@geribogyo: A válaszhoz, tudni kéne mit vársz a biciklitől. Ha azt kérdezed, hogy a benne lévő alkatrészek ára alapján melyik jutányosabb, akkor a Bora 2. A WTB vigo nyereg alkatrészként 17 000 forint, az SR Viper 5-6000. Bár én a Viperrel is elégedett vagyok. A nyereg egyén függő. Lehet, hogy a drágább nem jön be, bár a Vigo kifejezetten maraton nyereg. A villa legalább 5000 forinttal drágább. A váltás meglepően hasonló alkatrészekből áll, de a CTM 9 sebességes. Többen is adnak örök vázgaranciát. Lehet, hogy a CTM nem. A valóságban ritka dolog a váz komoly megsérülése. Magam is regisztráltam a Gepida honlapon, így él az örök garancia, de hogy ez mit jelent azt nem tudom pontosan.
Mindenesetre, ha szeretnéd, hogy a villa mindég rugózzon (kényelmesebb) és egy-egy gyorsabb tekerésért, egyenesben-vagy hegyre fel, nem akarod kapcsolgatni vagy nem zavar, hogy meg kell állni az átkapcsoláshoz, akkor felesleges a 8 ezer forinttal drágább bringa. Nekem már hiányzik, csak vásárlásnál nem gondoltam még ilyenekre. A Gepida nyeregcső bilincse gyenge lesz, már ha maradt a 2013-as változat. Ezt azonban 3-5 ezer forint későbbi befektetésével korrigálhatod egy jó és szép darabbal. A gumija a Gepidának jobbnak (értékesebbnek) tűnik. Nagyon meg vagyok a Schwalbéval elégedve. Gyors és mégis használható enyhe terepen. Kanyarban is biztos a fogása, nagy sebességnél is. Több mint 1000 km után is csak nagyon enyhe kopás látszik. Esőbe is volt használva. Egy jóféle kompromisszum. Felni bírja a súlyom, centírozni csak egyszer kellett négy küllő meghúzásával de lehet, hogy eleve nem volt szoros amikor vettem. Az állítható stucni vastagabbnak (erősebb?) tűnik a Gepidán. A gepida 40 dekával könnyebb (lényegtelen). Azt mondanám hogy megbízhatóságban hasonlónak tűnnek, a Gepida hajszálnyi előnyével, ami a kicsit robusztusabb, egyszerűbb alkatrészeiből következik. De lehet, hogy ezt az élet nem igazolja. Ha a 8 ezer forint túl van a lélektanai határodon, nyugodtan válaszd a Gepidát. Még egyszer: Nem fogsz csalódni! Ha a racionalitást is számba veszed akkor a 8 ezer plusz megéri. Még úgy is, hogy a Gepidában több a magyar hozzáadott érték, de a CTM becsületes versenyben nyer. Nem azért, mert a szlovák munkások nem kapnak nyugdíjat, egészségügyi ellátást, ingyenes oktatást (persze a kínai alkatrészek előállítására ez nem vonatkozik, itt sem, ott sem).