Mi az alapvető különbség egy DH és egy FR bringa között?

1-4 (4 hozzászólás)

Elküldve: 2012.01.05. 03:06 Teos 

  • Teos avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 11
Témaindító hozzászólás:

Lehet, hogy hülye kérdés, de érdekelne, hogy a két kategória (inkább DH és komolyabb freeride) között szerintetek mi a különbség... Elsősorban olyan eltérések érdekelnek, hogy geometria (fejcsőszög, tengelytáv stb.), jellemző alkatrészek, esetleg néhány igazán mérföldkőnek számító váz. Minden, ami miatt problémás egy FR gépből "jó" DH-s gépet csinálni, és fordítva...

Elküldve: 2012.01.05. 14:12 Teos 

  • Teos avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 11

@Runner: Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, kicsit több rálátásom lett a dologra. Ez a Karpiel tényleg brutális!

Elküldve: 2012.01.05. 04:09 Runner 

  • Runner avatar
  • sima XC-s
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 26

Ja és szerintem simán lehet DH gépből FR-ot építeni, illetve fordítva is. Pl egy Demo-ba raksz egy Super monstert, az már inkább FR-ra lesz használhatóbb, egy Fox 40-el vagy boxxer-el meg Dh-ra. Természetesen még egyéb alkatrészeket is cserélni kell, FR-nál nagyon fontos,hogy a létező legerősebb alkatrészekkel szereld össze a gépet.

Elküldve: 2012.01.05. 04:00 Runner 

  • Runner avatar
  • sima XC-s
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 26

Nem hülye a kérdés. Elsősorban a vázgeometriában van különbség! A fejcsőszög is meredekebb egy FR gépen. Illetve a tengelytáv is rövidebb szokott lenni. A külső gumik is a létező legbrutálisabb méretűek szoktak lenni, 3.0 körül. Itt az a lényeg, hogy bírja az orbitális méretű ugratásokat. Ezek a bicók általában nehezebbek is mint egy DH gép. Nem ritka a 25 kilós súly sem. Szimpla vállas hosszú utas villát is sokan tesznek FR gépbe. Mérföldkőnek a FR-ban talán a Karpiel számít szerintem: http://www.kephost.com/images4/2012/1/5/102whwh677c6q7j9yf26.jpg

DH-nál már sokkal inkább számít a súly kordában tartása, különösen ha versenyzésről van szó. Külső gumik is keskenyebbek, 2.5-nél nem nagyon szoktak szélesebbet használni DH-ra, van aki még keskenyebbel is megy. Fejcsőszög itt jóval laposabb, hosszabb a tengelytáv is. Nem ritka manapság a 17 kg körüli DH kerékpár. A carbon megjelenése a DH-nál, meg még kisebb súlyt is lehetővé fog tenni! Igazi klasszikus DH gép szerintem: http://www.specialized.com/hu/hu/bc/SBCProduct.jsp?spid=61543&scid=1100&scname=Mountain

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!