Miért ugrik a lánc a Shimano Deore XT fogsoron?

Linkelt termék: Shimano CS-M8100 (Deore XT)
1-50 (110 válasz)

Elküldve: 2022.08.07. 07:22 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 45
Témaindító kérdés:

Üdv urak! Egy kis segítség kellene, illetve hátha van tapasztalata valakinek ebben a témában. A címben említett termékről van szó, illetve a sima deore sorral is ugyan ez a tapasztalat. A lényeg, hogy a legalsó fogsor (10-es,), gyakorlatilag használhatatlan, mert ugrik a lánc rajt. A bringát deore szettel kaptam, gyakorlatilag a második tekerésem után ugrott a lánc a legalsó fokozatban, de csak ott. Aztán lecseréltem xt-re, mondom hátha jobban bírja. Valóban tovább bírta,de ez lehet azért is, mert már figyeltem rá. A héten voltam az alföldön és bringaúton elkezdett ugrálni a lánc a 10-es soron. Kiállva nem tekerek, még felfelé sem. A kerékpárboltos szakik azt mondják, hogy vegyek vissza a nyomatékból, meg ott nincs jól beállítva valami. Már tényleg kezdem azt hinni, hogy én vagyok ennyire béna. De a bátyám kerékpárján ugyan ez a jelenség. Szintén deore sor. Mind 1x12 es. A kérdés az lenne van-e tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban vagy tud-e megoldást rá? Mert ugye pont a haladás lenne fontos vele, de egy kis emelkedő és már váltok is egyet föl, nehogy terheljem. A segítségeket előre is köszönöm.

Elküldve: 2023.05.20. 07:58 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 45

@richard_p: Szia! Köszi az információt! Megmondom őszintén én is gondoltam a lánchosszra. A fogaskereket kicseréltem már, de tekerni nem sokat tudtam most sajna. Talán nem is baj, mert beszerzem majd az új láncot, a shimano ajánlása szerint fogom kimérni a lánchosszt, így minden "új" lesz minden megint. Amint alkalmam lesz tekerni, ki fog derülni, hogy meddig bírja. Amint lesz infó, jelzem.

Elküldve: 2023.05.15. 17:30 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

@sabrinho: értem, hát akkor nem marad más mint szívni a fényes 1x12-vel :) Évi 1000km egyébként lópikula még hegyvidéken is, de ez még sokkal offtopikabb mint a te felvetésed. :) Elég szívás ez az egész mizéria, igazából azt kéne megnézni hogy akinek van bringája jól működő hasonló kaliberű 1x12-es rendszerrel, vajon miben különbözik a tiédtől, minden részletre kiterjedően analizálni, mm pontos láncvonal mérés hátul és elöl is, kanál állása, láncátfogás az egyes fogaskerekeken, stb. Én az ilyen rejett hülyeségek meg az ár miatt választottam a 10-es rendszert, jelenleg semmi okom nincs rá hogy változtassak rajta. Ugyanúgy fel lehet mászni egy 20%-os kaptatón mint ahogy a 40km/órát ki lehet tekerni vele síkon, nulla problémával, a leghülyébb láncvonalaknál sem ugrik a lánc, nagyságrendekkel nagyobb a hibatűrése az egésznek mint a 12-es cuccoknak.

Elküldve: 2023.05.15. 17:15 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@rcs2003: Azért ne túlozzunk, tanyabájk igényteleneknek való piacra járni. Viszont Alföldre tökéletes a 11-28, azért itt is vannak emelkedők városon belül, de nekem jó az erőnlétem, így elég 36-os első tányérral. Aki gyengébb lehet kell szélesebb hátsó fokozat.

Elküldve: 2023.05.15. 15:57 sabrinho 

  • sabrinho avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 10

@rcs2003: Nézd, én az átlaghoz (nem az itteni, hanem a nem fórumozó, sima júzer átlaghoz) képest elég "nagy" szerelő vagyok, cseréltem már fogsort, monoblokkot, egyebet. De azért kevés olyan ember van, aki megvesz párszázezer pénzért egy bringát, majd egyből ledobja róla az új fogsort, első fogaskereket, váltót, váltókart. Első telóban, váltóban, hajtóműben volt egy igényem (bármennyire nincs szerinted rá szükségem, de mivel évi bőven ezer fölött beleteszek a bringágkba kizárólag hegyvidéki erdei utakon, ezt talán el tudom dönteni én is) ezekkel "csomagban" meg csak 1X12 volt, megspékelve azzal, hogy éppen örült is az ember, ha a kialakult helyzetben egyáltalán valamit kapott... Tehát nem azt írtam, hogy nem kaptál volna 10-es rendszert, hanem azt, hogy a piacon nem volt olyan komolyabb alkatrészekből álló gép, ami nem 12-es volt. De ez már eléggé offtopic Egyébként meg ha gyárilag szar valami, a köz számára annak is jó kiderülnie, megfelelő tömeg esetén talán még a gyár is lép valamit...

Elküldve: 2023.05.15. 15:27 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

@bl4ckv0id: síkságra bármi jó, nagyanyám tanyabájkja is. Viszont dimbes-dombos erdei utakon már komoly bajban lennél a az 1x11-28-as cuccal.

Elküldve: 2023.05.15. 15:23 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

@sabrinho: "Nem, erdei szabadidősportoló vagyok." - pontosan erről beszélek.

"De te is tudod, hogy ez nem így működik, azt tudsz venni, amit árulnak" - nettó hülyeség. Lehet kapni mindent egy jó 10-es hajtáshoz.

Elküldve: 2023.05.15. 12:34 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@rcs2003: Így igaz. Nekem egy Altus 1x8 van, 11-28-as kiosztással. Bőven elég ide a síkságon. Nézegettem én is annó, hogy legyen Deore 1x9 vagy 1x10. Az 1x9 csak azon múlt, hogy meghiúsuljon, hogy Deore RD-M592 váltót kapni a mai napig, de hozzá való váltókart már sehol sem lehet venni. Alivio van már csak, de az nem egy szint a Deoreral, hiába közelíti meg. 10s Deore van még, de az még nem érné meg nekem, hogy költések rá fölöslegesen. Így marad az Altus.

Az 1x12 vagy 1x11 meg azért nem kellene, mert jóval drágább a lánc és a sor hozzá és a 8 sebességes váltás olcsóbb és jó értelemben véve igénytelen. Könnyű beállítani, tartós és olcsó pótolni ha szétkopik.

Elküldve: 2023.05.15. 09:52 sabrinho 

  • sabrinho avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 10

@richard_p: Köszi, a lánchosszt leellenőrzöm.

Elküldve: 2023.05.15. 09:49 sabrinho 

  • sabrinho avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 10

@rcs2003: Nem, erdei szabadidősportoló vagyok. De te is tudod, hogy ez nem így működik, azt tudsz venni, amit árulnak. 2-es, 3-as rendszert soha többé nem vennék, mert így is annyival jobb ez. De nem is nagyon kapni egyébként olyan szintű gépben, aminek a többi alkatrésze alkalmas az évi 1000 km feletti erdei ösvényre.

Elküldve: 2023.05.14. 17:46 richard_p 

  • richard_p avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 4

@Bisza: Szia! Én magam nem vagyok híve az1x12-nek. De egyik barátom hasonlóan járt a vadi új 1x12-s XT rendszerrel, szervízba rakták rá neki. Minden elem új volt, mégsem volt olyan amit egy XT-től elvárunk. Néha kattogott, néha sokat "gondolkodott", nem váltott rögtön csak ugrált le-föl. Állítottam mindenhogy, nem volt 100-s. Se a bowdenfeszesség állítás se a váltószög állítás nem használt, 2-3 óra játék és értetlenkedés. Határolócsavarok megfelelőek, csak a váltószög nem volt 100-s. A hátrafelé néző váltószög állító csavart teljesen be volt tekerve, hogy egyáltalán megfeszüljön a lánc (szervízből így jött ki) . Vagy a legkisebb fogaskeréken vagy középtájon nem volt jó. Végül döntöttem és kiszedtem egy láncszemet, mert én hosszúnak láttam. És a váltószöget illetve a felső váltógörgőt nem lehetett beállítani normálisan. A Shimano ajánlás szerint a hossz nem volt rossz és szervízben rakták fel neki a szettet, ezért nem mertem elsőre megtenni. Kivettem 1 db szemet és mintha kicserélték volna. Azóta "TŰPONTOS" ahogy a barátom jellemzi. Az váltó kanalának és a felső görgőnek megfelelő pozícióban kell lennie a 10-s lánckeréken, hogy ne ugráljon és váltson. Nekünk ez segített. Talán érdemes megnézni ezt is. Üdv

Elküldve: 2023.05.14. 17:05 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

@sabrinho: nekem az jön le hogy tulajdonképpen tök értelmetlen neked a 12-es rendszer. :D Elmondásod szerint egyrészt ki sem használod, másrészt nem is működik. Elég lenne bőven egy sima 1x10 vagy 2x10 egy átlagos 34, vagy 42/46-os végű fogaskoszorúval. Jó ha az ember tisztában van az igény-képesség-felhasználási terület háromszögben betöltött reális pozíciójával. Ez nagyon ritkán jön össze, persze nem is lehet az usert hibáztatni, sokszor nehéz felismerni a realitásokat. Az embert gyorsan elhülyíti a csillogó márkanév meg az agresszív marketing, a felesleges trendek. Ha nem vagy elit versenyző akkor semmi szükséged 10-nél több fokozatra hátul.

Elküldve: 2023.05.14. 16:52 sabrinho 

  • sabrinho avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 10

@bl4ckv0id: Lánccserével jobb lett, de ha erőből tekerek, most is ugrik. Valószínűleg lekopott a fog. Ahogy nézem, 12-es fogsor Shimanoban mind 10-től indul, pedig gondolkodtam egy más áttételkiosztású fogsor+első fogaskerék (mondjuk 34-esre) cserén. A teteje nekem amúgy sem nagyon kell, amikor azzal tekernék, már emelkedik az eleje a dőlésszög miatt. Csak a 10-es fogaskerék sem kapható, ahogy nézem.

Elküldve: 2023.04.11. 11:37 sabrinho 

  • sabrinho avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 10

@bl4ckv0id: Köszi! Nézem, próbálgatom.

Elküldve: 2023.04.10. 22:37 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@bl4ckv0id: Bocsi, ez a telefonos billentyűzet átkozott és átírja, itt meg nincs szerkesztési lehetőség. Szóval helyesen a mondat: A legkisebb fogaskeréken szögben áll a lánc a szélső állás miatt és itt tud a legkevesebb fogba kapaszkodni, így nagyon nem ideális. Ha ráadásul el van tolódva befelé a lánc vonala akkor már nem tud megfelelően futni a lánc. Hiba még a legnagyobb lánckeréken is probléma tud lenni, pedig ott kapaszkodik a legtöbb fogba.

Elküldve: 2023.04.10. 22:33 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@sabrinho: Nem értem mi lehet a probléma. Egyre tudok gondolni a hajtóműre és a hozzá tartozó láncvonalra. Elméletileg ha minden jól van beállítva, a lánc hossza jó, akkor egyedül a láncvonal lehet még rossz. Ha túlságosan befelé van a léncvonal és nem teljesen középen, akkor el tudom képzelni hogy nem jó szögben áll a legkisebb fogaskeréken. Mivel az 1x12-nél amúgy is ez a legszélső állás, itt már szögben áll a lánc és ráadásul itt a legkevesebb fogva rúd kapaszkodni, így nem csodálom ha kijön a hajtás hibája. Ugyebár a 11-12s már jóval pontosabb beállítást kíván, mint egy régi 6-9s.

Elküldve: 2023.04.10. 19:14 sabrinho 

  • sabrinho avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 10

@hetfield: Nem hiszem, többi fogaskerékköz teljesen csendes, nem "indul" a lánc felfelé. Meg tekertem is a bowden feszítőn, nem javult tőle. Ma beletettem egy 30-ast, kiállva, erőltetve nem mertem próbálni, de legalább lazán tekerve jó volt.

Elküldve: 2023.04.10. 11:00 hetfield 

  • hetfield avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 21

@sabrinho: nem akar a lánc fellépni a következő tányérra?

Elküldve: 2023.04.10. 08:59 sabrinho 

  • sabrinho avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 10

@hetfield: Shimano xt váltó. Manual szerint kiszedéshez kell off-ba állítani, használatnál onba. De valóban így is működik, ha hátranyomom a kart, rögzíti a kanalat.

Nagyon jó, hogy neked nincs ilyen problémád, szeretnénk mi is elkerülni. Én jelenleg nem is használom a legkisebb kereket, mert ha nem lazán tekerem, pár pedálfordulatonként "ugraszt". Sz.r dolog. Új, második lánc, 1000 km körül van a fogsorban.

Elküldve: 2023.04.10. 07:15 hetfield 

  • hetfield avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 21

@sabrinho: Abban az esetben fixál ha az sram váltó, Shimanónál az feszit, nálam slx sor volt fent gyárilag, most pedig xt sor van fent 10-51 mindkettő, sosem tapasztaltam ilyen problémát.

Elküldve: 2023.04.09. 20:39 sabrinho 

  • sabrinho avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 10

@Bisza: Az a kanalat fixálja, kerékkiszedéshez, nem láncfeszítés állítás (illetve annyiban, hogy off állásban nem feszül a lánc). Előlre kell nyomni használathoz.

Én gondolkodom egy másik soron, ami nem 10-ről indul. A legnagyobb nélkül bőven ellennék, 15+ százalékos emelkedőkön sem hiányozna, így ehhez viszont a hajtás oldalit is változtatnom kellene.

Elküldve: 2023.04.09. 18:04 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 45

@sabrinho: Eddig ennyit tudok amit leírtam, ha megtudok valamit megosztom. Esetleg ha tudsz valamit kérlek oszd meg te is. Ami még engem foglalkoztat, hogy van egy kallantyú a váltón, ami elvileg a lánc feszességet állítja. Egy youtube videón láttam, hogy azt hátrafelé kell állítani (váltó leírásában is úgy van írva), de egyedül azon a videón láttam, hogy az a megfelelő állása. Mindenhol előre van állítva. Nem tudom van-e jelentősége annak.

Elküldve: 2023.04.09. 08:51 sabrinho 

  • sabrinho avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 10

@Bisza: Nekem ugyanez a problémám, érdekel a megoldás engem is nagyon.

Elküldve: 2023.04.06. 21:37 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 45

@Rotkar: Szia! Bocs a kései válaszért. Most a bringa a legutolsó sajnos. Ott tartok, hogy sikerült beszereznem tartalék fogaskereket. Ezt feltettem. De eddig egy bringaúttal sikerült tesztelnem kb 10km-en keresztül. Eddig jó, de ez a távolság semmi. Amire én jutottam, hogy a hézagolót át kellett tennem a hajtott oldalra (ezt én rontottam el az összerakásnál de az a helyzet, hogy a gyári szettel is ezt produkálta, amihezz semmi közöm nem volt ugye) és a váltót úgy beállítani, hogy az alsó fogaskerékhez a váltó fogaskereke ne pont síkban legyen, hanem az alsó fogaskerék külső szélével legyen egyvonalban. Ezeket csináltam eddig. Aztán a hátsó váltót állítottam a jelre a legnagyobb fogaskeréken. Amennyiben elvitted már szervízbe és beállították, érdekelne mit láttak hibának vagy rossznak és működik-e azóta?

Elküldve: 2023.04.01. 08:44 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Rotkar: Berguson, Shimano Service Center.

Elküldve: 2023.03.30. 05:00 hetfield 

  • hetfield avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 21

@Rotkar: Milyen márka a bringa?

Elküldve: 2023.03.27. 15:05 Rotkar 

  • Rotkar avatar
  • hozzászólások: 4

@bl4ckv0id: Köszönöm a választ, sajnos én nem jöttem rá mi a gond vele, nem vagyok elég ügyes hozzá. Tudnátok ajánlani egy normális szervízt ahol értenek hozzá? (Lehet Budapest vagy vidék is).

Elküldve: 2023.03.22. 18:49 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@azaki71: Látom nem szívtál még váltófül miatti váltás problémákkal! :) Vannak mindeféle próbálkozások a láncváltás leváltására, de egyelőre az a legnagyobb probléma velük, hogy hatásfokban nem tudják elérni azt a szintet, még úgy se, hogy a (néha) durván ferdén álló lánc miatt van némi plusz veszteséged is. A "váltófül törés olcsó" érvelés elég gyenge lábakon áll. Ha akarják (műszakilag), tervezhetnek olyan felfogatást erre a váltóra is, ami könnyen+olcsón cserélhető, és gyengébb anyag, hogy tervezetten ott törjön, ha törnie kell! Szóval ez csak szándék kérdése, az új technológia nem akadálya ennek, csak másképp/másol kell(ene) megoldani ugyanazt a problémát. Abban persze igazad van, hogy új/más váz kell hozzá, de ez csak idő kérdése. Azért jó pár ilyen fejlesztés volt az elmúlt 10 évben. A teljesség igénye nélkül: 26", majd 27,5", majd 29" (itt lényegében mindent is cserélhettél, nem csak a vázat, mégis ma már a 29" az alap MTB-nél), átmenő tengely, boost, tapered villanyak, stb... Igazából én csak annyit akartam mondani, hogy szerintem mérnökileg nézve, ez jobb megoldás.

Elküldve: 2023.03.22. 18:32 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Makky: Jók a SRAM fejlesztései ez tény. A Shimano Cues elég későn jön, tényleg időszerű lecserélni a régi dupla és triplatányéros Altus/Acera/Alivio párost. Már rég van MicroSHIFT és SunRace 1x9 hajtás clutch-csal, Shimano is időszerű hogy bemutatta.

Elküldve: 2023.03.22. 18:13 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

@Makky: Váltó fúl előnyé, hogy az törjön el, ne a váz sérüljön és ne is a váltó. Könnyen és olcsón cserélhető alkatrész. A Sram jelenlegi megoldása sem univerzális, azt sem lehet minden vázhoz használni. Aztán lehet, ez lesz az új trend, ez a felvevő piacon fog múlni. Lehet, magát a láncváltot kellene elfelejteni? Mwesszire vezet ez a kérdés, de hogy a váltófül miatt "érdemben" rosszabb lenne e a váltás? Ez kb megint az a kategória, hogy Octalink, vagy Integrált. De egyenlőre megint a levegőbe beszélünk, mert eddig nem volt lehetőségünk kipróbálni a Sram új rendszerét.

Elküldve: 2023.03.22. 15:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

Az ára annyi amennyi. Azt a piac határozza meg, semmi más. Nyilván hazai átlag bringásnak drága, de nem is ők a célközönség. Ennyi. Viszont ezt már sokkal korábban meg kellett volna lépni! (Mármint a váltófül kihagyását.) A Sram-nak van egy csomó új innovatív fejelsztése. A Shimano meg csak kullog utána mostanában, több év lemaradással! Azért, mert valami régi "hagyomány" (váltófül), még nem biztos, hogy jó is! Az egy rossz örökség. Régen nem volt váltó se. Valahogy föl kellett tenni oda. Ez volt akkor a legkézenfekvőbb megoldás, de az idő kicsit túlhaladt rajta. Több probléma is van vele. A fokozatok számának növekedésével egyre precízebb váltókra van szükség. A váltófül ebben jelentett némi akadályt. Nem kellően merev. Nincsen szabványosítva a "lyuk" helye a tengelyhez képest. Vagyis ahány váz, annyi féleképpen áll a váltó. Ezt pedig csak korlátozottan tudod állítani a B-tension csavarral. Aztán szinte sosincs tökéletesen síkban! Meglepődnétek, ha megnéznétek a saját bringátokon egy beállító szerszámmal! (Akár zsír új bringán is!) Nekem volt olyan vázam, ahol a keréknél már 5cm-t kitért a mérő! (És ez szemre a váltó állásán még nem látszott igazán!) Ezek pedig mind a pontos/gyors váltás ellenségei! Szóval én üdvözlöm ezt a fejlesztést! Persze nem rohanok én se a boltba venni ilyet, mert még elektromosom sincs és nem is lesz egy darabig, mert egyszerűen nincsen rá szükségem! :)

Elküldve: 2023.03.22. 14:05 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@fpeter: Nem hülyeség kérdése. Aki külföldi vagy itthon jól keres és megengedheti magának miért ne? Igazából konkurencia nélküli Hi-Tech cucc ez, így persze hogy magasan áraz a SRAM. Majd tovább öröklődik az olcsóbb GX AXS -be részleteiben ésszerű árral.

Elküldve: 2023.03.22. 10:58 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 321

@rcs2003: Csak bizonyos vázakra tudod felrakni a szettet. A marketing első osztályú. Azt is mutatták, hogy az alsó görgő két részből áll, így ha megakasztaná egy faág (ami nálam még sosem következett be), a görgő forog tovább. A 12 sebis 300k Ft-ba kerülő fogaskeréksorról nincs mit mondani. De úgy is sok hülye lesz, aki megveszi.

Elküldve: 2023.03.22. 10:21 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@rcs2003: Azt írták valahol, hogy moduláris a váltó, és lehet cserélni azt a rácsszerű részét, ami a váltótartó fül helyett van. Gondolom nem lenne olcsó az a csere, de legalább nem kuka sem a váz, sem a váltó. Nem tudom minek az ilyen "újítások", mert ne véletlenül volt a fül.

Elküldve: 2023.03.21. 20:32 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

@rcs2003: közben rákerestem youtube.no. Aztakurva milyen marketing. Az összes létező bicajos csatornán pont 5 órája startoltak el a terméket bemutató videók :D Ez igen

Elküldve: 2023.03.21. 20:29 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

@fpeter: Mi van ha leszakad a váltó? Azelőtt legalább volt egy filléres biztonsági elem a váz és a váltó között ami azért felelt hogy lehetőleg ne essen kár az alkatrészekben. Most már a vázat is viszi magával akár egy odapattant faág?

Elküldve: 2023.03.21. 19:20 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 321

@azaki71: Potom 2000 euróért. :D Azt mondom, hogy 1000-ért túl van árazva ez az egész axs dolog.

Elküldve: 2023.03.21. 19:04 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 688

Most az új "SRAM EAGLE TRANSMISSION" szett tartja lázban az újdonságra figyelőket.

Elküldve: 2023.03.21. 17:27 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

Én egyébként meglepődtem, hogy mennyire jól vált hátul. Akkora a hátsó nagy lánckerék, mint országúton elől! Nagyon durván néz ki! Az ugrás is nagy az alatta lévőhöz képest. Ehhez képest, teljes terhelés alatt is olyan vaj puhán vált mindkét irányba, hogy el se akartam hinni először! (Tartósságról egyelőre nem tudok nyiltkozni, mert nem montizok én annyit.)

Elküldve: 2023.03.21. 17:24 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@rcs2003: Akkor csak félreértettem! Azt már nem mertem írni, hogy előre fele kéne amúgy tekerni, mert úgy jobban halad a bicó! :)))

Elküldve: 2023.03.21. 17:14 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

@Makky: Nrm értem miért nem értesz. Én egy szóval se mondtam hogy nem működő dolog. Épphogy nagyon is működik. Engem speciel nem érdekel ha hátra tekerve akár leesik a lánc, mivel nem tekerek hátra. :)

Elküldve: 2023.03.21. 16:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@rcs2003: Nem nagyon értelek titeket. Ez azért alapvetően működő dolog! Gyári beállításokkal nekem tökéletesen működik hátul mind a 12 (Sram) és még hátrafele tekerve se dobja le a láncot (sehol). (Erre a Shimano hajlamosabb inkább. A Sram egyértelműen jobb amúgy 1x-ben! Ugye ők kezdték nagyon sok évvel a Shimano előtt!) És én használom rendszeresen mindegyiket! Alföldre meg nem ilyet vennék. :) Versenyre persze lehet variálni, de nem a láncvonallal, mert oda is kell (nekem) mindegyik. Esetleg előre kisebb/nagyobb, vagy hátra más kiosztás a pálya/táv függvényében.

Elküldve: 2023.03.21. 15:07 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

@bl4ckv0id: két fogaskoszorút használok, a mindennapos szaladgálósnál a kisebb fogasok felé van terelve a láncvonal, amikor versenyre megyünk akkor meg át van hézagolva középre (a fogaskoszorú is másik ilyenkor). Olyankor az alsó 4-et úgyse nagyon kell használni :D

Elküldve: 2023.03.21. 15:04 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@rcs2003: Általában a kisebbek felé kell kicsit igazítani, de cserébe a legnagyobb fogaskeréken nem lesz olyan jó. Általában amúgy is az van a legkevesebbet használva (ha egyáltalán van).

Elküldve: 2023.03.20. 22:03 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Nem tudom, nekem 2x-es hajtóművel eléggé el kellett tolni egyik irányba hogy jó legyen a láncvonal, mikor 1x-re alakítottam a bicajt. (Az egyik középcsapágy 2,5mm-es hézagoló át a baloldalra + lánctányér alá 1mm-es hézagoló, kissé barkácsolós de jól működik)

Elküldve: 2023.03.20. 20:35 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@rcs2003: Szerintem még nincs. :) Egyébként sajnos az 1x-es rendszerek egyetlen nagy hátránya, hogy sosem áll az egyeneshez közel a lánc. Hiába tud elhajolni, akkor sem lesz tökéletes a futás. Az sem segíti a dolgot, hogy 11-12 darab lánckerék van egy kazettán. Vicces de az eredetileg 3x vagy 2x8-asnak tervezett hajtás utólag 1x-esre alakítva jobban elfut a szélső fogaskerekeken. Van sok ilyen videó, én is ezt tervezem egyébként.

Elküldve: 2023.03.20. 20:26 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 889

Én azt várom amikor feltalálják azt hogy a fogaskoszorú irányba álljon a lánctányér felé, ahhoz igazodva amelyik fogaskeréken épp van a lánc :D Valószínű hogy a rugalmas mechanikai kapcsolaton több energia veszne el mint magán a rossz láncvonalon de azért egy poénnak jó lenne. Nem értem miért nem találták még fel. Vagy van már ilyen?

Elküldve: 2023.03.20. 20:12 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Rotkar: Én első körben a láncvonalat, a lánc hosszát, majd a váltó beállításait (összes! határoló csavarok, váltó pozíciója, bowdenfeszeség) ellenőrizném. Hátulról bele kell nézni, hogy a felső váltógörgő teljesen középre essen a láncszem közepére. Mivel ezek az 1x-es rendszerek keresztbe váltanak a szélső lánckerekeken, ezért határozottan fontos, hogy a láncvonal jó legyen. Így is soknál "normális jelenség", hogy a legnagyobb fogaskeréken ha erősen hátra pedálozik az ember akkor eggyel kisebbre ugrik a lánc. Hiába van clutch, ez ilyen.

Elküldve: 2023.03.20. 09:46 Rotkar 

  • Rotkar avatar
  • hozzászólások: 4

@Bisza: Szia! Lehet tudni, hogy mi lett a történet vége? Nekem is 1/12 -es hajtás van a bringán és hasonló problémával küzdök.

Elküldve: 2022.08.19. 09:26 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@rcs2003: Az, de lassan kopnak ki az alkatrészek. Ez olyan, mint a 26"-os kerék. Az egetrengető 27,5"-os kerék kábe 2 cm átmérővel nagyobb kerékméret, azaz elhanyagolható. A 29"-nak van értelme, de ahová jó a 27,5" oda jó lenne a 26" is. Fölösleges fejlesztés, de legalább lehet másik alkatrészeket venni, ha valaki biciklit vált.

Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!