Veterán bringák felújítása és márka/évjárat nyomozás

51-100 (115 hozzászólás)

Elküldve: 2012.06.17. 19:38 Amoonre17 

  • Amoonre17 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 6

Sziasztok. Én mai nap folyamán kezdtem bele egy 27-es Csepel országúti kerékpár felújításába. A szétszerelést sikerült is a mai nap megcsinálni. A gép nem retro bicaj lesz. Szeretném a segítségeteket kérni. Nem tudom azt se hogy hogy is kezdjek neki, mert még sose csináltam ilyet. Nem vagyok egy ezermester, de béna se. :D A bicikliből csak a vázat akarom megtartani! Kérdés: Hogyan kezdjek neki, miből milyen méretű alkatrészt kell vennem? Minél olcsóbban szeretném felépíteni a biciklit. Képek a kezdetektől, hamarosan.

Elküldve: 2012.06.03. 20:07 balancefreeride 

  • balancefreeride avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 17

hello emberek! Én nem rég végeztem egy veterán csepel felújításával a fotó albumaim között megtalálhatjátok a képeket jó nézegetést kívánok mindenkinek! :D Sok sikert a többi felújításhoz is !! :D

Elküldve: 2012.05.12. 18:13 die nadel 

Elküldve: 2012.05.06. 13:26 chabyweb 

  • chabyweb avatar
  • brutálfutár
  • Tapolca bauxit csapat
  • Tapolca bauxit csapat
  • hozzászólások: 9

sziasztok, én most fejezem be egy rági bicaj felújítását. Egy romos ház padlásán találtam a vázat, persze full rozsdásan. Gondoltam belevágok, mert csúszópapucsos!! váztól van szó.. Azóta sem jöttem rá, milyen fajta váz ez.

Amit tudok róla az az, hogy eredetileg csak elsőfékkel volt szerelve, a vázon nincs is fékszerelhetőségi lehetőség. Az első fék is úgy működött, hogy nem volt semmi bovden, egy kar meghúzásával, merev alkatrészek segítségével továbbította a mozgást, ami a gumit fékezte, felülről!

További érdekességek még, hogy biciklis boltokban nem kaptam hozzá középcsapágyat! Végülis felfedeztem, hogy a mid méretű bmx hajtásom belemegy.. Az üléscsővel is adódott némi probléma. Nem illeszkednek bele a hagyományos méretű üléscsövek. valamivel kisebb átmérőjű cső kell bele.. Egy délelőttön át tartó csiszolással a kívánt méretre csiszoltam az üléscsövet, szóval már az is patent. Már minden készen van, passzol minden, csak a festés van hátra..

A váz ismertetőjelei közé tartozik, hogy a fejcsövön két "szegecs" szerű felfogatással hajdan kis táblácska lehetett, gondolom a márkajelzés.. A váz csúszópapucsos..

Ha ezek alapján be tudjátok azonosítani, akkor kérlek írjátok meg, hogy milyen fajta váz ez, mert eddig nem akadtam rá. Köszönööööm :D

Elküldve: 2012.01.18. 22:24 szami 

  • szami avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 37

@die nadel: a 622, a 630, és a 635 a felnik külső peremének átmérőt jelzik mm-ben. A köznyelv 28"-asnak mond minden kereket ami akár 622-es, 630-as, 635-ös felnivel van fűzve.(helytelenül...) A 27- ill. a 28 a gumiátmérőt jelenti inch-ben jelölve. Ez nem túl pontos, mivel egy 622-es felnin óriási különbségek lehetnek a gumik méretét tekintve.(pl.: országúti 622-23, vagy 29-er monti 622-2.25)

Elküldve: 2012.01.18. 21:08 Kenny 

  • Kenny avatar
  • triálos fenegyerek
  • hozzászólások: 79

Üdv! Hozzám került egy Toscana országúti, amiről annyit tudni, hogy gyári szín van rajta (sötétkék), és van egy darabka maradék a "Deluxe" matricából a felsőcsövön. Képeket találtok a bicómnál illetve galériámban. Valaki esetleg saccper megtudná mondani mikori lehet?

Elküldve: 2011.11.01. 18:56 eremco 

  • eremco avatar
  • virsli gumis/oútis
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 16

@die nadel: a lényeg az, hogy a 622-es kisebb mint a 630-as, ha 27" akkor az a 622-es

Elküldve: 2011.10.31. 20:13 die nadel 

  • die nadel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@Vadas81: Itt egy kis segítség a gumiválasztáshoz: http://kepfeltoltes.hu/111031/g_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve: 2011.10.30. 19:55 die nadel 

  • die nadel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@Vadas81: Nem kell vinned. A felnin van egy szám (pl. 622x19) és ez alapján már oké a gumiválasztás. Már annyit olvasgattam erről, hogy nagyon megy. Bár ezt a lentebb említett kavarást még mindig nem értem.

Elküldve: 2011.10.30. 19:41 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@die nadel: akkor van kavarás!! sztem akkor én is úgy megyek majd gumit venni hogy viszem a felnit is. nehogy árnyékra vetődjek.

Elküldve: 2011.10.30. 06:51 die nadel 

  • die nadel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

Megfordítom a kérdést. Megmértem a villámat és maximum 350 mm sugarú, tehát 700 mm átmérőjű kerék fér el. Természetesen ez gumival együtt. Ha valakinek 622-es kereke van, igazán lemérhetné, hogy mekkora az átmérője gumival együtt.

Elküldve: 2011.10.29. 15:06 die nadel 

  • die nadel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@Vadas81: Közben én is nézelődtem egy kicsit és van egy-két érdekesség. A 630-as kerék ugyebár a 27"x1 1/4-es, a 622-es az valójában 700 mm-es tehát 28"-os, de a 28"-os kerekek meg 635-ös jelölésűek. Most akkor hogy is van ez? :)

Elküldve: 2011.10.29. 13:40 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@die nadel: ez egy fogós kérdés. sztem érdeklődj valami o.uti specialástánál mert ezt a méret témát főleg o.utinál nem vágom. de hátha van itt valaki aki tudja mi a különbség a méretek közt.

Elküldve: 2011.10.29. 13:33 die nadel 

  • die nadel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@Vadas81: Érdeklődni szeretnék, hogy mi a különbség a 622-es és a régi 630-as (azaz 27" 1 1/4-es) kerekek között. Favorit-ba kéne, de a villájába belemegy-e a 622-es? Mert eredetileg a Favorit 27"-os kerekekkel jött ki.

Elküldve: 2011.10.23. 19:22 die nadel 

  • die nadel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@Vadas81: Már készülnek a fotók.

Elküldve: 2011.10.22. 13:03 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@die nadel: majd képed dobj a felújításról!! csőcső

Elküldve: 2011.10.22. 11:16 die nadel 

  • die nadel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@Vadas81: Nincs használatban lévő országútim, csak egy mountim, ezért akarok egyet építeni. Viszont azóta kinyomoztam, hogy 110-es kell bele. Köszönöm a segítséget.

Elküldve: 2011.10.22. 10:59 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@die nadel: cső látom o.utis vagy. sztem nézd meg a használatban lévő vázadban milyen méretű a mono és ha lehetőséged van rá próbáld bele a favoritba. egy próbát megér.

Elküldve: 2011.10.21. 20:46 die nadel 

  • die nadel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

Sziasztok!

Először is szeretnék mindenkit üdvözölni, mint új tag. Kaptam egy régi Favorit vázat és szeretném rendbe rakni (még csak a váz van meg). Mivel én utoljára akkor pofoztam helyre kerékpárt, amikor még a hagyományos ékes/csapágykoszorús középső agyak voltak, ezért lesz majd egy-két kérdés amiben biztosan segítségre szorulok. Itt is van mindjárt az első: Milyen monoblokkot kéne beletennem? Odáig eljutottam, hogy 68-as csapágyházas. A tervezet egy 52/42-es vagy 52/39-es négyszögtengelyes hajtómű és egy menetes 6 sebességes racsni. Milyen tengelyhosszra van szükségem, hogy stimmeljen a láncvonal? Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel

Elküldve: 2011.10.09. 19:23 eremco 

  • eremco avatar
  • virsli gumis/oútis
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 16

@Vadas81: Raktam képeket a nyeregről

Elküldve: 2011.10.09. 13:17 1 

  • 1 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 105

Hello. Az én vázamba nincs menet a hajtókarnál,hanem olyan hogy van egy kontraanya,egy porvédő,utánna még egy csavar,és a csapik.De az a gond hogy mindig kilazul,és lötyög a hajtás.Nemtudjátok mit lehetne tenni?

Elküldve: 2011.10.08. 18:01 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@veszigeri: Csak az a baj hogy nem stiftes /ékes hanem régebbi harangcsészés hajtómű!! van fent kép az albumomban.

Elküldve: 2011.10.08. 11:53 fifi 

  • fifi avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 52

@veszigeri: a "stiftet" nevezzük nevén: ék

Elküldve: 2011.10.08. 00:15 veszigeri 

  • veszigeri avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 216

@Vadas81: a hajtókar leszedése egyszerűen megoldható egy csapágylehúzóval. Miután kiütötted kalapáccsal a stiftet(mert gondolom az is olyan régi típusu, mint amit én csinálok) és ha simán nem akar lejönni(mondjuk nekem lejött), akkor nekitekered a csapágylezúzót, és az biztos, hogy leszedi

Elküldve: 2011.10.07. 19:26 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@eremco: okés. nekem is halad arégi vas projekt holnap megyek az esztergályoshoz kész a célszerszám a hajtókarhoz. ha sikerül leszedni csiszolás festés!!! rem. nem fogok unatkozni a közeljövőben.

Elküldve: 2011.10.07. 19:16 eremco 

  • eremco avatar
  • virsli gumis/oútis
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 16

@Vadas81: bocsi, ma nem tudtam képeket csinálni, mert mamámnál van és esett az eső így nem mentünk le de majd holnap megpróbálok

Elküldve: 2011.10.07. 18:14 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@fifi: képeket dobhatnál fel.

Elküldve: 2011.10.06. 21:36 fifi 

  • fifi avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 52

@Vadas81: tudom, van itthon egy WM Albion vázam /is/...

Elküldve: 2011.10.06. 16:57 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@fifi: künnyű megismerni a Weisz M. bringákat elég sok helyre van bele ütve a WM jelzés.

És örömmel látom nem hiába hoztam létre ezt a kis nyugis helyet!!! Mindenkinek jó koszosodást és minél több régi vasat!!!

Elküldve: 2011.10.06. 16:04 nbence 

  • nbence avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 23

HI!

Lehet, hogy rosszul tudom, nincs ráírva, nagyanyám mondta... :-) (A nyereg az robusta az tuti, de lehet, hogy cserélve volt, hiányosak az emlékek) Képet nem találok róla a neten, de a lényeg, hogy két felső csöve van, viszonylag ritka, alaból zöldeskék volt, most feketére szinterezve...

Elküldve: 2011.10.06. 10:40 fifi 

  • fifi avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 52

@nbence: 46-os államosítás után voltak Csepel biciklik. addig /a háború alatt-után nem/ voltak a Weiss Manfréd biciklik. én így tudom...

Elküldve: 2011.10.06. 10:35 fifi 

  • fifi avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • BÉKÉS MEGYEI KERÉKPÁROSOK CLUBJA csapat
  • hozzászólások: 52

@nbence: Robusta nem volt 35-ös.

Elküldve: 2011.10.06. 10:21 nbence 

  • nbence avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 23

HI!

1935-ös Csepel Robusta (nagyapámé volt) bringát csinálom, kb még egy hónap és kész, teszek fel majd képet!

Elküldve: 2011.10.06. 07:53 mosfet 

  • mosfet avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 24

Egy hasznos oldal, kifejezetten hazai gyártmányú veterán kerékpárokról: http://www.mgyvkvirtualismuzeum.gportal.hu/

Igaz nem retro, de egy kilencvenes években gyártott csepel novust (camping) raktam rendbe. A most következő, egy szintén a kilencvenes évek elején gyártott jugoszláv női mtb lesz, az eredeti alkatrészeivel (még töröm a fejem, hogy korhű maradjon-e vagy használható legyen, mivel a fékrendszere szörnyen rossz). Sajnos kb. 10 éve lomtalanításkor kidobtam a csepel bmx-em, pedig most nagyon felújítanám (még az eredeti bütykös sárga-kék gumi is megvolt, egész tűrhető állapotban); mindenesetre - jelzem, ha valaki ilyesmit restaurál - a vázvédő szivacsok és a nyereg megvan, talán még a kormány és a fék is...

Elküldve: 2011.10.05. 21:07 veszigeri 

  • veszigeri avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 216

én most kezdtem bele egy kb 40 éves orosz női vázas bringa felújításába, és már a szétszedésnél olyan problémába ütköztem, hogy ezeken a cuccokat még sok helyen lapos fejű csavar tartja össze, ami hamar elnyalódik, így maradt a flex, de sajna egy kicsit sérült a vár is. Remélem nem sok hasonló esettel fogom találkozni. Ha kész dobok föl képeket, de sajna suli mellett nincs sok időm, tehát még minimum egy hónap.

Elküldve: 2011.10.05. 20:45 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@eremco: okés várom!!

Elküldve: 2011.10.05. 20:40 eremco 

  • eremco avatar
  • virsli gumis/oútis
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 16

@Vadas81: pénteken megpróbálok, nemtudom h bőr e de sztem igen

Elküldve: 2011.10.05. 18:55 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@eremco: az ülés érdekelne bőr??? képet tudnál rakni róla??

Elküldve: 2011.10.05. 17:41 eremco 

  • eremco avatar
  • virsli gumis/oútis
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 16

ja meg első váltóm is

Elküldve: 2011.10.05. 17:40 eremco 

  • eremco avatar
  • virsli gumis/oútis
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 16

@asso81: nekem van fecskéhez gyári hajtókarom, stucnim, hátsó váltóm(nem tudom, h működik e)meg dinamóm,nyergem(szakadozó állapotban),sárvédőim,lámpám ha estleg érdekel

Elküldve: 2011.10.05. 17:32 asso81 

  • asso81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 5

rendben lebeszéltél róla jó ez így, attól féltem,hogy ehhez a mérethez nincs felni meg gumi de már rákerestem a boltokban és van.

Elküldve: 2011.10.05. 17:22 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@asso81: de miért akarsz 28ast bele?? sztem lég hülyén nézne ki benne.

Elküldve: 2011.10.05. 17:13 asso81 

  • asso81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 5

Megnéztem, Fecske szputnyik a neve. 622x32(27x 1 1/4) a gumi ill. a kerékméret. 28-as felni szerintetek jó lenne bele? Elvileg van neki helye.

Elküldve: 2011.10.05. 16:56 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@asso81: hát nagyon bele kell ásnod magad a neten de javaslom a veterán bringa fórumokat.

Elküldve: 2011.10.05. 16:45 asso81 

  • asso81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 5

Kösz a választ. Lemegyek garázsba megnézem,még nem volt rá időm. Esetleg neten valami info a bringáról mármint adatok, mert én nem találtam jóformán semmit. Azt láttam, hogy a fecske nagyon hasonlít rá.

Elküldve: 2011.10.05. 16:39 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

@asso81: Csá sztem meg egyezzik a mai cuccokkal de azért a felniket nézd meg milyen méretűek de sztem nem lesz gond vele!! Sok sikert hozzá!!!!

Elküldve: 2011.10.05. 16:36 asso81 

  • asso81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 5

Sziasztok.

Van egy orosz Szputnyik versenybringám amit be szeretnék üzemelni. Váltót felniket kormányt cserélni szeretném mostani cuccokra. Ha tudna valaki segíteni,hogy milyen alkatrészekkel kompatibilis azt megköszönném. Fotó rakok nemsoká.

Elküldve: 2011.09.25. 16:09 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

Na sehol senkinek retro projekt???

Elküldve: 2011.09.18. 19:25 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

Elküldve: 2011.09.18. 19:21 Vadas81 

  • Vadas81 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 105

http://apro.bikemag.hu/browse/retro-veteran/rm-csepel-l30913.html#

jó kis alap és nem is drága kezdésnek jó!!

Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!