Új Kerékpár vásárlás elötti kérdések

51-76 (76 hozzászólás)

Elküldve: 2012.08.26. 09:56 Hiwe 

  • Hiwe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@Supernova: Köszönöm a gyors választ! Az az igazság hogy 60-70ezer környékén nézegettem trekking bringákat, és ezek után bukkantam erre a biciklire. Írtad hogy folyamatosan cserélni kell majd az alkatrészeket. Ezt hogy érted? 10-20ezre km után? Alapjába véve tartós ez a bicikli vagy inkább nézzek mást? 100ezer lenne legvégső esetben a plafon! Előre is köszi

Elküldve: 2012.08.25. 22:41 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Hiwe: Ha nem akarsz többet adni egy kerékpárra-akkor megéri-mint írtad nem tekered sűrűn-de ha igen akkor szépen apránként le kell cserélned a váltókat mivel pontatlanok lesznek-és jön a többi-sajnos ezek csak látványbringák! De ha akarsz jó bringát és áldozni rá,meg tartós legyen,ezeket ajánlom: http://www.kross.hu/kerekparok/kross-hexagon-x2-2012.html http://www.kross.hu/kerekparok/kross-hexagon-x3-2012.html http://www.kross.hu/kerekparok/kross-hexagon-x5-2012.html http://kross.hu/kerekparok/kross-evado-1-0-2012.html De itt is megnézheted az összeset: http://www.kross.hu/

Elküldve: 2012.08.25. 18:58 Hiwe 

  • Hiwe avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

Sziasztok! Abszolut laikus vagyok és szeretnék egy bringát hobbi célból, inkább városba, max néha kirándulgatni vele, és ajánlottak nekem egy alig használt (szinte új, mentek vele két kört)bringát. A típusa: Ballance Discovery, (asszem trekking bicikli lehet), 40.000 ft-ért adnák oda. Megéri ezért a bringáért? Tartós konstrukció? Válaszokat előre is köszönöm. Üdv,

Elküldve: 2012.07.16. 19:58 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Gy88: Szívesen!

Elküldve: 2012.07.16. 17:37 Gy88 

  • Gy88 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@johnny336: Jogos a kérdés, nem biztos, hogy a megfelelő helyen kérdeztem.

Elküldve: 2012.07.16. 16:34 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Gy88: egyébként XC-gépet akarsz venni? Mert fórum kategória alapján igen, de a PolarX nem az.

Elküldve: 2012.07.16. 16:21 Gy88 

  • Gy88 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@Supernova: Azt hiszem, marad a szürke polar x, a többi hirdető elég komolytalannak tűnik, többségük nem képes visszaírni, reagálni. Köszönöm a segítséget!

Elküldve: 2012.07.15. 20:22 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Gy88: Hello a POLARX-TAPLE kicsi lesz szerintem mivel csak 14.5 col a váz-nekem a 176cm-hez 18 collos az én vázam,a CAPRIOLO SKULLS jónak tűnik de nem tudni a váz méretét?,a KTM KNOXVILLE-ról nincs információ a hirdetésben-utána kéne járni?!,az UMF HARDY színtén utánjárást igényel mivel nincs vázinfó?!

Elküldve: 2012.07.15. 17:37 Gy88 

Elküldve: 2012.07.15. 16:56 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Gy88: Nem rossz vétel lenne,de élőben is látni kell,nem szabad bedőlni az írásoknak!

Elküldve: 2012.07.14. 14:33 Gy88 

  • Gy88 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

Sziasztok, véleményt szeretnék kérni, hogy jó vásár lenne-e 50e HUF-ért, illetve hogy méretben passzolna-e 188 cm magas emberhez? http://aprod.hu/hirdetes/magellan-polarx-elado-vagy-cserelheto-IDoxuU.html Előre is köszönöm!

Elküldve: 2012.01.23. 18:36 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Bika90: A harmadikat ajánlom,nem fogod megbánni,nagyon jó kerékpárokat gyártanak!

Elküldve: 2012.01.23. 09:54 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@Betaloc: én ezt ajánlom, nagy váz, Kona=minőség :http://apro.bikemag.hu/browse/mountain-bike/mtb-kerekpar/kona-blast-2009-mtb-l47283.html#

Elküldve: 2012.01.23. 09:39 Bika90 

  • Bika90 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2

Új a helyzet, mégozzá újat veszek így legalább biztosan nem lesz probléma vele. Sok keresgélés után találtam bringákat amik nagyon megtetszettek alkatrészek, kinézet és ár által. Most kérem a ti a véleményetek hogy melyiket ajánljátok.

  1. http://www.bicyclewebshop.com/?1692,mongoose-tyax-sport-2011

  2. http://www.mekka-bike.hu/index.php?lap=1_4_143&param=1&center=uj_termekek&term_id=1850

  3. http://www.mekka-bike.hu/index.php?lap=1_4_271&param=1&center=uj_termekek&term_id=1954

A kérdésem még az lenne, hogy ezek közül bármelyikre lehetne felszerelni csomagtartót?

Elküldve: 2012.01.22. 22:29 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@englandboy: Arra jó,de finoman mert láttam egypár eltört vázat,ezek az aluminiumok elfáradnak hamar ettől az igénybevételtől!

Elküldve: 2012.01.22. 08:53 englandboy 

  • englandboy avatar
  • dirt/street gyerek
  • United Bike Co. csapat
  • United Bike Co. csapat
  • hozzászólások: 5

Sztem 1 umf bike jó egyaránt streetre és fr.-e.

Elküldve: 2012.01.21. 01:06 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Bika90: Azt veszed meg amelyik neked a legjobb,kár ajánlgatnom a dolgot a pénz dönti el,de szerintem a másodikat vegyed meg,mivel minőségibb alkatrészekből áll,matricával meg el lehet tüntetni a karcokat-sérüléseket!

Elküldve: 2012.01.19. 17:59 Bika90 

  • Bika90 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2

Sziasztok! Kezdő bicajos vagyok és éppen vásárlás előtt állok, ezért szeretném a segítségeteket kérni. A helyzet az, hogy nem akarok elsőre nagy összeget belefeccolni, de azért legyen egy minőségibb járgányom maximum 65-ezerért. Később még ráérek jobbat venni beletanulok a dolgokba. Jelen pillanatban nem tudok dönteni két kerékpár között hiszen az egyik jó állapotú: 1. http://sport.vatera.hu/kerekparozas/kerekpar/gepida_sirmium_mb_elado_ujszeru_1537092353.html de a testbike-on nem szerepelt valami fényesen főleg a gyengusz RST villa és a festés gyors kopása miatt. Nos 60 ezer forintot nem tudom meg ér-e, mert ez egy 2006-os modell. Ja és váltóra is panaszkodnak hogy elállítódik mint a fék.

A másik:

  1. Ezt nagyon dicsérik, természetesen van negatívuma is de egészében jó véleménnyel vannak róla. Ez már 2011-es modell szerintem árban egész jó de nem igazán tetszik az állapota(karcok a villán, kormányon) és nem ismerem az alkatrészeit (váltó, tárcsafék) http://sport.vatera.hu/kerekparozas/kerekpar/mongoose_tyax_sport_2011_xct_26_os_mountain_bike_1536681212.html Ennek az árát is sokallom mert 105 ezerért újat lehet kapni.

Ti melyiket ajánlanátok számomra hegyi túrákra elsősorban és mennyit adnátok a bicajért?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Bocs hogy laikus vagy :)

Elküldve: 2012.01.09. 23:48 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Betaloc: Bocs fordítva raktam ide alulról felfelé olvasd el:3-2-1!

Elküldve: 2012.01.09. 23:46 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Betaloc: Forrás Bikemag:3!

Ebben a részben a terepre szánt sport és/vagy verseny felhasználásra alkalmas kerékpárokról lesz szó. Ebben a kategóriában kaptak helyet az aszfalton és terepen egyaránt használatos BMX-ek és tandemek is. 12. Ciklokrossz kerékpár Az ősi terepkerékpár-típus, mely egy módosított, kissé nagyobb sárférőhellyel rendelkező országúti vázat, hagyományos országúti kormányt, kerékméretet, és az azon elfoglalt testhelyzetet takar. A télen, sáros, havas időjárásban megrendezett versenyek mellett az ilyen kerékpár egyaránt alkalmas túrázásra, országúti- és terepedzésre. Lefele hajlított kormánya és a felfüggesztés hiánya miatt kevésbé kényelmes, mint egy cross/trekking kerékpár, ezzel szemben hajtása hatékonyabb, és nem túl nehéz terepen is kiválóan megállja a helyét. Manapság egyre népszerűbb mind a ciklokrossz versenyzés, mind pedig az ilyen típusú kerékpár. Hazánkban több neves gyártó modelljét is megvásárolhatjuk: például a Merida és a Kona egyaránt kínál kiváló „bütykösgumis” országútit. Áruk valamivel 200.000 Ft alatt indul.

Kona Jake the Snake: Vérbeli ciklokrossz kerékpár, versenyzésre tervezve. Az amerikai és európai futamokon és bajnokságokon talán ez a típus látható a leggyakrabban az élmezőnyben. Kona Race Light 7005 butted aluminium váz, Kona karbon cross villa, FSA Gossamer Megaexo Compact CX hajtómű+középrész, Shimano 105 váltórendszer, Mavic Aksium kerékszettek. egyéb Kona ciklokrossz modellek: Major Jake, Jake. Ára: 339.900 Ft (csak váz: 79.900 Ft) 13. Cross country kerékpár: Az ún. CC vagy XC típus a mountain bike-ok „versenykerékpárja”, a legkönnyebb, legfürgébb, leghatékonyabban hajtható, viszont nehéz terepviszonyok közt, hosszabb távú versenyeken nem nyújtja a hosszabb rugóúttal járó többlet kényelmet. Általában csak az első kerék kap felfüggesztést (telót), rugóútja 80-100 mm, és ez a súlytakarékosság jegyében levegőrugózású rendszerrel valósul meg. Kormánya egyenes, és a többi MTB típushoz képest keskenyebb és alacsonyan helyezkedik el. A vázgeometria viszonylag előre dőlt testhelyzetet tesz lehetővé, a CC kerékpár irányítása gyors, mely megkönnyíti a felfele haladást. MTB kerékméret jellemzi, illetve köpenye nem túl agresszíven bütykös, az MTB-khez viszonyítva kevésbé ballonos, szélessége 50 mm körüli. Használnak középen sima futófelületű köpenyt, döngölt, kitaposott földutakra. A CC típus versenyzésre való, így kiegészítőket nemigen fogad, a teló miatt az első sárvédő felszerelése problémás. Általános használatra a könnyű váz és a teleszkóp sérülékenysége miatt nem ideális. Árát tekintve egy amatőr versenyzésre alkalmas modell 200.000 forint körül kapható, míg a profi versenyzők által használt karbonvázas, csúcsalkatrészekkel szerelt gépeket ennek legalább négyszereséért kínálják.

Cube Attention: Mindennapi használatra alkalmas, de egyben nagyon jó minőségű kerékpár, sportos hobbykerékpárosoknak tökéletesen megfelel, akár versenyzésre is. 7005-ös hőkezelt alumíniumból készült váz, SunTour XCM-LO villával, Shimano XT váltóval és tárcsafékkel. Ára: 166.700 Ft 14. MTB maraton kerékpár: Általában elöl-hátul felfüggesztett, ún. össztelós gépek képezik ezt a kategóriát, melyek 100-130 mm rugóúttal rendelkeznek. Vázuk valamivel erősebb, mint a CC kerékpároké, a köpenyek ballonosabbak és mintázatuk agresszívabb, így nehezebb terepen is megállják helyüket. Az ideális felhasználási kör a teljesítmény-centrikus szabadidős tereptúrázás, illetve az amatőr MTB maratonversenyzés. A hosszú távú, akár többnapos megmérettetéseken az össztelós rendszer, a hosszabb rugóút és a felegyenesedett testtartás kényelmesebbé teszi a kerékpározást, kevésbé fárasztja el a résztvevőt. Emellett a maratongépek könnyűek, akár 12 kiló alatt is kaphatók, így nem sok többletterhet kell a hegyekre felcipelni. A telók általában blokkolhatók (sokszor távirányítással), így nem emésztenek fel többletenergiát a kaptatókon. E modellek sem rendelkeznek sárvédő, csomagtartó felszerelésére alkalmas rögzítő szemekkel, felfüggesztés rendszerük rendszeres karbantartást igényel, így általános használatra nem ajánlottak. Az árkategóriát tekintve a bonyolult felfüggesztés miatt azonos felszereltség mellett kissé drágábbak, mint a CC masinák, a belépő modellek 300.000 Ft körüli áron indulnak, de a legigényesebb, könnyű modellekért 1.000.000 forintnál is többet kell kiadni.

Giant Anthem 2: A vérbeli maratongép jellemzői: AluxX SL Fluid Formed alumínium váz, Maestro felfüggesztés 90 mm rugóúttal, Fox Float RP2 rugóstag, Rock Shox Recon SL Air 80 mm villa, Shimano Deore első/XT hátsó váltó, 27 sebesség, Race Face Ride XC hajtómű, Hayes Stroker Trail hidraulikus tárcsafékek, WTB Laser Disc XC kerekek, Michelin XC Dry2 külsők (26 × 2,0″). Ára: 489.900 Ft 15. All mountain/enduró MTB kerékpár: Egyre népszerűbb MTB típus, mely a teljesítmény-centrikus CC/maraton, illetve az extrém felhasználásra szánt freeride/downhill gépek közti űrt tölti be. Mindkét kerék felfüggesztését biztosító, ún. össztelós technológiát alkalmaz, rugóútja 130-150 mm közötti, általában blokkolható, hogy emelkedőn is hatékonyan lehessen vele haladni. Váza robusztus, kerekei erősek, a köpenyek ballonosak és agresszív mintázattal rendelkeznek, hogy extrém terepen is kiválóan teljesítsenek. A széles kormány és a felegyenesedett testhelyzet jobb irányíthatóságot biztosít a technikás terepakadályok esetében. A géptípusra legjellemzőbb, hogy lejtmenetben a downhill masinákhoz hasonló képességekkel bír, míg azokkal ellentétben könnyebb, hatékonyan hajtható, így emelkedők is leküzdhetők nyergében. A megcélzott vásárló az, aki szeret extrém terepen nagy tempóban kerékpározni, de nem (mindig) tudja megoldani a gép felszállítását. Mindennapi használatra, szilárd burkolatra egy ilyen kerékpár nem igazán alkalmas. Ára a felfüggesztés bonyolultsága miatt 300.000 forintnál kezdődik, és a minimális súlyra és maximális strapabíróságra kihegyezett modellek akár 1.000.000 forint felett is lehetnek.

Merida AM 800D: A gép, amely egyszerre nyújtja a hegyi túrázáshoz, technikásabb lejtőkhöz vagy akár maratonhoz szükséges tulajdonságokat a 130 mm rugóútat, sportos, mégis laza üléspozíciót, alacsony súly mellett. A 800D felszerelése Rock Shox Tora teleszkóp, Rock Shox O2 rugóstag, Shimano XT/Deore váltórendszer, minőségi kiegészítőkkel. Ára: 369.000 Ft 16. Downhill kerékpár: A 90-es évek extrém terepre szánt kerékpártípusa, kifejlesztésénél kizárólag a lefele történő száguldás játszik szerepet. A downhill (DH) gép jellemzője a 200 mm körüli első/hátsó rugóút, melynek csillapítása és mozgáskarakterisztikája széles értékek között állítható. Így bármilyen pályára „belőhető”, mely a lehető leggyorsabb száguldást teszi lehetővé. A kerékpáros a DH gépen alacsonyan ül, súlypontja lent van, így kanyarokban gyorsabb és stabilabb, viszont a kerékpár hajtáshatékonysága így nem éppen ideális. Ha mégis hajtani kell az út során, azt nyeregből kiállva célszerű megoldani. Kormánya a jobb irányíthatóság érdekében széles, köpenye a terepviszonyok függvényében változhat, de mindenképpen széles. DH gépek esetében a manőverezés miatt fontos az alacsony tömeg, így a gyártók törekszenek a súlycsökkentésre. Ez nagy költségekkel jár, következésképpen egy verseny DH masina ára 1.000.000 körül van, míg az amatőr versenyzésre használt példányok ennek feléből megúszhatók. Érdemes megfontolni az alkatrész-amortizáció költségeit is!

Specialized Demo-8: Minden egyes évben továbbfejlesztik a legendás Demo geometriáját, hogy hihetetlen stabilitással megbirkózzon a terep kihívásaival. Könnyű irányíthatóság a gyors irányváltoztatás szolgálatában és összességében egy intuitív érzés. A kivételes váz szögek kombinálva a rövid hátsóháromszöggel, az erős alsó és felsőcsővel és az alacsony súlyponttal a Demo bármilyen rázós helyzetben a te oldaladon áll. 17. Freeride kerékpár: A legújabb MTB szakág, melyben a kerékpárosok technikailag igen nehéz feladatokat (pl. ugrásokat és ugrás közbeni trükköket) hajtanak végre. A DH látványosabb, tévében is közvetíthető változatának is nevezhetjük. A hangsúly nem a nagy sebességű ereszkedésen van, hanem a többnyire természetes vagy épített terepakadályok leküzdésén, mely sokszor meredek szakadékokba történő leugrást, vagy extrém meredek sziklás terepen való leereszkedést jelent. Versenyszerűen is űzhető, ahol az időmérés helyét a zsűri általi pontozás veszi át. Amatőrök számára kecsegtetőbb, mint a DH féktelen száguldása. A freeride kerékpár természetesen össztelós, a DH változatnál is erősebb, nehezebb, fejcsöve, villanyaka túlméretes, így a legnagyobb ugratásokat is túléli, és közben lehetőséget biztosít, akár ugrás közben is, kormány teljes körülforgatására. A rugóstagok karakterisztikája tág határok közt állítható, így a freeride gép alkalmas mind száguldásra, mind ugratásokra. Ára a downhill gépekhez hasonló, tömege viszont általában nagyobb

UMF Freddy1: Igazi freeride gép 175 mm rugóúttal, Fox rugóstaggal, Marzocchi 888 teleszkóppal. Agresszív külcsín, kompromisszummentes alkatrészek. A váz külön alkatrészként is megvásárolható. A Shimano Deore rendszer precíz váltást, a Hayes Stroker féke biztos megállást garantál. Ára: 429.000 Ft (189.900 Ft külön a váz) 18. 4X kerékpár: Ugyancsak egy viszonylag új szakág céljaira készített kerékpártípus, melyben négy versenyző egy technikás, kanyarokkal és ugratókkal tűzdelt pályán száguld lefelé, és verseng, hogy ki ér le a többiek előtt. Az adott futam győztese továbbjut, majd a legjobb négy kerékpáros vívja a végső csatát. Fontos a tökéletes kanyarvételi technika és a gyors rajtolás. Régebben két versenyzővel, párhuzamos pályán rendezték, akkor dual slalomnak hívták ezt a szakágat, a közös pálya használata a BMX cross világából került át az MTB-be. A 4X kerékpár lehet össztelós vagy csak elöl felfüggesztett, de a váz mindenképpen erős, strapabíró, mivel igen gyakoriak a bukások. A 100-120 mm rugóút még jó irányíthatóságot tesz lehetővé, melyre a test-test elleni küzdelemben és a sok kanyarban szükség is van, viszont már nagyobb ugratókhoz is elegendő csillapítást biztosít. A versenyen csak lefele kell haladni, így nincs szükség kis áttételre, és a kis nyeregmagasság is a gyors kanyarodásra lehet kihegyezve. Egy 4X masinával dirt jump pályán célszerű gyakorolni, így a géptípus tekintetében igen nagy átfedés van a két szakág között. Az ilyen kerékpárok ára 250.000 forint körül indul, de elérheti akár a DH gépek árát is.

Kona Bass: A Kona Clump Team egyik oszlopos tagjának tapasztalatai alapján tervezett, ízig-vérig dirt / 4X kerékpár. Rotor felfogatási opció a fejcsövön, yoke a láncvillában, középcsapágyház körüli forgáspont, vízszintes csúszópapucsok, Marzocchi Dirt Jumper 1 villa, Fox DHX Air 5.0 rugóstag, Race Face Evolve DH X-type hajtómű és középrész, Maxxis Minion 26 × 2,35″ külsők. Egyedi, Paul Bassagoitia dizájnnal! Egyéb Kona dirt/4X modellek: Cowan, Stuff, Shred. Ára: 599.900 Ft (csak váz: 299.900 Ft) 19. Dirt jump kerékpár: A BMX és az MTB egyik közös szakága, melyben földből épített, vagy speciális formára alakított ugratókon lehet gyakorolni az ugratás technikáját, illetve szép, egyedi stíluselemekkel lehet elkápráztatni a szemlélőket. Léteznek ún. trailsek, melyek gyakorlatilag ugratósorok, amelyeken az ugrás ritmusát lehet gyakorolni, illetve speciális elemek, mint a lapos felső résszel rendelkező ún. asztalos ugratók, transzferek, hipek, illetve wallride-ok. A bonyolultabb kialakítású pályákon az egyes elemek közt döntött kanyarok találhatók, melyeken a 4X versenyekhez elengedhetetlen technikát gyakorolhatják a kerekesek. Lehet a pályán 4X-jellegű géppel is edzeni, de mivel nem a gyorsaság a lényeg (a dirtjump általában nem versenyszerű sport), felesleges a váltórendszer, akár egyetlen áttétel is megteszi. Így a gyakori esések során kevésbé sérül a kerékpár. Nincs szükség hátsó felfüggesztésre sem: ennek hiányát a kerékpáros megfelelő technikával kompenzálja. Emellett a kerék is lehet erősebb, nehezebb, mivel nem lényeges a gyorsítás során adódó időveszteség. A köpeny a döngölt agyagon a lehető legjobb tapadó, viszonylag ballonos típus. A gép ára egyszerűsége révén viszonylag alacsony, akár 100.000 forint alatt is megúszható.

Neuzer Airborne Pro: U6 alumínium váz, dirt specifikus geometria, SunTour Duro-D 100 mm villa, Shimano Alivio hátsó váltó, 8 sebesség, Truvativ Hussefelt hajtómű, Truvativ Boxguide láncterelő, Avid Juicy 3 hidraulikus tárcsafékek, Sun Single Track felnik, Continental Gravity külsők (26 × 2,3″) Ára:186.900 Ft 20. BMX kerékpár: Húszcolos kerékméretű bicaj, mely a 80-as években jött divatba, és a mai napig népszerű. Két fő szakág fejlődött ki belőle: a BMX krossz és a BMX freestyle. Az előbbit épített, ugratókkal nehezített földpályán űzik, míg a freestyle során a városok terein akrobatikus mutatványokat végeznek kerékpáron. A BMX már gyermekkorban gyakorolható sport, mely kiválóan fejleszti a motorikus készségeket. Nem véletlen, hogy a világklasszis cross country vagy downhill kerékpárosok gyakran eredményes BMX-es múlttal rendelkeznek. A kerékpár a BMX krossz esetében lényegében egy 20 colos kerékmérettel rendelkező dirtjump típus, mely a kis méretnek köszönhetően még strapabíróbb kialakítást tesz lehetővé. Ára viszonylag alacsony, alkatrész-utánpótlása olcsó. A BMX freestyle gép sima futófelületű köpenyt alkalmaz, geometriája kissé eltér a krossz változattól, a tengelyvégeken pedig a trükkök elvégzését segítő támaszokat, ún. pegeket találunk.

Mongoose Mischief: Street/freestyle BMX, Hi-Ten acél váz, villa (Cr-Mo villanyakcső), Háromrészes, üreges Cr-Mo hajtókar, Rush RX3.0 fékkar, Tektro U-fék, 1 1/8″ A-Head rendszer, Alex F-303 36/48l abroncs, Mongoose 2.0 gumikülső, Mongoose aluminium pedál és sarokvédős Jumper nyereg. Piros és szürke színben kapható. Ára: 51.900 Ft 21. Tandem: Két ember egy kerékpáron. Igazán különleges érzés, amikor két egyforma erőnlétű ember hajt egy kerékpárt felfelé, hihetetlen sebességgel, és gurul lefelé sokkal gyorsabban, mint egy normál kerékpárral, a magasabb össztömegnek köszönhetően. Ugyanakkor kitűnő lehetőség az eltérő erőnlétű családtagok együtttartására is, túrázáskor kellemesen beszélgethetünk, a hátul ülő „kazánfűtővel”. Jó lehetőséget nyújt a nagyobbacska gyermeknek igazi közös túrázásra, mivel nem kell számolni az eltérő erőnléttel. A tandemek építésekor az igényesebb gyártók figyelemmel vannak a két ember tömegéből és erejéből következő sajátosságokra, erősebb felnik, szélesebb gumik, dupla hátsó fék, masszívabb teleszkóp jellemzi a komolyabb modelleket. Létezik országútra szánt, monti jellegű, összecsukható és fekvő változatban egyaránt.

A cikk eredetileg a Bikemag 2008. tavaszi “Kerékpározz velünk!” különszámában jelent meg.

Elküldve: 2012.01.09. 23:44 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Betaloc: Forrás Bikemag:2! Ebben a részben azok a masinák kapnak helyet, amelyek a szilárd vagy vegyes burkolatú utakon biztosítanak sportolási, kikapcsolódási, edzési esetleg versenyzési lehetőséget. 7. Országúti kerékpár Régen „versenykerékpárnak” nevezték ezt a típust, mivel a legendás versenyzők ilyen masinák nyergében aratták győzelmeiket. Jellemzőjük az előre, majd lefele és hátra hajló (országúti) kormánytípus, a rendkívül keskeny, teljesen sima felületű köpeny, a nagyméretű (országúti) kerék, a keskeny, kemény nyereg és a patkófék. Kétségtelenül ezzel a típussal lehet a leggyorsabban és leghatékonyabban száguldani, aminek a kényelem terén kell megfizetni az árát. Jó állóképességgel és fizikummal rendelkezők ezt a hátrányt alig érzik, így számukra – főként hosszabb távolságokra – az országúti kerékpár az ideális. E típus hátránya, hogy kiegészítőket nemigen fogad, még a sárvédő felszerelése is gyakran komoly problémát okoz, így általános kerékpározásra nem kimondottan ajánlott. Az ár tekintetében – mivel szabadidős sportolásra, edzésre vagy akár versenyzésre tervezett típusról van szó – az országúti modellek az alsó középkategóriában indulnak, de a profi versenyzők által használt modellekért több millió forintot is elkérnek. Ma már 150.000 forint körül is találunk fékváltókarral szerelt modellt, mely nagyban megkönnyíti az országúti kerékpár használatát.

Spacialized Allez Double: Specialized A1 Premium alumínium váz, kompakt országúti design, integrált fejcsapágy, homokóra alakú támvillák, Specialized karbon villa (karbon szárak, alumínium villanyak), Specialized Sport kormányszár, Shimano 9 sebességes hajtáslánc Tiagra hátsóváltóval. Ára: 226.900 Ft 8. Országúti időfutam-/ triatlonkerékpár Az országúti kerékpár minimális légellenállásra kifejlesztett változata. Mivel a sebesség növelésével a légellenállás jelenti a legfőbb akadályt a kerékpáros számára, célszerű olyan testhelyzetet biztosítani, mely ezt hatékonyan csökkenti. A könyöktámasszal rendelkező kormány, az aerodinamikus vázforma és a magas profillal rendelkező kerekek mind ezt a célt szolgálják. Ilyen kerékpárral célszerű indulni az országúti időfutam-versenyeken, vagy a hosszú távú triatlon viadalokon, ahol minden versenyzőnek egyedül kell haladnia. Ez a típus mindennapi közlekedésre kevéssé alkalmas, de a csekély kényelemérzet miatt még országúti edzésekre sem ajánlott. Hazánkban ritkán lehet komplett kerékpárként megvásárolni, bár a legtöbb neves gyártó rendelkezik ilyen modellel.

Ridley Cheetah: A kiváló belga márka vérbeli időfutam bringáját különlegesen aerodinamikusra alakították, Campagnolo Centaur váltórendszerrel. Ara: 675.000 Ft 9. Pályakerékpár Pályaversenyzésre alkalmas kerékpártípus, mely évtizedekkel ezelőtt nagy népszerűségnek örvendett. Az örökhajtós futárkerékpárokhoz (fixikhez) hasonlóan itt is folyamatosan hajtani kell a pedált – azaz a láb sosem állhat le. Ez speciális hajtás- és irányítástechnikát igényel. Mivel a kerékpárpályán (velodromban) nincs emelkedő vagy akadály, a pályakerékpáron nem találunk sem váltót, sem pedig féket. A lehető legkevesebb alkatrésszel működik ez a kerékpártípus, így könnyű, és a karbantartással sem kell sokat vesződni. A futárok előszeretettel használnak pályakerékpárt a nagyvárosok utcáin, de a fék nélküli közlekedés igen veszélyes. Pályakerékpárt leginkább szakkereskedésekben lehet építetni, vagy használtan vásárolni. Áruk éppen ezért tág határok közt mozog, de az alkatrészek minimális számának köszönhetően nem túl magas.

  1. Fitneszkerékpár Azok számára, akik élvezik a keskeny, sima felületű köpenyek által biztosított sebességet, de nem kívánnak a vázra hasalva hajtani órákon keresztül, kifejlesztették az országúti kerékpárok egyenes kormányos változatát. Testhelyzetünk olyan, mintha egy crossgépen ülnénk, viszont a gép hajtáshatékonysága, súlya az országúti kerékpárokat idézi. Így kényelme a testhelyzet szempontjából jó, de az út egyenetlenségeire a nagynyomású köpenyek miatt fokozottan érzékeny. Ráadásul ebben a kategóriában igen ritka az első felfüggesztés, így érdemes a jó minőségű utakat igénybe venni. Az alkatrészek általában az országúti kerékpárokhoz kifejlesztett modellekből állnak össze, de nem ritka a széles áttételskálát biztosító három első lánctányér. Ennek segítségével még a kevésbé edzettek is fel tudnak hajtani a hosszú kaptatókon. A fékrendszer tekintetében vagy patkóféket, vagy legújabban módosított V-féket, esetleg mechanikus tárcsaféket alkalmaznak. Kiegészítőket nemigen lehet szerelni ezekre a kerékpárokra, így mindennapi használatra egy városi vagy crossgép praktikusabb lehet. Az országúti típusú fékváltókar megspórolásával a fitneszkerékpárok – azonos felszereltséget figyelembe véve – valamivel kedvezőbb áron kaphatóak, mint országúti társaik.

Giant FCR2: AluxX alumínium váz, “Compact Road Sloping” geometria, karbon villa, T440 első/Tiagra hátsó váltó, 27 sebesség, Truvativ Touro tripla hajtómű, Tektro kétforgáspontos fékek, Alex DA22 felnik, Kenda külsők (622 × 26 mm). Ára: 188.900 Ft 11. Fekvőkerékpár (rekumbens) A fekvőkerékpár egyáltalán nem új találmány: már a múlt század 30-as éveiben létezett, elterjedésének leginkább a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség versenyekről való kitiltása szabott gátat. A kerékpáros nem ül a kétkerekűn, hanem rajta fekszik, így a sajgó ülep ismeretlen fogalom a rekumbens használók körében. Emellett lényegesen kisebb légellenállást okoz, tehát gyorsabb is, mint hagyományos felépítésű társai. (Pontosan emiatt tiltották ki a fekvőket a versenyekről!) A sok előny mellett hátránynak legfeljebb az róható fel, hogy kissé nehezebbek, tárolásuk, szállításuk nagyobb gondot jelent, és hegymenetben nehézkesebb velük a haladás. Nem utolsósorban bonyolultabb felépítésük miatt drágábbak is, mint a hasonló felszereltségű normál kerékpárok. Rekumbens típusokból több száz létezik, mind más és más előnyökkel és hátrányokkal. Ha fekvőkerékpárt szeretnénk vásárolni, mindenképpen célszerű felkeresni az egyetlen hazai szakkereskedést, ahol segítenek eligazodni a zavarba ejtően széles kínálatban. Az árak 250.000 Ft-nál kezdődnek és határ a csillagos ég!

RANS Tailwind: A lehető legrövidebb és egyben a legolcsóbb hosszú tengelytávú (LWB) fotelbringája az amerikai RANS-nak. Jól kezelhető, szinte minden nehézség nélkül könnyen át lehet rá ülni a normál kerékpárokról. Rácstartós konstrukciójú trianguláris vázának köszönhetően könnyű és merev. Kiváló választás túrázásra, hétvégi kerekezésre, de akár munkába járásra is. Ára: 420.900 Ft A cikk eredetileg a Bikemag 2008. tavaszi “Kerékpározz velünk!” különszámában jelent meg.

Elküldve: 2012.01.09. 23:41 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Betaloc: Forrás Bikemag:1 Ebben a részben ismertetjük azokat a bicajokat, amelyeket a gyártó főképp mindennapi közlekedésre tervezett, ezekkel lehet munkába járni, ügyeket intézni, esetleg hétvégenként szabadidős tevékenységet végezni, vagy annak helyszínére eljutni. 1. Városi kerékpár (city bike) A klasszikus városi kerékpár megegyezik a nagyapáink által használt hagyományos kerékpárral, egyetlen áttétellel rendelkezik, kereke országúti méretű (a felosztást lásd később), köpenye közepesen széles, abroncsfékes, hátul gyakran kontrás. Az ilyen típus meglepő módon még ma is kapható. Ezzel szemben a modern városi kerékpárt többfokozatú váltóval szerelik, mely megkönnyíti az emelkedőre való haladást, modern, hatékony V-féket találunk rajta, és természetesen számos hasznos kiegészítőt, mint például csomagtartót, sárvédőt, világításrendszert és láncborítást. Ez lehetővé teszi, hogy a városi kerékpárral bármilyen ruházatban, bármikor, bárhová praktikusan közlekedhessünk. Mivel közepesen széles, sima futófelületű köpennyel szerelik, rosszabb minőségű szilárd útburkolat sem fog ki rajta, akár murvás, kitaposott földes utakon is használható. Valódi terephasználatra már kevésbé alkalmas: ha mégis a turistautakat célozzuk meg vele, akkor érdemes köpenyt cserélni rajta, és a sárvédő leszerelése is megfontolandó. A klasszikus modellek a 30-50.000 Ft-os árfekvésben kaphatók, a magasabb minőségi szintet képviselők, illetve a jobban felszerelt modellek ára 70-100.000 Ft, de léteznek alumíniumvázas, igényesebb alkatrészekkel szerelt modellek a középkategóriában is (150-300.000 Ft).

Gepida Reptila 300: A városi felhasználásra szánt city kerékpárok egyik kiemelkedő modellje. Felszereltsége minden kényelmi elvárást kielégít, az alkatrészek között megtalálható az alumínium váz, Shimano agydinamó, késleltetős hátsólámpa, teleszkópos nyeregcső, kényelmes, géles nyereg, állítható kormányszár a kényelmes testtartásért. Azok számára készült, akik városi közlekedésüket elfogadható áron szeretnék megoldani. Ára: 109.900 Ft 2. Túra-/trekking-/komfortkerékpár Egyes gyártók kínálnak túrázásra tervezett, megerősített vázas, széles áttételskálával rendelkező modelleket, melyek fő jellemzője, hogy kényelmes testtartást biztosítanak, kormányuk több fogást tesz lehetővé, gyakran állítható magasságú, és általában a nyeregszár is rugózást kap. A hagyományos városi kerékpárokhoz hasonlóan megtalálhatjuk rajta a csomagtartót, de a többi kiegészítő már az esetek nagy részében csak opcionálisan szerelhető fel. Ennél a kategóriánál a hangsúly a kényelmen van, így elvárhatjuk, hogy a nyereg széles legyen, zselés párnázással rendelkezzen. A váltás néhány modellen bolygóműves agyváltóval történik, mely praktikus, karbantartásmentes megoldást kínál ebben a kategóriában. A komfortkerékpár a megfelelő kiegészítők felszerelésével általános célra tökéletesen megfelel, az extrém terepviszonyokon kívül, nyergében bárhova kényelmesen eljuthatunk. Árszegmens tekintetében a legtöbb modell a középkategóriában foglal helyet, 80-250.000 Ft-os árfekvésben, de kaphatók kiváló alkatrészekkel szerelt, rendkívül megbízható masinák többszázezer forintos áron is.

Merida Freeway 9500: Mindent tud, amit egy mai modern túrakerékpártól elvárunk: minőségi váltórendszer, első teleszkóp és aluváz a felszereltség alapja, és mellette a számtalan kiegészítő: pl. csomagtartó, agydinamós világítás, sárvédők, rugós nyeregcső és komfort nyereg biztosítja, hogy hosszú távon hű társunk legyen a kerékpártúrákon. Ára: 139.900 Ft 3. Futár/fixi kerékpár Nagyvárosokban divatos egyetlen fokozattal rendelkező kerékpárt használni. Eredetileg a gyors csomagszállítást vállaló kerékpáros futárok használtak ilyen gépeket, de manapság a munkába járók mellett a divatos, trendi megjelenést előtérbe helyező fiatalok is ilyenen hajtanak. A lehető legegyszerűbb felépítés, könnyű súly, csekély karbantartásigény, a lopás szempontjából nem túl vonzó megjelenés jellemzi ezt a kategóriát, és egyetlen áttétele miatt főleg olyan városokban válhat be, ahol nincsenek meredek, hosszú emelkedők. Az ún. fixik ráadásul örökhajtósok, azaz nem lehet a hajtással leállni. Ez speciális irányítási technikát igényel, főleg ha egyetlen fékkel, vagy extrém esetben, fék nélkül használják őket. Ilyen kerékpártípust már egy-két nagyobb gyártó is kínál, hazánkban például a Kona és a Giant. Építtetni is lehet ilyen jellegű kerékpárt, mellyel már több kerékpár-kereskedés foglalkozik. Áruk 20-120.000 forint körül alakul a felhasznált alkatrészek minőségének függvényében.

  1. Összecsukható városi kerékpár Ha rendszeresen szeretnénk kerékpárunkat tömegközlekedési eszközön szállítani, illetve otthon sincs elegendő tárolóhelyünk, akkor megfontolandó egy összecsukható kerékpár beszerzése. A régen oly népszerű „kempingkerékpár” modern változatáról van szó, mely kisméretű kereket alkalmaz, váza félbehajtható, a fejlett modellek esetében a kormány is lehajtható, a nyeregszár pedig a „csomagba” betolható. Így néhány perc alatt egy nagyobb bőrönd méretére redukálhatjuk a kerékpárt, melyet így már buszon, metrón vagy vonaton is tudunk szállítani, ráadásul fizetni sem kell érte. Otthon is kis helyen tudjuk tárolni – akár egy gardróbszekrény aljában. Hátránya a kis kerékméretből és a hajlékonyabb vázból adódó szerényebb teljesítmény, de praktikussága elvitathatatlan. Hazánkban több cég forgalmaz összehajtható kerékpárt: az Olimpia és a Mali kedvező áru modelljei mellett a felfüggesztéssel és többfokozatú váltórendszerrel rendelkező német Birdy képviseli a csúcstechnikát. Ár: 30-700.000 Ft-ig

Dahon JetStream: A több mint 25 éves múltra visszatekintő Dahon piacvezető az összecsukható kerékpárok terén. Szabadalmazott eljárása egyedülállóan könnyű és gyors összecsukást biztosít, amellett, hogy a kerékpár teljes értékű bringa marad. Komplett felfüggesztéssel rendelkezik, SRAM X7-es váltórendszerrel szerelik. Ára: 196.000 Ft

  1. Cruiser kerékpár Divatos kerékpártípus, mely a cruiser motorkerékpárok szabadságérzetét képviseli a kerékpárok világában. A cél semmiképpen sem a maximális teljesítmény vagy a hajtáshatékonyság fokozása, hanem inkább a stílus, a megjelenés és a személyiség kifejezése, illetve a kényelem, amit hátradőlt testhelyzetben élvezhetünk. Sajnos a cruiserek irányítása nem éppen könnyű, városi közlekedésben egyáltalán nem praktikus, és ugyanezt mondhatjuk el túra vagy fitnesz célú felhasználásra. Több gyártó forgalmaz ilyen típusú kerékpárt Magyarországon, közöttük a Giant és az Elektra. Áruk változó, de egy szép, stílusos modell legalább 100.000 Ft-ot kóstál.

Neuzer Beach: Hazai gyártó kínálatában is találunk kiváló cruisert, a gép Hi-Ten acélvázzal és villával készül, egysebességes kontrafékes, krómozott kiegészítőkkel és fehér oldalfalú cruiser gumikkal kapható. Ára: 42.900 Ft 6. Cross kerékpár Azok, akik hétvégén a turista- és dűlőutakon ugyanazon a kerékpáron szeretnének kirándulni, amellyel nap mint nap közlekednek, megfontolhatják egy hibridkerékpár – ma divatosan trekking vagy cross – beszerzését. Ezek bütykös, de a mountain bike-okhoz képest viszonylag keskeny köpennyel rendelkeznek, a futóél viszont általában sima, hogy az aszfalton is hatékonyan, csendesen lehessen velük haladni. Hagyományos egyenes kormánnyal szerelik e modelleket, modern, hatékony V-fék- vagy akár mechanikus tárcsafék-rendszert alkalmaznak. Kerékméretük ugyancsak az országúti kerékpár szabványának felel meg. Áttételezésük a túrakerékpárokhoz hasonlóan széles, terephasználatra is alkalmas. A crossgépek gyakran első kerékfelfüggesztést (teleszkópot) kapnak, melynek segítségével valóban élvezetes lehet a terepen való haladás. A teló gyakran blokkolható, mely szilárd burkolaton növeli a hajtás hatékonyságát. Erre a kerékpártípusra is szerelhetünk kiegészítőket, de ezek általában nem képezik az alapfelszerelés részét. A cross jellegű kerékpárok a középkategóriában indulnak, de kaphatók csúcskategóriás alkatrészekkel szerelt, karbonvázas modellek is: áruk 80.000 Ft-nál indul.

Cube LTD Pro: Ha könnyű és megbízható „cross” kerékpárt keres akkor önnek készült a német gyártó modellje. Kényelmes nyereggel, 24 sebességes Shimano Deore váltórendszerrel, sárvédő és csomagtartó felfogatási lehetőséggel az alu Lite 7005 vázon. Ára: 132.200 Ft A cikk eredetileg a Bikemag 2008. tavaszi “Kerékpározz velünk!” különszámában jelent meg.

Elküldve: 2012.01.09. 23:29 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Betaloc: Ha jókat akarsz itt nézd meg,de nem kötelező ilyet venned,csak ár-érték arányban gondoltam számodra!: http://www.kross.hu/

Elküldve: 2012.01.09. 16:09 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 927

@kiki22: pont neked készült a Kerékpár választó

Menj végig a 4 lépésen és megkapod a választ...

Elküldve: 2012.01.09. 15:21 kiki22 

  • kiki22 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 1

Hali!Szeretnek venni egy bringat inkabb terepre max 400 000 ret szannek a dologra, de nem muszaj elerni ezt a hatart ha van mar alatta is hasznalhato modeell.Az is erdekelne milyen markak kozott erdemes nezelodi.Valaszotokat elore is koszonom

Elküldve: 2011.08.17. 07:46 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 927

@Betaloc: pont neked készült a Kerékpár választó

Menj végig a 4 lépésen és megkapod a választ...

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!