Shimano négyszögtengelyes vs. Octalink vs. integrált

Linkelt termék: Shimano BB-UN26
1-50 (64 válasz)

Elküldve: 2012.02.28. 00:47 Bence321 

  • Bence321 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 14
Témaindító kérdés:

Sziasztok!

Az utóbbi időben gondolkodtam az integráltra váltáson, de felmerült bennem az Octalink is mint lehetőség, valamint költségkímélés. Belépőszintű négyszöges hajtókaromat cseréltem régebben egy szintén négyszöges '11-es Alivio karra, ami már megvétel után nagyon tetszett, nagy előrelépésnek tűnt, elégedett voltam. Mostanság viszont kezdem úgy érezni, hogy ez a kar is lehetne merevebb. Kérdésem: Érdemes lecserélnem a hajtásom egy ugyan ilyen típusú, de Octalinkes változatra? Mennyivel lehet merevebb egy Octalinkes középrész egy négyszögeshez képest? Az integrált tengellyel valószínűleg minden problémám megoldódna, de az árakat figyelembe véve, örülnék, ha egy Octalinkes cserével megoldhatnám a dolgokat! :)

Elküldve: 2023.10.25. 13:08 Guen 

  • Guen avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

@Bence321: én azt mondom nem csak a tekerés de az építés is egy hobby. Ha úgy gondolod hogy merevebb és jobb lehet a hajtás rendszered egy integrált hajtással ami egyébként így lesz vagy azért mert valóban merevebb vagy azért mert úgy érzed a végeredmény szempontjából lényegtelen. Nálam ha így elindul a vezérhangya valami fejlesztéssel akkor általában addig nem nyugszom míg meg nem valósítom. Mivel a bringázás hobbi nem pedig verseny/munka eszköz számomra így ameddig ésszerűség határain belül vagyok és szeretnék valamit fejleszteni addig meg is teszem. Én amikor lecseréltem a négyszög tengelyt isis drivrera nem éreztem veszett nagy változást ellenben az isis drive után az integrált xt hajtást merevebbnek éreztem. Többet hozott az spd csere a taposóról mint bármi más de egyik fejlesztést sem bántam meg. Legtöbb cuccot használtan lőttem innen a bolháról.

Elküldve: 2023.03.18. 05:11 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Makky: +1! Sokan bele ölnek több ezreket, mert azt hiszik, közben az élvezetről elfeledkezik, és inkább átmegy külsőségekbe a dolog… Hátszelet!

Elküldve: 2023.03.15. 07:19 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

Nem nagyon akartam hozzászólni, de azért pár gondolat. Amíg nem használtok power meter-t, addig minden csak puszta fikció a leadott teljesítménnyel kapcsolatban. Ezt nem is érdemes tovább ragozni! Gépészetileg a kisebb íven, nagyobb golyó (4szög) hatékonyabb csapágyat (kisebb gördülési ellenállás) eredményez, ha minden más azonos. A rugalmasabb hajtást valóban érezni, főleg megindulásnál, sprintnél, stb. DE pusztán attól, hogy merevebb a hajtás, nem leszel gyorsabb hosszabb távon (ott akkor más lesz az ok). Legalábbis nem kimutatható mértékben. Esetleg labor körülmények között. A rugalmasabb hajtás ugyanis kvázi rugóként működik, mint "erőtároló". Vagyis, ami energiát a hajlításra fektetszt, annak nagyon nagy részét vissza is adja később! Ami veszteség az az anyagdeformáció miatti hő, ami nem túl sok. Persze ezt lehet vizsgálni, hogy milyen hajtásdinamika mellett kinél mit ad/vesz el, de a mértéke bőven 1% alatt lesz, vagyis egy jobb power meterrel se fogod tudni kimérni! (Én mentem már 4szögtől kezdve mindennel. Érezni éreztem a különbségeket, de gyorsabb nem lettem egyiktől se. Amúgy meg a 30-as tengely jóval merevebb (van több publikus mérés is ilyen karokról), mint a 24-es, mégse ezek alapján nyerik a TdF-et, stb.) Amúgy meg teljesen mindegy! Élvezni kell a bringázást és kész! Ha valakinek az integrált "jobb érzés" és "gyorsabb" még az óra szerint is, akkor azt kell használni, de versenyt nem amiatt fog nyerni! :)))

Elküldve: 2023.03.14. 22:40 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@bl4ckv0id: a monoblokkról volt szó, az volt Kelni, a hajtómű egy deore. Az előző hajtás egy deore négyszögtengelyes monoblokk egy tourney hajtóművel. Minden nap ugyan az a kondíció, szélvédett bicikliút, sík 2 km a mérhető szakasz. A pedálfordulat azonos 70-75(lényeg hogy ne izzadjak le ;)) Nem bizonygatok semmit, igazából leszarom a teóriákat :) Nekem ez az aktuális tapasztalatom az elmúlt 15 év mtb hobbi-sport múltjával. Csak a topic-hoz szóltam hozzá, aktív, releváns tapasztalatokkal... Hátszelet és balesetmentes tavaszt mindenkinek!

Elküldve: 2023.03.14. 22:00 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

@bl4ckv0id: Dzsekiben és utcai ruhában sokszor nehezemre esik 25-nél többel menni annyira fog a puszta menetszél, miközben bringás ruhában ugyanekkora erőfeszítés 28-30km/h-ra simán futja. Nem beszélve a nyárról, amikor meg több órán át tudom tartani a 30-as átlagot montival is aszfalton. Szóval rettenetesen összetett a dolog és a napról napra megélt változó szubjektív benyomások sokszor elhomályosítják a realitást, ami viszont állandó. :)

Elküldve: 2023.03.14. 21:27 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@rcs2003: Én sem hiszem. 22 és 24 kábé semmi. Azt sem tudni mekkora pedálfordulattal teker. Ha éppen többel, már több is a sebesség azonos áttételen. :)

Elküldve: 2023.03.14. 21:23 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

@opp: Legyen ha így neked jó. :) én továbbra sem hiszek ebben. Az is eredményez ám ennyi különbséget ha télikabátról vékonyabb széldzsekire váltasz. 22 és 24 az annyira alacsony utazósebesség (hacsak nem hegyen mész fel-le) hogy simán hibahatáron belül van, pláne ha csak 7-8 perces utakról van szó. Gyakorlatilag egy rendes bemelegítés is többször ennyi idő. Én 2km-re járok munkába amúgy és nagyon szél- öltözék-és későnkelésfüggő hogy mennyi idő amíg beérek :D

Elküldve: 2023.03.14. 21:17 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@opp: Most nem rosszból, de egy kínai Kenli hajtóműről nem gondolnám, hogy ennyit hoz. Azt el tudom képzelni, hogy az én alap Tourney négyszögletes TY-500 hsjtóművemet ha lecserélém egy alap integrált Shimano vagy SunRace hajtóműre akkor észrevenném. Pedig ebben a Tourneyben is van anyag, nem csavarodik (SunRace monoblokknál) pedig elég erős a lábam és gyorsan is szoktam menni.

Másik előnye amit nem említettetek az az, hogy a legfőbb 4szögletes hajtómű szegecselt, így a tányér(oka)t nem lehet cserélni, kuka az egész. Tudom az alap Altus/Acera integrált is szegecselt, de olyat nem is érdemes venni, nem véletlenül olyan olcsók.

Másrészt egy két tányéros integrált hajtóműből simán lehet NarrowWide tányérral 1x-es hajtást csinálni akár. Persze ehhez legalább egy 30ezer körüli Deore vagy SunRace FCM hajtás kell.

A 'külső csapágyas' azaz az EB24 monoblokk élettartamát meg lehet hosszabbítani, BikePro 'csináld magad' cikkében is van leírás. Röviden szét kell szedni az ipari csapágyat és telenyomni zsírral. 3x annyit el tud utána menni. Gyárilag túl kevés a zsír. De lehet másik külső gyártó jobbat gyárt, mint a Shimano.

Elküldve: 2023.03.14. 20:49 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@rcs2003: figyelj, munkába járok a bringával, ami 3 km. Az út 2 km szakasza szélvédett kerékpárút, mindig ugyan az a tempóm. A tempóm ezen a szakaszon 22 km/h-ról 24 km/h fölé ment fixen. Ennyi a tény. Az hogy ez hány watt szerintem kicsit szofisztikáltabb de értem, hogy a te esetedben amikor a montidon cseréltél hajtás rendszert nem tapasztaltál teljesítmény növekedést. Nálam egy aszfalt gumis treking a kerékpár, nem hasonlítanám össze. Ps. Placebo kizárt...

Elküldve: 2023.03.14. 18:56 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

@opp: lehet hogy annak érzed de hogy 10% legyen, az nonszensz. Az kb annyit jelentene hogy 27km/h helyett most 30-cal tepersz úgy hogy ugyanannyi erőt fejtesz ki. Ez kb 30-40 wattot jelent ami durván sok. Ennyi energia nem veszik el a hajtáson, csak ha a dédi recsegős tanyabájkját hajtod ami nem volt karbantartva 30 éve és az akkor rákent disznózsír van rákeményedve a láncra. :D Létezhetetlen, fizikailag lehetetlen. Én is váltottam annak idején, egy szar négyszögtengelyes acera hajtóműről deore integráltra. Tök jó érzés volt rálépni a pedálra, valami tényleg változott de semmivel sem lettem gyorsabb tőle, ráadásul a második tekerésre már annyira hozzászoktam hogy onnantól fel se tűnt. Ami valódi változást jelentett nálam az a taposópedálról spd-re váltás volt, valamint a póló-rövidgatya/melegítő kombóról a bringás ruhákra való áttérés. Spd-vel elsőre hihetetlen élmény volt hogy tudok tekerni az összes rázós részen is anélkül hogy azonnal leesne a lábam a pedálról, átugrani lyukakat, akadályokat rendes bunny-hop tudás nélkül is. :)

Elküldve: 2023.03.14. 16:49 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@rcs2003: egy szépen futó, nem lógó deore négyszögtengelyest cseréltem egy Kenli (kínai) integráltra. Hatékonyabb. Ennyi...

Elküldve: 2023.03.14. 15:57 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

@azaki71: szerintem túl sok lehetett otthon :)

Elküldve: 2023.03.14. 15:12 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 684

@Cadre Allage: Mi van, nem voooot otthon gyógyszer?

Elküldve: 2023.03.14. 15:05 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

@opp: akkor ritka vacak lehetett az előző középcsapágyad :D

Elküldve: 2023.03.14. 01:00 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@Cadre Allage: El-Faar-Aztek

Elküldve: 2023.03.14. 00:17 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@Cadre Allage: berszerzodes Tárca osszeg nem veszunk mi Papaval össze-Szel mossa arcom szeles barmon elferunk mi kozep Harvard-on nem rontja Szemem Ketes elem rogtonzesem nem kozerdeku hat szegyellem orkok hada oda haza falban Ndks Szu Perceg olvaszt a malaszt delben Taiwan tiszatajban-szep szerelmes kep-elbringazhat-gazmaszk!

Elküldve: 2023.03.14. 00:04 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@opp: RU-thin Putin elkapunk mi nem lesz Ellenfel az Ukran Urfi

Elküldve: 2023.03.13. 20:15 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@rcs2003: lehet én vagyok az a 100-ból 1, de nemrégen upgrade-eltem a városi négyszög tengelyest integrált hajtásra és 10 %-kal nőtt a teljesítmény... Ebben lehet benne van az 500g súlycsökkenés, ok, de inkább a csapágyazás minőségére írnám a teljesítmény növekedést.

Elküldve: 2023.03.13. 20:09 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@Pityex: hallgasd az idoseket megmondjak a tutit;)

Elküldve: 2023.03.13. 19:08 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

Bocsi nem akartam vitát indítani!Azért akarom bringát átalakitani integráltra mivel elég nagy súlyal bringázom, fogyókúrás célzattal is és ezért gondoltam mereveb hajtást cserélni és közben kicsit modernizálni a bringát!A hátsó szekciót a sort,láncot,váltot meg késöbb hozzá igazítani!Ahogy ídő és pénz engedi! Bocsi még egyszer csak úgye ti tapasztaltból is tudjátok,hogy mit hogy!Felhívtam bringás boltokat itt a Mátrában azok összevissza beszéltek!Legalább ti normálisan elmondtátok,hogy jó 8sor és 8 lánc stb! Még egyszer köszi mindenkinek!

Elküldve: 2023.03.13. 18:19 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@Cadre Allage: pedig a merida millios feletti bringaja is gyari szettkent hasznalta

Elküldve: 2023.03.13. 18:05 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@azaki71: fsa octalinkes?!?karbonos magnesiumos csodaja megy szet a legkorabban!!!

Elküldve: 2023.03.13. 17:34 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

"csak rosszabb lesz a " hajtás hatékonyság". " Ezt amúgy 100-ból max 2 bringás veszi ám ténylegesen észre, abból is az egyik csak beképzeli. :D Sokkal többet visz el a váz, a gumik alakváltozása, de a legtöbbet a saját légellenállásod meg a gravitáció+ testsúly kombód ha felfelé evickélsz. Szart se érez az átlag bringás ebből a mágikus merevségből meg a hókuszpókusz gördülési ellenállásból. Ez utóbbinál mindig elmosolyodok mikor valaki ezt bizonygatja. Ugyan már. Max akkor lehet érezni ha montis traktorgumiról vált az ember 23c-re egy orrszágútival. És ott is valójában jószerével a légellenállás csökkenését fogja érezni, amit a saját eltérő üléspozíciója okoz. Ahhoz minimum a magyar kerékpársport felső negyedében kell lenned hogy bármi ilyesmiből protifálj. Minden más placebó.

Elküldve: 2023.03.13. 16:24 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 684

Annyival kiegészíteném, hogy MTB-n a por is rendesen eszi az integrált külső csapágyakat, nem csak a víz. A váz hátsó láncvilla, középrész nem elég merev, akkor az integráltal csak rosszabb lesz a " hajtás hatékonyság". Ahogy mások is írták, fel lehet rakni a 3x9est a 3x8 helyett, láncvonalra kell figyelni amivel alapból nem szokott probléma lenni ha az integrált csapágy eredeti gyári, ellenben a noname, kínai, vagy az olcsóbbaknál már nem egyszer tapasztaltam eltérést és játszani kellet a hézagolással. De le kell mérni most, átalakítás elött, hogy hová esik a középső lánctányér és ahhoz kell viszonyítani beszereléskor a leenedőt.

Amúgy én jobban szeretem mint az octalinket vagy bármely négyszögtengelyest, de kinek mi, igénye szerint.

Elküldve: 2023.03.13. 09:53 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@Pityex: De egyébként mi a probléma, amit meg akarsz vele oldani? Oké, hogy az integrált (azonos kategóriában csak!) merevebb, de miért/hol baj, hogy nem elég merev? 1500W-al sprintelsz és célfotóval vernek csak meg? Beleér a lánc az elsőváltó terelőlemezbe? (Ebben azért a váz és lánckerék merevség is erősen tényező!) Hajtáshatékonyság szempontjából nem sokat számít! Ráadásul, ha sokat tekersz esőben, akkor az integrált középrész sokkal hamarabb tönkremegy, mert a csapágy egész kint van és jobban ki van téve az elemek hatásának. Nekem volt olyan négyszöges középrészem (UN54), ami 80e km után is vaj puhán forgott és nem kotyogott, pedig kapott mindent télen is! Ehhez képest azonos körülmények között egy integrált már van, hogy 5000(!)km után elkezd kotyogni és 15e-nél többet nem is nagyon bír ki! (Csak száraz időben használva persze jóval többet bír.) Én amúgy csak a Stages power meter miatt cseréltem le, mert ahhoz integrált kell ugye... amúgy mai napig négyszögessel mennék még azon a bringán!

Elküldve: 2023.03.13. 07:44 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

@Makky: Én is néztem kicseréljem e integráltra de csak úgye 3x9 hajtás van ahhoz ajánlott lánc a 9! Mondom akkor teljes váltócsere,kazetta,lánc akkor inkább kihagyom!De,hogy most már felvilágosítást kaptam töletek így kicserélem. Kazetta,lánc marad 8 a hajtás meg 9 integrált! Köszönöm nagyok vagytok!

Elküldve: 2023.03.13. 06:40 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@Pityex: Persze! Elől nem túl érzékeny az eltérő láncra. Az a bringa 3x8-al indult, majd lett 3x9 és 3x10. Végig négyszögtegely és ugyanaz a hajtómű, ami alapvetően 8-as rendszerhez való volt. Mindenféle lánctányérral össze vissza, amit éppen kaptam. Utána cseréltem elől integráltra, ami már 10-es hajtómű volt gyárilag. Ha jól emlékszem, akkor ezeknek a láncoknak a belső szélessége azonos! Csak a külső eltérő.

Elküldve: 2023.03.13. 02:41 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

@Makky: És te is a kazetta méretéhez való láncot használtál?

Elküldve: 2023.03.12. 18:57 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

@Makky: Nagyon köszönöm!

Elküldve: 2023.03.12. 18:15 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

Ez nekem országúti hajtás volt, de a helyzet szerintem kb. azonos.

Elküldve: 2023.03.12. 18:13 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@Pityex: Nem olyan nagy probléma egy ekkora eltérés. Nyilván kisebb irányba nem lehet hézagolni. :) Én is átálltam négyszögről integráltra anno. Annyi, hogy míg korábban simán jól bírta a teljes keresztbe váltást is, most hátul a legfölsőt már nem használom, ha elől a nagyon van (előtte szépen vitte azt is, most is visszi, de nem olyan szépen). Kb. ennyi eltérést okozott. Persze nyilván az első váltón állítani kell majd.

Elküldve: 2023.03.12. 17:45 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

A linkből olvasottak alapján, én azt következtettem ki, hogy fontos a lánckerékvastagsága ami ugye mindkét hajtóműfajtánál eltérő, de azt nem gondolnám, hogy az akkora eltérés lenne, hogy ne lehetne kihézagolni.. A másik ott van, hogy milyen tengelyhosszhoz mekkora láncvonal tartozik, innen már ki lehet matekozni, hogy min kell változtatni az építés során..

Elküldve: 2023.03.12. 17:38 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

@Tom77: Ne viccelj nagyon köszönöm ha valaki segít és,hogy normálisan válaszol!:)

Elküldve: 2023.03.12. 17:36 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

@Tom77: Ok köszi!De úgye az új hajtásnál nagyobb a láncvonal akkor a hézagológyürű nem játszik!

Elküldve: 2023.03.12. 17:12 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Ebből a linkből már mindent érteni fogsz, én is elolvastam a biztonság kedvéért és most már még én is értem, hogy mi volt a kérdés:-)

Elküldve: 2023.03.12. 17:10 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Elküldve: 2023.03.12. 17:09 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Hézagológyűrű a megoldás, amúgy tényleg bocs, mer nem néztem utána az előbb, pedig nekem kellett volna, mert nekem ez még ennyi év után is indokolt lett volna.. :-)

Elküldve: 2023.03.12. 17:06 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Bakker egész nap itt volt egy bringástársunk megfelelő szakértelem nélkül, bezzeg ha egyszer marhaságot írok, de azonnal megkapom, hogy mekkora hülye vagyok.. Mondjuk szerelni tényleg ne hozzám hozd, az enyéim sem azért olyanok amilyenek, mert én javítom.. :-)

Elküldve: 2023.03.12. 17:03 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Integrált hajtómű beépítésénél, hogy stimmeljen a láncvonal, hézagológyűrű(ke)t használnak, az előző hsz hülyeség! Elnézést de szerelésben rohadt nagy kapufa vagyok, de most néztem utána az előző hsz, nem hasznos info.. (bocsi)

Elküldve: 2023.03.12. 17:02 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

@Tom77: Azt megoldom én a láncvonalat kérdeztem!

Elküldve: 2023.03.12. 17:00 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

@Tom77: nem a lánchosszról van szó, hanem a láncvonalról. :)

Elküldve: 2023.03.12. 16:53 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Ezt egy plusz láncszemmel meg tudod oldani, de ha neked nincs pótpatentszemed, bármelyik bringaboltban megcsinálják, mármint ott ahol van szerviz is..

Elküldve: 2023.03.12. 16:34 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

@Tom77: És még egy kérdés!Az integráltnál a láncvonal 50mm de a régi négyszögesnél 47.5mm ezt,hogy hozzám össze?

Elküldve: 2023.03.12. 14:25 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 375

@Csokimánia: az octalinkes fsa karbont a kobanyai”pesti lapos Kalvarian”szethajtottam a shimano az bombabiztos a modernek Persze szethajthatatlanok en is azthittem a3x9 miatt de semmi Köze Hozza!!!

Elküldve: 2023.03.12. 11:02 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

@Tom77: Köszönöm szépen!

Elküldve: 2023.03.12. 10:51 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Pontosan!

Elküldve: 2023.03.12. 10:43 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

@Tom77: Köszönöm a gyors választ!Akkor mehet 3x9 hajtás, hátul meg hagyom a 8 sort és 8 láncal használom!

Elküldve: 2023.03.12. 09:30 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Háromtányéros hajtómű kompatibilis a 8-as a 9-es és a 10-es rendszerrel, tehát ha veszel egy integrált hajtást és kicseréled a négyszögest, akkor 8-10-ig bármilyen koszorút tehetsz hátra. Természetesen az építés menete, a fogaskoszorú fogkiosztásához tartozó lánccal történik majd..

Elküldve: 2023.03.12. 08:48 Pityex 

  • Pityex avatar
  • hozzászólások: 14

Sziasztok!Remélem nem baj ha ide írok!Adott egy 3 tányéros négyszögtengelyes hajtás 8 kazettával! Szeretném lecserélni integrált hajtásra de csak 3x9 lehet kapni!A kérdésem az ha meghagyom a 8 kazettás sort de berakom 3x9 hajtóművet és a láncot cserélem 9-re ez , így jól fog működni?

Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!