Sebesség növelése, aero küllők , agy, gumi, felni és egyebek?

1-50 (81 hozzászólás)

Elküldve: 2017.06.22. 21:46 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252
Témaindító hozzászólás:

Üdv, gondolkozok egy ideje, hogy jó lenne egy országúti bringa is egyszer, mindennap 6-7 km-re kellene ingázzak, és az város biciklin fél óra, még ha ügyesen kikerülöm a lámpákat akkor is. Emellett nem annyira akarok megizzadni mint most.

Mindig is magam építettem a járgányaimat, és most a leendő alkatrészlistánál látom hogy a küllők azok a lapos részüknél szélesebbek, 3.3 mm a 2 helyett. be fog ez férni az agyba? Fel kell fúrjam esetleg a lyukakat? vagy rossz ötlet? https://ebike.hu/termekek/kerek/kullo/109324_dt-new-aero-fekete-kullo/

ezeket az agyakat néztem ki: https://ebike.hu/termekek/kerek/agy-elso/orszaguti/100188_sturmey-archer-hbt-palya-elso-agy/ https://ebike.hu/termekek/kerek/agy-hatso/orszaguti/106205_shimano-claris-fh-2400-hatso-agy/

Vagy ezek helyett nézzek másik agyat? Számít egyáltalán az aero küllő a sebességben? Vagy csak néhány mikroszekundummal érnék hamarabb célba? Mert jól néz ki meg minden, de szerintem a sörhasam légellenállása nagyobb.

A gumi szélességnek 28-ast (esetleg 32-es) schwalbe greenguard vagy raceguard defektvédelmű gumit nézegetek, ezt a védelmet ismerem évek óta. De ha tudtok valami gyorsabbat ami kibír alkalmanként egy törött sörösüveget, akkor hallgatom a javaslatokat. A terep elsősorban aszfalt, a legtöbb helyen jó, de van pár rosszabb szakasz, amikor kiérek a városból akkor már nem forgalmas annyira, meg vannak hoszabb egyenesek.

Tudom azt is, hogy a sebességem jelentősen jobb akkor, ha előre vagyok hajolva a mostani bringámon, szóval koskormány vagy triatlon könyöklő gondolom segítene a légellenálláson.

Ami még műszaki "gond", hogy a V féket és a hidraulikus tárcsaféket ismerem, outi vázra egyik se megy fel (pedig a terep bringán imádom a Shimano Saint fék adagolhatóságát...), vagy nem tudok itthon kapható alumínium vázról ami tudja ezt. Az "országúti fék" kategóriában mi lenne a megbízható választás?

Bocs a noob kérdésekért!

Elküldve: 2017.07.06. 04:53 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

valami német sticker is van rajta, de ez csak valami szerviz lehet. Tud valaki német adatbázist is ahol ellenőrizni tudom? Vázszámot amúgy nem illene vásárlás előtt elmondani,hogy a vevő ellenőrizze, vagy senki se szokta? Tudom persze sokan annak se néznek utána hogy hány kilométert tekertek vissza egy autón... bringa meg 10x olcsóbb és kit érdekel nem ellenőrzik?

Elküldve: 2017.07.06. 04:44 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Nem voltak amúgy gyanús jelek (bár nekem még a jelenlegi vas vázam papírja is megvan valahol és pontosan tudom a középcsapágy menetének tipusát de én ilyen vagyok, nem mindenki kockafejű sőt...),de voltam már bűnügy áldozata interneten. (ezzel együtt is inkább szeretek nezen üzletelni de mindent agyonellenőrzök)

A váz matricák mondjuk elég kopottak, símán át is fújhatom metálzöldre és ezüstre, mint a mostani vázam. Akkor legalább tuti biztos nem fog senkit érdekelni vagy véletlen hasonlítani valakiére.

Elküldve: 2017.07.06. 04:25 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Megvan az új vázam a bringához. Itt a bolhán vettem. Vázszámra rákerestem mindenféle adatbázisban, kb vagy 8 adatbázist találtam, amit a netes keresés kidobott. Nem tűnik lopottnak ez alapján. A hirdetést és az eladóval való levelezés nagy részét kinyomtatom (sajnos a hirdetés törlésekor azonnal odavan az összes üzenetváltás a termékről is ami szerintem hiba, de előtte pár nappal mentettem, utána csak kb 2 üzenet volt.) Ezen kívül megvan a posta doksijai is az utánvétről, azaz mindkét oldalona posta el kellett kérje a személyit. Ezzel minden adat megvan ami egy hivatalosabb, személyesen aláírt adásvételin meglenne. Nyilván nem utazok el Szegedről dunántúlra egy öreg tizenezer forintos vázért.

Az a kérdésem, hogy melyik hazai vagy európai adatbázis tekinthető hivatalosnak és frissnek jelenleg, amiért felelősséget vállalnak hogy friss? Nyilván ezekből is kinyomtatom hogy azok szerint se lopott a váz. Nem nagy érték, de kb a rá átpakolt cuccok értéke min 10x annyi lesz, csak a váltóm 2x drágább volt, nem akarom megkockáztatni hogy a sünök lefoglalják a vázat alkatrészestől.

Meg itt olvastam olyan történeteket, hogy valaki "felismeri" a bringáját másnál. Ha nincs meg neki a papírja vázszámmal, akkor ez nem ér semmit ugye?

Vagy regisztráljam a vázszámot a nevemre és kész?

Elküldve: 2017.07.04. 08:50 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: Én megszerettem az SPD-t. Már nagyon természetesen használom. A kigyorsításoknál és egyébként az izomzat jobb terhelése miatt számít, de egyenletes hajtásnál nem a sebesség az előnye. Itt van róla a korai véleményem: https://www.testbike.hu/velemeny/patentpedal/shimano-pd-m520?rvid=54820#rvtab

Elküldve: 2017.07.03. 21:25 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Üdv, vajon egy SPD pedállal és cipővel nyernék e plusz sebességet? Van e értelme ilyen távon, vagy a majd 10 kilóval könnyebb bringa bőven elég gyorsulást okozna?

Elküldve: 2017.07.02. 22:43 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: A Kojak az tényleg gyors gumi lehet. Mindenestre, a V-guard erősebb védelem, mint a RaceGuard.

Elküldve: 2017.07.02. 22:39 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Hát, 18 lyukkal nem lehet sokat kezdeni, az biztos. Szóval, ha patronos mini pumpában gondolkodsz, akkor nem is tudom miről beszélünk? Minimum két patron tartalékba. Azt sem hagyhatod ott. Egy belsőt csak beletudsz tenni valahova, hiszen egy csomó mindent szállitasz naponta. Zseb? Vettem az OBI-ban egy gumirozott szerelőkesztyüt, az bizony mindég nálam van. Ha gyorsítani akarod a biciklid, akkor kompromiszumot kell kötni. Slime. Ebbe pont úgy beleteheted! 380+max100g= nem sok. Lehet gyorsan kipattintható nyeregtáskád, ha nem zavarja a csomagtartón szállított dolgokat. Más megoldások is léteznek. Kulacstartóba helyezhető szerelődoboz. Csak kikapod, ha megállsz. Egy zacskóba is szállíthatod, pl. abba, ami a csomagtartón van. Hátizsákban. Szerszám és egy javítókészlet nélkül én nem indulnék útnak. Gyakorlat teszi a mestert. Igen, ellenőrizni kell a külső belsejét, stb. Sokszor a legnehezebb, felpattintani a külsőt, de kétlem, hogy sokszor szükség lesz rá. Legfeljebb évente egyszer hazatolod. A gyorszár is levédhető már modern megoldással.

Elküldve: 2017.07.02. 22:08 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@OKdoki: Az amit te írtál azouti méretű. Ha később mégis építek outit megfogadom. De 559 átmérőben ebből csak 42-es van, az meg picit már túl ballonos. Inkább sacc 30-40 között valami félig-virsli gumi.

Ez vajon?1.35" méretben? https://ebike.hu/termekek/kerek/gumikopeny/26-coll-mtb-slick/17224_schwalbe-kojak-raceguard-hs385-performance-26-os-gumikopeny/

volt Raceguard-os gumim (Silento 2, még régen, éveket ment kevés defekttel, elég régi jól bevált defekt védő megoldás a raceguard, és elég vékony, jól gurul. Egyedül acél tüske megy át rajta, növény tüske meg trollok által bringaútra dobott törött sörösüveg nem.)

Elküldve: 2017.07.02. 21:56 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Ehhez hozzá kell tegyem hogy teljes szivemből utálok defektet foltozni, ezért van ilyen nagyon nehéz gumim inkább, meg mindig találok magamnak kifogást vagy érdekesebb fontosabb tennivalót.

Egyszer volt 18 lyuk a kerekemen egyetlen királydinnyés miatt kiskoromban (van annak majdnem 20 éve is), az volt a trauma ami miatt így vagyok vele.

Higgadtan, nem sietve max fél óra szerelés megjavítani meg közbe fél óra hogy biztos oda ragadjon a folt, de addig mást csinálok. Csak semmi kedvem hülyeségekkel eltölteni az időt, ezért örökre halogatnám ha lehetne.

Elküldve: 2017.07.02. 21:46 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Szia! Nekem eddig csak a drótperemes külsőim voltak a megbízhatóak. Egyszer volt hajtogatós külsőm, törött volt benne a drót helyett lévő kevlár vagy mi, valószínű a sok hajtogatva állástól, és ki keshedt a papírvékony oldalfala. Ez valami ősrégi generációs Schwalbe volt, remélem azért azóta kiforrottabb ez a hajtogatós technológia.

Soha nem szoktam az út szélén nekiállni belsőt cserélni. Általában nincs is nálam belső meg szerszámok ha városon belül megyek. Ez a kis táskám alját elfoglalná, meg súly. Váz táska nem jöhet szóba, mert le kell zárni és otthagyni a bringát, amikor egyszer benne hagytam a villogóim (amiben a tölthető akku drágább volt mint a lámpa), kilopták belőle a bolt előtt... Semmi kedvem pakolászni, ezért nejlonzacskónál vagy vászon szatyornál értékesebb holmi soha nincs benne. Azt meg vigyék ha kell nekik, tojok rá.

Sőt, általában jelenleg neki se álltam a javításnak hét végéig, hanem bementem gyalog, mert csak egy km-re kellett menni. Nincs rutinom az útszéli szerelésben, meg ahhoz nekem ki kell venni a kereket, megkeresni a tüskét, jól visszatenni, V-féket finombeállítani a kerék új helyzetéhez (csúszópapucsos vázam van, de az új váznál fix lesz a csavar helye) Nem állok neki septében ingerülten rohanás közben javítani, mert nekem fél óra lenne. Hamarabb eltolom a célig.

Erre volt jó a Slime, volt hogy egy-két hétig defekttel használtam a bringát, mert nem volt kedvem vacakolni vele, két pumpálás között kibírt 3 kilométert mert eltömítette a lyukat annyira, aztán nem érdekelt. De nyilván ettől kb 10 dekával nehezebb lesz a belső, és a foltozásnál ha nem gurigázza el az ember a slime-ot arrébb akkor nem ragad meg a folt. Lehet hogy teszek az új gumiba is, de nem tudom hogy a gördülési ellenálláson vajon ront e vagy csak plusz forgó tömeg?

Szóval pumpában meg az érdekel jobban, hogy gyorsan ráfújok az első lehetőségnél pl benzinkúton a lyukas kerékre (gyorsabban mint hogy kimegy belőle, minipumpával ezt nem mindig lehet annyira) aztán gurulok amíg tudok, nem akarok út szélén mocsokban szerelni. Kezet is kellene mosni utána-meg közben is, mert a belsőt koszos kézzel megfogva homok meg dzsuva kerülne a belső-külső közé, időzített bombaként viselkedni.Akkor kéztörlőből is kell egy marék. Egy jó fél kilós 2 maréknyi csomag szerszám stb kellene egy ilyen javításhoz az út szélén. És ezt mindig cipelni, tenni ide oda, sokszor kicsi táskával járok és a füzet meg laptop mellett semmi hely nem marad.

Elküldve: 2017.07.02. 19:19 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Nekem rossz tapasztalatom van a kevlár szalaggal. Ilyet vegyél 32-622es méretben: https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-supreme.html Csak 380 gramm. Nekem a 4-es védelmet nyújtó Race-Guarddal sincs semmi bajom. Ha mégis lesz évi egy-két defekted, akkor mi van? Tíz perc cserélni egy pótbelsővel. Egy kicsi teleszkópos pumpa is tökéletes arra (kb. 50 pumpálás, azért ez sem nagy ár, csak hogy ne cipelj és vegyél patront), hogy felfújd 4 Bar körüli nyomásra, utána egy benzinkúton beállítod.

Elküldve: 2017.07.02. 17:09 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

@JPeti86: használj kevlárszalagot a belső és a külső között.

Elküldve: 2017.07.02. 13:29 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Egyébként találtam másik 16 grammos patront is: https://liss-shop.hu/termek/16-g-co2-patron-sorcsapolohoz-nem-valthato-vissza/ Ez vajon nem jó lenne e valamelyik pumpába?

kicsit az az érzésem, hogy eladják a patronos pumpát, azután bezsebelik a pénzt a drága belevaló nem szabványos patronokkal. Tisztára mint az olcsó nyomtató és drága tintapatron esete.

Elküldve: 2017.07.02. 13:06 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

A mini pumpákkal meg kb nem sokra tudok menni, kb kitépődik a szelep mire fejfújom,nem lehet földre támasztani, lassú és vacak.

Elküldve: 2017.07.02. 13:04 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Mé egy kérdésem lenne. Mivel feltehetőleg kicsit gyengébb defektvédelmű gumim lesz (559-32 continental contact speed szerintem) ezért gondolkozok valami patronos pumpában mint kicsi könnyen vihető pumpában. De nagyon drágának tűnik a bele való patron. Szóda patronból 10-et is kapok annyiért, vajon van olyan pumpa amibe az is jó? Egy defekt alatt elfújkálnék egy párat mire célbaérek. vagy van ez a légtartály kulacs, : https://ebike.hu/termekek/kiegeszitok/pumpa/legtartalyos-pumpa/117165_sks-rideair-legtartalyos-pumpa/ de ez meg kb ahogy számolok, csak egy felfújásra elég, és a kulacs tartón kell vinni. Meg levenni ha lezárom a bicit, és akkor plusz cucc.

Elküldve: 2017.07.01. 12:09 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@rcs2003: Igazad van. Kezdem belátni, hogy pocakból meg bringasúlyból leadva több esélyem van gyorsulni. a szatyros dolog meg ugye azért szempont, mert városi mindenes bringán heti néhányszor előfordulhat ez is.

OKdoki: igen, a gumi csere muszáj lesz. Most hogy már nem egyetlen bringám van mint régen, hanem átülhetek a másikra ha kell, hogy csak hétvégén foltozzak belsőt, így nem kell olyan iszonyatos defektvédelem. Elég egy keskeny Raceguard / Greenguard gumi is. A felnim mondjuk fél kiló darabja, de mindig is duplafalú szegcseltet használtam-amióta létezik és kapni lehet-, a könnyebb olcsóbb felnikkel sok bajom volt régen kiskoromban. a küllővel semmi bajom, a hátsó agy Deore, az se rossz. Elől a dinamó is kellhet sötétben, de teszek rá kapcsolót hogy nappal ne fogjon le, sajnos aksikkal és elemekkel meg villogókkal is sok bajom volt már, ez meg mínuszokban is megy és nem felejti otthon az ember.

Köszönöm mindenkinek a válaszokat.

Elküldve: 2017.07.01. 09:24 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: Ha nem akarsz megizadni ilyen távon, akkor pedelec. Sajnos, az is 400+ tól kezdődik, de azok még csak alap alkatrészekkel. Neked mondjuk a legkisebb kapacitású akku is jó. Viszont, ezt legalább annyira féltheted ha boltba mész. Cserébe húsz kilót is hazacipelhetsz. A városi bicikliden a kerék szett teljes cseréjével (gumistól, belsőstől) érheted el a legnagyobb haladást, de az is olyan drága lehet, hogy akkor minek hagynád ki az olcsóbb vázat. Természetesen, a keréknél is az optimumra kell törekedni, de még így sem lesz olcsó.

Elküldve: 2017.07.01. 09:07 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@rcs2003: Igen, jól összefoglaltad.

Elküldve: 2017.07.01. 08:05 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Szerintem ily módon már teljesen értelmetlen ezen a projekten agyalni. :) Az eredeti probléma ugye erről szólt:

"mindennap 6-7 km-re kellene ingázzak, és az város biciklin fél óra, még ha ügyesen kikerülöm a lámpákat akkor is. Emellett nem annyira akarok megizzadni mint most."

Városi közlekedésre, zacskókat a kormányra aggatni nem jó az outi. Nem erre van kitalálva. Nem leszel gyorsabb vele, ugyanúgy meg kell majd állnod a kereszteződésekben, ugyanúgy meg fogsz izzadni, ráadásul kényelmetlen is lesz az eddigiekhez képest. Aki izzad, az mindenen izzadni fog. Hidd el én aztán tudom, én minden körülmények közepette izzadok és a megoldás az aláöltözet vagy a váltás ruha, nem egy másik bicikli. :) Egy csomagtartós trekkinget javasolnék újonnan ha már mindenképpen másik bringát szeretnél használni. Azon is lehet álligatni a kormányt, az ülést, vékony gumit tehetsz rá, ráadásul terhelhető is. Minden biciklit lehet lassan és gyorsan hajtani, nagyjából tényleg csak láb kell hozzá, semmi egyéb. A pocakból kell leadni. :) Tavaly előtt pár hónap alatt ledobtam 10 kilót és elég sok dolog megváltozott vele, a bringázás élménye is!

Elküldve: 2017.07.01. 06:42 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Szóval a következő opciók alakulnak:

  1. lehetőség:

- fogok mindent és átszerelem egy V fékes alu 26-os MTB vázra: -5 kiló, 20-40 ezer Ft sacc - csomagtartó csere könnyebbre -2 kiló, kb 10-15 ezer Ft -jobban guruló könnyebb vékonyabb külsők (de gyengébb defekt védelem mint a jelenlegi, mondjuk Schwalbe Raceguard) -1,5 kiló forgótömeg, (gyorsításnál -3 kilónak számít) kb 15 - 20 ezer Ft -ezenkívül kell kormánycsapágyat vagy adaptert (?) szerezni (ami beleteszi az 1 colos menetes villát egy 1 1/8 nyakú vázba ) valamint monoblokkot is (mert ez még olasz menetes sajnos) -sacc 10 ezer a kettő együtt ?

-ha tudok zárt tárolóba állni akkor elég egy lezáró a 2-3 darab helyett. ez is kilókban mérhető.

Összesen kb 55-85 ezer Ft, a bringa 22 kilóról 13.5 kilóra fogyna (-8.5 kg), forgótömeget duplán számolva 26 kg-ról 16 kg-ra csökken amit effektíve gyorsítani kell (-10 kg). És csak 2 bici van a lakásban.

  1. lehetőség hogy tárcsafékes (esetleg átütőtengelyes) alu MTB vázra pakolnék át mindent, ekkor hasonló tömeget nyernék, ám jóval drágább a váz, kell féket venni, újra kell fűzni mindkét kereket másik aggyal az előbb felsorolt dolgok mellett. 200 ezer felett lenne a végösszeg. Plusz félhetnék a bringatárolóban, hogy ha betolom elgörbül a féktárcsa. Az elektromos rendszert is újra kellene gondoljam, vagy szerezni tárcsás agydinamót ami jobb hatásfokú. És ekkor lenne egy "mutatós" drága bringám (ami kb 350-400 ezres bekerülési költségű kb azzal együtt ami eddig van) amit nem szívesen teszek le egy bolt előtt. Vagy lefújom valami festékkel hogy ne látsszon ha márkás a váz. De ezzel az opcióval nem sokat nyernék az erősebb jobb (de bonyolultabb, nehezebben szerelhető) féken kívül.

  2. Az az opció amire a topik elején gondoltam, valami koskormányos alu outi alu villával, és hagyományos fékkel. (ugyebár a tárolók, kompatibilitás, alkatrészbeszerzés szinte kb csak netről lehetséges a tárcsáshoz) Ez ha tényleg jó alkatrészekből szedném össze (ami elbírja a súlyom és a bringázási stílusom) akkor lenne 300 ezer felett kicsivel, és jó sok fejtörésbe meg időbe kerülne mindent megtanulni az utolsó csavarig és összerakni. Előny hogy akár 10 kiló alatt lenne és a légellenállás jóval kisebb. De kell +1 bicinek helyet találni a lakásban. És a jelenlegi városi bringát meg akkor amúgyis alig használnám.

Elküldve: 2017.06.30. 20:17 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Amúgy hogy az ördögbe kell az outik fékváltókarjait használni? ki volt állítva Decathlonban egy outi, megnyomogattam a váltókart kicsit de nem jöttem rá.... oldalra mozog, de hogy is van ez?

Elküldve: 2017.06.30. 19:39 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Erre az NS bikes bringára azt írják, spanyol menetes a középrésze. Az meg milyen? Mert angolt, olaszt, francia menetet hallottam már...

Elküldve: 2017.06.30. 19:15 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Sziasztok, Az említett ingázós utat megtéve dinamó kiiktatásával is kerek fél óra volt az időm. Talán könnyebben értem el és tartottam a 20-as tempót. De kb 11-szer kellett megállni útközben. Ezen nem tudok segíteni, a kresz figyelembe vételével.

Emellett csináltam egy kicsit őrült miniprojektet. Az üresjáratban menő agydinamó feszültségét 330:1 arányban ellenállásokkal leosztva rákötöttem egy diktafonra, majd néhány gurulásnál felvettem a pontos sebesség-idő grafikont (illetve a feszültség nullátmeneteit, 26 darab fel / lefutó él egy fordulat alatt). A kerék kerületét és a dinamó pólusainak számát ismerem. Ebből, némi mozgóátlagolással és programozással kijön, hogy mekkora teljesítmény kell a mozgáshoz. Iszonyatos szórást mutat ez is, de kell vagy 100-150 watt az utazósebességemhez. Ha erőt számolok, 10-20 N között jó nagy szórással, de állandónak tűnő ellenerő van 10-25 km/h között. Feljebb elkezd nőni. Szóval ez utalhat arra, hogy a gumik gördülési ellenállása nagy. Mondjuk ilyen vastag nehéz defektvédelem mellett nem lepne meg. (Gnu Octave-ot használtam, ami egy ingyenes nyílt forrású Matlab-klón pont ugyanazokkal a parancsokkal, csak lassabban számol.)

Amúgy, tényleg tud számítani a gumi gördülése, DH gépen tapasztaltam, hogy Maxxis terepgumikkal alig érem el a 15-öt még aszfalton se, Schwalbe Smart sam plus gumival meg gyorsabb lett. Annál már csak a Big apple 2.35 a gyorsabb de az elsüllyed homokban. Mondjuk kicsit új, hogy 7 barra túlfújva még számít egy kvázi majdnem slick gumi anyaga.

Elküldve: 2017.06.30. 09:59 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elküldve: 2017.06.30. 09:58 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: Nekem nagyon bejön ez a váz. Csak elég drága! Igaz van rajta aszimmetrikus, ejtett láncvilla "hokusz-pokusz" (aminek van értelme, csak most nem emlékszem) és 40 mm széles gumi is befér. Egyébként is, én maradnék a 30-35 mm közötti gumiszélességnél. Ezek a méret az, amivel már bátrán átvághatsz rosszabb utakon is. Tárcsafék hatékonyság előnye szárazabb úton is kijön. Nem utolsósorban kényelmesebb. Szerintem, ha van rá pénzed és nem tervezed, hogy hosszabban lezárva hagyod védtelenül, akkor vegyél egy vastag-kerekes országútit, abból is inkább a gravel, vagy adventure kategóriát, mert az hosszútávú (endurance) geometriával rendelkezik, ami előny lesz egy sportosabb cyclocrossal szemben (bár több cég is így hívja az utility/comuter/adventure kategóriába beférő gépét is), ha nem csak 20 kilométerre használod. Kifejezetten a biztonság a fő kérdés. Ha úgy érzed van érzékelhető esélye hogy ellopják, akkor talán eltekintenék egy 300-400-500 000 forintos géptől. Egyébként, én is azon a véleményen vagyok/voltam, hogy a 110 kilóm mellet alig ha számít, hogy a kerékpár 10 vagy 14 kilós. De számít, csak nem abban, hogy milyen hosszan bírsz gyorsan tekerni. Az alapvető edzettségeden ez nem javít semmit, ahhoz sokat kell tekerni. :) A bicikli kezelhetőségén azonban rögtön változtat a könnyebb súly (és természetesen a geo). A kigyorsításnak is jót tesz, mint ahogy a rövidebb láncvilla és a hajtásirányba merevebb gép. Persze ennek meg van azért máshol az ára, de azt aligha 20-30 kilométeren fizeted meg.

Elküldve: 2017.06.30. 08:18 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Ha leselejtezem a régi vázat a bringáról, és az regisztrálva van, akkor hogyan lehet töröltetni a regisztrációt, kivonni a forgalomból a bringát?

Elküldve: 2017.06.30. 08:12 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Elküldve: 2017.06.30. 07:49 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Azt ugye jól gondolom, hogy átütőtengely nélküli tárcsafékes megoldást nem igazán lehet egyszerű beállítani? Mivel tized milliméterek vannak a féktárcsa meg a fékpofa között? DH gépen is eljátszok vele mindig elég sokat mire nem súrlódik.

Elküldve: 2017.06.30. 00:45 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Mellesleg kimentem gurulgatni, a dinamót próbálgatni.

Felgyorsítottam 30-ra egyenes nyugis üres úton gyorsan nulláztam a kilométerórát, és hagytam gurulni a bringát ameddig megy. A tesztek egy részénél kihúztam az agydinamóból a drótot. Bár nagy a szórás, de azért kimutatható a jelentős különbség. 30-ról megállásig a dinamó terhelése nélkül 241 +/-15 métert gurult 67 +/- 5 másodperc alatt, dinamót a lámpáimmal terhelve 199 +/- 26 métert gurult 50 +/- 9 másodperc alatt.

Szóval 21%-al többet gurultam és 34%-al hosszabb ideig a dinamó terhelése nélkül. A jókora mérési hiba ellenére ez azért jelentősnek tűnik.

Ha 120 kiló vagyok bringával és 30-al megyek, az 4.16 kJ energia, ha ezt csak úgy leosztom a megtett úttal vagy az idővel (na jó ez tudom hogy nagyon elvi hibás, a közegellenállás a sebesség négyzetével lenne arányos stb) akkor kb átlagban 3.7 N erő és 21 watt teljesítmény eltérés jön ki a két eset között. (mondjuk egy kicsit ez soknak tűnik...)

de mégis csak kell kapcsoló arra a dinamóra.

Elküldve: 2017.06.30. 00:33 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@rcs2003: Érdekes kérdés. A motor 25-ig segít. Azaz pont a kigyorsításkor segítene, ami valljuk be a városi dugókban, 50-100 méterenkénti kereszteződéseknél azért lehet hogy hasznos. Ahogy OKDoki is megírta, kocsival tudott 21-es átlagot elérni városban.

Mondjuk a tuti egy KERS rendszer lenne ami le tud fékezni azután visszagyorsítani :-) kicsit őrült gondolat tudom...

Másik szempont: Az ember kényelmesen lead 100 wattot, legyen 200 felett,ha jól megtekeri a bringát vagy kiáll a nyeregből. Emellé jön egy 250 wattra képes motor, ami arányosan rásegít, kvázi mintha kétszer olyan erős lennél. Miközben a gyorsított tömeg absztolúte nem lett a duplája, mert ugye bele kell számolni a bringa vezetőjét is. Kigyorsításkor tehát mindenképpen előny a motor. Haladáskor a plusz súly miatt nyilván nehezebb a bringa, több energia kellhet a mozgatáshoz valamivel, de ott meg 25-ig segít, felette meg úgyis a légellenállást kell inkább leküzdeni és nem a gördülési ellenállást. Ezt jól tudom, erős hátszélben mentem már 50-el is nagyon régen.

Ugyanez a gondolatom a gramm-mániára is: ugyanaz az ember (és teljesítmény) hajt egy bringát, ami mondjuk 12 kiló 22 helyett. Na akkor bringával együtt 120 helyett 110 kilót kell mozgatni, majdnem 10 százalék kigyorsításkor, a légellenállás meg kb ugyanaz. Ha leadom a sörhasam akkor megtarthatom a 22 kilós bringát és ugyanott vagyok. (Doki is megmondta le kéne foggyak aztán hiába bringázok meg diétázok semmit se fogyok hónapok óta.) Nyilván városban a rengeteg megállás-kigyorsítás rengeteg időveszteséget jelent, indulástól végig lehet 10 perccel hamarabb odaérnék ha egyenletesen lehetne tekerni végig.

Elküldve: 2017.06.29. 23:17 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Most lehet hülye kérdést teszek fel, de azon gondolkoztam hogy a motoros kerékpárok jelentős súlytöbblete (pl. egy itteni kolléga bringájának normális vs. gyári motoros kivitele 16kg vs 28kg) nem emészti fel a motoros rásegítés előnyének nagy részét? Ha már úgyis csak 25km/h-ig segít a motor. Nem vagyunk kb ugyanott ha egy 16kilós bringát tekerünk saját erőből, mint amikor egy majdnem 30 kilósat motoros rásegítéssel? Miért vesznek az emberek 28 kilós bicklit?

Elküldve: 2017.06.29. 22:31 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Időközben elgondolkodtatott az agydinamóm fogyasztása, mert ezt találtam: http://www.cyclingabout.com/dynamo-hub-drag-lab-testing/

Felemeltem az első kereket, belerugtam egyet, mindkét esetben kb 14 km/h sebességre pörgetve, miután nulláztam a kilométerórát. Ha ment a világításom, 18 métert forgott a kerék, ha lehúztam a dinamóról a kábelt, akkor 62 métert. A felni 495 gramm, a gumi köpeny 1080 gramm (sajnos ez nem saját mérés, de innen Testbike-ról van, a defektvédelem miatt ilyen vastag nehéz), plusz belső meg slime is van benne azt hiszem, szóval két kiló van a kerületén. 559-es kerékkel számolva kb 15 joule forgási energia jön ki. (az agyat elhanyagoltam, a tehetetlenségi nyomaték a sugár négyzetétől függ)

Na most ha egyenletes lassulást tennék fel (a terheletlen esetre igaz talán, csak a csapágy ellenállása lenne) kb 0.24 N erő kellene a kerék kerületén (1 Newton kb egy 100 grammos nehezékre ható gravitáció amúgy) tehát mondjuk azt konyhanyelven, annyi erő,mintha 24 grammot kellene felemelni.

Ha terhelve van a dinamó, akkor 18 métert forog csak. 15 J-ból lejön arányosan 4.3 J a csapágy súrlódására. a maradék 10.7 J 18 méterre kb 0.6 Newton (60 gramm súly) ellenállásnak felelne meg ha egyenletesen hatna, de valószínűbb hogy ez sebességgel arányos lesz inkább. És még be se indultak a lámpáim rendesen. Azaz utazósebességen (18 km/h = 5m/s) sacc 1-2 N plusz ellenerőre becsülném a dolgot. Azaz 5-10 wattot vesz ki a lábamból, hogy úgy mondjam. Ez hasonló a hivatkozott cikkban leírtakhoz, nekem Shimano DH-3N30 típus van.

Na igen, következő kérdés ugye miért fogyaszt kétszer annyit a dinamó mint amennyi áramot lead? (mert 3 Wattosnak írják) Hát azért mert ugye a belső ellenállásán is kb 3 watt esik. Egy adott belső ellenállású feszültséggenerátorból elvileg akkor szedhető ki a legtöbb teljesítmény, ha pont ugyanakkra ellenállást kötünk rá, mint a saját belső ellnállása. Ekkor sajnos a teljesítmény fele odalesz. Vagy lehetne vastagabb huzalból tekercselni a dinamót, de akkor meg nehezebb lesz. (így is szeretnek alu huzalt használni réz helyett mert könnyebb és majdnem olyan jó vezető)

Következő dolog hogy próbálok ígyis-úgyis gurulgatni a bringával hogy mi az eltérés.

Elküldve: 2017.06.29. 20:04 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Még az is a bajom kicsit , hogy 3 bringa sok lenne a lakásban. Meg hogy hova teszem a jelenlegi városi bringát ha lecserélem. A dög nehéz öreg acélváz a kutyának se kell,

az alkatrészeket eladni meg mínuszos lenne anyagilag, pedig még van bővel élettartam bennük (kb 2 évesek csak, és eddig csak 1 km-re ingáztam vele, illetve sokszor inkább gyalogoltam)

Ugyanakkor azzal vajon mennyit gyorsulnék, ha a vázat lecserélném egy ugyanilyen 26-os kereket fogadó, kicsit nagyobb alu MTB vázra, és mindent át tudnék pakolni az új vázra? (5 kilóval könnyebb bringa?)

Trekking váz esetén is hasonló, kivéve a felnik , küllők és gumik.

Outi vázra meg kb csak a meghajtást meg a váltót és lámpákat tudnám átpakolni, meg a lámpákat, de az agydinamót talán inkább kihagynám, vagy kikapcsolót tennék rá (most éjjel nappal megy, nyilván ez mínusz jópár watt, nem tudom mennyit számít) meg egy USB powerbankot áramforrásnak például.

Elküldve: 2017.06.29. 19:45 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Üdv, Az amúgy hogy lehet, hogy a jelenlegi városi bringám nagyobb mint amit a kalkulátor javasol, aztán mégis kicsinek érzem (konkrétan amikor a rövidebb stucni volt fent, mindig beletérdeltem a kormányra akasztott szatyorba de majdnem a kormányba is néha?)

177 cm vagyok, belső lábhossz 80 centi. A kalkulátor szerint MTB esetén 18" / 46 cm kellene jó legyen.

A jelenlegi városi bici nyeregcső hossza 48 centi, felsőcsöve 55 centi (de most már nem áll vízszintesen mint régen, sacc 10-12 centivel van az eleje fentebb). Az eredeti merev villa 10 centit mozgó teleszkópra lett cserélve, beépítési magasság nagyobb és a fejcsőszög laposabb lett (kb azonos a DH bringám fejcsőszögével...) Villa csere nélkül meg aztán végképp kicsi volt a bringa. A kalkulátor miért nem javasol felső cső hosszat is?

Valamit nagyon nem értek vagy mit csinálok rosszul? Vagy egyszerűen manapság más a tipikus geometria mint régebben?

Ráadás: a DH bringámnál a hajtókartól a nyeregcsőbilincsig mérve csak 44 centi van, a nyeregcsőbilincs közepétől a fejcső közepéig csak 52 centi, aztán mégis nagyobbnak (pont jó méretűnek) érzem. (meg a tengelytávja is nagyobb mint a városinak, de most ez mindegy) És az eleje is fentebb van, de nyilván az így jó. (ezen a vázon nincs klasszikus értelemben vett nyeregcső, csak egy kis csődarab amibe be lehet illeszteni a nyeregcsövet, és a felsőcső is jóval lentebb csatlakozik mint ahol a nyeregcsőbilincs van)

Szóval hogy az ördögbe is van ez a vázgeometria dolog? Mit kellene igaziból lemérni?

Elküldve: 2017.06.29. 15:02 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: Nem, nem kezd el a motor fékezni, csak már nem segít tovább, ami ilyen nehéz kerékpárok esetén elég mellbevágó lehet. Az agymotor nem véletlenül kevésbé népszerű. Elsősorban utolagos beszerelés esetén jó megoldás.

Elküldve: 2017.06.29. 14:53 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: Egyenes kormánnyal valamennyire működhet a dolog. Ahogy már írtad is, negatív szögben a stucni, ha van hézagoló azt ki lehetne venni. A legkomolyabban egy rövidebb merev villa segíthet, de ez vissza is üthet. Egy 4-5 centivel alacsnyabb beépítési magaságú villa esetén már borulhat a trakking geo, miközben ettől még nem lesz outi geo. Lehet, hogy bejön, lehet, hogy nem.

Elküldve: 2017.06.29. 14:26 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Trekking vázra mennyire lehet komfort-országúti jellegű (valamennyire lehajolós testhelyzetű) bringát építeni? (mondjuk seprűnyél alakú teljesen egyenes viszonylag keskenyebb kormánnyal - fék és váltókar kompatibilitási okból?)

Mert ha pedelec rásegítésben gondolkodok a kigyorsítás meg emelkedő szembeszél stb miatt, (mondjuk a biztosan jogsi nélkül használható 250 wattos 25 km/h limites) akkor az szerintem nem támogatja a 130 mm-es papucstávot, hanem 135 mm kellene.

Vagy első agymotorban gondolkodjak esetleg, mert az egyforma szélességű a városi, trekking, meg outi esetében? Jogilag az pedelec vagy e-bike?

Van valakinek tapasztalata? És ugye nem kezd el a motor fékezni, ha 25-nél gyorsabban akarnék menni pl hátszélben vagy lejtőn?

Jogszabályok most mik az elektromos rásegítésre? mert sokéves dolgokat találtam csak.

Milyen gyártókat ismertek ami jó is de nem brutál drága (vagy idehaza nem tesznek rá 100% hasznot a viszonteladók)

Elküldve: 2017.06.27. 21:46 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@rcs2003: igen, vissza szokram váltani. Rapidfire váltóval könnyű.

Elküldve: 2017.06.27. 20:14 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Sokat számít bizony. :) Viszont ha az ember ügyesen váltogat akkor ki lehet gyorsítani elfogadhatóan bármilyen biciklivel. Mielőtt megállsz a lámpánál, felváltasz könnyűbe. Aztán sokkal egyszerűbb beletaposni ha zöldet kapsz.

Elküldve: 2017.06.27. 15:42 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@OKdoki: 21 km/h átlag kocsival, miközben 50-el mehetnél, de a lassabb helyeken is 30-al? Jaj... Akkor tényleg a városi forgalom lehet az oka mindennek.

Ennyit számítana a bicikli kigyorsíthatósága? Mert én nyilván nehezebb vagyok, de a könnyebb bici jelenthetne 10 százalékot mondjuk. A kerék kerületén lévő tömeg (felni, belső, külső) meg duplán számít gyorsításkor. (aztán most jó strapabíró gumi van fent, szerintem jó nehéz is.)

2 km a belváros amúgy ebből az útból, ott tényleg kénytelen voltam gyakran megállni vagy lasítani és elindulni, kb majdnem 20 kereszteződés van. A maradék öt km az sztráda ehhez képest, bár van 4-5 lámpa.

Elküldve: 2017.06.27. 08:55 Cindercone82 

  • Cindercone82 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 6

@dr.anonimus: Felniféket hosszú évekig használtam, több típust is. És mondhatsz akármit a tárcsafék hatékonyabb mint a felnifék, függetlenül attól hogy MTB vagy országúti felhasználást nézünk. Nyilván nem lesz 203-as tárcsa egy karbon országútin mert fölösleges. Másik dolog, hogy arról alkotok véleményt amiről én akarok akinek nem tetszik az "bekaphassa". Egyébként nem azt írtam hogy a karbon szar, csupán azt hogy az adott felhasználásra tök fölösleges.

Elküldve: 2017.06.26. 21:23 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

De két nap múlva csak 22,8 km/h, pedig hasonlóan teljesítettem és még jobban is elfáradtam, igaz egy picit melegebb volt, lehet azért. 41.4km Distance

1:49:14 Moving Time

306m Elevation 219W Estimated Avg Power

1,435kJ Energy Output Show More Avg Max Speed 22.8km/h 47.9km/h Elapsed Time 1:59:14

Elküldve: 2017.06.26. 21:21 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

41.9km Distance

1:40:58 Moving Time

302m Elevation 244W Estimated Avg Power

1,477kJ Energy Output Show More Avg Max Speed 24.9km/h 46.1km/h Elapsed Time 1:49:16

Elküldve: 2017.06.26. 21:19 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: Igen, a városban minden egyes km/h átlagsebesség többletért meg kell küzdeni. Az lehetett a baj, hogy azon a szakaszon nagyon kevés egyenletes sebességű táv volt. Nekem volt olyan, hogy autómmal a havi tankolások alatti km óra nullázásnál (én minden tankoláskor nullázok) 21 km/h körüli átlagot mutatott bő 700 kilométerre. Jó, én elsősorban a belvároson és a bedugult hidakon át jártam Budára (Picit a Moszkva tér után, ja már Szél Kálmán). Főleg a dugóban, 16 kilométert oda, majd ennyit vissza. Manapság jobb valamivel a helyzet, mert nem kell átmennem a hidakon, de 30 km/h-t soha nem érem el a teli tankolás után. Azért a 14 km/h kevés egy kicsit. Nem gondolnám, hogy lényegesen gyengébb vagy, a biciklid nehéz, ha valóban bő 20 kiló, illetve a kigyorsíthatósága rossz, pl. a hosszú láncvilla miatt is, de ez nálam is fenn áll, csak éppen 14 kiló a biciklim. Ritkán megyek a belvárosba biciklivel, de már előfordult. Astoria környéke, Andrási, Dembinszky utca, stb., de nekem olyan 18-22 km/h a hétköznapi teljesítményem. Most egy hete 24,9 km/h átlag volt a 41 kilométeres megszokott távom, a rákospatak, Naplás-tó, Szilas patak, stb útvonalon. Viszont itt van néhány erősebb emelkedő és azért itt is meg-meg kell állni. 12-13 biztos megállás van ebbe a távba és még olyan 15 jobbkezes utca, ahol 20 km/h alá szoktam lassítani, 2x5, 2x4 sebességre visszaváltva. Ja, és visszafelé, tehát kétszer ennyiről beszélünk 41 kilométeren.

Elküldve: 2017.06.26. 20:44 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@OKdoki: Hát ezaz, hogy én sokszor órákra ott kell haggyam a bicit (a városit, a DH gépre jobban vigyázok, mégicsak majdnem egy autó ára volt..) szóval az ilyen lelopható gyoszáras cuccok nem jók, valami fixet akarok. És ezért nem elég egy lezáró, általában kettőt-hármat használok, akkor biztosan akad másik kevésbé lezárt jobbnak látszó bici, nem az enyémet nézik ki.

A csomagtartóból valóban láttam alut is 25 kilós terhelésig, azzal spórolnék mondjuk egy kilót talán. (csak a mostani vasra meg már hegesztettem rögzítési pontokat U-lakatnak meg lezárónak kétoldalt, ami praktikus, kell is, és akkor ezt is találhatnám ki újra.)

Mert ugyebár a gyári felfogatások a vázra sajnos nem pont úgy voltak jók nekem. Bár újra át lehetne rágni a témát.

A nyeregcsőre felfogatós kis "dísz" félkiló alatti 7 kilóig terhelhetőssel kb a WC papír 24-es pakkot tudnám hazavinni a boltról, vagy kisebb táskát rátenni.

Váztáskám van, de megintcsak lezáráskor ürítgetni kellene ha értékes holmit abban vinném. Általában csak gumipók meg sok szatyor van benne meg nem túl értékes ilyen dolgok.

Szóval a konklúzió az, hogy a leendő outira (ha lesz) teszek egy ilyen kis nyeregcsöves csomagtartót ha kell, vagy semmit se, meg egy szem Abus Bordo a váz egyik csövén, mert zárt parkolóban lenne lezárva (remélem hogy lesz idővel ilyen opció, még csak a céges autókat engedi be a portás egyelőre, jogi huzavonák vannak de látok bringatárolót bent). (ha nem, akkor hátizsákban még egy két zár, na puff bringa könnyebb cserébe a hátamon a plusz súly)

Ami igencsak elgondolkodtat amúgy: minimum 18-20as tempóval mentem ma is, illetve ahol bírtam erővel, még gyorsabban. És az átlagom csak 14 lett, mert 29 perc volt amíg odaértem. Ebből arra következtetek, hogy sokat kellett feleslegesen megállnom. Úgy számolok, olyan 6 percet álltam legalább feleslegesen lámpák meg egyebek miatt. A távolság és az idő pontos, a kilométeróra is kalibrálva van a kerék mérőszalaggal mért kerületéhez, nem mérési hiba.

Szóval ideális esetben kényelmes tempóval mehettem volna, ha nem kellett volna ennyit megállni. Arra emlékeztet a dolog, mint amikor konferenciáról hazafele menet a kocsi 80-as átlaga dugóban araszolásból és autópálya-sebességből jött össze. Csak itt még forgalmi dugó se volt, azt legalább kikerülném.

Elküldve: 2017.06.26. 18:59 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Na de, milyen az az ilyen Spyral Zig-Zag amit használok (lefelejtettem): http://www.erodkerekparbolt.hu/spyral-zar-spyral-zig-zag-osszehajthato-fekete

Elküldve: 2017.06.26. 18:56 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@JPeti86: Szerintem, egy alu csomagtartót is meg lehet terhelni 30 kilóval, de azért rá ne ülj. A "málhás" és sportos bicikli fogalom nehezen összeegyeztethető. Könnyű négypontos alu csomagtartót már láttam. Gondolom, sok dolgot szoktál szállítani. Ez rendszeresen előfordul? Én sem szeretem a hátizsákot, de a szükséges dolgok elférnek a váztáskámban is. Vannak egész komoly darabok. Mivel azért jól jön egy komolyabb (nekem egy átlagos háromszög KLS-em van) erre fáj a fogam már egy ideje: http://massivebikes.com/hu/apidura/661-apidura-road-frame-taska-kicsi-apidura-vaztaska-road-frame-kicsi De van nyeregcsőre rögzíthető csomagtartóm is. ha jól emlékszem 10 kiló a terhelhetősége, az nekem elég szokott lenni. Nem olyan szép, mint amit a Decathlonba láttam (Intersportos), de integrált táskája van. Egyébként nekem a Topeak termékei tetszenek, ebben a kérdésben: https://www.topeak.com/global/en/products/racks Vannak egész könnyű darabjaik, még outi-ra is (420 g-7 kg teherbírás). Ezek előnye, mint ahogy az enyémé is, hogy gyorsan leszerelhetők. Elsősorban hosszabb kirándulások alkalmával használom, vagy átmeneti időben, lábtyű, kabát, kesztyű, sapka, stb, hordozására. Ritkán szoktam magára hagyni a biciklit, főleg ha megállok egy közértnél, illetve van hogy csak kevés dologért futok oda és így biciklivel megyek. Ez max. 15 perc. Én egy ilyet használok, de ezt csak a csomagtartóval együtt. Tehát, ha csak a váztáska van fent (az mindég), akkor nincs nálam semmi lezáró, vagy fel tudok dobni az ABUS láncomat ami ott log a bringa mellet a garázsban. Sajnos ez utóbbi még nehezebb is, mint a Spyral Zig-Zag. Tehát, ha csak egy gyors örömbringázásra megyek, akkor nem számítok arra, hogy bárhol otthagyom a biciklit. 1,5 literes flakon van nálam és ha fogy (ritka, bár ilyen melegben mégsem) megtöltöm egy közkúton (jól ismerek többet is több irányba). Volt olyan, hogy messze otthonról nem találtam kutat. Ekkor vagy egy benzinkút shopjában vettem gyorsan valamit, amíg az ablaka előtt volt a bicikli, betolva a motorolajok állványa mögé, vagy egy közértbe kéredzkedtem be biciklivel a pénztár melletti kellően nagy helyre (mondjuk ez nem hálózatos bolt volt, mert oda nem engednek be). Munkába is jártam biciklivel sok évvel ezelőtt, amíg egy irodaházban volt a cégem irodája. Ott nem volt szükségem lakatra. A portásfülke mögött volt egy raktárhelyiség, ahova megengedték, hogy betoljam. Szóval, ha gyors akarsz lenni, mondjuk munkába menet, akkor több dolgon is el kell gondolkodnod. Szükséged van-e csomagtartóra? A sárvédőből tudsz venni nagyon könnyű, vékony darabot. Nekem SKS van, igaz 45 mm szélességben, de van belőle 35 mm is, sőt vannak ég ennél is keskenyebbek. Itt a súly nem fog számítani, csak némi légellenállás. Ha alig szélesebb a guminál, akkor talán enyhébb, bár ez némileg a villák által keltett örvények kérdése is. Szép időben ezt is leszerelheted, de mondjuk az esőre érdemes felkészülni előre. Hát, hirtelen ennyi.

Elküldve: 2017.06.26. 17:41 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@dr.anonimus: Én sem nyilvánítok véleményt egy Cannondale Slate-ről mert nem próbáltam. Ahogy egy Sántakrúz vétíz sem volt a seggem alatt, arról sem nyilatkozom.

Elküldve: 2017.06.26. 17:38 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@Cindercone82: Vagyis ha jól értem soha nem használtál tartósan normális fékkel felszerelt felnifékes outit? Akkor feltételezem nem is mentél még aero karbon kerékkel. Ha nem használtál felnifékes outit milyen jogon írsz le olyan technikát ami régebb óta van? Erre tudnám írni a montis STI-t országútról áthozták hogy milyen jó, aztán mégis kihalt, mert annyira mégse. Nem mindig a legújabb a legjobb... De erre példának hozom még a 29er hullámot. Fúdejó a nagykerék, minden átmegy, de azért a 650B jobb, mert az a tuti. Ami egyébként alig nagyobb mint 26"... Egyébként ha a feltételezésem helytálló és a karbon kerék is kimaradt, mégis hogy írhatod le úgy, hogy fingod sincs az előnyeiről, hátrányairól?

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!