Miért ugrik a lánc a Shimano Deore XT fogsoron?

Linkelt termék: Shimano CS-M8100 (Deore XT)
1-50 (85 válasz)

Elküldve: 2022.08.07. 07:22 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42
Témaindító kérdés:

Üdv urak! Egy kis segítség kellene, illetve hátha van tapasztalata valakinek ebben a témában. A címben említett termékről van szó, illetve a sima deore sorral is ugyan ez a tapasztalat. A lényeg, hogy a legalsó fogsor (10-es,), gyakorlatilag használhatatlan, mert ugrik a lánc rajt. A bringát deore szettel kaptam, gyakorlatilag a második tekerésem után ugrott a lánc a legalsó fokozatban, de csak ott. Aztán lecseréltem xt-re, mondom hátha jobban bírja. Valóban tovább bírta,de ez lehet azért is, mert már figyeltem rá. A héten voltam az alföldön és bringaúton elkezdett ugrálni a lánc a 10-es soron. Kiállva nem tekerek, még felfelé sem. A kerékpárboltos szakik azt mondják, hogy vegyek vissza a nyomatékból, meg ott nincs jól beállítva valami. Már tényleg kezdem azt hinni, hogy én vagyok ennyire béna. De a bátyám kerékpárján ugyan ez a jelenség. Szintén deore sor. Mind 1x12 es. A kérdés az lenne van-e tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban vagy tud-e megoldást rá? Mert ugye pont a haladás lenne fontos vele, de egy kis emelkedő és már váltok is egyet föl, nehogy terheljem. A segítségeket előre is köszönöm.

Elküldve: tegnapelőtt, 15:05 Rotkar 

  • Rotkar avatar
  • hozzászólások: 4

@bl4ckv0id: Köszönöm a választ, sajnos én nem jöttem rá mi a gond vele, nem vagyok elég ügyes hozzá. Tudnátok ajánlani egy normális szervízt ahol értenek hozzá? (Lehet Budapest vagy vidék is).

Elküldve: 2023.03.22. 18:49 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 663

@azaki71: Látom nem szívtál még váltófül miatti váltás problémákkal! :) Vannak mindeféle próbálkozások a láncváltás leváltására, de egyelőre az a legnagyobb probléma velük, hogy hatásfokban nem tudják elérni azt a szintet, még úgy se, hogy a (néha) durván ferdén álló lánc miatt van némi plusz veszteséged is. A "váltófül törés olcsó" érvelés elég gyenge lábakon áll. Ha akarják (műszakilag), tervezhetnek olyan felfogatást erre a váltóra is, ami könnyen+olcsón cserélhető, és gyengébb anyag, hogy tervezetten ott törjön, ha törnie kell! Szóval ez csak szándék kérdése, az új technológia nem akadálya ennek, csak másképp/másol kell(ene) megoldani ugyanazt a problémát. Abban persze igazad van, hogy új/más váz kell hozzá, de ez csak idő kérdése. Azért jó pár ilyen fejlesztés volt az elmúlt 10 évben. A teljesség igénye nélkül: 26", majd 27,5", majd 29" (itt lényegében mindent is cserélhettél, nem csak a vázat, mégis ma már a 29" az alap MTB-nél), átmenő tengely, boost, tapered villanyak, stb... Igazából én csak annyit akartam mondani, hogy szerintem mérnökileg nézve, ez jobb megoldás.

Elküldve: 2023.03.22. 18:32 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 83

@Makky: Jók a SRAM fejlesztései ez tény. A Shimano Cues elég későn jön, tényleg időszerű lecserélni a régi dupla és triplatányéros Altus/Acera/Alivio párost. Már rég van MicroSHIFT és SunRace 1x9 hajtás clutch-csal, Shimano is időszerű hogy bemutatta.

Elküldve: 2023.03.22. 18:13 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 502

@Makky: Váltó fúl előnyé, hogy az törjön el, ne a váz sérüljön és ne is a váltó. Könnyen és olcsón cserélhető alkatrész. A Sram jelenlegi megoldása sem univerzális, azt sem lehet minden vázhoz használni. Aztán lehet, ez lesz az új trend, ez a felvevő piacon fog múlni. Lehet, magát a láncváltot kellene elfelejteni? Mwesszire vezet ez a kérdés, de hogy a váltófül miatt "érdemben" rosszabb lenne e a váltás? Ez kb megint az a kategória, hogy Octalink, vagy Integrált. De egyenlőre megint a levegőbe beszélünk, mert eddig nem volt lehetőségünk kipróbálni a Sram új rendszerét.

Elküldve: 2023.03.22. 15:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 663

Az ára annyi amennyi. Azt a piac határozza meg, semmi más. Nyilván hazai átlag bringásnak drága, de nem is ők a célközönség. Ennyi. Viszont ezt már sokkal korábban meg kellett volna lépni! (Mármint a váltófül kihagyását.) A Sram-nak van egy csomó új innovatív fejelsztése. A Shimano meg csak kullog utána mostanában, több év lemaradással! Azért, mert valami régi "hagyomány" (váltófül), még nem biztos, hogy jó is! Az egy rossz örökség. Régen nem volt váltó se. Valahogy föl kellett tenni oda. Ez volt akkor a legkézenfekvőbb megoldás, de az idő kicsit túlhaladt rajta. Több probléma is van vele. A fokozatok számának növekedésével egyre precízebb váltókra van szükség. A váltófül ebben jelentett némi akadályt. Nem kellően merev. Nincsen szabványosítva a "lyuk" helye a tengelyhez képest. Vagyis ahány váz, annyi féleképpen áll a váltó. Ezt pedig csak korlátozottan tudod állítani a B-tension csavarral. Aztán szinte sosincs tökéletesen síkban! Meglepődnétek, ha megnéznétek a saját bringátokon egy beállító szerszámmal! (Akár zsír új bringán is!) Nekem volt olyan vázam, ahol a keréknél már 5cm-t kitért a mérő! (És ez szemre a váltó állásán még nem látszott igazán!) Ezek pedig mind a pontos/gyors váltás ellenségei! Szóval én üdvözlöm ezt a fejlesztést! Persze nem rohanok én se a boltba venni ilyet, mert még elektromosom sincs és nem is lesz egy darabig, mert egyszerűen nincsen rá szükségem! :)

Elküldve: 2023.03.22. 14:05 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 83

@fpeter: Nem hülyeség kérdése. Aki külföldi vagy itthon jól keres és megengedheti magának miért ne? Igazából konkurencia nélküli Hi-Tech cucc ez, így persze hogy magasan áraz a SRAM. Majd tovább öröklődik az olcsóbb GX AXS -be részleteiben ésszerű árral.

Elküldve: 2023.03.22. 10:58 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 102

@rcs2003: Csak bizonyos vázakra tudod felrakni a szettet. A marketing első osztályú. Azt is mutatták, hogy az alsó görgő két részből áll, így ha megakasztaná egy faág (ami nálam még sosem következett be), a görgő forog tovább. A 12 sebis 300k Ft-ba kerülő fogaskeréksorról nincs mit mondani. De úgy is sok hülye lesz, aki megveszi.

Elküldve: 2023.03.22. 10:21 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 83

@rcs2003: Azt írták valahol, hogy moduláris a váltó, és lehet cserélni azt a rácsszerű részét, ami a váltótartó fül helyett van. Gondolom nem lenne olcsó az a csere, de legalább nem kuka sem a váz, sem a váltó. Nem tudom minek az ilyen "újítások", mert ne véletlenül volt a fül.

Elküldve: 2023.03.21. 20:32 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 571

@rcs2003: közben rákerestem youtube.no. Aztakurva milyen marketing. Az összes létező bicajos csatornán pont 5 órája startoltak el a terméket bemutató videók :D Ez igen

Elküldve: 2023.03.21. 20:29 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 571

@fpeter: Mi van ha leszakad a váltó? Azelőtt legalább volt egy filléres biztonsági elem a váz és a váltó között ami azért felelt hogy lehetőleg ne essen kár az alkatrészekben. Most már a vázat is viszi magával akár egy odapattant faág?

Elküldve: 2023.03.21. 19:20 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 102

@azaki71: Potom 2000 euróért. :D Azt mondom, hogy 1000-ért túl van árazva ez az egész axs dolog.

Elküldve: 2023.03.21. 19:04 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 502

Most az új "SRAM EAGLE TRANSMISSION" szett tartja lázban az újdonságra figyelőket.

Elküldve: 2023.03.21. 17:27 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 663

Én egyébként meglepődtem, hogy mennyire jól vált hátul. Akkora a hátsó nagy lánckerék, mint országúton elől! Nagyon durván néz ki! Az ugrás is nagy az alatta lévőhöz képest. Ehhez képest, teljes terhelés alatt is olyan vaj puhán vált mindkét irányba, hogy el se akartam hinni először! (Tartósságról egyelőre nem tudok nyiltkozni, mert nem montizok én annyit.)

Elküldve: 2023.03.21. 17:24 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 663

@rcs2003: Akkor csak félreértettem! Azt már nem mertem írni, hogy előre fele kéne amúgy tekerni, mert úgy jobban halad a bicó! :)))

Elküldve: 2023.03.21. 17:14 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 571

@Makky: Nrm értem miért nem értesz. Én egy szóval se mondtam hogy nem működő dolog. Épphogy nagyon is működik. Engem speciel nem érdekel ha hátra tekerve akár leesik a lánc, mivel nem tekerek hátra. :)

Elküldve: 2023.03.21. 16:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 663

@rcs2003: Nem nagyon értelek titeket. Ez azért alapvetően működő dolog! Gyári beállításokkal nekem tökéletesen működik hátul mind a 12 (Sram) és még hátrafele tekerve se dobja le a láncot (sehol). (Erre a Shimano hajlamosabb inkább. A Sram egyértelműen jobb amúgy 1x-ben! Ugye ők kezdték nagyon sok évvel a Shimano előtt!) És én használom rendszeresen mindegyiket! Alföldre meg nem ilyet vennék. :) Versenyre persze lehet variálni, de nem a láncvonallal, mert oda is kell (nekem) mindegyik. Esetleg előre kisebb/nagyobb, vagy hátra más kiosztás a pálya/táv függvényében.

Elküldve: 2023.03.21. 15:07 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 571

@bl4ckv0id: két fogaskoszorút használok, a mindennapos szaladgálósnál a kisebb fogasok felé van terelve a láncvonal, amikor versenyre megyünk akkor meg át van hézagolva középre (a fogaskoszorú is másik ilyenkor). Olyankor az alsó 4-et úgyse nagyon kell használni :D

Elküldve: 2023.03.21. 15:04 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 83

@rcs2003: Általában a kisebbek felé kell kicsit igazítani, de cserébe a legnagyobb fogaskeréken nem lesz olyan jó. Általában amúgy is az van a legkevesebbet használva (ha egyáltalán van).

Elküldve: 2023.03.20. 22:03 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 571

Nem tudom, nekem 2x-es hajtóművel eléggé el kellett tolni egyik irányba hogy jó legyen a láncvonal, mikor 1x-re alakítottam a bicajt. (Az egyik középcsapágy 2,5mm-es hézagoló át a baloldalra + lánctányér alá 1mm-es hézagoló, kissé barkácsolós de jól működik)

Elküldve: 2023.03.20. 20:35 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 83

@rcs2003: Szerintem még nincs. :) Egyébként sajnos az 1x-es rendszerek egyetlen nagy hátránya, hogy sosem áll az egyeneshez közel a lánc. Hiába tud elhajolni, akkor sem lesz tökéletes a futás. Az sem segíti a dolgot, hogy 11-12 darab lánckerék van egy kazettán. Vicces de az eredetileg 3x vagy 2x8-asnak tervezett hajtás utólag 1x-esre alakítva jobban elfut a szélső fogaskerekeken. Van sok ilyen videó, én is ezt tervezem egyébként.

Elküldve: 2023.03.20. 20:26 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 571

Én azt várom amikor feltalálják azt hogy a fogaskoszorú irányba álljon a lánctányér felé, ahhoz igazodva amelyik fogaskeréken épp van a lánc :D Valószínű hogy a rugalmas mechanikai kapcsolaton több energia veszne el mint magán a rossz láncvonalon de azért egy poénnak jó lenne. Nem értem miért nem találták még fel. Vagy van már ilyen?

Elküldve: 2023.03.20. 20:12 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 83

@Rotkar: Én első körben a láncvonalat, a lánc hosszát, majd a váltó beállításait (összes! határoló csavarok, váltó pozíciója, bowdenfeszeség) ellenőrizném. Hátulról bele kell nézni, hogy a felső váltógörgő teljesen középre essen a láncszem közepére. Mivel ezek az 1x-es rendszerek keresztbe váltanak a szélső lánckerekeken, ezért határozottan fontos, hogy a láncvonal jó legyen. Így is soknál "normális jelenség", hogy a legnagyobb fogaskeréken ha erősen hátra pedálozik az ember akkor eggyel kisebbre ugrik a lánc. Hiába van clutch, ez ilyen.

Elküldve: 2023.03.20. 09:46 Rotkar 

  • Rotkar avatar
  • hozzászólások: 4

@Bisza: Szia! Lehet tudni, hogy mi lett a történet vége? Nekem is 1/12 -es hajtás van a bringán és hasonló problémával küzdök.

Elküldve: 2022.08.19. 09:26 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 83

@rcs2003: Az, de lassan kopnak ki az alkatrészek. Ez olyan, mint a 26"-os kerék. Az egetrengető 27,5"-os kerék kábe 2 cm átmérővel nagyobb kerékméret, azaz elhanyagolható. A 29"-nak van értelme, de ahová jó a 27,5" oda jó lenne a 26" is. Fölösleges fejlesztés, de legalább lehet másik alkatrészeket venni, ha valaki biciklit vált.

Elküldve: 2022.08.19. 08:47 zscs 

  • zscs avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 115

A váltófül körül végül ellenőrizted, rendben-e minden? A nagyobb boltoknak van váltófül hajlító eszköze, amivel korrigálják, ha hajlott. Csak azért írom, mert 3 évig szívtam magam is miatta a montimon, nem értettem, miért nem bírom beállítani a váltót rendesen. Aztán lecseréltem az XTR váltásomat XX1 Eagle AXS-re (ami kifejezetten érzékeny az ilyesmire) és már szemmel láttam, hogy befelé csavarodik a kanál. Persze ez is csak egy lehetőség - érdemes kizárni. ;)

Elküldve: 2022.08.19. 06:17 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@Bisza: "lánc"

Elküldve: 2022.08.19. 06:16 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@Bisza: Csak jelzés képpen. Teszteltem a bringát, sajnos így is ugrik a pánc a 10-esen. Ez lehet a kopottságából adódóan is, de passz.

Elküldve: 2022.08.17. 19:45 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@Bisza: Úgy néz ki, egy hiba megvan. A lánvonal 49mm volt nekem, de a shimano csak 52, 55 és 56mm-rel dolgozik. A spcer, ami 2,5mm került rossz helyre valószínű. Már átraktam a spacert a hajtott oldalra, így ahogy Makky momdja inkább az 5. fogaskerék felé van eltolódva a láncvonal. A spacer megcseréléséhez ki kellett ütnöm a benne lévőt, de ugyan az került most vissza, ami nem szerencsés ugye. Megrendeltem az új középrészt, amint tudom tesztelem. A váltót pedig úgy állítottam be most, hogy a 10-es fogaskerék szélével legyen egyvonalban a váltó alsó állásban. Amint tudom tesztelem és megírom mi lett az eredmény.

Elküldve: 2022.08.17. 12:45 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 663

@rcs2003: Megnéztem a láncvonalat az 1x12-es boost-os bringámon (Sram minden érintett komponens): nekem kicsit a kisebb lánckerekek fele van tolódva az egyenes láncvonal. Szemre alulról az 5./6. környékén tűnik egyenesnek. Meg kéne nézni több bringán is, mert ez lehet, hogy szándékosan van így, de nem biztos. Meg optikai csalódás is lehet persze. :) Mindenesetre jól működik mindkét végállásban is.

Elküldve: 2022.08.17. 12:22 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 571

@bl4ckv0id: Alföldre még a 2x10 is tök felesleges.

Elküldve: 2022.08.17. 09:01 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 83

@Bisza: Valahol megértem, én is inkább 1x-es rendszert használnék, de szerintem a 2x9-es is jó kompromisszum. Az az igazság, hogy a népszerű 1x11/12 rendszerhez jóval drágábbak az alkatrészek, így sokkal olcsóbb fenntartani egy 3x8-as vagy 2x9-es vagy 2x10-es rendszert. Nekem még sz elavult 3x7 van, mert alföldi vagyok, így overkill lenne egy modernebb hajtás. 3x8 vagy 2x9 van tervben, de fölé nem megyek szerintem. Sokkal kevésbé érzékenyek ezek. A Deore 2x10 lenne nekem szerintem az ideális, így lehet egyszer az lesz. Rövid távon Altus/Acera egyelőre.

Elküldve: 2022.08.16. 14:06 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 571

Elvileg ideális esetben a 6. és a 7. fogaskerék között pontosan félúton kellene egyenesnek lennie a láncvonalnak, igaz?

Elküldve: 2022.08.16. 12:58 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 663

@fpeter: Pont 3mm az eltérés! Ami nem is olyan kevés ám! Főleg, ha valami pont a határon van működés szempontjából, és ugye minél több a fokozat, annál érzékenyebb a rendszer mindenre!

Elküldve: 2022.08.16. 11:38 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 102

@asebestyen: Érdemes ellenőrizni, hogy a lánctányér, vagy a lánctányértartó spider boostos, vagy nem boostos vázhoz készült. EBike-építésnél majdnem belefutottam ebbe a hiába. Lehet csak pár mm az eltérés, de az pont elég lehet az ilyen anomáliákhoz.

Elküldve: 2022.08.15. 11:49 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 502

@Bisza: Van fent egy 8 hónapos tartós teszt, de még abban is azt írják, hogy a hajtás lánc megkopott, de még van benne tartalék, de alatta vannak felhasználói hozzászólások és vannak negatív észrevételek, de egyikben sem említenek hátsó sor problémát. Szóval, lehet, hogy simán csak elhasználod a 10es lánckereket, ebben az esetben Makky-ra hallgatnék és fel kell tenni előre egy nagyobb lánckereket.

https://www.vitalmtb.com/features/Shimano-XT-12-Speed-Long-Term-Review,2920

Elküldve: 2022.08.15. 05:36 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 663

@Bisza: Ilyen felhasználási célra (Alföld), akkor esetleg vegyél egy nagyobb acél első olcsóbb lánckereket és akkor nem kell hátul a 10-est koptatnod! Ha nem hetente kell cserélgetni, akkor nem nagy macera és ez a legolcsóbb megoldás. (Én mondjuk még gumit is cserélnék, meg esetleg hátsó sort is, de az már más kérdés...)

Elküldve: 2022.08.15. 05:13 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@azaki71: Egyáltalán nem vettem megmondásnak. Csak hálával tartozom hogy egyáltalán próbálsz segíteni. Amennyiben tartósan nem oldódik meg a problémám, valamit lépnem kell, akkor az általad vázolt opció is benne lesz a kalapban. Meg fogom írni, akár csere lett a vége, akár megoldódott a probléma.

Elküldve: 2022.08.14. 20:54 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 502

@Bisza: Ahogy írtam nem vagyok megmondó ember, csak egy lehetőséget vázoltam fel. Minden hajtás rendszernek van előnye hátránya. Remélem ha megérkeznek az új fogaskerekek ismét 100%-ban fogod tudni használni a kerékpárt, mindenesetre írd majd meg, hogy miként alakult.

Elküldve: 2022.08.14. 20:44 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@azaki71: aza a baj, hogy nem trendet követek. Ilyen hajtással kaptam a bringát és az alábbiakban ecstelt problémától eltekintve, nem szeretnék már első váltót. Nekem annyira bejönne ez a 1x12-es rendszer, hogy nagyon. Mindig hudom melyik fokozatba vagyok, tudom mennyit váltsak a part előtt ha kell stb. Szóval már nem szívesen térnék vissza a szorzós rendszerre.

Elküldve: 2022.08.14. 20:39 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@asebestyen: Én is így gondolom. A hajtás, minden része cserélve lett. Leginkább azért mert a sima deore váltóval és deore sorral érkezett gépen is ugyan ez volt a probléma 10-es fogaskerékkel. Úgy döntöttem, olyan alkatrészekkel építek egy bringát, amilyennel mindig is szerettem volna. Szépen apránként megvettem a hajtást, a váltót, a koszorút. Amikor minden meg volt, egyben cseréltem mindent. Lemérek mindent ha kell, de nem az én esetem az egyedüli, ahogy túrom a külföldi fórumokat. De megoldást sem találtam rá. Én is úgy gondolom, hogy működni kell, de már tényleg nem tudom.

Elküldve: 2022.08.14. 20:34 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@rcs2003: Nézd, azért mert azt írtam, hogy az alföldön tekertem vele, nem azt jelenti, hogy napi szinten ott használom. Hidd el pontosan tudom mire van szükségem, hosszú folyamat volt mire kiválasztottam és megvettem magamnak ezt a bringát, és lecseréltem a cuccokat. Álltalában a Bükkben tekerek, de most épp az alföldön nyaraltunk és körbetekertük a Tiszatavat, meg elmentem tekerni is, ha már vittem a bringát. Csak azért nem fogok még egy bringát venni, hogy egy évben egyszer elmegyek az alföldre, akkor trekking vagy virsligumis bringám is legyen. Úgy gondolom egy ösztelóssal elmehetek alföldre is tekerni ha kell, meg ha úgy tartja kedvem gangolok le a Bükkben. Viszont az felháborító, hogy egy ilyen minőségű szett már az alföldön is problémát okoz......

Elküldve: 2022.08.14. 17:37 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 502

Őszintén kívánom, hogy megoldódjanak a kerékpár hajtáslánc problémáid. Amatőr szinten szerintem bővebb elegendő a 10es rendszer, de ha nem akkor 2x10rendszer, tudom, sok szerint ez bűn, hogy :"első váltó hülye vagy???".... Én az alábbi videoban szereplő emberke véleményét osztom, de ahány felhasználó annyi szokás és nem is akarok megmondó ember lenni. De nem kell mindig mások trendjét, sem a gyártok trendjeit követni, mindenki találja meg a neki megfelelő kerékpárt és felszereltséget.

https://www.youtube.com/watch?v=Ew03wbHOHS0

Elküldve: 2022.08.14. 10:33 asebestyen 

  • asebestyen avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 17

@Bisza: Szia! Biztos lehetsz benne, hogy nem a sorral van a baj, mármint amíg új. Ha minden jól van beállítva, akkor ennek tökéletesen kell működnie. Jó lenne tudni, pontosan mit cseréltél és mire és miért, tételesen. Ezek az 1x12-es rendszerek nagyon érzékenyek a láncvonalra pl. Ha beljebb kerül, a vázhoz közelebb a láncvonal pár mm-t (hajtómű lánctányér), akkor sosem lesz jó a legkisebb hátsó lánckeréken. Ha hajtóművet is cseréltél vagy azon lánctányért, én ott kezdeném el keresni a hibát, mióta ilyen sokféle rendszer van, könnyű beleszaladni a pofonba, gondolok itt a boostra, stb., ezek +3, vagy akár +6mm-t is kijjebb viszik a láncvonalat. Aztán ugye a csapágyház szélességétől függ, melyik olyalra mennyi spacer kell a hajtómű és a középcsapágy közé. Ezeket mind ellenőrizni kéne.

Elküldve: 2022.08.14. 09:28 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 571

Ez már simán csak pénztemető. Inkább gondold át reálisan az igényeid, a képességeid, azt hogy egyáltalán mire akarod használni a bicajt(mert pl. Alföldre túrázni vinni az össztelós hegyi áttételes géped a leghülyébb-legértelmetlenebb dolog amit tehetsz vele) és aszerint építs magadnak hajtást. Most rendeltél még két fogaskereket ami két napot fog bírni. Szerintem teljesen felesleges volt a gyári Deore szettet kukázni. Az XTR lánc megint teljesen felesleges pénzkidobás. De a te pénzed! Költsd! :D

Elküldve: 2022.08.14. 08:03 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@Bisza: Most ott tartok egyébként, hohy a rosebiktól rendeltem 10 és 12 es fogat, amit 33 hétre vállalnak. Addig átnézek mindent a shimano oldalán meg a fórumokon is, persze az itt kapott jótanácsokkal együtt, aztán meglátjuk. Most már hiába csinálok/állítok bármit a fogak el vannak kopva. Így nincs értelme. Addig a 10-est nem használom. Köszönöm mindenkinek az észrevételeket.

Elküldve: 2022.08.14. 07:51 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@Bisza:

https://www.emtbforums.com/community/threads/shimano-we-have-a-problem.14810/

No találtam egy fórumot, ez ugye e mtb, de a probléma ugyan az. Hát nem biztató a helyzet.....

Elküldve: 2022.08.10. 22:00 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 83

@rcs2003: Ahogy írja kicsit rövidebb. Viszont szerintem ez a kisebb baj, szerintem a rugófeszítő csavarral lejjebb mehetne a kanál. Legkisebb keréken nem kellene ennyire fent állnia.

Elküldve: 2022.08.10. 21:51 Bisza 

  • Bisza avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 42

@azaki71: Köszönöm! Így már pontosan értem, hogy mit akar a fogakkal.

Elküldve: 2022.08.10. 21:00 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 502

@Bisza: A legnagyobb fogaskerék / felső váltógörgő távolságot állítja be. A válto kanál tetején van két jelölés, azoknak a jelöléseknek a két nagyobb fog csúcsához kell állnia és nem az alacsonyabb profilú foghoz, ezzel pontossabbá teszi a váltást. Persze figyelembe veszi, hogy SG, vagy SGS a váltó, mert a shimano, más, más fogszámhoz adja meg ezt a beállítást, attól függően, hogy SG, vagy SGS a váltó. Ezzel kis mértékben javult az alsó fogaskeréken a lánc feszesség is, mert a kanálnak még maradt útja azt megfeszíteni.

Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!