Munkába kerékpárral!

51-78 (78 hozzászólás)

Elküldve: 2012.09.22. 22:10 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Itt következik a 3-9. kérdéskör kifejtése.

Milyen típusú? - A kezdeti időket leszámítva vaskos köpenyeken guruló hegyi kecske. Ezt használom kirándulásra, közlekedésre egyaránt. Elkerülhetetlen, mert terepen, laza talajokon is mozgok, és nem csupán túrákon. Leküzdhetetlen akadályt csupán a sárdagasztók, a vastagabb hótakaró, a jeges út jelent. Amikor nem megy másként, közhasznú járműre szállok.

Milyen időszakban? - Évszaktól és időjárástól függetlenül. Járhatatlan utak esetén azonban nem gyötröm sem a gépet sem magamat. Nappal legyen vagy korán leszálló téli este, ha menni kell, nincs különbség.

Milyen utakon? - Városban, faluban, két település között, kerékpárúton, országúton, és ha kell, földes úton vagy terepen is. Utóbbira ritkán kerül sor: átvágok az erdőn egy rövidebb út kedvéért; kerékpárosok számára tiltott útszakaszt kell elkerülnöm, és nincs idő latolgatásra; stb. Ha szorít az idő, rövidebb utat választok, ha nem, inkább kertvárosi utcákban, gyér forgalmú útvonalakon hajtok. A kerékpárutakat is próbálom mellőzni, ha van rá mód.

Milyen felszereléssel? - Sárvédő akadályozza meg, hogy a felvert maszatok földimalachoz hasonlatos megjelenést kölcsönözzenek személyemnek. A csomagtartó jól jön a lakat szállításához. A világítás eszközei éjjel-nappal nálam vannak, részben a gépre szerelve, részben a váztáskában. Nagyobb csomag szállítására (a munkám kapcsán) még nem került sor, de nem jelentene gondot semmilyen tárgy, ami túratáskába belefér.

Az időjárás ellenében - Van teljes mértékben vízálló öltözetem, hasonlatos a vegyvédelmi ruházathoz, de az olyan kényelmetlen, hogy nem hordom. Tavasztól őszig inkább malaclopó esőkabátot viszek magammal. Ha ez nem lenne elég, faggatom az égieket. Télidőben beöltözök, mint az eszkimó. Daliás termetemnek némileg pufajkaszerű öltözettel adok hangsúlyt. (Ha megennének a farkasok, egy hétig rongyszedők járnának utánuk.) Fejemet lovagi maskarával (alias símaszk) és nyakravalóval, kezemet bélelt kesztyűvel védem a hideg ellen.

Ha beüt a vész - A szükséghelyzetekre előírt felszerelés a váztáskában lapul. Szerencsére csak elvétve kell hozzá folyamodnom. Defekten kívül említésre méltó kellemetlenségem nem is volt eddig, köszönhetően a gondos karbantartásnak. Balesetek ellen pedig a gondviselés kegyelmébe ajánlom magamat.

A forgalom és résztvevői - Ez a kérdéskör kitölthetne egy enciklopédiát. Szerencsére elintézhető röviden is: mindenre figyelni kell! Nem lehet a kerékpáros eléggé körültekintő, s még így is rajtaveszhet. Két érdekesebb megfigyelés: [1] Gyalogosok előtt a kerékpárnak és lovasának nincsen tekintélye. Bringaúton haladó jóérzésű gyalogos utat enged az utolsó pillanatban, a többi akkor sem, ha az élete múlik rajta. Tulajdonképpen észre sem veszik a bringást. [2] Az autósok többnyire figyelnek ránk, de ha már előttünk vannak, nyomban meg is feledkeznek rólunk. Sokszor a bringás sebességét is a gyalogoséval veszik egyenlőnek, s ebből cifra helyzetek adódnak. Előfordult, hogy egy autós rám tolatott, mivel úgy vélte, nem érhetek oda, mielőtt beáll a helyére.

Elküldve: 2012.09.22. 21:31 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@thehpepe: nem lopni :) !!!!! védekezni !!!

Elküldve: 2012.09.22. 21:31 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@thehpepe: néhány linket küldenél "lakatolás" témában? csakhogy tanuljak...

Elküldve: 2012.09.22. 21:29 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@Krupcheck: nálunk is vannak "szolgálati bicók" is.nem hallottam róla,hogy valaha is loptak volna el.arról már igen, hogy tettek tönkre belőle a nem "rendeltetésszerű használat :)" miatt.persze megjavítjuk ha miattunk megy tönkre.jó,hogy van...

Elküldve: 2012.09.22. 21:21 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Csak egy érdekesség a témában. A cég ahol a gyakorlatomat töltöm (nem titok, Contitech Szeged) elég nagy teleppel bír, több gyártó, fejlesztő és egyéb részleg van. A közlekedést szolgálati kerékpárokkal oldották meg (: Nálunk a fejlesztési osztályon is van 2 db, éjszaka zárjuk a tárolót (érthetetlen, de loptak már ki bringát), nappal viszont szabadon hozhatóak-vihetőek az osztály dolgozói által (:

Elküldve: 2012.09.22. 21:21 thehpepe 

  • thehpepe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 41

@XCode: igen,erre céloztam,köszi a segítséget! Marha könnyen el lehet rontani az így lakatolni vágyó bringás kedvét,még akkor is,ha nem lesz feltörés és lopás belőle. (direkt nem írom hogy hogyan) mivel féltem a bringám és nem lenne lehetőségem egy jó ideig újat venni,így inkább alaposan utánajártam a témának.

Elküldve: 2012.09.22. 19:59 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: nem verseny Uram és itt nem is tud semmiről lemaradni.írunk, hogy tanuljunk egymástól,vagy kedvet kapjunk valamihez. nos folytatás... egy éve vagyok folyamatosan nyeregben nap, mint nap.ha esik, ha fúj letekerem a napi 33km-t./január végén volt egy hetes hó, annyit állt az idén a canga/és bármennyire meglepő /még nekem is néha/ élvezem.megszoktam és jó.és annyira hiányzik, hogy szabadnapjaimon is nyeregbe szállok.akkor nem a város /Kecskemét/ felé veszem az irányt,hanem a Kunság vidékét rovom.örömet okoz és távolra űzi gondjaimat./ami sajnos mindenkinek van/ hogyan is tehetem ezt meg?munkahelyem kifejezetten "kerékpárosbarát".zárt,őrzött területen tudom tárolni a kerékpárom.megérkezéskor rendelkezésemre áll /nem csak nekem :) / tisztálkodási lehetőség.át kell öltöznöm a munkahelyem által megkövetelt formaruhába, szóval nem kell váltóruháról gondoskodnom.egyszerűen pontosan úgy nézek ki / és a "szagom" is olyan/ mintha tömegközlekedéssel, vagy autóval érkeztem volna. nézzük időben ez mit jelent.mostanra 38 és 42 perc közé tehető a menetidőm./ez 23km/h és 25km/h közötti átlagot követel meg/nem mondom,hogy nem izzadok bele,de nem súlyos./a helyközi busznak 30 perc a menetideje./ 6km városon kívül sok megállóval,a többit Kecskeméten teszi meg/átszállással érem el a munkahelyem ami 10 perces semmittevést majd újabb 14 perces helyi buszozást jelent.számoljunk csak!30+10+14= 54 PERC !!! amikor elkezdtem cangával járni akkor volt ennyi a menetidőm. nos időben nyereséges vagyok.piszkos anyagiak. a két buszbérlet /helyközi+helyi egyvonalas/ ára cirka 14.000 Forint most.ezt teszem minden hónapban jelképesen zsebre.az autó nyilván kényelmes,de 432Ft-os benzinár mellett ha sehova nem szaladgálok akkor 3 nap alatt 100km-t megyek. 8 literes átlaggal számolva az 3456 Ft háromnaponta. csak üzemanyagra!!!semmi kötelező szerviz és egyéb kiadás.... robogó.nagyon jó,de.. heti 2500Ft az üzemanyagktg.-e.a robogók nem erre a futásteljesítményre vannak tervezve és horror a szerviz. nos egyértelmű a bicaj előnye... folyt.köv...

Elküldve: 2012.09.22. 16:17 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@edvin: Üdv, barátom! Szívesen látunk e helyen is, annál inkább, mert tulajdonképpen mi is csak vendégek vagyunk. Örvendezünk minden remek vélemény olvastán, mert eleinte úgy gondoltuk, csupán néhány hozzászólásra számíthatunk ebben a kérdéskörben.

Thehpepe barátunk bizonyára a Neten is olvasható figyelmeztetésekre gondolt. Egyesek az ott hagyott lakatot "előkészítik". A gyanútlan tulajdonos lehorgonyoz, és úgy hiszi, biztonságban van a gépe. A zsiványok pedig egyszerűen elemelik a járgányt - így szól a hír.

Elküldve: 2012.09.22. 16:01  

  •  avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 95

@XCode: Na akkor eljött nekem is az idő, hogy bepofátlankodjak ide is. :)

először : dr.anonimus írta, hogy ott hagyta a lakatot, mire thehpepe kolléga megkérdezte "miért"? A válasz rohadt egyszerű. Láttál mar valakit aki lakatott lopott volna? :)

Másodszor : Ha tehetem mindig bringával megyek mindenhová. Először a térképre ránéztem és azt mondtam magamban, hú de rohadt nagy ez a város. Majd rá kellett döbbennem arra, hogy mégse. Minden kb 1 óra alatt megközelíthető.

Az utolsó munkahelyem 10km-re volt tőlem amit 28-32 perc alatt sikerült megtennem ajtótól - ajtóig. Míg ezt az útvonalat BKV-val 40-45 perc alatt, szóval egy úton röpke 10 percet spóroltam. Autóm ugye nincs, mert csóró gyerek vagyok.

Egy régi acélvázas LILA (ezt ki kell hangsúlyoznom mert mindenki rózsaszínnek nézni.) SingleSpeed-el idegesítem a járókelőket illetve az autós társadalmat. :)

Időjárás védelem: Eső: Munkába menet sajna nem vállalom be, de ha más elintézni valóm van, akkor igen. Munkából hazafelé már nem érdekel. :) Amúgy Télen-Nyáron megpróbálok a legtöbbet tekerni. Folyamatban van pálcás sárvédő beszerzése. :)

Műszaki gondok : A bringás legnagyobb ellensége szerintem a defekt. Ezt én trutymós/defektvédelemmel ellátott belsővel védem már ki évek óta. A városi bringámon csak 2 fék van még ami megadhatja magát, de ezt rendszeresen karban kell tartani és nem lesz gond.

Cipekedés: Hátizsák ami kb 35Literes űrtartalmú.

Kiegészítők. : első/hátsó villogó vagy lámpa és lakat. Semmi másra nincs szükségem.

Azt hiszem, hogy röviden tömören ennyi. De ha eszembe jut még valami, akkor betolom ide az arcom és megírom nektek :)

Elküldve: 2012.09.22. 15:41 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@greenbelt: Kitettél magadért, barátom! Remélem, én sem vagyok túlságosan lemaradva, íme:

Második tétel (mennyi ideje?) - Faluhelyen nőttem fel, ahol a bicaj a mindennapok közlekedési eszköze volt. Amikor városlakó lettem, a bringát jobbára csak kirándulásokon használtam. Lett volna lehetőség városi kerékpározásra, hajlottam is rá, munkahelyem azonban oly közel esett hozzám, hogy gyalogolva is kényelmesen elérhettem. Azután változott a helyzet, többet kellett mozognom. A drága közlekedés és a város zsúfoltsága is követelte a változást. Néhány éve ismét a két keréken közlekedő életformák közé számíthatom magam.

Mindig is magányos farkasként jártam utamat, de sohasem egyedül. Az utcákon hasonló sorsú vitézek sokasága között igyekszem elérni célomat. Az utóbbi időkben egyre nagyobb a szuperhősök száma. Hogy élvezik-e az utazást, az más kérdés. Apám és nagyapám sem szállt soha életében a bicajozás öröméért nyeregbe. Ha más nem, a gyorsabb haladás igénye szorította rá őket a gép használatára. Engem annál inkább vonz ez az életforma. Tulajdonképpen még meg is fizetik.

Munkám kapcsán általában 20-25 kilométernyi utat kell megtennem naponta. Akadnak jóval hosszabb utak és rövidebbek is, olykor pedig kimozdulnom sem kell.

Elküldve: 2012.09.22. 14:13 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: folytatás... leraktam a biciklit akkor úgy tűnt örökre. munkahelyem 16,5km-re van a házunktól, a városközpont 10km-re. mindkettő elérhetetlenül messzinek tűnt bicajjal.vettem egy sportrobogót "jóidőre",többi utam a buszközlekedésre,és az autónkra bíztam. szóval elkényelmesedtem. hébe-hóba a községben bicajoztam,de az nulla volt. munkám végett többször eljutottam a "fejlett"nyugatra/különböző országokba/ és mindig meglepődve tapasztaltam, hogy milyen fontos szerepet kap a városi és elővárosi közlekedésben a kerékpár. egy olyan jólétben élő társadalom, mint a svédországi például el sem tudja képzelni mindennapjait kerékpár nélkül.ottléteim során alkalmazkodtam és éveztem a kerékpározás által biztosított szabadságot. /persze ott soha nem kell aggódni a lopáskár miatt/tényleg jó volt.Berlinben olcsóbban béreltem kerékpárt egész napra, mint a szállásomtól a városig közlekedő busz tarifája volt.szóval tele voltam jó tapasztalattal, de nem hoztam haza. /én ostoba :)/hazaérkeztem és a kerékpár háttérbe szorult./ egész pontosan a fészerbe /aztán a sors döntött helyettem. "civilizációs" betegséget kaptam ami szerencsére nem volt súlyos, de kezdtem érezni káros hatását. orvoshoz fordultam aki azt tanácsolta, hogy tessék többet mozogni.meglepődve néztem rá, hiszen addig is kocogtam rendszeresen, / 3x20percet hetente / de azt mondta több kell időben és ha lehet mindennap.próbáltam szót fogadni és a kerékpár mellett döntöttem.ha egyszer elindulok vele dolgozni akkor ott végig kell menni.reggel és este is. 2x 50 percre saccoltam az utat és úgy éreztem ennek elégnek kell lenni.nos ismét biciklire ültem.meglepődve tapasztaltam, hogy egy hónap után kezdtem érezni jótékony hatását.a napi stressz jórésze lemaradt rólam bicajozás közben és a fizikumom is javult.szóval elkezdtem élvezni... folyt.köv...

Elküldve: 2012.09.22. 10:46 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@XCode: Nem értettem félre ezek szerint, régebbi irományaim színvonala és részletessége meg sem közelítette ezt a szintet. Csak megjegyeztem, hogy megéri feljebb tenni a mércét.

Elküldve: 2012.09.22. 10:26 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@dr.anonimus: Valószínűleg félreértettél. A doktori fokozat a részletekbe menő elemzésért és a színvonalért jár.

Elküldve: 2012.09.22. 10:17 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@thehpepe: Kifejtenéd miért jó ha cipelek egy közel 1 kilós lakatot?

@:XCode Köszönöm, stílust váltottam, igyekszem rendesen megfogalmazott(nem tőmondatos) hsz-kat és véleményeket írni. A te irományod, mint mindig, nagyon tetszetős, itt sosincs dugó mégis mindig lehagyom a 12-es helyijáratot

Elküldve: 2012.09.22. 09:21 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Első tétel (általánosságban) - Munkám jellegéből adódóan gyakorta, és kiszámíthatatlan időben kell útra kelnem. Hol ide, hol oda kell utaznom, legtöbbször azonban 20-25 kilométeren belül mozgok. Személyes holmimon és néhány kisebb eszközön kívül mást nem kell szállítanom. Eleinte négykerekű járműre szálltam. Várakoztam a buszra stb., aztán várakoztam a dugókban. Kellett egy kis idő, míg felismertem, hogy hasznos tevékenység helyett jórészt tétlen várakozás tölti ki napjaimat, ráadásul jövedelmem tekintélyes hányada a közlekedési cégekhez vándorol. Átnyergelni kerékpárra magától értetődő, de inkább érzelmi ügy volt, ugyanakkor kétségtelenül ésszerű döntés. Kerékpár mindig is volt a háznál, csupán arra várt, hogy végre elfoglalja megérdemelt helyét a közlekedésben is. Csakúgy, mint régen, szülőfalumban.

A városban csúcsidőben is idejében érek célomhoz. Háromszor-négyszer sebesebben haladok, mint gyalogosan, sőt nem ritkán gyorsabban, mint a kék busz! A kerékpár ráadásul háztól házig visz. Átkelhetek vele árkon-bokron, tolhatom, vagy akár vállra kaphatom (magamat gyalogossá lefokozva), ha a helyzet úgy kívánja. Persze vannak hátrányai is a kerékpáros közlekedésnek. Pocsék időben kevéssé élvezem, olykor pedig nem is művelhetem a kerekezést, mert olyan rosszak az út- és időjárási viszonyok. Defektek, kerékpárúton álmodozó gyalogosok, figyelmetlen járművezetők is akadnak. Kárpótol azonban minden kényelmetlenségért az a szabadság, amit a nyeregben élvezek. Nem poshadok az autómban vagy valamelyik közjárgány utasterében, összezsúfolva hallgatag csordatársaimmal. Tétlen várakozás helyett mozgással telnek perceim. Az idő és a környezet pedig néha igazán gyönyörű.

Orvos barátom szerint tiszta haszon a kerékpározás, még azzal együtt is, hogy az ember annyi kormot nyel a városban, mint a kannibál egy kéményseprő elfogyasztása során. Ezzel a megállapításával, ami a kerékpározás áldásos hatásait illeti, egyetértek. A bicajozás leginkább az önértékelésemre van jó hatással. Hatvan felé közeledve (Gyöngyösről nem is beszélve!) az ember annak is örvendezik, ha sikerül gond nélkül beszállnia a fürdőkádba.

Hogy döntésemnek, ami a kerékpáros közlekedést illeti, milyen környezeti stb. hatása van? Érdekelne, de nem az én dolgom kutatni. Különben sem azért utazom két keréken, mert falragaszokon erre biztatnak. Viszont elégtétellel tölt el a tudat, hogy az elmúlt években nem gyarapítottam a közlekedési vállalatok bevételét! Autóm is csak álldogál szegény. Oly ritkán van szükségem rá, hogy azt fontolgatom, megválok tőle. Ami kevés feladata akadna, azt alkalmanként megoldhatom (igaz, nem olcsón) egyéb módon is.

Elküldve: 2012.09.21. 21:17 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@Krupcheck: Megtisztel bennünket, Mester! Üdvözöljük az Akadémia rendes tagjai sorában.

Elküldve: 2012.09.21. 20:45 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: rajta vagyok a topicon és ha már nem lehettem első bejegyző folytatásos formát választottam az íráshoz. néhány évek óta futó sorozat mintájára hátha ez is sikeres lesz és visszavonza ide kerékpáros társainkat.nemcsak írni egy bejegyzést, hanem olvasgatni,hozzászólni...

Elküldve: 2012.09.21. 20:43 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@thehpepe: Hiszen van elég időnk! Még nekem is elő kell rukkolni valamivel, különben nem érdemlem ki az Akadémia elismerését.

Elküldve: 2012.09.21. 20:41 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@greenbelt: Nos, mindketten lemaradtunk. Illett volna nekünk kezdeni, erre azonban nem jutott idő. Több menetben talán sikerülhet nekünk is a vizsga... Jelölt úr, húzzon egy tételt...

Elküldve: 2012.09.21. 20:37 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: és most lássuk az én első bejegyzésem ebben a topicban / ami a témába is vág / ifjabb koromban nagyon sokszor bicajoztam. / mint legtöbbünk / lévén nem rendelkeztem autóval és az ehhez szükséges forrásokkal sem, maradt a LEGEGYSZERŰBB ÉS LEGGYORSABB /nem véletlenül nagy betű /formája a városi közlekedésnek, a kerékpározás. ezzel szaladtam munkába,boltba,patikába,piacra,presszóba....egyszóval mindenfelé.párom ezzel szállítmányozta nagyobb fiunkat bölcsibe, oviba,orvoshoz,munkába ment /presszóba nem :) /... egy megjegyzés, vagy tanács. városi közlekedésre ami napi 15km-nél nem több / ez ugye min.2 részletben van.eccer oda-eccer vissza./ BÁRMILYEN BICIKLI megfelel aminek van két kereke meg két működő kormánycsapágya.nem kell nagy beruházás. vedd elő régi cangád és ha teheted akkor tekerj! teltek az évek és szerencsére anyagilag gyarapodtunk./ addig azért két bicót elhasználtam,vagyis családilag négyet mert párom is kettőt nyüstölt el /vettünk autót,kényelmesebb lettem.ha esett az eső autóztam.ha hideg volt autóztam.ha csak álmos akkor is.és egyre inkább háttérbe szorult a bicikli, mígnem Kecskeméttől pár kilométerre egy kis községben nem építettük fel kis családi házunkat.akkor úgy tűnt végleg megpecsételődött kapcsolatom a "kerékpárosvilággal".... folyt.köv......

Elküldve: 2012.09.21. 20:35 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Szép sorjában:

  • előny/hátrány: fittebb vagyok, jobban érzem magam, de mások is jobban éreznek... (váltópóló kötelező) a környezetvédelem is szép dolog, de nem ezért bringázok
  • régóta bringázok, télen-nyáron mindenhová szinten 3 éve. Közlekedni egyedül, amúgy szeretek bandával tekerészni. Jelenleg napi 2x10 km a "kötelező" távom, csak nagy eső esetén csalom el, mivel anyámmal egy helyre megyünk, csak ő autóval.
  • örökhajtósozok, első fékkel (drága a gumi, meg a sárgacsekk). Városon belül más járművet nem veszek igénybe.
  • all day... all night
  • városban. A legrövidebb út jelenleg szinte végig bringaút, aminek nem feltétlenül örülök (állapot, többi bringás közlekedésmorálja)
  • felszerelés: pálcás hosszú sárvédő, vilogós lámpák fixen felrögzítve állandó jelleggel+ ha tudom hogy sötétben jövök haza, akkor egy értelmesebb első lámpát viszek magammal. Szállításra futárzsák, ami abba nem fér bele, ahhoz cargo kéne (: Gyerek tudtommal nincs, de bármikor csöröghet a telefon... (mondom, drága a gumi :D )
  • anti-időjárás: ha sanszos hogy esni fog/már esik/latyak van: Columbia síkabát, Lidl-ös kamásli vagy miszösz (lábszár és cipővédő huzat), brutál esőben nem indulok neki, mazochista nem vagyok. De ha már úton vagyok és elered, élvezem (:
  • vészhelyzet: defektvédett (...) külsők, javítószett, marokszerszám-készlet
  • mire kell figyelni: hogy el ne b*sszanak. Meg hogy elég gyorsan és egyértelmű agresszivitással közlekedj ahhoz, hogy meg se próbálják nem megadni az elsőbbségeket (:
  • tárolás: van munkahelyi "őrzött" (rálátnak...) parkoló, azon kívül Kryptonite Kryptolok 2 U-lakat+ Kryptoflex spirál a másik kerékhez
  • krptároló van, átöltözni át tudok az irodában, tusoló nálunk pont nincs, de volna amúgy
  • az ismerőseim vagy maguk bringások, vagy elfogadják, nem tartják szokatlannak, hogy mindenhová bicóval rohangálunk páran. Szabadidőmben is szívesen bringázok.
  • eszköz/módszer/tipp: mivel dr.anonimus már ellőtte, hogy mindig gyengébb lakattalezárt drágább bringa mellé parkolj (egyébként a szabály eredete egy Pesten (túl)élő barátom, ezért azt javasolnám, hogy ha káposztástészta van a menzán, mindig kérj hozzá egy borsszórót, mert megfelelő borsmennyiséggel ki lehet annyira iktatni az ízlelőbimbóidat, hogy még az is ehető legyen. Ha nem halsz éhen, avval meg már egy lépéssel közelebb vagy mondjuk egy tour de france győzelemhez, vagy szimplán csak ahhoz, hogy hazaérj épségben.

Elküldve: 2012.09.21. 20:28 thehpepe 

  • thehpepe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 41

@XCode: majd ha gép elé tudok csüccsenni ;)

Elküldve: 2012.09.21. 20:19 greenbelt 

  • greenbelt avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 63

@XCode: tisztelt XCode! meg sem gondoltam, hogy délutáni felvetésemet este már topic formájában látom viszont méghozzá úgy, hogy ember aki betéved nem hagyja / remélem :) / szó nélkül. bár 'sten bizony én akartam lenni az első hozzászóló be kell látnom erről lemaradtam "doktor Úr" igen kimerítő hozászólása miatt amiért köszönet.

Elküldve: 2012.09.21. 20:13 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@thehpepe: Tudós kollégád egy szuszra megvédte doktori értekezését. Várjuk tőled is a tézisek kifejtését. Köszönjük!

Elküldve: 2012.09.21. 20:12 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@dr.anonimus: Köszönöm a figyelemreméltó hozzászólást. (Dr. Anonymus egyáltalán nem kedélytelen akadémia székfoglalóját olvasták!) "Első véleményezőként" igazán kitettél magadért. Jár a sorsjegy, mondanám, bicajt azonban nem tudok felajánlani...

Elküldve: 2012.09.21. 19:16 thehpepe 

  • thehpepe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 41

@dr.anonimus: a lakatot nem igazán nyerő otthagyni a tárolónál. Szerintem.

Elküldve: 2012.09.21. 18:55 thehpepe 

  • thehpepe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 41

Üdv! Nagyon jó téma,köszönöm,köszönjük! Én 8 kilométert tekerek naponta (4 oda+ 4 vissza) Szeretek bicóval járni,bár csak a nyáron szoktam vissza rá. Bár akik így járnak dolgozni,azok nagy általánosságban tudják,hogy milyen fontos és hasznos látni és látszani,de sajnos még sok olyat is látok,akik mindenféle prizma és lámpa nélkül mennek sötétben. Én nem tudom,ők mit gondolnak,de ez életveszély! Első körben ennyit írtam,de még jövök,mert mint mondtam,jó és hasznos téma! :)

Elküldve: 2012.09.21. 18:44 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Érdekes téma, de tetszik :D Próbálok az 1001 kérdésre rövid választ adni. * Azért közlekedem bicajjal, mert szeretem, autónk nincs és nem is lesz, mert szükségtelen. * Napi 2,2km (minimum) a lakhelytől a buszpályaudvarig (posta parkoló), mivel 38km-re lévő suliban tanulok, így eléggé kivitelezhetetlen, hogy bicajjal(fixivel) tegyem meg a távot és akkor a télről meg a hóról nem is eset szó. Hazafele szintén 2,2km vár rám. * Az útvonalról: terep kb 2x 5 méternyi füves sáv van amíg ráhajtok a járdáról a focipályára illetve le arról, járda kb 50méter, a többi közút, egy dombbal és egy vasúti átjáróval. * Kb 6. éve járok folyamatosan bicajjal időjárásra való tekintet nélkül. Talán az az évszakokra vonatkozóan annyit, hogy eddig télen nyáron váltós montival jártam az utakat. 2 éve használok rá "téli gumit", de mivel idén összeállt a fixi teljes mértékben kiszorította régi társát, (feltehetően az első fagyok beálltáig). * Mivel eléggé a város peremén lakom és a tömegközlekedést nem veszem igénybe, mindenkor mindenhova bicajjal megyek, suli(buszpályaudvar), munka(ha van :D), illetve eljárni a haverokhoz hétvégente, tehát éjjel-nappal használva vannak a gépeim. * Felszerelés: A 2 városin (fixi, lila Genesis) mindig van lámpa, a többin nincs világítás azokat nappal használom, de ne adj isten sötétben kell velük hazamenni akkor járdázom (folyamatban van még egy egyLEDes zsebvillogószett beszerzése) Sárvédőm, csomagtartóm, dinamóm, lézerágyúm, gumicsirkém, és egyéb kacatom nincs. Sárvédőnek általában a hátizsákom használom, félig-meddig vízálló, a többire ott a nejlonponyva az aljába. * Csomagomat hátizsákban a hátamon viszem, ha van. * Az időjárás viszontagságait jól viselem, nem ver ki a pánik ha elázom, van annál rosszabb is. * Ha beüt a vész: Nem üt be :D Defekt ha ezen a pár kilométeren beül beüt, észre se veszem, mert ennyi idő alatt le se enged. Műszaki problémát rendszeres odafigyeléssel és törődéssel szüntetem meg. * Eljutás A-ból B-be közúton: Errefelé egész tűrhető a helyzet a körforgalmon belüli külső íven való előzés a mumus. Az egy kicsit parázós, majd anyázós helyzetté fajulhat, de eddig nem történt komolyabb baj(kopp, kopp, kopp) Amit rühellek: A kerékpárút közvetlenül Hild park buszmegállója mögött van, tehát mondanom sem kell, hogy mindig van rajt ember, jobbik eset hogy ha félreáll, rosszabbik ha cigány(ok) :) * Tárolás: mint feljebb említettem a posta parkolóban tartom a bicajt ami azért nyerő, mert egyik oldalról a posta udvara övezi, a másikról pedig a buszpályaudvar az előbbi előnye, hogy van porta és onnan kisebb eséllyel hagyják meglovasítani a bicaj(oka)t. * Egyéb lopás elleni fegyvereim: Hétfőn kiviszem a Bikefun Deffender 25mm-es változatát és pénteken hazahozom, a legkomolyabb lakat amivel ott lakatolva van bicaj, ami jó esély arra, hogy nem az enyémmel kezdik. A bicajaim "szolid" színei, lila, élénk narancs manapság nem divatosak és meglehetősen ocsmányak. A bicajt a jobb oldalával támasztom le, takarom a váltásrendszer nagy részét így az sem kelt feltűnést. * szumma: ez az életmód nekem bevált igaz egy alig 30ezer főt számláló városkában itt a Közép-Dunántúlon. A lopás lehetősége lélekszámtól függetlenül ott van mindenhol, szóval arra mindig figyelni kell! Itt megemlíteném Krupcheck kolléga elvét: Lehetőség szerint mindig drágább, de gagyibb lakattal lakatolt bicaj mellé parkolj, az olcsóbb bicajoddal aminek komolyabb lakatja van.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!