Rock Machine RaceRide 200 kérdésem lenne

1-7 (7 válasz)

Elküldve: 2019.07.31. 09:14 Peter46 

  • Peter46 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 13
Témaindító kérdés:

Sziasztok Van egy Rock Machine Raceride 200 as országúti kerékpárom , ha egy kicsit szeretném a kerékpár teljesítményét , gurulási sebességét növelni , akkor a felni, kerékagyak , gumik cserélésével kezdjem el a tuningolást? Azért gondolom hogy egy Mavic Aksium Kerékszett , Continental ultra Sport gumikkal az komolyabb mint a gyári kerekek , Schwalbe Lugano gumikkal

Üdvözlettel Erdősi Péter

Elküldve: 2019.07.31. 11:43 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 461

A legnagyobb különbség a marketing! :) Persze egyre jobbak azért a dolgok, de általában nem annyival, mint amennyivel többe kerülnek! Azért a Claris, Tiagra között szerintem sokkal nagyobb a különbség, mint egy Tiagra, és 105 között! Én elég sokat megyek. Régen a Tiagra még széthullott elég hamar, de ma már az is elég tartós lett. Az alattit sose használtam, mert azok még újonnan se működtek rendesen, vagy a fokozatok száma volt kevés, mert nagy volt az ugrás közöttük, ami engem síkon nagyon zavar. Most Tiagra/105 cucokkal edzek "hétköznap". De hátsó váltóból a 105 is egy hulladék még. Leginkább a váltógörgője. Mivel nem csapágyazott, így a téli dzsuvát nem bírja. Jó időben persze rendben van.

Az agyak között pedig sokkal kisebb a különbség, mint gondolod! Forgás tekintetében pedig nem akarlak kiábrándítani, de egy DuraAce agy se fog jobban forogni, mint egy Tiagra (csak könnyebb nála)! De a Tiagra alatti szintről, mint mondtam nincs tapasztalatom. De egy Ksyrium SL kerék se forog "jobban", mint egy Aksium. (Ilyenem van/volt mindegyik.) De a DT240, meg a Chris King se! Pedig azok már majdnem annyiba kerülnek, mint a komplett bringád! :) Ami az agynál számít a forgás tekintetében, az a tömítés és maga a csapágy, ha iparis. Illetve a kenőanyag. Konuszosnál pedig a beállítás, hogy ne legyen túlhúzva, ami elég gyakori jelenség. A Shimano agyak gyárilag általában túl vannak húzva! Vagyis egy olcsóbb agyból, ha kiszeded a tömítést és könnyű olajat raksz bele, akkor jobban fog forogni, mint egy 10x annyiba kerülő agy rendesen tömítve, nehéz zsírral. Iparisnál is ki lehet szedni a tömítést! Az többet dob rajta, mintha kerámia csapágyasra cserélnéd az egészet, ami horror összeg! Persze akkor esőben ne nagyon menj vele, illetve nem lesz hosszú életű! Ugyanis bringán a csapágyak nem a sok km-től mennek szét, hanem a kosztól! Nekem van olyan csapágyam, ami már 100e km fölött jár és még mindig vaj puha és nem is lóg! :) (És nem valami drága cuccról van szó!) Egyébként meg hobby szinten semmi jelentősége az egésznek, mert elhanyagolható különbségekről beszélünk! Nyersz vele 1mp-et mondjuk! Én ugyan kaptam már ki annyival TT-n, de még akkor se éri meg nekem a macera a tömítés ki/be rakásával versenyenkét olajozás, stb. marhaság.

Elküldve: 2019.07.31. 11:23 Peter46 

  • Peter46 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 13

@Makky: A kerekekre visszatérve , egy adott kerékszettnél pl Mavic Aksium gondolom hogy sokat számít az is hogy milyen kerékagyak vannak benne?? Gondolom hogy Ultegra agyakkal azért máshogy forognak a nehezebb kerekek mint egy sokkal olcsóbb agyakkal

Elküldve: 2019.07.31. 11:15 Peter46 

  • Peter46 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 13

@Makky: Köszi a válaszodat Még egy másik kérdés is felmerült bennem Egyébként érdekes hogy pl egy Merida Scultura 100 ad belépő szintű legolcsóbb Scultura és egy Scultura 300 as Tiagra szettes haladó szintű között mi lehet vajon olyan nagy különbség?

Elküldve: 2019.07.31. 10:56 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 461

Egyébként valóban, a légellenállás a legfontosabb. Az említett ingyenes tuningon túl, ami ugyan már pénzbe kerül, de "jelentős" gyorsulást hozhat (ráadásul nem kötődig a bringához, vagyis "hordozható"), az a megfelelő (sehol se lobogó) ruházat és az aero sisak (ami ugyan elég hülyén néz ki általában, meg drága is). Ezek összeadva sokkal többet számítanak, mint egy gumi+kerék csere Aksiumra! (Még a kormányt is lehet keskenyebbre, de az már macerásabb, meg tudni is kell vele menni.) Egyébként meg könyöklő! :) Vagy vegyél inkább TT gépet, csak azzal hiába lehet gyorsabban menni, garantálom, hogy nem lesz élmény a bicajozás (kivéve tükör aszfalton hátszélben 60-al, de az is csak addig, amíg le nem szakad a póztól a nyakad/derekad). :)

Elküldve: 2019.07.31. 10:42 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 173

Kezdd azzal hogy csökkented a légellenállást. Tedd lentebb a kormányt, húzd összébb a lábaid. Ez ingyen van és rengeteget jelent :) Egy erős láb nélkül viszont hiába minden tuning.

Elküldve: 2019.07.31. 09:47 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 461

@Peter46: Vegyél egy másik bringát! :) Sokkal kisebb lesz a különbség, mint amennyibe kerül. Aksium lehet, hogy jobb, mint a gyári kerék, de amúgy meg egy full alap, kő nehéz edző kerék az is! Szóval nem éri meg arra lecserélni. Annál jobbra meg azért nem éri meg, mert az már többe kerülne, mint a komplett bringa! Persze ott már lenne érezhető különbség is! :) Egy "gyorsabb" gumit föl lehet tenni, egy ultralight butyl, vagy latex belsővel. Az érezhető különbség tud lenni, de számíts rá, hogy azzal várhatóan sokkal több defektet fogsz kapni és sokkal hamarabb el is fog kopni. Ha ez neked megéri a befektetett összeget, akkor hajrá! Nyersz vele egy kis súlyt és mondjuk 10W-ot.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!