Betét nélküli kerékpáros nadrág

51-88 (88 hozzászólás)

Elküldve: 2021.08.15. 19:52 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 924

Közben én is megültem cimborám 29-esét, a héten két alkalommal. Először rohadt kényelmes volt (kb 45perces futáspróba volt csupán), a második alkalommal pedig ugyanolyan kényelmetlen mint bármikor máskor a sajátom, ekkor már két órára vittem el. Aztán ma tekertem egyet a sajátomon, hát a második óra végére már csak fészkelődtem, alig vártam hogy hazaérjek. Fene se érti ezt már

Elküldve: 2021.08.14. 18:42 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@azaki71: Ma 6:35 percet kerékpároztam és az új beállításokkal lényegesen később jelentkeztek a komfort problémák, kb 4:00 - 4:30 közötti (óra) tekerés után kezdte feladnia csuklóm és az alakrom, végül a tenyerem és már nem volt jó fogni a kormányt. A fenekem alatt a problémák 5óra tekerés után kezdtek jelentkezni. Az út 40% aszfalt és 60% föld, eredi és mezös útszakasz volt. Volt egy 20perce megállásom egy büfénél és egy kényszerű megállásom is amikor a poros, lejtős föld úton megcsúsztam és kissé összetörtem magamat. (sisak most is életet mentett) Összességében sokkal jobb a kerékpárom komfortja az új beállításokkal, de lehet lassan csere éretté válik, mert a 15éves Magellán vázam kisebb terhelés alatt is már végig pattog, recseg, ropog az útjaim során.

Elküldve: 2021.08.08. 14:56 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

Mai 3_órás utam első egy órája, aszfaltos út volt, ezen az aszfaltos szakaszon úgy mentem, hogy a stucni, fék, markolat, nyeregcső, ülés csavarjai csak annyira voltak meghúzva, hogy éppen tartsanak, de erőteljesebb behatásra állíthassak rajtuk. Így gurulás közben is tudtam valamennyire módosítani a beállításokat. Az aszfaltos út végére módosultak a korábbi beállítások és az erdei szakasz megkezdése előtt fixre húztam a rögzítő csavarokat. A két órás erdei szakaszon komfortosabbnak éreztem a kerékpárt, a fenekemen valahogy egyenletesebben eloszlott terhelés. Természetesen az út végére az izomzatom megérezte a megváltozott beállítást, de azt gondolom ez természetes. Azt nem mondom, hogy tökéletes a komfort, de végre pozitív irányba változott. (lehet, át kellene írni a fórum téma címet "Bike Fit"-re)

Elküldve: 2021.08.08. 10:19 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@Mazsola70: Szia, köszönjük a tippet! Hát igen, Balázs túraútjain meg kel tudni ülni a kerékpárt.

Elküldve: 2021.08.08. 09:28 Mazsola70 

  • Mazsola70 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 6

Helló mindenki! Napok óta olvasom a különböző problémákat különböző riderektől! Hasonló cipőben jártam én is,illetve ültem szar nyergeken! Vettem szépeket drágán és kevésbé szépeket olcsón! És akkor jött Velekei Balázs videó remeke ahol a BROOKS Team professionalt mutatta be! Na gondoltam megveszem magamnak én is! Hát az első 150 km csalódásszagú volt! Azon gondolkodtam eladom a fenébe biciklivel együtt! Nem tettem meg hanem tekertem tovább és lássatok csodát minél többet mentem annál kényelmesebb lett! Ott tartunk én és a NYERGEM,hogy évente letekerem a Balaton kört mindenféle baj nélkül már ami a hátsómat illeti! Évi 7-8 ezer km magy a lábamba és a nyeregbe is és semmi seggfájás,zacskózsibbadás,kézcsibbadás,stb! Mindenkinek jószívvel ajánlom,hogy ne sajnálja rá a pénzt,vegyen magának egyet és soha többé fájós hátsófertáj!

Elküldve: 2021.08.07. 21:38 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 924

Na igen. Most nálam van egy haveri 29-es monti szervízelésre (az enyém 27.5). Jövő héten szerintem ha rendbe raktam, megülöm egy szokásos edzőkör erejéig. Más geometria, más méretek (pl. kormány centikkel magasabban, magas a váz is), kíváncsi vagyok hogy viseli a hátsó felem.

Elküldve: 2021.08.07. 21:13 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@XCode: A jelenleg is használt kerékpáromat még 2006-ban építettem, sok km vagyunk túl, volt idő összeszokni. Ennyi év alatt, biztos, hogy az izomzatom, ízületeim, kerékpározási szokásaim mind változtak, már csak azért is mert én is öregszem. A beállításokkal az idén sokat kísérleteztem, de valahogy nem veszek észre változást, mert mindig ugyanazokon a területeken, ugyanazok a fájdalmak jelentkeznek. A szezon második felében ez a " diszkomfort" azért szokott "bosszantani" mert a kondícióm már megvan a hosszabb utakhoz, csak épp nem birok megülni a kerékpáron.

Elküldve: 2021.08.07. 21:03 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@rcs2003: Nem vetted el a kedvemet és örülök, hogy leírtad a saját tapasztalataidat. Nem árt ezt a témát is kibeszélni.

Elküldve: 2021.08.07. 19:31 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 924

UI.: namost ezzel nem a kedvet akartam elvenni bármitől, csak jeleztem hogy többen is vagyunk a "seggfájósok klubjában" :)

Elküldve: 2021.08.07. 19:30 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 924

Hat éve kerékpározom komolyabban, azóta nem sikerült sem olyan nyerget, sem olyan beállítást találnom amivel kényelmes lenne 2 órán túl egy kerékpározás. A legrosszabb esetben már 15-20 perc után jelentkezik némi nyomás seggtájékon, máskor meg tök jól elvagyok 2 órán át is. Nem mindegy az intenzitás, ennek függvényében alakul az irritáció jellege és mértéke egyaránt, teljesen mindegy hogy áll a nyereg. Előrébb, hátrébb, fentebb emelve, lentebb döntve, a seggemnek sehogy sem tetszik. Hol előre csúszom folyamatosan, hol a puha részt nyomja, van hogy az ülőgumóimat nyomja nagyon kényelmetlenül, már-már fájdalmasan, de máskor meg teljesen panaszmentes vagyok, még másabb alkalmakon a kezeim zsibbadnak, stb stb. Megoldhatatlan probléma, felismerhetetlen mintázattal. Emiatt elképzehetetlen lenne számomra pl. egy egynapos Balaton kerülés, hiába van meg a jó alapedzettségem hozzá. Idén beterveztem tavasszal hogy havonta megyek egy-egy 100km-es kört állóképességfejlesztés célzattal. Asszem háromszor jött össze, utána sajnos leszoktam róla, a seggem miatt...

Elküldve: 2021.08.07. 19:11 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@azaki71: Talán nincs jól hozzád igazítva kerékpárod. Gondot jelenthet a túl nagy vagy túl kicsi váz, a nem megfelelően beállított kormány és nyereg stb.

Két órát nyeregben szittya ülepem minden panasz nélkül kibír, csuklóm sem különben. Nem úgy, ha nagy ritkán idegen gépre ülök. Nem oly régen Agárdról lovagoltam Pákozdra, kölcsön vasparipán. Az út oda-vissza nem volt több 30 kilométernél, de már odafelé szenvedtem a számomra nem megfelelő vázméret, s az elfuserált kormány- és nyeregbeállítás miatt.

Elküldve: 2021.08.07. 14:14 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

Még pár gondolat jutott az eszembe: - Kb 2óra kerékpározás után már „fészkelődöm” és gyakran kiállok a nyeregből. Lassú kerékpáros vagyok (erdei útjaim során 14 -16km/h átlagokkal) ezért a nagyobb távok megtételéhez, amikor 4-5 órákat tekerek, azok több rövid megállásai is „szétszedik” az alttájékomat és ha nagyon rázós az út, akkor a csuklómat, alkaromat is. - Az is lehet, hogy már más méretű, geometriájú kerékpárral kellene tekernem, passz, ahogy több nyergem, úgy több kerékpárom sincs és kerékpáros barátaim sem, hogy kipróbáljak ezt azt. - Az is lehet, hogy Pedelec-re kellene váltani, mert a rásegítés miatt azzal gyorsában tudnám megtenni ugyanazokat a távokat. (de ez csak egy kosza gondolat) Igaz, az izomzat egy idő után alkalmazkodna és megszokná, hogy van rásegítés, szóval lehet, hogy a kondíciónak adna egy pofont. - És bár a korom nem látszik, de fiatalabb nem leszek, sem gyorsabb, de imádok kint lenni a természetben, az erdőkben és kerékpárral jóval nagyobb erdőrészeket tudok felfedezni, mint gyalog.

Elküldve: 2021.08.02. 15:36 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

Pár apróságtól és egy két alkatrésztől eltekintve mindent ami kerékpáromhoz kell, vagy ami ruházat, 90%-ban Januárban és külföldről rendelek. Külföldi oldalakon mindig lehet találni egy, egy jó vételt, ami sokkal kedvezőbb mint a hazai árak. Persze hazai "jó" árakat is lehet találni, csak eddig az a tapasztalatom, hogy azok többsége átverés, mert az a "jó" árban lévő termék pont akkor nincs készleten.

Elküldve: 2021.08.02. 09:33 zalcsi 

  • zalcsi avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 14

@Tom77: offtopic, én nem veszem észre, hogy magyarországon szarabb gépekkel kerékpároznának mint pl. Csehországban. Sőt, míg a cseheknél célirányosabb, takarékosabb a kerékpárvásárlás nálunk, főleg a fővárosban mindenféle összteleszkópos csili-vili kerékpárral bolyonganak az emberek céltalanul. Itt már mindenkinek van 29-ese és tárcsafékje szerintem a nagy részüknek teljesen feleslegesen.Ez is megérne egy külön topicot, hogy ki milyen megfontolásból vesz kerékpárt.

Elküldve: 2021.07.31. 18:04 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

Vagy el kell jutni egy ilyen laborba, ahol kis és megmérnek mindent: https://www.youtube.com/watch?v=IhcTPhERGiI

Elküldve: 2021.07.31. 17:15 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 157

Hát ha kizárólag a súlyra megyünk, akkor én is írhatom ma már, hogy csak mióta bringázom vagyok 83-85kg, előtte sokkal több voltam. Leszerelésemkor ami (1997-ben) volt 96kg voltam de amióta bringázom, egy-egy többnapos bringatúrát követően voltam már 82kg is.. Az abszlolult negatív rekord súlyom 2017-ben volt, de sajnos ezt a fél évet nem számolhatom a bringás élményekhez, mivel a műtét után 8 hónapot szándékosan ki kellett hagynom, a teljes és sikeres felgyógyulás miatt, ez a súly 78kg volt, azóta sem voltam 80kg alatt, na most van aki meg fölötte nem volt még, szóval kinek, hogy..

Elküldve: 2021.07.31. 16:29 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@azaki71: Annyival kiegészítem, hogy én könnyű vagyok, 67kg már vagy 25éve. A betétesnadrág alá én sem veszek semmit.

Elküldve: 2021.07.31. 16:00 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

Nem akartam túlságosan részletezni, de egész pontosan a bal zacsi alatt közvetlenül a "gátrész comb felőli részén" szokott feltörni, égni fájni, ill rosszabb nyergeknél a zacsi felé vezető bőr rész hólyagosodni. Soha nem volt olyan nyergem ami 2órás kerékpározás felett ne lett volna kényelmetlen, olyankor már sűrűn kiállok, fészkelődőm rajta. Ahogy korábban írtam, nem tehetem meg, hogy összevásároljak mindenféle nyerget és nadrágot. Most egy WTB Volt nyergem van. Ma az erdőben tettem egy próbát (nem lát senki alapon), és ki fordított betétes nadrággal tekertem 30percen át és jobbnak éreztem. De előtte már tekertem 1.5órát, ami idő alatt már megnyomott az említett területen, így az összehasonlítás nem volt tökéletes.

Elküldve: 2021.07.31. 15:43 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 157

Covid>bringás ezen szakadtam de tény, hogy ez a járvány létrehozott egy teljesen új piacot a már eleve létezőn belül, ezek valóban azok az emberek akik eddig, hogy is mondjam finoman, nem igazán bringáztak.. A másik én nem akarok utálni senkit sem, de ezek az emberek tényleg nulladarabot nem értenek az egészből, és ők valóban mindent is és annyiért vesznek meg, amennyiéret eléjük rakják.. Megint más, én hét bringás szezon alatt nem mentem, 30-35 ezret, kevesebb mint 22 ezernél járok hét év alatt és két bringával, pedig már rohadt sok helyre elmentem, de eddig én azt hittem, hogy aki olyan szinten bringázik mint te, ott mindent állnak a szponzorok ruha, bringa stb.. Én csak egy mezitlábas hobbi bringás vagyok, akinek anno rohadtul megtetszett ez a közeg, mert nagyot fejlődött a bringás világ az én gyermekkorom óta és gondoltam újra gyerek leszek, mert ezek a bicók szépek és ma már gyorsak is, mi tagadás állat jó velük bárhová is menni.. De a járvány előtt akkor sem ez volt, tényleg nem! Mindenki adott és vett a piacon, békesség volt és szinte mindenki örült, és még az is mindegy volt, hogy eladott vagy vett. Én megnéztem a Sramnak nemrég az adózási utáni nyereségéről szóló nyilvános kimutatását, mert hát én ugye sram párti vagyok, nekem minden az már lassan ez az amerikai cég, hogyne mondjam nem éhezik ám egy picit sem, és elképesztően nagy név a piacon, a saját árai alapján nem ők drágultak fel, ott azt látom, hogy amikor az alkatrész az országba ér, onnan kezdődik minden ami nekünk rossz lesz! A Sram ha nem rendelsz le tőlük x árért x darabot, akkor nem fog neked olyan kedvezményt feldobni, ahol neked darabonként már szinte alig kell majd valamit itthon rátenni, hogy az egész herce-hurca megérje.. Aztán ott van is amin eddig agyaltam, persze lehet marhaság ez is, de ha mindenütt venégmunkások dolgoznak, akkor a covid nyilván az érthető okok szerint a gyártásba is betett, szóval a sor folytatódhatna még sokáig, de nem azért keresem az okokat, mert ráérek, hanem mert érint és szeretném elkerülni amkt lehet, de most már ott tartok, hogy saját magamat szabályozom le, heti szinten, hogy mennyit mehetek a kopóalkatrészeim miatt, mert nem akarok állandóan erre költeni.. Na jó akarok mert szeretek bringázni, de akkor sem ennyit.. Itthon egy mezei bringaüzlet, nem tud eladni egy hónap alatt harminc Sram váltót, én valszeg tegnap nyilván ezért fizettem ennyit..

A másik: valahol a ruházatot, cipőt ilyesmit azt még érteném is, nem off az előbbi írás, de való igaz nem kellene nekem sem spiukban rohangálnom belföldön mert nem versenyzek és nincsenek szponzoraim, na meg kapni olcsóbb spd-t is, de mondjuk nehogy már sramról alivióra váltsak vagy sunracére, mert akkor inkább berakom mindkét gépem a zúzdába, hiszem annyit meg már mentem ezekkel, hogy nem játékból ragaszkodom ehhez a márkához! Amúgy egy internetes lapban olvastam már nem is tudom hol, hogy 25-35%-os kedvezménnyel vásárol a sramnál az, aki náluk dolgozik, úgyhogy lehet hamarosan céget váltok, :-) hisz már így is hozzájuk hordom évek óta a fizetésem.. Na mindegy, én most azt fogom tenni, hogy mindenből veszek + egyet ami a bringáimon van(nak) és fontos kopóalkatrész, aztán jövőre beka..tja az összes nagyokos.. Ki fogják nyírni ennek a sportnak a lelkét teljesen és akkor majd megint az egész ország, húszezer forintos rémségekkel fog szaladgálni, de az meg nem volna jó, véleményem szerint így is túl kevés a szép masina az utakon, inkább azokból kéne több és jobb, mert a gyagyi nemcsak csúnya, hanem sokszor balesetveszélyes is, és marha szar állapotban van a hazai bringaállomány jelenleg úgy, hogy közben európai összehasonlításban lakosságarányos tekintetben az ötödik legnagyobb bringás nemzet vagyunk. Ehhez képest akármerre járok az országban, alig látok komoly masinákat, kevés van belőllük már így is, ha ezeknek a bringáknak a tartása és az éves használata mégtovább drágul, akkor pedig lassan csak az útszéli vackok lesznek megint, ami nem lenne jó, úgyhogy remélem nem visszafelé változik majd a trend..

Elküldve: 2021.07.31. 15:02 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 797

@Tom77: Ár: Szerintem nyissál nyugodtan külön topikot, mert megéri a téma! Nagyon durván elszálltak az árak! Ennek csak egyik része a covid. Most nem az itthoni kereskedőkre gondolok, hanem a világban általánosan. Hogy ki mennyit keres, az senkit nem érdekel, ha így is eladnak mindent simán. Nyilván nem a hazai átlag fizetéshez vannak ezek igazítva. De amikor mostanában már 300 Euro egy "csúcs" rövidnadrág és 400 Euro körül mennek a "csúcs" cipők, szemüvegek, sisakok, bringáknál se számít már ritkának a 10000 Euro-s ár! Szóval ne már! Egy vicc kategória! És akkor arról még nem szóltam, hogy a Shimano már most pl. sok alkatrészre 600 nap (igen: HATSZÁZ) szállítási határidőre vállal teljesítést. Ez a covid miatti malajziai gyár bezárása miatt. Szóval ez is csak felfele hajtja sajnos az árakat. Ráadásul megjelent sok "covid bringás" is a piacon, akik megvettek mindent. Szerintem ezek egy része majd megjelenik a használt piacon. De én arra számítok, hogy legalább még 2-3 év míg "rendeződnek" a viszonyok. Ha addig nem jön újabb kataklizma. :) (Azt, hogy nálam mennyi alkatrész kopik, azt inkább le se írom. Csak lánc, fogsor, lánctányér, gumik, fékek. 30-35000km/év futással. Úgy, hogy télen is megyek a legnagyobb dzsuvában is. Inkább ne add össze!) Amúgy meg már 2 hónapja várok egy fogaskoszorúra külföldről, mert nekem PONT az a kiosztás kell és lényegében beszerezhetetlen. Gondolom most gyártják. :)

Elküldve: 2021.07.31. 14:13 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 157

@Tom77: Elcseszettül elegem van a hazai kerékpár üzletek áraiból, és csak azért nem nyitok erről külön rovatot, mert mire megcsinálom, olyan vérnyomásom lesz, hogy addigra már bringázni sem kell majd nagyon.. De azért ha nem off, ide írja már meg néhány ember, hogy ki hogy járt mostanában, mert azt nem hiszem el, hogy csak én járok így mindenhol, de most mit csináljak, nem fogok gagyival menni csak azért, hogy az árcédula kevesebbet mutasson. Régebben mindennek volt egy viszonylag korrekt ára, és láss csodát a kereskedő és a forgalmazó akkor sem döglött éhen, tudott minden egyes terméken keresni annyit, hogy legközelebb is felvette a telefont, ha hívtad, hogy figyelj kéne ez meg az.. Most meg mindenki finnyáskodik, meg a hátát vakarja, már bocsi de hogy van ez, mi tehetünk talán arról, hogy van masina és mennénk is vele? Ha manapság ennyibe kerül korrekt alkatrészekkel bringázni, akkor a többi egyéni sportnak vajon milyen ma a covidos tarifája?

Elküldve: 2021.07.31. 14:04 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 157

Kár, hogy az árakról senki nem írt tt iegy szót sem, pedig engem azok a bőrproblémámnál sokkal jobban idegesítenek vagy szerintetek legyen erről is külön rovat, mert a helyzet lassan több mint idegesítő.. Rohadt szemét hozzáállás az, hogy covid van és holnaptól fizess ennyit meg annyit, meg ilyenek.. Engem ezek bakker hazavágnak teljesen! Három éve amikor a fehéret megépítettem, egy Sram X7->es hátra emlékszem 17 ezer volt, ma huszonöt és nincs is, fél évet rimánkodtam érte, három magyaroroszági monopol helyzetben lévő üzletnek, mire a negyedik elhozta fél év késéssel és közel nyolcezerrel drágábbért! Ne már.. Vettem két spiukot idén, egyet a feketére egyet a fehér masinára, halál alap spd cipők amúgy, de csak azért mert damilos volt hatvanöt volt a kettő, de ez még semi, a feketére nemrég vettem vadi újba egy X LR nyerget, az is harminc ezer volt, ha összeadom csak az idei költéseimet, még az ezévi szezon fele hátra van és majd 150 ezernél járokok, két új külső szettben, plusz sram koszorú és lánc na persze, hogy ezek is mind másfélszer drágábban mint a járvány előtt, bocs de nekem a fizumon nem emeltek csak azért mert járvány van..

Elküldve: 2021.07.31. 13:47 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 797

@Tom77: Oké, azt inkább nem írom le, hogy én hány kg vagyok. :) Ez sokat számít valóban! Illetve az is sokat számít nagyon, hogy nekem a kormány is nagyon lent van, ami miatt nyilván a hátsó felemre még kevesebb súly nehezedik. Plusz "rendesen nyomom is neki", ami még tovább csökkenti a hátsó felemre eső nyomást. Így összességében valószínűleg tényleg töredékét kell csak elviselnie, mint neked. Azt tudom, hogy egyszer mentem családdal bringatúrára, de megfogadtam, hogy soha többet. Na ott minden bajom volt. Pusztán az alacsony tempó (nagyobb terhelés a hátsónak) és a másik nadrág elég volt ahhoz, hogy minden bajom legyen a nap végére tőle.

Nyeregből azért nekem vannak olcsó és jó nyergeim is! Használtan 5-10e között vettem már sok jó nyerget is! Szóval nem kell azért horror összegeket rászánni. Próbához meg esetleg haveroktól kell kölcsönkérni. Illetve, ha használtan veszel próbának és nem jó, azt jó eséllyel bukta nélkül el is tudod adni. A verseny nyergem is csak azért horror drága, mert könnyű! Semmivel se kényelmesebb, mint a töredékébe kerülő belépő modell.

A rendes (lycra) betétes kerékpáros nadrágok úgy vannak tervezve, hogy alsónadrág nélkül kell használni őket. Ettől függetlenül én általában azzal használom őket (szintén spéci lycra+vékony betétes alsó). De nagy melegben, vagy 6ó fölötti tekerésnél, vagy versenyen anélkül megyek én is. Annak, hogy amúgy mégis használok ilyet, két oka van: 1. higiénia (így ritkábban kell mostni a bicós gatyát), 2. általában hajnalban megyek, amikor hűvös van, és olyankor jól jön a plusz réteg ott (alul meg lábszár).

A vazelint pre-ride használatra gondoltam. Mivel a ezt a bőr nem tudja beszívni (lényegében kőolaj származék, tehát bőrápolásra nem jó!), ezért nagyon sok órát ott marad és teszi a síkosító dolgát, mert az izzadság se "mossa le". Post-ride-ra jók, amit írtatok. Illetve még egyet tudok ajánlani post-ride-ra: Neogranormon. Szintén elég olcsó és bármelyik gyógyszertárban kapható.

Elküldve: 2021.07.31. 09:39 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

Bizonyos értelemben megnyugtatnak az enyémhez hasonló vélemények. Nem várhatunk csodát semmilyen nyeregtől, nadrágtól – ez bizonyos. Tavaly cseréltem nyerget (nem pálinkára!), és most már látszik, meglehetősen jó vásárt csináltam. Adott esetben akár napi tíz órát is kibírok nyeregben, és másnap folytatni is tudom az utat. Nem megfelelő ülőkével, illetve edzetlen üleppel nyilván négy–hat óra is elég lenne.

A megfelelő viselet, nevezetesen az alsógatya stb. kiválasztása is fontos. Úgy vélem, kell valami, ami felitatja az izzadságot. Azt még nem sikerült kikísérleteznem, milyen szabású gatya a legjobb: rövidebb vagy hosszabb szárú bokszer, vagy a szár nélküli alsó. Az viszont bizonyos, testhez állónak kell lennie, különben elkerülhetetlenül gyűrődik és dörzsöl. Van kerékpáros nadrágom, rövid és hosszú szárú is, de alsó nélkül, hosszabb úton, nem szívesen viselném őket.

A körömvirág kenőcsöt magam is használom, többnyire utólagos gyógykezelésre. Nagyon jók, vagy talán még jobbak az árnika kivonatot tartalmazó folyadékok, kocsonyák és kencék. Sajnos áruk is ennek megfelelő. Jó hatással vannak minden fáradt, túlterhelt testrészünkre.

Fertőtlenítés dolgában pedig a bórsavas vazelin a legjobb. Színtelen, szagtalan, s erőteljesen gátolja a baktériumok működését. Lehet kapni por alakú bórsavat is. Cipőbe, zokniba – ahogy Shrek mondaná – elsőrangú. Ha az ember fia ezt használja, soha nem lesz sajtszagú a lába, lábbelije. Ki nem hiszi, járjon utána!

Elküldve: 2021.07.31. 08:43 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 157

30-40 ezres nyergeket legalább hármat négyet nem mindenki tud vagy jó lesz vagy nem alapon kipróbálni, sajnos a legtöbb tíz-húszezer forintos, sokszor még az elvárható normát sem hozza.. A másik dolog, az bizony az a tény, hogy itt a legtöbb bringás kevés kivétellel nem 55-65kg hanem annál jóval több, innentől kezdve meg a súrlódás és a nyeregre nehezedő súly egyenesen lesz arányos a kibírhatatlan fájdalom utóérzetével és ez bizony még attól is rohadtul független, hogy éppen min ülsz.. Írták ugyan, hogy aki montizik annak jóval nagyobb a mozgástere abból adódóan, hogy máshogyan üllünk egy mtb-n akár milyen meszire is megyünk vele.. Ennek ellenére én a magam 85kg>jával és a majdnem plusz tíz kg-os hátizsákommal azt mondom, hogy inkább le sem írom, hogy néz ki a combom felső részének a belső fele és akkor még nem mennék a részletekbe. Van körömvirág kenőcs, kérésre elküldöm a képet bárkinek, a lényeg ne a folyóst vedd, ami tele van vivőanyaggal emiatt nem tud megfelelően beszívódni és nem csillapít semmit, nem is kenhető, van egy másik fajta, ami szépen ott is marad míg fel nem szívódik mután rákened a sérült bőrfelületedre, az nemcsak hidratál, hanem az égtelen viszkető érzést is megszűnteti, plusz a bőr adott területen fellépő kiszáradását is szépen regenerálja.. (Herbária Bano 250ml 2000>forint, szóval nem isdrága) Szerintem nagyon fontos, a saját nyergeimből kiindulva az is, hogy oldala is legyen egy nyeregnek ne csak ülőfelülete, mert egy erős kialakítású oldafallal rendelkező nyereg, a comb felső részét finoman eltolja pont annyira, hogy lazábban tudjon mozogni tekerésnél a combnak a felső része. A másik a cipő mert az sem mindegy, hogy ott milyen a cipő és a pedál kapcsolata, ha ugyanis az elég stabil ahhoz, hogy tekerés közben rendben legyél alul, akkor már csak arra kell figyelj, hogy rendesen ülj a lovon, amit variálhatsz ugyan a különböző nadrágokkal, de ezt írták többen, hogy ott mi az amire szintén figyelni kell.. Én nem használok tekerésnél már jó ideje semmilyen alsót, mert ahogy itt is írták, felgyűri az alsóndrágot kb öt km-után a súrlódás és onnantól csak plusz akadály lesz ez a ruhadarb a tekerésnél, bélelt gatyóm meg nincsen, illetve semmilyen ehhez hasonló cuccom, egyszerűen van rövidgatyám persze abból vagy harminc, ezeket variálom a különböző kirándulásoknál, és ezek között van kettő három olyan, ami már bevált, na ezekkel olyan tekerni mint az álom.. Az izzadással nem foglalkozom és ha nagyon fáj tekerni megállok, általában egy ebédnyi idő, plusz húsz-harmic perc és némi körömvirágos bekenés illetve minimum egy hideg sör segít (nekem) abban, hogy akármilyen messze is menjek, tudjak tovább haladni anélkül, hogy a bőrirritáció miatt keletkezett fájdalomtól visítanák.. Fejben már elfogadtam, hogy sajnos annak amit bringázásnak hívnak ez az egyik mellékhatása, hosszabb távon ez is nagyon sokat dob az ember pszichojának a tűrőképességén, véleményem szerint ez a probléma soha nem szűnik majd meg, ahhoz végleg le kéne tennem a bringát, de a bőrfelületem szerintem ott ahol sérült, még hosszú évekig csak gyógyulna, hiába nem bringáznák.. Persze ha valaki mégis tudná a tutit azért írja meg, de csak akkor ha minimum 4-5 ezret megy egy szezonban, és több sokkal mint 85kg, mert én is elképzeltem már nem egyszer a túráim előtt, hogy milyen lenne, ha csak az egyik bringás kirándulásom a sok közül kábé 50km megtétele után is fájdalmommentes volna..

Amúgy nekem speciel volt egy kétoldali sérvműtétem is, ami szintén összefügött a bringázással, hat-hét bringás szezon után nekem már a bőrirritáció és ami ebből fakad, az csak 1 kis aparócska mellékhatás, azokhoz képest amiket eddig sikerült bringásan elvisleni, és akkor még 1 szót nem szóltam a jelenlegi csodálatos alkatrészárakról, ami hosszzútávon szintén elég demoralizáláó számora! Nem keresek rosszul, mégis harminc-ötven ezerbe van évek óta nekem a két bringa, és ezt az összeget három-öthavonta rendszeresen sikerül megismételni, mindent összegezve igazán örülök, hogy összesen csak kettő van..

Elküldve: 2021.07.31. 06:23 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 797

Ez nagyon egyéni anatómia kérdése. Alapvetően a zacsit nem kéne, hogy nyomja. Azt félre kell tenni "jó helyre" (néha nekem is igazítani kell rajta még menet közben is), amit a nadrágnak meg is kéne ott tartani többé-kevésbé. A gát és prosztata területét viszont érheti nagyobb nyomás, ha nem jó neked a nyereg formája. Ez nem jó. Ennek tipikus tünete, ha zsibbad egy idő után. Az nem jó, mert annak az az oka, hogy a vérkeringés ott leáll, ami baj! Most már nagyon sokféle nyereg van. Nem tudok jobbat én se, mint hogy próbálkozni kell. De, ha fáj az nem jó! Én lényegében bármennyit tudok nyeregben ülni. Többet, mint fotelban. :) Heti 30-35 órát megyek országúton és a "nyomással", kidörzsöléssel nincsen problémám. Egyben se jelent problémát 12-14 órát lenyomni és másnap se gond fölülni. DE itt már egyéb problémák jelenhetnek meg... a bőr nyilván erősödik azon a területen, de az izzadtság, baktériumok, stb. egyéb csúnya gyulladásokat tudnak előidézni azon a területen. Ezzel szerintem minden valóban sokat tekerő bringás találkozik előbb, vagy utóbb. Csak nem beszélünk róla. A kidörzsölés ellen pedig a legolcsóbb és leghatékonyabb eszköz a sima gyógyszertári vazelin! Illetve vannak spéci krémek is erre a területre. 20x annyiba kerülnek, de azok is elég jók. Sőt jobbak, de persze nem annyival. Ha spórolni akarsz és nem tekersz tényleg horror sokat, akkor a vazelint próbáld ki először erre. Nálam egyébként kidörzsölés normál időjárásban még 7-8 óra tekerés után se jelentkezik. Persze ehhez azért megfelelő nadrág is kell! (Nem mindig a drága a jó! Volt már drága és rossz nadrágom sok, meg olcsó és jó is.) Nálam a kidörzsöléshez az kell, hogy meleg legyen nagyon (30 fok fölött) és akkor is 5-6 óra fölötti idő kell hozzá. Akkor ugyanis már izzadok és a sókristályok rendesen segítik a kidörzsölést. (Persze, ha valaki izzadós, akkor nyilván ez előbb és hűvösebb időben is jelentkezik.) Én 25 fokban, ha nem nagy a pára, akkor még subLT zónában se nagyon izzadok. Ennyit tesz a sok edzés. :) Illetve kidörzsölés ellen még lehet próbálkozni a borotvával is. Attól függ, hol dörzsöl ki persze (nekem a combom belső felét szokta a nadrág). Ha ott sok a szőr, az ronthat a helyzeten. Itt is próbálkozni kell, hogy mi a jobb. A teljesen csupasz, vagy esetleg csak rövidebbre vágni (nekem ez vált be). Meg ugye a vastag szőrre a vazelint is hiába kened.

Elküldve: 2021.07.30. 22:36 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@azaki71: A reneszánsz idején, a szűk nadrágok divatja miatt, kitalálták a gatyapőcöt, azaz a heretartót. Nyereg esetén még nem hallottam ilyesmiről, de létezik középen kivágott, lyukas ülőke. Ha van környezetedben valakinek ilyen, tégy próbát. Vesztenivalód nincs. Nekem nem vált be, legalábbis nem nyújtott többet, mint a hagyományos nyereg, de lehetnek egyéni különbségek.

Elküldve: 2021.07.30. 22:10 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@XCode: 1997 óta kerékpározom rendszeresen és a bal "zacsi" alját nyomja probléma minden eddigi nyergemnél megvolt, ez részem a hosszú évek alatt sem edződött meg, sőt, talán rosszabb is lett, ahogy változtam ott alul :-) Fiatalon egyáltalán nem érdekelt, nyomta, hát nyomta, de most már szeretnék kicsit kényelmesebben kerékpározni. Aztán lehet, hogy nem lehet és el kell fogadnom, hogy ez már így marad.

Elküldve: 2021.07.30. 21:51 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@azaki71: Meggyőződésem szerint nincs tökéletes megoldás, mert az ember, pontosabban ülőalkalmatossága nem kerékpározásra van tervezve. Miként az élet más területén, itt sem jó és rossz közül választhatunk, hanem rosszak közül választhatjuk a kisebbet.

Nagyjából ötven éve keresem az igazi nyerget, de eddig még nem találtam meg. Ha kibírok valamelyiken kb. 120 kilométert egyhuzamban, különösebb fájdalmak nélkül, akkor elégedett vagyok. A nadrág, úgy tapasztaltam, legyen bármilyen, hosszabb utakon inkább ront a helyzeten. (Csupasz hátsóval lenne az igazi?) A rendszeres kerékpározástól egyébként megvastagodik az ember ülepén a bevonat, s ez valamivel elviselhetőbbé teszi a hosszabb tartamú lovaglást. A combtő erőteljes igénybevétele, kidörzsölődése stb. ellen – kísérleteztem ez ügyben – nincs orvosság.

Családi ékszerek ügyében is kísérletezéssel kell megtalálni a legmegfelelőbb nyeregállást. Még így is kétes a siker.

Elküldve: 2021.07.30. 21:30 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@rcs2003: Szorítja az a betétes nadrág :-) Köszi a tippet!

Elküldve: 2021.07.30. 21:20 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 924

Lehet hogy túlságosan az elején ülsz. Amúgy rendezd őket sorba induláskor (höhö), soha ne szorítsd le mert úgy sokkal rosszabb.

Elküldve: 2021.07.30. 20:49 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

Egyéni kérdés, de hátha van valakinek egy jó tippje amit még nem hallottam. Melyik irányba kellene állitanom a kerékpár nyergen ha azon ülve az mindig a bal "zacsi" alját nyomja? Vagy evidens, hogy minden nyeregnél a lentebbit fogja nyomni?

Elküldve: 2021.07.13. 19:26 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@geccoblaze: Futó nadrágon én is gondolkodtam, de azoknak más a varrása, mer ők nem ülnek a nadrágon.

Tekertem egy 10-12km terepen betétes nadrágban, majd ugyanezt ma rövidnadrágban. Összességében a betétes komfortosabb volt, mert jól tartott, ellenben a rövid nadrággal.

Kb 25éves kerékpározásaim alatt folyamatos problémám, hogy (nyeregtől és nadrág típustól függetlenül, mert már volt pár fajta) 50km táv felett vagy hólyagosra feltörik az ágyékom két széle, vagy amelyik fajta nyereg nem töri, az meg a gátrészen nyom. Meguntam, hogy 50km feletti távok azért válnak kínlódássá, mert nem tudok ülni a nyergen.

Most egy 150mm széles WTB volt nyergem van (130mm ülőgumókkal rendelkezem) de ez is nyomja az ágyékom. Azt vettem észre, hogy a betétekkel is az a baj, hogy valamilyen szinten azt begyűri, meggyűri a nyereg. Főleg ágyéktájékon tapasztalom ezt a begyűrést, aztán ebből jött az ötlet, hogy ha nincs betét, nincs mit fel és begyürni.

De ez a nyereg / nadrág kérdés olyan mint a cipő, csak hát nincs lehetőségem 100féle nyerget próbálgatni 100féle nadrág kombóval, főleg, hogy a 25év sem volt erre elég.

Elküldve: 2021.07.13. 15:57 geccoblaze 

  • geccoblaze avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

Érdekes, nekem is pont most lett aktuális ez a téma. Hosszú évekig tekertem XC-sen fecske alsógatyában és szivacsos lastexben. Aztán pár éve elhagytam az alsógyatyát és évekig úgy tekertem szivacsossal. Idén vettem egy gélest, na azt az első tekerés után felraktam eladásra. És aztán most vettem egy laza trail gatyát, amit először feszülős boxerrel próbáltam ki, és nem hiányzott a betét. Viszont a boxxer felgyűrődik a combhajatnál és a pamut nem szárad. Én is keresem a jó megoldást. Most épp a Decathlon 2490 Ftos futónadrágját próbálom a trail gatya alatt, de egyrészt kicsit hosszú, másrészt nem tartja olyan jól a "szerszámokat", mint egy aldó gatya. Nézem még a Nike Essential Micro alsónadrágot is, de olyat még nem vettem.

Elküldve: 2021.07.13. 11:35 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 797

@azaki71: MTB és országút azért más ilyen szempontból, mert országúton nagyon sokat ülsz ugyanabban a pozícióban, míg MTB-nél folyamatosan "mozogsz" a nyeregben. Előre-hátra, kiállsz, visszaülsz, stb. Országúton egy sík 200km nem ilyen "mozgalmas". :) Egyébként nagyon sok múlik a betét formáján is! Egy olyan nadrág, amiben nagy "pelenka" betét van, az nekem is kényelmetlenebb, mint nélküle, mert kidörzsöli a combom belső oldalát! Akkor már inkább betét nélkül. Nyári bicós nadrágból nem nagyon van betét nélküli. Téliből viszont gyakori. De egy varrónő szerintem ki tudja belőle bontani.

Elküldve: 2021.07.12. 22:41 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@azaki71: Beleolvastam néhány külföldi fórumot és elég sok bringást találtam, akik betét nélküli kerékpáros nadrágban tekernek, versenyeznek, mert nekik úgy kényelmesebb. Leginkább montisok.

Elküldve: 2021.07.12. 21:50 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 716

@rcs2003: Én sem kerékpározok sima rövid nadrágban, ez csak egy teszt volt a részemről.

Elküldve: 2021.07.12. 21:35 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 924

Előfordul hogy az ember valagának formája ilyen szerencsésen találkozik egynémelyik nyereg kialakításával. Én pl. sima rövidgatyában azért nem tekerek már jóideje mert egyrészt összevissza lifeg, felfújja a menetszél és a lábam mozgása is feltereli a szárait combom tövéig, valamint képesek beszállni a lábam közé halálos fullánkos jószágok. Abból meg sosem sül ki jó. Tapadós betétes gatyánál mindezektől védve vagyok. Ráadásul beizzadni is "kényelmesebb" bringás gatyában, mint sima rövidnadrágban, főleg ha alsóneműt is viselsz alatta. Fagyizni, boltba járni rövidgatyában, rendesen tekerni meg bringás nadrágban. :)

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!