Mennyi olaj kell a Rock Shox Tora 302 u-turn-os teleszkópba?

Linkelt termék: Rock Shox Tora 302
51-92 (92 válasz)

Elküldve: 2013.03.23. 13:19 mr.zero 

  • mr.zero avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 19

én Mali Slalom M2-ben használom. tökéletes összehúzva és max-ra kiengedve is. a mozgása is mesés, nagyjából ki is mozogja. én azt nem mertem bántani, szóval felülről támadtam :D a villa tetején a kupakokat is óvatosan tekerd ki mert azok is műanyagból vannak és ha egy picit túlhúzod vagy lecsúszik a kulcs nyalódik el az egész.

Elküldve: 2013.03.23. 13:15 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@mr.zero: te meg tudtad bontani-a külső szár leszedése után-a becsúszók alját?v felülről támadtál mint a kommandósok?

Elküldve: 2013.03.23. 13:11 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: ha elolvadod a könyvét a telónak,írja,h tökéletes nincs.1-2cm-t mozoghat.

Ja ti milyen bicajban mennyire nyitva,mire használjátok?

Elküldve: 2013.03.23. 13:08 mr.zero 

  • mr.zero avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 19

alul a visszaútnál engedi picit az olajat. én akármilyen tömítést teszek rá engedi picikét. én is majd ha jobb idő lesz szétkapom megint. lock out-nál lezárva nem tudom h jó-e ha úgy próbálod rugóztatni, mert az elvileg azért van h merevvillaként funkcionáljon. szerintem legalábbis. a visszaút az elején ért valamit, látványos volt a különbség, de én mindig nyúlon használtam.

Elküldve: 2013.03.23. 13:06 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: nekem is van különbség de lófasz. Pont tesztben láttam,ezt a villát és ott is írták,h szűk a 2határ közti különbség.

Öcsém beszarsz.Láttam olysn R.S -t,h a teknős kb 2perc alatt jött fel a villa:) na ez ilyen kéne legyen.de akkor ez biztos ilyen lett. Amúgy hülyeség sztem.nagy sebességnél-sűrű döccenőben elfogy a villád miatta. 50kg-s versenyzőknél van értelme,h ne dobja le őket a bringa esetleg. Na de én is 100 fölött vok.Nekünk mindegy:)

Elküldve: 2013.03.23. 13:00 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: ott alul folyhat a kenőolaj. Van egy olyan érzésem,h a tiédben van fél-fél liter olaj száranként. Lehet az előzö gazdi adott enni a nyúl-teknős párosnak:) biztos túllőt az 40-40ml-en

Elküldve: 2013.03.23. 13:00 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

"atléta teknős":DD nem nekem sztem azért érződik a különbség mert a nyuszin szinte kirúgja a becsúszót a tekin viszont nem

Elküldve: 2013.03.23. 12:56 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: akkor úgy kérdezem,h milyen határok között? a teknős tetű lassú kéne legyen. De az én teknősöm majdnem ugyanolyan mint a nyúl.Ez biztos atléta teknős.:)

Elküldve: 2013.03.23. 12:53 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

nekem a visszaút működik csak ott is jön 1 pici olaj minden jó a kis kupak is ugy pattan le ahogy kell

Elküldve: 2013.03.23. 12:51 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

nektek a visszaút csillapítás ér valamit?v az is nulla?

Azért kell gumikalapács és nem fém:)

Elküldve: 2013.03.23. 12:48 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: értelme van,h ne szaggasd szét a csavarokat.de én nem használok. Egy mert nincs és kb 15000Ft. Meg minek.Szépen érzéssel kell meghúzni őket.

Elküldve: 2013.03.23. 12:45 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

@mr.zero: nekem szerencsére működik minden csak nem volt karban tartva és mostmár ugy nézki h ráfér nagyon:/ ja és köszi:)

Elküldve: 2013.03.23. 12:40 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

itt tb-n vettem 25k-ba postával együtt 90kg vok és hát nem tom nekem tetszik a rugózása lock out tal és a nélkül is bár mostanába 1 kicsit mintha lock outtal puhult volna lehet h az olajcsere miatt ami nem tom h mikor volt az utolsó:/

Elküldve: 2013.03.23. 12:37 mr.zero 

  • mr.zero avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 19

@pocokdirt: én tavaly nyáron szórakozhattam az enyémmel, hasonló módon szétkapva, mint a leírtak. enyémnek az volt a baja, hogy a csillapításon(amin állítani lehet a teknős-nyúl baszást) az azon lévő fekete műanyag széttört. állóhelyzetben hozzáteszem. szerencsére tudtam cserélni egy toráéra, de mivel ez két részből áll mindig szétjöttek + a kis tű is eltűnt belőle. úgyh szidtam azt, aki műanyagot használ a megépítésnél. szimeringet ha jól tudom fogóval lehet kikapni vagy egy olyan fém cuccal amivel a külsőt szeded le a kerékről. visszarakni meg vagy bepattan vagy óvatosan gumikalapáccsal. még annyit ha szeded szét a telót akkor a csavarok ütögetésénél tegyél rá egy rongyot. én így csináltam amikor már tizedszer szedtem szét és nem gumikalapácsot használtam. a U-turn kupakban meg van 3 rugó és 3 csapágygolyó, szóval annál is óvatosan, a lock outot meg tényleg ne piszkáld, mert az enyém se jó... sok sikert

Elküldve: 2013.03.23. 12:36 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

hallod és annak van értelme amit szinte minden telóhoz írnak h nyomaték kulcsal kell összerakásnál meghúzni a csavarokkat?

Elküldve: 2013.03.23. 12:34 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

Kérdések.

Hol vetted? Mennyiért? Hány kg vagy.(mert itt nincs elöfeszítés állítás) Jó a súlyodhoz a rugó keménység?

Elküldve: 2013.03.23. 12:32 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: gondoltam.Érdekesdég.

Én most csináltam kenőolaj cserét.:) (hány éves a telód,h cseréleda csillapítást is?)

Mikor rakod össze a villát előfordoulhat,h a bal alján a csavart nem tudod meghúzni,mert forog vele együtt az u-turn tekerő:):):) Na ez azért van mer mégnem ugrott vissza jól a nyomórúd a helyére. Az a biztos,ha összerakásnál is FÉRIG becsavarod a csavarokat.De nem a csavarra,hanen a külső szárra ütögetsz FINOMAN!!! gumikalapáccsal.Ekkor is kattanást hallasz,akkor ugrott be a helyére.És ezután jól meghúzod a csavarokat.Jobb oldalba visszadugod a visszsút állítót.

Elküldve: 2013.03.23. 12:17 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

még nem vettem de amennyire köpi az olajat nemhiszem hogy csak szimplán túlöntötték volna és azért köpné az olajat majd mindenről csinálok képet részletesen és majd elküldöm őket de én viszont pont a szimeringet tudom mert az csak annyi hogy kivesz betesz (vidikről láttam) és amúgy a szétszedés még nem mostanába lesz talán jövőhét tavaszi szünet alatt de az is lehet hogy nem lesz összerakva 1 ideig pénz miatt mert azért 1 szimering szett nem olyan olcsó mulatság:O

Elküldve: 2013.03.23. 12:09 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: a szimering cserét meg én nemtudom-gondolom kiemeled vmivel és be az új-de majd megírhatnád nekem ha kész.

Kimérés:bárilyen motorolajhoz szoktak adni kis mérőedényt az jó

ne feledf +/- 5ml a határ.

Ha kész leszel írj ide,hogy hogy sikerült

hol vettél szimering szettet?

Elküldve: 2013.03.23. 12:08 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

jaja és még1szer KÖSZÖNÖM sokat segítettél:)

Elküldve: 2013.03.23. 12:05 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: mondtam,h 150!!! Velem mindig baszakodnak itt a fórumon.Biztos utálnak,mert jobban tudok vmit mint ők. Nem tehetek róla.

Csoda,h még itt nem buzult senki velünk,hogy ½nem jól tudod parszt!!!! ½HEHE!!!

Elküldve: 2013.03.23. 12:03 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

ja és NAGYON KÖSZÖNÖM!!! a segítséged:)

Elküldve: 2013.03.23. 11:57 pocokdirt 

Elküldve: 2013.03.23. 11:43 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

te mivel szoktad kimérni?

Elküldve: 2013.03.23. 11:41 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

igen márka mindegy! De 5w csillapító olajból nem hiszem,h sok a választék.

Elküldve: 2013.03.23. 11:39 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: csillapításnál nagyon pontos kell legyen a mennyiség!!!!!! A kenőolaj meg amennyit elbír. Hallod a 40-40ml is alig elég,oszt a gyár 15öt ad meg........:)

Elküldve: 2013.03.23. 11:37 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

de akkor végülis az olaj márkája az mind1 csak a kemyénségére kell odafigyelni meg a mennyiségére ugye?

Elküldve: 2013.03.23. 11:34 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

hát ez van vannak még hülyék a világon de amúgy azért mondtam hogy szimering csere kell mert kb 2 hónapja van nálam a teló és nem tom hogy ezelőtt mit csináltak vele

Elküldve: 2013.03.23. 11:32 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

hagy sziszegjen. Ez sztem normális,ez ilyen olajos sajátosság lehet. Ha kicseréled a szimeringet kend körbe zsirral a belső ajksit

Elküldve: 2013.03.23. 11:30 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

a másik fórumban okoskodnak,h a 15w olaj szétbassza a szimeringet. Igaz ott Marzo telóról megy a vita. Odaírom,h a gyár által adottat kell használni és ha az 5 vagy épp 15w-s akkor azt.

Kiderült,h a marzoba 7,5kell és leoltottak h miért mondom a 15w-t?? Én azt írtam,h a gyár álltal megadott kell.Ilyen hülyéket

a rock shox kenéshez 15w-t ad. Én is azt használom.hát érdekes egy éve semmi baja a szimeringnek.

Biztos okoskodnak itt is majd neked.

Ja a rugót meg a gyár szerint nem kell basztatni.van aki zsírozza,én nem bántom

Elküldve: 2013.03.23. 11:27 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

és a sziszegés tudod mitől lehet?

Elküldve: 2013.03.23. 11:24 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@pocokdirt: szimering cserénél szétcsavarod alul ahogy írtam és nem 10cm-t hanem teljesen lehúzod a külső szárat,kicseréled a szimeringet és majd összerakásnál töltöd be a kenő olajat

Elküldve: 2013.03.23. 11:17 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

ja és az szerinted baj ha a teló miközben le meg fel mozog sziszeg és ha gyorsabban nyomom le akkor meg hangosabban sziszeg 1 kicsit?

Elküldve: 2013.03.23. 11:15 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

és ha szimeringet is akarok cserélni? akkor mit kell csinálni, csak az alsó csavarokat kicsavarom és kihúzom a becsúszót?

Elküldve: 2013.03.23. 11:01 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

jobb oldal csillapítás!!!

Tegyük fel alul nem bontható.ha igen akkor is ezt is meg kell csinálnod felül.

Nekem nincs lock.Tehát nekem jobb oldalon nincs semmilyen kar. Ha neked van akkor az vagy mini zégergyűrűvel v imbuszos csavarral leszedhető. Ha ez kész.csupasz a picsa:)

  1. 24mm es csőkulcs rányomod kitekered és ehhez hasonló csillapító egységet kiszeded.

http://photo.pinkbike.com/photo/433/pbpic433733.jpg

ő a csillapító egység. Nem basztatod nem babrálsz vele.Lefolyatod az olajt róla és kész.Kiöntöd a csillapító olajat a szárból.

Vissza csak 5w olaj,és a pontos mennyiség(sram.com-on megtalálod),de ehhez pont tudom 150mm mehet+/-5ml nagyon pontosan különben kuka a villád ha elkúrod.

Olaj után visszadugod a csill.egységet 24es kulccsal betekered,ha van állító karok vissza rá-ezel felrakása adja magát.És kész.

Elküldve: 2013.03.23. 10:55 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

az első "csak" nem kell :DD elírtam

Elküldve: 2013.03.23. 10:54 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

ez akkor azt is jelenti hogy a bal oldalba nem is kell csak semmilyen olaj csak kenőolaj?

Elküldve: 2013.03.23. 10:48 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

a bal rugós részt ne szedd szét azt hivatalosan nem kell de hasonló mint a csillapítás. A helyzet az,h alul nem tom,hogy bontod meg ennél v nem lehet a becsúszót alul megnyitni mint a recon-nál v nem úgy. A becsószó allján nincs zégergyűrűs megbontás lehetőség.Van egy kb fél mm vastag fekete lemez,lehet menetesen kitekerhető alul de nem csináltam még.Mindjárt írom a csillapítást.

Elküldve: 2013.03.23. 10:45 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

a teljes szétszedést is le tudnád írni?

Elküldve: 2013.03.23. 10:42 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

ha a becsúszókat kened itt a szétszedés: 1.jobb szár alján van a visszaút állító kar.ez pattintós rendszerű,úgyhogy kézzel v egy fogóval kihúzod egy erős határozott mozdulattal,ne ijedj meg nehezen jön ki.

2.egy imbuszkulccssl FÉLIG!!! kicsvarod a csavart,ugyaezt a másik-bal-száron is megteszed

3.GUMI!!!!! kalapáccsal rábaszol egy kurva nagyot a csavarokra,hallanod kell mindkettőnél egy-egy reccsenést,ekkor old ki a külső szár-nyomórúd kapcsolat.

4.Most kiszeded a csavarokat. 5.Betöltesz kb 40-40ml olajat száranként.A nagykönyv 15w-s olajat ír meg 15ml-t de az kevés.Bármilyen új motorolaj jó bele.

Ja mikor kiszedted a csavart húzd meg lefelé a külső szárakat 5-10cm-t,hogy bele tudjon folyni az olaj.

Ha betöltötted,mozgasd meg párszor,h az olaj oszoljon szét. Célszerű függőlegesen,de a bringát felfordítva is csinálhatod úgy jobb.

Összerakást pont fordítva mint a szétszedést.

Elküldve: 2013.03.23. 10:35 pocokdirt 

  • pocokdirt avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 50

az egészet darabokra akarom szétszedni kiszedni a becsúszókból a csillapítást meg az u-turn-t, kitakarítani és ujra olajozni mármint a csillapításba is uj olaj meg az u-turnhoz is szóval nem csak a becsúszókat akarom kenni, ja és mivel az u-turnos szára köpi az olajat mint a fene vagy a szimeringet vagy az ó-gyűrűt is cserélnem kell

Elküldve: 2013.03.23. 10:27 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

mit akarsz szétszedni? A csillapítást.Vagy csak a becsúszókat akarod kenni.Ez két különböző dolog. Ha megmondod,leírom a szétszedést. Nekem tora 289u-turn-öm van ami ugyanaz mint a tied csak nincs se lock se semmi.

Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!