Tandem hajtás, lánc, hátsó váltó

1-20 (20 hozzászólás)

Elküldve: 2014.10.13. 16:02 KTomi92 

  • KTomi92 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

A tandemünkön megnyúltak a láncok, és a hátsót váltó cseréjén is gondolkodunk. Jelenleg egy 8 sebességes rendszer van, Altus hátsó váltóval és Acera első váltóval. A váltókarok sima ST-EF35 sorozatúak. A szimpla bicikliken 7 és 9 sebességes megoldásokat használtam, ez a 8-as valahogy nagyon nem állt kézre, akarom mondani lábra. Olyan 10000-ig tudnék rászánni a hátsó váltóra (akár használt is lehet). Viszonylag nagy igénybevételnek van kitéve, mert sokat váltogatok, és elő-elő fordul, hogy a hátsó utas terheli (persze próbálunk erre figyelni). Milyet ajánlanátok? Ha veszek egyet, akkor azt be tudom elvileg állítani a 8-as sorhoz, úgy hogy később ezt már egy 9-es átálláskor ne kelljen cserélni? Hosszú vagy rövid kanalas váltók milyen esetben, miért jók? A fordított rugóállásnak mi az előnye?

Tudok olyan láncot venni, ami megfelel 8-as és 9-es sorhoz is? Gyengébb számottevően egy 9-es rendszer?

A hátsó sort ha 8-as, ha 9-es lesz, szeretném majd a lehető legnagyobb átfogásúra cserélni.

A mostani rendszert hiába próbáltam beállítani, nem sikerült. Útközben még gondol és vált egyet- kettőt. A váltót próbáltam beállítani, de nem jött össze. A váltókar okozhat olyan hibát, hogy párszáz méter után még enged valamennyit? A bowdent még nem volt alkalmam átnézni.

Elküldve: 2014.12.04. 10:08 Hori66 

  • Hori66 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Sziasztok! Használtan vettem egy trekkinget. olyan problémám akadt, hogy időnként mintha saját magától váltani akarna a bringa, de végül marad az addig használt fokozatban. (nem állandó a jelenség) Arra gondoltam, hogy talán kopott a lánc, de mérés szerint 12 egész szem az pontosan 30,4 cm. (Valahol olvastam, hogy ez jó érték) Szerintetek mi lehet a hiba? A váltón kellene állítani? (XT váltó, deore váltókar 9s) Segítségeteket előre is köszönöm!

Elküldve: 2014.10.18. 09:25 KTomi92 

  • KTomi92 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@KTomi92: Valamikor megpróbálom átnézni a bowdeneket, csak otthon nem fér el a gép, csak nyáron a tereszon, így kicsit körülményes.

Paralelogramma alakú V fékek (XT/XTR) azonos fékpofával számottevően jobbak, mint egy szimpla shimano? Azon gondolkodom, hogy elöl nem terhelném a jelenlegi villát tárcsákkal. Hátulra esetleg lehetne mechanikusat. Sokat ronthat az adagoláson a 2,5 méter bowden?

Elküldve: 2014.10.15. 23:54 KTomi92 

  • KTomi92 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@meridásgaluska: Egyenlőre olvasgatok egy kicsit. Nekem ugye jobbosról balosra kellene javítani.

Elküldve: 2014.10.15. 21:52 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

@KTomi92: hajtókarba raknak egy perselyt és lehet jobb lesz mint a régi menet. egy jó esztergályos megcsinálja láncból sram középkategória vagy felette elég jó de a shimano láncok ugyanebbe a kategóriába is jó a tapasztalataim alapján a fordított rugóállásnak se előnye se hátránya váltásteljesítményben (nem használtam még ilyet de sokat olvasgattam és nem mondták jobbnak/rosszabbnak) te döntöd el h jó-e a fordított váltás, meg tudod e szokni esetleg még jobban is fogod szeretni a váltó kanálhossza pedig közepes/hosszú legyen, áttételtől függően http://ebike.hu/gyik/mi-a-kulonbseg-a-hatsovaltok-kanalhossza-kozott/ tárcsaféket csak jó teleszkópra raknék, a zoomra nem. iylen terhelésre már olyan telót vennék aminek 15mm-es átmenőtengelye van, bár ehhez új agy és fűzés kell, cserébe sokkal merevebb és tartósabb lesz. plusz a fékhatás is nagyobb lesz, mivel nem veszi el a teleszkóp a rugalmassága miatt a fékerőt

Elküldve: 2014.10.15. 21:12 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@KTomi92: A TestBike Wiki jórészt megadja a választ kérdéseidre. 1 2 3 4

Vegyük sorra: A Sram és Shimano váltói között a különbség alapvetően három betű. Van aki az előbbire esküszik, van aki az utóbbira. Talán a vélemények olvasgatása, illetve a répák száma mond valamit a minőségben mérhető különbségről, de vigyázz: azonos osztályba sorolt alkatrészeket hasonlíts össze.

A különböző osztályok különböző anyagokat, minőséget, kivitelt stb. jelentenek. Alulról felfelé haladva egyre kevesebb a műanyag alkatrész, szigorúbb a minőségi ellenőrzés, gondosabb a tervezés, a kivitel, erősebb, megbízhatóbb a szerkezet stb. Az alsóbb osztályok a tömegigények kielégítését célozzák, a felsők a sportolók és versenyzők igényeit.

Nevezett teleszkópot nem terhelném tárcsafékkel.

Láncot a Connex és a Sunrace drágább alkatrészei között keresgélnék. Előbbiből pl. Connex 800, utóbbiból pl. CN-M89. Egysebességesből Connex Intrax. Olvasgasd a véleményeket is, mert egyedül üdvözítő megoldás nincsen.

Hajtókaron is javítanak menetet, de talán olcsóbb egy újat beszerezni. Természetesen nem a legjobból. Reméljük jelentkezik tapasztalt bicajos ez ügyben.

Elküldve: 2014.10.15. 18:05 KTomi92 

  • KTomi92 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@XCode: Most itt arra gondoltam, hogy mi a különbség a különböző Sram és Shimano láncváltók között. Altus, Alivio, XT, XTR... Mi az előnye a fordított rugó állásnak?

Zoom Gordo 640 első teleszkópom van. Ez lehet, hogy nem kellene terhelni tárcsafékkel?

Láncból milyet ajánlotok? Kellene egy 8 sebességhez való erős lánc, mert ugye dupla terhelést kap. Előre elvileg mehet egy egy 1 sebességes is. Egyébként érdekes módon az első lánc jobban megnyúlt, mint a hátsó.

A hajtókaron javítottatok már menetet? A 3 garnitúra pedálunkat (kell 3 jobbos) 3 hónap alatt teljesen lelaktuk. Jó lenne csak 2 garnitúrával felszerelni, gondolkozom egy oldalas SPD használatán is, de mondjuk ezt egyedül kellene begyakorolni.

Köszönöm a segítségeteket, egyedül könnyen mellényúlnék! Töltöttem per pár képet a profilomhoz a tandemről.

Elküldve: 2014.10.14. 18:54 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

@KTomi92: a tárcsaféknek nem feltétlenül nagyobb a fékereje alaphelyzetben, de lejtőn hosszabb fékezgetések után, esőben, sárban jobban teljesít, erősebbnek hat az első villát azért megterheli a féloldalas erőhatás miatt de annyira nem vészes, bár egy tandemen 2* több súly alatt már necces. ellőre mindenképpen egy nagyon erős tárcsaféket tennék (újabb shimano deore,xt vagy egy zee is) vagy egy jó v féket (shimano xt/xtr)

Elküldve: 2014.10.14. 18:50 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=201132 pl ez jó ha nem zavar a fordított rugóállás, azaz h a fel lesz le a le meg a felváltás ha eddig normál rugóállású volt a váltód

Elküldve: 2014.10.14. 18:48 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

de persze lehet rövid vagy közepes kanalas is

Elküldve: 2014.10.14. 18:47 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

@KTomi92: egy xt váltó biztos sokáig kiszolgálna. hosszú kanalas verzióban

Elküldve: 2014.10.14. 17:57 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@KTomi92: Túlságosan általánosnak érzem a kérdést, ezért nem tudok válaszolni. Agyváltó és láncváltó közötti különbségre gondolsz, esetleg a Sram, Shimano stb. láncváltóira, illetve a különbségre ezek között?

Elküldve: 2014.10.14. 17:08 KTomi92 

  • KTomi92 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@XCode: Koszi, atnezem. A kulonbozo valtok kozott mi a lenyegi kulonbseg?

Elküldve: 2014.10.14. 13:39 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@KTomi92: Míg minden részletre kiterjedő válaszok érkeznek, nem árthat az alapvető dolgokkal megismerkedni. Általánosságban a legtöbb kérdésedre választ kaphatsz szakkönyvből is.

Tandem esetén az igazán jó megoldások nem olcsók. Valószínűleg meg kell majd alkudnod.

Elküldve: 2014.10.14. 13:20 KTomi92 

  • KTomi92 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

A tárcsafék mennyire veszi igénybe az első villát? Hátul 2 db V fék van. Egy tárcsával jobban járnék szerintetek? A fékhatás hátul eddig nagyjából megfelelt, de van amikor hosszú leejtőn füstöl a fékpofa. Most a hátsó utas használhatja az egyik féket, de nehéz összehangolva használni. Van értelme egy esetleges közösítésnek?

Kerékügyileg mit ajánlanátok? Olyan 40 max 60000 forintot tudunk rászánni, de inkább max 50-et szereléssel. Előre olyan agyat szeretnénk mindenképpen, ami alkalmas 6 csavaros tárcsafékkel való használatra, hátra nem annyira lényeges, de a későbbiekben még jól jöhet.

Ipari csapágyas vagy kónuszosat érdemes venni ilyen extrém terhelésre? Főleg hátulra kellene valami brutális.

Felninek valami szegecselt dupla falú kellene, 36 küllős. Jelenleg Schwalbe Marathon 40-559 van. A későbbiekben biztos nem lesz keskenyebb, de ez viszont nagyon bejött. 40-50 szélés gumik fordulhatnak elő.

Milyen fűzést érdemes alkalmazni (alkalmaztatni)? Milyen küllőt ajánlotok? (Az sem árt ha az alkatrészek, piros és fekete színben pompáznak, de ez semmiképpen nincs előrébb a műszaki szempontoknál.)

Elküldve: 2014.10.13. 23:10 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@KTomi92: A váltók jellemzői között a gyártó közli a szükséges adatokat (legnagyobb/legkisebb lánckerék, legnagyobb első fogkülönbség, teljes láncfelszedő-képesség). A TestBike Wikin megnézheted, mi a módja a számításnak. A hátsó váltó véleményeknél is megnézheted a tulajdonságok lapon, hogy mit tud a szerkezet.

Kell-e új bejegyzést kezdeni keréknek féknek - sajnos nem tudom. Az eredeti kérdés is eléggé összetett. Következésképpen aligha gond, ha itt folytatod.

Elküldve: 2014.10.13. 22:44 KTomi92 

  • KTomi92 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@XCode: Köszönöm a segítséget! A láncos dolgon még gondolkodom. Váltóból gondolom hosszúkanalas kell, ha elöl hátul cserélném a fogaskereket. Elöl 48-3x-28-ra hátul 11-34-re.

Bowdeneket már elkezdtem beszerezni, de nem egyszerű és nem is olcsó feladat.

Egyéb kérdéseknek itt illik nyitni új témát (kerék, fék), vagy itt is lehet folytatni?

Elküldve: 2014.10.13. 21:44 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Váltó ügyben részleges válasz itt

Elküldve: 2014.10.13. 21:39 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Lánc kérdésében részleges válasz itt

Elküldve: 2014.10.13. 21:24 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

A bizonytalan váltás oka számos lehet. Ne ess neki egyből a váltónak, nézd át a bowdent és a bowdenházat is, hisz mivel jóval hosszabb, ugyanakkora arányú nyúlás, ami egy normál hosszúságú bowdeneknél nem gond, itt már okozhat problémát, szóval ha elmúlt egy éves, én mindenképpen ezekkel kezdeném, sőt, ha nem valami extra minőségű van rajta, gondolkodás nélkül cserélném újra (mondjuk nem tudom mennyivel drágább egy ilyen bowden). Amit az utolsó bekezdésben írtál, az az elhasználódott bowdenre utal nekem. De majd az okosak megmondják. Meg amire nem adtam választ (mert nem tudok rá), arra is :)

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!