@Procolus:
Építés : meg kell egyezni egy szerelővel fix díjban. Kb 11 ezer +/-2 a reális díj(Pesten, vidéken gondolom olcsóbb) .
Kb mint egy teljes nagygenerál ahol darabokra szedik a gépet, tisztítják, megkenik, összerakják. Ebben az esetben nem kell szétszedni, tisztítani, viszont kell vacakolni a belső kábelezéssel, vágással, dinamos lámpa kábel.. .
Olyan helyre kell vinni ami relatív közel van, mert biztos hogy lesz valami amit utólag még állítani kell, de ha már otthagysz valahol egy tizest, akkor gondolom az utólagos állítás is benne van. Lehet olyan helyre vinni, ahol amúgy nem vettél volna bicajt de jó a szerviz: Találni elég véleményt itt a tesztbikeon (boltok véleménye) .
Amúgy nem egy űrsikló egy bicikli, össze fogják tudni rakni...
Illetve nem gondolom, hogy veszel valahol bringát és akkor ott már "családtag" vagy és nem akarnak átverni később. Meg eleve a minőség. Ha valahol találsz extra olcsó kerékpárt miből gondolod, hogy jó oda járni szervizelni. (barátom hozta át a kilimanjaro cross cangáját (hervis) :pl semmi zsírt nem látott a stucni egyik csavarja sem, se a pedál)
.....
A genesis bicikli ennyiért nem rossz darab - a KTM hez képest :) . De semmi kifejezetten jó darab nincs rajta. A hajtómű octalinkes , acera szint, tourney kazetta... De ezekkel nincs baj, mindössze nem fantasztikus. A kerék neccesebb.
A fék. Még egyszer. A súly nagyon sokat számít. 95 kiló vagy, a bicikli 18, a csomagod is számít és ezek a belépő fékek szerintem csak azért vannak, hogy eladhassák a biciklit, mert komolyabbnak tűnik.(vagy 60 kilósoknak) A shimano Xt tárcsaféke is 85 kg felett elkezd veszíteni az erejéből (marad benne szufla, nem arról van szó, de pl a formula fékek ereje itt kezd dominánssan megmutatkozni - német bike magazin műszaki tesztje alapján). A gyenge féket nem fogod tudni érdemben feljavítani nagyobb tárcsával, a szar az szar marad. Illetve amúgy se lehet trekking vállára nagy tárcsát tenni, mert megcsavarja (lásd gyártói utasítás). Sajnos nem fogod tudni csak úgy lecserélni a féket V-re, mert máris vehetsz új kereket, vagy legalább felnit, meg villát is, mert ezen Pl pont nincs csak tárcsa fék foglalat. (lehet a vázon sincs eleve)
Ezzel szemben Pl amit az egyik listára tettem : Avid single digit 7 az egyik legjobb v fék, egy 10-12 éve még lazán mentek xc versenyen ugyan ezzel. És könnyebb és egy bicskával megszereled a hosszú túrán, ha baja lenne, de nem lesz: télen nyáron jól működik. Persze lehet venni rendes tárcsa féket, (csak drága)