Munkába kerékpárral!

1-50 (78 hozzászólás)

Elküldve: 2012.09.21. 16:49 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489
Témaindító hozzászólás:

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Munkahelyüket két keréken elérni igyekvők!

Itt a lehetőség, hogy - Greenbelt barátunk ötlete nyomán - minden érintett beszámolhasson a témával kapcsolatos tapasztalatairól, illetve kérdezzen másokat ugyanezzel kapcsolatban. A kérdéskör ágas-bogas. Egy menetben bizonyosan nem is érünk a végére.

Végiggondoltam, hogy én magam mire lennék kíváncsi, és az irányadó kérdéseket e szerint válogattam össze. Számukat, mármint a kérdésekét, magam is sokallom. Senki ne tévessze azonban szem elől, hogy ez nem rendőrségi kihallgatás, nem is "Ki tud többet" televíziós vetélkedő, csupán kíváncsi és remélhetően jámbor kerékpárosok fóruma. Lehet válaszolni kötetlen elbeszélés formájában is, nem kell feltétlenül igazodni az alább leírtakhoz. Terjedelmesebb mondandóból pedig akár több hozzászólás is kikerekedhet.

  • Általánosságban mit gondolsz: milyen előnyök és milyen hátrányok származnak abból, hogy rendszeresen kerékpárral közlekedsz? Gondolhatsz itt a környezet védelmére, az életmóddal összefüggő kérdésekre, időre és pénzre stb.
  • Mennyi ideje veszed igénybe a bicajt a közlekedéssel összefüggésben? Nemrég kezdted, vagy már hosszú ideje így utazol? Hivatásod része netán, hogy bringával járod az utakat? Magányos harcos vagy, esetleg csapatjátékos? Mekkora utat kell megtenned naponta?
  • Milyen típusú gépet hajtasz (túrakecske, városi kerékpár stb.)? Igénybe veszel-e a kerékpáron kívül más járművet, pl. vonatot is, hogy elérd munkahelyedet?
  • Milyen időszakban használod járgányodat? Évszaktól és időjárástól függetlenül, vagy pl. csak tavasztól őszig, jó időben? Nappali világosságban, vagy az éj sötétjében járod utadat?
  • Milyen útviszonyok közepette teszed kockára nap mint nap életedet? Városban, faluban, két település között? Kerékpárúton? A legrövidebb utat választod, vagy inkább elkerülöd a bajosabb szakaszokat? Le kell-e hajtanod földes útra, terepre is?
  • Milyen felszereléssel vágsz neki az útnak? Van-e sárvédőd, csomagtartód, megfelelő világításod stb. Ha csomagot (netán gyermekedet is) kell szállítanod, hogyan oldod meg?
  • Hogyan védekezel az időjárás viszontagságai ellen? Gumicsizmával, fókaprémmel, búvárfelszereléssel például, vagy kivárod egy italmérésben, míg továbbvonul a fergeteg?
  • Mit teszel ha beüt a vész? Felkészültél defektre, kisebb-nagyobb műszaki hibákra, esetleg balesetekre?
  • Mire kell figyelni a forgalommal, a közlekedés többi résztvevőjével kapcsolatban?
  • Hogyan oldod meg a kerékpár tárolását, és hogyan biztosítod pl. lopás ellenében?
  • Munkahelyed tesz-e érted, illetve kerékpárodért valamit? Biztosít-e lehetőséget pl. átöltözésre, illetve a bicaj tárolására stb.?
  • Mit szólnak barátaid, ismerőseid kétkerekű életmódodhoz? Netán azok közé tartozol, akik munkaszüneti napokon sem átallanak kétkerekűre szállni?
  • Tudnál-e javasolni a témával kapcsolatban kerékpáros felszereléseket, kiegészítőket, ruházatot stb.? Mi az az eszköz, módszer, ügyes fogás stb., ami neked bevált, és másnak is ajánlanád?

Elküldve: 2013.12.19. 22:17 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Knight_: Úgy képzelem, levágok néhány centiméteres darabkákat a szivarkából, és minden küllőmre (a küllőanyák táján) felfüggesztek egyet. Ez esetben, ha forog a kerék, megvan a körgyűrű látszata. A szabályozás ellenben - mint említetted - nem egyértelmű. Lehet úgy is értelmezni: összefüggő szalag kell. (Nem a rendőrt hibáztatom, ha netán megbüntet. Nyilván ő sem igazodik el a jog útvesztőiben.) A szövegben ugyebár nem rudacska szerepel, és az sem törvény, hogy a keréknek forognia kell.

Elküldve: 2013.12.19. 21:57 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@XCode: A német szabályok szerint pl. úgy váltható ki vele a hagyományos macskaszem, ha minden küllőn van egy. Itthon szerintem a rendőr rugalmasságán is múlik, mert finoman szólva sem egyértelmű a rendelet. Én egyébként kettőt raktam egy küllőre. Ebben az elrendezésben így 32db kellett a két kerékre összesen. Amúgy láttam már borostyánszínűt is (harmadolva fehér-sárga-fehér) gyárilag szerelve egy KTM bringán, de boltban még nem.

Elküldve: 2013.12.19. 20:25 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@XCode: Figyelemre méltó a macska-rudacska! Jómagam is szívesebben aggatnék a küllőkre ilyeneket. Inkább mint a macska szemét. Sajnos a szabályok kifejezetten körgyűrűt írnak elő. (Ha forog a kerék, akkor szabályos? Tudniillik akkor megvan a látszata a gyűrűnek.)

Mindenkinek köszönöm a tartalmas hozzászólásokat. Greenbelt barátunk ötletéből született a kérdéskör. Meg kell mondanom, nem számítottunk ekkora érdeklődésre. Úgy látszik, sokkal többen közlekednek a munkájuk kapcsán, mint gondoltuk.

Elküldve: 2013.12.19. 20:11 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

Én kb. 14km-re lakom a munkahelytől, de más helyekre is szoktam járni rendszeresen biciklivel (van még egy 10 és egy 6 km-es gyakori úti cél). Nálam a táv fele város, a másik felét pedig meg tudom tenni közúton, töltésen vagy földúton is a kedvemtől függően. Ha van bicikliút, legtöbbször azon megyek (outival biztos nem így lenne). Városban általában úgy közlekedem, mintha láthatatlan lennék (az a biztos), de azért keresem a szemkontaktust az autósokkal. Néha csengetni is szoktam a kerékpárúton ténfergő gyalogosoknak :). Ha biciklivel megyek, nagyjából kétszer annyi idő, mint kocsival. Kizárólag városban, rövidebb távon sokkal kisebb különbség is előfordul. Legszívesebben mindenhova az XC géppel mennék, de közterületen nem merem otthagyni 5 percre sem, ezért van egy másodbringám erre a célra (leharcolt acélmonti). A munkahelyen szerencsére biztonságban tudhatom a bicajt. Lakatolni egy rövid de vastag U lakattal szoktam a hátsó kereket a hátsó háromszögön belül, plusz sodronylakat az elsőre. Esőben és nagy sárban kocsiba ülök inkább. A sötét nem gond, de fagypont alatt megfelelő öltözet hiányában egyelőre ritkán tekerek. Általában mindig van rajtam kesztyű, szemüveg és SPD cipő. A másodgépen van sárvédő, kitámasztó és egy csomagtartón is gondolkodom. Az LTD tömegét viszont nem gazdagítom ilyenekkel :). A KRESZ kedvéért azért arra is raktam a lámpákon kívül csengőt és "fehér fényvisszaverő" rudacskából párat a küllőkre. Most éppen így fest sötétben, remélem a rendőröknek is tetszeni fog. Ezen kívül van még a vázon pumpa és egy nyeregtáskányi segítség (szerszámok, kés, foltozó, kötegelők, pótbelső). Ha bajban lévő bringással találkozom, felajánlom a segítségemet (eddig még csak pumpálnom kellett). Köszönni csak vissza szoktam, de ha nincs rossz kedvem, mindig biccentek vagy intek a szembe jövő sporttársaknak. Persze nem csak ingázni szoktam a biciklivel, hanem túrázni is. A legtöbb haverom nem veti meg a kerékpározást, úgyhogy közösen is tekerünk, ha sikerül összehozni. Például hagyomány nálunk, hogy minden nyáron megyünk egy kört a Balaton körül.

Elküldve: 2013.12.19. 16:17 peterszakszon 

  • peterszakszon avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 52

@XCode: Igen, meg a viharlámpa a hímtagomra, hogy éjjel is tudjak dolgozni! :))) Pont erre a történetre gondoltam, mikor befejeztem... XD

Elküldve: 2013.12.19. 15:56 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@peterszakszon: A fehér macskaszem csak akkor gond, ha a rendőrnek kötözködési parancsa van. (A felszerelésről Moldova történetei jutnak eszembe: két vas a kaszán, hogy visszafelé is tudjak rendet vágni, gereblye a nadrágszíjon, hogy össze is gyűjtsem a szénát...)

Elküldve: 2013.12.19. 15:46 peterszakszon 

  • peterszakszon avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 52

Update! A korábban említett Wheeler 424 Highway trekking, megkapta a 13-28-as kiosztású, 7-es kazettát, felkerült a 105-ös hajtómű 52-42-30 fogszámmal. Kíváncsi leszek, hogyan fog szuperálni a korábbi 30-13-as és 50-40-30-as áttétellel szemben (az biztos, ha kitekerem, nem lesz autó a városhatáron belül, ami mellet nem húzok el... :) ) Megkapta a pálcás sárvédőt, a hátsó piros, első fehér prizmákat. A Conti gumikon fent van a másik fórumban már általam ronggyá cafatolt "fehér fényvisszaverő körgyűrű felület". Azért pluszban felraktam kerekenként egy egy fehér(!) prizmát is. A rebellis hajlamomat nem nyomhatom el! A rendszer felé eképpen tanúsítok ellenállást. Valahogy úgy, mint Adrian Mole a vörös zoknival. Egyébként meg a szépérzékem tiltakozott a borostyánsárga szín, illetve az első kerékre történő duplikált felszereléssel szemben. Ha hazaérek, lefotózom. (bár múltkor is ígértem valami képet, de elfelejtettem.. meg azt is hogy miről... :(((( )

Elküldve: 2013.12.18. 10:10 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@janijani: mondhatnám, hogy jó gyorsan tekerek. :D De nem ezért. Kb. 5 km/h-ás gyaloglással számoltam, ami elég reális, nem séta, felette már kifejezetten erős tempó, és 15 km/h-ás tekeréssel. Utóbbi a lazább. ;)

Elküldve: 2013.12.18. 10:01 janijani 

  • janijani avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 65

@perelli: jó lassan sétálsz :)

Elküldve: 2013.12.18. 07:55 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Marcikutya: szerintem 3,6 km-en testvérek között is kb. 30 perc a megtakarítás a gyalogláshoz képest.

Elküldve: 2013.12.18. 07:17 peterszakszon 

  • peterszakszon avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 52

@Atis08: Nekem speckó a ködös Albionból van. Öt éve vettem, mikor ott dolgoztam. De jó hír! Pl. a vaterán is vehetsz: http://divat-ruha.vatera.hu/uniszex_ruhazat/uniszex_sapka_sal_kesztyu/kesztyu/csontvaz_mintas_kapacitiv_kesztyu_okos_telefonhoz_1838991422.html

Elküldve: 2013.12.18. 07:13 peterszakszon 

  • peterszakszon avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 52

@XCode: Árpi bácsi kemény... nyeretlen kétévesek vagyunk hozzá képest...

Elküldve: 2013.12.18. 06:35 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Minden másnap járok bringával - ha nem esik - (bár tegnap esőben is tekerni volt kedvem), mert köztes napon az egyik munkatársam visz be. Az pont 3 perccel gyorsabb, úgy, hogy nekem nem kell kiállni, és saját ingyenes parkolónk van. Így pont jó is, akkor futok. :D Bringatárolónk még nincs, de már pályáztunk rá, viszont mivel én vok a főnök, Csacsi különben is bent parkol az épületben. :D Van személyzeti öltöző tusolóval,amit csak én használok. Kerékpáros infrastruktúra az 5 km alatt egyáltalán nincsen. A kollégák az EU-s (holland, német, stb.) önkénteseken kívül csodabogárnak tartanak - persze meg nem merik mondani -, de mivel több zöldcivilszervezet is nálunk székel, ők nyilván támogatnak. Lassan azt veszem észre - idézőjelben - szinte minél kevesebb ruhát veszek fel,annál kevésbé fázom, mert nem izzadok meg. Alul alálöltözet, farmer, felül is alácucc, egy vastagabb pulcsi vagy termo, és sima szélálló dzseki. Van téli kesztyűm és símaszkom. Az egyik aldis, másil lidlis, ekkora távra pont megfelelnek. Szemüveg és bukó.

Elküldve: 2013.12.18. 00:39 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Marcikutya: nyílván nem elfűrészelik, csak a zárat preparálják meg. Mivel te kulccsal nyitod, nem tűnik fel.

Elküldve: 2013.12.17. 23:29 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

Kilenc éve kezdtem a munkábajárást biciklivel. Akkor elég különc dolog volt, de ma már akkora lett a népszerűsége, hogy a bicikli nem fér el az irodaház lépcsői alatt, ha nem megyek elég korán. Ha korán megyek, akkor meg beparkolják a biciklimet.

Az időmegtakarítás a gyalogláshoz képest nem nagy, a távolság 3.6km naponta, de mégis egész más izomcsoportokat mozgat meg. Az út egyrésze kisforgalmú közút, bicikliút és gyalogosfőtér.

Elküldve: 2013.12.17. 23:22 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

@johnny336: Jó ötlet! A tolvajok az otthagyott bikaerős láncot/lakatot elfűrészelik majd egy kis szuperragasztóval visszaragasztják. Amikor rajta van a biciklin, akkor csak egy könnyed kis csuklómozdulat...ááá, nem tartom életszerűnek.

Elküldve: 2013.12.17. 20:43 Atis08 

  • Atis08 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 27

@peterszakszon: uuuu hol szermányoltad azt a kesztyűt? Már régóta vadászom olyanra.

Elküldve: 2013.12.17. 20:27 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@peterszakszon: Nem kételkedtem a beszámoló hitelességében, csupán megképzett előttem a látvány. Egy fehér maszk is kellene még, s teljes lenne a hideglelés.

(A Hálón akadtam rá erre: A 73 éves nyugdíjas artista több mint ötven pohárral és tizenegy kaszával, kormány nélküli kerékpárral gurult le egy somogyi dombról. Akit érdekel, keressen a szöveg alapján, s megnézheti. Senkinek nem ajánlom, hogy otthon kipróbálja.)

Elküldve: 2013.12.17. 19:53 peterszakszon 

  • peterszakszon avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 52

@XCode: Ez a része kérem teljességgel őszinte! Van egy halálfejes szilikonpántos villogóm. A szemgödrökből tűnik fel a túlvilág legfehérebb fénye. A a hideg ellen sapka + a kapucnis pulcsimmal - mely fekete - védekezem. A fekete kesztyűm az ujjaim vázszerkezetével van díszítve - na jó nem neon zöld, hanem fehér, de így jobban hangzott. Nos én így száguldok a munkahelyemre. Néhány bolt járatot is bevállalok, bár a solymári madarastecsót - az egyébként imádott - négykerekűmmel intézem.

Elküldve: 2013.12.17. 19:10 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@zoli6: Köszönettel vettük a részletes beszámolót. Biztonságos közlekedést és jó utat!

Elküldve: 2013.12.17. 19:07 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@peterszakszon: Greenbelt barátunk, ha idepillant majd, el lesz ragadtatva a tartalmas beszámolóktól.

A Kaszást idéző csuklyáról jut eszembe: Horrorra akadva, avagy tudom, kit ütöttél el tavaly Nyársapáton.

Elküldve: 2013.12.17. 11:36 zoli6 

  • zoli6 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 32

Úgy gondoltam Én is írok egyet ide! :)

  • Egészség,életforma,környezetvédelem,spórolás, összegezve ennyit jelent nekem kb. az első pont :)

  • Iskolába járással kezdtem és most munkába járásra használom már kb. 10éve összesen, régebben társsal jártam be a központba, de már 4-5éve egyedül teszem meg ezt a röpke utat ami 4.5km-t tesz ki egy nap! Ez a minimum! Régebbi munkahelyemre napi 9km-volt a napi adag.

  • A bicajom egy Hauser wildcat Ő a "lelakatolós" minden napi használatra!Háztól buszmegállóig megyek kb. onnan pedig 20km buszozás! Tehát napi 4.5km bringa és 50km buszozás! Ez összesen 1óra15perc, időjárástól függően.

  • Időszak? Az év 90%-ában bicajjal járok, nappal és sötétbe is! Tél nem a kedvencem, de egy szép havazás nagyon jó érzést ad át számomra!

  • Útviszony végig jónak mondható, Városomba kell csak tekernem, fele bicaj út fele közút de nem mondhatom veszélyesnek! A legrövidebb út a legbiztonságosabb szerencsére!

  • Felszerelés a kötelezőket és hasznosakat teszi ki semmi felesleg: szilikon villogót használok egy éve (a konzolos villogók kikoptak és lifegtek a sok fel-le vételtől) Küllőprizmák és sima prizmák elöl-hátul, Sárvédő elöl-hátul!

  • Időjárástól sosem féltem csak kellemetlen.Ha van időm várok. Téli a kombináltabb: kesztyű,sapka,sál,lábszármelegítő térdig. Nyári az változó. (maszk,esőkabát beszerzés alatt)

  • Vész esetén marad a jó öreg tolás! Semmi szerszámot nem cipelek magammal mivel 2.25km-re lakom a központtól.

  • Kulturált a közlekedés errefelé és végig kivilágított az útszakasz és ezért a villogó nélküli bringásokat is látom meg minden egyéb kisebb veszélyt. Egy nagyobb közlekedési malőr van csak a 6-os utat szelem át de van zebra lámpával.

  • Több bicajtárolási lehetőség van, mondhatni elég biztonságosak és éjszaka is jók a fényviszonyok de csak az egyik fedett, 2db sordony, egy vékonyabb és egy vastag 25mm-es

  • Ismerősök nem véleményezték még ezt,nagy része kocsival megy, de hát aki ennyit akar költeni.. Szüleim mondják,hogy vigyázzak magamra! Munkaszüneti napon is felülök rá rendszeresen

  • Tanács/tipp: nyáron kulacs+viz,télen réteges meleg öltözet (védjétek az ízületeteket)! Kötelező felszereléseket használjátok! Figyeljetek egymásra és a többi rajtatok múlik! Úgy gondolom nem a nagyrutinos bicajosokkal lesz a baj! Biztonságos és jó utat mindenkinek! zoli6

Elküldve: 2013.12.17. 09:24 Atis08 

  • Atis08 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 27

@XCode: Ja ok, én is félre értettelek! Akkor én is bocsi, az tuti hogy ha engedné az idő le sem szállnék róla!

Elküldve: 2013.12.17. 07:33 peterszakszon 

  • peterszakszon avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 52

Üdv mindenkinek! -Jószerencsém úgy hozta hogy sok év után a lakhelyemen van a munkahelyem. Így ma már egyértelmű a két keréken történő közlekedés. Van autóm, de mire beindítom, bekapcsolódom a forgalom vérkeringésébe, aztán leparkolom, több idő telik el mint háztól házig tekerve. -Sajnos nem mindig volt ez így évekig 85 kilométert kellett ingáznom a döntő többségében éjfél utáni hazaérkezéssel. Most persze más a helyzet. Mivel kerékpárboltban dolgozom, most már nem is kérdés hogyan is közlekedem. Az otthon- mh. táv 3 km. Oda vissza. :) -Mivel több kecske is van, ha munka előtt-után terepeznék, akkor a monti a nyerő (III.Scott), Egyébként a Wheeler 424 Highway '91-es trekkingel gurigázok legszívesebben a városban. De jelenleg teljes hajtáscsere van folyamatban mert elkopott. Így a téli szolgálati kontrással hasítok. -Télen, nyáron, hóban, kánikulában, kápráztató napsütésben és az éj fekete sötétjében. -Szilárd útburkolaton, a legrövidebb úton oda, kisebb kitérővel haza(hisz a folyadékpótlás elengedhetetlen, no meg a kocsmában tudja meg az ember a legfrissebb naprakész híreket). Van két fekvő közeg az utcánkban, az egyik pont egy enyhe kanyar ívének végén. Na itt az autósok rendre leszorítanak. Az a baj, hogy egy közlekedési tábla oszlopa, meg parkoló autók találhatóak állandó jelleggel itt az út szélén, így itt ilyenkor A. megállok, B. felhajtok a járdára. -Felszerelésem állandó része az ebédem. Na ja. A hazai koszt. De minden egyéb is elő szokott fordulni táskámban. Szalmakalap nyáron usánka télen. Rétegesen öltözködöm ezt már az iskolában megtanultam. Ha beüt a vész, a rövid táv és a munkahelyem sajátossága miatt tolom és munkaidőben - csak a főnök meg ne tudja :) - megoldom a problémát, bármi legyen is az. -Reggel a négykerekesek sietnek, türelmetlenek, este dettó. Nincs az a karácsonyfa szett, ami elégséges lenne, hogy a Csobánkai útról ne kanyarodjanak elém, mikor a Fő úton - nevében is benne van, védett út - haladnék. -A szolgálati kerékpártárolót használom, hogy elkülönítsem a z ügyfélkerékpároktól. Ez egy belső udvarban van fedett helyen. -Mivel kerékpárbolt és szervíz, természetesen lehet öltözni, vetkőzni, ha idő van bütykölni. -A többiek tudják, hogy nekem többet jelent a kerékpározás, mint nekik, de tolerálják. Van az a sör mennyiség... :) -Barátomnak a rikító színű naívan egyszerű alkatrészekkel szerelt szolgálati járművét lopták el a könyvesbolt elől. -Talán a nagyon csilli-villi egyedi kinézetű kecskék, illetve a rozsdás dizájnú szakadt kinézetű bringákat kerülik a csibészek. Legalábbis a tapasztalatom ezt mutatja lakhelyemen. Télen még javaslom a halálfejes villogót, a neon zölden fluoreszkáló, csontvázmintás kesztyűt,valamint a fekete csukját. Az autósok és a gyalogosok is ledermednek, mert azt hiszik, maga a Kaszás jön velük szembe, így könnyebben kikerülhetők.

Elküldve: 2013.12.16. 23:54 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Atis08: Meglehet, félreérthetően fogalmaztam. Őszintén sajnálom, és bocsánatodat kérem. Csupán arra céloztam, ha kedvező lenne az időjárás, nyilván kevesebb lenne az időd, inkább bicajoznál.

Elküldve: 2013.12.16. 23:46 Atis08 

  • Atis08 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 27

@XCode: nem értelek, nem volt olyan kikötés hogy csak az írhat ide aki még most is kerekezik, és azt sem láttam sehol hogy csak bringáról kint kerekezve írhatok ide. De bocs hogy meg mertem osztani a gondolataim, ha pedig mégsem kötekedésnek szántad amit írtál akkor végképp nem értelek! De lehet hogy a 12 órás meló után már nem fog az agyam.

Elküldve: 2013.12.16. 22:29 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Atis08: Most, hogy +5 fok alatt van hőmérséklet, már nem kétkerekűvel jársz munkába. Egyébként is kitaláltam volna: aki ily részletes beszámolót ír, meleg szobában ül, és nem ez elemekkel küzd az ország útján. :)

Elküldve: 2013.12.16. 22:00 Atis08 

  • Atis08 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 27

Sziasztok én is bringával járok melózni mindaddig míg +5 fok alá nem megy a hőmérséklet. Napi kb. 50 km-t tekerek Kistarcsa-Budapest Jászai Mari tér között. Azért kerékpár mert imádok tekerni, és a jótékony élettani hatásai miatt! 2013-ban már végig míg be nem jött a hideg így közlekedtem és így szándékozom majd még jó ideig, azért mert tömeg közlekedni a tömeg miatt utálok, autóba meg nincs kedvem idegbetegek közt araszolni és a benzin is drága! Általában végig bringával megyek, max ha brutálisan szakad az eső, vagy durva szembe szél van akkor ugrok fel Hévre. Sötétben és napfénynél is használom, van hogy hajnal 4/30-kor indulok melóba és van hogy késő este indulok haza. Sárvédő van elől hátul, lámpa is, ledes szilikon lámpák, valamint reflex csíkos gumi, küllőprizma és fényvisszaverő küllőpálca is, de ott van a mellény és az egyéb fényvisszaverő kiegek. Egy városi gumis GT Aggressor 1.0-ás átépített mtb-vel járok. Esőkabát, és táskavédő is van vész esetére, a gumik defektállósága miatt nem hordok magamnál semmit, és szerencsére elég sok bringabolt melett megyek el ha nagy geba lenne. A munkahelyem szerencsére támogatja ezt a közlekedési módot, tolerálják a kulturált kerékpáros öltözetet, van lehetőség lezuhanyozni és átöltözni is, valamint mágneskártyás fedett, zárt kerékpártárolót is építettek. De a biztonság kedvéért egy vastag U lakattal még oda szoktam rögzíteni a gépet egy oszlophoz is. Amire ajánlatos figyelni, nem nézik sajna az autósok és gyalogosok hogy kinek van elsőbbsége, sok tucc-tucc zenét agyba dugott fül hallgatóval hallgató mocsárzombi vánszorog a bringaúton. Valamint fővárosunk kerékpárutai közepes terepet megszégyenítő hepe-hupákkal kényeztetnek. Ajánlott szerintem a maszk, és a feltöltött kulacs, valamint egy kisebb törölköző, ha már nagyon meleg van. A barátaim és a családom örül annak hogy ezt az életmódot választottam, sőt kicsit fel is néznek rám e miatt. Köszi, és jó utat mindenkinek. Atis.

Elküldve: 2013.12.16. 18:08 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@gentile: Ezek szerint a hosszútávfutók körébe tartozol. Nem lehet könnyű nyugatról, délnyugatról Budapestet megközelíteni. Jómagam legalábbis rossz tapasztalatokat szereztem. Aki nap mint nap arra jár, bizonyára ismeri a kerülőket.

Átlagsebességed is figyelemre méltó. Miféle a kecske?

Munka után egy kis szórakozás. :) Jövőre 6200 helyett 10000 kilométert gurulsz. Az álmoskönyv szerint elköltözöl, vagy munkahelyet változtatsz...

Elküldve: 2013.12.16. 17:45 gentile 

  • gentile avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 14

Üdv mindenkinek!

Én Fejér megyéből egy kis faluból járok be bicóval Budapestre heti 4-5 alkalommal márciustól egészen november végéig. Napi 80 km. 1 óra 20 perc oda és 1 óra 20 perc vissza a rekordom. Jővőre még többet akarok tekerni, + havi 2 alkalommal Balaton kör van betervezve. Mivel nagy családom van (4 gyermek) nincs időm sportolni, ezért találtam ki 5-éve, hogy bicóval fogok munkába járni. Persze először csak a vasútállomásig (8 km), aztán vonattal Kelenföldig és onnan megint biciklivel a melóhelyemig 3 km. Oda vissza 22 km, de aztán, ahogy elkapott a gépszíj lett a táv egyre több, végül napi 80 km. Idén 6200 km-t mentem munkába járás címszóval. Jövőre 10.000 km fölött szeretnék tekerni. Ez már egy életforma nálam, imádom!!!

Elküldve: 2013.12.16. 17:35 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@aniko91: Üdvözöljük kegyedet köreinkben! A tartalmas beszámolót nem különben köszönjük.

A városi levegő, nos... Egyszer valamitől el kell patkolni. Semmi esetre nézze meg a kerékpáros saját tüdejét, ha nem akar elborzadni. Meglehet, a védekezés módja csakugyan a lassú haladás, ámbár nem kevesen maszkot öltenek, jó és rossz időben egyaránt. Velük nem a rossz levegő végez, inkább valami más ártalom, ami ellen nem lehet szűrőbetéttel védekezni.

Elküldve: 2013.12.16. 15:08 aniko91 

  • aniko91 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Én szinte mindennap biciklivel járok dolgozni, igaz nem hosszú az út, körülbelül 20-25 perc alatt megjárom. Elsősorban azért szeretem, mert nem kell egy csomót a buszra/villamosra várnom, ami hogyha baleset történik, akkor gyakran 1-2 óráig nem is jár. Egyszerűen és gyorsan eljuthatok bárhova, ma már elég sok bicikliút van, ami még könnyebbé teszik az utat. Persze azért sok dologra kell figyelni a közlekedés során: néha az autósok nem adják meg az elsőbbséget, sok kerékpáros pedig nagyon gyorsan hajt, és ezzel veszélyezteti a többi közlekedőt is. Na és persze télen a levegő sem a legjobb.. a ködös időben elég magas a különböző por- és szennyező anyagok koncentrációja, ezért még jobban figyelni kell, hogy hol közlekedünk. De ha a kijelölt bicikliúton, közepesen tempós sebességgel megyünk, akkor viszonylag kevés méreganyag jut a szervezetünkbe. Ha érdekelnek a részletek: katt ide

Elküldve: 2012.10.08. 19:47 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@greenbelt: Előástam 3m munkavédelmi részecskeszűrő maszkomat: semmi szaga nincsen. Ráadásul az ára is töredéke volt egy kerékpáros szűrőnek (500 Ft körül). Ugyanazt tudja, mint a nagyságrenddel drágább kerékpáros szűrő. Ha nem viszolyognék tőle, nyomban az ormányomra bioggyeszteném.

Elküldve: 2012.10.08. 19:17 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: megjött a "maszkom" meglepően hamar. a szaga borzalmas, de első ránézésre igényes anyagból van és normális a kidolgozása. holnap kezdem próbálni, ma kimostam. első jó jel:tartja a méretét.

Elküldve: 2012.09.25. 21:27 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: a választ is természetesen:)

Elküldve: 2012.09.25. 21:26 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: kösz a linket ismét. hasznos, mint mindig...

Elküldve: 2012.09.25. 21:17 outlaw512 

  • outlaw512 avatar
  • sima XC-s
  • Hajdúböszörmény Bike Team csapat
  • Hajdúböszörmény Bike Team csapat
  • hozzászólások: 66

@greenbelt: Azért annyira durva nem volt:)A dupla ajtó között van az automata,beléptem levettem a kesztyűt,nyúltam a hátizsákba a pénztárcámért,körbenéztem és csak azt láttam hogy az őr furcsán nézz és a keze a pisztolytáskán,egyből kapcsoltam hogy a maszkot nem húztam le. Természetesen én is keróval járok melóba 5 km oda-vissza.Zárt FEDETT! tároló de azért le van zárva még így is.Régi csepel túra váz 3-as agyváltóval,csomagtartóval és egy nagyobb méretű dobozzal.

Elküldve: 2012.09.25. 20:57 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@outlaw512: jó,hogy nem lőttek agyon.nem mókás...kifogsz egy idegesebb őrt és meg van a baj. tanulság:MASZK LE !!! ha van egy kis kedved meg időd írd meg nekünk,hogy munkába kerékpárral,vagy egyébbel...

Elküldve: 2012.09.25. 20:14 outlaw512 

  • outlaw512 avatar
  • sima XC-s
  • Hajdúböszörmény Bike Team csapat
  • Hajdúböszörmény Bike Team csapat
  • hozzászólások: 66

@greenbelt: Én tavaly bementem maszkban a bankba de csak az automatáig, a biztonsági ör már nyult a pisztolyhoz:)

Elküldve: 2012.09.25. 19:04 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@greenbelt: Meglepő a válasz, magam sem számítottam rá. Ízületi betegeknek gyakorta "írnak fel" kerékpározást, szobakerékpározást. Kisebb terheléssel végzett tekerés hosszabb távon növeli az ízületek terhelhetőséget, csökkenti a fájdalmat.

Természetesen a kerékpáros ízületei is tönkremehetnek, de kisebb eséllyel, mint a mozgáshiányos emberé. Ha valaki nem hajt őrült köszörűsként, megfelelően öltözködik, lényegében nem kockáztat semmit. A reuma kialakulásáról az orvostudomány még nem tud eleget. Semmiképpen nem a bringázás az oka, mert többnyire "gyalogok", illetve hölgyek szenvednek ízületi gyulladástól.

A hideggel kapcsolatban barátom jó tanácsa: ha fázol a bringán az figyelmeztetés, nem vagy megfelelően öltözve. Ennek a következménye elsősorban torokgyulladás és hasonló meghűléses betegségek. Mindenekelőtt a végtagokat kell védeni, mert ezek hűlnek ki legkönnyebben.

Ajánlja figyelmünkbe a következő címet Kerékpározás és egészség

Elküldve: 2012.09.25. 18:36 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: kérdés és talán orvos barátod meg is tudja válaszolni.ízületi betegséget lehet-e kapni a kerékpározástól?a hideg fokozza-e ennek a veszélyét?ha normálisan felöltözöm védekezem-e kellőképp?

Elküldve: 2012.09.24. 18:53 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@greenbelt: Nem jó a lovagi maskara, de nem találtam jobbat. Kíváncsi leszek, a te arcvédőd hogyan válik majd be. (Maszkban egyébként csak az utcán közlekedek. Amíg a bringa mellett vagyok, kevésbé gyanakodnak az emberek. Boltba stb. nem megyek be. Amúgy is ideges a helyzet...)

Megcselekedtük, amit megkövetelt a haza. Most már csak henyélünk...

Elküldve: 2012.09.24. 18:27 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: folytatás... átfutottam a kérdéseket és azt hiszem a nagyját megválaszoltam már.amit még nem, annak egy részét most. kisközségünk és a város között nincs kiépített biciklisút,így közúton teszem meg ezt a távot / 5km / félve írom le, nehogy elhagyjom jószerencsém,de nem tartom különösen veszélyesnek ezt a részt.persze mindent megteszek a biztonságomért.nem kacsázok az úton,sose nem ittasan,körültekintő vagyok.használok jó minőségű lámpát.beszereztem most "szilikonos villogót" is,vagy ahogy a neten hirdetik "ködlámpát".nem baj ha ufónak néznek sötétben.egy a lényeg:kerüljenek ki.többnyire magas láthatóságú ruházatban közlekedem nappal is.decathlonos edzőpólókat használok /domyos márkanevű/.kerékpáros póló árának töredékébe kerül.izzadságot kivezeti,"neonződ" is van belőle.annál rikítóbb nem kell.el vagyok látva "klipszes" sárvédővel /ha nincs eső,itthon marad /,csengővel,prizmával,nádi hegedűvel...csak teljesen felszerelt kerékpárokat használok.többet is,kedvemtől függ melyikre szállok,de városban csak "egyeneskormányost". kismotyómat hátizsákban viszem.javítókészlet majdnem mindig van nálam.defektet szinte csak akkor kapok amikor nincs. / bolt,belsővásárlás és javítás bolt előtt.levegőt többnyire ingyen adnak:)/zsákba helye van mindig "zselésített" gyümölcspürének. /decathlon szintén.legócsóbb/ aki azt gondolja nem lehet eléhezni 20 km alatt téved.jó ha van nálad. azonnal kezd felszívódni /legalábbis a cukor/ és nincs baj.itóka a kulacsban. mindig...

Elküldve: 2012.09.24. 17:45 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: most rendeltem télire arcvédőt.ebay-ről jön,filléres tétel/650 ft-ért beteszik a postaládámba.ilyen, hogy lehet?/nyilatkozom,ahogy itt van.tavaly én is símaszkoztam /bankba,postára nem mertem menni :)/,de hiányoltam a ventillációt.ebben állítólag van egy ventillációért felelő szelep.kíváncsi vok rá. lakatolás témakörét bújom.sárga magellánnál nehéz feltűnőbbet találni:)

Elküldve: 2012.09.24. 13:25 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Ki miben vétkezik, abban bűnhődik. De ha már elkezdtem, végig is viszem az ügyet. Íme a 10-13. tétel kidolgozása:

Hogyan tárolod? - Külső munkán a lehetőségek helyről-helyre változnak. Szerencsére az esetek döntő többségében a tárolás biztonságosan megoldható. Horgonyzásra U lakatot használok, sodronyt az első kerék vagy a nyereg biztosítására. Az első kereket ki is szerelem, ha szükségesnek látszik, s lakattal a váz-hátsó kerék együtteshez rögzítem.

Munkahely és kerékpár - Munkahelyem külön nem intézkedik a kerékpárról. Zárható teret biztosít a tárolásra, a megőrzés felelőssége azonban a tulajdonosé. A bicajos öltözhet, tisztogathatja magát, e lehetőséggel azonban bárki élhet gyalogosan is.

Mit szólnak életmódodhoz? - Elfogadják, mert szükségesnek, félig-meddig ésszerűnek látszik. Annál inkább furcsállják, részben talán a korom miatt, hogy szabadidőmben is kerekezek. Az ilyesmi egyeseknek legalább olyan meghökkentő, mint faluhelyen az, ha valaki a tisztaszobáját lakja. Családom, közelebbi ismerőseim elnéző jóindulattal kezelnek. Ők a bringát szintén csak egyfajta helyiérdekű közlekedési eszköznek tekintik. Orvos barátom viszont egyértelműen támogat; maga is lelkes biciklista.

Javaslatod? - Mindenkinek megvan a saját eszköze, módszere stb., amire esküszik, s igyekszik mindenki mást meggyőzni annak egyedül üdvözítő voltáról. Én ezt inkább elkerülném. Csupán a télidőben viselendő, egykor vaskalap alatt hordott lovagi maskarát (símaszk) népszerűsíteném, aminek a kiváltására egyelőre nem találtam megfelelőbb kelléket. (Egyik barátom nyúlszőrből készült usánkával próbálkozott. Eme fejfedő azonban csapadékos időben pokollá tette viselőjének és környezetének életét. Közelségét, becstelen illatát senki sem tűrhette hosszabb ideig.)

Elküldve: 2012.09.23. 23:11 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Elküldve: 2012.09.23. 20:12 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@greenbelt: A lakatolás kérdésköre szerteágazó. Néhány hivatkozás:

Zárak és lakatolási technikák - Lakatolás - Biztonságos lakatolás - Bringalakat - Lakatolás GYIK

Elküldve: 2012.09.23. 07:43 thehpepe 

  • thehpepe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 41

@greenbelt: Igazából van bennem egy kis félsz,hogy nem védekezés miatt kérdezed,de ezt tudd be a paranoiámnak,semmi személyes :) Ami tényleg aranyszabály,azt már előttem is említették,miszerint jobb/szebb/feltűnőbb bicó mellé rakd a tied vagy olyan mellé,ami nincs atombiztosan oda"hegesztve" a tárolóhoz. A sodrony abszolút nem ajánlott lakatolási cucc:http://www.youtube.com/watch?v=T8lesJKSHgU Amúgy itt a Testbike-on is írnak a témáról talán a nyitólapon. Dr. Anonimus,én egy 3.5 (Kryptonit Keeper 1015)kilós lakatot cipelek,igaz,hogy nem olyan nagy távon,de 9 órát van egyedül hagyva a kétkerekűm és nem szívesen sétálnék haza :) Ha bármi kérdés van e témában,szívesen segítek,ha tudok :)

Elküldve: 2012.09.22. 22:49 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Ha otthagyod a lakatot, és mindig ugyanoda, ugyanazt a kerékpárt kötöd, akkor simán kifigyelhetnek, majd egy sötét éjjelen nekiállnak, és szépen megnézik az árválkodó lakatot, kiféle-miféle-kefél-e... Aztán amikor bicikli is lesz rajta, már ismerősként üdvözölhetik a zárszerkezetet. Te pedig üdvözölheted a kerékpárod hűlt helyét. Na, ezért nem hagyunk ott lakatot.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!