megéri megvenni, milyen a fékereje, megbizhatóságáról szeretnék megtudniegy pár dolgot mert neten kevés dolog van róla.
megéri megvenni, milyen a fékereje, megbizhatóságáról szeretnék megtudniegy pár dolgot mert neten kevés dolog van róla.
@spdf3: Nekem is ez a gondom.Állítólag van egy pont a fékkaron ahol átereszt a rendszer ,de nem egy tömítésnél hanem maga a fékkar belső fele.Ezt már két szerelő is említette.
@spdf3: Szia! Nem tudom a mikéntjét, nem volt még ilyen gondom (kopkopkop), de vagy keress bontott ábrát vagy tutorialt a neten (ha találsz mt 6-ról ábrát pl az is jó kb uan az) vagy menj el egy szervizbe ahol megcsinálják.
@meridásgaluska: üdv tudnál nekem segítenni abban h hogyan tudnám a mt2-es fékkarnál a tömitést kicserélni,mert ki légtelenitem a rendszert uttánna jò megyek egy kört a bicóval és már nem jó újra légtelenitem és megint van benne bubi.köszi elõre is
@spdf3: lehet cvsak fellevegősödött a rendszer csak a kar távolságát tudod állítani t25-ös csavarral
@tiberius: lehet tömítéscsere segítene rajta. magura mt fékkarokkal tuti működik a többivel hát ne mtudom
@meridásgaluska: Én is érdeklődnék kicsit.Ki hallott arról,hogy az MT2-es karok áteresztenek egy bizonyos idő után és ezáltal lehetetlen lelégteleníteni őket.Egy évig szépen üzemeltek de egy keményebb menet után mindkét kar elkezdett közeledni a markolat felé.Lelégtelenítettem én is(egy itt található profi leírás alapján) és szakember is de nagyon hamar elkezdett szörcsögni a rendszer és újra a levegősödés jeleit produkálta.Esetleg van valami tapasztalat,hogy milyen más megbízhatóbb karokkal működik megfelelően ez a fék?
Üdv Magura Mt2 lehet valahogy végpontott állítanni ,hogy jobban fogjon? elöre is köszi
@meridásgaluska: köszi az infót az a baj h a környékemen már ugy látom h nincs értelmes szerviz mert ahova vittem ott húzták meg a csavart nagyon.de azért köszi
@spdf3: vagy kifúrod nagyon óvatosan. A fúró átmérője kisebb legyen mint a csavar átmérője, hogy ne sértse a ház menetét. Kifúrod aztán már ki tudod guberálni a csavar megmaradt részét. De ezután fékfolyadék csere! egyébként vidd el szervizbe és ott (ha értelmes bolt) akkor meg tudják csinálni
@spdf3: Nem tudom, hogy ez mennyire hülye ötlet, de: Ha hőre lágyuló műanyagról van szó, akkor esetleg egy felmelegített csavarhúzót bele lehetne állítani. Az a baj, hogy kicsi a csavar és a ház is szénszál erösítésű műanyag. Ha már csak a kidobás maradt, akkor persze nincs veszítenivalód.
@tiberius: köszi a tanácsot,csak az a gond h anyira elnyalodot a müanyag csavar, h nem tudom hogyan szedjem ki ,szinte sehol nincs fogás,:( szinte már csak az látszik h benne van a csavar vége,már azzon gondolkozok h újjat kell vennem :(
@spdf3: Gondolom a csavar már elnyalódott ugye?esetleg próbáld meg egy lapos csavarhúzóval ami akkora,mint a torx csavar két átellenes pontja.Hátha azzal sikerül.Érdekes,hogy így meg van húzva hiszen az egy nyamvadt műanyag csavar.
Üdv valaki tudna nekem tanácsot adni h a magura mt2 fékkaron a légtelenítő csavart nagyon megszorították hogyan tudnám kiszedni????
Sziasztok. Most állok Magura hidraulikus fék vásárlása előtt. Az MT2 és MT4 között vacillálok. Amit tudok róla, hogy az MT2 ugyan az a fék ereje,mint az MT4-nek,de az ár értékben a 2-es viszi a prímet. A súly terén pedig az MT4. Ha valaki tudd még egy érvet vagy ellen érvet, az segítene a döntésemben.
@semmiho: Köszönjük, nagyon jó vélemény. én teljes mértékben meg vagyok elégedve az enyémmel. kopkop
Íme, a "kálváriám":) és meglátásaim, tapasztalataim, részleteiben: http://www.testbike.hu/velemeny/tarcsafek/magura-mt4
@Krupcheck: Ó, nem válaszoltam erre. :) Nekem az MT4 is úgy tűnik, beválik és mégis hozza a várt kitűnő teljesítményt. Csak józan paraszti ésszel kellett elvégeznem a légtelenítést, nem pedig a leírásuk és videójuk alapján, utána egyből jó lett! Felvettem a kapcsolatot a Magurával és jeleztem feléjük, hogy a Magura-féle bleedig process videójukkal probléma lehet, pár dolgot gondoljanak át újra - a beeső fékkar (amit alább jeleztek itt is) ugyanis ennek egy következménye...
Egy privát gondolatot írnék még le, amolyan offtopic szinten. Írtad, hogy a németek hajlamosak termékekből németet venni és minden mást kritizálni. Sok éve dolgozom napi szinten együtt németekkel (többek közt) és őszintén állíthatom, EU-n belül elfogulatlanságuk, empátiájuk, korrekt hozzáállásuk példaértékű. Nem tökéletes ők sem, nyilván, de meggyőződésem, hogy ha egy néptől tanulhatunk, akkor a németektől igazán érdemes és lenne mit.
@meridásgaluska: Nekem is mt2-m van. Ez is nyúlósnak tűnik de majd mostanába fogom légteleníteni. Majd utána kiderűl hogy menyire maradt az.
@meridásgaluska: nem mondanám nyúlósnak, talán a hátsót, de ott vagy a tárcsa miatt v vmi nem stimmel. Mintha nem egyszerre érne a fékbetét felülete a tárcsához. Az első viszont nagyon harap
@iszonyat: na ez jó:) neked is puha egy kicsit? ilyen nyúlós érzés de fog mint állat. a hayes fékemen "keményebb volt a kar" de sokkal rosszabbul fogott ha fogott
@iszonyat: nah megcsináltam, igazából a fékcső visszavágásánál rontottam el a dolgot, nem tetszett a nyomáspont és elkezdtem basztatni a fékkaron az olaj szintet, ami egyre csak fogyott :) de ma feltöltöttem újra a rendszert és nagyon fasza lett brutálisan fog, jól adagolható, nagyon tetszik elöl 180-as magura tárcsát használok, hátul még a 160-as promax van, de majd ide is magura kerül remélem ilyen is marad, ill. ennél jobb lesz ha mégjobban összeérik a rendszer
azt tudom :), csak ugye a rátöltéssel sztem lehet variálni, csak még nemtom a mikéntjét
@iszonyat: a magura mt2-nél és a magura custom-nál (mt2 kar mt4 féktest) nem lehet csak a kar elérési pontját
@Sólyom Zsolt: be kell kopnia, ezutát már nagyon jól fog fogni a bekopás eltart egy ideig adj neki még egy esélyt hidd el jò ki cucc xd
Én is vettem ilyen féket, nekem is nyúlik nagyon, mintha levegős lenne. Többször próbálkoztam, légteleníteni, vagy több olajat bele, de ugyan olyan maradt... Légtelenítés után kicsit keményebb volt, de kevés használat után ismét puha lett, nekem nem tetszik... Másik bringán Hayes van, azt is most légtelenítettem, jól működik. De ez a Magura nagyon silány, amennyibe került annyit is ér.
@semmiho: tekintve, hogy az idióta felhasználók nem korlátozhatóak márkára, így a gyári hiba és a felhasználói hülyeség párharca dacára is úgy gondolom, részben mérvadó az, hogy melyik fékek töltenek legtöbb időt a szervizben.
ami torzítja az eredményt, hogy Hayes-ből sok van. De Magurából meg pont nem annyira.
De ezen szerintem akármeddig vitázunk, sokkal előrébb nem leszünk. Mindketten örülünk, hogy hibátlanok a fékeink, és gondolom egyikünk sem cserélné másra.
Még annyi gondolat csak, hogy német fórumokat bújtam én is, de csak egy megállapításra jutottam: a németnek csak a német jó, minden mást hajlamosak lefikázni, a sajátjukat meg akkori megvédeni, ha annyira nem jó (teljesen más téma, de ebben különböznek tőlünk, mert mi meg a saját gyártmányunkat fikázzuk, akkor is ha jó)
Ne értsétek félre nagyon, nyilván úgy, hogy csak két Magura fékem volt (van) eddig, nem tudok reprezentatív minta hiányában messzemenő következtetéseket levonni. Ellenben bosszantónak találom, hogy egy szervizes, amikek a kezén sok minden fut keresztül, minden bizonnyal elhamarkodott kijelentést tesz - ezzel degradálva márkákat úgy, hogy azok nem szolgáltak rá arra. Az mtbr.com-on (ami valljuk be, azért más dimenzió, mint a TestBike vagy a BikeMag, vagy a többi magyar "fórum") és a német mtb-news fórumokon nagyon sokan elégedettek már a márkákkal, évek óta. Gondoltunk csak bele, annyi minden befolyásolhatja, hogy egy fék JÓL működjön! Lehet a nem megfelelő tárcsától kezdve a helytelenül elvégzett légtelenítésen át a rossz minőségű fékbetétekig sok-sok minden oka annak, hogy valaki nem elégetett a fékkel, mert az éppen berezonál, sípol, nem fog, beesik a fékkar és még sorolhatnám. A fellevegősödő fék sokszor csak azon múlik, hogy jól tolták-e bele a tüskét a fékkábelbe, vagy a megfelelő nyomatékkal húztak-e meg egy csavart!... Azt is megemlíteném, hogy Magyarország erősen árérzékeny piac, ahol sokan vagyunk, akik nehezen veszünk meg egyes alkatrészeket és szinte fáj, hogy plusz még költeni kell rá - így sem a villa rendszeres olajcseréjére, sem a kormány évenkénti (maximum kétévenkénti) cseréjére nem fordítanak kellő figyelmet, és pláne nem a fékekre. Sajnos ez a nemtörődöm hozzáállás általánosnak tekinthető... Csak egy példa: pár hete segítettem egy srácnak egy ösvény mellett, aki fullos karbon bringával, Avid Elixir CR fékekkel, XT-XTR kiegészítőkkel szerelt, fejtetőre állított bringája mellett ált tanácstalanul. Nézem, hát a fékbetét - fémig kopott! Kérdezem, van nálad tartalék? Hát ő nem tudja, ő csak használja. A hátsó agy is szorult egyébként, látszott a bicajon, hogy használva van, de karbantartva nincs... Ezt csak azért írom le, mert a szervizesek sajnos sok alkatrészt, bicajt úgy látnak, hogy már kész a baj és így sajnos nem pontos, illetve nem helytálló következtetéseket vonhatnak le egy-egy márkáról, alkatrészről. Bikemag.hu fórumon olvastam nemrég egy elgondolkoztató esetet. Avid Elixir 5 fék; srácnak a fékpofa beleért a tárcsába. Hogy oldotta meg? Kilazította a két rögzítő csavart (!), amitől nyilván egyből levegős is lett a rendszer; de a fékpofa tárcsába beleérés problémája végül is megszűnt... ;) Na most, srác nyilván 1-2 héten belül beviszi szervizbe, hogy gond van a fékkel. Szerelő mit lát? Már megint egy Avid, amivel csak gond van...
@semmiho: nem vitatom a véleményed, de tény, hogy a két említett márkával szopnak legtöbbet a srácok.
Hayes-ből volt már nekem is működőképes fékem, egy régebbi HFX9-es. Végülis 3 Hayes fékemből 1 működött, a márkát tekintve ez egy tök jó arány (:
@Krupcheck: Louise BAT életem eddigi legjobb és legmegbízhatóbb fékje. És volt már pár, nem csak a környezetemben. MT4-nél egy konstrukciós hibát ejtettek, garanciában cserélik a hibás alkatrészt illetve akár a teljes féket. Halkan jegyzem meg, a Magura supportja az összes gyártó közt a legjobb, saját internetes oldalt és fórumot üzemeltetnek erre a célra. Hayes-ből is van jó fék, az, hogy a Ryde vagy a Traillel sok a gond, nem feltétlenül jelenti, hogy akkor az összes Hayes rossz. Shimano XT-ből is volt egy széria, ami hidegben "elfelejtett működni", a Formulákban évente érdemes olajat cserélni, különben problémák lehetnek. Az új Avidok viszont elég jók szerintem.
@Krupcheck: hát amióta tárcsafékem van csak szívok. na akkor ebbe is jól beleválasztottam!
Hayes meg Magura fekek, jol eltalatad te is... A torzshelyemen a tulaj csak annyit mondott, hogy barmit, csak ezt a.kettot ne, mert meg normalisan mukodot.csak elvetve latott beloluk. Mondjukugy.legtobbszor ilyeneket szerel.i Remeljuk a tied meggyogyul, es a mukodo peldannyok egyike lesz.
@semmiho: ja meg mi a baja a karnak? remélem egyszeri probléma:)
@semmiho: a hátsót elvileg légtelenítették de az se olyan jó de az első rosszabb. azt mondták h a nyomáspontja ott lehet a karnak de nem lehet h kevés az olaj? mennyi olaj kell egy komplett (e+h teljes csere) olajcseréhez? meg muszáj légtelenítőszettet vennem hozzá?
@meridásgaluska: mindenképp légtelenítened vagy légteleníttetned kell. MT4-nél a kábel vágása után 2-3 héttel ugyanez a problémám adódott mindkét féknél, szerencsére az előző Magura fékemhez volt gyári légtelenítőszettem és valamennyi Magura Royal Blood olajom, így pikk-pakk meg tudtam oldani a problémát. Legalább is elöl, mert a hátsó fékem az egy másik történet. Írok majd róla bővebben, később. Valószínűleg MT2-őt nem érintő, csak az MT4 adott szériájára élő probléma fordult elő nálam!... (MT4-nek van egy BAT állítócsavarja, ami nincs MT2, MT6 és MT8-on, no itt vannak gondok...)
elvittem szervizbe és azt mondták h nem levegős nekem a markolat környékén nagyon bent kezd el fogni mi lehet a baj? kevés az olaj?
ma megérkezett a fék csak az a baj h nyúlós és a markolatig kell húzni légteleníteni hogy kell mert még a fékkábelt is rövidítenem kell
Magura MT-2 teszt a Bikeradar-on: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/disc-brake-systems/product/review-magura-mt2-12-45987
@semmiho: azt hittem a féktest felől kell vágni.Nem tűnik bonyolultnak csak olyan kis rézcsövem nincs sajna.Be kell szereznem.Köszi a videót.
@tiberius: nem írtam az előző hozzászólásban; légteleníteni nem kell, ha pontosan a fékszetthez adott leírás alapján végzed el a vágás műveletét. Videó: http://www.youtube.com/watch?v=4ioWZmAo9Xk&feature=related
@tiberius: nem adnak hozzá vágót, én külön rendeltem egyet, amivel tárcsafék kábelt lehet vágni. (Avid gyárt ilyet viszonylag megfizethető áron és a Magura.) Adnak hozzá viszont 2-2 db roppantógyűrűt és kis tűt, amit bele kell gumikalapáccsal kalapálni a csőbe, szóval ha egyszer elrontaná az ember, még van egy szettje a 2. próbához, ez mindenképp pozitív.
Nos, MT4! Ma hajnalban felmerészkedtem terepre. A talajmenti fagyoknak hála tempósan, keményen lehetett csapatni mindenhol; ideális volt az időjárás az első tesztre, kitűnően haraptak a külsők. A fékről az első benyomásom, azon kívül, hogy gyönyörű, az, hogy borzasztóan harapott, amit elsőre szoknom kellett. Majd' fejre álltam, mikor először behúztam megszokásból, mint ahogy a másikat szoktam (Louise BAT)! :) Szerencsére pár meredek, nyereg mögé ülős Árpád-kil. környéki és HHH-s single trail után bekoptak a fékpofák és az agresszív, harapós viselkedés szépen átkúszott egy finoman, jól adagolható fék habitusába. A karon alig-alig kell húzni, már fog - adagolhatósága pedig a fékpofák bekopásával egészen jó lett. Nyikorgásnak, csikorgásnak nyoma sincs: féktestet gyakorlatilag csak feltettem, szemre beállítottam és kész. Dugattyúk sem másztak el oldalra, szóval, eddig örül, minden rendben. :) Egyedül a hátsó fék kábelének vágása után van egy apróság, ami aggaszt. A kis mini fémtűt nem sikerült teljesen beletolnom a fékkábelbe, majdnem 1 mm elmaradt, bárhogy próbálkoztam beütni a gumikalapáccsal. Remélem a roppantőgyűrű azért így is rendesen főlé ér és megfogja (úgy néz ki, fogja, közben megnéztem). A fékkar rögzítésénél érdemes figyelni majd a meghúzási nyomatékoknál! Ötletes megoldás, hogy tulajdonképpen egy alu anyával kell rögzíteni a féket - hiszen ha valami megszakad vagy cserélni kell, akkor viszonylag olcsón és könnyen megúszható, nem a féktest menete sérül. Igen ám, de ha nem nyomatékkulccsal húzom 3 Nm-re (a maximum 4 Nm!), a német fórumok szerint elég könnyű már az első felszerelésnél megtépni a menetet. Egyébként mindenhová T25-ös kulcs kell: a féktestet felfogató csavarok is T25-ös torx-ok, a fékkar T25 torx, olajcserés nyílások szintén. Ez mondjuk - szerintem - dícséretes. ;)
@semmiho: A visszavágás bonyolult ügy?Mármint inkább a légtelenítés.Adtak valami dolgot a rövidítéshez?
Közben megjött a 2 db MT4-em; fel is pakoltam a bicajra, kábeleket visszavágtam a megfelelő hosszra, stb. Következhetnek az első tesztek! :)
@meridásgaluska: várhatóan 1,5-2 hét múlva érkezik meg nekem (MT4, első+hátsó, 180/160mm Storm tárcsákkal). Általában nem írok semmiről értékelést itt, míg legalább 600-800 km-t nem terepezek egy-egy új alkatrésszel. Szerencsére ez elég hamar összejön nálam; szóval legkésőbb 2 hónap múlva írok bővebben a fékről, fotókat is csatolok majd. Természetesen még ezt megelőzően, pár szóban írok majd itt, ebben a topikban az első tapasztalataimról. ;)
Egyedül az zavar, hogy hozzájutottam olyan belsős információkhoz, hogy az első MT4-ek fékkarjával és a BAT beállítócsavar környékén lehetnek problémák, amit orvosol majd a gyártó, várhatóan most tavasszal. Remélem az update-elt verziót kapom már!... (MT2-nél nem tudok problémáról, állítólag - német fórumok - az elég jó és megbízhatóra sikerült.)
aki írta h most vette az már kipróbálta? milyen a fékerő és a kar bírni fogja a strapát?
Az árról: általában 195-199 EUR egy pár a németeknél, tárcsákkal, adapterekkel, mindenestől. http://www.bike-components.de/products/info/p27265_MT2-Carbotecture--v-h-Set-Scheibenbremse-.html
MT4 meg 285-289 EUR, végül én ilyet vettem. Kíváncsian várom, milyen lesz a Louise BAT után. ;)
@tiberius: nekem most stroker ryde-om van bár nem biztos hogy veszek új féket de 15e vettem volna én is párját Köszönöm az eddigi válaszokat