Beszélgessünk az Elektromos kerékpárokról

1-50 (68 hozzászólás)

Elküldve: 2021.08.20. 16:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342
Témaindító hozzászólás:

Csak pár gondolat (és hogy legyen egy ilyen téma is, mert bizony terjednek ezek a kerékpárok): - Már egy meglévő, hagyományos kerékpáron szerzet kondícióval átülve egy elektromosra biztos lehet vele hasitani, de egy, vagy két év elektromos szezon után az izomzat valószínűleg alkalmazkodni fog a rásegítéshez. Kérdés, hogy valóban veszít az erőnlétéből az, aki tartósan elektromos kerékpárt használ? - Elektromos kerékpár karbantartási költségei mennyivel lehet több? Elektronikai meghibásodás, 3-4évente akkupakk csere, alkatrész árak...stb, Pillanatnyi útszéli szervizelés, mennyivel lehet bonyolultabb? pld egy defekt, esetleg esés estén mennyivel sérülékenyeb...stb -Mennyire osztja meg a kerékpárosokat, hogy van e-bike? (E-bike vs hagyományos kerékpárral kerékpározok), mert az e-bike eljövetelével még megosztottabb lett a kerékpáros közösség. Nyugaton is ennyire megosztó?

Elküldve: 2022.07.30. 13:33 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 107

@azaki71: Nincs a testednek olyan porcikája, melyre ne hatna hátrányosan ez a nagy meleg. Rengeteg energia megy el azzal hogy a tested megpróbálja magát a normális hőmérséklet tartományban tartani ez azzal jár hogy gyorsabban elfárad az ember és lassabb is, így véd meg attól hogy túlhajtsd magad. Egy e-bike nem változtat azon hogy emberből vagy. Idén utoljára jún. elején voltam egész napos túrán ennek jórészt a meleg volt az oka. Tavaly sokkal jobb volt a helyzet, mivel július végére több egynapos túrán voltam már túl, melyek között egyaránt volt nehezebb és hosszabb túra is, mint idén.

Elküldve: 2022.07.26. 19:48 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 46

@azaki71: A meleg készíti ki az embert, plusz teher a szervezetnek. Ezen az eBike csak javít, de nem segít. Nekem is a 20 fok és az alatti tetszene edzés szempontból. Afölött csak leterheli az ember szervezetét.

Ma például klímás szobában szereltem egész nap. 27 fok körül volt bennt. Volt egy kormány, kormányszár csere, meg egy cipősszekrény összeszerelés. Folyt rólam a verejték, pedig valamennyire rám fújt a klíma. Kint a 30-40 fokban meg a napon csak állni már megterhelő.

Elküldve: 2022.07.25. 07:30 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 425

@azaki71: ugyanígy érezted volna. Egyszerűen kinyír a meleg. Sima alaptempóban tekertem többször a múlt héten és a második óra végére mindig legalább egy zónával fentebb volt a pulzusom és úgy éreztem mintha kétszer nehezebb lenne haladni. Azt mondják hogy 12-16 fokban optimális tekerni (nem túra és boltbajárás , hanem edzés szinten). Igaz lehet.

Elküldve: 2022.07.23. 19:08 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Soha annyiszor nem kellet megállnom árnyékban hűsölni, mint a mai utamon és a hűsölések ellenére is jobban elfáradtam, mint eddig bármikor. Adódóik a kérdés, hogy Vajon, egy e-bike kerékpárral is ugyanígy hatott volna rám a délutáni hőség? Vagy több energiám maradt volna? (durva, amikor az erdő legmélyebb zugaiban is 30fok van)

Elküldve: 2022.07.10. 16:48 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Nyomom a viharos szembe szélben, erre egyszer csak elsuhan mellettem egy másik MTB........... "első gondolat, hát ez meg hogy a francba tud ekkora tempót tekerni ebben a szélben??".....aztán látom, hogy E-MTB :-)

Elküldve: 2022.06.05. 10:59 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

@fpeter: "rásegítés tolás módban " Akkor ez egy hasznos funkció, nem gondoltam, hogy van, de úgy látszik erre is gondoltak a gyártók.

Elküldve: 2022.06.05. 10:27 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • Pécs DH Team csapat
  • Pécs DH Team csapat
  • hozzászólások: 40

@azaki71: Beszéltem egy kiccsávóval, aki 83 kph-ig tud felgyorsulni a traktor gumijaival. Csak hogy legyen fogalma az átlag felhasználóknak, hogy mire képes egy átlagos ebike-motor. :-)

Mivel van rásegítés tolás módban is, illetve egy trail kerékpárhoz képest +10-15 kg a súlya, ugyanúgy el lehet boldogolni terepakadályokon, mint egy egyszerű bringával. Max. kicsit jobban neki kell feküdni.

Elküldve: 2022.06.05. 07:33 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 425

Hogyhogy hogy oldja meg? Mi ebben az amire józan paraszti ésszel nem lehet rájönni?

A. Átemeli. B. Kikerüli. C. Visszafordul. D. A hátizsákjából előkerülő láncfűrésszel feldarabolja. E. Helikoptert hív. F. Gyakorikerdesek.hu-n megkérdezi mit tegyen.

Az első három a realitás, a többi meg a hülyeség különböző fokozatai :)

Elküldve: 2022.06.04. 21:48 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

@rcs2003: Pont arra, vagyok kíváncsi, hogy akinek van 23-25kg elektromosa kerékpárja, az hogy oldja meg. Ma spec volt olyan kidőlt fa is az utamban, aminek a teteje mellkas magasságban volt és azon kellet emelni.

Elküldve: 2022.06.04. 19:35 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 425

Már egy 14 és 13 kg-os bringa között is hatalmas különbség van ilyen szempontból. Ebből gondolom azt hogy jó nagy szopás derékmagasságban átemelni egy 20+ kilós bringát BÁRHOL, nem csak emelkedőn :D Tolással ugyanez a helyzet... felfelé minden kis tömegnövekedés csak annál jobban húz vissza. Nekem pl. már az rögtön más érzés súlyra amikor gumiszettet cserélek verseny előtt egy héttel. És ilyenkor csak párszáz grammról van szó, és én se vagyok nagy sportoló, csak egy hétköznapi hobbista. Köss rá 10 kg súlyt a bocajodra és emeld meg az udvarban, akár csak 5 centi magasra. Nem lesz több kérdésed ezel kapcsolatban.

Elküldve: 2022.06.04. 17:47 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

A többlet súllyal kapcsolatba lenne pár kérdésem: Ha egy úton nagy törzsű kidőlt fák vannak (nem lehet megkerülni), vagy csúszós lejtőn / emelkedőn kell átemelni egy - egy derékmagaságig érő fán a kerékpárt (aminek a túloldala is tele lombozattal, ágakkal), ott hogyan lehet boldogulni a 23-25kg-os kerékpárral? Hasonló szituáció mikor hosszú saras erdei emelkedőkön kel feltolni a kerékpárt sokat és hosszan, mert nincs tapadás, ott szintén mennyiben okoz gondot a plusz 10kg? Mert ilyen körülmények között a 13kg (felszereléssel 15kg) bringám csak, csak átemelem és feltolom, de a 23-25kg már nem biztos hogy menne. (tegyük hozzá, én csak 67kg vagyok, és nyilván a cyclocross kerékpárt a legkönnyebb átemelni)

Elküldve: 2022.05.24. 22:18 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 46

@azaki71: Engem nem vonzanak. Külsőre sem jön be a legtöbb. Számomra egy drága játékszer. Az akku és a motor plusz nyűg (és súly), ha tönkremegy. Főleg a mai árak mellett.

A jövőben el tudnék olyat képzelni, hogy az akku technológia fejlődik annyira, hogy elfér a felsőcsőben a motor is hasonlóan az alsóban. Na meg persze tömegre nem lenne ekkora pluszsúly. Vagy hasonlót, ami spekuláció van a Tour de France versenyzőinél, azaz egy "láthatatlan" motor, ami tólja az outit.

Ettől függetlenül nem zavar maga a jelenség, az sem hogy más használja, csak nekem nem kellene. Inkább pozitív, hogy olyan ember is elkezd mozogni vele, aki hagyományos bringával már nem feltétlen tenné meg.

Elküldve: 2022.05.24. 20:22 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Az erdökben, vagy a traktorok által szétjárt földutakon jól elvagyok az egyszerű MTB-el, nem szoktam érezni azt, hogy kellene E-bike, mert lefoglal a környezet. És néha a legvadabb és legelhagyatottabb helyekre is betévedek, ami gyalog is necces. Ugye én bringával kirándulok és nem versenyzek. De mert az erdöket aszfaltos utakon közelitem meg és hagyom el, azokon haladni szeretnék, de nem tudok, mert az aszfalton MTB-vel lassú vagyok. Szóval a tartós 25km/h az nagyon jó lenne aszfalton. Egyszer kell egy E-MTB kerékpárt bérelni, bejárni vele erdőt mezőt és akkor van tapasztalat, ami segít eldönteni, hogy megéri-e kiadni az E-bike vásárlásra a pénzt, vagy sem.

Elküldve: 2022.05.24. 17:43 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 97

@Csakisahegy: Én láttam azt a bringát, és lehet nagyon furán fog ez tőlem hangzani, de rohadtul tetszett, az a gép egyszerűen jól néz ki, én meg rohadt finnyás vagyok a bringakinézetre, szóval ha nekem 1 e vas bejön az már valami.. A másik szitura csak annyit tudok mondani, hogy tegnap jöttem haza a Mecsekből és ha az elindulás napi tekerést nem számolom be akkor is a letekert km-eim közel voltak a 70-hez/nap és volt olyan, hogy fáradtam már főleg visszafelé, de egyszer sem merültem le jelentem én se.. :-) 150-km lett a vége a komlói kis kiruccanásomnak, de Orfű, Magyarhertelend, Magyarszék, Pécs és Komló is megtekintésre került, ebből Komló kétszer is Magyarszékről.. Nekem még megy E->vas nélkül is, de esküszöm nektek szólok először ha már nem bírom a strapát, pénzem is volna rá csak hát igény az ami még nincs, de nem szólom már azt le akinek van, mert biztos lehet örülni annak is, én szerencsére ahogy mondtam elvagyok még nélküle.. Van három sima idehaza, sajnos van elég bajom néha azokkal is, a fehér pont az elutazás napján kapott vadi új sram sort és láncot, be sem merem már írni mennyiért..

Elküldve: 2022.05.24. 16:02 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Egyik kollégám vett egy használt E-Fatbike kerékpárt, "nekem ez kell, jól néz ki" alapon , amit munkába járásra használ, ezért aztán sokat nem is tud róla, nem ért hozzá. A munkahelyem mellet van egy 8%-os emelkedő. Hááát, turbó módban nagyon durva ahogy meghajtva 28 - 30km/h-al megy az ember a 8% emelkedőn felfelé. Pörgetni bőven kell ehhez a tempóhoz, de akkor is durva ahogy a traktor gumikon 30al lehet felfelé hasitani. Van valami speed vagy tuningbox, ezért nem korlátoz le 25km/h sebességnél, érzésre olyan 35km/h körül fogy el a rásegítés.

Elküldve: 2022.05.14. 22:46 Csakisahegy 

  • Csakisahegy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 37

@azaki71: sokáig elég az akku, meg van határozva, hogy hány töltési ciklust tud teljesíteni. A vezérlőegység mindent számon tart, ciklusszám, akku állapot, megtett km, stb.. Akárcsak az autóknál. Tegnap pl. jelzett az applikáció, hogy frissítési elérések vannak, a teló rácsatlakozott a bringa agyára, és kb. 10 percig boldogan ciripeltek egymásnak- vezérlés+motorfrissítés megtörtént. A mai nagy kör teszt volt, hogy mekkora az a rásegítési szint, hogy meglegyen a tekerés élménye- a végeredmény: normál montis erőfeszítéssel jóval nagyobb távot lehet így megtenni emberes szintemelkedéssel-és ugyanúgy meg van a sportértéke a tevékenységnek-rettenetesen elfáradtam. A karbantartás költsége magasabb, mint a hagyományos montiké, de ha van három millánk egy bringára, akkor ez sokadrangú kérdés.

Elküldve: 2022.05.14. 22:04 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

@Csakisahegy: Néha, amikor fel kell tolnom a bringámat egy tekerhetetlen csincsás vízmosásban 20-30%-nek felfelé, vagy átemelnem a bringámat valami nagyobb akadályon, akkor a 13kg is brutálisan soknak tűnik. Amikor meg fáradtan kiérve az erdőből vissza van még 30km aszfalton hazáig és erős szembe szél van és 18-20km/ tudok csak haladni, na akkor meg de jó is lenne a rásegítés. De komolyra fordítva a szót, nekem nincs bajom az elektromos kerékpárokkal, egy dolog van amit a sok külföldi E-MTB fórum olvasása után is kétségeket hagyott bennem, hogy mikor döglik meg az akkupakk, vagy veszít annyit a kapacitásából, hogy érdemben már csak 30-40km távra tud elég energiát biztositani. Mert oké, hogy újonnan a tud 70km felett is, de meddig? 1-3-5 évig? (és télen?) Tudom, hogy az akku pakk élettartama annyi mindentől függ, hogy ha a saját szemszögemből nézem, akkor én nem engedhetem meg magamnak, azt, hogy 3-5 évente százezreket költsek egy akkupakra. De, nem vagyok E-bike ellenes, és lehet, hogy egyszer nekem is lesz, de előtte tuti bérlek egyet egy napra, megtapasztalni, milyen is azzal 40-60km tekerni az erdei utakon.

Elküldve: 2022.05.14. 21:33 Csakisahegy 

  • Csakisahegy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 37

@Tom77: Én ma 78 km-t tekertem 1.800 m szintemelkedéssel, és fura módon nem merült le az akksim, mert lehet állítani a rásegítés mértékét, és ha van rutin, meg montis előélet, akkor olyan jól be lehet lőni a rásegítést, hogy kelljen tekerni rendesen, és a távot is bírja ki az akku. Amúgy ha lemerül, ugyanúgy lehet vele tekerni, nem probléma. A kidőlt fákon is szépen át lehet emelni, tudni kell a technikáját. Szóval nem szar ez a technika, csak rá kell érezni, és még nagyobb élmény lesz a tekerés.

Elküldve: 2022.05.14. 16:43 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 425

A kocabringás bringatipustól függetlenül is kocabringás :)

Elküldve: 2022.05.14. 16:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Nem pont elektromos bringa, inkább elektromos bringás idiotizmus. Ma találkoztam néhány E-mtb kerékpárossal, akik gurulgattak az erdei ösvényeken a drága gépekkel, de sisak egyik fején sem volt. (biztos arra már nem telt.."ironia") Persze nem az én életemet kockáztatták, a sajátjával meg mindenki azt csinál amit akar.

Elküldve: 2022.03.31. 12:48 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

@azaki71: A linkelt videóban nagyon jó felhasználói infók vannak (ha valakit érdekel) https://www.youtube.com/watch?v=4AoZoMmdNLg

Elküldve: 2022.03.13. 16:28 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Pont a mai utamon jutott eszembe, hogy akik amolyan hétvégi kerékpárosok, azok egy hónapban max 4-5 alkalommal tekernek. Már pedig a tapasztalatom az, hogy egy jó kondíció felépítéséhez kevés a havi 4-5 alkalom. Főleg ha valaki nehéz terep vagy hosszabb utakat akar bejárni. És ilyenkor bizony jó választás lehet az elektromos rásegitésű kerékpár. Ugyanakkor előfordul, amikor a hátamra kell venni a kerékpárt, hogy átemeljem, átvigyem egy, egy szakaszon, no, olyankor nem mindegy a súly.

Elküldve: 2022.01.02. 12:15 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 97

@rcs2003: No ezzel akkor nem vitatkozom, csak annyit tennék hozzá: LEGYEN ÍGY!

Elküldve: 2022.01.02. 11:13 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 425

Nekem jobb lesz az idei év, már eldöntöttem. :D

Elküldve: 2022.01.02. 09:38 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 97

@azaki71: Ilyenkor folytasd ugyanazt a gondolatmentet tovább de úgy, hogy ugyanabban a szélben fogy ki a rásegítődből teljesen a szufla, és egy közel 22-25kg-os sz@rral teheted meg minimum ugyanazt a távot míg hazaérsz.. Ami alsó hangon is plusz tíz kiló a nyakadon, mert ugye egy telejesen lemerült akksin már a tervező sem segít.. Ha meg valaki annyira beosztással él, az a saját erejét is képes a visszaútra tartalékolni, ami lássuk be biztosabb! Ha egy kormány évek óta választást tud simán nyerni az "emberi erőforrással", akkor utánuk szabadon minimum én is +bízom benne..
Mármint a saját emberi erőforrásomban, amúgy mindenkinek búék, bár ha újnak új is lesz, jobb nem mint az előző, ebben biztos vagyok!

Elküldve: 2022.01.01. 14:48 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

A heves széllökésekkel teli újévi utamon, nekem is megfordult a fejemben, hogy de jó is lenne az elektromos rásegítés és akkor szél ide, vagy oda, a tempó megmaradna és nem 17-19km/h-al cammognák a szembe szélben :-)

Elküldve: 2021.12.22. 18:38 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 425

Egyértelmű, ezzel lehet eladni. Nemhogy profi mtb kerékpáros hanem az xco szakág abszolút élvonalát képviseli a hölgy. :)

Elküldve: 2021.12.22. 17:49 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Na ennek a videonak is az az üzenete, hogy E-MTB-vel, kezdőként is lehetsz jobb, mint egy profi MTB kerékpáros.

https://www.youtube.com/watch?v=dAxs8lZU4Jw

Elküldve: 2021.09.18. 17:49 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Elküldve: 2021.09.18. 14:34 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1469

@azaki71: Teljesen új akkumulátor talán képes teljesíteni a gyártó ígéreteit, 9–12 hónap után már nem. Így van ez telefonoknál, hordozható számítógépeknél stb. is.

Nem kételkedem, lehet olyan kerékpár, mellyel megteszel kb. 100 kilométert is, de aligha ez a jellemző. Sajnos.

Elküldve: 2021.09.18. 14:23 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

A múlt hétvégén a Mecsekben szinte csak elektromos kerékpárossal találkoztam és már én logtam ki a sorból a hagyományos kerékpárommal. Az a gyanúm, hogy sokan hétvégére bérelnek egy, egy E-kerékpárt és azzal bejárják a környéket, mint kikapcsolódás. Erre viszont nagyon is jó az E-kerékpár, mert párok, családok akiknek valószínűleg nem jó a kondíciójuk betudják barangolni a körkénket és a látnivalókat, ill fel tudnak tekerni olyan emelkedőkön ahol a kondiban lévő sport kerékpáros is kiköpi a tüdejét. Szerintem terjedni fog az E-kerékpár, mégpedig a kényelem miatt, ill amikor 60évesen fájó derékkal, lábbal szállunk le a kerékpárról, akkor már nem a sport teljesítmény lesz a lényeg, hanem hogy el tudjunk kerékpározni, kiszabadulni a természetbe..stb.

Elküldve: 2021.09.18. 14:16 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

@rcs2003: Nem vagy negatív jól látod a helyzetet, az emberek autót akarnak, abból is egyre nagyobbat. A kerékpározás sajnos ki van téve az időjárási körülményeknek is. Én is csak "sport" szerűen kerékpározom, ezen felül gyaloglom, mert szeretek gyalogolni, de munkába én is autóval járok.

Elküldve: 2021.09.18. 14:14 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

@XCode: Hát ez nekem elég furcsa, mert van aki túrázik elektromos kerékpárral és simán meg van egy töltéssel a 100km táv. Akkor egy városba hogy nem elég? Persze E-kerékpárok között is van többféle.

Elküldve: 2021.09.18. 13:30 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 107

@azaki71: Már nem emlékszem hogy melyik kerékpáros fórumon olvastam a Specialized még most is újnak számító elektromos országútijárol, amely állítólag 90km megtételére képes, és ez a kulacs helyére betett pótakksival 135 km-re növelhető, csak az a kérdés hogy ezt milyen körülmények között mérték. Tartok tőle hogy a legideálisabbat választották annak érdekében hogy minél vonzóbb értékeket írhassanak a speckóba. Ez lehet az oka annak hogy az e-bringa tulajdonosok nem tudják kihozni a gyári értékeket a járgányukból. Egyébként a szóban forgó bringa 4 millió-ba kerül. Ugyanez igaz pl. az akkus fűnyírók esetén is, rábeszélnek hogy vedd meg a 100 ezer-nél jóval drágább gépet azután jön a feketeleves hogy a valóságnak köze sincs a gyártó által megadott értékekhez. Egyetértek azzal hogy az emberek szokásán, ha egyáltalán ez lehetséges, nagyon nehéz változtatni. Ha csak a fent leírtakat nézzük, hogyan? Sokan a jelennek élnek mondván hogy amivel a tudósok "ijesztegetnek" úgysem a mi életünkben fog bekövetkezni. Egyre több jel viszont arra mutat hogy ez a kijelentés egyre kevésbé igaz.

Elküldve: 2021.09.18. 10:54 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1469

Hajlamos vagyok egy-egy kérdést magam szempontjai szerint értékelni. Ám úgy vélem, nincsen ezzel semmi baj, hiszen mást is megillet ugyanezen lehetőség.

Számomra elsősorban azért nem megfelelő az elektromos hajtású kerékpár, mert nem elég nagy a hatótávolsága, és mert nehéz. Munkám kapcsán gyakorta megteszek naponta 20 kilométert, néha többet is, és nem egyszer kell nyakamba vennem lovamat. Aluljárókban, lépcsőkön kell le- és felcipelnem, át kell emelnem különböző akadályokon stb. Hosszabb kirándulásokon pedig az elektromos hajtás szóba sem jöhet.

Beszéltem néhány e-lovassal, és egyhangúlag állítják, városi körülmények között járgányuk nemigen tudja teljesíteni a gyártó által megajánlott hatótávolságot. Húsz–huszonöt kilométer gurulás után az akkumulátor töltésre szorul. És bizony, a lítium akkumulátor teljesítménye is csökken nagyobb hidegben. E tekintetben a nagyobb feszültségű akkumulátorok valamivel jobban teljesítenek.

Vizsgálódtam a kerékpár tömegének ügyében is. Még a lítiumos áramforrással táplált kétkerekű is jóval nehezebb lábbal hajtott társánál. Van ennek természetesen előnye is: a járgány emelgetése alighanem fejleszti a derék- kar- és egyéb izmokat, az állóképességet stb. Magam azonban már ama korban járok, amikor az ember fia annak is örül, ha gond nélkül be tud mászni a fürdőkádba.

Ezzel kapcsolatban Alfonzó, Ványadt bácsi című tréfája jut eszembe: „Ányecska, ha bemegy a városba, hozzon két pud túrót!” Ányecska, kedves – teszem hozzá én –, gondolja meg, mielőtt ipari mennyiségben rendel. Két pud több mint 60 kiló!

Egyébként semmi kifogásom a segédmotoros jármű ellen. Bizonyos helyzetekben, mint többen kifejtették, meg tudja mutatni képességeit; előnyösebb lehet emberi erővel hajtott társánál.

Ha lesz is valaha elektromos kerékpárom, alighanem múltamba fogok visszakívánkozni: „Kezem-lábam vasra verve, csak a jó lovam meglenne!”

Elküldve: 2021.09.18. 10:08 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 425

Negatív leszek. Bocs :) Én azt látom hogy a legtöbb ember aki sokéves kerékpározás után is egyszer autóba ül, onnantól kezdve rászokik hogy egy sarokkal odébb is autóval menjen. Lusták és kényelmesek az emberek. Ráadásul egy e-kerékpár árából simán autót is lehet venni. Senkit nem érdekel hogy az ólomakksi mennyivel szennyezőbb mint a lítiumos mert azt sem tudják mi az. Szóval nem fog változni semmi. Az e-bike hóbort is le fog lohadni pár éven belül, ez 100%. Aki mozogni akar, az már ma is inkább elmegy pl. "spartan" edzésekre meg divatos latintánccal ötvözött ugrándozásra, azokból minden évben van újabb elnevezésű, ez mind nagyon trendi így vonzza a tömegeket. A bringázás csak ott fut nagyot hol a tömegek nem engedhetik meg maguknak hogy autót vásároljanak és fenntartsák azt. Elenyésző kisebbség az aki sportcéllal rendszeresen kerékpározik, és azokból is a nagytöbbség ha messzebbre kell menni mint 20km(pl. munka, ingázás) már inkább autóba ül. Nem vagy kitéve sem az időjárásnak, sem annak hogy egy defekt megakadályozzon az uticélod elérésében. Nem sokan vállalják hogy szakadó esőben, téli hidegben, latyakban vagy akár 35 fokban elindulnak. Sajnos minden kényelmi szempont az autó mellett szól a kerékpárral szemben. Engem még biciklikosárban vittek a szüleim az oviba 30+ évvel ezelőtt, tökmindegy milyen volt az időjárás, de ma a gyerekeimet már kocsival viszi az feleségem és teljesen megértem, sőt szerintem én is ezt tenném ha lenne jogsim. Ez van, nagy a "jólét". A e-bringákat is csak a kényelemre, a megúszásra való igény teremtette. Mint a vegán hamburgerpogácsa, meg a vegán virsli. Húst akarok enni, csak ne legyen benne hús. Bicajozni akarok, csak ne kelljen sokat tekerni mert ahhoz nincs kedvem. Sörözni akarok, de ne sör legyen a dobozban mert azt nem szeretem. Mi van?! Teljesen paradox.

Elküldve: 2021.09.18. 08:54 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 107

@azaki71: A hozzászólásokból is jól látom hogy a E-bike kérdés eléggé megosztó, ami teljesen érthető, mivel ez egyáltalán nem egyszerű kérdés. Budapesti lakosként már régóta tapasztalom az 1 autó 1 ember jelenséget, ami a lehető legrosszabb környezetvédelmi, közlekedési és egészségügyi szempontból. Éppen emiatt nálunk nagyon sokat javítana a helyzeten ha ezek a sofőrök átülnének az e-bike-ra. Egy autó előállítása, üzemeltetése és megsemmisítése jóval több szemetet és károsanyagot termel, mint a szóbanforgó jármű. A mai LiIon akkukban jóval kevesebb a nehézfém, mint az Pb akkukban, emiatt ez lényegesen kevesebb környezeti terhelést jelent. Nekem van tapasztalatom kínai Noname és a Japán gyártmányú Panasonic cellákkal kapcsolatban, míg az előbbi 2 év alatt kidöglik, addig a másik 6-8 év múlva is akkumulátor marad. Az akkupakk élettartama szempontjából ez tehát kulcsfontosságú. Csak remélni tudom hogy inkább az utóbbi, vagy az ahhoz hasonló gyártók termékei terjednek el, még akkor is ha a cseréjük drágább, viszont jóval ritkábban is kell. Itt már csak az a kérdés hogy a gyártók melyiket választják majd, mindenesetre talán jól látható hogy akku és akku között jelentős különbségek vannak. Magát a motort kevésbé látom szűk keresztmetszetnek, bár ezt is el lehet rontani.

Elküldve: 2021.09.04. 17:09 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Mai utamon találkoztam egy 4fős,E-MTB kerékpáros társasággal. Ránézésre a korosztályom béliek voltak. (45-55év között). Csak egy rövidet tudtam beszélgetni velük, de azt mondtak nagyon élvezik az E-MTB nyújtotta előnyöket, mert tereptől függően 1.5 - 2szer több távot tudnak megtenni, mint a hagyományos MTB-vel.

Elküldve: 2021.08.31. 07:57 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1000

@Feri82: a környezetvédelem ott kezdődik, amikor nem másokra mutogatunk.

A témához is szólva: szvsz semmi baj nincs a villanybringával, mert olyan helyekre juttathat el és olyan élményeket adhat, amiket egyébként ezért vagy azért nem tudnál elérni. A magam részéről erdőbe egyelőre nem kívánom, de munkába járni én is csipáznék egyet, mert nem csatakosra izzadva érnék be is, meg haza is, ami plusz tisztálkodási időt meg váltócucc-cipelést jelent. (És ezért végeredményben inkább autózok, mert rengeteg időt nyerek vele.)

Elküldve: 2021.08.30. 21:22 Feri82 

  • Feri82 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

Úgy látom itt nagyon sok okos ember van , de szerintem egyiküknek sincs e-mtb - je. Ugyan úgy kell ám ezt is tekerni, nem magától megy ám. Amikor az ember teker belead mindent csak ezzel ugyanakkora energiával kb kètszer annyit tud menni. Nekem is van sima bringám , annyi h azzal fele annyi kilómètert megyek ugyanannyi idő alatt. Meg az e-mtb felmegy olyan helyeken ahol eddig toltam, pl èn csak Eco módban használom,csak akkor kapcsolom feljebb ha nagyobb az emelkedő és nem akarok lassítani. Aki nem használt ilyet csak kipróbálta nem tudom miért ítélkezik! A környezetvédelem meg nem itt kezdődik, hanem a tengerjáró hajóknál, repülők, kamionok stb...

Elküldve: 2021.08.29. 10:53 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

@gabtot: Senki nem mondta, hogy nincs létjogosultsága az E-kerékpároknak. De sajnos nem az a trend, hogy autó helyett azt használnák és nem is az, hogy EÜ okokból. A legtöbben szimplám kényelmi okból használja és mert meg teheti, azaz van rá pénze. Az e-kerékpár most egy trend lett, nyomják ezerrel a gyártok a marketinget, hisz nekik eladni kell a terméküket. Az erdőben rengeteg emelkedő van, ahol én is csak feltolom a kerékpárt, máshogy nem megy, de sok ilyen emelkedőn az E-MTB sem megy fel, mert nem tud betapadni és a nyomaték meg elforgatja a kereket. És azt se feledd, hogy a kondíciód alkalmazkodni fog ahhoz, hogy van rásegítés. Anno és az Örs vezérről Jártam Budaörsre oda vissza bringával, ami napi 50km! (1.5óra oda és ennyi vissza) Esőben meg BKV-val. Az elektromositás sajnos megosztó, legyen az E-autó, vagy E-kerékpár. De remélem nem beszéltünk le róla és vásárolsz, aztán megírod a rövid és hosszútávú tapasztalataidat.

Elküldve: 2021.08.29. 07:03 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 107

@gabtot: Ebben sok igazság van szerintem, már "csak" az autósokat kellene valahogy rávenni hogy ilyet használjanak az autóik helyett. Az ára még elég borsos bár egy normális új autót sem adnak 4 milla alatt. A vételárnál nagyobb probléma az átszoktatás, mivel azt a kényelmet amit egy autó nyújt (télen fűthető, nyáron meg ott van a légkondi) sokkal fontosabbnak tartják, mint a környezetbarátabb e-bicajt. Én mondjuk hagyományossal nyomom és szerencsére a melóhelyen át tudok öltözni, illetve át is kell, mivel a sportruházat viselése ott nem megengedett. Az sem mindegy hogy hazafelé a már megszáradt bicósruhámban tekerek nem pedig abban ülök egész nap.

Elküldve: 2021.08.29. 05:46 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 623

Mint közlekedési eszköz egyértelműen van létjogosultsága. Mint sport eszköz, már határeset. De, mint erdőben csapató MTB, nekem már megkérdőjelezhető. Ugyanis hol húzzuk meg a határt akkor egy crossmotor és egy eMTB között? A zajt leszámítva persze. Egy izmosabb eMTB azért nincs olyan messze egy gyengébb crossmotortól... Na mindegy.

Viszont, ami nálam kiveri a biztosítékot, hogy UCI XCO e-MTB VILÁGBAJNOKSÁG-ot rendeznek (most hétvégén is volt) és rendes szivárványos trikot osztanak ilyen kategóriában is! Ez szerintem gáz! Innen már csak egy lépés, hogy a kajakokon is lesz villanymotor, mert úgy "jobban hasítja a vizet"! :) (Nyilván a gyártói lobbi van a háttérben...)

Elküldve: 2021.08.28. 21:36 gabtot 

  • gabtot avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Új fiúként (itt) meglepett ez a sok indulat a témával kapcsolatban. Én kezdő biciklisként gondoltam, hogy veszek egy ilyet a hagyományos mellé, mert vannak olyan emelkedők, ahol rásegítés nélkül egyszerűen nem tudnék feltekerni. Ott tök jól jönne. A másik a munkábajárás. 15 km városban oda vissza, az ugye napi 30 km. Azért az fárasztó és sok ideig is tart egy hagyományossal. Arról nem is beszélve, hogy lever a víz, úgy pedig nem illik megérkezni a munkahelyedre. Szóval számomra ez a két dolog már simán igazolja az ebikeok létjogosultságát.(+ van aki kora, vagy EÜ kondíciói miatt nem tud egy hagyományossal annyit haladni, amennyit szeretne, viszont a mozgásról nem szeretne lemondani. Jobb, mintha autóba/motorra ülne, nem?) Nyilván mint minden új technológia, ez is drága. Azontúl, hogy új, még ráadásul prémium termékről is beszélünk, egy ilyen csóró országban nyilván ez még jobban fáj. Környezetszennyezés? Az autókhoz, a motorokhoz vagy a többi közlekedési eszközhöz hasonlítva kevesebb a károsanyag-kibocsájtása es ez jó. Mi lesz a használt ebike okkal? Az ami a használt autókkal, telefonokkal, számítógépekkel vagy televíziókkal. Nem jobb nem rosszabb ezeknél. Én egyszerűen úgy fogom fel, hogy egy ilyen drága eszközzel tovább, magasabbra vagy számomra kerékpárral eddig megközelíthetetlen helyekre is el tudok jutni. Szerintem nincs is több ebben a témában, kár ezen összeveszni.

Elküldve: 2021.08.27. 19:32 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

@azaki71: Csajszi E-Fatbike + kerékpáros utánfutóval nyomja az erdőben. brutálisan néz ki, nem tudom mennyi kg lehet (mármint nem a csaj.) https://www.youtube.com/watch?v=8EszWa6J7aE

Elküldve: 2021.08.24. 17:16 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Egy e-kerékpárt kipróbáló embertől hallottam és milyen igaz. ""Inkább fejezem be úgy az utat, hogy tudom, hogy feltekertem a kerékpárt azon a dombon, nem pedig azzal az érzéssel, hogy a kerékpár vitt fel arra a dombra""

Elküldve: 2021.08.22. 13:55 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1469

@Zoltán-san: A gyártók általában tesznek egyet s mást a biztonság érdekében. A mellékelt töltő vélhetően megbízható. Teljes kisütés ellen is van valamilyen védelem. Kérdés csupán az, a felhasználó betartja-e a gyártó utasításait. Ha nem, gondolom, csökken az áramforrás élettartama. Értesülésem szerint általában 500–700 töltést bírnak ki.

Elküldve: 2021.08.22. 10:42 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 342

Terepjáró helyett vadászoknak! :-) https://www.youtube.com/watch?v=4cKUGDUemgI

Elküldve: 2021.08.22. 07:29 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 107

@XCode: A lítiumos akkuk esetében a töltést elintézi az elektronika. A töltőáramot ill. a töltés sebességét kell ésszerűen megválasztani és a megengedett max. töltőfeszültséget nem szabad túllépni. Továbbá csak szobahőmérséklet környékén szabad tölteni. Azt persze nem tudom hogy a balanszeres töltés (sorbakötött cellák esetén van jelentősége) mennyire terjedt el ezekben, mely megakadályozza a cellák túltöltését. A másik amire kényesek a mélykisülés.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!