A legnagyobb különbség a marketing! :) Persze egyre jobbak azért a dolgok, de általában nem annyival, mint amennyivel többe kerülnek! Azért a Claris, Tiagra között szerintem sokkal nagyobb a különbség, mint egy Tiagra, és 105 között! Én elég sokat megyek. Régen a Tiagra még széthullott elég hamar, de ma már az is elég tartós lett. Az alattit sose használtam, mert azok még újonnan se működtek rendesen, vagy a fokozatok száma volt kevés, mert nagy volt az ugrás közöttük, ami engem síkon nagyon zavar. Most Tiagra/105 cucokkal edzek "hétköznap". De hátsó váltóból a 105 is egy hulladék még. Leginkább a váltógörgője. Mivel nem csapágyazott, így a téli dzsuvát nem bírja. Jó időben persze rendben van.
Az agyak között pedig sokkal kisebb a különbség, mint gondolod! Forgás tekintetében pedig nem akarlak kiábrándítani, de egy DuraAce agy se fog jobban forogni, mint egy Tiagra (csak könnyebb nála)! De a Tiagra alatti szintről, mint mondtam nincs tapasztalatom. De egy Ksyrium SL kerék se forog "jobban", mint egy Aksium. (Ilyenem van/volt mindegyik.) De a DT240, meg a Chris King se! Pedig azok már majdnem annyiba kerülnek, mint a komplett bringád! :) Ami az agynál számít a forgás tekintetében, az a tömítés és maga a csapágy, ha iparis. Illetve a kenőanyag. Konuszosnál pedig a beállítás, hogy ne legyen túlhúzva, ami elég gyakori jelenség. A Shimano agyak gyárilag általában túl vannak húzva! Vagyis egy olcsóbb agyból, ha kiszeded a tömítést és könnyű olajat raksz bele, akkor jobban fog forogni, mint egy 10x annyiba kerülő agy rendesen tömítve, nehéz zsírral. Iparisnál is ki lehet szedni a tömítést! Az többet dob rajta, mintha kerámia csapágyasra cserélnéd az egészet, ami horror összeg! Persze akkor esőben ne nagyon menj vele, illetve nem lesz hosszú életű! Ugyanis bringán a csapágyak nem a sok km-től mennek szét, hanem a kosztól! Nekem van olyan csapágyam, ami már 100e km fölött jár és még mindig vaj puha és nem is lóg! :) (És nem valami drága cuccról van szó!) Egyébként meg hobby szinten semmi jelentősége az egésznek, mert elhanyagolható különbségekről beszélünk! Nyersz vele 1mp-et mondjuk! Én ugyan kaptam már ki annyival TT-n, de még akkor se éri meg nekem a macera a tömítés ki/be rakásával versenyenkét olajozás, stb. marhaság.