Köszönöm szépen a segítséget! Akkor még várok, tájékozódok, és ezentúl az általatok felsorolt dolgokra figyelek! Ha esetleg még kérdésem lesz, lehet zargatlak Titeket ha nem baj :) Üdv!
Köszönöm szépen a segítséget! Akkor még várok, tájékozódok, és ezentúl az általatok felsorolt dolgokra figyelek! Ha esetleg még kérdésem lesz, lehet zargatlak Titeket ha nem baj :) Üdv!
@Dinice: Szerintem a hajtómű a legfontosabb, arra nagyon figyelj. Az a lényeg, hogy neked integrált tengelyes hajtómű kell, igaz, hogy ebben az árkategóriában még nem azzal szerelik őket, de inkább vegyél egy olcsóbb alkatrészekkel szerelt biciklit, hogy még beleférjen a keretbe a hajtómű cseréje, mert a gagyi négyszögtengelyes hajtóműveket könnyű kinyírni, főleg a monoblokkot, az már a boltból hazafelé tekerve is recseg általában. Az ISIS, meg az Oktalink se sokkal jobb megoldás. A másik nagyon fontos, hogy a hátsó agy mindenképpen kazettás rendszerű legyen. Ha nem sokat mész majd hegyre, inkább síkon mozogsz, akkor pedig ajánlom, hogy a váltót még a boltban cseréltesd le rövidkanalas országúti váltóra, és a fogaskeréksort is cseréld országúti fogkiosztásúra, ami olyan, hogy mondjuk kezdődik 12-es fogaskerékkel, majd egyesével megy felfele 12-13-14-15....26a legnagyobb, vagy ilyesmi, mert síkon jól jön, ha tudsz lépkedni a soron fel-le, hogy tudd tartani a neked kényelmes pedálfordulatot. A montis sorokon, amin a legnagyobb fogaskerék 32 vagy több fogú, ott már az elején is nagyok az ugrások kezdődik 11-ről aztán jön 12-14-16, tehát nagyobbak az ugrások, amik kényelmetlenek. Például ajánlom a SRAM PG-950-es fogaskeréksort 12-26-os kiosztásban, váltónak pedig a Shimano Sora RD-3400 SS változat is már tökéletesen megfelel, és nem is drága. A rövidkanalas váltók ráadásul pontosabbak, gyorsabbak, mint hosszúkanalas társaik, és a láncot is jobban feszítik. Hajtóműből például ott van a Shimano Sora FC-3503, ami ugyanúgy háromtányéros, mint a monti, meg trekking hajtóművek, csak ez ötkaros, így merevebb, meg a nagytányér is nagyobb rajta, ami nehezebben kopik, mint egy kisebb lánctányér. Ha ezt a néhány szempontot szem előtt tartod a vásárlásnál, akkor biztos, hogy egy strapabíró biciklid lesz, nem kell itt SLX, meg XT váltókra vadászni, mert azok nem érnek annyit, amennyit kérnek értük, ugyanis a váltók már nagyon régóta ugyanazon az elven működnek, csak a design változik, azt kell megfizetni. Sokszor látni olyan gyári konfigurációkat bicikliken, hogy csak mosolyogni tudok. Van egy méregdrága biciklin egy Shimano Deore XT váltó, meg egy gagyi négyszögtengelyes hajtómű. Pont a hajtáslánc legfontosabb elemén spórolnak, de csak azért, mert sokan ha meglátnak egy XT váltót, azt gondolják, hogy ez már csak jó lehet.
@Dinice: erre mondhatná az ember, hogy az összeset. :)
Ha én ennyit költenék most bringára, akkor elvárnám a lockolható teleszkópot (pl. NEX4610 V4), a 3x9 váltást, de ezeket nem kapod meg listaáron ennyiért. Ezért kell mindenképpen akcióban venni, vagy új állapotú használtat, de az haladó szint.
Ennek a 2012-es Axellnak a konfigja kb. jó viszonyítási alap. Alivio szint nagyjából. Az SLX váltó kilóg felfelé, az első váltó lefelé. Kérdés mennyit tekerget dimben-dombon az ember, de egy full Alivio (vagy Deore hátsóval) adott esetben szerintem szerencsésebb lehet, árban kb. ugyanennyi lenne. És akkor marad a többi cucc(kormány, nyeregcső, stucni, kerekek, stb.), ott is nagy különbségek lehetnek.
Nézegesd meg, minek mennyi az ára kb., szerintem egy-két alatt hirdetéseket böngészve bele lehet jönni.
Nem tudom, mennyit akarsz menni vele, és hol, de ha komolyabb az igénybevétel, akkor minden egyes ráköltött tízezer forint a későbbiekben duplán hálálja meg.
@perelli: Köszi a választ, és még annyi, hogy mik a legfontosabb összetevők, mire figyeljek legjobban egy biciklinél? Mely alkatrészeket nézzek meg?
@Supernova1982: ok.köszi.szerdán beviszem majd stem.majd megirom mivan.
@Dinice: nem tudom, hol akarod használni, de én nem erőltetném a tárcsaféket ebben a kategóriában. Akkor a többi alkatrésznél kell rosszabb kompromiszzumot kötni, mint egy V-fékkel.
A másik, nagyjából ugyanazt tudják a márkát, talán KTM kicsit drágább ugyanolyan felszereltséggel. Szerintem olyat vegyél, amit a legnagyobb akcióban adnak. Ha nem sürgős, légy türelmes, keresgélj.
Pl. múltkor még ajánlgattam itt valamelyik topikban 118-ért Tuttibringánál egy 2012-es Kellys Axellt, SLX váltóval, Alivio cuccokkal. Vagy szeptember elején szinte biztosan lesz kuponos akció, 30 % Ridebike-ban. Így érdemes újat venni, mert sokkal jobb minőségű bicajt tudsz megszerezni.
Sziasztok! Szeretnék vásárolni egy trekking kerékpárt, mert ezentúl szabadidőmbe minél többet akarok bringázni. A segítségeteket kérném, hogy melyik a számomra megfelelő kerékpár? Általában városban, túrázásra esetleg pici terepre is használnám. Körülbelül 90-110 ezret tudnék rá áldozni, nagyon jó vétel esetén még kicsit többet is. Kicsit böngészgettem már, ami jónak tűnt az a Kross Evado 2.0, de szeretném kérni a véleményeiteket és ötleteiteket. Köszönöm Üdv
@milanos: Próbáld akkor meg a jövő héten megreklamálni,ha nem sikerűlne akkor váltóbowden csere és váltóbeállítás legyen utána,ha ez sem segít akkor tényleg baj van.
Sziasztok!Van egy kis problémám!amikor váltok 6ból 7ikbe a lánc nem mindig megy át a fogaskerékre.ha viszont átváltok 8ba és viszateszem 7be akor úgy jó!Ma bevittem egy biciklis szakihoz,hogy állitson valamit rajta de nem annyira sikerült neki most a visszaváltásoknál csinálja úgyanazt csak több sebességben is kiidegel!Megnézte a láncot is(mérte)az nem vészes de azt mondta,hogy a hátsó fogaskerekek közül több is elvan nyúlva valószinű azért csinálja.Hát nemtom szarabb lett mint volt hiszen akkor csak 6ból 7be ment nehezzen.Most meg visszaváltáskor csomó sebbeségnél is csinálja.(Lehet csak a váltót kéne beállitani?)jah és kb.csak 3-4hónapos a bicaj olyan 1000km van benne és máris elkophat ennyire?Azt mondta,hogy mivel még garis próbáljam meg megreklamálni mert ez nem természetes!Elvittem a bicajt a Intersportba de nem tudtak vele most foglalkozni majd csak jövö hét közepén leltár miatt.A szerelö szerint kikéne cserélni a fogaskerék sort meg a láncot is!kb 16ezer.Hát nem tom mit sikerül kiharcolnom majd ott!Vélemény?
@milanos: A V fékek a legjobbak,csak a nyolcasra érzékenyebbek,meg hogy koptatja a felnit+betéteket.
@milanos: Nekem előtte Shimano LX párhuzamos nyomású "v" fékem volt.A z a fék meg sem közelíti a BB7 fékerejét.A "v" fék előnye a kisebb súly,de a tárcsa kevésbé kényes a kerékben keletkező nyolcasra és jobban fog.Mechanikusból én is csak az Avidot merném javasolni,mert a többit alaposan leszavazták nálam tapasztaltabb bicajosok,de ezt mindenki dicséri.
@horika: ok.köszi szépen.akkor lehet megvárom mig elkopik a fékpofám aztán akkor váltok kb.1000km van benne.az nem tetszik benne,hogy koptatja a felnit megaztán a tárcsa stem dizájnosabb is.volt egy mtb tektro tárcsafékes(mechanikus)bicajom már.azt mondták a bicikli boltosok mikor nézelödtem többfele,hogy a mechanikus tárcsaféknél jobb a shimano V fék mármint fékhatásra meg minden(hát én nem tom)
@milanos: Ha a kialakítása nem tárcsafékes,akkor kerékagyat kell cserélni elöl is és hátul is.Azonban,akkor már jobban jársz ,ha kicseréled mindkét kereket komplett,mert az agyak,a küllők és fűzés díjával sem úszod meg olcsóbban.Veszel két tárcsafékes kereket a te kerekeidet pedig eladod.Az slx fék biztosan jó,de többet nem tudok róla,sosem használtam.Javaslom olvass el pár véleményt róla.Én is "átfaragtam"a kerékpárom tárcsafékesre,de én maradtam annál a mechanikus féknél ami a legjobb talán (Avid BB7).nincs olajfolyás,levegősödés és megtarthattam az eredeti fékkarom.
@horika: köszi.hát ahogy néztem a vázon megvan a helye a tárcsaféknek meg az elsö villán is (SR saountor ha jól irom)nemtom az kerékcsapágyat nem kell cserélni ilyenkor a tárcsafék miatt(lehet hülyeség)néztem egypár féket Shimano Slx-ek tetszenek nemtom vélemény róla?(ilyen a hátsó váltóm is slx)
A trekking biciklik méretezéséhez egy kis adalék:
A Férfi: M (19"), L (21"), XL (23") Női: M (17"), L (19") választékból a férfi L-méretet vettem, Kross-márkából. Az átlépési magasság (a felsőcső legalsó pontja) pont jó a micsodámnak, az öt centiméterrel magasabbal már rég odalenne a férfiasságom.
A kormánycsövet egy széles, nagyemelésűre cseréltem, emiatt a vázméret hátratolt ülésnél is rövid lett. A felsőcső és a tengelytáv csak egy centiméterrel lenne hosszabb a nagyobb vázméret esetén. A 90mm-es stucnit 110mm-esre cseréltem és ez megoldotta a problémát.
Ki kell próbálni a biciklit, mert a katalógusméretek alapján akár rosszul is lehet választani.
@milanos: Az apróhirdetésben találsz egy pár új tárcsafékes kereket vállalható minőségben 20-25 ezer forintért,használtat olcsóbban,vagy jobb minőségűt szintén 25 körül.Belépő szintű 3-4-es sorozatú fék szettet szintén 20 körül.Tehát 40 körül kihozhatod,feltéve,hogy a váz és a villa fogad tárcsa féket.
Sziasztok!A kérdésem az lenne,hogy van egy Ktm Life pro Trekkingem amin shimano V fék van sima!Gondolkozom rajta,hogy esetleg lehet jó volna rá egy jobb hidraulikus tárcsafék vagy hidra v fék,mondjuk a tárcsafék jobban tetszik!nemtom lehet rá tenni szerintetek ilyen féket vagy érdemes egyátalán?Jah..és kb mennyiböl állna meg egy ilyen dolog?elöre is köszi.
@Frozen: Igen igaza van,mert a 18"-os váz csöve ahova a nyeregcső megy bele-az 46 cm,19"-sé 48 cm,20"-sé már 50 cm,ez már túl nagy neked.
Sziasztok!
Kinéztem én is magamnak egy schwinn-csepel elite bringát csak a vázmérettel vagyok bajban! 174 cm vagyok és ~78 cm az átlépési magasságom. Az egyik boltost megkérdeztem email-en mekkora vázméret lenne jó nekem ebből a trekkingből és ő azt javasolta hogy 20"-os, viszont szinte minden táblázatban a 18"-os lenne a megfelelő számomra (vagy 19" de olyan nincs). Kérdeztem egy MTB bringás barátomat is ő azt mondta, hogy a 18"-as elég kell hogy legyen, viszont nem tudom mekkora különbség lehet egy MTB és az adott trekking a vázának a méretezése között. Szóval ha valakinek van tapasztalata ezzel a bringával kapcsolatban, vagy legalább valamilyen hasonlóval volt dolga légyszíves segítsen!
@perelli: Szerintem innét is megéri vásárolni-mivel bontott új alkatrészek-vagy kerékpárok,én itt vettem egy KTM ULTRASPORT vázat hófehér-gyönyörű: http://bolthely.hu/kerekparoutlet/
@krisztian777: opsz, erről lemaradtam. szerintem igen, 19-es, de ki kell próbálni.
Ha nem sürgős, megvárnám az őszt, mert ebben az árkategóriában főleg csak akcióban érdemes venni, ha újat szeretnél. Ha használtat, mivel nem értesz hozzá, max. újszerű papírosat vennék. Szoktak rögtön túladni néha, megvették, de nem kell.
@krisztian777: Az a legbiztosabb ha kipróbálod,így elkerűlhető a hibás méretek.
@krisztian777: CSak példaként pár mérettábla: Gepida Cross vázméret magasság 52cm 168-185 cm
Hibrid kerékpár váz méret meghatározása
Magasság Javasolt váz méret centiméter hüvelyk / inch méret centiméter 175 - 183 19" - 20" L 55 - 57
Cube 175-180 cm 55-58 cm
Már magam se értem a dolgot, holnap elmegyek és kipróbálok egy trekking bicajt mennyivel másabb a méretezés.
@perelli: A másik milyen az újabb valamennyivel(scott black falls 2009)? Vagy mit ajánlanál 90ért ( 100 nagyon-nagyon max). Méretben akkor inkább 19 legyen? mert a táblázatok alapján a trekkinghez inkább a 21est írják.
@krisztian777: szerintem ez eleve nagy neked, épp ilyen magas vagyok és ennyi kiló, a 19-es Kellysem pont jó. LX ide vagy oda, de én nem vennék százért 7 éves bringát.
Én is hasonló biciklit keresek mint a kolléga, de én elsősorban használtban gondolkozok. 180 centi vagyok 72kg amit elsődlegesen kinéztem magamnak: http://apro.bikemag.hu/browse/tura-trekking/kerekpar-vaz/kellys-phanatic-l153708.html kb 95ben megállna utazással együtt A másik felajánlottak egy focus black falls 2009(full xt, magura hs)-et amiről sok infot nem találtam, de még jobb alkatrészekből van összerakva az sajnos 105ezer. Természetesen tudom, hogy jobb a focus, de megér ennyi különbséget, ha tényleg csak hobby biciklizésre használnám? Félek már a kellys is bőven elég lenne céljaimra és természetesen én is 70 ezerről indultam el amikor nézelődtem előszőr :D
@milanos: én szóltam. ;) Nem is hagynám annyiban. Visszamehetsz és megmondhatod, hogy jártál, beírhatsz a panaszkönyvbe is. Ha megkérdezik, miért nem hozzájuk mentél, válaszolhatod, hogy már egyszer a fékkel voltál, meguntad őket. Emlegeted a Tékozló Homárt is, akkor szerintem akár fel is dobnak valami kompenzációt. Tessék tudatos fogyasztónak lenni. :)
Megvolt a bicaj átnézetése,elvittem egy jó szakihoz érdemes volt!A pedálok nem voltak meghúzva normálisan,a kormány se plusz a nyereg.A fékek jól be állitva de azzal senki nem foglalkozott,hogy van egy nyolcas a kerékben most az is ok.Meg az Slx váltón is volt némi állitás.hát ennyit arról,hogy egyes üzletek(Intersport)hogy készitik fel az új biciklinket.jah és 3ezerböl megvolt!
Caprine forest lett a vége, utolsó darab volt szóval még olcsobban is ideadták:) remélem jó barátok leszünk
Már kezd tisztázódni az egész a fejemben, kinéztem pár kerékpárt, kedden futok egy kört a városba megnézni a készleteket és az árakat mert ha lehet helyben venném meg.
Ami megtetszett, az a Caprine Forest , Kross X3 és X5(az X5 nek a 2012-es modell még olcsóbb mint az új x3(régit méretben nem nagyon találtam)) illetve még a Merida Matts 15-V-t néztem hogy akciós a 2012-es 20 és 22" colba.
A Caprine Forestet szerintem 70 ér eltudnám hozni, a Kross X5 az 79e és nemtudom még hogy a helyi boltban van-e.
Esetleg vélemény a fent említett lehetőségekről?
Még a méretről szeretnék kérdezni, hogy 187 centi vagyok, viszont sok helyen csak L-es van, és a skála szerint egy felsőbb kategóriába esnék, vagy ez annyira nem mérvadó mert a határon vagyok?:D
Bocsi a kérdések miatt, csak jólenne mindent tudni.
Előre is Köszönöm
@repapeti: ezt továbbra sem tartom rossz vételnek így látatlanban:
http://www.rbkerekpar.hu/ferrini-faster-man-white-56
Annyira talán nincs is messze.
@repapeti: Voltam már mindkettőben. Az Excelsiorban elég sokszor voltam, jó bolt, szoktak lenni akciók. Az eladók jófejek, egyáltalán nem lenézőek, elég sok bringa van a boltban, de cross/trekkingből általában csak 2-3 darab van, és szinte mindig ugyanaz a 3 darab, de bármilyet meg tudnak neked rendelni.
A Bombasticban még csak egyszer voltam, segítőkészek, rengeteg bicaj van az óriási raktárban, de ebből nagyon sok a gyeregbicikli, kevés a trekking és általában mindegyik drágább pár ezressel, mint máshol.
A Marikoo-Gyöngy házban is voltam párszor, ott is segítőkészek, kedvesek, sok MTB bicójuk van, de akad trekking is. Csak a boltban lévő bicókat érdemes nézegetni, mert bár azt mondják, hogy bármit meg tudnak rendelni, biztos, hogy nem fogják megrendelni(tapasztalat)
Tudok még egy W-bike nevű helyről is, de ott még nem voltam.
@gyuladaniel94: A trekking/mtb-t még megfontolom, mindenképpen ki akarom próbálni a bicajt mielőtt megveszem:) Miskolcon mik a jó boltok? Az excelsior az közel van hozzánk, a bombastic kicsit messzebb, van valami tapasztalatod a 2 boltról?
@repapeti: Használtat, de még újat se vegyél meg úgy, hogy még nem láttad, próbáltad ki. Én is miskolci vagyok, és pest megyében vettem a biciklit, egyszer kell érte elmenni, aztán kész. A típust, mármint hogy MTB,trekking,országúti...stb. jól gondold meg vásárlás előtt, mert mindenkinek mást jelent a terep. Nem tudom, hogy te mit értesz terep alatt, de ha egy kis kavicsos útra, vagy döngölt földútra gondolsz, nem pedig bükki sarazásra, akkor teljesen felesleges az MTB, a nagyobb kerekű Cross/Trekking bicajok fényévekkel jobbak, kényelmesebbek, kevésbé ráznak, mint az MTB-k, jobban lehet velük haladni, szélesebb gumikkal pedig akár kicsit komolyabb terepen is lehet használni őket.
@repapeti:
Szia!A rendelkezésedre álló pénzből jobb ár/érték arányút kapsz használtan,de mindenképp kérj meg egy hozzáértőt,hogy segítsen a választásban.Sok szép állapotú,szinte karcmentes van jó áron a használtak között.
Sziasztok!
Jómagam is szeretnék belépni a bringások táborába, eddig igazából csak tekergettem egy régi kerékpáron, de most szeretnék venni egy normális biciklit, csak a bőség zavara miatt elég tanácstalan vagyok. Főleg amire használnám, az hobbi szintű kerékpározás úton illetve terepen, kirándulgatások. Olyan 80 ezer forint környékén szánnék rá, persze plusz minusz 10% élhet is akár. Egy jó ár/érték arányú gépet szeretnék találni, ami egy jó pár évig társam lehet.
Nézegettem már pár kerékpárt, ami tetszett az a Caprine Forest(talán ez a legjobban), Magellán Hydra, és 1-2 Kross példány is, a testbike on nézegettem főleg.
Nemtudom, hogy használtat mennyire vennék, mivel nem értek a biciklikhez igy egy olyan embernek akinek jó a dumája meg is fog vezetni, így később a pénztárcám tartalma is bánhatja mégjobban a dolgokat (bocsi a bizalmatlanságért sajnos ilyen a természetem). Illetve, Miskolcról pl pestre is felmenni költséges, a futár árakat nem ismerem. Tudnátok tanácsot adni esetleg a fentebb említett gépekről, vagy ajánlani alternatívákat ami egy kezdő igényeit is bőségesen ki tudja elégíteni?
Válaszotokat előre is köszönöm:)
@milanos: ha valami van, én is inkább fizetek. garanciálisan (ingyen) még soha semmit nem csináltak meg jól, de tényleg. soha. egy boltban sem...
@milanos: most indul a szezon, a legtöbb helyen teltház lehet, de előre le kell beszélni. Nem ismerem nálatok az árakat, kérdezz körbe, ki olcsó, megbízható. Nekem nem volt 2 ezres, és nálam kellett is csinálni valamit, szóval maga az átnézés talán százasokban volt mérhető (mondjuk kaptam 5 ezer bónuszt miatta, ahol vettem, szóval jól jártam :D). Mivel lehet, hogy semmit nem is kell csinálnia, szerintem nem lehet vészes.
@perelli: ok.ismerek pár jóhirü bicikliboltos szakit,akkor átnézetem szerintem.kb.mennyit kérnek ezért?azért nem kell otthagyni hamar megvan ugye?
@milanos: http://bikemag.hu/tech/nyeregmagassag
Én pl úgy állítom be, hogy a sarkam van a pedál alsó állásán, akkor legyen pont nyújtva a lábam. Így amikor rendesen van a lábam a pedálon, egy icipicit be van hajlítva. Nekem így tökéletes, de úgyis látni fogod meg állítgatni, mire megtalálod a legjobbat! Fontos hogy a kellő beállításokat megcsináld, ha rosszul van belőve nekem pl a hátam meg a térdem tud fájni. Amúgy semmi! :)
@milanos: jó leírások vannak a neten, ennyire nem egyszerű a megfogalmazása, de a gyakorlatban szerintem hamar rá lehet jönni ezek alapján.
@milanos: ha hallgatsz rám, akkor mielőtt bármit csinálsz, átnézeted egy szakival, aki meghúzza az utolsó csavarig. Két bringát vettem fél év alatt Pesten bringaboltokban, Elvileg mindkettő be volt állítva, a gyakorlatban mégsem. Nem tudom nálatok hogy van, de pécsi árakon simán megérte (valójában nevetséges összeg volt) megelőzni a problémákat. Ismerősön vagy egerszegi kerekeseken keresztül érdemes keresni egy szívvel-lélekkel dolgozó szakit. Nagy javításod úgysem lesz valószínűleg egy ideig.
@perelli: az ülést itt is úgykell beállitani úgye,h ha a pedál a legalsó állásba van függölegesen akkor a láb nyújtott állapotban legyen rajta?
@perelli: köszi.Remélem,h jól beállitottak mindent.habár alig mentem ki a boltból 100méter után visszamentem vele mert a jobb hátsó fékpofa dörzsölte a felnit, de aztán orvosolták.Még gondolom majd lesznek dolgok aminek utánna kell állitani ahogy használom.De 1 év garis úgyhogy majd a nyakukra járok vele(hiszen nem kevés pénz volt)!
@milanos: szép bicikli, jó bicikli, használd egészséggel! :) Arra figyelj, hogy minden jól be legyen állítva (remélhetőleg a boltban megtették), és te is jól ülj rajta. A többi a lábadon múlik. :)
@perelli: szia!Megvan a Ktm Life Pro megvettem!Hát mitmondjak kb 15km mentem vele csak hazáig úgyhogy még csak kevés tapasztalatom van de annyit mondhatok,hogy nagyon más mint a monti ez úgymegy mind a szél!