Outi vásárlási tanácsok ?!

51-69 (69 hozzászólás)

Elküldve: 2014.12.07. 17:01 georgebutcher 

  • georgebutcher avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 11

Szia !

Köszönöm a kimerítő választ, nagyon vágod a témát :D (de szeretnék így érteni hozzá) Igazából az utolsó soroddal elmondtál mindent ami a lényeg... ez sport ne akarjak kényelmes lenni ezt nem szabad feledni. 54 méret kell nekem ez már tuti, nem tudom még melyik lesz a befutó de a legszebbnek a cube , focus, giant , és bianchi-t találtam majd kiderül. Addig is begyűjtők mindent ami kell hogy tavasszal már csak a bringa kelljen! Alig várom már hogy menjek tekerni! Köszi még egyszer a sok segítséget és kellemes Ünnepeket nektek ! üdv Gyuri

Elküldve: 2014.12.07. 11:53 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2014.12.07. 11:06 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Itt a competitive méretkalkulátora. Ha a road-ra mész, beállíthatod a French Fitt élőszűrőt, ami a kényelmesebb geometria adatait adja meg. De a legegyszerűbb módszer is tökéletes. A belső lábhosszodat meg kell szorozni egy számmal. Némelyik gyártó egyéni szorzószámot ad meg, pl. a Cube outi esetén 0,665. http://www.cube.eu/en/service/faq/faq-detail/article/how-do-i-determine-the-correct-frame-size/ A 0,66-t a legelterjedtebb, pl. Focus: http://www.focus-bikes.com/fileadmin/Media/Downloads/Catalogs/FocusBikes_Catalog_ROAD_2011_en.pdf

Elküldve: 2014.12.07. 10:35 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Ja igen! A felsőcső hossza összefüggés. Ha neked mondjuk a kalkuláció szerint pl. az 52-es vázméret kéne, mert a belső lábhoszod alapján olyan 53 vagy alatti szám jön ki, akkor elfogadott nézet, hogy a nagyobbat azaz az 54-est válaszd, ha a kényelem felé szeretnéd elvinni a geometriát.

Elküldve: 2014.12.07. 10:31 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@georgebutcher: Van itt egy-két fórumtárs akinek Cube Paletonja van. Vagy a vélemények rovatban vagy a fotók között megkérdezheted a tapasztalataikat. Összességében elmondható, hogy jó pár gyártó készít kényelmesebbnek szánt vázakat. A Speci Secetour egy ilyen. Amiről egy jó tesztet olvastam az a Trek Domane 2.0-ás alu. Azt írták, hogy nagyon jól működik a különleges rezgéscsillapítás és olyan mintha 4 Baros gumival mennél egy átlagos outival, de annak minden egyébbe hátránya nélkül az irányításban, vagy defektvédelemben. Sajnos drága, nehezebb (~ 1 kg) és a teszt konklúziója, hogy a Domane 4.0 karbon meg még jobb. Itt el is jutottunk az elterjedt végkövetkeztetéshez. A gumi a legjobb rezgéscsillapító. Ha a 8-9 Bar ajánlott nyomáson használt 23-25 mm széles gumi helyett 32-35 mm széles 5-6 Bar-os gumival rendelkező kerékpárt használsz, a rezgések terén a lehető leghatékonyabb módszert választottad. Ha a geometria felől közelítjük a dolgokat, akkor szintén elterjedt vélemény, hogy a vékonyabb nyeregcső, mint a 27,2-es (pl. Paleton 31,6) kényelmesebb. Viszont itt nem nehéz karbonra cserélni, ami még jobb egy kicsit, itt azonban még mindég a rezgéscsillapításról beszélek. Szóval, a picit hosszba láncvilla is előny, de leginkább a magasabb fejcső, és a felsőcső-támvilla találkozás bekötési pontjának magassága (alacsonyabbsága) a nyereg-vázcsövön. Talán a legjobb példa a Giant Revolt. http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/cyclo-cross/product/review-giant-revolt-1-14-48644/ A BikeRadar nagyon jókat ír róla. Igaz, ez is 35 mm-es gumikon gurul, hiszen cyclocross kategória. Egyébként a Giantnál a Defy is jó példa a vékony-kerekesek között. Többek egybehangzó véleménye szerint is az acélvázasok kényelmesebbek valamennyire. Sajnos ha nem hazai vázakban gondolkozol akkor egy magasabb árat találsz az árcédulán, mint a hasonló aluk esetében. A fentiekhez képest több tesztben is egy kényelmes túrabicikli geometriával jellemzik a Focus AX cyclocross sorozatot. Ez több mint meglepő, ugyanis semmiben sem követi a fentieket. Magas a támvilla bekötés, viszonylag alacsony a fejcső, rövid a felsőcső hossz az ajánlott vázméreten belül (erre még visszatérek), vagy nem is olyan hajlított az első villa, mint egy Trek Domane-en. Ezt csak azért említem, mert okoskodásom ellenére én csak egy biciklit próbáltam eddig, az e Focus CX 4.0. Az már kifejezetten versenygeo. 54-esben 120 mm fejcső. Nagyon kényelmesnek találtam, igaz csak egy rövidebb próba alatt. Ja, már ültem egy Ridley X-Bow 20-ason is, szintén 54-es méretben, 140 mm fejcső (ha jól emlékszem), Tökéletes! És ahogy a szerelőm mondja: Az országúti kategória a sport. A sport az nem kényelem!:-)

Elküldve: 2014.12.07. 07:42 georgebutcher 

  • georgebutcher avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 11

még volna egy dolog amire most nemrég hívták fel a figyelmem de nem tudom kinek mi a véleménye róla... ?? Még pedig a vázgeometria kényelme. Ami nekem elsődleges lenne hiszen nem versenyre stb. venném hanem kikapcsolódni és túrázni vagyis minél magasabb komfort érzetet adjon a bringa.. ez lenne az elsődleges! Az a bajom kicsit.. próbálok utána olvasni , nézni a vázakat , rajzait .. leírásokat de kicsit olyan mint tyúknak az abc :) Arról nem is beszélve iszonyat sok féle out-i van ugye.. Nagy nehezen kinéztem magamnak a Cube peloton 2 modelljét (209 és 259 ) mire felhívtam az üzletet és kapásból lebeszéltek róla hogy azok nem olyan kényelmesek mint ami van raktáron bianchi nirone vagy Specialized Secteur vagy allez amik persze 270-280... Mert a német cube nagyon merev .. ?! Hát ez nekem sokat nem mond... Persze egy két gyártó merida, giant stb odairják hogy melyik modell mire van vagy kényelmesebb stb .. de van valami trükk vagy bevált módszer arra mit nézzek meg a váz formáján méretén stb ??

Elküldve: 2014.11.29. 06:24 georgebutcher 

  • georgebutcher avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 11

@OKdoki: jaja... igen sajna tudom. Ha neked személy szerint van kedvenc vagy jól bevált helyed, szívesen fogadom. Pár helyet néztem meg a városban, mondjuk mindenki min.15-20% szinte azonnal ajánlott ezekben a kategoriákban, de gondolom csak az új szériák miatt. Inkább ami bosszantóbb hogy nekem 54 kéne és ez ahogy láttom olyan mint a 42 cipő :) mindenkinek ez kell. Így nehezebb találni. Na mind1, majd meglátjuk...

Elküldve: 2014.11.28. 19:25 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@georgebutcher: Tavasszal már csak a maradék 2014-est fogják akciózni. Persze nem vagyok látnok, de inkább nyáron indulnak az alkalmi akciók. Néhány kereskedő a túlélésért akár beszerzési ár körül is odaadja a biciklit akár majd tavasszal is, de ez azét nem biztos.

Elküldve: 2014.11.28. 18:48 georgebutcher 

  • georgebutcher avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 11

@OKdoki: Szia !

Hát igen , abszolút ár/érték a lényeg az egészben majd ha odakerül a sor meglátjuk ki add jobb kedvezményt és hol! Valamiért mondjuk nem tudok elvonatkoztatni a német minőségtől (Focus).. vagy annak tudatától , de persze ebben a kat. már nagyon nem lehet mellé lőni a többivel sem talán. Időm van még mert tavaszra kell , csak úgy látom mostanában akcióznak , nem tudom tavasszal mi lesz a helyzet majd. Köszi a segítséget! üdv Gyuri

Elküldve: 2014.11.28. 09:00 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@georgebutcher: Két fő irányvonal mentén tudnám elképzelni egy új bicikli vásárlását. Vagy a hozzám közelebb lévő, szimpatikus kereskedőnél megrendelve, esetleg a készletéből választva. Nekem mondjuk van is ilyen, így erősen lefutottnak tűnik egy új cyclocross vásárlása esetén a Focus, amely nem mellékesen még erős is a kategóriában. Valószínűleg a legtöbb kereskedő még kedvezményeket is ad a törzsvevő születésének elősegítése érdekében és ennek későbbi előnyeire tekintettel. Nem mellékesen ez számodra is előnyős lehet, hacsak nem tervezed legnagyobbrészt magad szervizelni a biciklid. A másik az internet átböngészése akciók után. Átnézném az összes lehetséges szóbekerülő kerékpárt és márkát. A Dema-tól az Orbea-ig, vagy stílszerűen az Authortól-Wilierig. Amelyik tetszik és a legolcsóbb egy adott felszereltségszinten azt rendelném.

Elküldve: 2014.11.27. 18:23 georgebutcher 

  • georgebutcher avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 11

Sziasztok!

Köszi a hozzász.-kat ! Igen sajnos később láttam csak valóban elírtam a Focust :) Bocsi.. Én tényleg csak szinte hétvégi tekerés néha hétköznap kirándulás olyan 50km távokra vagy max néha kicsit többre mennék vele. Igy nekem és derekamnak abszolút a kényelem a fontos ! Ez az első. Mivel majdnem mindegyik azonos árban van vagy odaadják abban az árban mint több helyen mondták 15-20 sz. olcsobban így szinte csak a márka és felsz. a lényeg. De úgy hiszem ezeknél a bringáknál már mindegy szinte a felszereltség mert nagy kiugrás nincs nem ? Hát boltban kettővel találkoztam kirakva idáig a Kellys-el és Focus-sal de mindkettő gyönyörű volt :) Nem tudok ki mi alapján dönt, nem könnyű .. Még én sem tudom ... de a Meridának a legnagyobb széleskörű a paletta és ha jól tudom a ride kim. kényelmesebb bringák.

Elküldve: 2014.11.27. 09:20 K.I. 

  • K.I. avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 34

@OKdoki: Ezeket én is néztem, valóban jó ajánlatok. És, ha az ember teheti akkor tényleg 105-ös szinten érdemes kezdeni. Ott már integrált a középrész, legalább 10 sebességes a rendszer.

Elküldve: 2014.11.27. 08:54 K.I. 

  • K.I. avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 34

@KTomi92: nem tudom, 186 cm vagyok, 77 kg. Országúti bringán a közel 13 cm-es esést nem gondolnám soknak. De a lényeg, hogy kinek mi a kényelmes, mi felel meg annak amilyen stílusban kerékpározik.

Elküldve: 2014.11.27. 07:44 KTomi92 

  • KTomi92 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@K.I.: Off: Kicsit megmosolyogtató számomra, hogy 13 centis ülés-kormány esésed van. Nekem sajnos nem megfelelő a vázméret, de Tandem lévén örülök, hogy egyáltalán van. 100mm emelkedésű kormánnyal és 110mm-es kb 50°-os stucnival lett kb vízszintes. Mondjuk egyre jobban CC-sedik a gép. (Ez csak úgy eszembe jutott :) )

Elküldve: 2014.11.26. 21:51 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

A bringaland(.hu) kiárulja a teszt kerékpárjait. Van Merida Ride 94, és Scultura 904 is, 230 ill. 240 ezerért. Szerintem jó vétel, ha van a méretedben. Egy telefonálást megérhet.

Elküldve: 2014.11.26. 11:46 K.I. 

  • K.I. avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 34

A cyclo cross egy nagyon jó opció azoknak akik át akarnak térni a montiról az outira. Baromi kényelmes bringák, a nem durva terepet szépen abszolválják, vékonyabb gumival nagyon szépen mennek az aszfalton. Én csak azért váltottam át róla az outira, mert engem zavart, hogy bután néz ki a kantifék és a vékony gumi is furcsán áll neki. A derekam meg - hála az égnek - jól bírja akár 4 órát is a közel 13 centis ülés-kormány eséssel. Fontos, hogy fogalmazd meg, hogy mire használnád, mennyit mennél egy évben, milyen napi távokkal, milyen terepen.

Elküldve: 2014.11.26. 11:15 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Esetleg át kéne még gondolni, hogy pontosan hogyan akarod használni az országúti jellegű bicajt. Lehet, hogy egy Cyclocross jobban bejönne neked? 28-es slick gumit simán fel lehet dobni egy 17 széles felnire. A következőt találtam most kedvező áron, de Ausztriában vagy Szlovákiában még olcsóbban is találhatsz. http://mesterbike.hu/kerekpar/orszaguti/cyclocross/1444/GIANT-2013_TCX_1 http://www.giant-bicycles.com/en-gb/bikes/model/2013.giant.tcx.1/11842/56836/#specifications Egyébként nálunk is volt még egy-két hónapja akcióban Merida Cyclo Cross olcsóbban.

Elküldve: 2014.11.26. 10:56 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Igen, ez egy kicsit furcsa összevetés, ahogy K.I. is említette. Szerintem először a felszereltség érdemes egy színtere hozni. Ha, a Culebrot vesszük viszonyítási alapnak, akkor legyen a 105-ös váltórendszer, mert olyan a Giant Defyből és a Kelly's ARC-ból is van, mégpedig a csúcs. Ezzel a szettel a Culebro 2.0 a legolcsóbb a "katalógus ár" alapján. Még a Merida Ride 94 és a A Scultura 904 is drágább. De! A Meridánál még talán van akció a 904-esre, bár ez a többinél is lehetséges. Igaz a Focus hazai nagykereskedőjénél, már elégé kifogytak a készletek, nem árt előbb telefonálni. Itt-ott még a Bergamont Prime 6.4-est is hirdetik a Scultura 904-hez nagyon hasonló áron. És az Author 55-öst még ennél is némileg olcsóbban, szintén 105-ös szettel. De az a gyanúm, hogy te elírtad a Culebro-t és igazából egy olcsóbbra gondoltál belőle. Akkor új ár összehasonlításra lesz szükség. Viszont van egy másik fontos kérdés, ezek a bicajok nem pontosan ugyanarra a felhasználói körre vannak optimalizálva. No, nem nagy a különbség, de a Culebro és a Scultura látványra és a gyártói leírás szerint is (performance) egy sportosabb vázgeometriát képvisel. Míg a Defy, a Ride és a 2014-es RC 10-30-50-es meg egy kissé emeltebb fejcsövet, így némileg kényelmesebb viszont annyival kevésbé aerodinamikus üléspozíciót nyújt. Nincs tapasztalatom, így nem tudom mennyire érződik ez a különbség a valóságban. Épp múltkor beszéltem valakivel, akinek egy Cannondale Caad 8-asa van és kipróbált egy Synapse-t. Azt mondta, lehetett egy kevés különbséget érezni a kényelemben, természetesen az utóbbi javára, de elhanyagolható. Majdnem ugyanúgy rázta. Persze, ezek alu biciklik mind. Egyébként teljesen elképzelhető, hogy neked a sportosabb irányvonal is kényelmes lenne 100 km fölötti távon is. 30 kilométeren, meg aligha nagyobb a valószínűsége a hátfájásnak, stb., már persze ha jó a vázméret. Ha van 270 ezer forintod, akkor nagyon elgondolkodnék egy Author 55-ön. Ennek is magasabb a fejcsöve tehát valamivel kényelmesebb, és azért a 105 egy hobbi felhasználó által is értelmes előny, főleg ha alig van többletköltsége. Egy Ultegra ár/érték aránya hobbi szinten kérdéses.

Elküldve: 2014.11.26. 08:35 K.I. 

  • K.I. avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 34

@georgebutcher: A focus-ból biztos, hogy az 1.0-ra gondoltál, mert az kicsit kilóg a sorból az ultegrával. A többi sora vagy claris. Tehát ezek közül egyértelműen a focus, de az majdnem a duplája árban is.

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!