Aki már csinált vagy bármiféle tapasztalata előnye hátránya az átalakításnak az kérem írja le!
Aki már csinált vagy bármiféle tapasztalata előnye hátránya az átalakításnak az kérem írja le!
vagy ha csak a látvány miatt érdekes ráhúzod az anyát és a kilógó részt levágod úgy hogy hagysz egy nagyon kicsi részt...
Nem csináltam még, de a fémmegmunkáláshoz talán mondhatom van némi közöm. Szóval:
Először tudni kéne pár infót. Első sorban, hogy milyen vastag tengelyből akarod csinálni?
Ha valami 9-10 milisből, akkro kb. felejtsd el, mert ha normális méretű csavart akarsz bele (legalább egy 8mm-eset tennék bele), akkor nagyon kevés falvastagságod marad. Ha hagysz egy 2 mili falvastagságot, akkor egy 6-os menetet lehet fúrni a végébe, de a 6-os csavar még erősebb fajtából (mindenképp 8.8-as feletti) is vékony szerintem ha ugrabugrálni akarsz.
Ha 12-14 milis tengelyből akarod csinálni, akkor hajrá, semmi akadálya. Le kell vágni olyan hosszúra, hogy amikor rá van húzva a csavar, akkor mindkét oldalt 1-2 milivel rövidebb legyen mint a szükséges (azért hogy a csavar feje a papucson tudjon felfeküdni, ne a tg végén, mert akkor ugye nem tart semmit), fúrni a végébe egy 8-as menetet, bele egy erős M8-as csavart és kézscsók. Nem lesz gyengébb mint sima csavarosan.
Ha van esztergályos ismerős, vagy kapsz egy értelmes árajánlatot, akkor érdemes belevágni hamár mindenképpen tőcsavarost akarsz. Egyébként szerintem sok értelme nincs. Ha sokat kell érte fizetni, akkor hagyd a fenébe. Viszont az edzett acél tg miatt lehet anyázni fog a szesztergályos, mert azt 'valahogy' nem szokta szeretni az esztergakés.
Szóval kb. hátránya sincs, meg előnye se, de raj, meg jobban néz ki.