Beszélgessünk az Elektromos kerékpárokról

1-40 (40 hozzászólás)

Elküldve: 2021.08.20. 16:38 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238
Témaindító hozzászólás:

Csak pár gondolat (és hogy legyen egy ilyen téma is, mert bizony terjednek ezek a kerékpárok): - Már egy meglévő, hagyományos kerékpáron szerzet kondícióval átülve egy elektromosra biztos lehet vele hasitani, de egy, vagy két év elektromos szezon után az izomzat valószínűleg alkalmazkodni fog a rásegítéshez. Kérdés, hogy valóban veszít az erőnlétéből az, aki tartósan elektromos kerékpárt használ? - Elektromos kerékpár karbantartási költségei mennyivel lehet több? Elektronikai meghibásodás, 3-4évente akkupakk csere, alkatrész árak...stb, Pillanatnyi útszéli szervizelés, mennyivel lehet bonyolultabb? pld egy defekt, esetleg esés estén mennyivel sérülékenyeb...stb -Mennyire osztja meg a kerékpárosokat, hogy van e-bike? (E-bike vs hagyományos kerékpárral kerékpározok), mert az e-bike eljövetelével még megosztottabb lett a kerékpáros közösség. Nyugaton is ennyire megosztó?

Elküldve: 2021.09.18. 17:49 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

Elküldve: 2021.09.18. 14:34 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1455

@azaki71: Teljesen új akkumulátor talán képes teljesíteni a gyártó ígéreteit, 9–12 hónap után már nem. Így van ez telefonoknál, hordozható számítógépeknél stb. is.

Nem kételkedem, lehet olyan kerékpár, mellyel megteszel kb. 100 kilométert is, de aligha ez a jellemző. Sajnos.

Elküldve: 2021.09.18. 14:23 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

A múlt hétvégén a Mecsekben szinte csak elektromos kerékpárossal találkoztam és már én logtam ki a sorból a hagyományos kerékpárommal. Az a gyanúm, hogy sokan hétvégére bérelnek egy, egy E-kerékpárt és azzal bejárják a környéket, mint kikapcsolódás. Erre viszont nagyon is jó az E-kerékpár, mert párok, családok akiknek valószínűleg nem jó a kondíciójuk betudják barangolni a körkénket és a látnivalókat, ill fel tudnak tekerni olyan emelkedőkön ahol a kondiban lévő sport kerékpáros is kiköpi a tüdejét. Szerintem terjedni fog az E-kerékpár, mégpedig a kényelem miatt, ill amikor 60évesen fájó derékkal, lábbal szállunk le a kerékpárról, akkor már nem a sport teljesítmény lesz a lényeg, hanem hogy el tudjunk kerékpározni, kiszabadulni a természetbe..stb.

Elküldve: 2021.09.18. 14:16 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@rcs2003: Nem vagy negatív jól látod a helyzetet, az emberek autót akarnak, abból is egyre nagyobbat. A kerékpározás sajnos ki van téve az időjárási körülményeknek is. Én is csak "sport" szerűen kerékpározom, ezen felül gyaloglom, mert szeretek gyalogolni, de munkába én is autóval járok.

Elküldve: 2021.09.18. 14:14 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@XCode: Hát ez nekem elég furcsa, mert van aki túrázik elektromos kerékpárral és simán meg van egy töltéssel a 100km táv. Akkor egy városba hogy nem elég? Persze E-kerékpárok között is van többféle.

Elküldve: 2021.09.18. 13:30 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 93

@azaki71: Már nem emlékszem hogy melyik kerékpáros fórumon olvastam a Specialized még most is újnak számító elektromos országútijárol, amely állítólag 90km megtételére képes, és ez a kulacs helyére betett pótakksival 135 km-re növelhető, csak az a kérdés hogy ezt milyen körülmények között mérték. Tartok tőle hogy a legideálisabbat választották annak érdekében hogy minél vonzóbb értékeket írhassanak a speckóba. Ez lehet az oka annak hogy az e-bringa tulajdonosok nem tudják kihozni a gyári értékeket a járgányukból. Egyébként a szóban forgó bringa 4 millió-ba kerül. Ugyanez igaz pl. az akkus fűnyírók esetén is, rábeszélnek hogy vedd meg a 100 ezer-nél jóval drágább gépet azután jön a feketeleves hogy a valóságnak köze sincs a gyártó által megadott értékekhez. Egyetértek azzal hogy az emberek szokásán, ha egyáltalán ez lehetséges, nagyon nehéz változtatni. Ha csak a fent leírtakat nézzük, hogyan? Sokan a jelennek élnek mondván hogy amivel a tudósok "ijesztegetnek" úgysem a mi életünkben fog bekövetkezni. Egyre több jel viszont arra mutat hogy ez a kijelentés egyre kevésbé igaz.

Elküldve: 2021.09.18. 10:54 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1455

Hajlamos vagyok egy-egy kérdést magam szempontjai szerint értékelni. Ám úgy vélem, nincsen ezzel semmi baj, hiszen mást is megillet ugyanezen lehetőség.

Számomra elsősorban azért nem megfelelő az elektromos hajtású kerékpár, mert nem elég nagy a hatótávolsága, és mert nehéz. Munkám kapcsán gyakorta megteszek naponta 20 kilométert, néha többet is, és nem egyszer kell nyakamba vennem lovamat. Aluljárókban, lépcsőkön kell le- és felcipelnem, át kell emelnem különböző akadályokon stb. Hosszabb kirándulásokon pedig az elektromos hajtás szóba sem jöhet.

Beszéltem néhány e-lovassal, és egyhangúlag állítják, városi körülmények között járgányuk nemigen tudja teljesíteni a gyártó által megajánlott hatótávolságot. Húsz–huszonöt kilométer gurulás után az akkumulátor töltésre szorul. És bizony, a lítium akkumulátor teljesítménye is csökken nagyobb hidegben. E tekintetben a nagyobb feszültségű akkumulátorok valamivel jobban teljesítenek.

Vizsgálódtam a kerékpár tömegének ügyében is. Még a lítiumos áramforrással táplált kétkerekű is jóval nehezebb lábbal hajtott társánál. Van ennek természetesen előnye is: a járgány emelgetése alighanem fejleszti a derék- kar- és egyéb izmokat, az állóképességet stb. Magam azonban már ama korban járok, amikor az ember fia annak is örül, ha gond nélkül be tud mászni a fürdőkádba.

Ezzel kapcsolatban Alfonzó, Ványadt bácsi című tréfája jut eszembe: „Ányecska, ha bemegy a városba, hozzon két pud túrót!” Ányecska, kedves – teszem hozzá én –, gondolja meg, mielőtt ipari mennyiségben rendel. Két pud több mint 60 kiló!

Egyébként semmi kifogásom a segédmotoros jármű ellen. Bizonyos helyzetekben, mint többen kifejtették, meg tudja mutatni képességeit; előnyösebb lehet emberi erővel hajtott társánál.

Ha lesz is valaha elektromos kerékpárom, alighanem múltamba fogok visszakívánkozni: „Kezem-lábam vasra verve, csak a jó lovam meglenne!”

Elküldve: 2021.09.18. 10:08 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 353

Negatív leszek. Bocs :) Én azt látom hogy a legtöbb ember aki sokéves kerékpározás után is egyszer autóba ül, onnantól kezdve rászokik hogy egy sarokkal odébb is autóval menjen. Lusták és kényelmesek az emberek. Ráadásul egy e-kerékpár árából simán autót is lehet venni. Senkit nem érdekel hogy az ólomakksi mennyivel szennyezőbb mint a lítiumos mert azt sem tudják mi az. Szóval nem fog változni semmi. Az e-bike hóbort is le fog lohadni pár éven belül, ez 100%. Aki mozogni akar, az már ma is inkább elmegy pl. "spartan" edzésekre meg divatos latintánccal ötvözött ugrándozásra, azokból minden évben van újabb elnevezésű, ez mind nagyon trendi így vonzza a tömegeket. A bringázás csak ott fut nagyot hol a tömegek nem engedhetik meg maguknak hogy autót vásároljanak és fenntartsák azt. Elenyésző kisebbség az aki sportcéllal rendszeresen kerékpározik, és azokból is a nagytöbbség ha messzebbre kell menni mint 20km(pl. munka, ingázás) már inkább autóba ül. Nem vagy kitéve sem az időjárásnak, sem annak hogy egy defekt megakadályozzon az uticélod elérésében. Nem sokan vállalják hogy szakadó esőben, téli hidegben, latyakban vagy akár 35 fokban elindulnak. Sajnos minden kényelmi szempont az autó mellett szól a kerékpárral szemben. Engem még biciklikosárban vittek a szüleim az oviba 30+ évvel ezelőtt, tökmindegy milyen volt az időjárás, de ma a gyerekeimet már kocsival viszi az feleségem és teljesen megértem, sőt szerintem én is ezt tenném ha lenne jogsim. Ez van, nagy a "jólét". A e-bringákat is csak a kényelemre, a megúszásra való igény teremtette. Mint a vegán hamburgerpogácsa, meg a vegán virsli. Húst akarok enni, csak ne legyen benne hús. Bicajozni akarok, csak ne kelljen sokat tekerni mert ahhoz nincs kedvem. Sörözni akarok, de ne sör legyen a dobozban mert azt nem szeretem. Mi van?! Teljesen paradox.

Elküldve: 2021.09.18. 08:54 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 93

@azaki71: A hozzászólásokból is jól látom hogy a E-bike kérdés eléggé megosztó, ami teljesen érthető, mivel ez egyáltalán nem egyszerű kérdés. Budapesti lakosként már régóta tapasztalom az 1 autó 1 ember jelenséget, ami a lehető legrosszabb környezetvédelmi, közlekedési és egészségügyi szempontból. Éppen emiatt nálunk nagyon sokat javítana a helyzeten ha ezek a sofőrök átülnének az e-bike-ra. Egy autó előállítása, üzemeltetése és megsemmisítése jóval több szemetet és károsanyagot termel, mint a szóbanforgó jármű. A mai LiIon akkukban jóval kevesebb a nehézfém, mint az Pb akkukban, emiatt ez lényegesen kevesebb környezeti terhelést jelent. Nekem van tapasztalatom kínai Noname és a Japán gyártmányú Panasonic cellákkal kapcsolatban, míg az előbbi 2 év alatt kidöglik, addig a másik 6-8 év múlva is akkumulátor marad. Az akkupakk élettartama szempontjából ez tehát kulcsfontosságú. Csak remélni tudom hogy inkább az utóbbi, vagy az ahhoz hasonló gyártók termékei terjednek el, még akkor is ha a cseréjük drágább, viszont jóval ritkábban is kell. Itt már csak az a kérdés hogy a gyártók melyiket választják majd, mindenesetre talán jól látható hogy akku és akku között jelentős különbségek vannak. Magát a motort kevésbé látom szűk keresztmetszetnek, bár ezt is el lehet rontani.

Elküldve: 2021.09.04. 17:09 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

Mai utamon találkoztam egy 4fős,E-MTB kerékpáros társasággal. Ránézésre a korosztályom béliek voltak. (45-55év között). Csak egy rövidet tudtam beszélgetni velük, de azt mondtak nagyon élvezik az E-MTB nyújtotta előnyöket, mert tereptől függően 1.5 - 2szer több távot tudnak megtenni, mint a hagyományos MTB-vel.

Elküldve: 2021.08.31. 07:57 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 997

@Feri82: a környezetvédelem ott kezdődik, amikor nem másokra mutogatunk.

A témához is szólva: szvsz semmi baj nincs a villanybringával, mert olyan helyekre juttathat el és olyan élményeket adhat, amiket egyébként ezért vagy azért nem tudnál elérni. A magam részéről erdőbe egyelőre nem kívánom, de munkába járni én is csipáznék egyet, mert nem csatakosra izzadva érnék be is, meg haza is, ami plusz tisztálkodási időt meg váltócucc-cipelést jelent. (És ezért végeredményben inkább autózok, mert rengeteg időt nyerek vele.)

Elküldve: 2021.08.30. 21:22 Feri82 

  • Feri82 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

Úgy látom itt nagyon sok okos ember van , de szerintem egyiküknek sincs e-mtb - je. Ugyan úgy kell ám ezt is tekerni, nem magától megy ám. Amikor az ember teker belead mindent csak ezzel ugyanakkora energiával kb kètszer annyit tud menni. Nekem is van sima bringám , annyi h azzal fele annyi kilómètert megyek ugyanannyi idő alatt. Meg az e-mtb felmegy olyan helyeken ahol eddig toltam, pl èn csak Eco módban használom,csak akkor kapcsolom feljebb ha nagyobb az emelkedő és nem akarok lassítani. Aki nem használt ilyet csak kipróbálta nem tudom miért ítélkezik! A környezetvédelem meg nem itt kezdődik, hanem a tengerjáró hajóknál, repülők, kamionok stb...

Elküldve: 2021.08.29. 10:53 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@gabtot: Senki nem mondta, hogy nincs létjogosultsága az E-kerékpároknak. De sajnos nem az a trend, hogy autó helyett azt használnák és nem is az, hogy EÜ okokból. A legtöbben szimplám kényelmi okból használja és mert meg teheti, azaz van rá pénze. Az e-kerékpár most egy trend lett, nyomják ezerrel a gyártok a marketinget, hisz nekik eladni kell a terméküket. Az erdőben rengeteg emelkedő van, ahol én is csak feltolom a kerékpárt, máshogy nem megy, de sok ilyen emelkedőn az E-MTB sem megy fel, mert nem tud betapadni és a nyomaték meg elforgatja a kereket. És azt se feledd, hogy a kondíciód alkalmazkodni fog ahhoz, hogy van rásegítés. Anno és az Örs vezérről Jártam Budaörsre oda vissza bringával, ami napi 50km! (1.5óra oda és ennyi vissza) Esőben meg BKV-val. Az elektromositás sajnos megosztó, legyen az E-autó, vagy E-kerékpár. De remélem nem beszéltünk le róla és vásárolsz, aztán megírod a rövid és hosszútávú tapasztalataidat.

Elküldve: 2021.08.29. 07:03 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 93

@gabtot: Ebben sok igazság van szerintem, már "csak" az autósokat kellene valahogy rávenni hogy ilyet használjanak az autóik helyett. Az ára még elég borsos bár egy normális új autót sem adnak 4 milla alatt. A vételárnál nagyobb probléma az átszoktatás, mivel azt a kényelmet amit egy autó nyújt (télen fűthető, nyáron meg ott van a légkondi) sokkal fontosabbnak tartják, mint a környezetbarátabb e-bicajt. Én mondjuk hagyományossal nyomom és szerencsére a melóhelyen át tudok öltözni, illetve át is kell, mivel a sportruházat viselése ott nem megengedett. Az sem mindegy hogy hazafelé a már megszáradt bicósruhámban tekerek nem pedig abban ülök egész nap.

Elküldve: 2021.08.29. 05:46 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 610

Mint közlekedési eszköz egyértelműen van létjogosultsága. Mint sport eszköz, már határeset. De, mint erdőben csapató MTB, nekem már megkérdőjelezhető. Ugyanis hol húzzuk meg a határt akkor egy crossmotor és egy eMTB között? A zajt leszámítva persze. Egy izmosabb eMTB azért nincs olyan messze egy gyengébb crossmotortól... Na mindegy.

Viszont, ami nálam kiveri a biztosítékot, hogy UCI XCO e-MTB VILÁGBAJNOKSÁG-ot rendeznek (most hétvégén is volt) és rendes szivárványos trikot osztanak ilyen kategóriában is! Ez szerintem gáz! Innen már csak egy lépés, hogy a kajakokon is lesz villanymotor, mert úgy "jobban hasítja a vizet"! :) (Nyilván a gyártói lobbi van a háttérben...)

Elküldve: 2021.08.28. 21:36 gabtot 

  • gabtot avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Új fiúként (itt) meglepett ez a sok indulat a témával kapcsolatban. Én kezdő biciklisként gondoltam, hogy veszek egy ilyet a hagyományos mellé, mert vannak olyan emelkedők, ahol rásegítés nélkül egyszerűen nem tudnék feltekerni. Ott tök jól jönne. A másik a munkábajárás. 15 km városban oda vissza, az ugye napi 30 km. Azért az fárasztó és sok ideig is tart egy hagyományossal. Arról nem is beszélve, hogy lever a víz, úgy pedig nem illik megérkezni a munkahelyedre. Szóval számomra ez a két dolog már simán igazolja az ebikeok létjogosultságát.(+ van aki kora, vagy EÜ kondíciói miatt nem tud egy hagyományossal annyit haladni, amennyit szeretne, viszont a mozgásról nem szeretne lemondani. Jobb, mintha autóba/motorra ülne, nem?) Nyilván mint minden új technológia, ez is drága. Azontúl, hogy új, még ráadásul prémium termékről is beszélünk, egy ilyen csóró országban nyilván ez még jobban fáj. Környezetszennyezés? Az autókhoz, a motorokhoz vagy a többi közlekedési eszközhöz hasonlítva kevesebb a károsanyag-kibocsájtása es ez jó. Mi lesz a használt ebike okkal? Az ami a használt autókkal, telefonokkal, számítógépekkel vagy televíziókkal. Nem jobb nem rosszabb ezeknél. Én egyszerűen úgy fogom fel, hogy egy ilyen drága eszközzel tovább, magasabbra vagy számomra kerékpárral eddig megközelíthetetlen helyekre is el tudok jutni. Szerintem nincs is több ebben a témában, kár ezen összeveszni.

Elküldve: 2021.08.27. 19:32 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@azaki71: Csajszi E-Fatbike + kerékpáros utánfutóval nyomja az erdőben. brutálisan néz ki, nem tudom mennyi kg lehet (mármint nem a csaj.) https://www.youtube.com/watch?v=8EszWa6J7aE

Elküldve: 2021.08.24. 17:16 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

Egy e-kerékpárt kipróbáló embertől hallottam és milyen igaz. ""Inkább fejezem be úgy az utat, hogy tudom, hogy feltekertem a kerékpárt azon a dombon, nem pedig azzal az érzéssel, hogy a kerékpár vitt fel arra a dombra""

Elküldve: 2021.08.22. 13:55 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1455

@Zoltán-san: A gyártók általában tesznek egyet s mást a biztonság érdekében. A mellékelt töltő vélhetően megbízható. Teljes kisütés ellen is van valamilyen védelem. Kérdés csupán az, a felhasználó betartja-e a gyártó utasításait. Ha nem, gondolom, csökken az áramforrás élettartama. Értesülésem szerint általában 500–700 töltést bírnak ki.

Elküldve: 2021.08.22. 10:42 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

Terepjáró helyett vadászoknak! :-) https://www.youtube.com/watch?v=4cKUGDUemgI

Elküldve: 2021.08.22. 07:29 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 93

@XCode: A lítiumos akkuk esetében a töltést elintézi az elektronika. A töltőáramot ill. a töltés sebességét kell ésszerűen megválasztani és a megengedett max. töltőfeszültséget nem szabad túllépni. Továbbá csak szobahőmérséklet környékén szabad tölteni. Azt persze nem tudom hogy a balanszeres töltés (sorbakötött cellák esetén van jelentősége) mennyire terjedt el ezekben, mely megakadályozza a cellák túltöltését. A másik amire kényesek a mélykisülés.

Elküldve: 2021.08.21. 21:44 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1455

@rcs2003: Az újabb járgányokat jobbára lítium akkumulátorokkal szerelik. Ezek kevésbé érzékenyek a hidegre; a magasabb kapocsfeszültség miatt kisebb áramot kell leadniuk. Hátrányuk, hogy igencsak sokba kerülnek, s töltésükre is jobban oda kell figyelni. Nekem egy 24 voltos, ólomakkumulátorral hajtott kecske jutott, csak erről tudok nyilatkozni.

Elküldve: 2021.08.21. 21:04 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 353

@XCode: ezekben már li-ion vagy li-po akksik vannak, nem? Csodálkoznék ha nem így lenne.

Elküldve: 2021.08.21. 20:44 Procolus 

  • Procolus avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 95

Szép estét. Én még csak láttam elektromos bringát. Igazából nem értem a célját. Ha már bicaj akkor emberi erővel legyen hajtva. Nem akar valaki tekerni akkor robogót vesz. Viszont ha öreg vagy egészségügyi gondja van akkor lehet jó döntés az elektromos bicaj.

Elküldve: 2021.08.21. 20:32 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

Bikemag fórumán azért írnak érdekes dolgokat, a megbízhatóságról és az élettartamáról, problémákról. Na ezek azok a dolgok amik nekem nem hiányoznak, épp elég a a hagyományos alkatrészeket megfizetni.

https://forum.bikemag.hu/topic/5036-e-bikepedelec/

Elküldve: 2021.08.21. 20:07 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1455

Láttam már ilyen állatot (e-bike), ültem is rajta. Nem vagyok tőle elragadtatva, mert:

1) dög nehéz,

2) boltba, italmérésbe hajtani, onnan visszajönni (ha sikerül) megfelelő, hosszabb útra viszont nem alkalmas,

3) hűvösebb időben (nagyjából tíz fok alatt) az ólomakkumulátor megszűnik erőt szolgáltatni,

4) értékéhez képest igencsak sokba kerül, nem különben az akkumulátor, az egyedi alkatrészek stb.

5) szittya őseim megvetnének, ha ilyen micsodával hánykolódnék, állítván, hogy nem vagyok igaz növendéke Scythia országának.

Különösen előkelő, kövér és éltes asszonyoknak faluban jó.

Elküldve: 2021.08.21. 19:29 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@rcs2003: Ma gyalog túráztam és bőven jöttek szembe olyan erdei emelkedők, amiken tényleg csak E-MTB vel lehet feltekerni. Ha így nézem, az e-MTB kibőviti a lehetőségeket, hisz olyan útvonalakon is lehet vele tekerni, ahol a hagyományossal már nem. Érintettem frekventált turista helyeket is és bizony nem egy E-MTB jött velem szembe. A használóik között voltak családosok és fiatal montisok is. Én nem vagyok se ellene, se mellette, ha 60évesen elektromos kerékpár kell, hogy megmásszam a kedvenc erdei emelendőimet és meg is tudom fizetni a vele járó költségeket, akkor miért ne? De tény, hogy az izom erőből hajtott hagyományos kerékpár az környezetbarátabb és nem kell hozzá semmi, csak a saját erőnk.

Elküldve: 2021.08.21. 15:31 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 85

@rcs2003: :-)

Elküldve: 2021.08.21. 14:33 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 353

Szerintem semmi gond az e-bringákkal. Meg van a helyük a palettán, én is szivesen mennék munkába ilyennel ha messzebb dolgoznék. Mégis ki a fenének van kedve lucskosra izzadni munka előtt? Hát nekem izzadós emberként semmi kedvem egész nap a saját reggeli levemben főni. Versenyen meg nem ellenük mész, ők külön pedelec kategóriában indulnak. Nem kell velük foglalkozni. Tom77 hozzáállása meg szokásosan kicsit spártai a témához, de ő már csak ilyen. :) Utálkozni az e-bringák vs hagyományos bringák miatt meg baromság, csak azokat minősíti akik szítják a hülyeséget.

Elküldve: 2021.08.21. 11:44 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@Tom77: Az alapján amit írsz, pont eszembe jutott, hogy anno milyen vita volt a 26 vs 29 MTB kerékár megítélésé között. Aztán a gyártók mára lényegében elérték azt, hogy a 29es teljesen elfogadottá vált.

https://forum.testbike.hu/topic/a-26-os-monti-tenyleg-leszerepelt-kategoria-4443

Szóval megeshet, hogy így lesz az e-kerékpár is, mert igény van rá, csak még túl drága az átlagnak.

Elküldve: 2021.08.21. 11:32 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 85

Ez az eset egy éve történt, egy ebike-okat reklámozó oldalon, ahol persze maga az aktuális bolt is be volt finoman csatornázva, szóval azt is külön kihangsúlyozták, hogy hol kéne ezeket a masinákat megvenni. Igazán nem érintett meg a dolog, sőt a tulaj is mondhatni korrekt volt, mert igaz ugyan, hogy törölte a hozzászólásomat az oldalról, de külön @-mailben megírta utólag, hogy azért tette mert rontottam az üzletet és befojásoltam vele akaratlanul is a még bizonytalan de későbbi lehetséges potenciális vevőket..

A mekkora már, hogy én egy pár mondattal és pusztán a saját véleményemmel befojásolni tudok bármit is, ennyire 44-évesen azért már én sem vagyok naív, de ha mégis bármi ilyet tettem, utólag persze elnézést már nem kértem a dologért, de szerintem meg aki ilyet szeretne venni, az akkor is megveszi ha én azt írom neki, hogy egy fél óra múlva felrobban majd vele, aki meg nem szeretne ilyet venni az meg függetlenül attól, hogy én mit írok nem is veszi meg.. Csak azért emeltem a dolgot tegnap ide, mert azt viszont el szerettem volna mondani, hogy az ellentmondásokat és az ebike-ok elleni észérveimet még az az ember sem tudta +cáfolni, aki amúgy örömmel megtette volna és a szög ott bújt ki a zsákból, hogy de azért az 'új trend' duma meg az oldalon ment ezerrel, hogy vegyél már ilyen cuccot, mert akkor ha te ezt megveszed akkor bazira menő vagy stb..

Kicsit nevetséges utólag, de azt mondom a hagyományos bringák piacát ez a sz_r sem most sem szerintem később nem fogja befojásolni, igaz ugyan eladnak majd belőle valamennyit, de ez a normális bringapiacot nem fogja felhúzni, és ha nem volna járvány, az alkatrészárak sem szaladtak volna el, persze valami mindig lesz majd ami miatt a szektorban zajló aktuális folyamatokra lehet hivatkozni, de ezért írom mindenkinek, hogy amit lehet és ami csak kell a bringáihoz, mindenképpen spejzoljon be belőlük, még akkor is ha legalább egy évig nem kellene neki amúgy biztosra semmi, mert ezzel meg tudja akadályozni azt, hogy egy későbbi aktuális alkatrészt tíz-húszezerrel drágábban vegyen +, mint amennyit az valójában ér. Én is ezt csinálom, előre számolt kiadás ide vagy oda, ha meg tudom ma tenni később igen hálás leszek érte saját magamnak..

Elküldve: 2021.08.21. 11:09 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@Tom77: "elmagyarázom azt, hogy mi a bajom vele, akkor utána vagy kitiltanak onnan,"

Ez szomorú, ezért írtam, hogy ezzel is megosztják a kerékpáros közösséget.

Nekem az is nagyon illúzió romboló, amikor látok egy MTB maratont, ahol együtt, egy csoportban engedik el az E-mtb és hagyományos kerékpár versenyzőket. Jön az elején a hosszú emelkedő, az E-mtb kerékpárosok szinte szállnak felfelé, a másik versenyző meg 170 feletti pulzussal 7-8km/h gyűri le a százalékokat. Ez már mennyire gáz.

De ismerek olyant aki pedeckel túrázik és totál boldog vele, hogy nagyobb távokat tud megtenni, mint hagyományos kerékpárral. Kérdés, hogy amikor majd elkezdenek rajta tönkremenni a dolgok, mennyire lesz pénze a fenntartására, mert az alkatrész árak egyre brutálisabbak.

Elküldve: 2021.08.21. 06:56 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 85

@Makky: Akkor ismét örültem, hogy már megint igazam van.. Tegnap én is rendesen felhúztam magam ezen az e-témán, mert amikor elmagyarázom azt, hogy mi a bajom vele, akkor utána vagy kitiltanak onnan, vagy nincs válasz a kérdéseimre, ami még a kitiltásnál is rosszabbul esik, mivel ha nem kapok választ, az majdnem olyan mintha igazam lenne, de ha így van, akkor meg egyszerűen miért nem lehet azt mondani, nem? Olyan mint ha fájna ez valakinek, pedig a dolog szerintem rém egyszerű, jól és jót kell csinálni, és akkor az olyan kretének mint én elismerően bólogatnak majd.. (Ennyi)

Elküldve: 2021.08.21. 05:59 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 610

@Tom77: Alapvetően SEMMI nem változott a nagy "zöld" mizéria óta! Ugyanúgy, ugyanolyan kapitalista fogyasztói társadalomban élünk továbbra is. Ami változott, az a dolgok "csomagolása", a marketing. Most úgy adják el neked, hogy ez mennyire zöld. Pedig nem! Egy dolog van, ami "zöld", mégpedig az, hogy nem fogyasztassz! :) SEMMIT! Az egyéb véleményeimet a dologról inkább nem fejtem ki jobban, mert kevésbé szalonképes...

A 25km/h-ás korált pedig azért van, mert tőlünk nyugatabbra vannak országok, ahol 25 fölött közlekedni képes járműre rendszám és biztosítás is kell! Vagyis ezzel a limittel ezt kerülik ki. Ami pedig ennél gyorsabban tud menni, azzal ott hivatalosan nem közlekedhetsz közúton egyáltalán!

Elküldve: 2021.08.20. 18:53 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 85

Egyébként zárva az első pár gondolatot, egy nagy bringás haverom mondta még régebben az ebike-ról, hogy olyan mint a szilikon mell, mert minimálisan mindkettőre van igény, de attól még nem biztos, hogy az jó dolog..

Elküldve: 2021.08.20. 18:31 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 85

@azaki71: Figyelj! Úgy sem tudom elrejteni ezért inkább elomondom és a későbbiekben sem igyekszem majd háttérbe szorítani, hogy ezekkel a vackokkal szemben nem kicsi ellenszenvet érzek, mert farnkón utálom őket! Legalábbis abban a formában, ahogy ma az elénk van rakva!

Az ebringást te már nem látod, amikor az tovább megy még 30-40 esetleg 60km-t és utána megdöglik egy (KONEKTORÉRT), amit ha szerencséje van jobb esetben találni fog majd, de neki addig a pontig ötször olyan energiába kerül eljutni, mint mondjuk visszafele neked. A másik, szeretném óvatosan megkérdezni, ma elsősorban kiknek készül ez a masina, mert szerintem ma még ez sincs tisztázva, pedig szerintem ez nem igazán egy bonyolult kérdés, főként ha valami ekkora környezeti szennyezés mellett készül, mégis olyan pont a propagandája, mintha ellenkező hatásmechanizmus érvényesülne.(?) Szerintem elsősorban nem a rászoruló(k)nak, de akkor meg minek van hozzá állami támogatás, ha eleve nem az indokolatlan megvásároltatás a valódi cél, akkor miért nincs még ma sem igazi célközönség hozzá? Szabadjon megjegyeznem, hogy e motor e roller meg egy csomó e vacak, ami ugyanannyi ideje kapható a piacon, nagyobb számú eladást tud magénak mint az ebike! Ja drága, akkor oké, na de ha az elterjedése az elsődleges cél miért nem kapni olcsóbban? Van itt mégvalami, megnézte már valaki, hogy 1 ilyen masina mennyire gazdaságos, az igazság az, hogy amennyiben tényleg utána számolsz, sem a hatásfoka, sem pedig a hosszabb távú üzemeltetése nem gazdaságos, plusz miután már nem tudod használni semmire azután kezd majd csak igazán környezetszennyező lenni, de ez valahogy eddig senkit nem éerdekel, mert annyira igyekeznek gyorsan minél többet eladni belőle, pedig rég meg kéne legyen az infrastruktúra erre, azoknak akik gyártják őket.. Tudja valaki azt, hogy egy akksi mennyi idő és km- után kotlik meg és mennyi hozzá az új? Megéri venni rá újat vagy dobjuk el, mert akkor bravó ma a világnak pont egy rakat elhasznált ebike-ra van szüksége! Apropó a tudatos vásárlónak elmondják ma mielőt ezt a sz_rt megvetetik vele, hogy mi lesz majd a motyó sorsa ha már nem fogja tudni mire használni az egészet, vagy feladja a merőbben nem gazdaságos további használat iránti igényét?? Ahol vette ott visszaváltják neki, mennyiért egyáltalán átveszik e tőle, kap e beszámítást vagy ilyesmi, öröegem olyan áron kínálják ezeket a sz_rokat ma, hogy ezekre a kérdésekre ma egy gazdasági szereplőnek már kész válaszai kellene, hogy legyenek!!!! Aztán, megkérdezné azt valaki, mitől hatkéony ez a vacak, amikor egy hagyományosan működő bringának nincs határa, mert a világot körbetekered vele, fele annyi ráfordítás mellett, mint amit ezek a vackok igényelnek.. Azt tudja e valaki, hogy miért van 25km-re laszabályozva az egyik fajta és miért nincs mondjuk a másik, ami tudja még a 60-at is és egyebek, szóval bocsi nekem kérdéseim azok nagyon is lennének, de vagy tudom az előrecsomagolt választ vagy nincsenek igazi válaszok ma még onnantól, hogy te ma valamit megvettél, aztán kenheted ahova akarod és szerintem ez utóbbi az előbbi érzésnél sokkal rosszabb.. Szóval én nem mondom félreértés ne essék, hogy úgy ahogy van sz*r az egész, de olyannyira nincs ma még letisztulva ez az egész, hogy bőven nem kell ma senkinek sem aggódnia azért, hogy ez a dolog később a kelleténél is jobban elterjed.. Az, hogy ma elektromosodik minden mert ez most valakiknek marha jó üzlet, még nem jelenti azt, hogy minden túl is éli később a saját neki szánt idejét.. Abban is biztos vagyok ma, hogy az ebike ha marha gyorsan nem raknak a dolog köré rendet, nem fogja túlélni a hagyományos bringát, sem annak történelmét, sem a hatékonyságát! Ettől ne félj szerintem.. Igen minden elektromosodik, de amíg a vízforralónak nemcsak én örülök, addig azt is tudom, hogy az ebike a büdös életben nem fog a világon ugyanilyen népszerűségnek örvendeni és ebben még akkor is ilyen biztos vagyok ha tévedek.. '_' Aztán azt se felejtsük el, hogy addig a szárnypróbálgatásig ezen az egészen, míg kevesek meggazdagodnak majd, addig igen sokak ezzel a dologgal hosszútávon mindenféle tekintetben többet veszítenek jelenleg, mint amennyit nyernek, az persze egy egész másfajta megtapasztalás lesz majd, főként az az idő és pénz nem lesz majd elhanyagolható amíg erre az ebike tulajok rájönnek.. Mindenkinek pedig majd nem kell ilyet vennie ahhoz, hogy tudja amúgy, hogy marha tré a dolog, aki pedig addig már megvette, nyilván nem azzal fog téged fogadni, hogy bakker mennyire megánta már, mert aki hosszútávon gondolkodik egy ilyenben, még az sem biztos, hogy mérlegelte ennek a dolognak a hátulütőit előre, illetve ha már megvan neki, nem fog magáról kiállítani neked egy olyan bizót, hogy mekkora lúzer volt, de ha már ezt neked mégis megtette, legalább őszinte volt veled, amit te azért majd értékelj.. :-)

Elküldve: 2021.08.20. 17:48 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 238

@Tom77: Nyilván nem terjed úgy az elektromos kerékpár, mint nyugaton, de egyre többel lehet találkozni. Természetesen a hagyományos kerékpár egy "egyszerű" mechanikus szerkezet, amit izom erő hajt, de most az elektromositás a trend, az emberek pedig szeretik a kényelmet, szóval ez már egy létező dolog. Én nem mondom, hogy "egyszer" nem lesz, mert soha nem lehet tudni, lehet egészségügyi, kényelmi, vagy csak simán életkorból fakadó igény rá. Amikor letekerek 60km egy erdőben és elfogy az erőm de még kedvem lenne további 30-40km tekerni, de elfogy az erő és azt látom, hogy ez E-bikeon tekerő tovább megy, az néha kiábrándító. De ugyanakkor a hátrányait is látom, mert egy jó nagy drágulást hoz a kerékpározás világába, aztán fokozza az ellentéteket, kerékpáros és kerékpáros megítélésé között.

Elküldve: 2021.08.20. 17:19 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 85

Összefoglalva: Az mellett, hogy jelenleg ugyanazzal a környezetszennyező ipari gyártással készül, mellette tök jól el van neked adva az, hogy most még csak azért ilyen marha drága, mert nincs annyi eladva belőle.. Persze ha meg már el lesz, akkor meg majd a hozzávaló akksi és a stb lesz majd olyan elérhetetlen áron, hogy azzal tartanak sakkban majd míg ki nem vágod az egészet. Amúgy az E-motorok piacán már most is ez van.. A másik, volt nálunk egy állami támogatásos rész nem is olyan régen talán még ma is van, akit érdekel nézze már meg mennyivel szál be az állam a jelenlegi árához képest, ha mindenképpen akarnál egy ilyet. Szerencsés esetben, egy gyógyászati eszközt is olcsóban megveszel most százalékosan úgy, hogy részarányában több lesz benne az állami támogatás mint ebben.. A harmadik az meg tudom dögunalom, de nézd már meg a hazai átlagot fizuban, na meg életszínvonalban szerinted kinek lesz közel egymillája olyan játékra, aminek a hatékonysága vagy a hosszabb távú léte erősen megkérdőjelezhető jelenleg, plusz valakinek a későbbi bringatemető státuszát vagy az újrahasznosítási technologiát is meg kéne álmodnia, ha tényleg annyit el szeretnének adni később belőle úgy, hogy az egész környezetszennyezői fagyi lehetőleg ne nyaljon vissza, amikor a kukába vágják az egészet.. Egy rendes hagyomásnyos kerékpár ha figyelnek rá, közel egy emberi életet ki szolgál ma nem kifizetetlen ráfordítás mellett, de legalábbis egy aktív emberi életet biztosan, ezt erősen megkérdőjelenzném ma szóban forgó holmi tekintetében, mármint a főként a hosszútávú gazdaságosságát! Plusz nem véletlenül gúnyolják kétkerekű teslának, mert az égvilágon sehol sem adják olyan árért, hogy az a legtöbb ember számára hozzáférhető legyen. Persze két milláért lehet veretni, ha eltekintel nagyjából az eredeti felhasználásától, plusz akinek marha sok pénze van, nekik is valahogy valamire el kell költeniük a zsugát, de szerintem ez egész e-piac legalábbis ha ebben a struktúrában marad amiben ma van itthon, igencsak korlátozott hozzáférésnek örvendhet továbbra is, a nagyarányú elterjedését helyi viszonylatban mindenképpen már ma vitatnám, keveseknek élvezhető lesz ez biztosan, de nekik eddig is az volt meg ezután is az lesz minden..

Elküldve: 2021.08.20. 16:55 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 85

Én csak annyit tudok, hogy nekem már van olyan izomzatom na meg kedvem, hogy én egy ilyen msainára max csak tréfából ülnék fel, hosszabb távra és több napos szórakozásra nálam még ma is, a hagyomásnyos a nyerő, lássuk is be gyorsan ma Magyarországon ez még kicsit amolyan státusz kategória, árában legalábbis mindenképpen. 20-22kg alatti nem igen van, ráadásul a pedelec meg az ebike ha jól tudom eleve két külön 'cég' a kettő nem összekeverendő! A pedelec a magyarországi szabályok miatt rendesen le van fojtva a teljesítményét illetően, az ebike az meg olyan rohadt drága, hogy nekem jelenleg mind a hármat ami ma itthon van el kéne adnom ahhoz, hogy egy normálisat tudjak venni a három árából.. A másik akármire én sem ülök ám fel, ezek között is a legnormálisabb úgy értem, ami nekem már tetszik, mert én a kinézetre is rohadt kényes vagyok, nekem az nem elég, hogy megy szóval ami ma elérhető a hazai piacon, az másfél de inkább két millánál kezdődik, legalábbis az amit én is elvinnék, ennyi pénzt én viszont akkor sem adnék ma érte, ha tudni főzni és még meg este meg is tudnám dugni úgy, hogy rendesen élvezzem.. Amit é látok bringázva bármerre is az országban, az az aztán majd aki akar cáfol, hogy erősen rá van szorulva az, aki rásegítéses rendszerű masinával nyomja, akinek semmi baja, annak értelmét sem látom, hogy tartósan ilyennel közlekedjen, plusz azt is meg kell említeni itt, hogy oké, hogy elmész vele emelkedőn meg minden, meg rásegítés, de gondold már el azt, hogy huszontöbbkilós púp van a hátadon, no pláne akkor mi van, ha nulla infrastruktúrában rohadsz vele le, mert hát ha kirándulni viszed, akkor bárhol is kiköthetsz, úgymond ha a szufla kifogy belőle onnantól akármilyen penge is vagy, neked az már olyan mintha egyszerre két bringát kéne elmozgatnod addig, amíg nem találsz valami civilizált helyet, ahol újra lesz értelme az egésznek..

Nekem az sem tetszik, hogy ezeket úgy reklámozzák a rerndes bringákkal, hogy környezetkímélő.. Öregem a hagyományosnál mi környezetkímélőbb magyarázd már el légyszives, mert hát az alpgondolat ugye nem az, hogy elsősorban a tartós használata nem motort vagy pedig egy autót szeretne kiváltani, ráadásként ugyanazzal az olajos iparú gépi gyártással készül jelenleg, mint az összes többi kőolajszármazék, de az akksija miatt ez a masina egy idő után környezetszennyezőbb lesz mint bármi ami ki szeretne váltani, szóval szerintem van baj bőven, de lehet én gondolom rosszul..

Minden esetre kétoldali műtét ide vagy oda 44-évesen én ha már a rendessel nem jutok majd el sehova akkor is kétszer meggondolom majd, hogy legyen egy ilyenem, ameddig meg bírom, addig simán szóba sem jöhet, de ez csupán az én véleményem senkit sem szeretnék semmiről sem le se pedig rábeszélni.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!