Mi határozza meg a monoblokk szélességét?

1-18 (18 hozzászólás)

Elküldve: 2023.12.31. 18:00 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70
Témaindító hozzászólás:

Van egy kerékpárom 113mm-s monoblokkal belépő kategóriás alkatrészekkel tele pakolva. Célom az lenne hogy ezeket kukáznám róla és Shimano Alivio alkatrészekre váltanám mert ezt még összebírom legózni az internetről és már csak ez a ketegória képvisel már csak 3*9-s kategóriát ami jobb mint a Tourney,Acera és Altus. Kinéztem egy Shimano Alivio FC-T4010-s hajtóműt viszont majd nem mindenhol 126mm-s octalinkes monoblokkot javasolnak hozzá. De nem tudom hogy ezt a vázam támogatná e. Azt tudom hogy gyárilag a kerékpárt 113mm-s 68mm-s csapágyház szélességel készült. hátul a villasaru távolság 135mm. Vagy ha minden "kukázok" róla az az ha "tisztalappal" indulok akkor csak az első hajtómű által javasolt monoblokk utasításai kövessem?

Ezek kerülnének fel: Shimano ACERA FD-T3000 Top Swing Dual Pull vagy SHIMANO ALIVIO EF-DT4000 (ha sikerül találnom) Shimano Alivio SL-M4000-s váltókarok (gyárilag Shimano ST-EF505-9 EZ-fire Plus van) Shimano Alivio FC-T4010 Octalink hajtómű fekete láncvédővel (44/32/22 - 175mm) 9s Shimano ALIVIO FH-M4050 Disc Center Lock hátsó kerékagy 32L Shimano ALIVIO HB-M4050 Disc Center Lock első kerékagy 32L Shimano Alivio CS-HG400 fogaskoszorú 11-34 fog 9 sebességes Shimano BB-ES300 középcsapágy 68x113mm Octalink (eredetileg ebben gondolkodtam mivel a kerékpáron gyárilag 113-s volt de a gyártó szerint 126mm-s kell) Shimano Tiagra/Sora/Deore/Alivio CN-HG53 114 szem 9 sebességes lánc (gyárilag is 114 szemes a lánc volt) Shimano Deore BL-M4100/BR-MT410 szett lesz (gyárilag Shimano MT200 van rajta)

Előre is köszönöm a segítséget

Elküldve: 2024.01.02. 21:07 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@rcs2003: most is így van olcsóbban kapom mintha ide haza rendeltem volna meg.. Így is egy pár alkatrészt amit nem találtam nála az a bikeprotól kellet beszereznem

Elküldve: 2024.01.02. 21:00 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 906

A 2wheels az egy korrekt, jó webshop. Régebben ők voltak a legolcsóbbak, nem tudom mostanában ez ugyanúgy áll-e. :)

Elküldve: 2024.01.02. 20:55 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@bl4ckv0id: Köszönöm szépen a tanácsodat, cross trekking kerékpárról van szó így maradnék 3*9-s hajtásnál bár tudom hogy sok hasznát nem nem veszek mert nem használom ki a "tudását".

Azóta konzultáltam azzal a webshoppal ahonan betudom szerezni kb. a 70%-t a cuccoknak (2wheel). És ő(k) is a Hollowtech II javasolták. Így az lesz benne. Shimano ACERA FD-T3000 az volt a véleménye teljesen jó lesz van az a szint mint amit nem lehet kapni már 44/48-s tányérhoz SHIMANO ALIVIO EF-DT4000 pláne hogy Tourney-ről váltok ahhoz képest minden előre lépes lenne. Bár bekoptatási időszakbn járok és bár nagy tapasztalatom nincsen még tárcsak fék terén mivel ez az első de hasra esve nem vagyok tőle... Az első féktestől mikor álló helyzetben húzom be a fék kart csattanást hallok onnan alkalmanként, hátul ha állványon van a kerékpár és úgy tekerem meg olyan hagja van a tárácsnak mintha valami ütődnek hozzá. Két állása van a fék karnak satu vagy finoman lassító kettő közt nincsen.Shimano ST-EF505-9 EZ-fire Plus fék váltókart em bírom megszokni a Deore LX-570-s szett után hangos és nekem a vissza váltókar kényelmentlenül messze van valamint a fel váltókar meg olyan "fliringrán" hogy olyan érzésem van hogy bármelyik pillanatban le törne. Így már régóta "dédelgetet" álmomat válatnám arra hogy a váltókart és a fék kart külön választanám. ha cserés lenne valamelyik ne kelljen a kompletten mivel fél váltókart kompletten jó minőségű nincsen újonnan 3*9-s használtanse igazán de külön-külön még akad.

Shimano BL-MT401/BR-MT410 lesz a Shimano Deore BL-M4100/BR-MT410 helyett mivel a váltókarok így elférnek és nem lesznek kényelmetlenül messze. Nekem fontos a stabil fék mert esőben, hóban hajtom a kerékpárt és ezért váltottam V-Fékről mert azzal olyan fék távokat kellet vennem mint egy busznak mert nem fogot a fék olyankor vagy alig

Elküldve: 2024.01.01. 21:41 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 250

@Csatári1: Én például az MT200-ról nem váltanék MT410-re, mert semmi változás nem lesz. Inkább ahelyett vennék egy integrált hajtóművet és komolyabb váltót. Nagyon jó áron van a Deore M4100/5100 család, ami 1x10, 1x11 vagy 2x10, 2x11-hez jó. Én mondjuk az első váltót is dobnám. Árban szinte egyforma az általad kinézett Alivioval.

Octalink felejtős, akkor érdemes foglalkozni vele, ha alapból azzal van szerelve a bicikli és pótolni kell. Új hajtómű vásárlás esetén nincs értelme, jobb az integrált.

Elküldve: 2024.01.01. 18:00 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 774

@sandorp9: Persze, hogy van! Pont az ne lenne!? Azért szerencsére ez már másnak is eszébe jutott, hogy "mezei" vázat átépíteni ilyenre! :)

Elküldve: 2024.01.01. 17:52 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Makky: szíjhajtáshoz van szíjfeszítő? Mert ez ejtőpapucsos váz, és nem hiszem, hogy excentrikus a monoház…

Elküldve: 2024.01.01. 15:50 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 774

Szíjhajtás!!! (Bár drágább. Rövid távon biztosan.) Ha sík a terep, akkos egysebis. Ha dombos, akkor pedig agyváltóval! :)

Elküldve: 2024.01.01. 10:57 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 906

Ilyen felhasználáshoz valójában még első váltóra sincs szükséged.

Elküldve: 2024.01.01. 09:20 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@sandorp9: a régebbi kerékpárom esetén be vált az octalinkre váltás a négyszögtengelyről bár ott meg volt kötve a kezem mert nem 0-ról akartam építeni a kerékpárt mivel ott adottak voltak a jó minőségű használt cuccok rajta. Ott az volt a para hogy kisebb volt a négyszögtengely eredetileg és nagyobb octalink lett helyére téve mivel octalink akkora méretbe nem volt a legeközelebbi méret 113mm-s volt így rezgett a léc a láncvonal miatt de végül is jó lett.

Napi használós bicaj lesz 10-15km-t ingázok napiszinten munkahely-bolt stb..

Elküldve: 2024.01.01. 09:10 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Csatári1: tény, hogy egy integrált hajtás merevebb, de ha nem verseny orientált az építés akkor mindegy is, persze ha van rá pénz akkor megéri, meg inkább azt, mert a mai silány világban kevés a jó 4szög rendszer (inkább a régebbi xtr, xt vagy truvativ). Hasonló cipőben járok, de én vmiért a régebbi jól beváltakból szemezgetek…

Elküldve: 2024.01.01. 08:51 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@Makky: értem azt hittem hogy van jelentősége annak hogy az első váltót milyen rendszerhez használná az ember. De ha jobban bele gondolok.... Úgy van értelme ha egyezik a lánc vonal akkor tényleg tök mindegy..

Elküldve: 2024.01.01. 08:48 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@sandorp9: új pár km-s kerékpáról van szó alá írom hogy ennek az árából és abból amiből feltuningolom vehettem volna komolyabbat de szeretem a magam ízlésére szabni. És amennyire nézetem milliós kerékpároknál van csak teljes szett. De lehet hogy Hollowtech II lesz belőle azzal elvileg nem lesz akkora szívás mint az Octalinkkel vagy négyszögtengelyjel

Elküldve: 2024.01.01. 08:32 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 774

@Csatári1: Pont a hajtómű és az első váltó, ahol alig van jelentősége a hátul lévő fokozatszámnak. Én nagyon sokat mentem 8-as rendszerhez való hajtóművel (szintén Prowheel 52/42/30), talán 9-es első váltóval (Tiagra), és 10-es lánccal/váltóval (105), hátsó sorral! Minden probléma nélkül! :)

Elküldve: 2024.01.01. 08:19 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Csatári1: ha régi vázad van akkor a 113 jó lehet, de ha mostani akkor lehet rövid lesz (nekem is bele ért a vázba mászásnál a nagy tányér). De egy 118as tengely hosszal nem hiszem, hogy mellé nyúlsz, a 126 szerintem nagyon széles… viszont V2 oktalinkes monoblokkot vegyél, arra figyelj (a V1-es régebbi és/vagy o.uti hajtókarokhoz való).

Elküldve: 2024.01.01. 07:59 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@Makky: köszönöm, csodálkozom rajta hogy ezek amik rajta vannak hogy működnek 39-s rendszer ként mivel az első hajtómű ami rajta van (Prowheel 48x36x26T) és az első váltó Shimano TY710) maximum 38-s rendszerhez való elvileg amiket találtam róla leírást szerint

Elküldve: 2024.01.01. 06:28 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 774

Ezt itt nagyjából már kiveséztük: https://forum.testbike.hu/topic/mi-adja-meg-egy-bringa-lancvonalat-7367

De röviden ebben az esetben leginkább a hajtómű. Vedd azt, amit a hajtóműhöz gyárilag javasolnak! Leginkább amiatt, mert a túl röviddel lehet, hogy a váznál lesz probléma, hogy túl közel van hozzá. Azt minimum 3 helyen lehet megszívni: első váltót nem lehet a kistányérhoz beállítani, mert beleér a gumiba/vázba, kistányér beleér a láncvillába, hajtókar beleér a láncvillába. A láncvonal ilyen szempontól már szinte mellékes kérdes. De amúgy, ha most 113 van benne, akkor meg próbáld ki azzal! Ha nem jó, akkor vegyél szélesebbet! :)))

Elküldve: 2024.01.01. 00:27 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 416

Mult-kor legujabb száma megvan Szerkesztő Úr;)

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!