A lánctányérok vastagsága nem zavar-e be? Vagy a köztük lévő távolság? 9 sebességes első váltó miben különbözik 10 sebességes társától?
A lánctányérok vastagsága nem zavar-e be? Vagy a köztük lévő távolság? 9 sebességes első váltó miben különbözik 10 sebességes társától?
@HABARCS88: A láncod még bizonyosan jó. Még ha nyúztad is, 100 km távolságon nem kopik el.
@XCode: Köszönöm! Tehát elvileg a lánc maradhat ha a szélesség nem probléma, még szinte új a lánc, alig 100km van benne.
Üdv. Elnézést, hogy ebbe a topicba pofátlankodok bele, egy kérdés erejéig teszem csak. Nekem menetes hátsó agyam van, rajta 6-os racsnival. Kérdésem, hogy lehet-e gond nélkül egy 7-est/8ast feltenni a 6-os helyett?!
Üdv.
Sziasztok.
Az olvasottak alapján kezdek megnyugodni,mivel nekem is 9-es rendszerem van,melyből rövidesen cserélni fogom a hajtókart egy XT M770/771-re ami eddig egy 10-es rendszerben pedálozott. Ha jól értem akkor a láncot nem kell cserélnem 10-esre?
Köszi,ha egy kicsit kiokosítotok.
@dr.anonimus: Helló, Zsír, akkor ezek szerint akár meg is lehet spórolni mondjuk a hajtókar cserét 9-röl 10-re váltás esetén. Köszi a segítséget. Üdv: T.
Üdv mindenkinek,
Lehet, hogy hülye kérdés de azért felteszem. Van egy Deore XT FC-M770 hajtókar amin 9-s tányérok vannak. Megoldható, hogy 10-s tányérokat rakok fel, ha elkoptak a 9-s tányérok mivel marha drágák a 10-s hajtókarok és nem igazán láttam különbséget a 9-s és 10-s FC-M770 hajtókar között? Biztos van méretbeli különbség de gondolom csak a tányérokban. Talán így meg lehet spórolni pár ezrest.
Köszi: T.
@dr.anonimus: A lapok vastagsága és domborulata a különbség (a 8as az még 3/32") 11/128"os a 9 10 és 11 sebességes a 9esnél még jól láthatóan domború, vastag(abb) lemezből vannak a külső lapok, ez a 10esnél már totál sík. 11 sebességhez még nem volt szerencsém
@Supernova1982: Én ebben nem vagyok biztos. "Makky" írta: A 8,9,10 (és talán a 11-es is) sebességes láncok szélessége aznosan 3/32" (2,38mm). A kérdés csak az, hogy mit értünk szélességen. Szélességen ebben az esetben a "szűkebb" láncszemek belső távolságát értjük.
Tehát a belső szélességük egyforma a láncoknak, tehát a lánctányérok szélessége mér csökkenne?
Üdv, ákos
@asebestyen: Persze hogy működik,mivel keskenyebb a fogaskerekek szélessége mint a kilences rendszeré.
@Supernova1982: azóta a gyakorlat is alátámasztotta az elméletet, tökéletesen működik a 10-es hajtókar a 9-es rendszerben. Köszönöm a segítséget mégegyszer dr.anonimus-nak. :)
@Performix: Tudom,de ritkán csinálta,mivel eladtam a bringát majd az új tulaj orvosolja,nem akartam rá költeni amúgy sem,így is elég drága volt.
@Supernova1982: Hi, Nem csodálom, hogy felkapja mivel a hajtókarod 8-s a többi meg 9-s. A 8-s hajtókar szélesebb, a lánc meg vékonyabb."asebestyen" pont fordítva kérdezte. Neki simán műkszik a 10-s hatókar 9-s rendszerrel.
Üdv: T.
@asebestyen: Igen lehet,csak vigyázz mert felkaphatja a láncot,nálam 3x8-as Shimano LX hajtókarom van,és időnként felkapja a láncot(9-sebességes XTR).
@dr.anonimus: Szia!
Lehet rosszul kérdeztem. Van 1 komplett 9-es rendszerem. A hajtóművet cserélném újra, ami 10-es. Ezt lehet-e?
Köszi!
@dr.anonimus:
Fordítva nem müxik, a 10s első váltó nem jó 9s rendszerbe
Sziasztok!
10-es hajtókart lehet 9-es rendszerhez használni?
Köszi!
@SCrappyX: Sehogy, ha újra elolvasod, kiderül hogy nem megy. Különben próbáltak ismerősök kilences rendszerbe tízes hátsó váltót tenni és a gyakorlat is azt mutatta, hogy nem megy.
@Makky:bocsi kérdésem lenne hogy lehet használni egy 10s hátsó váltó egy 9s rendszerben. Szoval mindenem 9s de peldaul akarom egy 10s hátsó váltó mert idonként jobb áron kapom mint egy 9s nem lesz belöle problema hogy 10s?
@Makky: nemigazán FTWbikes.com-on olvastam ezekről http://www.ftwbikes.com/kcnc-2012-evre-meg-tervezasztalon-lev-ujdonsagok.html#66
@dr.anonimus: Erről tudsz többet is, mert a 2012-es katalógusban nincs sok infó róla? Csak annyi látszik, hogy lesz 11-38-as kazetta terepre, meg hogy fölmegy a normál agyakra is, vagyis még keskenyebb lesz.
@Krupcheck: Jövőre jön a KCNC 11 sebességgel terepre és 12-vel országútra :D
Látom nagy itt a káosz. Pár infó a tisztán látás kedvéért:
A 8,9,10 (és talán a 11-es is) sebességes láncok szélessége aznosan 3/32" (2,38mm). A kérdés csak az, hogy mit értünk szélességen. Szélességen ebben az esetben a "szűkebb" láncszemek belső távolságát értjük.
Azt fontos tudni, hogy ezeknek a láncoknak a külső szélessége viszont nem azonos! Vagyis a külső fele egyre keskenyebb! Különben nem férne el az egyre több lánckerék az azonos szélességű kazetta testen.
A 8-as és 9-es rendszernél a váltók áttételezése azonos volt. Így simán használhattál egy 9-es váltót 8-as váltókarral 8-as fogaskoszorúval. Ez a 10-es rendszerre nem igaz. Se a Shimano-nál, se a Sram-nál.
Lánccal nem érdemes variálni, hogy más sebbességhez valót használsz, mert nem drága dolog és ugyan bizonyos esetekben működhet, de tökéletes azért nem lesz.
A 9-es és 10-es első váltó és hajtómű variálható minden gond nélkül. Vagyis 10-es rendszerhez nyugodtan megtarthatod a 9-es első hajtást, ha úgy szeretnéd.
@Krupcheck: Ez így van lemértem,és ahogy leírták lehet variálni a 9-10-es között!
@dr.anonimus: Nekem elöl 9-es a deore hajtókar,és 10-es xt váltó van tökéletesen működik.Szerintem variálható a két rendszer.
A 9-es rendszertől is ugyanígy iszonyodott mindenki mikor bevezették. A 10-est mondjuk már én is túlzásnak tartom.
De nézzetek utána, az általam talált adatok szerint a 9-es és a 10-es láncok szélessége egyforma.
Ahogy látom leírták a kollégák,de jobb megmaradni az eredeti összeállításnál,jobb nem kísérletezni a 9-10-es rendszernél-a lánc miatt-de ti tudjátok hogy mit akartok!Bocs ha hülyén fogalmaztam volna meg!
@veszigeri: De valahol megértem mert, lassan a 10-es rendszer átveszi a 9-es helyét(jövőre már a Deore! is 10-es lesz)és így jobban megéri mert alkatrészei folyton locsósodni fognak és a 9-hez meg macera lesz a pótalkatrész beszerzése.
@dr.anonimus: Mond neki, hogy jobb a 9-es. Én komplett Sram X7-es váltórendszert veszek(hamarosan) X5-ös karral. A 10-es rendszer versenyzőknek lett kitalálva, mert ugye legtöbbjük 2*10-el megy, de nekik nem gáz ha a 3. verseny után venniük kell egy 10.000Ft -os új láncot.
@veszigeri: Nem én akarok cserélni(eszembe sincs, most vettem új válót :D)hanem barátom építi a bicaját és vett egy Deore kart és kitalálta hogy ha már váltás, akkor 10-es Sram, de a Deore kar meg 9s-es.
@dr.anonimus: attól, hogy a 10 sebességes lánc jóval keskenyebb mint a 9-es és elvileg a dyna-sys-es első váltót nem tudod használni 9-es lánccal, mert az neki már túl vastag. Tehát ha a váltók+lánc+sor 10s kompatibilis, akkor működnie kell 9-es hajtóművel, mert max annyi lesz, hogy a keskenyebb láncnak több helye lesz a lánctányérok között. Viszont fordítva, hogy 10-es hajtómű, 9-es lánc már biztos nem működne a lánctányérok közti távolság miatt. Én személy szerint nem próbálkoznék 10-es rendszerrel (most váltok 9-es re), mert sokkal drágább, sokkal könnyebben nyúlik a lánc, és ebből kifolyólag elég sokszor kell cserélni, ha használod. (Remélem érthető voltam! Szerintem maradj a 9-es rendszernél, az már több millió bringásnál bizonyított.)
Lehet h 8és 9 közt nincs akkora különbség, de 9 és 10 között már lehet mert sokkal precízebbek az alkatrészek. Meg mitől dyna-sys-es az első váltó???
Bocs de 8-ashoz is ajánlva van és használtam is-működött is vele normálisan,a váltó terén semmi különbséget nem fedeztem fel!
@Supernova: Az az Lx mióta 8 sebességes? A 2007-es az már 9 sebességes széria.
Igen lehet mivel nálam az LX-hajtókarom 8-sebességes,de vigyázni kell mivel könnyen felkapja a láncot leváltásnál-mert keskeny a lánc,egyébként én 9-es rendszerrel használom!