@meridásgaluska: a 15ezret a párra értettem a 120 eurót egy darabra...
@meridásgaluska: a 15ezret a párra értettem a 120 eurót egy darabra...
@meridásgaluska: Na most délután felszereltem a féket de csak annyira próbáltam ki,hogy eltoltam a kútig felfújni a kerekeket(kerékcsere is volt) aztán vissza.Elsőre nem rossz bár sok összehasonlítási alapom nincs.A 486-os shimano-nál észrevehetően jobb pláne nagyobb sebességnél mert a 486 akkor már kicsit gyengélkedett.110 kg vagyok úgyhogy egy könnyű bringásnál még jobb lehet a fékhatás.Kérdés,hogy eddig milyen féked volt és mennyiért veszed?Ha annyiért amennyiért én akkor nagyon megéri(15e) de a rendes ára elég komoly ha jól néztem 120 euro körüli ami itthon nem tudom mennyire jön ki.A fékcső röviditésre fel lehet készülni mert a hátsó még az én 21.5-ös vázamnál is kb jó 20 centivel hosszabb,mint kéne.
@smolek: a Magurának tulajdonképpen két hazai forgalmazója is van. A mali.hu a régebbi, de pár éve már a boneshaker.hu is forgalmaz Magura termékeket és alkatrészeket. Őket is meg lehet próbálni ezügyben.
Na ma utánajártam a problémának. Aki Magura MT-t szerel az a fékkart óvatosan, a rajta feltüntetett nyomatékértéket betartva rögzítse. A fékkar pánt anyája - gyári kódja: 0 724 713 Clamp Shroud-bolts - 4 Nm-es nyomatékra van méretezve. Ha ennél jobban húzzuk, akkor elpattan. Pótolni csak a fent említett gyári cseredarabbal lehet (4 euró/2 db). Boltban kapható acél, vagy réz pótló megoldás nem megfelelő, mert a menet profilja nem a csavarbolti szabvány. A menetemelkedés stimmel, de a menetprofil nem szimmetrikus, egy két fordulat után szorul. Vigyázni kell a tőcsavarra. Most levelezek a hazai forgalmazóval (mali.hu), jó lenne, ha itthon is lehetne kapni ilyen anyát, különben e-bay, vagy esztergályos!
Mindig tetszettek a Magurák, így MT2 és MT4 közt vacillálok. Német magazinok mérései és beszámolói szerint mindkettő jól adagolható és erős fékszett, körülbelül egy 2012-es Avid Elixir 7-es fékerejét hozza. Erejében kissé, adagolhatóságában állítólag valamivel jobban elmarad a Shimano új fékeitől, a brutális fékerejű 666-os SLX-tól és az új XT-től - utóbbiakat tartják most a piac legjobb fékeinek. Bike Magazinban az MT2-ről egy gyári bicajnál mondjuk olvastam egy nem túl jó értékelést, de gondolom egyedi probléma lehetett az oka, például nem lett rendesen légtelenítve.
Szóval, ha próbálta már valaki terepen az MT2-est, írhatna majd róla bővebben! ;)
@smolek: hernyócsavar az semmi különleges nem kéne hogy legyen benne, csapágy-csavarboltban; /hacsak nem valami elb@szott menetemelkedésű/ simán kapsz.
@smolek: olyan mint a pedáltüske? menetes és nincsen feje(olyat lehet kapni, csak a menetet gáz, ha megtépted, amibe behajtanád)
Én is vettem egy ilyen szettet de még nem szereltem össze.Ha úgy alakul hétvégén vagy jövő héten összerakom és mondok valami véleményt bár nem gyári tárcsáim vannak hanem tektrók.
A minap vettem egy MT készletet. A fékkar bilincsen fel volt tüntetve, hogy 4 NM, de a kezemet nem jól állítottam be. A rögzítő csavar elszakadt:o( Elég spec, csőcsavar, belső kulcsnyílással. Árulnak vhol ilyen alkatrészeket?
Persze, mivel új termék, még nics sok tapasztalat vele, főleg itthon. Én ilyet vettem egyébként idénre, de még nincs kész a brimgám, ezért nem mentem vele. Nagyon könnyű, és korrekt a kialakítása, szép csavarjai vannak, látszik, hogy friss és modern cucc. A "carbo tecture" nevű anyagról csak használatbavétel után tudok nyilatkozni, de meglepődnék, ha bármi hátránya előjönne az aluhoz képest.