Várok mindenkit aki belefog egy veterán vas felújításába. Remélem jó brigád verődik össze és eredményes felújításokat élünk meg!!
Várok mindenkit aki belefog egy veterán vas felújításába. Remélem jó brigád verődik össze és eredményes felújításokat élünk meg!!
Régi Puch országútimon törött a Sachs Rival váltó.Mire lehetne ezt lecserélni?
@m41V43: http://veterankerekpar.gportal.hu/
Itt tudsz nyomozni!! vagyis elindulni nyomozásban!! :P
@Vadas81: Szia!
Szereztem egy igen régi kerékpárt melynek a homlokcsövén egy Dunai Vasmű címke áll. Mennyire lehet ez gyakori?
Sziasztok!
Segítséget kérek a témában tapasztaltabbaktól. (Link is jó, ha valahol van rendes leírás)
Milyen márkájú, típusú kerékpárt keressek megvételre, ha régi, használt outi vonalon indulok? (hiába böngészem a kerékpár hirdetéseket, fórumot, erről nem találtam még leírást)
Igény: - 54-es outi váz,
alapból 622-es kerékkel gyártották, vagy egyszerűen, könnyedén belefér ilyen méretű kerék és max váltót kell cserélnem rövidebb benyúlásúra.
standard méretek és alkatrészek jellemzik, tehát könnyen találok majd hozzá, esetleg saját kezűleg szerelem be az alkatrészeket, de legalábbis ha szerelőhöz viszem, akkor a polcon lesz minden, nem kell külön rendelgetni, keresni, nem kell fúrni-faragni, ...
ha írsz egy ajánlott márka/típus-t, akkor kérlek írd meg, mire figyeljek a vásárlásnál. (az alap, hogy milyen a váz állapota, be van-e rohadva a stucni, ...)
Előre is köszönöm a számomra nagy segítséget!
Zs
@ArtWolf: Köszi! Hasznos volt! :) Egyébként azt olvastam valahol, hogy francia bringát nem szabad venni, mert a középrész cseréje igen bajos...gyakorlatilag nem lehet szerezni hozzá alkatrészt. Ebből kifolyólag peugeot biztos, hogy nem lesz...
@ArtWolf: kozepcsapagynak milyen parametereknek kellene megfelelnie?
@Olcsi: Nem néz ki rosszul, középcsapira kérdezz rá, egyébként nekem jó alapnak tűnik (stucni, fékkar helyből kuka). Ha ő lesz a kiválasztott, várjuk a felújításról a képeket! :)
Pl egy ilyennel erdemes belevagni a felujitasba? ranezesre hasznalhato allapotu, de nem tudom, hogy mely alkatreszek cserejevel gyulne meg a bajom... http://www.bringapiac.hu/hirdetes/48423/55_os_Peugeot.htm
@dr.anonimus: van esetleg konkret marka es tipus, amit javasolsz? Az olcso arfekvesben elsosorban regi csepelek vannak, esetleg egy-egy puch vagy ktm...legjobban egy regi bianchi-t szeretnek, de azert ritka ilyet talalni, gondolom nem veletlenul. Ha kinezek egy tipust, akkor neten talalok hozza leirast, hogy pl milyen tipusu kormanycsapagy van benne? Pl milyen megnevezesre figyeljek? Mi lehet a jo? Amator kerdes: a papucstavolsag az a villa-szarak tavolsaga,ugye? Annal nem lehet kulonbseg a kerekbefogasnal?
@Olcsi: Ha acélt veszel célszerű normálisabb csőszettből készültet venni és az se hátrány ha minél jobban krómozott a váz, mert akkor a rohadás esélye nagyságrendekkel kevesebb. Acélnál annyira nem probléma a 4-5mm eltérés(126 mm vs 130 mm) a papucstávolságban, ennyi rugalmasság van a vázban. Esetleg a kormánycsapágynál lehetnek még eltérések (átmérő-menetemelkedés).
@Olcsi: Középcsapira figyelni kell, igen. Ezen kivül talán papucstávolság, meg arra figyelj, h mekkora kerék volt benne eredetileg, mert ha 630-as, akkor csak nagybenyúlású féket tudsz hozzá használni. Ezen kivül csak az állapotra kell figelni, szerintem.
Sziasztok! Kicsit fura kérdéssel fordulok hozzátok: szeretnék viszonylag olcsón, jól használható régebbi típusú országútit összehozni. Tudom, hogy a felújítás drága, és hogy sose lesz ugyanolya, mintha egy újat vennék,stb. De mégis meg szeretnék vele próbálkozni, már csak a kihívás miatt is. Szóval általánosságban véve, első körben: ki, milyen vázat javasol megvételre, amivel talán a legkevesebb gondom lenne? Több helyen olvastam, hogy a középrész sokszor nem kompatibilis, vagy nem ugyanazok a méretek...Vagy igazából tök mindegy, hogy melyik '90-es évekbeli márkát veszem meg, mert mindegyikkel szívok? Elsősorban olyanok tanácsait várnám, akik már csináltak ilyet és van tapasztalatuk a felújításban.
Sziasztok! Szereztem egy csodát, csak át lett festve és nem tudom hogy mi van a birtokomban. Jó rövid hátsóval rendelkezik a váz, szép muffolás, króm villa, Shimano 105-ös fékszett, elöl hátul, fékkarok is, Shimano Via agyszett, elől Nisi felni, hátul Wöbber, vagy valami ilyesmi. Shimano váltókar (ami megmaradt), Super Maxy hajtókar Sugino nagy és kistányérral, Lepper hátsóváltó és Roots elsőváltó. Nem tudom ebből mi gyári és mi cserélt. A váz-villa kombóról vannak képek, igaz itt fixinek átmenetileg össze lett rakva: http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=14982&pp=mygl
Favoritosok ide! :) Évjárat meghatározásra lenne szükségem, ugyanis sehol nem találok erről infót...Még cseh oldalakon sem. Ami szerintem fontos lehet: egy forgáspontos fékek, elől egy, hátul négy sebesség, sötétkék váz. Ha ez nem elég, a galériámban vannak fotók. Elég sacc per kábé, hogy mikori, hogy esetleg 50-es, 60-as vagy 70-es stb évek:) Köszöntem a figyelmet!
@GX13TIZSKE: Az igazság az, h még nem volt dolgom agyváltóval, de ha működik rendesen, akkor gyakorlatilag gondozásmentes (ha használtan jutsz hozzá, én egy olajcserét megejtenék rajta), szóval szerintem hajrá, és várjuk a képeket! :)
@ArtWolf: Szerinted melyik a jobb? Egy 3 sebességes agyváltós shimano, vagy inkább spóroljak össze valami rendes váltószettre. Sokan dícsérik ezt a shimanot és ezért gondoltam. Van benne egy nagyon könnyű egy közepes, meg egy extre hard áttétel.
@ArtWolf: Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszokat. :) Ha minden igaz, akkor nem favorit lesz. Ha minden igaz sikerül ingyen hozzájutnom a rokonságból egy még nem tudom a márkáját férfi biciklivázhoz. :) Nem mai az biztos. Ha lesznek fejlemények írok és persze a végeredményt is feltöltöm :) Köszi még 1x.
@GX13TIZSKE: Egy négyszögtengelyes mono belemegy a legtöbb régi csészés középcsapi helyére, de ha tutira akarsz menni, akkor beviszed a vázat vagy a régi csapit a kerékpárboltba, és megmondják, milyen monot vegyél helyette, a hajtókarnak pedig ezzel kell kompatibilisnek lennie, legegyszerűbb egyszerre, egy helyen megvenni
@ArtWolf: Köszi szépen a gyors választ! Én attól féltem, hogy nem fog belemenni. Véleményeket kérnék! Találtam egy favorit vázat és szeretném egy kicsit megcicomázni. Vennék 2 csepel peremes felnit és előre egy joytech kerékagyat hátra pedig egy 3 sebességes agyváltós okosságot shimanotól.Persze a váz festve lesz meg a a többi, csak én a kerekeken aggódtam. Továbbá nemtudom, hogy milyen monoblokk megy majd bele, de idővel az is alakul :) A hajtókar az mindegy nem? Mármint kinéztem egyet shimanot, az kompatibilis nem? Tudom nagyon kezdő vagyok, de egyszer bele kell vágni. Ja és nem akarom, hogy túl jól nézzen ki, mert ez ilyen egyetemre járós bicó lesz.
@GX13TIZSKE: Hát... A régi 27'-es nagyobb a mostani 28'-asnál... Megmondom miért: A régi országútikat 630-as vagy 635-ös (átmérő mm-ben) felniket használtak, a mostaniak viszont 622-esek, tehát minimálisan ugyan, de kisebb átmérőjűek, tehát belemennek a régi Favorit vázba, esetleg előfordulhat (sőt, szinte biztos), hogy le kell cserélned a féktesteket nagyobb benyúlásúra.
@faktum1: Szia nekem egy olyan kérdésem lenne feléd, hogy van egy favorit vázam és abban most 27"-os kerekek vannak, de szeretném lecserélni őket, erősebb felnit szeretnék. Na most ebbe a vázba beleférne egy 28"-o kerék is? Csakmert sehol nem találtam 27"os új felniket :/ Válaszodat előre is köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/view/131113/563360045001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Frissen elkészült 1989-es Favorit. Felújítás illetve egysebességessé alakítás után.
@ArtWolf: Teszek fel folyamatában pár képet hátha közben kiderül hogy még mi lehet a vas :)
@failbunny: Én a helyedben gondolkodás nélkül fölújítanám (bár úgy látom, már el van döntve (: ), akár Colnago, akár nem. Nagyon szép váz lehet, remélem dokumentálod a folyamatot, és megosztod velünk. Jó munkát hozzá! :)
@failbunny: Nem hiszem, hogy ez Colnago lenne, legalábbis a logók-gravírok alapján nem, se a pikk, se a négylevelű lóhere nem Colnago logó. Mondjuk én se tudom hogy mi lehet...
@Vadas81: Köszi a gyors reagálást :) A Hunor kézműves kerékpárnál is azt mondták hogy colnago. De ilyen colnagot nem igazán találtam(lehet rossz helyen kerestem)ez a négy levelű lóhere,meg a pikk marás aszt hittem ez valami más lesz.Köszönöm mégegyszer már elő is van készítve várja a színezést.
@failbunny: Cső keresd meg a Facebook.on a Hunor Kézműves kerékpárt!! Ő tud neked segíteni akár a felújításban is!! De ez egy Colnago!! bakker én miért nem találok ilyet!!! Vigyázz rá nagy érték!!!
Üdv Kedves emberek! A pikk logo/gravírozás/marás a vázon milyen gyártó védjegye?Sejtésem van de egy szakértőt tanácsot szívesen meg hallgatok.(képeken látható) Másik kérdésem hogy megéri-e felújítani a vasat?(festés és esetlegesen alkatrészek is) Hozzám került egy számomra nagyon tetszetős országúti vas egy pár dolgot tudok róla mint hogy a villa conalgo (ugye a lóhere az csak az lehet?)mint a mellékelt képeken is látszik ott a HR logo bele marva a stucniban ami a hajtókarban is benne van,egyébként a kerékpáron minden campagnolo az utolso kis csavarig (hajtás fékek váltók még a fékpofák is)Itt meg kel említenem hogy a hátsó kerék rögzítésénél is a vázba marva hogy campagnolo.Tanácstalan vagyok.Köszönöm előre is :)
http://kepfeltoltes.hu/view/131111/WP_20131111_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/131111/688417929WP_20131111_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/131111/WP_20131111_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/131111/WP_20131111_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/131111/WP_20131111_009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/131111/WP_20131111_007_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sziasztok!
Tanácsokat szeretnék kérni tőletek. Lenne egy régi ruszki 28-as acélvázas kerékpár öregapáméknál, és azon gondolkodtam, hogy bele vágjak e egy felújításba... Egy városi vékonykerekesen gondolkodom. Szerintetek?
http://kepfeltoltes.hu/view/130421/k_p035_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ő a kicsike radiant országúti. német cucc. régi országútis 60-70-es benyúlású fék, amit le akarok rajta cserélni két fékpontosra. felniket két falura. kap egy bandázst, meg ígértek nekem ékes monoblokot. stucli benne szétrohadt, így azt is kicserélem. két kérdésem lenne: szerintetek megéri-e újra festetni? nem azt a manapság divatos régi országútiból csinálok egy városi menő biciklit felújítást akarom, inkább arról van szó, h nincs most pénzem, meg még kezdő vagyok, így meg akarom olyanra csinálni, amivel már el tudok menni túrázni, kipróbálni, meg szeretni a dolgot, és után majd ha úgy alakul venni egy normálisat. ennek fényében megköszönök bármyilen meglátást, tanácsot, h mit érdemes rajta még megcsinálni, hogy gyorsabb, erősebb legyen. Az olyan fejlesztéseknek meg különösen örülök, amiket utána, ha a váz felmondaná a szolgálatot (bár most bivaly erősnek tűnik acél muffolt, az egyik kerékpáros is azt mondta, hogy ezek bírja a kort), akkor az alkatrészeket utána áttehessem valami modernebb vázba. Köszönöm a segítségeteket!
@Glacier: A cél valami ehhez hasonló lenne: http://img15.aprod.hu/images_aprodhu/2568333_1_644x461_nsu-acel-vazas-hasznalt-kerekpar-debrecen_rev008.jpg
A nehézség csak annyi hogy ő a donor: http://foto.testbike.hu/media/pics/galleries/11513/tn_14_7460.jpg
A váz geometria nem az igazi de nekem nagyon tetszik... Vélemény?
@Vadas81: Sziasztok!
Egy egyedi régi stílusú luxus Favoritot készülök építeni. Szükségem lenne régi típusú kormányra nincs valakinek egy fölösleges megvenném
Sziasztok! Nyáron kaptam egy öreg vázat, amit még nem sikerült beazonosítani. Annyi biztos, hogy WM kerékpár, fekete színű lehetett egykoron. Egy másik honlapon már próbálkoztam, a Schwinn- Csepelnél meg lepattintottak. Így fordulok hozzátok, kérlek segítsetek! A váz száma: B 47480 A szegecstáv: 31 mm Képek az alábbi linen:
https://plus.google.com/u/0/photos/117795221611461509745/albums/5791835541000897249
A segítséget előre is köszönöm!
http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=113675 így lehetne kihozni, pl. ilyen szépre, és lefestve feketére.. Meg talán a cipésznél, vagy valaki jó bőrművesnél (azért írtam ezt, mert cipész ismerős már készített súlyemelőövet, különféle bőrcuccokat, hámot, stb. nekünk, gondolom, egy nyereghuzat nem probléma neki) igazi bőr huzatot gyárttatni egy low-budget nyregre. A retro-hangulat meglenne, alacsony költségvetés mellett.
Lehet, idegesítőnek hat ez a hozzáállás, de szeretném a kerókat minél egyedibbé alakítani, némi veterán beütéssel és hangulattal, de újabb elemekből. : o)
majd' elfelejtettem.. ilyen vázra kéne "utólag farigcsálni".. http://imageshack.us/photo/my-images/3/sam0820p.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/266/sam0818m.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/202/sam0824n.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/856/sam0825f.jpg/
felejtsem el? : )
kérdésem egyszerű.. sok országúti vázon, s pl. ezen is látni, hogy http://www.bringapiac.hu/hirdetes/27280/Szep_retro_Puch_egysebesseges.htm ott, ahol a nyeregcső csatlakozik a vázhoz, valamint a középrésznél (lent a hajtókarnál) is látni a gyönyörű szép muffolást.. de néhánynál nem, csak elöl, a kormányszárt befogadó résznél..
S az én vázam utóbbi kategóriába esik ám sajnos, középrésznél és nyeregcsőnél csak szimplán hegesztés.. Szerintetek egy jó lakatosmester tudna esztergálni egy "utólag föltehető" fémlapot, ami hasonlóan dekoratív lenne?
Csak nagyon vágynék valami hasonlóra :) Gyöngyházarany szinűre lett fújva a váz (elvileg..), s fekete muffokkal valami piszkosul dekoratív lenne.. (szerintem...)
Vagy felejtsem el az utólagos "rögzítgetéseket"? : ) csak egy szar vékony lapka lenne ugyebár..
@ szlaci001 :
Köszönöm . Utanna fogok nézni milyen is lehet ifjonti korában :-) ! Aztan meglatom hogy mi lesz a sorsa..
@tenkjuh: Szia!
Ő egy Csepel Apolló!! A gyári specifikációja igaz nem az ami most rajta van. Most bontottam szét a sajátom, amin minden még az eredeti volt. Ha bármi kérdésed van, és ha tudok szívesen segítek!
Kaptam egy számomra minden tekintetben "új" kerékpárt! Szeretném megtudni hogy még is ki lehet Ő :)
Amiket le tudtam "olvasni" :
hátsó vátló sountor XR50
A felnire ez van irva Made in Belgium 27 x 1 1/4 , etro 630 x 17
Gumik : taurus 27 x 1 1/4
Első váltó : Sachs Huret
Fék: Favorit
Fékkar : Altenburger
Az alvázszáma sb 012691
http://kepfeltoltes.hu/view/120920/IMG_0678_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/120920/IMG_0680_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ha valaki tudna adni valami infot azt megköszönném mert hajt a kíváncsiság új gépem megismerében.
Üdv
Sziasztok!
Hogyan tudok megkülönböztetni egy csepel apollót egy csepel sas-tól? Mert a vázszám alapján csak az derül ki, hogy apolló vagy sas. Meg a gyártási év: 1961 :)
Single speedet szeretnék építeni belőle, csak még azt sem tudom miből milyen alkatrészt vegyek. Nincs valami kezdő kerékpárépítős fórum? Vagy valami amit érdemes átolvasnom?
@Amoonre17: Képek fenn vannak a kiindulási állapotról. Az alkatrészeket is elkezdtem összeírni, hova mi kell, de nem vagyok biztos abban hogy ezek passzolnak.
@veszigeri: Nincs probléma, kicsit félreértettem, de nem vagyok sértődékeny. Tiszta a dolog. Közben sikerült jól keresnem. Monoblokk kiválasztással kezdem, hozzá hajtómű és hátsó fogaskerekek. A felni és hozzá a v-fék még kérdéses hogy milyen legyen.
@Amoonre17: Na ez egy lehetséges út. De ne úgy vedd, hogy kioktattalak... Ha valami konkrét kérdésed van, akkor azt nyugodtan írd meg privátba! Ha tudok segítek!!:) (addig is nézd meg ezt:http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=9711&pp=mygl)
@veszigeri: Sajnos elég kevés anyagot sikerült eddig összegyűjtenem. Nem arra várok hogy valaki szájbarágósan elmondja mit hogyan csináljak. A kiszerelt alkatrészeket mérem és az alapján cserélem.
@Amoonre17: hát ha ennyire nagy tudatlanságban vagy, akkor lehet, hogy jobb lett volna nem egyből szétkapni a bringát!!! Itt szinte mindenki (a normálisabb felhasználók közül) le tudná neked írni, hogy miből milyen kell, és mit hogyan kell csinálni, de gondolom senki sem szeretne 6 oldalt gépelni. Olvass fórumokat, Testbike-os album leírásokat (főleg felújításokról)!! Azokból sokat tanulhatsz, és még képeket is találsz, hogy ne legyen annyira száraz a szöveg!!