Itt következik a 3-9. kérdéskör kifejtése.
Milyen típusú? - A kezdeti időket leszámítva vaskos köpenyeken guruló hegyi kecske. Ezt használom kirándulásra, közlekedésre egyaránt. Elkerülhetetlen, mert terepen, laza talajokon is mozgok, és nem csupán túrákon. Leküzdhetetlen akadályt csupán a sárdagasztók, a vastagabb hótakaró, a jeges út jelent. Amikor nem megy másként, közhasznú járműre szállok.
Milyen időszakban? - Évszaktól és időjárástól függetlenül. Járhatatlan utak esetén azonban nem gyötröm sem a gépet sem magamat. Nappal legyen vagy korán leszálló téli este, ha menni kell, nincs különbség.
Milyen utakon? - Városban, faluban, két település között, kerékpárúton, országúton, és ha kell, földes úton vagy terepen is. Utóbbira ritkán kerül sor: átvágok az erdőn egy rövidebb út kedvéért; kerékpárosok számára tiltott útszakaszt kell elkerülnöm, és nincs idő latolgatásra; stb. Ha szorít az idő, rövidebb utat választok, ha nem, inkább kertvárosi utcákban, gyér forgalmú útvonalakon hajtok. A kerékpárutakat is próbálom mellőzni, ha van rá mód.
Milyen felszereléssel? - Sárvédő akadályozza meg, hogy a felvert maszatok földimalachoz hasonlatos megjelenést kölcsönözzenek személyemnek. A csomagtartó jól jön a lakat szállításához. A világítás eszközei éjjel-nappal nálam vannak, részben a gépre szerelve, részben a váztáskában. Nagyobb csomag szállítására (a munkám kapcsán) még nem került sor, de nem jelentene gondot semmilyen tárgy, ami túratáskába belefér.
Az időjárás ellenében - Van teljes mértékben vízálló öltözetem, hasonlatos a vegyvédelmi ruházathoz, de az olyan kényelmetlen, hogy nem hordom. Tavasztól őszig inkább malaclopó esőkabátot viszek magammal. Ha ez nem lenne elég, faggatom az égieket. Télidőben beöltözök, mint az eszkimó. Daliás termetemnek némileg pufajkaszerű öltözettel adok hangsúlyt. (Ha megennének a farkasok, egy hétig rongyszedők járnának utánuk.) Fejemet lovagi maskarával (alias símaszk) és nyakravalóval, kezemet bélelt kesztyűvel védem a hideg ellen.
Ha beüt a vész - A szükséghelyzetekre előírt felszerelés a váztáskában lapul. Szerencsére csak elvétve kell hozzá folyamodnom. Defekten kívül említésre méltó kellemetlenségem nem is volt eddig, köszönhetően a gondos karbantartásnak. Balesetek ellen pedig a gondviselés kegyelmébe ajánlom magamat.
A forgalom és résztvevői - Ez a kérdéskör kitölthetne egy enciklopédiát. Szerencsére elintézhető röviden is: mindenre figyelni kell! Nem lehet a kerékpáros eléggé körültekintő, s még így is rajtaveszhet. Két érdekesebb megfigyelés: [1] Gyalogosok előtt a kerékpárnak és lovasának nincsen tekintélye. Bringaúton haladó jóérzésű gyalogos utat enged az utolsó pillanatban, a többi akkor sem, ha az élete múlik rajta. Tulajdonképpen észre sem veszik a bringást. [2] Az autósok többnyire figyelnek ránk, de ha már előttünk vannak, nyomban meg is feledkeznek rólunk. Sokszor a bringás sebességét is a gyalogoséval veszik egyenlőnek, s ebből cifra helyzetek adódnak. Előfordult, hogy egy autós rám tolatott, mivel úgy vélte, nem érhetek oda, mielőtt beáll a helyére.