@georgebutcher: Van itt egy-két fórumtárs akinek Cube Paletonja van. Vagy a vélemények rovatban vagy a fotók között megkérdezheted a tapasztalataikat. Összességében elmondható, hogy jó pár gyártó készít kényelmesebbnek szánt vázakat. A Speci Secetour egy ilyen. Amiről egy jó tesztet olvastam az a Trek Domane 2.0-ás alu. Azt írták, hogy nagyon jól működik a különleges rezgéscsillapítás és olyan mintha 4 Baros gumival mennél egy átlagos outival, de annak minden egyébbe hátránya nélkül az irányításban, vagy defektvédelemben. Sajnos drága, nehezebb (~ 1 kg) és a teszt konklúziója, hogy a Domane 4.0 karbon meg még jobb. Itt el is jutottunk az elterjedt végkövetkeztetéshez. A gumi a legjobb rezgéscsillapító. Ha a 8-9 Bar ajánlott nyomáson használt 23-25 mm széles gumi helyett 32-35 mm széles 5-6 Bar-os gumival rendelkező kerékpárt használsz, a rezgések terén a lehető leghatékonyabb módszert választottad. Ha a geometria felől közelítjük a dolgokat, akkor szintén elterjedt vélemény, hogy a vékonyabb nyeregcső, mint a 27,2-es (pl. Paleton 31,6) kényelmesebb. Viszont itt nem nehéz karbonra cserélni, ami még jobb egy kicsit, itt azonban még mindég a rezgéscsillapításról beszélek. Szóval, a picit hosszba láncvilla is előny, de leginkább a magasabb fejcső, és a felsőcső-támvilla találkozás bekötési pontjának magassága (alacsonyabbsága) a nyereg-vázcsövön. Talán a legjobb példa a Giant Revolt.
http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/cyclo-cross/product/review-giant-revolt-1-14-48644/
A BikeRadar nagyon jókat ír róla. Igaz, ez is 35 mm-es gumikon gurul, hiszen cyclocross kategória. Egyébként a Giantnál a Defy is jó példa a vékony-kerekesek között.
Többek egybehangzó véleménye szerint is az acélvázasok kényelmesebbek valamennyire. Sajnos ha nem hazai vázakban gondolkozol akkor egy magasabb árat találsz az árcédulán, mint a hasonló aluk esetében.
A fentiekhez képest több tesztben is egy kényelmes túrabicikli geometriával jellemzik a Focus AX cyclocross sorozatot. Ez több mint meglepő, ugyanis semmiben sem követi a fentieket. Magas a támvilla bekötés, viszonylag alacsony a fejcső, rövid a felsőcső hossz az ajánlott vázméreten belül (erre még visszatérek), vagy nem is olyan hajlított az első villa, mint egy Trek Domane-en. Ezt csak azért említem, mert okoskodásom ellenére én csak egy biciklit próbáltam eddig, az e Focus CX 4.0. Az már kifejezetten versenygeo. 54-esben 120 mm fejcső. Nagyon kényelmesnek találtam, igaz csak egy rövidebb próba alatt. Ja, már ültem egy Ridley X-Bow 20-ason is, szintén 54-es méretben, 140 mm fejcső (ha jól emlékszem), Tökéletes!
És ahogy a szerelőm mondja: Az országúti kategória a sport. A sport az nem kényelem!:-)