellenállás tekintetében. (A táblázat szerint nagy fordulatszámhoz kell RSL, de a bringa ugye nem az.)

Elküldve: 2011.08.02. 21:45 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 280

É úgy tudom, hogy az ilyen zárt kompakt golyóscsapágyak pont azért jók, mert elvileg nem igényelnek külön kenést. Mégis mindenki keni őket.

Más: Van itthon mindkét oldalon fém burkolatú golyóscsapágyam. Ezt lehet valahogy zsírozni, vagy a fém "tömítés" nem kiszerelhető?

Elküldve: 2011.08.02. 20:47 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=4442&id=6&cat=2

A tömítések jelöléséről ennyit találtam hirtelen. Szerintem a gyárilag használt egyszerű műanyag tömítésű, kétoldalt tömített mélyhornyú golyóscsapágyak tökéletesen megfelelnek. Igazából a belső tömítés elhanyagolható lenne, node fél grammot megér, csak benntartja a zsírt.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!