Ma már szinte biztosra mondható, hogy megrendezésre kerül minden évben,(de idén biztosan) a Kurd DH. Az időpont május 1-je. A pályánk nagyon technikás, és nagy sebességen nehéz is, sok benne a freeride elem. A jól kialakított visszafordítótól egészen az asztalos ugratóig mindenünk van, és csak arra vár , hogy a versenyen próbára tehessék rajta a versenyzők a tudásukat. A pálya elég változó stílust igényel, kell hozzá néhol nagy sebesség, néhol nagy fékezések és farolt irányítás, repülőkészség, erős menetstabilitás a sziklákon és letöréseken, melyek sokszor kombóban jönnek. A pálya a slopestyle és a dh keveréke, nagyot lejt viszonylag rövid hossz alatt amit mi erősen ki is használtunk. Szeretnénk ha minél több résztvevő lenne, lehetőleg készüljön sok felvétel, mert ez a pálya tényleg megérdemel egy kis népszerűséget, hiszen ha már nincs magyarországon értelmes kiépített pálya , akkor nesztek itt van egy!!! A pálya a végleges hosszában 1100 méter lesz, és nem lesz előreláthatólag olyan 50 méter , ahol ne kéne a technikai tudást erősen elővenni. Persze idén előreláthatólag a pálya első 700 méterét fogjuk használni, de ez senkit ne tántorítson el, gyilkos egy 700 méter lesz garantáltan, főleg annak, aki sebességet is akar diktálni rajta.
a pálya menete:
A startrámpáról elindulva egy éles kanyart kell eszközölni métereken belül , melyet egy visszafordító fog könnyíteni. Erről a visszafordításról pedig hamar ki kell gyorsítani, hogy a step-up-ot helyes sebességgel érjük el. A step-up feldob egy olyan platóra , melyről nagy meredekségű trail vezet le egy kis irányított völgybe.Itt nagy figyelemmel kell lenni, hiszen a meredek háton gyökerek, a völgyben sziklakert nehezíti a kigyorsulást. Ám gyorsítani kell, mivel az útra történő letörés métereken belül bekövetkezik. Miután az útra letettük a gépünket, gyorsan rá kell gyorsítani, hogy a medvefürdőre vezető trailre nagy sebességű fordulás után fel tudjunk gurulni viszonylag nagy sebességgel, amelyet egy nagy lejtésű domboldal fog követni, amolyan "hafékezelfejreállsz"-szerű. Ha elég technikás vagy, akkor a domb alján lévő kiseldobó ugrató nem fog fejre állítani, hiszen erre az eldobóra kanyarból érkezel. nagyon nagy magasságról. Ha ez esés nélkül megvolt, akkor jön kb, 20 méteren belül a letörésrámpa. ha kis sebességgel jössz le róla, akkor 1,5 métert ereszkedsz, ha nagy sebességgel , akkor 2,5 métert, de ezt nem ajánlom, mivel a leérkező alatt közvetlen egy 40 centis miniletörés van, amihez hamar egyensúlyba kell rántani a gépet. Ha mindkét letörésen túl vagyunk, akkor egy gyors ám mégis izgi szakasz jön egy nagyon kézreálló, jó döntésű visszafordítóval, melyet egy ellentétes irányú kanyar követ. ekkor elértük a pálya egyenesebb részét. Erre az egyenes részre 3 db ugratót tettünk, egy asztalossal kezdünk, amelynél megfelelő sebességnél elérheted az 5m-es mércepontot , amit ha kevesellnél , megismételheted a szakaszon belül még kétszer. Majd ha az utolsó ugrás is megvolt akkor grazula, végigjöttél a pályán. Mindez ami a fentiekben leírásra került 1 perc leforgása alatt történik, de a pálya 1:30 ra fog bővülni a közeljövőben , ha kiépül a felső része. Mindenkit szeretettel várunk, Megéri lenézni, nem csak versenyre, amúgy is...