@Procolus: Rákattintottam mindkét linkre, ami itt a topikban van: mindkét radon elérhető minden méretben
@Procolus: Rákattintottam mindkét linkre, ami itt a topikban van: mindkét radon elérhető minden méretben
Most nézem már nincs nekik az a Radon. Akkor most várjak vagy valami mást....
@Procolus: @JPeti86: Szia. Melyik a nyerő ár értékarányban?
Én a Radon 6.0-ra szavaznék a felsoroltak közül a V-fékes és a tárcsafékes is elég jó felszereltségű. De a V-fékes jelentősen olcsóbb, meg egy v-féket házilag az út szélén pár imbuszkulccsal is bármikor meg lehet javítani, a tárcsás az nem olyan egyszerű. Teleszkópot viszont érdemes bele rakatni később (utólag is lehet)
Amúgyis, a tárcsafékesnél, 160-as tárcsa 90 kilóhoz kevés, főleg hogy a fék normál kétdugattyús hidraulikus fék. 180-as vagy 203-as tárcsa az már oké lehet rendes fékhatáshoz, ha nem levegős a féked és tiszta a tárcsa. Amúgy meg sok szerencsét a légtelenítéshez olajcseréhez, türelem igényes meló, drága (20eFt körüli légtelenítő készlet meg néhány ezer egy liter ásványolaj ami elég sok évre) szerszámokkal, meg ne a szőnyeg felett csináld a lakásban. Tényleg inkább vadulós gépre való témakör. (tudom vannak mechanikus bowdenes tárcsafékek, de azok meg általában erőben minimálisat tudnak. szóval a hidraulikát nem úsznád meg)
@GPT: Bárcsak ott tartanánk. Még csak futva tekintettem rá a lakatra ,hát igen valami olyan kell majd ami megvédi. Km órát is szeretnék rá..........
@JPeti86: nekem is van egy rugós villám itthon az aldis trekking bicikliben - jelentem lejöttem vele a János hegyről is - nem lett baja(bajom), de attól még nem nagyon jó... Igaz hogy olcsó is, meg nem olyan rossz, hogy ki kelljen dobni, mert városba tényleg tök mindegy. Ettől függetlenül én még továbbra is a levegős suntourt venném magamnak (a Radon TLS 6.0-ba a merev villa helyére)
@procolus Egy dolog maradt ki a bicikli kalkulációból: Ha 200 ezer környékén fogsz kerékpárt venni, akkor készülj fel lelkileg, hogy ahhoz egy min. 20ezer forintos lakat dukál. (Abus Bordo meg társai)
Plusz egy megjegyzés: Városban ideálisabb a V-fék, nem kell félteni a tárcsát hogy elgörbül amikor betolod a bringát a tartóba pl. egy bolt előtt.(Nagyon kell vigyáznom, mikor a DH gépet parkolom le pár percre valahol.) Túrákhoz mindkettő fék jó lehet. Vadulásnál jön ki a különbség igazán.
Szia! * Egyik hozzáfűznivalóm: Előttem leszólták a Suntour rugós villát. Nos, nekem ilyen van a városi járgányon (egy colos menetes nyak megy a vázba sajnos) és nincs vele műszaki hibám, baromi egyszerű könnyen újrazsírozható igénytelen és nem drága szerkezet, kb 15 ezerbe kerül, de annyit megér. nem csúcs cucc de használható és megbízható. Hátrány: nehéz, nem finom a mozgása, rezgéseket nem nyeli el. Előny: nem kapsz felütéses defektet ha nekimész a járdaszegélynek vagy egyéb tereptárgynak, mert akkor pont enged annyit.
Másik hozzáfűznivalóm, hogy hosszú túrákra fontos a defektvédett külső (a terepnek / aszfaltnak megfelelő mintával) és mondjuk Schwalbe Greenguard védelemmel. Ha olcsóbbat akarsz, CST salvo is oké.
90 kilóhoz (én is annyi vagyok, kicsit több is) azért kell jó Deore agy hátul meg duplafalú szegecselt felni DT/Sapim küllőkkel, meg jó erős váz és hajtókar (nem sörösdoboz vékonyságú).
plusz agydinamó nagyon ajánlott, vagy olyan lámpák amik sokáig kitartanak, plusz sárvédő, városon kívül láthatósági mellény kötelező, sisak (ajánlott), csomagtartó (esetleg túra-táskával)
http://www.sportoutlet.hu/shop/kerekpar/kross-kerekpar/kross-trans-arctica-kerekpar
itt ingyen van a posta, nagy vonalakban ugyan azt tudja, mint a radon (6.0 disc) (kross amúgy egy lengyel márka, teljesen jó bringát kínálnak épp eszű áron)
Rendben,nagyon szépen köszönöm e segítséget. Most mennem kell a dolgomra. De este és a következő napokban ugyan itt. Addig is szép napot és minden jót.
@Procolus: én már egy kisebb vagyont elköltöttem ezen a honlapon és azt tudom mondani, hogy bár minden webshop ilyen megbízható és jó lenne. (volt hogy vissza küldtem valamit - állták a postát, meg vissza is kaptam a pénzemet minden veszekedés nélkül) Igaz magyar nyelvesíthetnék.
Mindenképp várjál meg másik véleményt, egyrészt hátha valaki rábeszél, hogy a sima villás, V fékeset vedd meg és a különbözetből pl a belinket levegős teleszkópot vedd meg, mert azt szerintem nem bánnád meg, másrészt valóban szokott lenni itthon is jó vétel, csak azt nem 3 perces netes böngészés után találja meg az ember. Sajnos most épp elég drága az euro, szóval simán lehet, hogy van reális hazai alternatíva. (mondjuk, hogy a lakóhelyed közelében is legyen arra már nyilván kisebb az esély, akkor meg megint benzin/posta pénz...)
Akkor eddig a legjobb választásnak tűnik. Azért még pár napot várok,ki tudja talán történik csoda. Vajon meddig lesz ez a kerékpár akcióban ? Szeretnék még pár véleményt megvárni. De nagyon jónak tűnik ez a Radon 6.0 Ki tudja talán országon belül is van ilyesmi bringa ennyiért. kicsit félek a külföldi rendeléstől,mert nem tudom a nyelvüket. Ha arra kerül a sor akkor tudsz segíteni a beszerzésben,beüzemelésben?
@GPT: (amúgy a KTM kormánya ilyen szempontból is rosszabb, azzal nem lehet ennyit játszani, mert nem ahead-es)
Itt a geo táblázata a 2 bicajnak: http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/trekking.html?action=bike_details&bike_id=113&cHash=26d56b38358c3735d0b670d1d42491d3
http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/urban/trekking/trekking-comfort-series/tcs-60-disc/
2-5 mm a különbség, nem fogod észrevenni
@Procolus: 46-48 cm-es (trekking)váz való a 165 cm-es magassághoz. Trekking kerékpárnál könnyű dolga van az embernek, mert általában állítható a kormányszár, illetve ki lehet venni pár hézagoló gyűrűt a stucni alól, ha szükséges, szóval van opció "finomhangolni" a komfortot.
Hogy hogyan lehet, hogy 46-48 cm-es a tartomány: ez csak egy paraméter a váz geometriából, más részek másként térnek el, de a mm pontosan belőtt váz leginkább csak országúti gépeken fontos a sportos testhelyzet miatt, egy trekking kerékpáron ez szinte nem is érezhető.
Első körben a Radon TCS 6.0 ami szimpatikus.46cm vázméret lenne tökéletes mert már próbáltam vázméretet.18" vagy 46 cm lenne a legjobb. Ez a kerékpár 2cm-el nagyobb.De lehet,hogy semmit nem számít.
@Procolus: http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-tcs-6.0-disc-464576/wg_id-6669 (bezavart a zárójel :) )
Van benne egy kis csúsztatás, mert nem csak drágább a tárcsafék meg a teleszkóp miatt, de egy két mütyür nem olyan olyan jó rajta...
Én továbbra is a sima villás verziót ajánlom, azzal az extrával, hogy egy postával meg lehet rendelni a honlapról mondjuk ezt: http://www.bike-discount.de/en/buy/suntour-sf13-nrx-e-rl-700c-air-suspension-fork-black-411766/wg_id-208
ez egy levegős teleszkóp: teleszkóp pumpával be lehet állítani a súlyodhoz megfelelő nyomást és eleve finomabb a mozgása. És kormányról kimerevíthető egy kapcsolóval. Teljesen más kategória, mint a belépő szintű rugós villák.
A tárcsafék amúgy tud jó dolog lenni, MTB és CX bicikli elképzelhetetlen nélküle, de városi felhasználásra egy jól beállított V fék szerintem jobb megoldás. Hatékonyságban nem marad alul, nincs akkora hangja esőben, könnyebb szervizelni, olcsóbb is, könnyebb is.
Tanulmányozom a linket. A telós link sajnos nem adja be a bringát. Azért jó lenne ha lenne rajta teló.
@GPT: az kimaradt:
@Procolus: Röviden: nem. Eleve egyszerű google keresés simán talál 200ért ilyen biciklit, másrészt hosszútávon a rajta lévő alsó kategóriás cuccok cseréért fognak kiáltozni.
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-tls-6.0-464949/wg_id-6669
Ha nem hagyod el a betont, akkor ez egy jó választás. :
nem tourney hanem deore agyak, kazetta van rajta
Laikus számára is egyből feltűnhet, hogy jó minőségű nyereg van rajta, a markolat Ergon márkájú (drága és kényelmes)
Igazi trekking gumik
Nincs rajta teleszkóp - ez lehetne negatív, de azt kell mondjam, hogy van olyan semmire való teleszkóp, aminél jobb egy merev villa - nem kell szervizelni, sokkal könnyebb. Ha beleolvasol bicikli tesztekbe itt a tesztbikeon, akkor láthatod, hogy az olcsó suntour villa szokott lenni az elsők egyike, amit kicserélnek az emberek. Ebbe a biciklibe is lehet venni, ha úgy érzed, és akkor lesz egy merev, meg egy olyan rugós villád, utóbbi olyan lesz ami tényleg a Te igényed.
a radonhoz adnak eleve kitámasztót, pumpát, csengőt
és 170e + posta
(de van teleszkópos, tárcsafékes verzió is: http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-tcs-6.0-disc-464576/wg_id-6669)
(igen még mielőtt valaki leírja: a netről rendelt biciklit nem tudod kipróbálni és nem tudod visszavinni, hogy garanciálisan állítsanak be rajta féket/váltót, de legyünk őszinték, az hogy ráülhetsz egy boltban valamire abból nem biztos, hogy fogod tudni milyen érzés lesz 100km tekerés után, és bármelyik szervizbe be lehet vinni 1-3 forintért megcsináltatni azt amit nem tudsz magad - viszont lényegesen olcsóbb.)
Szia. Köszi a gyors választ. 215ezer forintért néztem a Ktm szakboltban. KB ennyit szánnék kerékpárra, Igazad van.Voltam nagy áruházban de amit árultak KTM trekking ként azt a tipust nem találtam találtam meg a gyártó honlapján. A gyártó honlapján találtam ezt a kerékpárt.Ilyesmit szeretnék. Tudod nem értek hozzá azért jöttem ide.
Kb 220 ezer a rá szánt pénz.
Nos a KTM sosem volt híres arról, hogy jó ár értéke lenne. Kifejezetten túlárazott. (meg szvsz fantáziátlan és ronda, 40 másik márkát választanék mire a ktm kerülne sorra, de ez az én véleményem, tudom, hogy sokan szeretik, csak nem értem őket...)
Azt az értékesítési taktikát követi a KTM, hogy drágán árazza a modelljeit - a nagy áruházak kínálatában a sok saját márkás tákolmány mellett szuper csúcs gépeknek tűnnek (egyáltalán semmi extra sincs amúgy rajtuk, semmi egyedi váz megoldás, semmmi), majd leárazáskor meg viszik mintha ingyen lenne, mert, hogy jó "olcsó" a "prémium". Félreértés ne essék rossznak nem rosszak a ktm biciklik, csak a túlmagasztalás, amit nem értek és ettől számomra inkább taszító.
Mindenesetre csak akkor lehet megmondani egy KTM-ről, hogy jó áron van e, ha leírod, hogy mekkora kedvezménnyel akart elszédíteni az KTM árus .
Ha amúgy kifejeztettem az ár/érték arány az ami számodra kardinális a vásárláskor, akkor számodra a közvetlen értékesítő márkákat lehet javasolni. Radon, Rose, Canyon,.. Itt a gyártótól veszel biciklit, kb 25 euro posta ellenében házhoz viszik, kormányt be kell forgatni, meghúzni pár csavart a leírás alapján és kész. (a lelkes disztribútorok/kereskedők kimaradnak a buliból - érthetően ez a legolcsóbb megoldás)