Eddig ahol felfele üt a tojás lazítottam ahol lefele ott húztam. De nem sok sikerrel. Ti mit ajánlotok,mivel próbálkozzak?
Eddig ahol felfele üt a tojás lazítottam ahol lefele ott húztam. De nem sok sikerrel. Ti mit ajánlotok,mivel próbálkozzak?
@skater: Igen erre gondoltam, azért nem hurrogtam az első hszednél. Régen, mikor a szimpla alufelni volt a csúcs, nem volt gond, ha nem törött el, mindent ki lehetett javítani. Ha máshogy nem, ráálltál. XD
Ezek a felnik qvaerősek és nem biztos hogy kibírja a nipli azt az erőt, amit ki kéne fejteni, hogy közelebb húzza az agyhoz. Maradnak a mechanikai módszerek (pl amit skater javasolt) vagy ha van otthon hidraulikus autóemelő és miután minden próbálkozás sikertelen, azzal is meg lehet próbálni. Laza vagy kibontott küllőkkel egész finoman. De az már tényleg csak akkor, ha fel vagy készülve hogy vegyél helyette.
@9bence7: A honlapról megkerestem azt a szekciót, amire hivatkoztam előzőleg:
For vertical truing, find the highest high spot on the rim. If the center of this high spot is between two spokes, tighten each of them 1/2 turn. If the high spot is centered over one spoke, tighten that spoke one full turn, and each of the two spokes next to it that go to the other flange, 1/2 turn. It takes a larger adjustment to affect the vertical truing than the horizontal truing. Vertical truing should usually be done by tightening spokes, gradually building up the tension in the wheel as you go along.
@zolesz11: Disznósajt nincs? Én úgy tudtam, hogy van felütés és nyolcas. Kétlem, hogy a felütést ki lehetne szedni. Szerzel egy felütést, ott nem lesz kerek a felni, ha nekiállod lazítani a küllőket, attól még a felni nem "emelkedik" felfele (távolodik a kerék középponttól).
Tojást lehet kapni egy rossz fűzésből adódóan vagy egy jól eltalált felütéssel. Ilyenkor a felni deformálódik.... eddig remélem egyet értünk. Ha a tojás pl túlhúzótt küllők miatt esetleg túl nagy lesz vagy épp ahogy említettem egy keményebb felütés miatt, akkor maga a felni anyaga anynira deformálódik, hogy azt küllőkkel már nem lehet visszahozni. Egy kisebb tojást persze, hogy kilehet szedni, de ha túlságosan túl van húzva a küllő és úgy lett használva az a felni kitudja mennyi ideig, akkor az úgy maradt. Ezért mondtam, hogy ilyenkor kikell lazítani az összes küllőt és lehet látni, hogy milyen állapotban van maga a felni és utána jöhet a következő lépés... újra küllőfeszítés vagy ha olyan, akkor csere. Ilyen esetben, amikor nem lehet befűzött kerékből kiszedni a tojást vagy nyolcast, akkor felmerül a dolog, hogy nem maradt e úgy a felni a hibásan befűzött használattól és ha tényleg ez a helyzet, akkor ahogy említettem nem lehet kiszedni a tojást. Márpedig elmondása szerint nem akar kijönni a tojás, akkor lehet ennek alapja. Ez lett volna a tanácsom, csak miattad most bővebben kifejtettem.
@skater: Ki lehet szedni hidd el, felütés és a tojás teljesen más. A felütésnél nem az egész deformálódik hanem csak az a része ahol odavágtad, tojásnál az egész, és ki lehet centírozni, nézz utána;)
Tehát úgy gondolod, hogy föl-le mozog a felni és nem oldalra üt ki? Nemtudom, hogy érted, de egy TOJÁST vagyis FELÜTÉST nem lehet kiszedni egy felniből. Küllő lazítással/meghúzással csak nyolcast vagyis oldalra való kilengést lehet kiszedni, de azt tényleg ki lehet szedni.
@skater: Sehol sincs szó nyolcasról, ez TOJÁS. És ki lehet szedni....
A tojás az teljesen más dolog, az a felütés, a felni "függőleges" mozgása amit sehogy nem lehet kiszedni a felniből. Amire te gondolsz az nyolcas, kilengés, a felni oldal irányú mozgása. Volt már nekem ilyen problémám, én sem tudtam mit kezdeni vele és az összes küllőt kilazítottam és újból meghúztam mindegyiket egyre erősebben, figyelve hogy ne legyen benne nyolcas. Én ezt tudnám javasolni.
@9bence7: Szerintem fordítva kéne... Ha megy az angol olvasás akkor itt olvasgass: http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html