@Makky: Igen sokszor erőltetett a fejlesztési irány. Viszont az első váltó elhagyásáért nem kár. Sosem volt egy precíz szerkezet.
@Makky: Igen sokszor erőltetett a fejlesztési irány. Viszont az első váltó elhagyásáért nem kár. Sosem volt egy precíz szerkezet.
Azokat nézd meg, amiket írtam. Több ötletem nincs. Ha nincsen elkopva se a lánc, se a lánckerék, akkor annak működnie_kell! 1500W-on taposva is! Az már más kérdés, hogy mennyire tartós! :) Profik Sram szettje is 10-el indul és ott sprintelnek vele valóban 1500W fölött is! (Ha az ott megugrik 65-ös tempónál kiállva, akkor az nagy baj...) Amúgy meg ez már rég nem arról szól, hogy mire van_szükség, vagy nincs. Üzlet az egész. Ennyi. Országúton a 11 semmivel nem ad többet, mint a 10. De terepen is, ha nem vagy erős, akkor is elég a 3x9, ha erősebb vagy, akkor a 2x9. A 10-se ad már hozzá túl sokat. Más kérdés, hogy egy idő után már azokhoz nem kapsz semmit sajnos..., így kénytelen vagy "haladni a korral", de ez a téma messzire vezet.
@Bisza: Olyanról még olvastam Prohardver fórumon, hogy gyárilag hibás volt a fogaskoszorú, bár ezt nem hinném, hogy itt fennáll.
Az a pont ez, amikor el kellne vinni egy olyan szakihoz, aki tényleg szakértő. Szerelő és szerelő közt van különbség. Vagy ha pesti vagy Shimano Service Center.
@rcs2003: Hát ez tényleg nagy szopás. :D De érted, csak a 10-es ugrik, semmi más. Csak a 10-es van hülyére kopva és a lánc is csak ott. :D Értem az álláspontodat és van is benne valami. Csak azt nem értem, hogy egy ilyen szintű Shimano termék így működik? Nem akarom elhinni, hogy ez ennyit tud. Azon gondolkodom, hogy tényleg arra váltok ami 11 foggal kezdődik. Viszont az 1x12 es rendszer szerintem nagyón jó lenne, imádom egyébként, mert pontosan tudom, hova kell váltanom. Nem kell elől a sorzókkal vacakolni. El tekerek én most is a 11 es fogsorral még a tempóm is jó de nem értem ezt a jelenséget ezért bátorkodtam segítséget kérni, hátha tud valaki erre megoldást vagy találkozott ilyennel.
@Makky: Igazad van. Már ahogy elküldtem az üzenetet, hogy a bovdennel állítsak, akkor tudtam, hogy hülyeség. Néztem a shimano dokumentumait, le van töltve mind. A bowdenház jó ötlet, azt megnézem, bár gyárilag deore váltó volt rajta az lett xt-re cserélve, nem tudom van-e különbség a két váltó bowdenház hosszától, de megnézem. A váltófület is megnézem, megigazítom.
Hát ez elég szopás :D Bár alig látszik valami a videóból de annyi azért kivehető hogy simán felmászik a kiskerék fogainak tetejére a láncod. Mintha ronggyá lenne kopva vagy a lánc, vagy a fogaskerék. Én egy konklúziót tudok mindebből leszűrni a magam részére: semmi értelme ennek a felesleges 12 sebességes flancolásnak, maradok az 1x10-es rendszernél. Alföldre nem megyünk hegymászásra kialakított áttétellel és hagyre sem megyünk síkvidéki hajtással. Ahogy én látom általában, sokaknak inkább egyáltalán normálisan biciklizni kéne megtanulni(pontosabban normálisan és hatékonyan pedálozni) és nem valószerűtlen széles áttételekkel kisérletezgetni, azt remélve hogy majd az mindenféle igényt kiszolgál. Ugyanis azért van ennyiféle mert egyik sem jó mindenre. :) Szerintem add el ezt a sorod és vegyél egy olyat ami 11 fogtól indul. Nem sokat számít az az egy fog különbség, hidd el. Akkor is ki lehet tekerni síkon a 40-es tempót ha elöl 30-as tányérod van, csak meg kell tanulni pedálozni. Tegnap a Bükk maratonon pl. 42km/órás tempót tekertem ki elöl a 32-es tányérral, a 27.5"-os kerekű masinámon hogy a cél előtt kb 200 méterrel még két sporttársat be tudjak fogni. Egyikük sem ért utol. :)
@Bisza: A bowden feszítést nem teljesen értem, hogy mire gondolsz. Az ezen nem fog segíteni. A Shimano techdocs-ot nézted már? https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-xt-m8100/RD-M8100-SGS.html
Itt ír pár dolgot a B csavarhoz, hogy milyen lánckeréknél hogyan kéne állnia. Illetve a bowdennel kapcsolatban esetleg a bowden ház hosszát is érdemes lenne megnézni, hogy az stimmel-e az ajánlásoknak megfelelően. Lehet, hogy amiatt nem tud jó szögben állni a váltó, mert túl hosszú, vagy rövid.
A váltótartó fület is érdemes lenne ellenőrizni, hogy tökéletesen áll. (Sok esetben gyári új bicókon se az! De ettől még általában jól váltanak persze. Csak, amikor az ember már mindent megnézett, akkor még ezt is érdemes.)
A lánchosszt is nézd meg a doksi alapján. De, ha leteszed a 10-esre és megnézed hogyan áll. Majd elől leveszed a láncot a lánckerékről és nem megy hátrébb a kanál, akkor biztos hosszú a lánc.
@Makky: Érdekes hogy mondod, mert az eredet lánchoz képest vagy 3 de lehet 4 szemmel is rövidebbre vettem az új láncot. Igen, azt én is próbáltam fentebb állítani, de a B csavar nem enged tovább felfelé. Ha kicserélem a bovdent és azzal feszítek még rajta az jó lehet szerinted? Úgy gondolom, hogy azt a 10-est már mindenképp ki kell cserélnem, de az javíthat a problémán szerinted?
Két dolog a képek alapján: 1. Nem túl hosszú a lánc? Feszít az rendesen még a 10-esen is? 2. Szerintem még mehetne közelebb a felső váltógörgő a lánckerékhez, ha tudsz még rajta állítani ilyen irányban.
@azaki71: Értelek. Onedrivera tettem fel képeket és videót. Ha van ötletetek szívesen veszem.
@rcs2003:
No urak, itt van a produktum. Egy-két fénykép és csináltam egy videót amikor fent volt a tartón és végig váltogattam. Az a nagyobb videó és csináltam egy kinti videót. Sanos csak telefonnal tudtam csinálni, gopro meg ilyenek nincsennek. A minőségert elnézést kérek előre is egykézzel csináltam a videókat.
https://1drv.ms/f/s!AmgC_djU-gvWqot8ISBqVeyYOkRyhA
@Bisza: Nem minden estben van középen a lánc, van, hogy lejebb kell állitani, hogy ne kapja fel, ez attól is függ olyankor milyen szögben ál a lánc...stb. De lehet nem elég a végállás csavart állitani, mert ugye a bowden feszesség is bejátszik, vagy annak hibája..stb. Az valóban furcsa, hogy több kerékpáron is ez a jelenség áll fenn, de így látatlanban tényleg nehéz, csak találgatunk. Remélem megoldóik és meg lesz az oka.
@rcs2003: Rendben. Délután rakok fel képeket. Ha tudok csinálok videót is.
Fényképezd csak le oldalról a váltóval együtt, miközben a legkisebben van a lánc, hadd lássuk azt a beállítást. Semmi értelme itt vakon okoskodni. Ha videót mutatsz, vagy mutass sajátot, vagy semmilyet.
@azaki71: igazad is lehet, de amint írtam két kerékpáron 3 sorral ugyan az a probléma lenne? Amikor felteszem állványra a bringát. Bármeddig eltekerem kézzel a lánc nem ugrik. Nem ér hozzá a másikhoz, mert ugye annak van hangja, azt rögtön észreveszi az ember, akkor a váltókar csavarjával finomhangolja az ember, hogy középen legyen a lánc. De ott van. A láncot megnézem, de hajtásirányak megfelelően lett feltéve. Szóval nem tudom továbbra sem. A láncot átnézem azért tüzetesen. Le sterimózom, aztán átnézem.
@Bisza: A videón azt látni, hogy felkapja a láncot a felette lévő lànckerék. Ennek több oka is lehet, attól függetlenül, hogy a többi lànckeréken nem csináltam. Pld, Shimano lànc a kerék felől lett összerakva és a letőrt szem végét felkapja. A letört szem végének elcsiszolàsával ez javítható Pld, váltó alsó végàllállás finom beállitása nem megfelelő. Pld, sorja, vagy görbült lánc kerék fog. Stb
@hetfield: erre go doltam én is, de nem. Ahogy felváltok egyet, minden megszűnik. Ráadásúl tekerek vele 1-2 km semmi, aztán elkezdi. Ugye minnél többet ugrik, most már annál hamarabb csinálja. Szóval már nem kell 1-2 km sem.
@hetfield: Öszinte leszek, már magam sem tudom. A bringát Deore sorral kaptam gyárilag, nem nyúltam hozzá, nem állítgattam, az a második tekerés után produkálta ezt a jelenséget. A bátyám kerékpárboltból hozta el a bringáját, ott állítottak be mindent, nem nyúltunk hozzá, nem piszkáltuk, ugyan ez a jelenség. Az xt sort, hajtást, váltót én raktam össze és állítottam be, ugyan ez a jelenség. Szóval tényleg nem tudom mi lehet a hiba.
https://www.emtbforums.com/community/threads/chain-slip-with-shimano-xt-12-speed-in-top-gear.21161/
Ezen a linken találtam egy figurát aki le is videózta a dolgot (2021 május 4-ei hozzászólásban van a videó) Pontosan ez a jelenség és pontosan így néz ki a 10-es fogsor nekem is. Egyszerűen nem tudom. Egy e-bikenál, hogy működhet, ahol alapol kaphat nagy nyomatékot..... Mégegyszer mondom, mint a hímestojásra úgy vigyáztam a 10-es fogsorra az első tönkremenetele után.
Szia! nálam ugyan slx sor van fent, de az 1-1,5 év alatt soha nem tapasztaltam ilyet. tuti minden jól van beállítva?
@Makky: Te ezt gyárilag vettem, amit adtak hozzá azt tettem fel rá. Azért lecsekkolom. Köszönöm.
A hozzá való záróanyával van rögzítve a sor? Mert, ha nem, akkor az is okozhat ilyet. (A 11-es lánckerékhez való átmérője nagyobb és a lánc esetleg felfekszik rajta és nem kerül a helyére. Nekem volt már ilyen. Igaz akkor 11-es végű sort raktam föl 12-es végűhöz való záróanyával.)
@bl4ckv0id: Igen értelek, de egy shimanotól nem ezt várja az ember. Egyébként shimano xtr lánc van rajta, egyben lett cserélve minden. Hajtás, racsni, lánc, szóval együtt kopnak. Most megnéztem a B csavart a jel alatt volt kicsit, most beállítottam a jelhez. Hosszabb táv kell majd hozzá, hogy kipróbáljam. De nem tudom, hogy a 3 sorral járunk így.......
@Bisza: Az az igazság, hogy a legkisebb lánckerék a régi szorzóváltós rendszereken sem volt sosem optimális, mert annyira kicsi, hogy a lánc nem tudja annyira tökéletesen körbe felvenni az alakját. Ezen csak ront az 1x-es rendszerek "keresztbe váltása". A láncnak szögben is el kell már tudni fordulni. De emiatt sosem lesz párhuzamos a virtuális láncvonallal és nem fekszik fel 0 fokos szögben. Így ezt a lánckereket rövid távú használatra jók csak. Például nagy lejtőn, hogy ne kelljen annyit fölöslegesen pörgetni. Egyébként az eggyel nagyobbat érdemes.
Ha szorzóváltós lenne akkor egy pici bowden feszítéssel lehetne orvosolni talán, itt nem hiszem, hogy segít. Esetleg ha a lánc nem jó minőségű, akkor cserélni Shimanora.
Csak egy tipp: Chain wrap, keress rá. Nem tudom magyarul mi a megfelelő kifejezés rá. A lényeg hogy lehet a láncod annyira csekély szögben öleli körbe a 10-est hogy csak pl. 3-4 fog viszi át az összes erőt. Így aztán ugrik rajta, triplán koptatja a fogakat, stb.