Marzocchi Junior T teleszkópból hogy kell kiszedni a perselyt?

Linkelt termék: Marzocchi Junior T
1-50 (58 válasz)

Elküldve: 2011.05.05. 15:29 Norbee18 

  • Norbee18 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 166
Témaindító kérdés:

Tiszteletem!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy miféle szerszám kell a teleszkóp lábában lévő perselyek kiszedéséhez? :) (Marzocchi Junior T ről lenne szó) Elképzelésem van róla, hogy hogyan működik, de képet nem találtam róla!

A másik kérdésem az lenne, hogy házilag elvégezhető-e, vagy inkább vigyem szakihoz? (sokszor szereltem már telót)

A válaszokat előre is köszönöm!

Norbi

Elküldve: 2012.05.20. 09:16 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Szia. Megoldottam a gondot. A szimering amit bele tettem nem volt tuti. Vettem újakat kb. 200 ft volt a kettő. Az most tökéletes. de sajnos van egyéb gondom. Szerinted mit tudnék ennek csinélni? http://foto.testbike.hu/jget.php?pic=./media/pics/galleries/8142/33_4288.jpg&width=402&height=810

Elküldve: 2012.05.01. 11:45 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Fénykép! És akkor nem kell magyarázni sem :)

Elküldve: 2012.04.30. 22:42 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Értem. Szóval nem igazán ajánlatos így urabugrálni a teleszkóppal. Akkor asszem szét kell szednem ismét, és megpróbálom az alátét nélkül. Tulajdonképpen a szimerig ugyan olyan magas mint az eredeti, csak ennek a felső gallér egy szintben van az szimering "lapjával". Vagyis az eredetinél a felső gallér magasabban van, ezzél meg kb egy szintben. Nehéz így elmagyarázni, remélem érthető voltam :P

Elküldve: 2012.04.30. 22:02 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Hali

Hát a szürcsögés arra utalhat esetlegesen h levegő is jelen van a csillapításban, és az mikor átáramlik a szelepek között ilyen hangot eredményez. Nekem is szokott szörcsögni a 888 R -em. Én kb leszarom :)

Mennyivel magasabb az új szimering? Az a "C" gyűrű meg azért van benne h a levegő ki ne tudja nyomni a szimeringet, szvsz. Ugyanis mikor összenyomódik a teleszkóp a benne található levegő is összenyomódik, ergo túlnyomás lesz benne. Talán a felső persely és a szimering között található "alátét" kivételével tudsz annyi helyet nyerni h be tudd pattintani a rögzítést.

AZ meg h könnyeben mozog lehet az olajtól, főleg h hígabb olajat raktál bele + megvan a szükséges kenés.

Elküldve: 2012.04.30. 21:44 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Szia. Nemrég érkezett meg az új szimering szett, ma raktam össze a tellót. Van egy olyan jelenség, hogy mikor összenyomom akkor ilyen furcsa szürcsölő hangot ad. Vagyis tulajdonképpen visszaútnál. Azon kívül meg szerinted mennyire jelent gondot, hogy az új szimering az picivel magasabb, ezért a gyári szimering fölötti biztosítékokat nem tudtam visszatenni, mert nem fértek bele? Amúgy jól mozog, a csillapítás állítás is jól működik. Mintha picivel könnyebben lehetne összenyomni mint azelőtt de gondolom ez az új olaj miatt van.

Elküldve: 2012.03.07. 18:30 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Elképzelhető! Az mondjuk még lehet h jó is, mert esetleg a jobb cuccok vannak összeválogatva.

Elküldve: 2012.03.07. 11:48 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Nekem is fura volt, mert nem láttam rajzokon sem ilyen Junior T-t. Matricák nélkül vettem, használtan. Nem vagyok biztos benne, hogy ez egy szabványos junior t :P Pl ahogy észrevettem a 2005-ös junior ami átütős az nem pont ilyen csillapítású. Szerinted lehet, hogy több marzóból van összerakva? :P Lehet, hogy hülyén hangzik de nem találtam még a Marzocchi hivatalos oldalán sem olyan rajzot ami megfelelt volna az én Junior-omnak.

Elküldve: 2012.03.07. 06:36 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Szép. Még ilyen kék színű csillapítást nem is láttam marzoban.

Elküldve: 2012.03.06. 22:38 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

Elküldve: 2012.03.06. 22:37 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Oké, köszi. Értettem.

Elküldve: 2012.03.06. 22:28 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Hali

Írj rájuk azért h a főbb befoglaló méreteit írják meg neked. Annyit tisztázunk: porvédőt nem kenjük semmivel sem, mivel az takarít! Ha azt keni az ember csak több retek fog a becsúszóra kerülni. Meg egyébként is azt h lehetne kenni? Az csak egy "váll" és csokolom, kb 0,1 mm felületen érintkezik a becsúszóval. A szimering két ajka közt kell h legyen kenőanyag. Egy nem szárad ki, kettő súrlódást csökkenti. Én oda lágy szilikon zsírt használok, ami erre van kitalálva. Telenyomom tökig, a fölösleget úgy is kidolgozza. Ezért is kell az elején sűrűbben száraz ronggyal letöröli a fölösleges kenőanyagot a becsúszóról.

Elküldve: 2012.03.06. 22:11 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: http://www.ebay.com/itm/Marzocchi-All-32mm-Fork-Seals?item=390238412753&cmd=ViewItem&_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D6817579292108259264#ht_1146wt_1344

Ezt találtam ebay-en, szerinted jó lesz? Adnak vele zsírt is. Na igen. Összerakásnál valami jó tanácsod esetleg van? Megolajozok minden tömítést s teszek ilyen zsírt a szimeringbe. Az a porvédőbe vagy az olaj szimeringbe kell tenni?

Elküldve: 2012.03.06. 21:45 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: http://store.powerbandracing.com/v/vspfiles/photos/4032-0000-2T.jpg

Van felül az a kis gallér, amire a rugó jön.

Elküldve: 2012.03.05. 21:49 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Képet tudsz készíteni róla, mert így nem nagyon értem ezt a galléros témát :S

Elküldve: 2012.03.05. 21:49 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@Stunt_Rider96: Célszerszám kell hozzá. ÉN ki tudom szedni neked ha kell.

Elküldve: 2012.03.03. 20:49 Stunt_Rider96 

  • Stunt_Rider96 avatar
  • dirt/street gyerek
  • BIKE BANDITS csapat
  • BIKE BANDITS csapat
  • hozzászólások: 21

Ilyen kérdésem nekem is lenne hogyan lehetne kiszedni a teleszkóp -ból a perselyt? Kell e hozzá célszerszám és házilag megoldható e ? előre is köszi! üdv.

Elküldve: 2012.03.03. 17:48 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: A porlehúzó rendben van. A szimering engedi az olajat, azt kellene cseréljem. Kaptam szimeringet de csak olyant aminek nincs meg az a gallérja, lehet így nem tudod mire értem. Nem tudom az jó lenne-e.

Elküldve: 2012.03.03. 15:15 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Hát szimering kell vagy porlehúzó? Szimeringet egy jobb csapágyszaküzletben kapsz, porlehúzót azt inkább motoros boltokban érdemes megpróbálni. Vagy marad a gyári szett, mondjuk a CRC-ről.

Elküldve: 2012.03.03. 10:24 ISMET 

  • ISMET avatar
  • dirt/street gyerek
  • BIKE BANDITS csapat
  • BIKE BANDITS csapat
  • hozzászólások: 79

Flex-el szét vágod a telot és kiszeded XD

Elküldve: 2012.03.03. 10:13 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Sikerült szétkapni a tellót. Most keresek szimeringet, mert nem ártana lecserélnem. Szerinted hol kapok?

Elküldve: 2012.03.01. 20:12 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Oké, köszi. A vékonyításon dolgozom :P Majd jövök a fejleményekkel. Még egyszer köszi a segítséget.

Elküldve: 2012.03.01. 15:47 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Én nekem nem sikerült ilyet csőkulcsot szereznem. Így vettem egyet és azt vékonyítottam el. A Repsol jó lesz, az a lényeg h teleszkóp olaj legyen.

Elküldve: 2012.03.01. 15:24 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Szerinted ha Repsol teleszkóp olajat teszek bele jó lesz? Vagy bringás teleszkóp olaj kell bele?

Elküldve: 2012.03.01. 14:56 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Sikerült elakadnom az alsó csavaroknál :P Rosszul emlékeztem, és a régi teleszkópomhoz lehetett jól hozzáférni. Ide vékonyított csőkulcs kell. Most megyek a városba szétnézek melyik üzletben kapok.

Elküldve: 2012.02.29. 17:29 Ne099 

  • Ne099 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 7

@Gege: köszi de megoldottam. igen kidolgozott egy kis cuccot. letöröltem és már jó is. :D csak már előtte is törölgettem ezért merült fel bennem h nem jó :D

Elküldve: 2012.02.29. 15:06 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Oké, köszönöm.

Elküldve: 2012.02.29. 15:04 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Nem ismerem, de a jelölés alapján ez motorolaj. AMi NEM jó bele.

Teleszkóp olaj kell bele. Gyárilag 7,5W kell. De simán rakhatsz bele 5, 10W olajat, csak teló olaj kell mindenképpen.

Elküldve: 2012.02.29. 15:02 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Köszi. Muszáj spéci teleszkóp olajat tenni bele? Milyent tegyek szerinted? pl. 10W40 Mibil 1 jó lenne?

Elküldve: 2012.02.29. 14:55 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: 2004-2006-ig az össze Juniorban 260 ml/szár.

Elküldve: 2012.02.29. 14:46 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Köszi. Szerinted melyik évjárat lehet az enyém?

Elküldve: 2012.02.29. 14:43 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@Ne099: Azt kéne tisztázni h mit jelent az h ereszt? Mikor vmit összerak az ember, akkor mindent beken a megfelelő anyagokkal. Ezt a telo kidolgozza magából, míg úgy nem "érzi" h most már jó.

Ha most minimálisan van olaj a becsúszon akkor az lehet ebből adódik.

De ezt már látni kéne, mert ezt csak ez alapján lehet eldönteni.

Elküldve: 2012.02.29. 14:40 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: http://www.marzocchi.com/template/contenuto.asp?LN=UK&IDFolder=777 itt megtalálod, felül kiválasztod az évet, és utána kikeresed a telodat.

Elküldve: 2012.02.29. 14:31 Ne099 

  • Ne099 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 7

@Gege: köszi a választ. még 1 kérdés. jobb oldala ereszt a juniornak. mi lehet az oka? szétszedtem kitakarítottam, szimrringekhez nem nyultam. olajcsere is volt. de mindíg ereszt.

Elküldve: 2012.02.29. 14:19 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Nagyon köszönöm a segítségedet. Kiakartam pucoltatni egy szerelővel itt nálunk, de nem akarta vállalni :P Holnap vagy holnap után megpróbálom. Szerinted mennyi olajat töltsek majd bele. Jobb és bal szárba?

Elküldve: 2012.02.29. 14:04 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: És nagyon türelmes legyél, és ha vmiben nem vagy biztos kérdezz!

Elküldve: 2012.02.29. 14:03 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Hát én a felső kupakot szoktam kiszedni. És akkor felül kiöntöm az olajat, mind a két szárból. Utána ezt visszacsavarom csak egy két fordulat erejéig. Utána az alsó két anya, és akkor lejön a láb. Onnantól meg már széthullik az egész :) Láb: Elsőnek a porlehúzót kell kiszedni. KURVA nagy lapos erős sima csavarhúzóval szoktam, vagy villáskulccsal. http://kephost.hu/share-7BC8_4F4E2123.html Csináltam gyorsan egy fényképet h miként is kell h álljon a csavarhúzó. Másképpen megsérülhet a szimering. Jól nézd meg h pontosan a szimering/porlehúzó alján feküdjön fel a csavarhúzó feje. Ha ez megvan finoman el lehet kezdeni kifeszíteni, apró lépesekben, több helyen.

Ez után el kell távolítani egy C gyűrűt, ahoz egy papagáj csőrű fogót használok, de kis csavarhúzóval is ki lehet piszkálni.

A szimeringet pedig ugyan úgy kell kiszedni. mint fentebb írtam a porlehúzót.

FONTOS: mind a két esetben a felső feszítő rugókat le kell szedni a szimering/porlehúzóról!

Elküldve: 2012.02.29. 13:43 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Hozzáférek az alsó csavarokhoz, próbáltam már. Vagyis rápróbáltam a kulcsot de nem szedtem szét. Nagyon sokat segítettél, köszi. Még megkérdezném, hogy a munkamenet hogy történik? Előre a felső kupakokat lecsavarom mind2-t, majd az alsókat? Hogy jön ki a szár? Szimeringeket hogy vegyem le? Mit hogy kell? :P Kicsit sokat kérdezek, de szeretném megtanulni.

Elküldve: 2012.02.29. 13:36 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Hát ha jól emlékszem 12es csőkulcs kell az láb alján lévő anya kioldásához. Ha QR 20 Plus os a kerékrőgzités akkor egy mezei csőkulcs is jó, ha viszont a sima csavarok akkor annál vékonyított falú kell, mert a sima csőkulcs nem fog felmenni rá, mert a lábba meg fog akadni. Felülre meg 21-24 es csőkulcs kell. Annyi h kérj meg vkit h fogja meg biztos kézzel a telot, ha mikor lazítod/meghúzod az anyákat (alul, felül) nehogy lecsússzon a kulcs!!!

Ja meg meg kell köszörülni egy kicsit a kulcsoknak a "fejét", h a 6szög minta szépen látszódjon. Mert a sima csőkulcsokon van még egy 1-1,5 mm kis letörés a belsejében h könnyebben rámenjen a kulcs az anyára. De ez nekünk nem jó, mert felül lapított a kupak 6szög része, és így nem teljes felületen fog felfeküdni a kulcs, és könnyű elnyalni!

Elküldve: 2012.02.29. 13:29 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Igen, a kis csavarral lehet állítani a visszaút csillapítást. Milyen szerszámot igényelne? Szóval akkor ha jól értettem a bal szárat is nyugodtan kicsavarhatom. Szeretnék olajat cserélni benne meg kipucolni.

Elküldve: 2012.02.29. 13:27 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Itt meg oldalról lehet megtekinteni.

http://www.youtube.com/watch?v=ixNTYGv23vQ

Elküldve: 2012.02.29. 13:26 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Na akkor. A robbantott ábrákat végig néztem, és akkor úgy épül fel a telod: bal szárban van egy "patron" szerű csillapítás ami visszaútat állítja (ez felül lehet állítani, ugye a kis csavar szerű tekerentyűvel) plusz van a fekete tekerentyű amivel meg a rugó előfeszítést. Jobb szár: ott csak egy sima nyomorúd van, meg két rugó. Hát ha van MEGFELELŐ szerszámod, meg egy kis gyakorlatod simán szét lehet szedni. Nem tudsz igazából kárt tenni, mert nagyon egyszerű a villa (ami baromira jó). Ui: meg a bal szárban is lehet állítani a rugó előfeszítést. Azért annyit nem lehet keményíteni a telon ezekkel!

Elküldve: 2012.02.29. 13:24 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Na akkor. A robbantott ábrákat végig néztem, és akkor úgy épül fel a telod: bal szárban van egy "patron" szerű csillapítás ami visszaútat állítja (ez felül lehet állítani, ugye a kis csavar szerű tekerentyűvel) plusz van a fekete tekerentyű amivel meg a rugó előfeszítést. Jobb szár: ott csak egy sima nyomorúd van, meg két rugó. Hát ha van MEGFELELŐ szerszámod, meg egy kis gyakorlatod simán szét lehet szedni. Nem tudsz igazából kárt tenni, mert nagyon egyszerű a villa (ami baromira jó).

Elküldve: 2012.02.29. 13:14 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

Elküldve: 2012.02.29. 13:12 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

Elküldve: 2012.02.29. 13:08 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Na igen, ez jó kérdés. Nem tudom pontosan az évjáratot. 20 mm-es a tengely. Mindjárt keresek valami fotót amin esetleg jobban látszik.

Elküldve: 2012.02.29. 10:01 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@mikloskaresz: Hali

Nézted a bicodról készült fényképet, de nem nagyon látom h milyen az tengelynek a rögzítése. QR 20 Plus? Ahhoz nem kell szerszám a kiszedéséhet. Illetve biztos h 2004 es az évjárat? Ha ezek tisztáztuk utána tudok segíteni szerintem. Csak pontosan tudni kell h mid is van.

Elküldve: 2012.02.29. 09:29 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Ja és olvasgattam olyant, hogy lehet kihúzni a telók szárát. Ezt meglehet csinálni a Junior-nál? Ha igen hogy? Köszi előre is a segítséget.

Elküldve: 2012.02.29. 09:25 mikloskaresz 

  • mikloskaresz avatar
  • DH/Freeride arc
  • Erdélyiek csapat
  • Erdélyiek csapat
  • hozzászólások: 100

@Gege: Szia. Nekem is van egy kérdésem, ha nem bánod hozzád fordulok segítségért mert ahogy látom érted :) Nekem is egy Junior T-m van,átütős. Kibontottam a jobb oldali szárat, 2 rugó van benne meg olaj. A másik szárat nem mertem megbontani, mert nem tudom mi van benne(visszaút csillapítás) és félek, hogy nehogy elbaxam. Szóval az a kérdésem, hogy szerinted mi lehet a baj ha nem tudom állítani a telló erésségét. Szóval hiába tekerem a job oldali szár dugóját nem változik semmi. Másik kérdésem meg,hogy olaj van a bal oldali szárba? Szeretném szétszedni teljesen és kipucolni. Merjek nekifogni?

Elküldve: 2012.02.28. 19:58 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@Ne099: Nem basztad el. Csak meg kell várni míg lemegy az olaj, és olyankor bugyborékolni szokott. Megmozgatod és jó is lesz.

Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!