Cannondale Synapse Tiagra túrázásra jó?

Linkelt termék: Cannondale Synapse Tiagra
1-21 (21 válasz)

Elküldve: 2015.02.17. 22:29 Zozkó 

  • Zozkó avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16
Témaindító kérdés:

Sziasztok!

A segítségetek szeretném kérni: világ életemben montiztam, jelenleg egy 29-es Cube-ot hajtok. Tettem, illetve teszem mindezt azért, mert a hétvégi túrázások egy jó része földúton, erdőben-hegyen völgyön történik. A túrák egy másik része ugyanakkor csak és kizárólag aszfaltos, ilyen túrákra is a montit használom, amely nagyon kényelmes, nem kell figyelni az úthibákra, igazi vaddisznó.

Már nagyon régen foglalkoztat ugyanakkor az a gondolat, hogy ezen aszfaltos túrákra be kellene szereznem egy országúti gépet a monti mellé. Jellemzően jó időben, 60-120 km-es túrák céljából használom a bringát, sokszor olyan úton, amely aszfaltos ugyan, de az útminőség hagy némi kívánnivalót maga után. Elsősorban 3 lánctányéros, komfort országútit szeretnék, pontosan azért, mert nem első számú, teljesen sima főútvonalon szeretném használni és a túrák egy része aszfaltos hegyi tekerés, emelkedőket is kellene vele mászni gazdagon.

Szerintetek mennyire alkalmas erre a célra ez a gép? Mennyire fogom komfortosnak érezni egy 29-es monti után, illetve mellett és mennyivel lehetek gyorsabb vele? Egyáltalán mennyire balesetveszélyes egy ilyen géppel lefelé csapatni mondjuk Dobogókőről? Gondolok itt arra, hogy volt olyan ismerősöm, aki a kulcscsontját törte, miután egy gödörbe hajtott az outival Dobogókőnél. A válaszokat köszönöm előre is.

Elküldve: 2015.04.16. 13:52 WAUZZZJ 

  • WAUZZZJ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 49

@OKdoki:

Egy tipp:

https://www.boc24.de/shop/fahrraeder/rennrad/crossrennraeder/merida-cyclo-cross-500-se

Az enyémet elvileg ma veszi fel az autó.

De még eladó a régim is. Az inkább túragép. Sárvédőhely, csomagtartóhely. Új hajtás, új kerekek. Mire összeraktam a család meglepett a fentivel... Megunták, hogy folyton szerelgetek.

http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=215283

Elküldve: 2015.04.16. 11:24 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Azaz van itthon is egy jó ajanlat, már ha még van raktáron. Viszont ez elég sportos cyclocrossnak tűnik. http://mesterbike.hu/kerekpar/orszaguti/cyclocross/1444/GIANT-2013_TCX_1

Elküldve: 2015.04.15. 12:20 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@viktormatrai: Zozkónak már eldőlt, de én a Cyclocrossnál fogok maradni azt már tudom. A vastagabb, akár 35-37 mm széles guminál aligha kel jobb rezgéscsillapító, de ha mégis, akkor kap még egy karbon nyeregcsővet, meg persze átrakom a jelenlegi nyergem. Valószínűleg Focus vagy Ridley alp alu verzió. Esetleg, a Giant Revolt, ha lebeszélem a szlovákiai rokonaimmal, hogy helyben intezkedjenek.

Elküldve: 2015.04.15. 10:41 viktormatrai 

  • viktormatrai avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 1

@Zozkó: Cyclocross. Bírják a kiképzést, könnyűek, városban is használhatóak, akkor sem lesz baja, ha le kell menni földútról, stb.

Elküldve: 2015.04.13. 14:53 Zozkó 

  • Zozkó avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16

@OKdoki: A gumi 25-ös. Azt tudni kell a gépről, hogy Angliából hozattam akciós áron, tavalyi modell. Kiderült, hogy ott fordítva kötik be a fékváltókart, tehát a jobboldalival az első féket és váltót, a baloldalival a hátsó féket és váltót használhatod. Ezt nem tudtam, rendesen meglepődtem rajta, ezért aki összerakta itthon a bringát, kértem, hogy szerelje át a fékváltókarokat. Persze akkor már bandázst is kellett cserélni :-(.

Az angol honlapon, a termékhez kapcsolódóan jó sok kérdést feltettek, többek között azt is, hogy befér-e egy 32-es kerék. Az üzlet biztosan állította, hogy befér alá. Mivel a rossz út miatt paráztam a 25-ös keréktől, rögtön vettem egy 32-est a tesóm és az én gépemre is, aztán a szerelésnél derült ki, hogy hátulra nem fér be. Hát így lehet hinni az angol üzletnek. Végül maradt a 25-ös kerék, de a 28-as még befér alá, legalábbis azok biztosan, amelyek nincsenek plusz defektvédelemmel ellátva, a Schwalbe-nál nem "Plus" megjelölésű külsők például.

Elküldve: 2015.04.13. 14:45 Zozkó 

  • Zozkó avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16

@OKdoki: Köszi :-)

Nem nyeregcsőre szerelhető. Kétféleképpen szerelhető fel a csomitartó: _ ha van csomagtartószem a vázon, akkor arra szerelhető fel, _ ha nincs ilyen, akkor a féktestet tartó részre egy konzol csavarható fel és így rögzíthető, alulra pedig egy ugyancsak egy külön adapter tehető fel és így rögzíthető.

Tehát egy karbonvázas, mindenfajta "szem nélküli" outi vázra is felszerelhető, a súlya mindössze 450 g.

Hiába van mindenfajta szem a vázamon, az 1. módszer szerint nem tudtam felszerelni, mert a fékhez a pálcika annyira hozzáért, hogy a fék összenyomta a fékpofákat, megszorult a kerék. A 2. módszer szerint kellett felszerelni, azzal a különbséggel, hogy alul nem kellett az adaptert használni.

Egyébként nagyon stabil, a leírás szerint 10 akárhány kilóig terhelhető. Majd teszek fel képeket róla.

1 napos túrákra szoktam csak menni, 50-130 km-es távokat teszek meg, ebből következően max 2-2,5 kg-ot viszek magammal, ahhoz már elég jól hozzászoktam, nem öli meg a bringázást. Tavaly mentem hosszabb útra a montimmal, akkor 9-10 kg volt hátul, azt azért már rendesen megéreztem.

Elküldve: 2015.04.13. 08:56 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Zozkó: Ja, megnéztem a csomagtartót. Érdekes, a felfogatása.

Elküldve: 2015.04.13. 08:51 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Zozkó: Gratulálok! Csomagtartó kell a túrázáshoz. Ha jól értem akkor nyeregcsőre rögzíthető.(?) Ez a jobb megoldás. Igaz, nem terhelhető anyira, de ha max. egy-két napos túrában gondolkodol, civilizált területen, akkor elég kell hogy legyen. Cserében lekaphatod bármikor, ha csak egy gyors tekerésre vágysz. Milyen széles a gumi? Belefér esetleg 28-as is?

Elküldve: 2015.04.13. 01:03 Zozkó 

  • Zozkó avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16

@OKdoki: Közben megoldódott a "probléma". Vettem egy Trek Domane 2.0 -ás gépet + a testvéremet is rábeszéltem, így már 2 ugyanolyan gép van a családban. Nagy gonddal válogattam a gépek között, a legfőbb szempont az volt, hogy ne kelljen hasalni rajta, mert a derekam azt nem igazán csipázza. Megvolt a próbaút is. Eddig 2-szer mentem csak vele, az 1. csalódás volt egy kicsit, mert nagyon billegősnek éreztem. Mondjuk a 29-es monti után nem csoda. A 2. úton viszont már kifejezetten tetszett az, hogy csak úgy lehet vele suhanni, a 25-ös tempó például az nagyon light-os vele, 30-32 körül sík terepen simán lehet vele menni. Ha egy kicsit belelendülök a szezonba a tartós 33-34 km/h sem tűnik lehetetlennek sík úton. Persze ez nagyban edzettség függő. Igaza volt hefi-nek, 4-6 km-es sebességnövekedés simán benne van. Ja és elég magasan van a kormány is.

És nagyon kényelmes a váz, nincs összehasonlítási alapom, de arra számítottam, hogy nagyon fog rázni. Lehet, hogy az isospeed nevű csillapítási rendszernek is nagy szerepe van ebben. Tripla hajtóműves, így a nagy hegyeknek is bátran neki lehet vágni. Azt hittem, hogy 1-es fokozatot is nehéznek fogom érezni nagyon meredek részen, de szerencsére ez is csak egy tévhit volt :-).

Szóval most nagy az öröm és boldogság :-). Marad a 29-es Cube is, a terepezést sem adom fel, csak most már ha aszfaltos túrára megyek, akkor outi lesz a társam.

És szentségtörés ide vagy oda, de csomitartó is került fel a bringára, kifejezetten outi-ra kifejlesztett változat (Bontrager Lightweight). Nem volt olcsó, de legalább pillekönnyű és csomagtartószem nélküli vázakra is felszerelhető. Ez van, a hátamon továbbra sem vagyok hajlandó semmit se vinni :-)

A fotóalbumomba feltöltöttem róla(uk) pár képet.

Elküldve: 2015.04.11. 18:13 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Ma beszéltem egy sráccal. Neki egy acelvázs Puch kerékpárjait volt, azonban mostanában lecserélte egy Merida Ride alu országútira, Tiagrával vagy Sorával (a számára nem emlékszem). Neki sokkal kényelmesebb ez az alu kerékpár, mint az acél. Konkrétan rákérdeztem a rázkodásra. Azt mondta, hogy jobban csillapít mint a Puch, pedig pont úgy 8 Bar körül használja a gumikat. Tovább ment. A feleségének, akinek Montija volt annyira megtetszett, hogy neki is vettek egy női vázas Merida outit.

Elküldve: 2015.02.28. 20:36 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Zozkó: A belső lábhossz a fontosabb. Leegyszerűsített számítás szerint 0,66x87=57,4. Simán lehet az 56-os is. Ez elméletileg sportosabb pozíciót jelent, de azt tapasztalom, hogy nem ilyen egyértelmű.

Elküldve: 2015.02.28. 20:25 Zozkó 

  • Zozkó avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16

@OKdoki: Na kint voltam ma a bringaexpon. Lehetett próbálni gépeket, de sajnos outi nem volt közöttük :-(. Viszont volt 3 outi egymás mellet görgőkre rakva, igazából tesztnyergeket lehetett rajtuk próbálni. Felültem 2-re is, arra azért jó volt, hogy legalább érezhettem, hogy milyen testhelyzetet kell felvennem. Szerintem nem lenne kényelmetlen. Viszont azon meglepődtem, hogy a 185 cm-es magasságomhoz és a 87 cm-es belső lábhosszomhoz az 56-os váz tűnik jónak nem az 58-as.

Sajnos a Trek nem volt kint, pedig kíváncsi lettem volna a Domane-ra. Na majd bemegyek a Nella-ba körülnézni a jövő héten.

Elküldve: 2015.02.28. 09:37 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Zozkó: Pattanj ki gyorsan a BringaExpo-ra. Mintha lenne egy tesztpálya az egyik pavilonban. Hátha lehet propálni oútit is.

Elküldve: 2015.02.27. 23:38 Zozkó 

  • Zozkó avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16

@torma99: A használt sem elvetendő ötlet, sőt kifejezetten racionális. Mindenesetre elnézek a Bringaexpora, kíváncsi vagyok a kínálatra. Nálam a bringavásárlás egy kicsit a szerelembe esésről is szól: a Cube bringámat is így vettem: nagyon megtetszett az egész gép, holott eredetileg jóval olcsóbbat akartam venni: viszont egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem, ki tudom használni a képességeit, mivel sokat megyek a Börzsöny úttalan útjain, oda meg jól jön a Reba teló.

Ami az outikat illeti, a Cannondale fenti modellje helyett egyre inkább a Trek Domane aluvázas modelljei (2.0, 2.3) felé kacsingatok, mivel nagyon jókat írnak róla, a vázának van egy spéci csillapítása, persze itt nem montis léptékben kell gondolkodni.

Egyébként rábukkantam egy pár angol oldalra, ahol nagyon sok tavalyi bringát 20-30%-os kedvezménnyel árulnak. Itthon a tavalyi Domane-t is elvileg kedvezménnyel árulják 1-2 bringás üzlet honlapja szerint. Ezen felbuzdulva felhívtam az egyik kiskereskedőt, hogy megnézném a bringát, lehetséges-e, mire ő ígért egy visszahívást, hogy utánaérdeklődik annak, hogy a nagykerből be tudja-e szerezni. Azóta is hív persze......

Az egyik angol tesztben összehasonlították a Synapse-t és a Domane-t: azt írták, hogy mindkettő szuper bringa, a Synapse a kisebb úthibák kisimításában, míg a Domane a nagyobb egyenetlenségek kivasalásában a nyerőbb.

De ha józanul gondolkodok egy használt Btwin lenne a legjobb.

Elküldve: 2015.02.27. 23:21 Zozkó 

  • Zozkó avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16

@torma99: Ezen a kipróbáláson gondolkodok erősen, az egyik haverom felajánlotta, hogy nyugodtan mehetek a Bianchi-jával, ha gondolom. Ezt még nyáron mondta, én balga meg nem éltem a lehetőséggel, akkor valahogy nem voltam a témára rápörögve. Az ajánlása most is él, csak ő vidéken lakik, nem olyan egyszerű összehozni a talit. Egyébként pár éve mentem a bringájával pár km-t: gyorsult mint a fene, a gond csak az volt, hogy nagyon figyeltem az úthibákra, mindenhol lassítottam, mert olyan törékenynek éreztem a gépet. Valószínűleg túl óvatos voltam, de inkább ez legyen mint a fordítottja.

Most legutóbb pedig csak ráültem egy Merida outira: kormány felső fogásában elég kényelmes testhelyzetet lehetett felvenni, viszont elég macerás volt a féket elérnem például. A kormány alsó végének a fogása meg valami borzalom volt, azt a fogást biztosan nem használnám.

Elküldve: 2015.02.27. 06:19 fules25 

  • fules25 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 2

Amúgy egy btwines 120 ezres, vagy 150 ezres bicó is megfelelő ám neked túrázni. Sőt egy szép állapotú használt is.

Elküldve: 2015.02.27. 06:17 fules25 

  • fules25 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 2

Ha bizonytalan vagy ilyen komfortot illetően próbálj ki egy óutit ha van az ismeretségi körben, persze előtte állítsd be magadra. Amúgy én is montiztam valamikor, aztán átültem óutira és vissza sem ültem. Egy jól beállított géppel 4-6 órát tudsz tekerni és úgy szállsz le róla, hogy a fáradtságon kívül semmi bajod sincs. Ez nem függ a gép árától.

Lefelé meg ne csapassál, hanem ésszel menjél a önmagadat, társaidat és a többi közlekedőt se veszélyeztesd. Utoljára 15 éve estem kerékpárral, szóval ha nem feszegeted a határokat nem lesz gondod.

Elküldve: 2015.02.18. 15:37 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 927

@Zozkó: igen, egyénfüggő. Nekem a montim is úgy van beállítva, hogy nagyon előre dőlök. Szerintem meg lehet szokni.

Elküldve: 2015.02.18. 15:35 Zozkó 

  • Zozkó avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16

@hefi: Köszönöm a választ, rövid, de lényegretörő volt :-). Amire még a komfort kapcsán kíváncsi lennék, hogy montisként átülni egy országúti nyergébe mennyire számít megterhelőnek, mivel jobban kell rajta ugye hasalni. Mennyire készíti ki az ember derekát? Tudom ez egyénfüggő, de kíváncsi lennék a tapasztalatokra.

Elküldve: 2015.02.18. 10:05 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 927

@Zozkó: alkalmas erre ez a gép. Nem lesz semmivel sem komfortosabb mint a terepen használt 29er, mert rossz minőségűek a magyar utak.

Pont annyira balesetveszélyes, mint 29er-rel terepen tépni :)

Kb. 4-6 km/h-val leszel gyorsabb aszfalton ezzel, mint egy 29er-rel!

Minden kérdést megválaszoltam?

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!