Nincsenek szavak

1-50 (53 hozzászólás)

Elküldve: 2014.09.08. 13:55 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478
Témaindító hozzászólás:

http://bikemag.hu/magazin/hirek/kiprobaltuk-a-super-e-bike-ot-hesjedal-nem-ilyet-hajtott-de Na ehhez mit szóltok? Az egy dolog, hogy a versenyekről részrehajlóan, a másmilyen gondolkodást egyszerűen mellózve tudósítanak, illetve ilyenek az összefoglalóik, de hogy gyakorlatilag állást foglal e mellett a szar MELLETT szerintem rohadtul kiábrándító, és káros (tetszik neki, megnevezi a célközönséget, meg még örül is, h hú de csudijó teknika van alatta...) Sportban nincs helye ennek. Se versenysportban, se helyi, se nemzetközi szinten, se hétvégi tekerés szinten, sehol. Nem, nem, és NEM!!!!!

Elküldve: 2015.07.21. 19:15 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@ArtWolf: bocsánat, lehet, hogy én is sarkosítottam kicsit. ;)

Elküldve: 2015.07.21. 18:59 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@horika: marha jó, h nem azt érted, amit mondok...

Elküldve: 2015.07.21. 17:52 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@ArtWolf: Akkor, ha lenne egy haverod aki imád kerékpározni és megteheti, hogy vegyen egy ilyet, de sajnálatos módon lesérül, vagy születésétől fogva valamekkora szervi gyengeséggel küzd, akkor ő ne menjen veletek Dobogókőre, hanem maradjon otthon esetleg menjen kocsival, vagy elviszitek a vázon. :)

Elküldve: 2015.07.21. 17:45 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Csööpi: igen, ebben egyetértünk többé-kevésbé :) Nem a technológiai fejlődés ellen vagyok, csak egyszerűen a villanymotornak nincs helye a kerékpársporban (és most nemcsak a versenyekre gondolok, hanem amikor pl a haverokkal elmegyünk Dobogókőre). Ugyanígy nincs helye, mint pl a rakétahajtóműnek a forma egyben...

Elküldve: 2015.07.21. 11:20 Csööpi 

  • Csööpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 42

Kicsit kétélűnek tartom ezt a vitát mint teljesen noob, avagy kezdő bringás. Elsőnek is, szeretném leszögezni, hogy mint versenyen teljesen elítélem a rásegítést. Ha mindenki gépében lenne ilyen, akkor jogos lenne, így nem. Viszont még egy ilyen tojáshéjjel ellátott amatőr is tudja, h a TDF már rég nem tiszta, így nem érdekel...

Azonban vizsgáljuk meg a fejlődés egy másik szegmensét.. Viszonylat szerencsés helyzetemnek köszönhetően nincs sok kiadásom, így pár havi túlórával megvehettem egy elég drága kerót, míg a barátom egy veterán bringát vásárolt magának. Mind2 országúti, mind2 a sebességre lett kitalálva. Az enyém azonban több kilóval könnyebb, jobbak a csapágyazásai, gyorsabban és pontosabban tudok váltani mint ő, sőt még több rezgést is elnyel az karbon villám, és a kerekeim is gördülékenyebbek.

Ugyan olyan bénák vagyunk, ugyan annyira nem értünk még ehhez a sporthoz, az én teljesítményem még is mérhetően jobb. Most ez a csalás? Ezért rosszabbul kellene magam éreznem..? Valahol igen, azonban még is ugyan olyan jó érzés vele versengenem, mintha ugyan olyan kerón ülnénk..

A fejlődés nem rossz, de meg van a maga helye. Nem a technológia a rossz, hanem az, hogy ezt elrejtik.

Elküldve: 2014.09.17. 20:11 Rober-to 

Elküldve: 2014.09.17. 14:21 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Knight_: pontosan így van. Morbid hasonlat: nem a fegyverek gyilkolnak. Az emberek gyilkolnak.

Na itt is ugyanez. Nem a motor csal, hanem a versenyző, aki ilyen cuccal akar jogosulatlan előnyre szert tenni.

Képzeljük el ezt egy DH-gépben. Mennyivel jobb, hogy szinte bárhol mehet, nincsen rászorulva a felszállításra?

Elküldve: 2014.09.17. 12:45 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@ArtWolf: Szerintem nincs abban semmi rossz, ha egy ilyennel kicsit megvicceled a haverokat. Én még egy fedősztorit is kitalálnék spéci étrendről meg új csoda edzéstervről :D. Utána jót röhögnék az ábrázatukon mikor megtudnák, hogy elektromos turbó van a bringában :). Ez kicsit ahhoz a mókához hasonlíthat, mikor egy átlagos autót úgy tuningolnak szénné, hogy a külsejéhez nem nyúlnak hozzá. Az, hogy esetleg versenyen is használják jogosulatlan előnyhöz jutva, nem a bicikli hibája, hanem a romlott erkölcsű emberiségé.

Elküldve: 2014.09.17. 12:19 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@johnny336: Ennyi :D @BF2 hungarolada: Hát én sem... És remélem, hogy jóérzéssel senki sem... Inkább kullogok a Caffe Ride B sorának legvégén saját erőmből, minthogy akár csak egy méterrel előrébb legyek egy ilyennel...

Elküldve: 2014.09.17. 11:00 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

Bikemag is arról szól, hogy minden szart rátukmáljanak az emberekre, hogy mennyire szuper lesz vele az élet. Mondjuk tényleg szar érzés versenyző ismerős mögött haldokolni, de azért nem süllyednék ilyen mélyre, hogy ilyennel próbálkozzak :D

Elküldve: 2014.09.17. 10:30 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@ArtWolf: azért figyeled, hogy Makky 1 km/h-val jobb átlagot tart? :D

Elküldve: 2014.09.17. 09:19 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

Szappanoera, 3. rész: m.origo.hu/auto/20140910-a-dopping-neve-villanymotor.html

Elküldve: 2014.09.16. 23:23 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

Elküldve: 2014.09.11. 23:12 dbor 

  • dbor avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

@ArtWolf: ezt meg lehetne ellenörizni (bár a cikk hivatkozik rá, hogy az UCI úgysem találná meg a "fejlettebb változatot", szerintem ez csak akarat kérdése). A cikk egyébként nem is ezt emelte ki, inkább mint érdekességet és mérnöki zsenialitást mutatta be. Hidd el, amit a cikkíró látott, az már rég ismert versenyzői körökben. Persze kisebb versenyeken nincsenek olyan ellenőrzések, amik esetleg kimutatnák, ez igaz, de ha valaki kokszol, azt sem találnák meg... Hogy a cikkíró rácsodálkozott és élvezte a "kapott erőt", azon én nem csodálkozom.

Elküldve: 2014.09.11. 23:01 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@dbor: nem az újítással magával, hanem a felhasználás módjával és a cikk hangvételével van a baj...

Elküldve: 2014.09.11. 22:55 dbor 

  • dbor avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 3

@ArtWolf: néhány éve a kerékpár is csak közlekedési eszköz volt, a gyaloglás alternatívája. Szélesebb körökben csak az elmúlt pár év(tized?) alatt alakult inkább sporteszkozzé. Szerintem mégsem mondja sok ember, hogy inkább szaladj végig azon a távon, amin most tekersz... Bármi újításnak csak az idő adja meg a létjogosultságát, nem kell egyből ölre menni!

Elküldve: 2014.09.10. 15:39 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@johnny336: Tervbe van véve egy, de jelenlegi helyzetben nincs rá mani + a dízel amúgy sem a sportosságáról híres...

Elküldve: 2014.09.10. 15:01 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Rober-to: ilyet már hátsókerekes autónál is érdemes. Sokan még a legalapvetőbb mozdulatokat sem tudják, láttam ismerősi körben, ahogy eldobálták a 320-325-öket :D

Elküldve: 2014.09.10. 14:40 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@Rober-to: pont ezért írtam az élményautózást. Azt, hogy egy hétköznapi autóban felügyelik a rendszerek a hülyeségeinket, az egyértelműen jó dolog.

Viszont mondjuk pályán, vagy ahol ahol nem vagy másra veszélyes, ott is szervo segíti a kormányzást, nem te tekered izomból. ABS segít(het)i a megállást, nem te játszol a fékkel. Ilyesmikre gondoltam. Hogy oké, hogy macsós dolog mindent magunktól vezérelni, de még egy sporteszközben is örömmel üdvözöljük a technológiai fejlődést, és hogy bizonyos dolgokat helyettünk csinál a gép.

Kb. mintha felfelé segítene a bicikli. Lefelé attól ugyanúgy helyezkedni kell, a kanyarokban ugyanúgy neked kell forgatni a kormányt, de ahogy a gyökereknél, szikláknál segít a teló, az elszámolt féktávok megoldásában segítenek a böszme hidrás fékek, miért ne segíthetne felfelé meg egy kis rásegítés?

Mondom ezt úgy, hogy sosem vennék ilyent, legalábbis a következő 50 évben nem tervezem. De egy átlag kocabringásnak simán lehet jó móka egy ilyen gép. Persze ha erre veri, hogy ő felfelé mennyivel gyorsabb, és faszábbgyerek mint más, akkor kíméletlenül pofán kell vágni, hogy tudja hol a helye.

Ahogy az sem összehasonlítási alap, ha valaki az akármilyen AMG SLS xy-nyával bekapcsolt elektronikával gyorsabban megy körbe egy pályán, mint mondjuk egy MX5-tel (kedvedért Calibrával) csapató arc, akinek sokkal jobban kell vezetnie ugyanahhoz az eredményhez.

Elküldve: 2014.09.10. 13:06 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@Krupcheck: Az autó szerintem kicsit más dolog. Ott a biztonság javára történik az újítás, a rásegítés. Gondolj bele. Ha valaki megcsúszik a vizes úton az erős autójával, mondjuk mert vízátfolyás van az úton és még a csávónak is nehéz a jobb lába, akkor rásegítés nélkül törje össze magát és a kocsit? Más dimenziók vannak ott.

Az autós példád kb. úgy lenne okés, ha mondjuk az országúti tárcsaféket hasonlítanánk egy Favorit patkófékhez.

Az elektromos bicó meg inkább olyan, mint amikor egy Polskiba raknak egy Ferrari motort és a karosszériát minimálisan fejlesztik, hogy elbírja a többletsúlyt, de az első nyomatékfröccsnél hátsó kerékre áll a kocsi és kettétörik leérkezve.

Én megfogadtam amúgy, hogy ha egyszer lesz valami erős sportautóm, akkor tuti azzal kezdem az egészet, hogy részt veszek pár vezetéstechnikai tréningen.

Elküldve: 2014.09.10. 12:25 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Nem mondom, hogy csinálják meg úgy a villanyhajtást, hogy látsszon, mert ha megtudják úgy, hogy ne, akkor vajh' miért tennék, de valami nem leszedhető jelölést azért csak illene tenni ezekre a bringákra. Akár a vázszámba beütni, az könnyebben ellenőrizhető akár egy kis versenyen is.

@horika: na igen, elfogadjuk a határainkat, vagy használunk eszközöket, és túllépünk azon? Egyszer nagytatámmal vitáztam, lakatos és központifűtésszerelő volt még aktív korában, ő mondta, hogy milyen jól ellenne ezek a modern új dolgok nélkül. Mondom igen tata, de ugye te is flexszel vágtad a vasakat, legalább az elmúlt 30 évben? És ugye nem cigányfúróval csiholtál furatot a zártszelvénybe? Meg a hegesztő... Hát igen, mondta.

Amúgy még egy dolog jutott eszembe ezekről a segítő eszközökről. Az autózás, nem a hétköznapi, amire épeszű ember unalmas, de biztonságos autót vesz, hanem az élményautózás. Élmény-e még, mikor egy csomó tervezett vas, meg elektronika véd a saját hülyeségedtől, kicsit átvéve az irányítást tőled? Élmény hát. Csak másfajta. Máshol lesznek a határok, más jelent kihívást. Szerintem a villanybringa is ilyesmi. Ha nem kiöl minden kontrollt, minden sikerélményt, hanem átlendít azon, amit magadtól nem tudnál elérni, akkor akár jó is lehet.

Elküldve: 2014.09.10. 12:24 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@ArtWolf: ahogy az összes haibike és társai pedelecnek, ezeknek sem a balkáni paraszt a célcsoportja :)

Elküldve: 2014.09.10. 12:14 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@johnny336: Oké, ilyen célra végülis elfogadható, de gyanús, h nem erre fogják használni... Akinek ugyanis erre a célra kéne, annak általában nincs pénze, hogy ezt megvegye... Ez a baj...

Elküldve: 2014.09.10. 12:10 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@ArtWolf: interneten mindkettő feketeöves, ezt tudjuk :D

Én is Norbi önámítós megjegyzésére próbáltam reflektálni, hogy nem menőzésre kell ezt haszálni, vagy villogni az amatőr versenyen a többiek előtt. Szeretnél élvezhetően kerékpározni, de nem tudsz különböző szervi bajok miatt, esetleg szimplán a korod miatt - itt a lehetőség!

Elküldve: 2014.09.10. 11:00 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@horika: Nem vagyok én ilyen agresszív, csak a pofám nagy XD Csak nyomatékosítani szerettem volna, h mennyire utálom az ilyet... :)

Elküldve: 2014.09.10. 08:48 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@ArtWolf: nem gondolnám, hogy büszke rá azért, mert 1x is megemlítette...

Elküldve: 2014.09.10. 07:45 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@ArtWolf: Én az ilyen és ehhez hasonló hozzászóláshoz írtam a legutóbbit: "Volt arról is szó a cikkben, hogy idősebbeknek ez milyen jó, hogy ugyanazt a hegyet meg tudja mászni ezzel a villanyos görccsel, ami ifjú korában meg tudott mászni, de már közel a 60-hoz nem megy neki ugyanúgy. Emberek! Az idő, az élet múlandó, ezt el kell(ene) fogadni! Ez tényleg csak önámítás, amit csinálnak, sőt. Szánalmas. Ez rásegítéses cucc a szememben nem más mint egy ránctalanító krém a bringázásba átültetve. Elfedi a valóságot és még örülünk is neki. Hű de jó."

Arra azonban vigyázz mielőtt rugdosásra kerül a sor,hogy nehogy valami színizom vasember legyen az áldozat,mert esetleg nem egy táncra kér fel a rugdosás folyamodványaként,hanem esetleg kettétör ahol a legvastagabb vagy. :D

Elküldve: 2014.09.10. 00:21 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Krupcheck, @sandorp9: igen, a feltaláló feltalál, más meg használja, akár csal vele... De gyanús, h itt a feltaláló is saras, mert még büszke is rá, hogy hol csaltak vele... Én elbújnék a föld alá szégyenemben, ha a találmányomat rosszra használnák. A csalás pedig rossz, értem?

Elküldve: 2014.09.10. 00:18 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@horika: na, ácsi! itt nem arról van szó, hogy akinek valamilyen testi hiányossága van, azt a technológia segítségével felzárkóztatjuk az átlaghoz (legalábbis próbálkozunk vele), hanem arról, hogy az amúgyis átlagon felül teljesítő egyén ellen jut tisztességtelen előnyhöz egy ilyennel (mindegy, h profi kerékbársport, vagy 20 percen belül ér föl Papp-rétre). Én mondjuk baromi pipa lennék, ha egy ilyennel hamarabb érne föl valaki Dobogókőre, lehet meg is rugdosnám... (megjegyzem rohadtul nem zavar, ha a feltételek azonosak - többet edzett, gyorsabb, oké)

Elküldve: 2014.09.09. 19:40 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

Szóval visszatérve az eredeti témához, én sem értem hogy mire jó ez az elektromos rásegítés a kerékpározásban. Mert láttam már én is spéci kerót ilyen technikával, ahol a bringás kiált egy elindulásnál a nyeregből majd váratlanul 50 körülire gyorsított, miközben szinte láttam az arcát magam előtt a büszkeségtől sugározni amit a testtartása is közölt a külvilággal. Mögötte mentem kocsival kissé lemaradva, és értetlen arccal néztem, hogy mi a fenére olyan büszke? Ez nem az ő teljesítménye! Legyen a mérnök/feltaláló a büszke mert van mire, mikor is újat alkotott.

Elküldve: 2014.09.09. 16:17 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

Egyetértek a mérnök úrral.Itt is egy innovatív modern és MAGYAR találmánnyal állunk szemben,amire büszkének kell lennünk,ha valaki csalásra használja az az ő felelőssége.Itt azonban a csalás,önbecsapás és egyéb bugyuta szavak értelmét is vizsgálni kell.Jelentem én egy szemét csaló,önbecsapós lekvár vagyok.Szemüveget használok pedig el kellene fogadnom a hiányosságom és botorkálnom félvakon,akkus csavarbehajtót használok,pedig tekerhetném férfiasan csavarhúzóval is a napi több száz csavart.Sokszorta használok önjáró szerelőállványt pedig a lelkem mélyén érzem,hogy mennyivel férfiasabb lenne egy kötélen csüngve dolgozni,mint egy újkori Tarzan.nem is értem miért készítenek mankót,protézist,kerekes széket,vagy ha készítenek akkor miért nem fából és vasból,hiszen fogadják el hogy:gyerekek,nyomorékok vagytok,ne akarjatok járni,közlekedni,játszani,sportolni.Fogadjátok el,aztán ott a Duna....

Elküldve: 2014.09.09. 16:04 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@sandorp9: "nem az a baj, hogy okos emberek kitalálnak/fejlesztenek v.mit, hanem az, hogy mások csalva ezt beépítik oda, ahova az nem való"

Így van. A feltaláló feltalál. A felelősség azé, aki alkalmazza. Kivéve ha ennek tudtában, pont ezért fejlesztik ki.

Elküldve: 2014.09.09. 16:01 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Egyszer ültem ezen: http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=10528&id=2&pp=mygl

azóta is gondolkodok, hogy akkor ez most jó, vagy nem jó?

A technikai fejlődést nem lehet (mint mérnök nem is mondhatok mást, mint hogy nem is szabad) megállítani, de néha úgy látszik, kicsit túlzásba visszük a dolgokat, meg összekeverjük őket.

Ha azt nézem, hogy a '80-as évek végén mivel kezdtek montizni, meg ma mi van, akár csak az én seggem alatt is, akkor nem illik összehasonlítani a régi bringások teljesítményét az enyémmel, az alapján, hogy ők hol mentek fel-le, meg én hol megyek. Mert valószínűleg én, a láma alföldi gyerek, simán teljesítem azt, amit ők akkor. Csak épp egy csomó hibámat megoldja a technika, és amelyik akadálytól nekik ritkult a foguk, azon én átdöccenek.

Ha innen nézem, nem haragudhatok az elektromos rásegítésre. Csak tisztázni kéne a helyét.

Ha tud ténylegesen könnyű lenni (mert a 20 kilós Haibike pl. nem az, és oké, hogy egy darabig segít, de aztán tolhatsz felfelé egy kőnehéz gépet), akkor azért van pár szituáció, amiben szerintem helytálló.

  • megöregszünk. De azért elvinnénk megfingatni az unokát, hagy szopjon fölfelé ő is (nem, neki nem veszünk rásegítésest!)
  • a feleségem is szeret bringázni, télen-nyáron avval jár, de nem szeret órákig felfelé tekerni, nem mazochista. Lehetnek még így sokan.
  • a már említett öltönyös munka. Mondjuk erre megoldás a váltóruha. De pl. jómagam is 10 km-re járok dolgozni, ami oké, de 25-re már nem annyira jókedvvel járnék be bringával. Bizony jólesne egy kis "dopping".
  • robogó helyett, lustáknak, akik azért szeretnének mégis mozogni egy kicsit.

Olyan ez, mint a citromos sör. Ha sör helyett iszod, buzi vagy, ha kóla helyett, akkor menő.

A versenysport egy másik tészta. Tudjuk, hogy nagyon régóta nem tiszta az élsport. Az, hogy hobbista versenykre is leszivárog a dolog, az viszont undorító. Életemben egyszer toltam energiazselét, akkor is azért, mert ajándék volt a nevezéshez, és tényleg használt! Sőt, anélkül nem tudtam volna labdába rúgni a többiek ellen, így meg egész jót mentem. Valahol már ez sem fer. Pedig legális. De muszáj tolnod, mert lemaradsz. Innen csak egy lépés az, ami az élsportban zajlik, csak a legalitás határán túl, mert azon belül már nem megy.

Egy ismerősöm szerint legalizálni kéne mindent, és a gyógyszergyárak közt is kellene egy versenyt hirdetni, hasonlóan, mint a konstruktőri cím az F1-ben. Aztán leshetnénk mikor lesznek fejnélküli futók.

Igazából jobban is aggódom a hobbi versenyzésért, mint az élsportért. Mindaddig, míg ezen kerékpárok gyártója nem tesz egyértelmű jelölést a bringákra, ez bizony komoly csalási lehetőség lesz azon versenyeken, ahol nem villogják át röntgennel a bringát.

Amit a cikk szerzője leír, azért meg törvény szerint börtön jár, úgy neki, mint a fejlesztőnek. Mert amiről tudunk, és illegális, azt bűnrészességnek nevezik.

Elküldve: 2014.09.09. 12:30 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@johnny336: ha én kidobom a telómat, az attól még műkszik (üsd-vágd teló) :D

A viccet félretéve; nem az a baj, hogy okos emberek kitalálnak/fejlesztenek v.mit, hanem az, hogy mások csalva ezt beépítik oda, ahova az nem való. Mellesleg minden fejlődik, a sport miért ne tenné. Szerintem nem a fejlődéssel van a baj, hanem azzal, hogy már rég nem a szórakoztatás és maga sport szeretete a lényeg, hanem a pénz :( A másik, hogy "nonamedokinak" igaza van; ezen a szinten már rég nem a kerékpározás szeretet van, hanem a hatalom és diadal ittasság...

Elküldve: 2014.09.09. 12:29 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

Majomvilágban majomtörvények szerint kell élni Nyani, a bölcs majom mondotta: Nem akadályozhatod meg, hogy a keselyűk elrepüljenek fölötted, de megakadályozhatod, hogy rád telepedjenek.

Másképpen: Mennyi minden van a világon, amire nekem semmi szükségem nincsen!

Elküldve: 2014.09.09. 12:00 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@johnny336: semmi, google... 65 mm út, és oversize. Ez aztán XC... Ja, bocs. Karbon, tehát könnyebb a mechanikával, mint a 25.4-es noname acél nyeregcső a városimban :D

Innováció, faszom, az!

Témához: Szerintem jópofa dolog a pedelec, és nem feltétlenül önámítás.

Pl. én szeretnék majd 50-60 évesen is kerékpározni a gyerekeimmel, unokáimmal, ellenben nem szeretnék teher lenni számukra, pl. ne kelljen kihagyni egy izgalmas emelkedőt, mert a térdem már nem bírja (vagy szimplán egy szottyadt vén fasz vagyok :D). Tehát klikk, és "csalok" felfelé.

Vagy feleségem, aki nem szeret kerékpározni, de nem feltétlenül akar kimaradni a családi programból.

Hogy kitalálnak ilyet, ez nem feltétlenül a csalást segíti elő. Illetve a rejtés azért is jól jöhet, mert nálunk MINDENT ellopnak. Ezen legalább nem látszik, hogy van benne egy $BIGNUM értékű villanyhajtás, csak egy szimpla bicónak tűnik. Képzeljük el ezt a hajtást egy egyszerű trekking vázban. Még kevésbé lenne csábító, inkább a mellette parkoló karbon pinát viszi el a bidám...

Továbbá, ha valaki húzza a száját az ilyen "innováció" miatt, az legyen szíves szedje le a hidrós tárcsát a bringáról, a 120-as lockolható levegős teló helyett tegye vissza a pálcika vékony acél villát, szedje le a 11-36-os sort hátulról, a kajáját a gázon melegítse kislábosban, a mobilt dobja ki az ablakon, és ne üljön az internet előtt...

Egyik nosztalgikus facebook csoportban öreganyó beszólt, hogy régen milyen jó volt, ő tudna élni elektromosság, mobiltelefon, meg számítógépek nélkül. Persze facebookról nem tudna lemondani... :)

Elküldve: 2014.09.09. 11:49 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@dr.anonimus: KSnek lesz XC-hez állítható nyeregcső?

Elküldve: 2014.09.09. 11:02 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@NorBEE300: Ha nem tömnének energiazselét meg izotóniás italt a pro tour versenyeken 50 kilométernél elkezdenének potyogni az emberek a sóhiány miatt. Az SPD meg nem hülyeség, én leginkább a láb fixen tartását élvezem benne, szar érzés mikor úgy adódik, hogy egy ösvényen lefelé 45 km/h-nál egy kanyarban lecsúszik a lábad a pedálról, mert megdobott egy gyökér.

Egyébként a versenysportnak már köze sincs a kerékpár és a kerékpározás szeretetéhez. Ők a versenyzést szeretik, már pedig nagy általánosságban egy versenyzőt hidegen hagy a táj vagy a bringája színharmóniája (bár a tömege minimum nagy vonalakban érdekli). Őket általában az aktuális pozíció, a hátrány és esetleg az összetettben való előrébb jutás foglalkoztatja. (Persze tisztelet kivételnek.) Innentől kezdve más értékrend alakult ki náluk és nálunk, hobbi kerékpárosoknál.

A másik: johnny336-nak igaza van, nem tudom miért vesztek komolyan egy Bikemag cikket. Az írások fizetettek, gyakorlatilag kerékpárteszt nem is jelenik meg náluk csak írnak egy reklámszöveget. A versenybeszámolók meg nem pártatlanok. Eurobikeról semmit nem írnak, csak amit nagyon muszáj (EB díjazottak) A többi cikk az mind a hazai forgalmazók által kért írás. Amikről írnak nagyjából a tavaszi bringaexpon is meg lehet nézni. Pedig nyilván nem erre lennénk kíváncsiak. Pl kétlem, hogy a Chosen Smart Hub-ról, a Formula teleszkópokról, vagy épp a KS karbon útállítós XC nyeregcsövéről születne valaha is cikk.

Elküldve: 2014.09.09. 08:40 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

Nah elolvastam, a kommenteket is itt, a Bikkmagon csak futva... Született pár gondolatom.

Néhány célterületen el tudnám viselni, amit írtatok, hogy ha valakinek "öltönyös" munkahelye van vagy szimplán nem akar autóval menni dolgozni (egy kis környezettudatosság - ezt díjazom), ott nem érdekel, ha ilyen "Dongót" használnak.

DE versenysportban én sem akarom látni! Rali, Forma-1 mindenhol a csalás (flexibilis első szárny, kersz és a többi tv nézőt vakító f@szság...). Imádtam a ralit, de ezek miatt nem nézem, a Forma 1-et alapból utálom.

A kerékpársport nem tiszta (valóban), de ahogy írta valaki a bm-on, hogy ha saját magunk teszünk ellene, már a tudat is sokkal jobb.

Akkor kérdem én, hova az a sok edzés, edzőtábor, megtervezett egyedi étrend, ilyen-olyan szélcsatornában fejlesztett váz meg a sok szponzor, hm???

Totál amatőr vagyok, amit elismerek és bevállalok mindenki előtt. Viszont büszke vagyok azon kevés eredményemre (itt nem csak arra a néhány kis versenyemre gondolok, hanem egyszerű hétköznapi sikerekre), amit saját magam mindenféle energiaszelet-zselé, szőrtelenítés, spd okosság nélkül értem el egy elég komoly egészségi állapotból felépülve.

Régebben előfordult (nem a kerékpározásban), hogy bizony csaltam (nem kell nagy dolgokra csalni, iskola puskázás és hasonlók). Láttam az "eredményt", ami ugyan tetszett, de nem voltam rá büszke. Nem éreztem azt, hogy igenis ez az én érdemem. Elég korán megtapasztaltam az ezzel járó keserű szájízt, amiből tudtam, hogy köszönöm, de én ebből nem kérek.

Volt arról is szó a cikkben, hogy idősebbeknek ez milyen jó, hogy ugyanazt a hegyet meg tudja mászni ezzel a villanyos görccsel, ami ifjú korában meg tudott mászni, de már közel a 60-hoz nem megy neki ugyanúgy. Emberek! Az idő, az élet múlandó, ezt el kell(ene) fogadni! Ez tényleg csak önámítás, amit csinálnak, sőt. Szánalmas. Ez rásegítéses cucc a szememben nem más mint egy ránctalanítő krém a bringázásba átültetve. Elfedi a valóságot és még örülünk is neki. Hű de jó.

Bizonyos célterületek elől nem zárkózóm el, de sportban nincs helye. Csak a szomorú valóság az, hogy a TdF is olyan mint a Forma 1. Száguldó cirkusz.

E-Downhill gép? Felvonó helyett? Amíg a felvonó felvisz, bámészkodsz, röhögsz a haveroddal, készülsz a mámorító lejtőzésre. Ez mind odavész...

Elküldve: 2014.09.09. 07:32 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@ArtWolf: Na igen, ha munkába megy valaki bicóval és nem akar nagyon bűzleni, akkor is jó az Elek.

Elküldve: 2014.09.08. 22:36 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@horika: Igen, Rober-to találta meg a helyes szót, ügyeskedés. Ez a hogyan kerüljünk ki minél több szabályt mentalitást rühellem, úgy cakumpúder az egész országra nézve... Mondjuk a sportban pont nem, szerencsére.

@messor: úgy látom, a Hesjedal-os történetben nem értünk egyet, de ez nem baj, mindenki azt lát bele, amit akar, meggyőző bizonyítéka egyik oldalnak sincs. A baj az, hogy egyáltalán létezik csalásra alkalmas cucc.

@Rober-to: Szerintem ha közlekedési célból hajt valaki pedelec-et, azzal nincs baj, mert mittomén, valaki mégse akar robogót, hanem tekerni akar, de azért sietne és/vagy nem akar annyira megizzadni, erre az egy célra el tudom fogadni. Csak a pedelec-et. Villanybringát nem, az tényleg életveszély. De ha sportcélú tekerésről van szó, akkor mindenféle eletronyos rásegítés offos, becsapás, ahogy írtad.

Elküldve: 2014.09.08. 20:45 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

Amikor Hesjedalt faggatja a riporter a kerójáról meg a beépített motorról, az csak röhögve válaszolgat, de engem valamiért nem győzött meg róla hogy nem használt beépített motort, főleg azért sem mert egy kb. 1 kilós hátsó kerék az önsúlyából nem forgat meg egy 6-7 kilós bringát főleg úgy hogy előtte a kerék még a földhöz is csapódott!

Elküldve: 2014.09.08. 19:08 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@horika: Szerintem csalás helyett ügyeskedést akart írni. :)

Elküldve: 2014.09.08. 19:07 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@ArtWolf: Sejtem, mire gondolsz.

Az író úgy érezte, ő ilyen kemény gyerek, hogy felteker gyorsan és ugyanolyan keményen teker, mint nélküle és még jobban is lelkesíti. Persze.

Én úgy vagyok ezzel, hogy aki elektromos rásegítéses bicót vásárol, az átveri magát, átver mást és önámítást végez. Egy normális értékrendű ember pl. ha felmászik egy hegyre, tudja, hogy ő csinálta meg SAJÁT erőből. Ha egy elektromos bicóval megy fel és ugyanezt hiszi, akkor egy marha. Ez olyan, mint a nem törvényesen megkeresett pénz, vagy a megvett nyelvvizsga, vagy a végigpuskázott dolgozat.

De nézzük pl. a nyanyákat az elektromos bicókkal. Én beszarok, ha hirtelen feltünnek a semmiből. Megállni tudnak olyan nagy tempóról? Van annyi reakcióidejük, hogy a nagy tempónál is dönteni tudjanak?

Az elektromos rásegítéses bicónak csak nagyon kevés helyen van igazi haszna: - ha mondjuk túl nagyra sikerült a túra és nincs erőnk hazamenni. Ilyenkor kéne az embernek elektromos rásegítés indításakor egy jó nagy kiábrándító pofont adni, meg érkezéskor is, h. na te nyikhaj, ennyit se bírsz? (Én is eléheztem Balaton körön. De én az egész napot végigf>#@tam és még napszúrást is kaptam. Leültem az utolsó 30 km elején a földre és kómáztam. Szédültem. Megettem 2 cerbonát 1 csokit, megittam egy energiaitalt és megcsináltam a túrát. ) - sokszor kívánok pl. barátnőm bicójába rásegítést, ha mondjuk én megmásznék egy hegyet, de ő nem tudná és emiatt másfelé tekerünk - DH-soknak, Freeride-osoknak felfelé az emelkedőn, ha spórolni akarnak a síliften. Még meg is dícsérném őket, h. na, legalább valamennyit mégis erölködtük.

Lehet 20-30 év múlva változik a véleményem aztán.

Addig olvassátok ezt: http://www.standmag.hu/cikkek/2014/08/edownhill-a-legalis-dopping

Elküldve: 2014.09.08. 19:04 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@ArtWolf: szerintem tévúton jársz.a tervező célja nem a sunyi rejtegetés,hanem az eredeti,letisztult vonalak megtartása volt.csalásban jók voltunk?Ezt sem értem,hiszen más nemzetek sportolói sokkal többet csaltak,lásd, Usa,a volt NDK,stb.a magyarokra pont nem a csalás a jellemző és ezzel ledegradálsz olyan neves sportolókat,akik sok munkával és nem a mögéjük tolt pénzzel értek el sikert.Értelmes dolgokban kreatívak?Akkor sorolom a tejesség igénye nélkül:cipzár,gyufa,dinamo,telefon központ,karburátor,elektromos mozdony,fehérnemű,reflex íj,hangos film,golyóstoll,hologram,félautomata fényképező gép,béres csepp,Rubik-kocka,c-vitamin,számító gép,stb.Dióhéjban. :)

Elküldve: 2014.09.08. 18:47 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Knight_: Na ez az... @sandorp9: jaja, csalásban mindig jók voltunk... Nem lehetne, hogy valami értelmes dologben legyünk végre kreatívak? @horika: ide akkor sem illik... nem jó, h ilyen irányba megy ez a sport... @johnny336: Nem magán a cikken, azt már bebizonyították többször is, h egyszerűen gyökerek, általában csak a bringateszteket olvasom, de néha egy ilyen is becsúszik. A baj az, hogy van ember, aki ezen agyal, és megtervezi. Az átlag pedelec-en legalább látszik, hogy az...

Elküldve: 2014.09.08. 18:33 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

Ha nekem ilyen bringám lenne, tuti, hogy folyton a sporttársakat szívatnám :D.

Elküldve: 2014.09.08. 17:03 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@ArtWolf: szerintem is örülni kell annak, hogy milyen agyas nép a magyar :) Ennek tényleg nincs helye a sportban, de igazából a politikának és a pénznek se lenne, mégis ott van (sajnos!)...

Elküldve: 2014.09.08. 16:12 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@ArtWolf: Szerintem nem kiábrándító.A kőbaltát is eldobtuk már anno.Én egy nagyszerű műszaki vívmánynak tartom ami szintén magyar,mint oly sok találmány a világon,még azok is amit elloptak és mások nevéhez kötöttek.Mindenki maga dönti el,hogy használja-e,vagy nem.Legalább egy diszkrét,professzionális megoldás az elektromos rásegítésre.az pedig,hogy a versenysportban is ott lehetett,azon sem kell csodálkozni,hiszen a sokáig istenített L.A. is szétcsalt,jó pár versenyt mások álmát rombolva össze.Amíg pénz van benne meg is teszik.A technikai sportok javára amúgy is igaz,hogy nem feltétlenül a legszorgalmasabb,legtehetségesebb nyer,hanem akinél komolyabb a technika és minél több pénz álljon mögötte.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!