Lehetne egy ilyen téma is, mivel a totalcar.hu-n mostanában több (kettő) cikk is megjelent, gondoltam kiterjeszthetném kicsit a kört, máshonnan is folyamatosan be lehetne linkelgetni, vagy előtúrni régebbieket. Pacsi!
Lehetne egy ilyen téma is, mivel a totalcar.hu-n mostanában több (kettő) cikk is megjelent, gondoltam kiterjeszthetném kicsit a kört, máshonnan is folyamatosan be lehetne linkelgetni, vagy előtúrni régebbieket. Pacsi!
Sehol egy oúti :O http://www.vezess.hu/top_10/top-10-legdragabb-hazai/61045/
@ArtWolf: hm... egy ropi vázhoz szíjazva, az autók tömegével egy vonalban, a körbenézés esélyének teljes hiányával (oké, tükör, lol), valóban biztonságosnak tűnik a közlekedés... :D
@ArtWolf: Bicskanyitogató eset...
Szerintem minden balesethez két hülye kell, itt sajnos pont keresztezték egymás útját.
@ArtWolf: bemásolnám a facebook-os kommentemet, előre is elnézést a trágárságért: Azt a kurva eget. Igen, a bicajos hibázott, én is folyamatosan forgatom a fejem, még akkor is, amikor nem váltok sávot... Hátra kellett volna néznie. De a kamionos többszörösen is elmehet a redvás kibaszott kurva anyjába. 1: kurva gyorsan megy. 2: messziről látnia kellett volna a bringásokat, elég magasan ül. 3: záróvonal. 4: jobbról előz. 5: centizés. 6: ha már kicentizte, kurvára belenézhetne abba redvás tükörbe, hogy elsodorta-e. 7: cserbenhagyás. Az ilyennek nem volna szabad hivatásszerűen (meg sehogyansem) vezetnie. Messziről látnia kellett volna, hogy merre fognak menni a bringások, hisz egyértelmű, hogy jobbra fognak húzódni, legalább 150-200 m-rel előrébb tudni, vagy legalább sejteni lehetett, hogy merre fognak menni a biciklisek. Az anyja szüljön farfekvéses sünt az ilyennek. Bassza szájba...
Ha már vezessen is megírták, csak belinkelem:http://www.vezess.hu/kerekpar/kamion-tiport-el-egy-versenybringast/59998/?3464
@outlaw512: A BMW bringák mindig is hulladékok voltak. Láttam párat élőben, brutálisan sok pénzért adtak átlagos felszereltséget, egy agyondizájnolt, de látványosan alacsony használati értékű vázon.
Úgy nézem most sem akartak elmaradni önmaguktól (:
@outlaw512: Csak nekem tűnik Alivio-nak az a hajtókar? :O Amúgy Ralf-ék bringája tetszik :)
@JPeti86: tiszta sor, neked ez fontos. De ha másodpercekre gyúr valaki, akkor a tartósság az utolsó szempont. Illetve lehet a kettő közt egy átmenetet találni, amikor már könnyű, de még nincs szétkönnyítve, nem 20 évre készült, de nem is egy szezont bír, ellenben drága.
Mindenkinek más fontos egy bringában, nincs evvel semmi gond. Sok pénzért vehetsz egy könnyű karbonvázat is, de vehetsz egy egyedi cromo vagy titán vázat is, ami kb. örökké tart.
@Krupcheck: Nem szoktam versenyt nézni. De az tuti, hogy az én városi acél bicim jó sok terhelést kapott már nem természetes irányokból is: kerékpár tároló / kresz táblához vagy lámpaoszlophoz zárás (óhatatlan megütődik), elesés, volt hogy kocsival is koccantam... Ha nem lenne 2+ milliméter vastag az acélváz, akkor már szét ment volna.
Anyám duplahajlított acélvázas Super Styria bicije meg már 1940 óta bírja, még nagyimé volt, nyáron rakom majd rendbe... festésen meg a szokásos kopáson kívül semmi baja.
Szóval nekem (és szerintem sokaknak) alap, hogy nyűhetetlen legyen a váz, főleg ha már sokba kerül.
@JPeti86: "egyáltalán nem terep bici, szerintem inkább XC kategória"
Láttál mostanában XC versenyt? Néha durvább, mint amit pár éve a keményebb műfajokba soroltak. Nagyon is terep, és nagyon is bírnia kell a bringának.
De e téren nem kell félteni egy karbonvázat. Valószínűleg nem 20 évig, de azért pár szezonon át versenyszinten is kiszolgálja a használóját. Egy Rotwild meg pláne (: Bár pont láttam egy (valószínűleg) repedt karbont Rotwildet, de avval felakadtak valami sziklán, és nem igazán természetes irányból kapott terhelést. Az ellen meg semmi nem véd.
A küllők meg természetesen nem közönséges 2 mm-es húzott küllők, kicsit több technika van ezekben.
@WAUZZZJ: ja, valóban jobban passzolna a képbe egy országúti (van is a gyártónak), de ezt így ahogy van elfogadnám... nekem a bringa=terep, az autó=aszfalt, úgyhogy akárkinek is adta így ki az agya, nekem bejön (:
Btw. a Rotwildnek van egy pár évvel ezelőtti AMG szériája is, akkor asszem az A osztályhoz készült egy hozzáillő széria. Meg a régebbi Mercedes márkanéven kihozott bringákat is ők gyártották.
@JPeti86: Azért ez nem egy átlagos kerék. Emögött koncepció van, és nem csak annyi, hogy kevesebb küllő = kisebb tömeg. Teljesen más a kialakítása, aminek az a fő célja, hogy a tömeget a tengely felé tolja el (ennek tömegcsökkenés nélkül is vannak előnyei). Ez a hozzáállás épphogy kiemeli a gyártót az átlag gramm mániások közül szerintem. Egyébként nincs tapasztalatom ilyen kerékszettel, de úgy gondolom nem kell félteni. Én simán bevállalnám, ha lenne rá pénzem :D.
@outlaw512: Én csak azt nem értem, hogy mit esznek ennyire a karbonszálon, meg miért spórolnak ész nélkül a küllők számán? Értem én hogy gramm-mánia, de egy ember alapból legalább 5-ször nehezebb mint a biciklije... Embere és biciklije válogatja. ( Még az is lehet, hogy az építés alatt álló DH gépem 5+ kilóval könnyebb lesz mint az acélvázas alsókategóriás városi bicim. De emelkedőn akkor fogok jól menni, ha én is leadok 10-15 kilót)
Meg aztán egy ilyen, a link alatt szereplő karbon bici kispórolt küllőkkel és versenygumikkal a magyar utakon elég gyorsan elvérezne, fél éven belül váz repedésre vagy felnitörésre tippelek, vagy pár szakadt küllőre. (egyáltalán nem terep bici, szerintem inkább XC kategória, nem értek azzal egyet, hogy terepjáró mellé való...)
Meg ennyiért GPS nyomkövetőt is adhatnának mellé...
@outlaw512: Szép szép, csak nem értem. Ez a bringa akkor kell, amikor a GT-S elakad a sárban? Egy Kama3 hátán el tudom képzelni, de nem illik egy Mercedes sportautóhoz... Mondjuk egy GLK mellé pont jól mutatna. Lehet eltévesztették az utolsó betűt a német precizitás hangsúlyozása közben :D
@WAUZZZJ: édes istenem, sok balfasz a kommentelők között... Mindig van valaki, aki kísérletezget (szerencsére :) ), aztán vagy beválik, vagy nem... Fb-n is ki lett rakva vmelyik csopiba, ott sem sokan értik... De majd az idő eldönti... A Specinél úgy nézki, műxik az a zselés izé, a Bianchinál nem váltotta be a remélyeket egyik össztelós váz sem (még az acélvázas időkből)
Virsligumis mountain bike :D
@NorBEE300: Ma én is körbetapogattam egy ilyen bringát, határozottan szimpatikus cucc. Alsóketegóriás alkatrészek vannak rajta, de gondolom azt a 80-at (vagy mennyit) megéri. És még egy megjegyzés: gyönyörűszép hegesztési varratai vannak :)
Egy igazi seggfej: http://belsoseg.blog.hu/2015/03/11/mer_kell_ijesztgetni?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2015_03_11&utm_campaign=totalcar Mondjuk azon csodálkozom, h nem kerültek elő a kommentek között a tűnnyetekbirngásokafaszba trollok (37 kommentnél tartanak épp)
@ArtWolf: semmi, de ezek lassú járműnek tekinthetőek, és nem képesek önerőből, sík úton 60 km/h sebességre.
@ArtWolf: Szerintem már eleve a tábla is hülyeség. Mi köze van forgalomtechnikailag a traktornak meg a lovaskocsinak a biciklihez?
na vissza az eredeti témához: http://totalbike.hu/magazin/kozelet/2015/03/06/godi_kerekparozas/
A szerelési útmutatók, használati tanácsok nagyon jó témák (nekem is van pár ilyen tárgyú ötletem). Én azonban arra gondoltam, hogy bármiről lehetne írni, ami kerékpározással kapcsolatos. Lehet, hogy valaki egy emlékezetes túra élményeit szeretné megosztani ilyen formában, vagy pont túrázási tippekről akar írni egy összefoglalót. Más esetleg biciklis vonatkozású történelmi cikket írna (egy modell fejlődése, sportolói karrier, stb). És még sok hasonló általános téma lehetséges (pl. kerékpáros etikett, ideális géppark összeállítás, bevált edzéstervek, dizájn tanácsok, ...).
Az "ellenőrzést" pedig a közösség végezhetné. A cikk alatti komment szekcióban jutna hely az esetleges ellenvéleményeknek és építő kritikáknak, amelyek alapján akár javíthatja a hibákat a szerző. Esetleg ki lehetne alakítani valamilyen pontozási rendszert is, ami alapján egyszerűen rangsorolhatóak az írások.
Mint mondtam: a kezdeményezés kiváló. De...dokumentációval foglalkozom, szakszövegírás, információ-tervezés. Egy tip-top leírás elkészítése nem csak játék és mese. Hobbiszinten nem végezhető rendesen. Úgyhogy thumbs up, respect, meg tudom is én...de érted :)
@ArtWolf: jó kezdeményezés! én amit csak lehet magamnak szerelek és rakok össze, de azért szerintem kell még pár év tapasztalat, amíg igazán átfogó cikket tudnék írni bármiről. hajrá! :)
@ArtWolf: Jómagam sem olvastam részletesebb leírást a váltó használatáról. Meg kell mondjam azonban, hozzám közelebb állnak a műszaki jellegű ismeretek, anyagok, eszközök stb.
@XCode: Ez igaz, viszont általánosságban egy magunkfajta, aki legalább már a felszínt karcolgatja, össze tudnánk tenni egy olyan - ha úgy tetszik - adatbázist, ami egy teljesen kezdőnek - amennyiben gondolkodni is hajlandó, nem csak megteszi, amit mondanak neki - már segítség lehet. Például, - most öntömjénezés következik, sry - ennyire részletesen, az alapkoktól leírt váltóhasználatot sehol sem olvastam még a neten, mint amilyen az enyém, és ahogy johnny366 rávilágított, még ez is rettentően hiányos, azonban valódi segítség (valamelyik facebook-os csoportban írtam ezt, miután két csajszinak senki sem volt hajlandó leírni két tőmondatnál mélyebben a témát, jó visszajelzést kaptam erre az irományra). És persze köszönöm, ha írsz te is valamiről :)
@ArtWolf: Komoly akadály az alkotás útjában: nem tudok mindenféle eszközt, módszert kipróbálni. Írhatok általánosságban pl. láncról, fékpofáról, egyrészt azonban felmerül a kérdés: tudok-e többet, jobbat kínálni a szakkönyveknél. (Valószínűleg nem.) Másrészt jó eséllyel kapok a fejemre (félig-meddig jogosan), mert hiszen legfeljebb csak 3-4 fajta láncot, fékpofát próbálhattam, nem a teljes kínálatot. Következésképpen tucatnyi bírálóm akad majd. Mind első kézből számol(hatna) be éppen azokról a termékekről, amit én nem használtam.
Véleményeimben egyébként igyekeztem többet adni, általánosságban is, mint ami feltétlenül szükségesnek látszik. Mennyi hasznosult ezen ismeretekből? Bizony nem tudom.
A mondottaktól függetlenül próbálok majd valamit e helyen is összehozni.
Vállalkozásunkról egy régi tréfa jut eszembe:
A diák vizsga előtt áll, de nem tanult semmit. Járkál fel és alá, sóhajtozik, s megtörténik a csoda. A terem sarkában álló Berzsenyi-szobor megelevenedik, s ekképpen szól:
Mi baj, amice?
Nem tudom a leckét - feleli a diák.
Van más út es - mondja Berzsenyi. Nyalni kell!
És az segít?
Inkább csak az talpát, amice.
@XCode: Ezért lenne jó, ha más is hozzátenné a saját kis részét, mert ha egyedül csinálom, akkor megmondom, mikorra lesz kész: soha az életben... És, kedves johnny366, nyilván nem gondoltam, hogy ez így teljes és tökéletes, pont ezért szeretném, ha minél többen hozzátennének (figyelem, nemcsak hozzászólnának!!!). Szóval várom a kiegészítéseket fékrendszerről, vázról, kormánycsapágy típusokról, stb... :)
@ArtWolf: Üdvözlendő a vállalkozás. Nagyjában-egészében helytálló tanulmányt írni azonban időigényes feladat. Mindazonáltal meg lehet írni egy dolgozatot részletekben is. Egy-egy bekezdés vagy rövidke fejezet is több a semminél.
@ArtWolf: azzal kezdeném, hogy mi értelme a váltónak. Mit értünk áttételi arány alatt. Mi alapján tudjuk kiszámolni. Ez milyen hatással van a sebességre, illetve hajtási nehézségre. Milyen variációk léteznek, felhasználás függően. Hova mit érdemes. Előnyei, hátrányai a láncváltós rendszernek. Hatékonyság, pro és kontra. Poligonhatás. Ugyanígy írni az agyváltókról is, amihez pl. pont egy kukkot nem értek, csak csodálom őket.
Ezekről egyébként más helyeken, pl. bikkmakk, revo, bikepro, már készültek cikkek, melyek írástudónak nevezhető személyek tollából kerültek ki.
Szóval jó-jó, de ismeretterjesztésre csekély.
@Knight_, @johnny336: Na? http://forum.testbike.hu/topic/az-alapok-kerekparkezelesi-alapismeretek-4607
@Knight_: Ha vélemény rovatra gondolsz, ott valóban publikálnak néha uszítónak tekinthető dolgokat, de benne is van a nevében: ez az adott ember véleménye bizonyos témáról. Persze, h lesz, aki vitatkozzon vele. Egyébként sajnos van igazság abban, amit mondasz, nagyon sok olyan cikk van, amit elkezdek olvasni, de aztán otthagyom, mert egyszerűen unalmas... Viszont vannak páran, akik hót unalmas témáról/autóról is úgy írnak, h sajnálom, h vége van a cikknek... @johnny336: Akár egy ilyen blogszerűen meg lehetne csinálni, a közösség meg majd értékel. El is kezdem, a váltóhasználatról van egy szerintem egész jó írásom (cikknek azért nem nevezném), berakom fórumba, aztán majd látjuk, mennyire duzzad fel a dolog...
@Knight_: azért egy használható cikket elkészíteni nem három perc, és nem véletlenül szidják manapság az újságíró szakmát sem, mert rengeteg fogalmatlan, helyesírni, fogalmazni képtelen arc nevezi magát írónak. Most képzeld el, hogy sok amatőr lelkesen ugyan, de elkezdi gyártani ezeket. Valakinek reviewznia kell, mivel műszaki tartalom, és akár balesethez is vezethet a téves információ, ezért egy tech.review kellene rá. Aztán editálni, hogy publikációra alkalmas formába rázzuk...
Szóval ez elgondolás tök jó, de ezt hobbiszinten nem lehet jó minőségben csinálni.
A TC célja az olvasottság növelése. Ezzel egyébként nem is lenne gond, ha ezt csak több minőségi tartalom hozzáadásával akarnák elérni. De sajnos azt vettem észre, hogy rengeteg a hatásvadász, de semmitmondó írás és kvázi bulvár hírekből is elég sok van. A - sokszor politikai jellegű - mocskolódás és uszítás is elég gyakori, aminek szerintem egy ilyen szaklapban semmi keresnivalója nem lenne. Én is rendszeres olvasója vagyok a portálnak, de sokszor úgy érzem, hogy úgy kell átverekednem magam a mocskon az engem érdeklő információig. Viszont, hogy konstruktív is legyek: Itt van ez a portál, ahol a bringás közösség segíti / szórakoztatja egymást már most is sokféleképpen. Szerintem jó lenne, ha nem csak konkrét termékekről, üzletekről, stb. lehetne véleményt írni, hanem általánosabb szakmai témájú cikkeket is lehetne publikálni. Például a logout-on ez egész jól működik és itt is biztos többen áldoznának rá időt, hogy egy-egy témában amiben jártasak, összehozzanak egy írást.
@ArtWolf: közlekedési portál, nem kizárólag autókkal foglalkoznak. Szerintem teljesen helyén való egy bringás cikk.
Maga a cikk szerintem is vicces: "csak szervízben tudják". Ohjajj...ráadásul pont Berguson, ahol 3-4 tapasztalatból 3-4 negatív van...
@Knight_: hehe, igen... :D mi lehet a céljuk amúgy a tc-nél? Így akarják enyhíteni az autós-biciklis konfliktust? Nem tudom mennyire lehet ez így sikeres...
@ArtWolf: Remélem legalább ingyen megcsinálták neki azt a nagy szervizt, ha már kiposztolta ezt a reklámot :).
"A hidraulikus tárcsafékes biciklik kerekét ha kiszedjük, könnyen kinyomhatjuk a szerkezetből az olajat. Ilyenkor csak szervizben tudják újratölteni a tartályát, ami a kép jobb oldalán látható" Itt azért pontosabban is fogalmazhatott volna. Így a sok kocabiciklis majd nem meri kiszedni a kereket :D.
Szerintem a srác rossz újsághoz szerződött :) http://m.totalbike.hu/magazin/2015/02/24/igy_keszitsd_fel_a_bringad_a_szezonra/