Mik a jelei, hogy elhasználódott a szimmering? Úgy értem, hogy mindenki más állapotig használja a szimmeringjeit, de milyen jelei vannak kívülről, hogyha cserére szorul, értem én ez alatt azt, hogy pl repedezett stb
Előre is köszi
Mik a jelei, hogy elhasználódott a szimmering? Úgy értem, hogy mindenki más állapotig használja a szimmeringjeit, de milyen jelei vannak kívülről, hogyha cserére szorul, értem én ez alatt azt, hogy pl repedezett stb
Előre is köszi
@BF2 hungarolada: Nem fárad az el olyan könnyen,állítólag túléli a kazettát is,az összetételén múlik!
Kazetta is szeretné a rugalmas láncot... Én csak azt mondom, hogy sérülékenyebb és a nyujtogatástol is fárad az anyag, de elhiszem, hogy erősebb
@BF2 hungarolada: Hógyne persze,mindent tönkre lehet tenni-a nem rendeltetésszerű használat mellett-a súlya sem mindegy ám-nem dh-ra tervezték-hanem országútra-nekem ha annyi pénzem lenne csak karbon kerékpárom lenne-egyébként a BIKEMAG-on láttam karbon láncot is-úgyhogy nagyobb a szakítószilárdsága az acélnál is-erre varjál gombot-meg a tesztekkel is igazolják hogy elnyeli az úthibák egy részét is-komfortosabbak-jobbak-versenyzők-szakemberek nyilatkozták-akik értenek hozzá! Számomról a vitát lezártnak tekintem ez ügyben!
@Supernova: van egy semmi karbon, minden acél hívő ismerősöm és ő mutatott egy videót egy fura német csávóról, aki 3féle vázat vágott haza és súly erősség meg mindent vizsgálva és az acél a nyerő :D szerinte...
@mematyi: Nem mondanám hogy törik,akkor törnének a vázak is,nézd meg a YOUTUBE-on-van egypár videó róla hogy mit bírnak ki,az acél és társai elbújhatnak mellette!
@Supernova
ja, csak egyszer olyat csillapít(halkan törik) hogy észre sem veszed, hogy már lenyaltad az odatapadt gumit egy 10m-es sávról
@pakesz75: Jó kis karbon villa,az is megfelelően csillapít,úgy is országúton használom,a kátyúkat meg kikerülöm!
@Supernova: Én a FOX-omat magam szervizelem...hidd el jó csinálni. Ha van megfelelő szerszám , kedv és némi kézügyesség , akkor egyszerűen nem lehet gond. User manualban minden adat benne van.A you tube-n video mellékletek szóval minden segítség meg van. Én csak a saját munkámban bízok meg...:)
@BF2 hungarolada: No nekem merev villám lesz,ahogy elnézem-a fene sem kínlódik ezekkel a teleszkópokkal!
én 15h-val azelőtt szedtem szét, mint gyárilag meg volt adva és így nézett ki http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=9218&id=10&pp=mygl
akkor viszont nincs magyarázat, hogy 1-2 csókának miét fossa el az olajat olyan hamar :| sok alkatrész van(drágán) és szerintem néha nevetségesen hamar elkopnak a dolgok. viszont ismerek olyat is akinek nincs baja, pedig alig takarítja, valakinek az ellenkezője :D
@BF2 hungarolada: Hát ez elég macerás,szerintem csak bevétel miatt találták ki ezt a takarítási mizériát,szerintem elég évente egyszer kitakarítani,én nekem mondjuk már több mint két éve nem volt-gyári még a teleszkópom,nem folyat tökéletes még-csak szerintem túl kemény a rugója-mert teljesen vissza van állítva és így sem mozogja ki teljesen az útját,de lehet hogy merev villára váltok mert felesleges a teleszkóp nekem az országúra-karbon villára!
láb: 6-6ml levegős oldal: 3ml csillapítás, lockout: 133 ml (5w) egyedüli, amit elnéztem, hogy 50 óránként kell az alját és 100 után a felső részét kitakarítani
@pakesz75: Ez szép olvasható,és hibát nem találtam,esetleg a beállítások miatt lehet hogy másként rendezi el a program!
@BF2 hungarolada: hát nem tudom hol nézted, de én mindenhol 15ml-t láttam. Lehet a gold széria valami környezetbarát kivitel és ebbe elég egy-egy csepp is xd. Tény, ez a tipus ,ebben a táblázatban nem szerepel...
@BF2 hungarolada: Az szép,mondjuk a fordítások sem a legjobbak,meg előfordul hogy nem az van az ábra mellé írva aminek kellene lennie,összekeveredik!
@pakesz75: akkor lehet más a 2, mert a usermanual annyit írt :b
Ja, és itt van hozzá az utmutató: http://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/2011-dart-technical-manual.pdf
Az nem gond, hogy nem ugyanaz a villa van fényképezve, mert ugyanúgy kell mindet szétszedni szinte
Azt ha minden igaz, lefelé ki lehet húzni, a vége egy 25ös imbuszos szár. Csak egyilyen szétfeszített fémgyűrű tartja a helyén, ki kellene jönnie kézzel, ha erősebben meghúzod
@mematyi: Egyik oldalán van csak,mert a másikon van egy kis műanyag fül a visszaút csillapításhoz,azzal mit kezdjek-mert letörni nem akarom?!
Igen, alul a csavarokat Utána vagy egyből szét tudod húzni, vagy meg kell ütögetni a csavarokat az alján gumikalapáccsal úgy, hogy nem csavarod ki teljesen őket, hanem csak 4-5 menetnyit
@Supernova: Nem muszály teljesen sztszedni, ha leszeded az alsó lába, általában már az is sokat segít
Hát akkor lehet teszek egy próbát,mondjuk nem tudom hogy kell szétszedni,elötte körűlnézek majd azért!
@BF2 hungarolada: Szerintem a Reconba 16 ml oil kell lábanként ill. 156ml a Motion Controlba, Ha jól emlékszem :)
persze, a sűrűbb nem folyik el annyira ahonnan kéne, viszont kevésbé érzékeny tőle
@BF2 Hungarolada
Egyébként most akkor a sűrűbb olaj, vagy a hígabb tapad jobban a fémhez? Mert én úgy olvastam asszem pont az rwc-s utmutatóban, hogy a sűrűbb jobban tapad az alkatrészhez vagy fordítva?
@Supernova: Nekem a szakember baszta el a fékemet :D
Most összerakom hígabb olajjal, aztán a kövi 30h után kiderül, hogy mennyire keni a villát(persze több zsírral mint a gyári rs videón)
@Supernova Értem én, persze. De ha ugyis kicseréled, csak próbálj meg egy szétszedést, meg uj olajozást minőségi olajjal(ami úgyis kéne a köv. telódhoz is) És meglátod, hogy klasszisokkal jobb lesz.
@mematyi: Mindegy én biztos hogy nem szerelgetem az enyémet,meg úgy is kicserélem.mert nekem ez kő nehéz,meg nem is mozogja ki teljesen az útját végig!
@Supernova
Pedig hidd el, egy rendes minőségű telóban, mint amilyen az összes "bringás" teló nem kell félni a szétszedéstől. Olyan, mintha pl kicserélnéd az ablaktörlőt a kocsin. Nem fogod elb*szni, mert arra lett kitalálva, hogy az emberek ki tudják cserélni maguknak.
Amugy most gondolkodom, hogy nem nagy gáz a kopás, mert lehet ott van már 4 éve, mert egyszer elfelejtették kitakarítani, de ha azóta nem lett rosszabb !?
@BF2 hungarolada: Hát azért én megnézetném egy szakemberrel is,nehogy elrontsál valamit,csak jószívűségből írom!
most rakok bele zsírt rendesen és 15w helyett 7,5w-s motorex megy majd bele
@BF2 hungarolada: Hát akkor állítsad fejre időnként,és ellenőriztesd egy szakemberrel is,én mondjuk nem szedtem szét az enyémet,de lecserélem úgy is,de normálisan működik még ez a DART 3-mom!
Jó, persze, ezután szét lesz szedve 10 óránként akár. Meg mondom még nem olyan nagy a dörzsölés, a persely is ép, már amennyire látszik, ugyhogy ha vigyázok rá csak kibírja még 2-3 évig. Tekintve hogy 2006os villa, akár még bele is fér enniy kopás, mint az autóknál.
De érdekes, hogy csak a tárcsa felőli oldal, és úgy tudom mindenkinek itt szokott előjönni
lábanként a reconba pl 6-6 ml kell és sűrűbb olajból... a kopás nem jó jel és 30 óra után tényleg lehet szét kéne szedni(és időnként nem ártana fejjel lefele fordítani)
én 35h után szedtem szét és nem kent a szivacsgyűrű, de azért nem tocsogott az olajban :)
itt is valami szintetikus motorolajat rak bele: http://www.enduroforkseals.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/pike_dual_air3.pdf
Na szétszedtem, ojraolajoztam. Végül nem engedtem le előle a levegőt, de nem volt semmi különös gond vele. Igaz teleszkópolajból nem volt itthon olyan, amilyen kellene, ugyhogy valami 15w-40 körüli (cimke le volt szakadva) motorolaj került bele. Ezzel kapcsolatban lenne 2 kérdésem:
A villa szimmeringje ilyen duplaajkas volt, nem külön olaj és porszűrő. Ennek helyére be tudok majd tenni külön olaj és porvédőt? Illetve ha nem gyűrődött be a szivacsgyűrű összeszerelésnél, akkor ugye később nem is fog?
A fék oldali becsúszószár alján látszik egy kis kopásnyom. Nem látható, csak fény felé fordítva látszik nagyon kicsit. A persely ép, sárga, nem érdes, a felső picit igen, de ott nem volt gond, de ezis ép, csak más miatt.
Akkor ez most a fék csavaró hatásának a jele? 29ml olaj jött ki a két lábból, nem volt piszkos az olaj, szóval kenés volt
@mematyi: Ez is lehet a megoldása végül is,nem tudni hogy mit veszel ha így magánkézből vásárolsz!
@Krupcheck
Én az alsó lábban akarok olajat cserélni, mert a nyáron eléggé engedte az olajat érdekes módon csak a légrugó felőli oldal. De olyan szinten, hogy egy hosszabb túra után már jócskán folyt a szimmeringen kivül az olaj.
Akitől vettem, az mondta,hogy ő nem használta évek óta, az olajat kicserélte benne mielőtt eladta, szóval szerintem az is lehet, hogy csak simán sok olaj van benne, és az jön ki.
És azért kérdeztem, hogy muszály-e leengedni, mert ha nem akkor lecsavarom a lábat, töltök bele új olajat,kipucolom, és kipróbálom, hogy elég volt-e neki az olajcsere, és nem kell feleslegesen uj szimmeringszett, nem kell elcaplatni a bikeshopba, hogy pumpálják ujra szétszedés után
@mematyi: nemtom a te villádban hogy van, nálam egyik oldalon csak az olajcsillapítás van, a másik oldalon van a levegős cucc. Olajcseréhez elég az olajos oldalt kibelezni.
@mematyi: Igen le kell engedni mert a kezedben fogja szétvetni magát-szerintem-mondjuk én nem próbáltam ki-de írjatok ha hülyeséget mondtam volna!
Na sikerült olajat szereznem, most akk szétszedem, kitakarítom, és ha csak eresztene, akkor sajna szimmering csere lesz
Amugy muszály leendegni a levegőt ahhoz, hogy szét tudjam szedni? Mert ugyis be kell majd vinni szervízbe, de a próba olajcserét akkor hátha megtudnám csinálni, és nem kellene vinni pumáltatni
Szerintem csak az én elgondolásom szerint nem ártana neki egy teljes szétszedés,mert ha így belemegy a mocsok akkor azzal is gond lesz előbb-utóbb-mármint a csillapítással is!